A kovetkezo jelensegnek mi lehet az oka:
1. a gitarerosito bementere rarakok egy cd lejatszol
2. finoman recseg, aztan elhalgat
3. gitart rakok a bementere, es nem szolal meg
4. a bemeneten van egy 100nF-es kondi, a kondi utani pontot tesre rakom, es ezutan megszolal ujra az erosito a gitarral. Szol, mint korabban.
Koszi elore is az otleteket!
ez a kérdés ne vesszen el Slinky mocsarában, mert a válasz engem is érdekel, hasonlót én is tapasztaltam nem rég, de szerintem nálam a gittyó volume potija/kimenő jack csatlakozója a ludas (legalábbis csodálkoznék, ha durván 10 hónap alatt elszállna két 6p14p)
ohh bazz.. látszik hogy nem mérnökök vezetik ezt az országot.
három különböző ember jön leolvasni a vízórát, jön egy a villanyórára, és egy másik a gázórát fényképezi.
Megkérdeztem, hogy mi abban az észszerű hogy 3 különböző ember végzi ugyan azt a munkát, amit egy ember el tudna végezni.
A válasz az hogy az okosok így találták ki sok sok éve, és azóta is így csinálják, de nem baj, mert legalább több munkahely van
kimenő transzformátornál zavarosak a számítások és a méretezés mert több különféle képlet létezik az interneten. Van egy pár olyan ami működőnek tűnik.
pl 100 W teljesítmény átvitele, 450 V anódnál, 40 hz határ átvitel, vasmag 1 Tesla
Vasmag keresztmetszet 20 cm2
100 W átviteléhez ezekkel az értékekkel 1266 primary menetszám jött ki.
Egy másikkal számolva 2000 fölött van a primer menetszám.
A kérdésem az, hogy melyik szám tűnik reálisabbnak?
Elméletileg ahogy növekszik az átvitt teljesítmény annál kevesebb lesz a voltonkénti menetszám, és úgy nő a vasmag keresztmetszete és a huzal átmérője.
Viszont ha egy képlet a teljesítmény növekedése esetén tovább növeli a primer menetszámot, akkor lehetséges hogy a képlet hibás?
kitudja milyen mórickák írnak a netre, attól félek, hogy az internet is a vandalizmus áldozatává vált, és többé már nem bízhatok benne =(
Kicsit ott, de talán még ez a leginkább témábavágó topik..
Vállalja valaki egy Powerstate PBT160 basszusfej javítását Budapesten? Elég hangosan zúg, előfokcső cseréje után is. Ha rábaszarintunk a tetejére a fejnek, akkor megáll a zúgás, de kis idő múlva újrakezdi...
Meg persze a legfontosabb szempont, hogy hogyan tudja majd eladni. Hogy aztán vegyen egy másik vacakot (de márkásat). Aztán akkor majd egyszer elmondhatja hogy 20-30 különböző erősítője volt már.
Olyan ez mint a nő. Minél több volt, annál többnek érzik magukat az emberek.
jaja.. rá kell menni a marketingre nagyon.
Meg kell velük értetni, hogy miért értékes a saját terméked.
Mit jelent az exclusivitás, az hogy egyedi élő darab, saját egyéni jellemzőkkel.
Itt nem csak egy termékért fizet a megrendelő, hanem a korrekt hozzáállásért, a szakértelemért, tapasztalatért, azért, hogy figyelembe veszed a megrendelő egyedi igényeit, és hogy a megrendelő közvetlenül a fejlesztővel kommunikál, ami nagyon nagy érték lehet ha ezt megfelelően hangsúlyozzák.. akár hozzáadott forintban milliós érték.
Ez igy van, azonban szem előtt kell tartani, hogy te nem egy hangot, konstrukciót akarsz eladni, hanem egy termeket. Annak meg ezeken kívül meg nagyon sok tulajdonsága van.
"De hát az Engl az mégiscsak gyári cucc...." Én ezt arra értettem, mikor az ember megpróbálja eladni a maga által készített erősítőt, és mellé teszel pl. egy Engl kombót. Szól is úgy, néz is ki úgy, annyiba sem kerül. Na ekkor kapod a leendő vevőtől a fent idézett mondatot.
