Okés! Ez már így elég egyenes! :)
Csak próbálok vigyázni rá, amúgy kapja be a mesa!
Köszönöm szépen, így marad, max 2 db 16 ohmossal fogom használni...
Egy itallal jövök :)
Egyébként szinte 100%,hogy az a 8-16 ohmos kimenet az valójában 8 ohmos,vagy ahhoz igen közeli értékre illeszt,ugyanis ha nem így lenne,akkor nem lenne párhuzamosan az a két kimenet.
ÉS 1x16 ohmot is bedughatsz nyugodtan,semmi baja nem lesz,mint az előbb írtam,a Road King-nél is hasonló illesztési dolgok lépnek fel a végcsövek kapcsolgatásával.
Az a tied,amit a múltkor linkeltem,de a kedvedért újra berakom:
A két 4 ohmos párhuzamosan van,tehát BÁRMELYIKBE bedughatsz db 4 ohmos ládát,vagy mindkettőbe 1-1db 8 ohmost.
A két 8-16 ohmos kimenet is párhuzamosan van,ide BÁRMELYIKBE 1db 8 ohmost,vagy két 16 ohmost dughatsz.
Hogy valójában ez a 8-16 ohmos kimenet melyik impedanciához illeszt (lehet hogy a kettő közé?),az talán csak méréssel/számolással deríthető ki,de ennyire ne parázz már.
A Mesa mindig is szart a pontos illesztésre (a Mark akárhányas cuccban simán lekapcsolnak két csövet pl.),a Road King-ben is össze-visza lehet kapcsolgatni a végcsöveket,és az illesztést leszarják.
Szóval dugd bele a hangfalad,aztán basszál neki oda,ne szarakodj már ennyit,semmi baja nem lesz!
Nagyobb eséllyel veszel eleve szar csöveket,minthogy emiatt menjen szét csöved,csöveket cserélgetni meg úgyis kell pár évente. A kimenődnek meg tutira semmi baja nem lesz.
Szia! Majd segítséggel megnézzük, megpróbáljuk, mert én extra amatőr vagyok, látod, viszont nagyon érdekel :) És órákat keresek róla infót, de nincs, csak SAFE MISMATCH, ami azt hiszem semmi többet nem jelent, csak annyit, h nem száll el a kimenőm.
Meg annyit tudtam meg,h az ohm különbségek miatt változik a hang is és a cső élete is.
Gondolom érted miért idegesít.. köszönöm!
Nem tudsz belenézni alulról, és megnézni, hogy vannak kötve az egyes jackek?
Én azt tippelem, hogy párhuzamosan van a két 8-16-os, és vagy két 16-os, vagy egy 8-as ládát lehet rádugni így.
Bár a két 4-eset meg nem értem. Igazán írhattak volna rá értelmes instrukciókat.
A hálózati trafónak egyébként lehet akkora szórása, hogy a hangszóróban hallható brummot produkál. Új elrendezésű sasszi tervezéséhez használják azt a módszert, hogy a hálózati trafót gerjesztik, a kimenőre meg egy fejhallgatót kötnek. A trafók mozgatásával, forgatásával lehet megtalálni a legcsendesebb elrendezést.
Egy ekkora trafó ha nincs leterhelve, még akár a szkópod hálótrafójának a szórását is veheti és mutatja a a kimenetén.
Ha meg On-ban vagy és fűt a hálózatid, onnan is megkaphatja a szórást mágnesesen.
Természetesen nem fogom a csúcsát a mérőfejnek... :)
A hangszóróra gondoltam én is, mint mikrofonra. A beszédhang frekijét látom.
Mindezeket leszámítva, miért van rajta brumm, ha teljesen le van kötve... :)
Van valakinek elérhetősége 1U magas olyan rack dobozhoz,ami nem Elimex-es féle?
Igazából olyan kéne,aminek a hátsó panelje a doboz belsejében teljes magasságában használható,
nem takarnak be az alsó és felső fedőlapról behajtások a rögzítéseknek,mint az Elimex-esnél.
Mi az hogy még éppen elbírja??? A 8-16-os kimenet a 16 Ohmos ládádat?
Vedd már elő a nyolcadikas fizikakönyvedet, ha a legutóbbi válaszomat nem fogtad fel a kimenőteljesítmény és terhelő impedancia összefüggésében!
Tényleg, a hangszóró rajta, én arra nem is gondoltam, azt hittem azt is lekötötte, ha már mindent lekötött, még a csöveket is kihúzta, miért is hagyta volna rajta :)
A hangodat azért láthatod a szkópon, mert a hangszóró mikrofonként működik, a brumm meg valami szórt mágneses tér miatt lehet. Amikor a végcsövek nyugalmi DC árama átfolyik a trafón, az jelentősen söntöli a trafón megjelenő zavarjeleket.
