Ezek a potméterek nem adnak hozzá semmit a hanghoz, csak elvesznek belőle.
Úgy ahogy a hangerőpoti maximumon a lehető legkevesebbet veszi el a hangerőből.
Miért ilyen hülyén van megoldva? Miért nem adtak simán a magas potinak több kiemelési lehetőséget és kész?
Nem vagyok egy szaki és moddolni sem nagyon fogom, mert nem biztos, hogy úgy könnyű lenne kiszállni belőle alkalomadtán.
Ajánljatok légyszi olyan kombót aminek hasonlóan meleg kerek tiszta hangja van mint a Laney VC-nek, de több benne a magas (bright kapcsoló nélkül). A tiszta hang a lényeg, mert pedálozok, így az effekt loop is fontos, illetve nem kell nagy teljesítmény (15 w bőven elég) mert csak otthon használom.
Ez a kondenzátor a potméteren gyakorlatilag egy kerülőút bizonyos frekvenciáknak. A "mélyek" épphogy ugyanakkorák lesznek, de a "magasakra" nem lesz érvényes a poti osztása, a kis ellenállás felé mennek= a bright kondin át (frekvencia függő ellenállás), nem osztódnak. Hogy ez milyen hangokra érvényes (középtől felfelé, csak magas stb) az a kondi kapacitásától függ. Minél nagyobb, annál kisebb frekvenciájú jelek kerülik meg a poti csúszkáját. De ebből belátható, ha nagyon alacsonyan van a poti, akkor a mély hangok leosztódnak, míg a "magasak" nem, ez okoz egy erős "magas" kiemelés érzetet kis poti állásnál. A hatást lehet tompítani, ha egy ellenállást kötsz sorba ezzel a bright kondival. Vagy kezdetnek egy 1MOhm-os potit pl és kitekered az ízlésednek megfelelőt (mikor a mélyeid is megvannak, meg van egy extra csilingelésed). Így már nem egyszerűen egy kis ellenállású kerülőút lesz a bright kondi, hanem a kerülőútnak is lesz egy ellenállása, osztása...Remélem érthető kb a dolog! :) Szép estét! Zs.
Minél lejjebb van tekerve a hangerő, úgy egyre több magas hangot tud átvinni a kondi.
Teljesen feltekert volume (vagy a torz csatin drive) mellett a bright nem változtat semmit, a potit letekerve nagyon is odateszi a csilingelést. Így különböző hangszereknél, a pickup hangerő különbsége miatt más a hatása.
Meg tudná mondani, hogy a Laney VC erősítőben mit csinál a Bright kapcsoló? Értem, hogy magasat rak rá, csak konkrétan technikailag mi történik ekkor?
Azért kérdem, mert ha ki van kapcsolva, akkor Les Paullal jól szól, de ha bedugom az SG-t, akkor kevés lesz a magas húrokon 4KHZ körüli frekitartomány (gondolom a jávor fedlap hiánya miatt).
Ha benyomom a bright-et, akkor megjön a magas, de a mélyebb húrok hangzásába is beleszól (ízlésem szerint elrontja azt).
Amikor igy kapcsoltam parhuzmoasan a ket triodat, az nem mukodott. Vagyis volt, hogy mukodott, de aztan valamiert megsem... Nem tudtam megfejteni az okat...
Ez szerintem nagyabol a 18W marshall elofoka. Egyszer mar megepitettem, nem volt rossz, de aztan szetszedtem... Ez adta az otletet, hogy legyen egy ilyen parhuzamos lehetoseg az uj elofokomban :)
Csak azt gondoltam, hogy ennek akkor is mukodnie kellene, ha ket komplett triodat parhuzamosan kapcsolok, es a katod-anod nincsen osszekotve.
A témával nincs gond, én is szeretem ezeket.
Sőt, az sem zavar, hogy a srác nem a legjobban és legtisztábban játszik.
Nem akartam bántani, kicsit (megint) hülyén sikerült fogalmazni.
A lényeg, hogy egy jobb gitáros kezéből még frankóbb lenne.
Most pont egy sima/párhuzamos bemenetű SE cuccot faragok éppen, egy orosz fórumról tetszett meg, pont a bemenete miatt. Kb. ez a rajza: LINK Ezt érdemes meghallgatni, a kíséret egy trióda a bemeneten, a szóló párhuzamos:LINK
Valtozo informaciokat talaltam. Valoszinuleg mas-mas helyzetre adnak valaszt. Annyi biztos, hogy a felharmonikusok tekinteteben valtozik a helyzet, de tobb helyen arrol irnak, hogy a gain is no a parhuzamositassal, ha nem is radikalis mertekben.
