Mondtam, hogy kezdődik...
Amúgy meg igaz, üzletben nincs barátság.
A mex. pickupok pedig szerintem harapósak és faszák. Ha valaki
egy kicsit keményebb zenéhez akarja hsználni, akkor állat jók.
Öreg blueshoz nem ajánlom, annál sokkal agresszivebbek.
A 12 meg elég korrekt ár érte.
Egy affyval talán, de azért azok a mex kerámia szedők, hát....khmmmmm, szerintem már a standard squier kerámia szedői is jobban szólnak, a CV szedőknek meg a szélfútta lábnyomát sem látja, nemhogy a nyomába ér.
A beszélgetésünk legmarginálisabb részét sikerült magadévá tenni.
A lényeg az volt - még ha furcsa is lett az eszmecsere vége - hogy kell-e/jó-e az, ha a hangoló bufferelt és/vagy true bypass. Kell-e és hova kell/érdemes rakni a buffer-eket. Szóval a kisvasút építés alapjairól szólt ez az ....nevezzük eszmecserének.
És zárjuk le egy nagyszerű videóval a mai napot, mely semmire nem ad semmilyen okos választ, de legalább jól néz ki:
Engem zavar a lassúság. De a pontosság és az érthető és jól látható ledek/kijelző sokkal fontosabb.
Ugyanakkor miből gondolod, hogy bárkinek is kell egy lukas lavór?
Na végre, megbeszéltétek a hangolópedál ügyet
Ha elmondhatom a véleményem, Ricsi kérdezte (jogosan) hogy mit jelent az, hogy "gyors" egy hangolópedál. Van ilyen, hogy gyors meg lassú, de hogy nem igazán lényeges, az is biztos.. Csak jó rámondani hogy, húú ez nagyonjó hangoló mert gyorsabb, mint a másik. És hogy miért hülyeség?
Amire azt mondják hogy gyors: oké, megpengeted, és tényleg szinte abban a pillanatban jelzi, pontosan a hangot. Van ilyen.
A lassú: kb. kemény fél, 1 másodpercet várnod kell hogy mutassa. Amíg persze a hangolókulcsig nem jut el a kezed. Tehát.. magyarázzátok meg hogy van értelme vitatkozni róla hogy gyors, vagy lassú.
Hamár a "zöldfülűek félrevezetéséről" volt szó, gondoltam inkább leírom én, érthetően
És hogy ne legyen off. Érdekel valakit egy ilyen... AZ.?
Squier Custom Telecasteremből szedtem ki.
Néztem ezeket én is, csak mire Mo-on vannak, addigra kifizeted egy Squier Jagmaster új árát, ha nem többet. Valamint ezek normál (25.5") menzúrásak, én többek között a rövid menzúra miatt szereztem be másodjára is egy Jagmastert.
Már a Soundstation is kiadott egy ilyen formájú gitárt
Hát akkor talán majd később szerzek be stagmastert, mert ha még erősítőt is venni akarok nem fog beleférni a keretbe gityó felújítása.
Jó tudni, hogy nállunk is használnak gitárt, mert volt olyan hangszerbolt ahol még csak nem is hallottak róla...Igaz ott bullet stratot árultak 120k (!) ról 60 ezerre leértékelve mert leütötték róla a festéket.
Az elsőt gyári állapotban 50k-ért, a másodikat P90 hangszedőkkel 55k-ért. Sztem a gyári szedők nem túl jók, nekem nem tetszett a hangjuk. A P90-es valami noname hangszedő volt, de egész jól szólt, csak gerjedt kicsit, úgyhogy lecseréltem humbikra. Most egy Artec készlet figyel benne, meglepően jól szól. Nekem tetszik, kellemes a nyaka, főleg, hogy rövid menzúrás, de mondjuk van, akinek pont ez nem jönne be. Nagyon jó a súlyelosztása, a hangszedőkapcsoló meg tökéletes helyen van - nekem. A gyári kulcsok sztem nem jók, mindenképpen érdemes egy finomabb járású szettre cserélni őket (18:1-es áttétel már egész jó), a rövid menzúra miatt nem lehet olyan pontosan hangolni velük. A nyak lakkozása sztem ugyancsak kalap szar, igen hamar lekopik az a vékonyka réteg amit rátettek. Én Sabbat-tal lakkozttattam újra, most szép fényes és kényelmes. A tremolót én kifektettem, még tervben van, hogy a hangitartás növelésére acél vagy bronz tremolóblokkot szerzek bele. Egybként kényelmes és pontos hangszer, de ahhoz, hogy igazán jó legyen sztem költeni kell rá. Persze ha Kurt Cobain a példaképed, akkor kötelező darab, ebből a típusból ebben az árkategóriában nem csinálnak sztem jobbat ;)
Egy időben, hangolót keresve, szemeztem vele, de már látványban sem nyerte el a bizalmam. Ami pedig létfontosságú egy hangolónál.
