Szia István! Az lenne a kérdésem hogy annak idején amikor megtanultál egy számot mondjuk a Black Sabbath-tól a Paranoidot akkor a szólóját is megtanultad hangról hangra vagy improvizáltál már akkor is? Mondjuk ha egy fellépésen kellet játszanod a nótát.
Minden jót!
Máté
Minden szubjektiv, én személy szerint egyébként nem szeretem a feldolgozásokat, általában az első gondolat az igazi, ritkán érzem egy feldolgozásról, hogy volt értelme foglalkozni vele.Általában a szerző nem véletlenül olyanra "csinálja" az adott művet, amilyenre. A Hűtlennek aza a bizonyos gyors változata például nekem olyan volt, mint egy "Vörös István és a Prognózis" paródia, épp csak az hiányzott belőle, ami a dal eredeti hangulatát megadta. Na mindegy!
Zseniális a megvalósítás, de én hiányoltam belőle valami hamis, se füle, se farka gitárszólót Egyébként gondolom, ez a dolog a hangfoglalásos "balhé" margójára született, amivel mélységesen egyetértek, de szerintem nem azzal van gond, hogy mondjuk egy Kispál és a Borz sikeres lehet (egyébként ők szerintem még a "belefér" kategória, bár nem szeretem a zenéjüket, szerintem van létjogosultságuk), hanem az alter zenét érő "pozitív diszkriminációval". Az igaz ugyan, hogy az lesz sikeres, amit szeret a közönség, és azt nyomják. De ez visszafelé is működik, hiszen a közönség azt fogja szeretni, amit a média ad neki. Szerintem jogos a felháborodás azon, hogy bizonyos zenék miért nem kerülnek be a rotációba, ugyanis az szerintem nem indok, hogy nincs "hely" nekik. Én autóvezetés közben szoktam rádiót hallgatni, mivel nincs a kocsiban cd-lejátszó, és esküszöm, hülyét kapok a sok rongyosra játszott szartól, de már az azokat időnként megszakító tényleg jó zenétől is, mert azok is agyon vannak játszva. Szóval szerintem baromi jót tenne minden rádiónak, ha drasztikusan megnövelné a játszott zenék számát, így bőven lenne hely minden olyan előadónak, aki zenei teljesítménye alapján "megérdemelné".
Egy gondolat erejéig visszakanyarodnék ahhoz, amit a forma és a tartalom kapcsán írtál a Hűtlenhez. Értem, amit mondasz, de szerintem - ennél a dalnál legalább is - nem annyira egyértelműen megfogható az a hangulatvilág, amit a szöveg képvisel. Úgy értem, hogy szerintem ez a dal sokféleképpen működhet, a pörgősebb verzió egy másfajta hangulatot ad neki, több indulattal/energiával, mint a lírai verzió. Hogy a szerző maga mit érzett, amikor a szöveget írta, azt csak ő tudhatja, de azért ezt még én személy szerint nem érzem annyira "henteskedésnek", mintha mondjuk death metalban került volna feldolgozásra De persze ízlések és pofonok, tiszteletben tartom a véleményedet, elgondolkodtam rajta, és erre jutottam. :)
Dandó Zoli, kiváló gitáros barátom alternativ zene csinálásra adta a fejét, megelégelve a Kispál és a Borz, a Kiscsillag és más Kossuth dijas, vagy várományos előadók sikereit!!!! A próbálkozás kiválóan sikerült, Zolikám vegyél öltönyt, mert kell hamarosan kelleni fog a dijátadóra!
Nem tudom,de szerintem igen.Persze valószínűleg ez függ attól is,hogy ezt egy fizetett koncerten adják/adjátok elő vagy épp csak youtube szinten megy.Nagyon sok dolog közrejátszik,nem is igazán értem ezt az egészet,bele kéne ásni magam egy picit,de annyira nem izgat.
...egyébként nekem ez a dolog egy kicsit ködös. Bár mi kértünk engedélyt a szerzőtől, a youtube televan elborult feldolgozásokkal, és kétlem, hogy azok elkövetői minden esetben engedélyt kértek volna a szerzőtől. Akkor őket elméletileg megbüntethetnék?
Értem, köszönöm az őszinte véleményt!:) Valójában én is csak azért mertem hozzányúlni, mert korábban a zenekar is megtette, és bár az ominózus felvételen sok minden nem úgy szól, ahogy kéne, nekem tetszett a megközelítés, amikor először hallottam, és az első gondolatom az volt, hogy ez hogyan szólalna meg egy mai hangszerelés mellett. A kicserélt harmóniákat szintén a zenekar követte el a felvételen (vagy én füleltem félre valamit, amikor hallottam), de a szóló utáni kiállásnál azért egy refrén erejéig megidéztük az eredeti verziót is:)
Az engedélykérés Slamótól már megtörtént korábban az énekesünk által, de köszi, hogy felhívtad rá a figyelmünket!:)
Azzal kezdeném, hogy az a bizonyos felvétel, amikor gyorsan játszák a dalt nekem történetesen egyáltalán nem tetszik, persze, az ő dolguk volt, hogy mit csinálnak vele, hiszen ott volt a szerző a zenekarban.