"De hát az Engl az mégiscsak gyári cucc...." Engem egy peavey valveking javítására próbáltak rábeszélni, kidobozoltam, majd mondtam a tulajnak, hogy vigye "szakszervizbe", mielőtt belehányok. (Az utóbbit persze csak magamban.)
Sziasztok!
Hozott hozzám egy gitáros ismerős egy Engl Thunder kombót. Csak egy lábkapcsolót kellett hozzá csinálni, mert sokallta az eredeti Z-4esért a pénzt. Gondoltam belenézek már egy kicsit, ha már Made In Germany virít rajt. Azt, hogy nyákos szinte 100%-ra vettem, de ez még nem von le semmit az értékéből. A doboz előlapja 18mm-es rétegelt lemez a többi sima forgácslap. A kimenő trafó mérete akkora, mint egy jobbfajta csöves rádióé (pl Budapest made in bulgaria), nem tudom hogy jön ki belőle az 50W.(szerintem sehogy.) Fojtó természetesen nincs benne. A táptrafója sem akkora, mire számítottam. Minden cső a nyákban, sajnos a végfoké is. Kondenzátorok meleg ragasztóval rögzítve, legyen az álló akár fekvő. A potik nekem olyan "autórádiós kategóriának" tűntek. Nyákon itt ott utólagos módosítások nyoma(ez nem biztos, hogy gyárilag van így). Szerintem itt sokan csinálnak ettől igényesebb erősítőket. De hát az Engl az mégiscsak gyári cucc....
Múltkor volt ugye szó, hogy toroid kéne, mert elszállt. Kértem is árajánlatot, már majdnem rendeltemis, mikor az erősítő tulaja szólt, hogy megy Juraj Turza bácsihoz, hátha van ott valami csemege. Jött is a telefon, van ilyen, meg olyan, ekkora, amakkora. Úh. végül nem toroid lett, hanem egy EI84, valami TENO gyártmány, zsír új, cseh. Valami soha el nem készült project prototípusa. és pont befér a kupak alá
Ez már a harmadik trafója szerencsétlen erősítőnek, az első 74 VA-est én vetettem el, mert bontott is volt, meg necces is, a második egy zsír új 160 VA-es toroid, eszembe jutott, hogy van itthon, hát tegyük bele. De olyan hanyag, szar minőségű munka volt, hogy két kivezetés egymásmellé került, szorosan, amire ráment még egy valag tekercs (szigetelés nuku), a még 230V-ra sem ajánlott zsugorcsövek nem birták egymás mellett a 600V potnciálkülönbséget: nem ütött át, csak elkezdtek vezetni: 2-3 száz Ohm mérhető az egymással galvaniksu kapcsolatban nem lévő kivezetések között...
Úh most jött ez, remélem ez már kibírja halálunkig :D
Tanulság: toridot csak gyárit, legyen akármilyen ügyes és türelmes kézi "szövő" szaki, mert ami szar, az szar ....
(igazából csavarhattam volna SM85/a-ra egyet, de egyrészt nem volt hangulatom hozzá, másrészt új kupak is kellett volna, meg a trafó "pultját" is ki kellett volna cserélni, de ezzel a kis EI84-essel [aztán remélem tudja is azt a 107 VA-t, ha már ráírták!!!!] csak két plusz furat kellett.)
Ez nagyon ritka és nagyon drága. Nekem is kéne. Készült vagy 200 db belőle, vagy még annyise, a legtöbb exportra. Ruszkiknál van egy csomó, illetve az egész "Beat-lánc" nagy része ott van.
András címem a nevem alatt, dobj egy mélt és megbeszéljük.
Ha meg nem boldogulunk, úgyis jön pumukli barátom a cerkacsövekért (megjöttek!) és majd beszáll a hibakeresésbe :)
Helló!
Bocs hogy beoffolok, tudom hogy már elegetek van az ilyen kérdésekből, de feltenném az enyémet.
