valószínüleg az a kavarodás, hogy én fél hanggal lehangolom a hangszert, de a kotta nincs tele b-vel emiatt jól halottad az ab mollt...
Egyébként köszi!
Ez egészen más kérdéshez vezet el. Nevezetesen hogy kinek mi a célja a zenével? Mert hogy sokféle céllal vesz az ember kezébe hangszert. Nos ha a Hendrix nem járt tanárnál és mégis etalon lett, akkor nem mindegy ki mennyiért tanít? Mennyiben befoyásolja azokat a zseniket akik sosem jártak tanárnál? Semmennyire sem. Ha meg tanulni akarsz akkor miért hasonlítgatod ahhoz aki ezt nem tette? Ráadásul ez Hendrix esetében nem is igaz, mert a Miles Davis önéletrajzban lehetett olvasni hogy a Hendrix közös lemezre készült a Davisszel. Hendrix kisérletező kedvű ember volt, és hamar szembe találta magát a saját korlátaival. Ezért elmélet órákat vett a Davistől. Most el lehet képzelni mi minden tudott volna megszületni ha életben marad...
Tehát a "profi" definícióját különböző ismérvek alapján is definiálni lehet, attól függően hogy mit szeretnék kifejezni vele.
Mert a Hendrix tipusú zenész számára profi lehet az a színházi vagy cirkuszi zenész aki elsőre lejátszik bármilyen nehézségű kottát. És ezt előadási szinten teszi. Ellenben ezekről a névtelen zenészekről sosem hallunk, semmi olyat nem tesznek le az asztalra ami zenetörténetileg értékelhető lenne. De azt elvitatni tőlük hogy profik nem lehet. Mint ahogy nem lehet az autódidakta zseniktől sem mint a Hendrix. Ez pedig csak egy féleképpen magyarázható: Más a "profi" definíciója egyik és más a másik esetben, és a kettő nem összekeverendő. Ráadásul nem is kétféle zenész van, hanem sokféle.
Ezt a legegyszerűbben úgy lehet eldönteni a magunk számára, hogy én mit akarok. Tanulni akarok, vagy nem akarok tanulni? Mert lehetke profi autódidaktaként is és lehetek profi képzett zenészként is.
Mindenesetre harlemi utcagyerekből meg más őstehetségből se lesz profi ilyen megfontolás alapján, mert nem hiszem, hogy Jimmy Hendrixnek vagy Chuck Berry-nek lett volna 50 percenként 5500ft-ja....De csak megtanultak úgy ahogy:)
Pont azért jön tanulni mert fogalma sincs róla mi az (összhangzattan). Ebben nem lehet különbésget tenni, hogy a másik akinek nincs lehetősége jobban megérdemelné. Azok akik meg tudják fizetni azok között is vannak rátermettek, nem ettől függ a dolog. Én a lehetőségeimhez mérten hoztam létre az ösztöndíjat, mellyel két növendék tanulhatott ingyen illetve 50% kedvezménnyel. Szeptemberben ez az ösztöndíj újra indul, és megint egy fiatal kap lehetőséget. Én ennyivel tudok hozzájárulni ehhez.
Ebben igazad van sajnos! De az is törvényszerű, hogy kár beszélni az összhangzattanról annak akinek fogalma sincs mi az de ki tudja a műsort fizetni, viszont jobb hallgatóság volna az akinek nincs 5500ft-ja 50 percenként...Majd megtanulja valahol aki akarja, hisz Louis Amstrongnak sem volt 5500ft-os tanárja....
Szerintem meg az a fő probléma,hogy MO-n általánossá vált az a tudat,miszerint annál jobb valami,minél olcsóbb.Olcsón a szart is el lehet adni.Szerencsére azonban van igényesebb réteg is.
