Nem tudok privátban, mert nem találom a mail címedet.
Nekem bejött nagyon. Eleinte fura volt a vékony test, viszont a zr tremnek zseniális volt a hangkitartása.
Ez igaz, de ha maga a deszka nem az igazi, akkor úgysem fog úgy szólni, ahogyan szólhatna egy jó gitárban.
Ha lenne egy bulletem, és harmincöt ropi kpm, eladnám a bulletet húszért, megvenném azt a babakék VS6 vintagét 45-ért ami az adok kapokban hányódik már régen, a maradék tizet meg elinnám.
Harmincért kallódott a napokban az adokveszekben egy komplett Malmsteen szet. Az pl csodát tenne a cuccoddal. Kérdés szabad e egz bulletre költeni. Főleg ennyit.
Hello Mindenkinek!
Squier bullet stratbe szeretnék piros/bordó koptatót venni. Nem tudjátok hol lehet venni? Szeretnék venni bele 1 hídi hangszedőt, de nem tudom milyet érdemes, rock és blues stílusban játszok, ehhez szeretném h passzoljon a pick-up. 30 ezerem van az utóbbira 5 ezer az előbbire. Aki tudna segíteni megköszönném!
Húú, hát én másfél éve csináltam, nem nagyon tudom már felidézni. A felezés emlékeim szerint úgy megy, hogy a két tekercs közül az egyiket leköti a földre.
Namost, amit te akarsz, annak ez alapján működnie kell. Az lehet, hogy a te kapcsolódon máshogy állnak a lábak, de akkor nézd meg multiméterrel, vagy akárhogy, hogy melyik az a láb, ami 2-es állásban föld. A piros-fehér közösítést odakötve elvileg jó vagy...
Én matekoztam vele, de nem sikerült, aztán belefásultam.
A bekötést az SD rajz alapján csináltam.
Fekete-> kapcsoló bemenetre.
Fehér, piros -> közösítve leszigetelve a levegőben lóg.
Zöld, árnyékolás-> közösítve testen.
Szerintem is valami ilyesmi lehet a megfejtés, hogy a három tekercsben van valami ellenfázis dolog. Remélem majd, ha a kettes állás felezése megoldódik, akkor meg tudom szüntetni a jelenséget.
A gyári standard kapcsoló van benne, és ugye úgy feleződok a dolog, ha jól értelmeztem a rajzot, hogy a piros,fehér közösítést leviszi testre. Ilyen opciót nem tudtam rajta alkotni. Ha van bevált vezetékelési rajzod, örömmel venném!
Pedig be lehet, legalábbis nekem sikerült (sq std gyári kapcsoló). Milyen kapcsolóval dolgozol? Emlékeim szerint anno az SD honlapján lévő bekötési diagramok alapján ókumuláltam ki a megoldást, mondjuk én még megbolondítottam egy push-pull potival, ami soros-párhuzamos váltást eszközöl a humbin. Nem kevéssé lett bonyolult mondjuk a végeredmény, cserébe zajmentes, single jellegű hangot ad...
A vékonyodás mondjuk lehet simán amiatt, hogy ezek szerint nálad most 2-es állásban 3 tekercs dolgozik "valamilyen" kötésben... Ha jól sejtem, akárhova cseréled a fázist, a humbi egyik, vagy másik tekercsével így is, úgy is ellenfázisban lesz...
Na beletettem. A faszom sqier kapcsolót nem tudtam úgy bedrótozni, hogy auto split legyen, push pull macera, fúrdalt koptató nem tetszik ergo marad így. Esetleg ha találok jóárúsított két soros Fender kapcsolót akkor megfejtem. A hangja viszont baszos nagyon. Kellemesen középdús rokk hang. Nem vesztette el a strat jellegét, valahul félúton a humbi és a single között a humbihoz azért közelebb. Szóval karaj. Ami viszont nem annyira tetszik, hogy a középső pukival együtt valahogy mintha picit halkulna. Próbáltam fázist csereberélni, de maradt. De mintha nem is halkulna hanem inkább vékonyodna a hang. Bízom benne az autosplit majd megoldja a dolgot. Bár már kicsit kezdem unni barkácsolni. Majd. Mert összességében nagyon fasza az eredmény.