Most azt gondolom, hogy ez akkor kovetkezik be, hogyha a katodot es az anodot is osszekapcsoljuk.
Sajnos keveset ertek az elektronikahoz, pedig erre biztosan lenne egy egyszeru es frappans valasz... Ha vege lesz ennek a bagyadt hetvegenek, akkor talan be is irja valaki. Kar, hogy L1 mar nem kommentel, mert hamar meglennenenek a megfelelo egyenletek :)
A leírások szerint a gain nem változik a paralelltől, viszont csökken a zaj, és a felharmonikusok összetevői erősen megváltoznak (előnyükre) - a bemeneti fokozatnál.
Nos nem tudom, miert hasznaljak, mert "igazi" plexit meg nem pengettem. Azert most nalam mindenkeppen tobb a gain. A dinamika erezhetoen nem valtozik, de altalaban a tulvezerelt jeleknek egyebkent is csokken a dinamika.
Minden esetre valtozik a karakter, ami vagy tetszik, vagy nem. Nekem tetszik, ezert sokat gorcsoltem vele, hogy mukodjon ez a parhuzamositas... :)
gain vesztes lehetseges.
de dinamika nem valtozik meg ettol.
viszont a sok pedallal szetfosatott jelnek tenyleg mindegy milyen fasza vagy nem fasza erositobe dugod.
A legszörnyűbb az egészben, hogy a gitárosok 97%-a észre sem veszi azt a dinamikavesztést, ami abban a pillanatban bekövetkezik, hogy bármelyik csatorna mindkét bemetébe bedugsz egy dzsekket.
...bár végülis a 20 booster meg kórus meg flanger meg overdrive meg delay meg kisfaszom pedál után már szinte teljesen mindegy :D
Szép nagy műhelyed lehet, ha csak úgy el, majd előkeveredik egy fejdoboz. Engem érdekelne, de most nyaralás lesz, szóval szeptember előtt nem lesz rá manim. Ha addig megmarad, visszatérünk rá.
Hali!
Műhely takarítás közben rábukkantam egypár régi dologra....pl ez a doboz.....ha valaki használni tudná, odaadnám mondjuk 5 ezerért, vagy minőségi anyagért. méretei: 640x 235 x 245( magasság)
Sasszit -elő hátlapot tudok hozzá csinálni, ha igény van rá.
Mar vagy 2 honapja kerdeztem a parhuzamosan kapcsolt csovekkel kapcsolatban. Az volt a gondom, hogy hiaba kapcsolom oket parhuzamosan (elotet ellenallas elotti pontokat es a kicsatolo kondenzator utan), gyakorlatilag nem valtozik a hang. Ket dolog volt zavaro:
1. egy ideig mukodott a dolog, aztan megsem
2. pl. a plexinel is hasznaljak a ket bemenet osszekapcsolasat a gain novelese erdekeben, tehat mukodnie kellene az elkepzelesemnek
Kocos javasolt egy csomo dolgot, de sajnos egyik hibaforras sem jott be. Aztan forumokon azt talaltam, hogy a katodkomplexumot es az anodot is kozosse kell tenni. Ez most igy szepen mukodik. Visszakaptam azt, ami korabban mar egyszer mukodott.
Annak persze orulok, hogy most ismet mukodik a parhuzamositas, de azt meg mindig nem ertem, hogy miert nem mukodott, amig fuggetlenek voltak az anodellenallasok es a katodkomplexumok. Szoval a ket kerdes nyitott maradt.
Ennyi, nem kell az alját nézegetni :D Amúgy egy nagyon tudományos célszerszámot készítettem a végek elkalapálására, kapupántcsavart megköszörültem olyan 150-160 fokos szögben oszt kész :D
Hali! Te nem valami szovjet/orosz cégnél dolgoztál régen. Ott volt divat a: "kalapácslakk lenne, meg betűbeütő, betűszalag, dymoszalag, meg vörös festék :D" -ez a fajta dizájn.
Somax19-nek: És most hogy látszanak a csövek jobb lett a hangja? Nagyon szép lett, nem kis meló már csak betolexezni sem egy ilyen kivágást. Használhatnád saját márka logónak is.
Én ezért nem bízatom magamra soha ilyen esetekben, kivéve, ha nem rendelésre - de eladásra - készült cuccról van szó. De ahhoz is van dizájnerem, mert én nem értek hozzá. Rajtam múlna, mindenen kalapácslakk lenne, meg betűbeütő, betűszalag, dymoszalag, meg vörös festék :D
a helyében én akkor már az előlapot csináltattam volna ilyenre, a rács közepén a logóval, de ő tudja. Szép lett egyébként. :)
A Gejza-féle tiny sakktábla dobozához múlt héten készült egy (szerintem) gyönyörű fa előlap, majd felrakom ide közös megítélésre valamikor!
