Egyszer próbáltam 500k-s potikkal sc-ket, sztem elég harapósan szólnak úgy, de sok megmarad az sc-k csilingelős hangjából is. Olyan, mintha sc-d maradna (kicsit több méllyel), de hamarabb torzít. Nyilván ki kell próbálni, kinek mi tetszik ;) Sztem nincs olyan recept, hogy egyikhez ekkora, másikhoz akkora poti kell, kísérletezni kell, aztán megtalálod az igazit.
Azt tudom. Most agyalok, a singlek mit szólnának az 500K-hoz. Feldobtam a minap a Fender topicban, volt aki dicsérte, volt aki nem. Ki köll próbálni azt is.
Tegnap áthúroztam, marad, míg le nem lakom az új húrokat.
Amúgy meg, tök fura, még mindig tetszik.
Viszont a potikat cserélni akarom benne. A hangerő tök gáz, amit művel, azzal az erővel lehetne akár egy ki-be kapcsoló is.
A hangszín potik meg simán a botrány kategória.
De arra is jó példa, hogy a strat egy igazi joker, variálhatod, ahogyan akarod, relatíve egyszerűen szinte bármit ki tudsz hozni belőle, minimális ráfordítással. (A beszerelt hangszedők árait leszámítva)
Én most azon agyaltam a minap, hogy valami tépőzára gyorscsatis megoldást fogok kitalálni a strathoz, a gyors variálhatóság véhett, mert atom lenne egy hagyományos strat, egy HSS, és egy sima H EMG-vel, egy szál hangerő potival.
Zolee kolléga pikk pakk megcsinálja a koptatókat, és meg csereberélgethetek, negyed óra, és máris egy új gitár!
Valóban a fekete megy hozzá a legjobban az biztos..
Igazából több színből álló minta lett volna rajta, abban volt ez a kék szín, aztán minta mégse készült, viszont a kék megtetszett, gondoltam kipróbálom így..
De most megint bizonytalan vagyok.
Az a jó hogy még így ahogy van 0 forintból csináltam ezt a koptatót. Csak a szabadidőmmel fizettem érte :D
Szóval max leszedem a festéket és jöhet a következő színpróba
Nemnem. Most hirtelen megnem mondom mi volt..
Igazából elég zsírul néz ki, meg jól megy a gitárhoz. Utólag talán aztmondom hogy túl modern, egy telecasterhez. Túl csilivili. Dehát még nincs veszve semmi.
Ez a képsor nem csak a hangszer fejlődésének állomásait mutatja be, hanem a Te ízlésed változását, ezzel együtt a SSS-HSS-HSH-SSS kör megtételét, azaz azt a folyamatot is, amíg rájöttél, hogy Leo Fender műve úgy tökéletes, ahogy 1954-ben megálmodta.
Bár a tudomány nem tudja bizonyítani, hogy az élő szervezetek világában lenne bármiféle evolúció, de hogy mutáció a hangszerek világában létezik, azt én bizonyítani tudom!
Íme régi, kínai squier strat-om (reppentően jó nyaka van!!!) mutációs állomásai.
A kiindulási állapot fekete test, fehér egyrétegű koptató, gyári Affy szedők. voltak.
Azután lett ez: Ibanez AH6-os hunmbucker a hídhoz (Igen jó pickup!!!) a két Affy single mellett - fekete koptatóra. És a nyakhoz beugrott egy Ibanez V1-es. Majd a lábhoz is egy Ibanez, egy V2-es került, új fekete koptatón.
Aztán visszavintagesült a cucc két japán fender single-lel, és visszamászott az AH6-os a hídhoz, kolbászos kopólapra.
És végül, legutolsó mutációként egy 57/62-es USA Fender szett ugrott minden korábbi verzió helyére, kolbászos koptatóra, CTS potikkal, CRL kapcsolóval, teljesen újrakábelezve.