Na beletettem. A faszom sqier kapcsolót nem tudtam úgy bedrótozni, hogy auto split legyen, push pull macera, fúrdalt koptató nem tetszik ergo marad így. Esetleg ha találok jóárúsított két soros Fender kapcsolót akkor megfejtem. A hangja viszont baszos nagyon. Kellemesen középdús rokk hang. Nem vesztette el a strat jellegét, valahul félúton a humbi és a single között a humbihoz azért közelebb. Szóval karaj. Ami viszont nem annyira tetszik, hogy a középső pukival együtt valahogy mintha picit halkulna. Próbáltam fázist csereberélni, de maradt. De mintha nem is halkulna hanem inkább vékonyodna a hang. Bízom benne az autosplit majd megoldja a dolgot. Bár már kicsit kezdem unni barkácsolni. Majd. Mert összességében nagyon fasza az eredmény.
Ha van valakinek elfekvőben valami jobb sorsra érdemes telecaster nyaki szedője, jó áron megszabadítanám tőle. A gyárit szeretném lecserélni az affinity telében. A hídnál lévő dimarzio ToneZone-al meg vagyok elégedve, de a nyaknál a gyári nagyon nyomin szól hozzá képest. Nem vagyok nagyon otthon ebben a "milyen stílushoz milyen szedőt" témában, de ilyen beates, rockos, bluesos, punkos, befordulós területen szeretném kamatoztatni az előnyeit.
A D'Adarioknak szép hangja van, az első két napon, aztán valami drámai sebességgel öregszik el.
Én ezért nem komázom.
Ezeknek a csájna húroknak is egyébként szép fényes a hangja, mint a D'Adarioké, csak nem öregszenek annyira gyorsan.
Én e-bay-en hozattam eddig USA-ból D'Addario húrokat - hármasával csomagolva 900 Ft-ra jött ki egy készlet postaköltséggel együtt.
Ma már kicsit más a Forint/Dollár helyzet, ráadásul a Posta is belépett a vám szolgáltatásokba, ami azt jelenti, hogy ők vámkezelik a kisebb dolgokat, és ezért leszámolnak egy-két ezrest tőled. Így tehát korábban akár 25 ezer FT-os értéket is kaptam vámmentesen az USA-ból, most meg vigyázni kell, mert talán a néhány ezres cuccokat is elvámolják, mert a Posta abból pénzt lát.
Érdekes, ezeket én is próbáltam, de nekem valahogy az EB jobban bejött. Igaz nem annyival jobb, amennyivel drágább... Lehet rákattanok jobban ezekre a kínai húrokra én is, bár ha nincs 11-es, az lehet gáz lesz, most tervezek d-re hangolódni.
De egyébként kérdezd Zolee kollégát, Ő is ezt használja, nekem is Ő ajánlotta őket. Neki még a Gibsonján is ilyenek vannak tudtommal.
Nekem a Squieren, és az RG 2570-n ezek vannak. Az Artiston van GHS, mert arra 11-t használok, ezekből pedig csak 9, 10 van. Ha lenne 11-es arra is ezt raknám.
Elég hektikus a csereperiódus. Ha hetente próbálok kétszer, és van időm rendesen gyakorolni, akkor két hetente is ledobom őket, de egy hónapnál tovább nem szokott maradni.
Van egy haverom akinek mondtam, milyen húrok, és herótozta halálba, hogy szarul szól. Mikor megvettem a Framust, rögvest áthúroztam, ezekkel a kínai húrokkal. Másnap mutattam neki a szerzeményt, és mondtam neki, milyen korrekt volt az új gazdája, mert friss Ernie Ballokkal adta át a gitárt.Teljesen el volt ájulva a gitártól, és megjegyezte, hogy na ugye látod, ezek a húrok milyen szépen szólnak, nem úgy mint azok a szemetek, amiket használsz.