Másrészt szerintem ennek a dalnak a gondolatiságához nem illik a "zúzós" felfogás, mert egy mozdulattal keresztülhúzza azt, amit a tartalom és a forma egységének neveznek, és amit mi annak idején már a gimis irodalomórákon megtanultunk.
Egyébként, ha feldolgozást készit az ember egy dalról és az hanghordozóra kerül, ebben az esetben a Youtube is annak számit, akkor a szerzőtől, tehát ez esetben Slamótól, engedélyt kell kérni.Feldolgozásnak számit minden változtatás, a harmóniák kicserélése, a hangszerelés, a tempó megváltoztatása, ezekből pedig itt van bőven!
Egyébként jól játszik a zenekar, jól énekel az énekes, bár nekem néhány kicserélt harmónia "letörte a fülemet"
Nagyjából ennyi!
Szia, Steve!
Először is (hogy ne csak spammeljek ) gratulálok a tanítványodhoz, Remighez. Remekül gitározik, a gitárverseny díjkiosztóján beszéltem is vele, nagyon rendes srác!:)
Másodszor szeretném megmutatni a zenekarom kissé sajátos értelmezését arról a dalról, ami valószínűleg a könyöködön jön ki!, és aminek apropóját a híres 1981-es koncertfelvétel adta, ahol a zenekar gyors tempóban játszotta el a Hűtlent:) Kíváncsi vagyok, mit gondolsz róla!:)
hello Steve!azt szeretnem kerdezni,hogy te mint profi melyik szedot ajanlod .active vagy passziv.
akarok venni egy ibanezt amerikabol kb egy arban vannak,.az egyikben emg 81-85
a masikban emg.hertz
amugy errol lenne szo
http://www.ebay.co.uk/itm/IBANEZ-RGA72TQMETGB-RGA-SERIES-TRANSAPARENT-GRAY-BURST-ELECTRIC-GUITAR-/120964695107?pt=Guitar&hash=item1c2a0ec443
elore is koszi
mar varom az Angliai koncertet.ott leszunk
Az ember eleinte valóban "statisztikailag" próbálja megtanulni és felhasználni az adott zenei környezetben alkalmazható megoldásokat, ez a fázis azonban az én véleményem szerint fényévekre van a muzsikálás valódi lényegétől! Egy idő után, ...jó esetben..:) el tud szakadni az ember a "házifeledat felmondástól" és a hangszer, valamint maga a zenélés, mint tevékenység, nem eszköz, vagy legyőzendő akadály többé, hanem a belső gondolataink, érzelmeink lemeztelenitett világ elé tárásának a csatornája, amit csak meg kell nyitni és hagyni kell, hogy a dolgok történjenek!
Én csak hagyom, hogy az egyik lefogott és meghallott hang elvezessen a következőhöz és tulajdonképpen amikor játszom egy koncerten és improvizálok nagyjából fogalmam sincs, tematikailag miért játszom azt, amit éppen játszom, gőzöm sincs, hogy az adott pillanatban milyen skála szól éppen...bla..bla..bla.
Sokszor, utólag meghallgatva, én csodálkozom a legjobban, hogy mi is történt!
Természetesen más a helyzet, ha az ember úgynevezett "programzenét" játszik, ide sorolom a rockot is, mert ilyenkor az esetek nagy részében előre kitalált, megirt dolgok hangzanak el, aminek az estéről estére történő pontos reprodukálásához fegyelem, koncentráció és megfelelő kontrollban maradás szükséges.Ez azonban már más téma és merőben ellenkező hozzáállást követel, mint az amiről korábban beszéltem!
Egy a lényeg, először meg kell próbálni az eszköztár teljes birtokába jutni azután pedig szigorúan tilos gondolkodni!
Van egy aranyszabály : Gyakorolni otthon kell! A szinpadon csak JÁTSZANI szabad!
Isn't she lovely? Jó kis nóta, szép akkordmenettel. Stevepapa, azt hogyan döntöd el, hogy ezekre az akkordokra milyen skálákat játssz? Van itt egy táblázat, ahol csak kiválasztod az akkordot és kidob kb 40 skálát, amit rá lehet játszani. De hogy választod ki ezek közül, ami jól szól a nótában? Esetleg szakirodalmat tudnál ajánlani, ahol ez le van írva?
Hivatalosan az idén nem veszek részt a programban, csak látogatóként megyek ki, a fene tudja, mikor, mert közben azokban a napokban dolgozunk az új EDDA albumon.
Köszönöm a tippeket, megfontolom. Bár nekem a Cserfalvi "Töfi" Zoli egyszer azt mondta, ő is sokat játszott vele míg olyan lett amilyet szeretett volna. Ez elvileg 2009-es gyártmány ha jól emlékszem. 1-2 évvel ezután jött a 2-es verzió.