Adott egy régi Laney erősítő, két bemenet egy 'normal' és egy 'cut' 'a cut'-tal minden oké, de nekem a 'normal' jobban tetszik mert mélyebb. Viszont az nagyon torzul, mélyen, tompításnál recsegő hangot ad ki. Kipróbáltam több ládán/szórón ott is. Mi lehet a probléma, könnyen javítható, tud valaki Szombathelyen megbízható embert?
Köszönöm!
A csöves hang az él, a hangok zengenek. Még ha be is lettek digitalizálva, úgy is sokkal élőbb mint a digitálisan rögzített cuccok.
Én a 128kb-es analóg módon rögzített lemezt (ami már ugye be van digitalizálva)szebb hangzásúnak találom, mint a digitálisan rögzített és veszteségmentes formátumban bedigitalizált lemezt.
"Ezek kb. olyan dolgok, mint a szutykos plexi marshall: egy nagy kalap szar, de beleivódott a fülekbe az évtizedek alatt, pedig hány jobb cucc van, hány jobb hanggal,meg mennyi olcsóbb!!!" Nem erről szól, nálad és nálam sem. Pár darab 111-s J-FET -el igen csak csöves előfok építhető, beküldöm a végét egy STK077-be, oszt lehet nyugodtan gitározni, tudni fogja a frankót. Beforrasztom őket a panelba, megszólal, kész. Csővel meg kínlódom vele egy hónapig, de megérte!
nem akarok ebbe belemenni, de nem midnegy az, hogy hogy szól, nem csak zengeni, meg ismételni kell.
Ha szalagos hanzást szeretnék szalag nélkül, akkor majd annyit kell költenem pedálra, mintha vennék egy - nem feltétlen Roland - szalagost ....
Studioban se BOSS reverbpedállal zengetnek, nagyon jó studiókban meg még csak nem is szoftverrel, se nem "vassal", hanem mechanikai és akusztikai zengető alkalmatosságokkal (plate reverb, reverb kamra, ami akár lehet pl egy klotyó is, mint a legendás UAD studioban)
A világhírű EMT-250-es digitális reverb a maga több 100 db (!!!!) IC-jével és több 10 kilójával is etalon cucc, akinek van egy ilyenje, az kb. atyaúristen és használja is és szól is. De még a szoftveres szimulációja is jól szól, de az sem olcsó és persze géphez, sőt hangkártyához kötött, mert natívban nem is fut...
Ezek kb. olyan dolgok, mint a szutykos plexi marshall: egy nagy kalap szar, de beleivódott a fülekbe az évtizedek alatt, pedig hány jobb cucc van, hány jobb hanggal,meg mennyi olcsóbb!!!
Szerintem itt EWR arra gondolt, hogy ha már csöves erősítő, (mert ugye ma 1db TDA 7492 IC-vel már nagyot szólósat lehet csinálni) akkor pont illik ide a "retro" szalagos visszhang. Egyébként meg a jó rugós reverbnek nincs párja. Ne semmiért modellezik szinte minden multieffektben. Csak az nem úgy akar szólni...
Persze,hogy itt. Én beismerem, hogy a futottak még kategóriába tartozom, de egy normális, nem túl bonyolult csövest össze tudok hozni, ahogy az időm, kedvem, pénzem engedi, trafóktól a a doboz bőrözéséig, szinte mindent, viszonylag képben vagyok. Kérdezek a tapasztaltabbaktól? Persze. De azt is tudom, hogy egy szaros, kb. 20dks-s pedál nagyon frankón zenget, visszhangosít, stb. Példa: Egy reverb fokozat alkatrészigényét csővel nem fedi be 100.- euró. Érdemes?
ja, egyébként H-n volt természetesen, low állásban kb. meg sem nyekkent (!), alig lehetett hallani a csutkára tekert elő- és végfokkal. Csak pislogtam.
gondoltam, hogy impedancia probléma van a dolog mögött, csak meglepődtem, hogy ekkora a lerántás. Alliumnak is volt vele valami gondja, de inkább a loopban, meg a kráncs miatt, na és mondjuk 100W csőnél kevésbé érezhető a veszteség szerintem. A 15-öt viszont eléggé kinyírta. Nálam meg nincs loop. Úgy terveztem, hogy teszek közé egy DD-7-et, de azt nem sikerült kölcsönkapnom (az egész kölcsön-mizéria mögött az van, hogy elvesztek a saját pedáljaim).