Milyen gyakran cserélsz húrt?Próbáltam most én is egy olcsót,de a hangjával nem voltam elégedett...Ez jól szól?Kompromisszummegoldás,vagy eccerűjen jó?
Miért van az, hogy középső állásban a nagy mértékeben lehalkul gitár? Csak a nyaki vagy csak a híd szedő re kapcsolva jól szól. (affinity tele, hídnál dimarzio ToneZone, nyaknál gyári)
Megkímélt állapotú fekete kemény gitártok eladó Stratocaster, Telecaster és SG típusú gitárhoz (Les Paul nem fér bele).
Csere szóba jöhet, de kizárólag Boss Chromatic (Tu-2, vagy Tu-3) hangológépre.
Én úgy húrozok, hogy ahogyan átfűzöm a húrt, az első menetet a luk fölött, a másodikat viszont már alatta vezetem el, így a megfeszülő húrok össze is szorítják a kiálló húrvéget, és nem nagyon hangolódik a cucc.
Pedig nem is drága húrokat használok, hanem óccó kínait, ami 700 Ft egy csomag, viszont sűrűbben cserélgetem, és szinte mindig friss húrok vannak a gitáromon, és anyagilag még mindig jobban jövök így ki.
Aha. Sztem kikisérletezi az ember, hogy az ő játékstílusa mit követel meg. Talán nem is a tremolózás a kényes dolog a kulcsok tekintetében, hanem, hogy ki mennyire agresszíven nyújt - és milyen erősségű a húr. Én 9-es használok, muszáj valamennyit tekernem, hogy fogjon. Egy 12-es készlettel meg lovat lehet kötni. Picit ráhajtod a kulcsra és már le sem lehet robbantani
Egyszer viszot volt egy elképedésem. Egy gitártáborban volt egy srácnál egy gitár, amin az összes kulcsra feltekerte a teljes húrt. Vastag "csomók" voltak a kulcsokon, hülyén nézett ki.
Mondtam: Öcsém, ez neked pattanni fog, sosem lesz jól hangolható, el fog hangolódni állandóan.
Aszongya: Nem szokott.
Kipróbáltam: nem tudom, hogy lehetett, de akárhogy nyújtottam, nem hangolódott neki. Ciki is volt, mit magyarázok én nagy szakértelemmel, amikor lám, neki van igaza ...
Gondolom ez volt a kivétel, ami erősítette a szabályt. Vagy csak már egybe volt rohadva az egész készlet ...
Ez a homorú kiképzés dolog tényleg igaz. Meg az is amit mondasz, hogy a megfeszített húr önmagát szorítja meg.
De ha abba gondolok bele. hogy ha van 1-2 tekerés, akkor az ugye egyértelmű hogy tud feszülni / lazulni. Tehát az a rész ami felvan tekerve, az "mozoghat".
Ha éppencsak beakasztom, ugye megtörik a húr, és mondjuk épphogy csak 1 menetet tekerek fel. Vagy szemléltetésképpen képzeljük egy csak egy fél menettel.. Ott a húr nemfog egy fél milimétert sem elmozdulni. Persze kivéve hogy kicsúszik az egész a gecibe'. De ha ottmarad, akkor.. Szóval értitek na..
Persze ez főleg a vastagabb tekercselt húroknál érvényes.
Amennyire én tudom, a kulcsok tengelye azért van homorúra kiképezve, mert nem a lyuk éles, vagy nem éles széle fogja meg a húrt igazában, hanem a homorúságból fakadóan a megfeszített húr önmagát szorítja meg. Ehhez azonban valóban szükség van arra, hogy néhány tekerésnyi húr legyen ott, mert, ha nincsen, akkor annak áll fenn veszélye, hogy nem tudja önmagát eléggé megszorítani.