A TC G-major (fekete színű, régi modell) 1999végén jelent meg a piacon! Akkoriban még a digitális technika kicsit kevésbé volt fejlett, mint manapság. Az a cucc annyit tud sajnos, nekem is volt, teszteltem A-B tesztbe úgy, hogy csöves fej loopjában volt benne bypassban, illetve, hogy nem volt benne. Sajnos nagyon keményen színezi a hangot. A G-major 2-t használom én is jelenleg, azt tudom mondani, hogy ez már szinte semmit nem színez, talán egy 2Db-t esz le olyan 4-6kHz környékén, van hogy azt bele is szoktam emelni a presetekbe és akkor ugyanúgy szól bypassban, mintha nem lenne semmi a loopban. Szerintem dobd piacra és ruházz be te is egy G-major2-re, nem fogod megbánni. :)
Helló. Semmi baj, bárkitől szívesen fogadok ezügyben tanácsot. Ha tudsz segíteni, szívesen átmegyek a tc topikba,csak napok óta semmi válasz az előzőleg feltett kérdésemre. Így nem sok értelmét láttam ott kérdezősködni.
Bocsánat, hogy beleszólok, nem nekem tetted ugyan fel a kérdést, de az enyém sem csinál ilyent. Próbáld meg kiiktatni a láncból, és csak egy kábellel áthidalni a loopot - akkor ki tudod szűrni, hogy a TC-e a ludas (vagy a loop, vagy a kábel esetleg). Továbbiakban inkább a TC topikba írjunk erről!
Helló Steve!
Kaptam egy T.C. Electronic G majort, még a mostanitól eggyel régebbi szériát, és arra lettem figyelmes, hogy bypass módban is borzasztóan színezi a hangot. Olyan mintha egy teljesen más erőstő szólalna meg. Mit kapcsoljak ki vagy be rajta? Tipp? Sajnos magyar nyelvű használatit még nem leltem sehol.
Hello Steve!azr szeretnem kerdezni,hogy a vorson gityok kozott miert nem lehet talani olyant mint a tied?!nagyon szeretnek egy ugyan olyant vasarolni.
a tied esetleg nem elado?
ja keszithetnel egy fotot amin az osszes gityod rajta van.koszijo lenne egyutt latni a 3 luke modelt.
Szia Stevepapa!
Szeretném megkérdezni,hogy a felvételre milyen szoftvert használsz?Az effekt az tiszta,hogy a GR 3.5,de a studióproram érdekelne.Kösz az infót előre is.
Szia Pisti! Amikor elkezdtem gitározni 2-3 éve semmi ritmus érzékem nem volt most szerintem sokkal jobb lett,de még megszeretném kérdezni hogy, hogy lehetne még fejleszteni valami gyakorlatokkal vagy ehez születni kell mert hallotam ilyet is.
Üdv:Máté
Úgy látom kellemes hangulatban telik a komponálás. Jó látni, hogy nemcsak karót nyelt,hanem kissé "huzatos" zenészek is vannak. (a végén s diszkógömb nagyon király)
A GTR-on kívül milyen erősítő modellezőket próbáltál még? Én átáltam a ReValver III.V-re, bár ahhoz nem árt, ha az embernek van egy rakás külső effektje, mert a sajátjai nem a legjobbak.
Köszönjük a videót, és azt, hogy emberközelivé hozod a ezeket a néha túlmisztifikált dolgokat. Jó látni, hogy ha bár mindenki számára adott a teknika, de még is ahhoz hogy valami egy komplett mű legyen, ehhez kell a profizmus, amit Te teljesen lazán rázol ki.:) ( ez itt nem a nyalás hely, mert nincs okom rá, ráadásul nem vagyok EDDA fun ) :)
Köszönjük, és remélem, még sok ilyesfajta videóval fogsz segíteni sok zenésznek.
Most gitározgatom fel az új EDDA album dalait Túrkevén egy kb. 200 éves zsúpfedeles vályogházban a MacBook - ommal!
Se studió, se ideges hangmérnök, se óranézegetés, hogy mennyi idő telt el!!!Azééé ez a mai technika nagyon nagy feeling! Imádom!!! :)
Akit érdekel, van szabad kapacitás ősztől tanulni vágyók számára nálam!
Jelentkezni lehet az új facebook odalamon : www.facebook.com/istvanalapitheguitarplayer
Nyomjatok egy like - ot és irjatok üzenetet!!!
Szia Pisti! Tanácsot szeretnék kérni Tőled. Az lenne hogy nem igazán tudok gazdálkodni a gitározásra rendelkező idővel,valahogy be kéne osztani de nem tudom hogyan.Ha skálázok, motívumokat játszok annyira bele merülök hogy nem marad időm dalokat tanulni ha dalokat tanulok akkor meg a skálázás kerül háttérbe. Szerinted hogy kéne csinálnom?!
Üdvözöllek!:)
Máté