Halló!
Tudom-tudom és elnézést,h erőltetem,de nyugiban akarok lenni és nem amiatt,h oké,nem füstöl le,mert a kimenője még éppen elbírja! Nem így szeretném használni a fejet... Hanem rendeltetésszerűen,de napok óta amcsi oldalakon sem találok megoldást,sehol.
Dual Recto 2 csat. (1996) G rev.
Tegye fel a kezét, AKI tudja lécc!
Hová való a fej kimenetei közül az 1 db 16 ohmos láda? Mert ha 1db 8 ohmos láda is a 8-16-ba megy és 1db 16 ohmos is ugyanoda, akkor az elég meredek..
Van egy ilyen kis szobai gyakorló (az a tipikus)tranzisztoros kombóm. A hálózati trafója úgy szór, hogyha a hangszóró le van húzva a végfokról, akkor is búg.
A hangszóró tekercse is összeszedi.
Persze az a kis sz*r trafó is agyon van gerjesztve.
Szerintem ez a 600V anódhoz tartozó, sok-sok menetes kimenő, terheletlenül úgy viselkedik, mint egy gitárhangszedő, szedi a jeleket. Hangfalba dugod, a primereket összezárod, megszűnik a búgás. Valószínű, az összes Laney ezt tenné, nem egyedi a dolog.
a telefont még értem is, mert mágneses, de a beszédet nem. De minek fogod (érinted a bőröddel) a mérőcsúcsot?
Meg kiabáláskor mit látsz? A bezsédhangot frekijét, vagy amplitudó modulációt? Vagy valami más modulációt?
(az erősítő müködésére nézve ez az egész dolog irreveláns, vagy hogy szokás mondani, csak most már kíváncsi vagyok.)
A kimenőtrafót fogd fel úgy, mint egy gitár pickupot: az a jó pár száz menet bizony összeszed mindenféle elektromágneses "zajt", többek közt a hálózati trafó szórt mágneses terét, vagy a telefonod hangszórójának terét, vagy akármit. A szkóp bemenete meg nagyimpedanciás, hogy mérés közben ne terhelje a mérendő áramkört, így a legkisebb hülyeséget is látod a képernyőn.
Ha nem mérem a szkóppal, de hangfalra rádugom, akkor hallom a búgást ON bekapcsolása után.
"Itt is ki vannak húzva a végcsövek és stanby-on van? Fogod közben kézzel a mérőfejet?"
Standby OFF-on van, csövek kihúzva. A mérőfejet fogom, rajta tartom a kimenő primer egyik felén. Szó szerint látom a hanghullámokat a szkópon, nem tudom ezt másképp leírni. Elkiáltom magam, hogy "Aztaleborultszivarvégit" és ott van a kijelzőn. De bekapcsoltam a telón a hanggenerátort, simán szól a teló hangszóróján, az is megjelent.
"Ha minden vissza van kötve a kimenő, csövek visszatéve, és standby-t felnyomom, eltűnik, minden szól szépen."
Akkor mi a baj? :D
A kimenőn jelenhet meg ilyen rút 50Hz a hálózati szórásától is, de az is lehet, hogy csináltál egy földhurkot a szkóp és az erősítő között a hálózaton keresztül.
Jó lenne tudni, az Y bemeneti osztód milyen állásban volt (vagyis, hogy hány voltos jelet látunk)
Ezt nem értem:
"Ha a szópot rajta tarom, és hangosan beszélek, a hanghullámaim megjelennek a szkóp kijelzőjén! "
Itt is ki vannak húzva a végcsövek és stanby-on van? Fogod közben kézzel a mérőfejet?
Atyámfiai, férfiak!
Telefonos segítséget kérnék... A jelenség a következő:
Laney Klipp 100W. ON bekapcsolva, a kimenőn megjelenik egy búgás. Ha kihúzom az összes végcsövet, lekötöm a primer közepet, a szekunder földet, visszacsatolást is, a brumm akkor is ott van. Gyakorlatilag csupaszon van a kimenő. A képen látszik a formája (első kép primer, második kép szekunder)
Ha a szópot rajta tarom, és hangosan beszélek, a hanghullámaim megjelennek a szkóp kijelzőjén!
Mi ez? Mikrofónia? Mi gerjeszti az üresen álló kimenőt? (Ha ON bekapcsolva, akkor fűtés meg és a bias áramkör).