CSL barátom jóvoltából volt nálam egy HW-1 Strat, volt alkalmam egy kicsit összehasonlítgatni az '51-et a nagytesóval, főlegy, hogy a nyak PU egy és ugyanaz. Sajnos a Fender húrjai már elég megfáradtak, úgyhogy elég fénytelen hanja volt már szegénykémnek, nem lett volna korrekt így nézegetni. Az 51 a natúr nyaka ill. az egy 500k-s hangerőpoti miatt viszont jó kis pattogós. A test meg jóval vékonyabb.
Ma szarakodtam kicsit a vintage hid babákkal. Vettem 6-os rézcsavart és fúrtam faragtam. A hajam kihullot mire kettő sikerült a 7-ből.
Holnap szabin vagyok de szerdán újúlt erővel nekiugrok.
Bronzot, állítólag lehet kapni a Metalloglobus-nál. Kérdés ,hogy mekkora a legkissebb darab amit adnak és menyiért.
na. vettünk havernak egy CV telét. eddig csak egyszer játszottam telén, de régen, nem is emlékeztem hogy milyen.
szóval. megvettük, beállítottuk. KURVA JÓ!
lehet én is veszek egyet. az új árát nem tudom megéri e, de használtan, 55-60 ropi körül mindenképp főnyeremény. csak ezt akartam mondani...
1 db nyaki hangszedő, single coil, kerámia mágnes, króm fedél (enyhe horpadás, de említésre sem méltó), kb 6,7 kOhm (ha jól mértem)
1 db híd hangszedő, single coil, kerámia mágnes, kb 6,5 kOhm (ha jól mértem)
1 db 3-állású kapcsoló, fekete Top-hat kapcsológomb
2 db poti, hangerő + hangszín
2 db lapos tetejű, króm potmétergomb
1 db jack aljaz, fekete aljzat takaró lemezzel.
minden vezeték, amennyire csak lehet egyben van az egyszerűség kedvéért (jack)+(potik, kapcsoló)+(híd hangszedő)+(nyaki hangszedő)
Már rácsavaroztam a testre de még biztosan leszedem. Ha ráér addig lemérem szívesen. Szerintem a súllya max egy tábla tibicsoki mandulás töltettel
De mivel voltak a kezemben egyszerre a fenderrel. még a súllyuk is megegyezik, ha erre lenél kiváncsi.
Mind kettő vaslemez krómozva. A fender babái menetes csavarból készülnek mig a D.P. 8-as rúdanyag, a húr nútja esztergálva.
Ezt én csináltam a melóhelyemen. Nem rozsdamentes acél, csak köszörült felületű. Szerintem nem zavar bele a hangzásba, sőt, kifejezetten jobb lett. Fenderesebb. Tömege 3x nagyobb, mint az eredeti spiáter blokké. 240gr lett.
Nem hiszem, hogy jobban bekavarna, mint bármelyik másik fémbasz a gitáron, vagy akár a többi hangszedő. De hajlandó vagyok kockáztatni, és ha éredekel, akkor csinálhatunk tesztet, ha sikerül összehozni bassatussal a dolgot. A sustain növekedésén kívül nem számítok semmilyen más hatásra, legalábbis hallhatóra semmiképp. És ha mégis lesz, akkor az meg jó tanulság
Az acéllal is jóval előrébb lennék, mint a jelenlegi spiáteröntvénnyel. Ráadásul ez vékonyított, így a tömege is jóval kisebb, mint lehetne. Ha jutsz valamire kérlek szólj, jó ideje kajtatok már valami megoldást, tök jó lenne, ha összejönne valami.