amúgy oké, ízlések és pofonok, de én még ezzel a hangerőproblémával is éreztem létjogosultságát a szalagos visszhangnak. Máskor mindig arról megy a diskurzus, hogy ic-k és tranyók basszák szét a hangot a cső előtt, itt legalább egy kis analóg őserő adta hozta a delayt. (TUDOM, hogy van tranzisztor az RE-ben.) :)
Amire ki akartam ezzel lyukadni, hogy a jelenség miatt nem kell az erősítőben hibát keresni, ugye?
Én alapból azt nem értem, hogy 2014. szeptemberében milyen létjogosultsága van egy szalagos visszhangnak a gityó és az erőlködő közt. Vintidzs, de mi a bánatnak?
változó, pár 10 kOhmtól MOhm nagyságrendig.
A Rolandnál egy emitterkövető hajt meg egy kis impedanciás kettős T-tagú sávszűrőt, amit egy kb. 5 kOhmos feszültségosztó zár le és utána nincs semmilyen jelkondícionálás.
A TT bemenete ugye Megaohm, de a Roland kimenete pár száz ohmra tehető, "lerántja" a rácsot. Szerintem.
De mivel ez nem kifejezetten gitárcucc, egyébként is 600 Ohm-10kOhm vonali szintű bemenetet "vár". Szerintem ...
Úgy tudom, hogy nála is voltak gondok.
Nagyon kicsi a kimeneti impedanciája. Van Low-Mid-High kapcsoló a kimenetnél? Mondjuk H állásban is csak pár kOhm, meg ott van az a köcsök passzív sávszűrő is.
Kéne egy impedanciaillesztő/buffer/booster az RE és a TT közé. Akár miki trafó, akár egy bufferelt pedál, akár egy direkt buffer, vagy booster
urak, van tippetek arra, hogy egy Roland Space Echo a tiny terror klón inputjába kötve miért okoz nagyon durva hangerőesést? Ugyanolyan kábelhosszal Space Echo nélkül szól mint a barom, de amint a Space echo bekerült a láncba, egy dobos mellett még az erősítőt kimaxolva is simán eltűnt a gitár.
"Sajnos" ebből nem lesz rendszeres probléma, mivel csak kölcsön kaptam a delayt, de érdekelne, hogy mivel lehetett a gond.
Alliumsativuumé a Roland, neki a Greg cuccba dugva nem produkál ilyet sem frontban, sem loopban.
Én tekertem már sok trafó hőkezelt vasra, és volt pár trafó 0.5 vastagságú szilíciumos vasra. A hőkezelt vas többet átvitt, részlet dúsabb volt, míg a másik fajta vett el a hangból, de nem negatívan, hanem máshogy szólt. Nem igazán tudom leírni, de olyan középdúsabban, "határozottabban" szólt a gyengébb vas. Megjegyzem, hogy az sem bili vas volt, hanem a jobb fajta, de csak 0.5mm-es.
Bazzeg...vákuumcsöves kimenőtranszformátor! Ez ám a hájp! Fullcsöves lesz így már aztán végleg...De hagyjuk már abba ezt az ökörséget, valaki osszon meg valami munkát könyörgöm, mert vágyakozik a szemem/fülem valami szépre! :)
Ebből kiindulva a semmilyen vasmag az "ultimo" megoldás! Az egy végtelen vékony lemezelés, tehát a hang információ tartalma is végtelen lesz, meg végtelenül részletgazdag lesz! Ajánlom kipróbálásra, láttam már légmagos kimenőt amúgy neten... Zs.
A a baj Slinky veled, hogy ahelyett hogy kimennél a rosszvastelepre trafókat bontani, meg a műhelyedet felszerszámozni, vagy felvásárolnád az összes csőfoglalatot a vakeráról - inkább hülyeségeket olvasgatsz meraz kényelmesebb meg olcsóbb.
Most már tényleg ne szakércsél annyit, inkább dolgozz!