Ne haragudj, de rosszul gondolod. Az 5500ft sem lenne drága. A munkát nem leértékelni kell, hanem felértékelni oda ahol arányban áll minket körükvevő árakkal. A baj az hogy sokan nem merik elhinni hogy amit csinálnak az jó, és annak értéke van. Mi magunk értékeljük le a saját munkánkat. Ez hiba. Ez nem egy elrugaszkodott ördögi gondolkodás. Pusztán a helyén kell kezelni a dolgokat. Én főiskolai tanár vagyok. Aki hozzám jön az tudja ezt. Nagyon sokan tanítanak, és vannak olyanok akik az én áraimnál is magasabban húzzák meg a mércét. Meg kell tanulni: a tudás, érték. És ez nem pusztán szavakban nyilvánul meg. Én a zenéléssel és a tanítással párhuzamosan , versenyeket, nyári táborokat szervezek, elmélet könyvet adok ki, és ösztöndíjat hirdetek annak érdekében, hogy minél többen megismerjék a munkámat. Itt nem arról van szó, hogy kiragasztunk a falra papírcetliket hogy: "gitárórát adok-veszek". Ezt a munkát is lehet jól, és rosszul is csinálni, mint általában mindent. Nekem attól (is) működik talán, hogy mindig dolgozom rajta. A privát oktatást hosszú szünet után akkor kezdtem amikor kitört a válság. Amikor mindenki rosszabb helyzetbe került az országban (szinte) Van tehát már 5-6 évnyi tapasztalatom ebből az időszakból, és őszintén azt tudom neked mondani hogy működik. Ehhez az kell, hogy amit csinálsz legyen hiteles, egyenes, őszinte, és folyamatosan dolgozni kell rajta nem csak a gitárórákon. Neked is sok sikert kívánok hozzá.
Havi az nem sok, de 50 percért(így volt írva) szerintem sok, de ha van rá igény akkor hajrá és sok sikert:) Elnézést is kérek csak az árakkal nem voltam tisztában.
Egyszer kijött hozzánk egy zárszerelő, még vagy 7 éve. Még mielőtt beült volna az autójába hogy megtegye azt 3,5km-t ahonnan jött, elmondta hogy a kiszállás 5e ft. A zárat csak ideiglenesen tudta megoldani, alkatrész csere nem volt. 15e ft. Aztán kijött egyszer egy kazánszerelő, aki egy kis fekete gyűrűt cserélt ki a kazánban. Leporolta , kititsztította. Majd azt mondta 38e ft. Aztán a hűtőnek a belső oldalajtóban lévő tárolórekesze elrepedt. Utánajártam az a műanyag 12e ft-ba kerül. Most akkor miről beszélgetünk?
Mindenki, kívétel nélkül aki szolgáltat annyiért adja a portékáját amennyiért el tudja adni. A szolgáltató kockázatot vállal amikor az árait megszabja. Besorolja magát, hogy mennyit tett bele, és hol tart abban a szakmában amit csinál. Illetve hogy milyen hatékonysággal teszi ezt. Ráadásul egy pár év alatt úgy is kiderülne, ha légvárakra kér be egy nagyobb összeget. Én 23 éve tanítok, és vagyok aktív zenész. Nos ha én el tudom adni a szolgáltatásomat ennyiért akkor én ennyibe kerülök. Ez van akinek sok, másnak nem, de működik. Máskülönben már nagy bajban lennénk. Meg kell kérdezni azokat akik nálam tanultak és tanulnak, hogy nekik megéri e. Ráadásul ez nem az én privilégiumom. Ezt bárki megteheti. Gyerünk! Tessék meghírdetni! Autót lehet kapni 3m ft-ért és 30 millió ft-ért is. Mindenki eldönti hogy neki mi a fontos, és mire van pénze. De ki látott már olyat, hogy valaki bemegy egy autószalnba és elkezdi fikázni, hogy bezzeg 2 sarokkal odébb egy nullával kevesebb? Akkor azt kell választani. Ilyen a piac. Én is tanár vagyok egy iskolában. Ahol a növendékek még ennél is többet fizetnek. Sokkal többet. De ott a szolgáltatás is több... Családos vagyok 3 gyermekes. Ki kell találni valamit, és el kell kezdeni csinálni. Itt mindenki annyit kérhet el amennyit akar. Az emberek pedig el tudják dönteni, hogy ez túlzás, vagy megér nekik ennyi pénzt. Ez ennyi. Én nem foglalkozom azzal hogy ki mennyiért tanít. Ezt el kell kezdeni csinálni, és akkor megtudod, hogy működik avagy nem. Nekem működik. 4 éve az interneten is. És ezt nem én döntöttem el hogy így legyen. Ez kegyelem. A növendékeket nem én hozom össze. Jönnek! Egy pár év kihagyás után kezdtem 5 évvel ezelőtt újra privátban tanítani. Akkor 8e ft-ért adtam egy 60perces órát. És volt arra is jelentkező nem is egy. Ezek üzletemberek voltak akik fiatal korukban gitároztak, és rájöttek hogy hiányzik az életükből. Nem mellesleg, pont ezért találtam ki az ösztöndíj rendszert. Hogy az is esélyt kaphasson ingyen (!!!) aki tehetséges, de nem tudja kifizetni ezt a tandíjat.