Ha minden vissza van kötve a kimenő, csövek visszatéve, és standby-t felnyomom, eltűnik, minden szól szépen.
Megcsapolás X és Y értékeknél, az ellenálláspályának ott van egy fix kimenete. Olyan, mintha a csúszka mindig oda lenne tekerve, de közben tudnál egy másikat forgatni.
Azt tudom, hogy mi a loudness célja. Azt nem értem, hogy ez a bekötés a potinál mit jelent. A két említett (a rajzon pöttyben végződő) szál mivel értintkezik.
köszi, de nem tudok elmenni.
Loudness szabályozás: kis hangerőn az emberi fül kevesebb méyhangot érzékel. Ez a pár RC-tag ezt hivatott kompenzálni. Mivel magasat vágni jóval egyszerűbb, mint mélyet emelni, így beiktatnak némi magasvágást bizonyos potiállásnak megfeleő megcsapolásoknál. Így kisebb hangerőn a magasvesztés miatt több mélyet érzékelünk. Vagy valami ilyesmi.
Ha el tudsz jönni Pestre, a belépőjegyedet állom. (csak akkor küldj emailt, a nickem alatt megvan hova.) Most is itt van nálam a fülhallgató-erősítő, amit még 1863-ben csináltál!
Ha van egy kis időd, magyarázd már el légyszi, hogy mit jelent a rajzon ez a két bekötés, és hogy mi a funkciója ennek a két kis kerülőnek. Ezek valahogy a hangerővel mozognak együtt?
Biztos kapsz majd szakértőbb tippeket is, de elmondom. Nálunk a bőrdíszműben a késő cociálizmus idején Palmatex-et használtak. Vékonyan be kellett vele kenni a ragasztandó felületeket, kicsit száradni hagyni, és utána nagyon erősen összepréselni őket. Ha a pedalboardra kell, amit feltételezek hogy fa, akkor viszont nem biztos, hogy ez a legjobb ragasztóanyag.
uraim! Nincs valakinek elfekvőben egy ergonomikus táskafüle? Valami ilyesmire gondolok. Rendeltem az elimextől, de 5-10 nap helyett október 31. után jönne meg, az már kicsit sok várakozás. (Pedálboard készül, ahhoz kéne.) Ha akad egy felesleges, megvenném.
A másik kérdés (amire biztosan elhangzott már a válasz korábban, de hirtelen nem találtam): műbőr ragasztására milyen ragasztót javasolt használni?
köszönöm!
Kedves fórumtársak - én írok megint, akin most egy hangerőpoti kifog.
A rajz szerint (és a valóságban is) 5 vezeték jön be a potira (nehezen hozzáférhető helyen van és nem látom rajta, hogy mi micsoda pontosan). A C105 és C118 felől jövő kapcsolódásokat a házra kell forrasztanom, és azt meg testelni, ha egy normális 3 lábú potira akarom ezt cserélni? Köszi...
Ha Neked ultrakompakt, akkor nekem hyperkompakt... én a 6v6 szintű szubminiket A/8-ra tettem Mindig csak ez a miniatürizálás!! :( Kishíján smd ellenállásokkal voltam kénytelen megoldani.
Örülök, ha jó :)
6P1P (mondjuk, hogy novál 6V6; volt egy valaggal, mindenbe ilyet rakok azóta)
kimenő sem kéne feltétlen ekkora, volt itthon pici gyári Hammond , de csak egy, ebből meg kettő. Fő a szimmetria...
...amúgy meg ultrakompakt agymenésem keletkezett, a kiindulási alap az A/4 papírlap volt. Végülis még így is ráfér (pontelég méretű trafókkal talán A/5-re is)
11 centis :)
nem lágyindító, csak standby helyett kapcsolja az anódot... meg nem is kellene ilyen brutál, csak a foglalata olyan, mint a csőfoglalat - dizájn vagy mi (sajnos kétmorzés relét nem találtam itthon, pedig akkor csupa oktállal raktam volna össze)
Szia!
Le szerettem volna felezni, de Pumukli is írta, talán más is,h nem lenne az igazi lefelezett csövekkel, ezért nem szedtem ki a csöveket.
És két ládánál is érdeklődtem,h mi a teendő, ez is okés.
A harmadik része az egésznek,h ez a hülye 8-16 kimenet már tiszta,h miként működik, kivéve az egy ládás 16 ohmosat.