én amúgy azon vagyok kiakadva, hogy legnagyobb márkák, legismertebb vállalatok cuccaiba ha belenézek mindenhol szinte a káoszt, a rendezetlenséget látom, teli pakolva minden féle analóg és digitális megoldással, az erősített jel meg közben áthalad egy nagy rakás szűrésen, csatoláson, kondenzátoron, különféle tranzisztorokkal teli pakolt OP-AMP okon.. Meg minden féle beavatkozáson megy keresztül..
Nem látom benne az egyszerűséget, hiányzik az elegancia, a letisztult célirányosság.
És ezeket a dolgokat mérnők emberek tervezik meg O_o .. csak az olcsó tömegtermelés
és közben meg ha a megnézem az adatlapot ..alacsony thd, jel/zaj.. stb
és nem értem, hogy ekkora katyvasz mellett, mikor minden mindennel kölcsönhatásban van egymással.. hogy írhatnak ilyen értékeket
biztos a vásárló megtévesztése forog fent ilyen esetben..
a marketing miatt bármit meg mernek tenni..
"De itt mi csak gitárerősítővel foglalkozunk"
Igen rajtad kívül a többség javít, épít, tervez, végez, valamit.Te meg csak teleszarod a fórumot az agymenéseiddel... Legalább egy képet, vagy valamit rakj már be arról mit csinálsz(tál) eddig. legyen az pedál, hangdoboz, fej doboz, sasszi vagy akármi, ami a témába vág.
én olyanról is olvastam egy külföldi topikban, hogy figyelembe kell venni a tekercselő vezeték kristályosodási tényezőit.. nem mindegy hogy OFC, vagy monokristály, egykristály huzal.
Olyan őrült dologról is olvastam, hogy egy embernek az a véleménye hogy a vezetőnek iránya is van. Nem mindegy merre halad benne a töltés, mert másmilyen a hangja...
persze ezek őrült dolgok már, és különbséget kell tenni hasznos és értelmetlen között.
Vegyük figyelembe azt is, amikor mondjuk egy laborban, vagy kísérletben, mágneses gerjesztésnél közel abszolut 0 K re hűtenek le egy tekercset hogy szupravezető legyen, meg mindent lehűtenek, hogy még azt a maradék termikus zajt is eliminálják a rendszerből..
Ezek a mi szempontjainkból őrült dolgok, és értelmetlenek.. máshol meg alapkövetelmény.
De itt mi csak gitárerősítővel foglalkozunk
Itt is figyelembe kell(ene) venni ezeket, és ismerjük is őket. Pl. azért, mert a vintage cuccok hangját azért nehéz utánozni, mert gagyi bilivasra készültek, jelentősen túlgerjesztve, attól lett egyedi hangja.
Pl. a régi wah trafók is ezért vannak túlmisztifikálva, idővel felmágneseződtek, és ezért tudják azt a hangot, amit más, új, mérnöki szempontból tökéletes induktivitás nem tudna soha.
És arról is volt itt már szó, hogy a komplett áramkörnek a trafóval együtt kell egy egészet képezni, csak a trafót kicserélve lehet, hogy sokkal fostosabb lesz, de a megfelelő alkatrészeket hozzáalakítva sokkal többet ki lehet hozni belőle, mint az előző trafóval.
ezek nem saját gondolatok.. mert sajnos nem volt alkalmam még több száz különféle kimenőt tesztelni. mások mondják ezt általánosságban akik Hifi kimenőkben érdekeltek.
Az interneten több ezren vannak akik ebben a témában ügyködnek.
Persze nekünk ez nem fontos.. nem nagyon fontos hogy 5khz felett is lineáris legyen a jel.
Viszont hifi részlegben már ilyenekről is szó van hogy Eddy-current, hiszterézis, meg szaturáció. Szó van a vasmag vagy egy tucat tulajdonságáról, geometriájáról, lemez-szalag vastagságról. Olyan őrült dolgokat is figyelembe vesznek, amiről itt még említés sincs évtizedeken át.
úgy vettem észre általában hogy sokan egyetértenek azzal, hogy ha minél vékonyabb a mag lemezelése vagy szalagja.. annál részletgazdagabb a hang információ tartalma meg annál jobb a hiszterézis.