Én is feltekerek a húr vastagságától függően 2-3 tekerésnyit, nem hurkolok semmit sehova - és nálam nem jellemző, hogy hangolódik.
No és fontos, hogy a kulcs tengelyén sehol ne maradjon "laza" a húr, és persze összevissza, kilométernyi hosszan feltekerni, az marhaság.
El tudom fogadni, hogy a 4-5 tekerésnyi rögzítés magával hozhatja, hogy emiatt könnyebben mozdul el a húr egy-egy csévéje. Azt szoktam mondani, hogy a homorú tengelykiképzés határain semmiképpen ne menjen túl a húr, mert akkor oda a homorúság lényege, az önfeszítés.
Ja, és jó húrt kell venni!
Én így látom - és az én gitárjaim nemigen hangolódnak, se az akusztikusok, se az elektromosok.
Igenés itt akkor annak beállítása és a rugók minősége is mérvadó,meg,hogy 2,vagy 6 pontos.Én nem szeretem egyiket semA floyd még csak-csaak,de azt sem használom
Az meg a másik. Tehát összegezve: van értelme akármilyen gitárnál is egy, másfélnél többet tekerni?
Tehát nemhogy nincs, de még hátrány is lehet. Akkormiért?
Megyek, bánatomban kifurkászom a koptatómat. hétvégén duplakoncert, bekő' fejezni
Énis ilyenkor szoktam nézni amikor ilyenekeket írnak le hozzáértők hogy: "minimum 3-4szer legyen felcsévélve a húr"
Meg ez nemis ritka. Körülnézek és minden harmadik gitáron vagy 4szer körbevan keterve a kulcson a húr..(???)
Hát baz.. minél kevesebbet tekerek, ami még megfogja. Egy negyed hangot nem hangolódik
Igen,így igaz,de van ahol erre nem is nagyon van szükség,mert a kulcsok jók.Én is visszahajtom a húrvéget és áthurkolom a húron,majd felcsévélem,hogy kbegy-másfél fordulat legyen max.
SX-en rettentő kulcsok vannak. Ott az a lényeg, hogy a húrt be kell nyomni tövig középre és rettentően ügyesen kell körbe tekerni. (Két emberes feladat) Most már értem, miért hangolódik, kicsúszik középről a húr. Vegyél rá valami normális olcsó kulcsot és semmi bajod sem lesz vele.
Ez leírva igen szép,és igaz is,de van aki vizuális típus,meg kell mutatni neki hogy mit,és hogy...És valljuk be,láttunk már ezen a fórumon olyat hogy cifrán volt húrozva valami....
Ha jól van befűzve és a húr nem tud mozogni, akkor nem hangolódhat el. A probléma akkor jelentkezik, ha túl sokat csévélnek fel vagy összevissza tekeredik a húr. A lényeg, hogy szoros legyen és akkor nem hangolódik.
Legtöbb esetben nem a kulcs forgása miatt hangolódik,hanem a lyuk kiképzése miatt.Lehet,hogy nagyon le vannak kerekítve az élek és emiatt a húr könnyebben csúszik ki belőle...Nem ?
Úgy emlékszem nem laksz messze tőlünk.Ha jársz errefelé(Zirc-Veszprém)szívesen ránézek.
Igaz nem vagyok szakember,de elképzelhető hogy megtaláljuk a probléma okát.
Ott valami más lehet a baj. Lehet, hogy nincs jól húrozva, akad a nút stb. Nézesd meg szakemberrel, mert nem hangolódhat sima játék közben még a legszarabb tüzifa sem.
Tök jó hangszerek, kényelmes nyak, fasza kidolgozás.
A Duncan Designok nem rosszak, de nem a csúcskategória.
Az ára viszont nagyon elszállt, annyiból kapsz egy mex. fendert használtan.
A Squier deluxe hotrails stratokról tudnátok mondani pár szót? Mennyire jó fából készül, milyen a nyaka/bundok, a DuncanDesigned szedők milyenek? Mennyire tartja a hangolást? Minden infót szívesen várok róla:)