Életemben először még az '51-esemen cseréltettem, és azzal együtt átmenő húrozásúra is csináltattam. Ezek után jelentősen megnőtt a sustain. Tavaly a stratómon csináltattam meg, de azt nem is használtam a gyári nyereggel, így összehasonlítani csak a Jagmasterrel tudom, amin még a gyári műanyag van. A Jagmasternek érezhetően gyérebb a sustain-je, pedig elvileg jobb fa (éger) szemben a stratóval (hárs). Azt, hogy a húr mennyire csúszik benne nem tudom, mert egyfelől én kifektetek minden tremolót, nem használom őket, másrészt meg minden nyeregbe teszek grafitport a húrozáskor, még fixhúrlábas gitárokon is. 2B-s ceruzák grafitját használom erre.
Van egy Craftsman MM basszgitárom amiben kicseréltettem Marcangékkal a nyerget csontra. Az eredeti műanyag eltört amikor 50-es készletet raktam rá. Az E húr nútja nem volt elég szélesen kireszelve. Sajnos elég keveset használtam az elmúlt időben igy nincs viszonyítási alapom milyen volt és lett, de ártani nem ártott neki az tuti. Ja és 6 ropi volt az egész.
Valaki hirdetett még nyáron, el is mentem megnézni, sajna az a GFS-es verzió nem volt jó se a Squierem tremolójához se az ő mexi fenderéhez. Asszem a következő az lesz, hogy az egész tremolót cserélem le, úgy egyszerűbb.
Sajna nekem is egy tőkére való van csak,és azt is elkevertem valahova
Lebeszéltem Bassatussal a dolgot,erre nincs meg az anyag.
GFS-nél lehet kapni ilyet egyébként,mitöbb zola nickkel árul egy csóka egyet,pont tegnap láttam...
Naja, nyersanyagot én se tudok sajna :( Illetve holnap megkérdem aput, de asszem őt is kérdeztem már, mert náluk meg lehetne csinálni, de ott is az anyag hiányzott. Megkérdem még majd pifu kartácsot is, hogy ezzel jutott-e valamire, hátha tud annyit szerezni, hogy nekem is jusson ;)
áhh azé most annyira nem :D (most vitték el a CV-m) bár kiléptem az SQ klubbó... de a 77es ibi strat kárpótol :D
amúgy Eldizsi fórumtárs is mostanában fog rendelni (már ha szabad a reklám), méghozzá az angela.com-ról ha érdekes itt a népnek :)
A tőkéről pontos rajz vagy egy mintadarab kell és ha bronz akkor akkor az anyagot is kéne hozzad mert én még csak elméletben foglalkoztam ezzel a dologgal. Az anyagbeszerzésig még nem jutottam el.
Pifu már érdeklődött ilyen tőke iránt. Ő adná az anyagot és úgy kb 3-4 ezer.
Annyi bibi van ezzel a "modern hídra vintage babát" dologgal hogy a 6 babás vintage hídon nem egymás alatt van a 6-6 lyuk, míg a modernen igen, ebből kifolyólag ha vegyítjük a 2t a húrok egy kicsit más szögben fognak állni mint ahogy kéne.
Garphtec készlet Ebben aztán minden van: graphtec babák, nyereg sőt, még húrleszorító is. Mondjuk nem olcsó, de ha belegondolsz, hogy csak egy csont nyereg kb. 8k, akkor már nem is olyan vészes...
Krómozzák vagy nikkelezik fene tudja. De nagyüzemben biztos olcsóbb a vaslemezt kezelni bevonattal mint rozsdamentesből gyártani. Egy tábla 2-es vaslemez kb 6-ezer Ft, a rozsdamentes meg a 4szerese. Viszont kistételben drága a krómozás. A csepel művekben van egy krómozó üzem. De sokaktól hallottam , hogy a magyar króm hamar lekopik, lepattogzik.
Egyre érik bennem a gondolat ,hogy ráállok az ilyen fém alkatrészek gyártására. Szerintem volna rá kereslet, és az ilyen egyedi kéréseket is meglehetne oldani.
túlélem, ha cserébe nem kell egy órát szenvedni a húrozással. nem fogok sírni, ha nem lesz vintage a gitárom. ahhoz úgyis majd egy USA Tele kell, annál autentikusabb úgysincs