Természetesen igaz.
Kicserélni akkor érdemes, ha nem tetszik. Hogy milyen lesz, az meg csak utána derül ki. Extrém eset: 2x6P1P (novál 6V6), 280 V táp, és mivel nem volt türelmem kivárni, amíg elkészül az ide méretezett kimenő, beleraktam egy Puskás 2×110/2×9 talán 35VA hálózati trafót. Azóta is benne van...
Én egyszer cseréltem csak végtermékben kimenőt, akkor máshogy nem sikerült a gerjedését megszüntetnem. A többit megpróbáltam úgy megszeretni / megszerettetni a használójával, ahogy van. Persze sorozatgyártásnál más lenne...
Nincs rá tuti képlet. Lehet hagyományos szilíciumvason, modern hőkezelten, de akár hiperszil, vagy toroid. Hallani a másságot, de, hogy kinek melyik jön be, szubjektív.
Igaz, hogy a kimeneti transzformátor minősége nagymértékben befolyásolja a hangot?
Kis, 15W-os erősítőbe milyet javasoltok? Érdemes kicserélni? Aki már csinált ilyet, mennyi változást tapasztalt a hangban?
Mivel ma már igen fejlett az orvostudomány és ennek köszönhetően elég magas az átlagéletkor is, valahol utat kell találnia a természetes szelekciónak :D
Greg úgysincs igazad XD Hagyjad hadd csináljon :D Ha neki az kell. De am ha gerjed vagy nagyon zajos én azt szoktam h fogdosom a nyákot. Ajánlom figyelmedbe neked is Slinky XD
lehet csinálok itthonra egy jó kis csöves class A cuccot, de nem akarok nagy teljesítményűt.. pár watt, 10-20 watt már bőven elég lenne.
Ilyen kategóriába melyek a legjobb hangminőségű csövek? el84?
De hogy ontopic legyek: (állítólag) neki készültek az első nagyteljesítményű Fender erősítők. A 40-es princetonok (állítólag) hamar berottyantak, ami surf zenében nem fetétlen jó, így (állítólag) rendelt (állítólag) két 80W-os (Princeton?) fejet, két (állítólag) 2*15-ös ládával. (állítólag) Külön Reverb unitot használt, tehát az (állítólag) nem igaz, hogy (állítólag) Twin Reverbeken nyomta. A hangszórókat (állítólag) a JBL szállította a Fendernek.
Vagy valami ilyesmi.
Olyasmi lehet a szitu.
Hát ugye nekem illik ismerni a basszusgitárosokat :D
Scott Reeder amúgy a custom balkezes Ibanez ATK-ját is jobbosra húrozza, ahogy a HS7-es orca is (én is nála láttam amúgy először ilyet, még valami egyetemi napokon Debrecenben :D)
Másnál még nem tűnt fel nekem ez a fajta játékmód,nem vagyok igazán képben az említett gitárosok/zenekarok ügyében. :))
Nyilván gyerekkorukban,vagy amikor tanultak gitárolni,csak jobbos gitár volt a haveroknak,akik nem engedték áthúrozni a bal kezesnek,egy kipróbálás erejéig. Aztán így rögzült. Vagy tudja a franc. :D
Ahogyan Scott Reeder (ex-Kyuss, Unida) is , meg sok más basszer is. Valami feka csávó a hathúrus basszuson is nyomja, meg még slapel is :)
De gitárosok közt is van pl. Dick Dale, aki csak átfordította a stratot, de nem húrozta át, aztán úgy játsz(ott)a a zsidó-szörföt.
(egyébként basszer, nem basszeros. A basszeros az, aki a basszeren/-rel [basszusgitároson/-ral] játszik, pl. a csaja :D)
Rohadt sok minden lehet. Én spec. a tápra gondolok (villard-kaszkád - pukkannak el benne az elkók), de ha nem értesz hozzá, inkább ki se nyisd! Nem mert életveszélyes, vagy valami, hanem szakadnak benne ki a szalagkábelek rögtön ... nem túl hálás ezeket javítani, a nyákjuk is nagyon szar ...