De számoljunk akkor konkrétan: Van egy növendékem skype-on. Messze lakik Budapesttől. Még diákigazolvánnyal is megterhelő lenne a heti, vagy kétheti felutazás költsége. Gyakorlatilag utiköltségen tanul askype-on!!!! És ráadásul még rengeteg időt is megspórol magának. Ez szerintem kifejezetten mérsékelt ár, és korrekt hozzáállás. Állításomat a növendékeim óralátogatása igazolja. A konkrét esetben egy őrületes tehetségről beszélünk. Én készítem fel a külföldi tanulmányaira. és azt hiszem sikerülni is fog neki.
Nincs ezzel semmi baj. Sőt azt gondolom mérsékeltek az áraim. Nyugati kollégáimhoz képest mindenképp. De most tényleg: havi 5500ft egy gitáróráért, az sok???
Ja és még valami: Én ezt nem kaszírozásnak hívom: nekem ez a munkám, és szeretem csinálni.
Mindenkit megkérdeztem és mindenki szerint nagyon drága az ár
"A tandíjak 2013 Januártól:
4x50p 22'700ft (5'675ftóra)
4x100p 39'800ft (4'975ftóra)
1x100p 11'600ft (5'800ftóra)
2x50p 11'600ft (5'800ftóra)
2x100p 22'700ft (5'675ftóra)
Ha valaki egyszer, egy alkalomra szeretne eljönni konzultációra, arra is van lehetőség.
Ez egy 1db 50 perces órát jelent
8500ft
Fizetés tárgyhó első óráján." Gondolom nem tapossák el egymást..?.A legtöbb ember 8500ft-ért egy hétig kulizik, nem 50 perc hamuka, és a legtöbb gitáros pusztán zsigerből tanít ingyen...
És hidd el van olyan jó!
Üdv
Gergőnek igaza van, én elhallottam a felvételen sajnos. Valóban erről van szó. F# felett a G. Ezek együttállása nem oly szerencsés...
Ha neked tetszik tartsd így meg, De az is igaz hogy ha 10 emberből 9-nek ugyanaz tűnik fel, akkor talán érdemes átgondolni ezt a részt.
gondolom kit érdekel, de a 'furcsa' nekem a G a F# fölött - a kotta szerint nevezve a hangokat - egy próbán kicserélitek A-ra, és ha eltűnik az érzet, akkor ott az érdekes hang - más kérdés, hogy sztem nem zavaró. :)
A kottában Am ban van írva, én Ab mollt hallottam a felvételen. És annak megfelelően adtam meg a hangokat is. Tehát a kérdéses ütem amiről beszéltem a 12. a F# basszusú a kotta szerint.
Alapvetően a két kipannolt gitár ugyanazt játssza (am-am9 bontás sétáló basszussal). Ha jól sejtem, a bekarikázott részre gondolsz, de a Cb az nem szól mélyen, hiszen a h húron játszom, a F basszust pedig az E6-on, így egy oktáv+tritónusz hangköz van, viszont ha Db-re teszem a felső hangot akkor nem pontosan értem, hogy miről mire lépne le a 4- ütemnél a felső hang (ami C-Cb-n variálódik a 4 ütemben?)
Nincs itt semmi gond. :) Ez egy kis hangszerelési probléma szerintem. Amikor a basszus lelép az F basszusra, valamelyik gitár mély lágéban játszik rá Cb-t. Ez tritónusz hangközt zár, ami önmagában nem baj, de ez egy elég érzékeny hangköz egy lírai dallamos moll nótában. és mélyen szól mindkét hang, ami növeli a disszonancia érzetet. Más lágéba kell rakni az egyik gitárt (nem azt amelyik a basszust játssza), vagy egyszerűen annál a pontnál az akkordbontónak el kell mozdulnia a Cb hangról, mondjuk Db-re. Egyébként meg tök jó, gratulálok! :)
Ha időd engedi, belefülellnél az alábbi dalba? Különösen onnan, ahol az am bontás kezdődik (0:15), felmerült hogy van ott oda nem illő hang. Te hallasz a gitárban vendéghangot?
Én megkérdeztem és azt gondolta róla, hogy egy profi képesítéssel rendelkező zenetanár havi 78-82 ezer forintos fizetésért tanít. Viszont ha az internet ennyire jó buli, hogy 5500ft-ot lehet kaszírozni egy 50 perces óráért akkor kíváncsi a továbbiakra, hisz egy kazánkovács órabére is 200 forint itthon...Üdv
Az biztos,hogy az elme nagy trükkökre képes:)Jó példa erre Van Halen "frankenstein" replica gitárja,amit valami eszeveszett összegért árulnak,pedig annak idején Eddie bő 100 dollárból rakta össze:)))Mondjuk szerintem jó példa még erre a mexikói stratók is, amik között nagyon jókat lehet kifogni az USA strathoz képest fél áron.