És hogy ne legyen off: volt Affy strato-m, standard strato-m, és hálás darab volt mind.
különben nem értem itt a vajúdást, "holt pályára" kell tenni a hangolót azt kész.. pl ha van előtte egy olyan pedál vagy valami aminek van 1 bemenete és 2 kimenete, akkor az egyik kimenet megy tovább a láncba, a másikra meg megy a hangoló... de azt sem hiszem viszont h mind1ik pedál tbp-s lenne és számítana a hangoló. én tu-2 zöm és leszarom h hogyan megy át és milyen gyorsan hangol. hangol.
Plusz a fogalmazásod miatt az jött ki, hogy a TU-2 is tbp. Erre írtam, hogy félreérthető vagy.
én sem hülyéztelek le képletesen sem, csupán a tényeket közöltem: tapsztalatlan vagy, emiatt keversz dolgokat.
Zolika hozzértését egy percig nem kérdőjeleztem meg. A e interpretációd volt zavaros.
És nem tudom, miért nem tudtad (tudod) egyszerűen megfogalmazni, mit értesz gyors/lassú hangoló alatt. Akár másodpercre lebontva...
Szerintem meg te kötsz bele olyanba, amibe nem kellene.
Te elmondtad (végre) a saját tapasztalatodat, ill. eldzsi hozod példának, én pedig egy másik nem kevésbé hozzáértő ember által levont tanulságot tettem közzé. Ami csak annyi volt, hogy a DT-10 nem TBP, de ez nem baj, sőt! valamint hogy gyorsabb a TU-2-nél.
Kettőnk között az a különbség, hogy az eltérő véleményedért én még csak képletesen sem hülyéztelek le (pedig azt nem érteni, hogy egy hangoló lassúbb.. de hagyjuk )
téma részemről lezárva.
sc
ui. a GT pedig már egy ideje a polcon pihen a gyári dobozában
Nem vagyok kurvára okos, csak veled ellentétben nem osztom az észt olyasmiben, amiben járatlan vagyok.
Ha nem fogod fel, hogy a fogalmazásod volt félreérthető, akkor sötét vagy, már bocs. Értem ezt a Tu-2 bufferelt vagy tbp-témára.
Szerintem felesleges a végén is buffer. Ált. az elején szoktak jelerősítőként használni pedálokat (pl. Frusciante: MXR Microamp).
Eldzsi linkelt korábban egy általa készített tesztet bufferelt vs. tbp-témában. A (több)tbp csúnyábban szólt, mint a (több)bufferelt.
Szóval tapasztalatlan vagy, ezért inkább figyelj és tanulj...én is ezt teszem.
Én nem találkoztam lassú hangolóval, szerencsére. Vagy nem tudom, mi számít annak.:D
Ezt már elég sokan boncolgatták a Gitáreffektek-topicban, és nincs konklúzió, mert egyik ezért jó, másik azért.
Jóvan Ricsi, ha olyan kurvára nagyon okos vagy akkor lennél szíves kifejteni? Mert fikázni én is és még elég sokan tudnak. Lassan kezded Sláger szintjét elérni!
Szóval mi a gond azzal a konfigurációval, hogy buffer az elején és a végén , egyébként meg legyen az effekt true bypass?!
ÉS ne gyere nekem a TU-2-vel, mert azt nem érted és kész.
Az, hogy "lassú" számomra érthető: volt olyan hangolóm, ami pengetés után érezhetően lassabban találta ki, hogy mit is akar mutatni, ami kényelmetlen. A bufferelős témához nem tudok hozzászólni, viszont kifejezetten érdekel, csomó más helyen meg azt olvasni, hogy legyen minden TBP (igaz talán más okból). Szívesen látnék itt erről valami komoly érvekkel megtámogatott kis szösszenet.
Egyébként hangolónál sztem a "gyorsaság" mellett a pontosság nagyon fontos, illetve az, hogy mennyire érzékeny.
Volt kávé, lesz pá, ettől függetlenül igaz, amit írtam. Ez nem ballábbal kelés: egyszerűen nem bírom, ha valaki sületlenségeket beszél olyasmiről, amiben nincs tapasztalata. Vagy a félreérthető fogalmazásával erdőbe visz zöldfülűeket...Te ezt tetted a hangolós szösszeneteddel, fogadd el.
Akkor fogalmazz úgy, hogy ne legyen félreérthető...és ne kutyulj dolgokat.
Pedig érdekelne, mit jelent, ha már érvként felhoztad...vagy Te sem tudod?
A TBP/buffer ügy nem ilyen egyszerű, Te viszont ilyesmire vezetsz tapasztalatlanabb egyéneket.
Egyáltalán nem akarom sem neked, sem másnak elmagyarázni, hogy mit jelent az, hogy egy hangoló gyorsabb, mint a másik. Ha nem érted ... hát így jártál.
Annyit írtam, hogy DT-10 bufferel az elején + a végére is kell egy - mondta Zolikák és én. Többet nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki.
A TU-2-re is ő mondta, hogy TBP? Mert a Te írásodból az jön le.
És újra kérdem: mi számít gyorsnak? Ha már ez ennyire fontos...
Nem Zoli effektes tapasztalata a gond, hanem a Te kisvasutas tapasztalatlanságod, ami miatt kicsit kutyulod a dolgokat.
ezek nem az én gitáromról készültek, bár az is ugyanilyen, csak az egyiken van már horpadás. ha veszek, akkor "kizárólag ilyet semmilyen körülmények között sem" vennék csakis valami rendeset.