- Ha 1db ládát akasztok rá,akkor sima 4 ohmba megyek
- Ha 1db 8 ohmos ládát akasztok rá, akkor a 8-16-ba
- Ha 1db 16 ohmos ládát kötök rá, akkor pedig szerintem nem pontos, totál nem és egyelőre itt ragadtam le, de manualokból,sem sehonnan nem látom a választ
A két ládás megoldásoknál oké a dolog, kivéve a 2db 4 ohmos ládát,de az nincs, szóval.. :)
Lehet, lemaradtam, de ez nekem nem világos: egyszerre szeretnéd a két ládát, v. vagy-vagy? Mert ugye a kiindulási alap a fele cső volt. Ha együtt a kettőt, akkor bedugod egy-egy négyes kimenetbe, és kész.
Ha csak egyet, akkor...
...akkor sincs értelme 4 Ohmra párhuzamba kötni a szórókat, mert 2 Ohmos kimeneted nincs (bár egy kis túlterhelés miatt nem fog nagyon reklamálni a végfok).
Ha esetleg valaki ismeri a bugi trafók belvilágát (hogy a 8-16 pont mennyi; egyébként engem is érdekelne) az is kiderülhet, hogy tökmindegy. Ha 'közé' tekerték, vagy pont 16-ra van kiszámolva, akkor 1x16 Ohm láda fele csőre szinte mindegy hova dugod, mert sehol sincs pontos illesztés. Ha pont 8-ra van csinálva gyárilag, akkor meg az a barátod. (Úgy értem, a 8-16 kimenetek bármelyike).
Inkább nem csavarom! :D süket is lettem és imádom is,ha hangos,de még félig nem tekertem ki,mégis fájt a fülem.
Viszont a kapcsolós dolog megérné, az praktikus. Az MF-be macerásabb az biztos, egy kis kerek, besüllyesztett csatlakozási pontja van.
Ha az erősítődön, amit linkeltél 8-16 Ohm feliratúba dugod, az azt jelenti hogy bedughatsz 1x8-ast vagy 1x16-ost illetve 2x16-ost.Az 1x16-on értelemszerűen P=Unégyzet/R , tehát az optimális 8 ohmhoz képest fele teljesítményt tud leadni 16-on mint amire az a kimenet képes lenne. Ami nem azt jelenti egyértelműen hogy a hangerő is fele lesz.
Ha átalakítod a ládát a kapcsolósra, eleve megnöveled a hangfal értékét, és tudod alkalmazni mindenféle konfigurációban.
Átkapcsolod 4 Ohmosba a ládát, a jelenlegi 16-oshoz képest a 4-es kimeneten a full naftát ki tudod csikarni a végből.
Ne viccelj, írj persze! Ez tök okés,h átköthető, csak ezeket a ládákat másik 2 kombóval is szoktam használni és a legszerencsésebb a 16 ohm-os láda. Nem akartam átkötni, ezért próbálok 100%-ban rájönni,h most mi van a sima 16 ohm kimenettel, 1 ládánál.
Itt a baloldali kapcsolóval 4/16 átkapcsolás lehetséges, a jobb oldalival meg a 8Ohm is megoldható úgy hogy két hangszóró passzívként működik. Utóbbi természetesen kihagyható.
Ugyan nem értek hozzá meg közöm sincs, csak kattog az agyam...
Abban a 16 Ohmos MF280-ban vagy 4 darab 16 vagy 4 darab 4 Ohmos szpíker csücsül (inkább 16) ugye.
Ezek vegyes kapcsolásban 16+16 sorba és két ilyen párhuzamosan adja a 16 eredőt.
Egy átkapcsolóval megoldható lenne hogy mind a 4 párhuzamosan kerüljön, és máris ott a 4 Ohmos full terhelés.
Vagy hülyeséget beszélek ?
Még egy kettőstriódát bele, bugi módra :)
De viccen kívül kapcsolhatóra a hangerő után? Helyigénye nem sok. (Tudom, gányolás, de végülis komfortnövelő. Ha meg a továbbértékesíthetőség a cél, marad a metálzón...) Persze azt kirakhatod külső dobozba is, ha van hurkod, de akkor kell külön táp is...
Be a gityó és a az erősítő közé, hurokba szerintem az időalapú és a modulációs effektek valók, de az sem szentírás. A rendszer két neuralgikus pontja a zenész és a hangfal, ami közte van ízlés kérdése.
Kondenzátoroknál a sorba kapcsolt kondenzátorok értékei repluszolódnak és a párhuzamosan kapcsoltak értékei adódnak össze. (Tehát fordítva mint az ellenállásoknál.)
Alkatrészigény kb. 10.000.- HUF. A csökkentem, majd visszaerősítem a jelet (itt ez történik) bizony "tónus evéssel" járhat, ezért érdemes betenni bypass kapcsolót.