ja csak azt akartam még írni, hogy az természetes hogy a legnagyobbak a legnagyobb hangszereken játszanak. és nem azért mintha egy olcsóbb hangszer nem szólna ugyanúgy. Egyszerűen a egy minőségi cégnek minőségi emblematikus figura kell, és ez így van jól. és ebben benne van nyílván egy személyes kötődés is. T.E. egy ausztrél gitárcégnél van és a nem a martinnál, vagy a Larrivée-né. De megfigyelhető olyan is hogy a pat Metheny vagy a John Scofield 20 meg 25 éveket vannak egy gitárcégnél (Ibanez) Aztán persze van aki vált mint például a Frank Gambale aki ugyan ausztrál, de nem ausztrál cégnél van. Tudtommal sosem volt. hanem az Ibanez hajóját erősítette akkor amikor a legnépszerűbb volt a 90-es években. Aztán átment a Yamahához meg a Carvinhoz. De a Gerald Wesley is akkor kezdett aztán még a mai napig is ott van.
Azt én is észreveszem magamon hogy az idő múlásával, egyre kevésbé számít hogy milyen a gitár. Ezt persze így könnyű féreérteni, de még szerencse hogy megírtam ezt a cikket. Abban részletesen leírom hogy hogyan is gondolom.
Akusztikus gitárok esetében több kérdés is felmerül:
Minél jobb egy akusztikus gitár akusztikusan, annál kevésbé való színpadra hangosítással. A két dolog természetéből adódóan ellentmond egymásnak. Tehát ha igazán sok pénzem lenne, külön vennék stúdióba hangszert, és külön színpadra. mert színpadon az a lényeg, hogy kierősítve szóljon jól és ne gerjedjen. Ebben például kíváló hangszer a Godin, és a Carvin is.
Akusztikusban azonban rengeteg van A nagy márkáktól kezdve a manufaktúrákig.
Az is természetes, hogy ha az adott műfajok világhírű előadói nem olcsó hanem drága hangszereken játszanak. De ez sem feltétlenül igaz minden esetben. Ugyanakkor az is igaz, hogy ha ugyanazeknek az embereknek egy középkategóriás akusztikus gitárt adsz a kezébe az is ugyanúgy fog szólni. Bár itt megint fel kell tenni a kérdést, hogy az amiről beszélünk, színpadi, vagy stúdió alkalmazás? És sokan választják azt a megoldást mint amit T.E. is (április 17 MüPa remélem ott lesztek) hogy akusztikusan is kíváló, és az elektronika is kíváló.
Én alsó középkategóriás hangszereket vettem akusztikusban. Itt azt hiszem hallható különbségek vannak a drágább kategóriák és az enyémek között. Az is igaz, hogy volt szerencsém kipróbálni a fémhúros gitárom márkájában drágább balkezes modellt, és bizony messze elmaradt az enyémtől, pedig 100%-al volt drágább. Ha azt mondták volna elcserélik egy az egybe abba sem mentem volna bele.
A klasszikus gitárom tiszta fa hansgszer, és ez utóbbi csoport belépő hangszerének számít. Nincs igazán tapasztalatom a klasszikus gitárokban lévén nekem ez nem műfajom, de mindig is volt ilyen hangszerem. Szívesen kipróbálnám a hangszeremet, más drágább modellekkel. Szeretném a saját fülemmel hallani a különbséget. Mindenesetre a mostani modell tökéletesen alkamas bármilyen professzionális felvételre és itt a mikrofonos felvételre gondolok elsősorban.
jelenleg egyik hangszerben sincs elektronika, de ebben is óriási különbségek vannak. És itt nem az árra gondolok. Nekem egy olyan elektronika volt a fémhúros gitáromban ami svájcban készült, és 0e ft-ba került. Nem tetszett. teljesen más hangot produkált mint amit akusztikusan adott a gitár. Eq-val kellett korrigálni a pickup által megmásított hangot. Most keresgetek. Az L.R. Baggsnak van külön nylonhúrosra és fémhúrosra is elektronikája de a nylonhúros (az első a piacon ami kifejezetten nylonhúrra fejlesztett elektronkát) hangja nem tetszik a demó alapján. Nem egyszerű, mert megveszed, és nem tudod hogyan fog működni a gitárodban. Ezért jobb a Carvin meg a Godin színpadi "akusztiksa". Mert az nem gerjed viszotn rettenet jó sound van...
Igen. Meggyőződésem, és határozottan merem állítani, hogy ha a "brand" és a "made in.." nem számítana akkor egész más hangszerek lógnának a nyakamban. Pont ezért írtam a cikkemet is.