Ezt Zolikák és ém mondta. Ő azt állította, hogy a DT-10 gyorsabb - ami nyilván azt jelenti, hogy hamarabb megtalálja kromatikus hangolásnál az éppen játszott hangot.
A bufferelt dolgot szintén nem én egyszerűsítem, hanem ő mondta ezt is. Ő persze hozzátette, hogy a villanyvasút végére is kell egy buffer.
Nem tudok vele vitatkozni, mert logikusnak hangzik, amit mond, másrészt bízom a tudásában, mert jóval több board-ot rakott össze, mint amennyit én valaha láttam.
A Tu-2 sem TBP. Amúgy meg kicsit leegyszerűsíted a rnb kontra bufferelt pedál-dolgot.
Milyen a lassú hangoló? És milyen a gyors? Már pengetés előtt mutatja a hamisságot?
Nem kell agysebésznek lenni egy gitár kipróbálásánal:
Ne legyen a nyak ferde, lehetőleg legyen oktáv tiszta,
elektronika ne zörögjön, a húrok ne álljanak 5 cm-re a fogólaptól. A hangját hallod, vagy tetszik vagy nem.
A javitások látszanak, volt már mexi tele a kezedben, ahhoz tudod viszonyitani.
próbáltam... minden húr/test kapcsolódást be grafizotam.. de nagyon gyengék már a kulcsok most megy Lápiékhoz új felsőnyeregért, + még új rugókat is teszek be a trembe. aztán úgyis a kucslokra kerül a sor...
Leginkább valami locking megoldás + grafit nyereg lenne jó neked sztem. Vagy legalább grafitozd be a nyerget húrcserénél. Én ezt teszem, meg locking kulcsaim vannak, és nyújtásoknál nem hangolódik. Tremolót nem tudom, mert azt nem használok, az ki van fektetve.
igen, de a tiéd Fender :) a 70s style fender kucslok csavarlukai fejtől nyeregig lent-fönt-lent-fönt..stb ahogy az a Te gitárodon is látszik az üres lukaknál. nekem meg japán "szabvány" van pont ellentétesen, fönt-lent... és a lentibe nekem passzolna a grovernek a csavarja, ahol Tiéden új lukat kellett fúrni.
de igazából nem a csavarok helye a téma, hanem az h nekem melyik lenne a legmegfelelőbb kulcs? :)
igen azt tudom h a strato az ilyen dolog, de azért ha 10-52 van fenn, és nyújtok 2x ne hangolódjon :). milyen gyári kulcsokra gondolsz? fendernek pl pont forítva van a csavarluk kiosztása.
köszi! én is grover felé hajlok, mert viszonylag csóré vagyok most, hála a mávnak..
***
mindenkitől, várom az ötleteket/tapasztalatokat! mert tényleg tanácstalan vagyok, nekem anno a CV hangolókulcsai is beváltak tremolózásnál.. csak most a maradandó gitárnál azért nem akarnék már cserélni egy jó darabig..
Ez szerintem a sima trapéz strato. Aszem 14.000 k az eredeti gyári. Egyébként szerintem a strato egy olyan hangszer, amit hangolni kell és kész . Soha senki nem fogja megtalálni a szent Grált - egy strato a vintage bridge-el mindig hangolódni fog - hiába cseréled ki a kulcsokat. Vannak akik próbálkoznak mindenféle graph-tech cuccokkal, de senkié nem lett 100 % -os.
nála, pl a grover mini roto-n agyalok, vagy a gotoh vintage style locking tuneren. de mind2-höz átalakítás szükséges. (előbbinél 10es lukat kell csinálni, utóbbinál új csavar lukak kellenek de az majd 2x drágább mint a grover) én nem ragaszkodom a satus dolgokhoz, csak olyan általános módon tartsák a hangolást. mert a mostani 77es kulcsok nagyon elfáradtak...
Jut eszembe, a múltkor beszélgettem Zolikák és én-el.
Ő lebeszélt a Boss TU-2-ről ui.lassú. Ő a Korg DT-10-et ajánlotta, és nem csak azért, mert gyorsabb, hanem mert nem true-bypass, hanem buffer-elt. Azaz a gitár felé mindig ua. azt az impedanciát mutatja - így a gitárban a PU mindig ua. oylan jelet ad, függetlenül attól, hogy utána milyen effekt van ki/be kapcsolva. Ez a kisvasutasoknál fontos dolog.
ha sokan leszünk akkor egy kb 5ösre kijön szállítással együtt... de még gondolkodom mert Yoginál is vannak jó kulcsok, csak nem tudom még melyik lenne jó..
Félreértesz...
Engem egyáltalán nem zavar hogy itt hirdetsz.
A pu szett áráról alkotott vélemény,pedig a saját véleményem, ami természetesen nem szentírás.
nekem csak egy kulcs készlet kéne (~25$), de előbb beszélni szeretnék Lápiékkal róla, megoldható az, hogy hétvégéig legyen határidő? addig talán több ember is gyűlik.