Legjobb dolog az amikor rám bizzák a design ,a vevőnek tök mind1 ,majd amikor elkészülök mindennel közlik hogy ááá mégsem.....nem látszanak a csövek.
Hát ime a hátlap 2.0 természetesen mindkét fejen cserés.
A múltkor kínálta Lőrinc Attila Cyklon, hogy neki van, vagy talán Quattroplast Pesten 2mm-es epoxy lap. De próbáld meg úgy, hogy nem kalapáccsal, hanem oszlopos fúrógéppel kis előtolással és gyertya faggyúval megkenve a "kúpos sajtoló" szerszám. Így nem kéne berepedni a szegecseknek.
Sziasztok! Itthon honnan szerzitek be a 2 mm-es üvegszálas lemezt? Én 1,5 mm-es nyák lemezből csináltam forrpanelt, de nem tudtam szépen "beleerősíteni" a forrfüleket, amik 2 mm-eshez valók, szétnyílik az alja a lemezre hajlításnál... :(
A VC30 csak annyira Class A, mint a VOX AC30. Egy nagy nyugalmi áramú, katód biasos AB osztályú végfoka van, kis jeleknél az A osztályhoz hasonlóan viselkedik. Ez nem von le semmit a hangjának a minőségéből, de meglepetés érhet a Lionheart meghallgatása után, mivel az tényleg A osztályú.
Az A osztály egyébként csak annyit jelent, hogy a cső a teljes vezérlési periódusban vezet.
Hali! Mennyit érhet egy 4-es szett JJ EL84-es használtan, Kb 200 üzemórával? Kombómban volt csak egy rossz előfokcső+kondi para miatt a végfokcsöveket is kicseréltettem. Nem kellett volna. Szóval most eladó, mert a kombájn sincs már meg. Ötletek?
Sziasztok! Nem rég jutottam hozzá egy Laney vc30 112 combo hoz, és hát lenyűgözött a hangja! Tudom van jobb és rosszabb is meg ízlések és pofonok stb. Kérem világosítsatok fel az A osztályú erősítőkkel kapcsolatban! Sok összevisszaságot olvastam, de eléggé laikus vagyok a témában. Annyit tudok hogy a hangja nagyon bejön! Szemezgetek a Laney Lionheart 2ow.410 combo val.
Üdv!
Adott egy épített Fender 5E3 kópia. Ennek a chassis-jába szeretnék belepasszírozni egy egyszerűsített Fender 6G3 Deluxe kapcsolást (csak 1 bright csatorna, tremolo nélkül - ennyi csőnek van hely, és ez épp elég is lenne). Első körben egy próbapanelen szeretném összerakni az új kapcsolást (az bónusz ha esetleg bele is fér a chassis-ba ). Hol tudnék ilyen panelt szerezni? (A jelenlegi 5E3-hoz készült "fiber board" jellegű panel nem a legszerencsésebb kialakítás az új kapcsoláshoz - laikusként az az érzésem, hogy nem nagyon éri meg új furatokat csinálni rá ezért az agyműtétért)
Köszönöm a válaszokat előre is!
Egyik sem.
Pimaszul alulméretezett, gyárilag. Vesz az ember egy fél millás fender szart, és építheti át ez egészet, bosszantó! Eredetileg USA szabvány, de már van benne egy kiegészítő trafó, ezeket szeretném kicserélni egy normális vasra. Plusz 2-3 kiló már nem számít...
Nem ismerem a belvilágát, nem tudom, hogy elférne e benne egy normális, minimum 200VA-s hálózati. 2xEL84 20W pp-hez én sem mennék 16-18cm2 alá, huzal-keresztmetszetnek és a szigetelésnek is el kell férnie. Szerintünk persze, de az elqrvult "nagyok" másként gondolják.
Pár hónapja átnézésre hoztak hozzám egy Fender Blues Deluxot, egy EI96/ kb 28 mm vastag pakettra volt tekerve 6L6GC PP-hez a táptrafó. Még egy EL84-hez is kevés lenne.
Tisztelet! A Fender topicba is írtam de itt is kérnék tanácsot. Adott egy Fender Twin Reverb, a 135W-os változat. Kellene bele az egyik eredeti mellé egy Jensen nyomó. A C12N bírni fogja? A C12K 100W ugyan, de szerintem nem Fender karakter.