"Én például biztosan szomorú lennék, ha 33 évi gitározás után kínai gitáron kellene játszanom akármennyire is jó az a hangszer. pedig hát ez nem más csak pszichológia, mert elképesztő hangszerek, elképesztő kidolgozással készülnek ott..."
Biztos vagy benne,hogy csak pszichológia?Szerintem,meg pont az az érdekes,hogy az elképesztő kidolgozás és technológia ellenére sem.....:)?
Szerintem az a baj, hogy az emberek a cuccoktól várják a megváltást, korlátokat emelnek maguk köré ahelyett, hogy zenélnének, hogy szabadon engednék a magukat, élveznék amit csinálnak.
Én az ilyeneken hasalok be pl.:
Szerintem egy igazi zenész majdnem tök mindegy min játszik.
Na ja! A legkisebb kicsi korában balra fordította állandóan, de állandóan átraktam neki, hogy nem jó nem így kell. Egyébként minden másban jobbos, tehát valószínű hogy amiatt tette balra hogy engem látott...
Az évek során megfordult a kezemben pár hangszer. Úgy is mint tulajdonos, úgy is mint tanár a növendédek hangszereit próbálva. És ahogy haladunk előre az időben, úgy a belépő hangszerek minősége egyre jobb, illetve ezzel párhuzamosan az összegyűlt tapasztalatok is sokasodnak és kialakul az a kép amit le is írtam.
A brand az imidzs felépítés roppant fontos, enélkül nem lehet sok pénzt elkérni egy gitárért. maga az ár tényező is építi az imágót. De hát ez érthető is, hiszen a globalizáció nem csak azt hozta össze hogy a boltban egymás mellett ott állnak a 200$-os gitárok, és a 2000$-ak, hanem ezeket globális szinten meg is tudjuk beszélni egymással. A hangszerek eladáshoz legalább annyira szükség van a körítésre, mint a különböző művészi produkcióknak a megfelelő atmoszféra megteremtésére.
Egyébként meg napnál világosabban látszik is, hogy például a nagynevű tradicionális cégek rá is mennek az öreg kinézetű hangszerekre. És ebből is már különböző szinten leharcolt hangszereket lehet venni. Ez a pszihológiai hadviselés mindenkit érint akinek gitár van a nyakában, ha akraja, ha nem. Én például biztosan szomorú lennék, ha 33 évi gitározás után kínai gitáron kellene játszanom akármennyire is jó a z a hangszer. pedig hát ez nem más csak pszihológia, mert elképesztő hangszerek, elképesztő kidolgozással készülnek ott.....
Szia!
olvastam az írásod,sokszor " hevesen bólogattam " is,nekem is van egy ilyen olcsó gitárom és teljesen jó lett,sőt. Azt hiszem azért ezt a véleményedet nem lesz könnyű széles körben elfogadtatni bár gyanítom nem is ez volt a célod!
Basszerosok Help Please!
GK backline 600 head. bekapcs. (hangfal nincs rácsatlakoztatva) egy mp-ig piros, majd zöldre váltó led, akkor a hang is szól (fejhallgatón) majd 2mp-re rá a peak lead felvillanásával egyszerűen lekapcsol. Akárhányszor bekapcsolom mindig ugyanaz. Mi lehet a gond?
Mondjuk nehéz, egy ilyen videó után (#13244) bármit is betenni. Egy csodálatos előadásba futottam bele. Én nagyon szeretem ezt az énekesnőt, és ezen a felvételen egyedül énekel (helynként) 3 szólamban. Ezt azt hiszem azért érdemes végighallgatni! Őrület maga a nóta is egyébként, és a hangszerelés is! és hát ahogy a csaj énekel...
Lassan 16 éve hogy megjelent első lemezünk. Azóta is együtt dolgozunk és barátok vagyunk. Úgy érzem ez megérett arra, hogy egy koncertet összerakjunk! :)
Zolikám, remélem mihamarabb megérik benned a gondolat! :)
Köszi a jókívánságot, sajnálom hogy nem láthatod élőben. Majd megpróbálok felvenni belőle valamit a színpadon. Azért az új kis kombómat is hallanod kéne....:)
Pofás kis csávó voltál 2006-ban.
Teljesen igazad van. Fejben dől el az egész és hosszú ideig tart, mire az ember meggyőzi saját magát a változás szükségességéről. Én is győzködöm folyamatosan magam, de még nem győztem.De egyre közelebb vagyok a győzelemhez.
Minden más csak sarlatánság, és önbecsapás.
Ui:
Gratulálok a formálódó családi zenekarhoz. Okkal vagy büszke, csak így tovább.