Nekem még soha sem sikerült soros tekercset brumm nélkül beépíteni gitárba.
Ami HH pickup elrendezésnél működhet, az pl. a kihúzható kapcsolós tone poti, vagy ez a csoda kapcsoló: pdf
rendhagyó kérdésem-bocs, hogy ide:
Hátsó gitár-pickup-on kellene nekem egy magasvágás. Kb. olyasmi, mint amit a szokásos párhuzamos kondival lehet elérni, de nekem soros ágba rakott induktivitással kéne megoldanom. (azért, hogy a váltókapcsoló középső állásában ne menjen rá a vágás mindkét pickupra, csak a hátsón maradjon rajta.)
Ja és nem kell potival szabályozható, csak egy jól elkapott fix érték kéne.
Tudtok tanácsot adni? Meg lehet ezt oldani?
Azt hiszem ebben a topikban vannak a csöves erősítők szakértői, ezért merészelem itt feltenni a következő kérdést. Mennyit érhet most egy 1974-es kifogástalan műszaki és esztétikai állapotban lévő Dynacord Twen II-es full csöves gitárkombó?
nagyon faszányosak,a hangjukat ugyebár ismerem:)
Viszont igy most belegondolva a natur dobozosra lehet nem arany előlapot raktam volna.
Ez a csak azért is keressünk hibát kijelentésem volt.De ismersz....:)
Az egész azért van, hogy a tekercsek tengelye ne legyen párhuzamos, mert akkor a hálózati megszórja a kimenőt, ami búgást eredményez. Ezért építik be őket elforgatott helyzetben.
Kösd be a hálózati primerjét, a szekundert ne kösd sehova, és vigyázz, nehogy rövidzárat csináj. A kimenő szekunderére köss egy fejhallgatót, és próbálad ki, melyik helyzetben halkabb a búgás. Capisce?
marshallokban úgy szokott lenni ahogy a felső képen van
egyébként nemtudom a technikai hátterét, vagy hogy van-e valami jelentősége
de ha marshalléknak bevállt akkor én is úgy tenném
Hát meghatározod, mennyi nvcs-t akarsz (16 ohmos kivezetésen készer akkora a jel mint a 4 esen pl.), aztán attól függ, hogy melyik leágazásról veszed a jelet, meg az osztó, a freki emelés meg a konditól.
Mondjuk én sinte soha nem használok visszacsatit, nem tetszik :)
Ez o.k., de a kimenőről mi dönti el, hogy a 4,816 ohmos ágról jön-e, mennyi a sorba kötött ellenállás, mert láttam 47k-t és 100 k-t is, miért 100nF a kondenzátor, stb. Vagy minden tapasztalat, és így jó, ahogy van? Egyszer utólag építettem presencet egy fejbe 47k soros ellenállással, gerjedt, mint az állat, 100 k-val jó lett.
Max. állása pont ugyanaz mindkettőnek. 5k-val párhuzamosan egy kondi a földre. Az a 300 ohm a különbség, de most 100k/5k vagy 100k/4k7 szerintem tök mindegy. Meg amúgy sem tekerd ki teljesen soha :)
Általában a 8Ohmról vezetik vissza 5kOhm potira. Párhuzamos ellenállást ne tegyél, mert rontja a hatásfokát, igaz, így meg nem serceg ha tekergeted, de az meg ne zavarjon.
Az E34L katódján vastagabb az emittáló (elektronkibocsátó) réteg, un. ipari kivitel, ezért tovább tart. Hangban az én botfülemmel nem hallok különbséget.
Üdv, kérdeznék valamit. Presence szabályzónál mi dönti el az alkatrészek értékét, ill. hogy a kimenő melyik ágáról jön a visszacsatolás, 5k potméter vagy 25k+4.7k ellenállás, és úgy egyáltalán. Ha valaki írna egy rövid ismertetőt erről, megköszönném.
Az E34L egy kicsit másképp szól,(talán egy kicsit több a mélye) de jó az El34 is. Ettől a sráctól is vehetsz elküldi postán is. Nem érdemes túllihegni....
Utóbbi tökösebb.
Szerintem.
Szakszerűsök számára meg ott vannak a gyártó honlapján az egyes csövek műszaki adatai diagramokkal meg sztárfotós számsorokkal.
http://www.jj-electronic.sk/
ez a gyártó honlapja, e-mailben rendelhető a cucc, kérhetsz tőlük árlistát.
Vannak gyárilag párba vagy quadba válogatott 2-4 szettek. Én ugyan szlovákiai vagyok, nekem belföldi, de még így is olcsóbb volt múltkor a Thomann-rendeléshez hozzácsapni egy JJ előfokcsövet. Nem értem, hogy tudták a Th.-ban olyan bruttó adni, mint a szlovákok nettó ára lett volna... De hát én nagyon sok mindent nem értek ezen a világon...
abban még esetleg tudna valaki segíteni, (nyilván tudtok :)) hogy honnan vegyek JJ E34L csöveket? ezeket ki párosítja össze? vagy mennyire fontos ez a párosítás dolog? ma végig járom az itteni (debreceni) hangszerboltokat, de túl sok reményt nem fűzök hozzájuk :)
előre is köszi mégegyszer a segítséget!
"- mit ertesz a galvanikusan teszem-e foldre a racsot alatt? A rele nem ad galvanikus kapcsolatot szerintem"
Hogy a rácsot közvetlenül teszed földre, vagy a soros ellenállással
De bizony, a relé galvanikus kapcsolatot ad: fémet köt össze fémmel. Elnevezését Galván Tivadar után kapta, aki az autógyárban dolgozott :D
Koszi, jo sok dolgot felsoroltal, ezeket vegignyalazom, vegigprobalgatom:
- relevel valtok, egy dpdt
- minden kozel van egymashoz :), lattad mar hogyan szerelek...
- a test eleg "hideg" kell legyen, max 10cm kabel valasztja el az aktualis szurokondi labatol, a munkaellenallasok tetejere kiprobalom a hidegitest, amit javasoltal
- a katodkoplexumok elegge "egymason vannak", tehat ez a foldelt racsos ugy fennalhat. A racsok elott egyebkent van 68k racselotet. De fulre nem kioltas, hanem erosites van: tisztara tekerve a gaint en igy erzekelem, de ezt kimerni nem tudom
- mit ertesz a galvanikusan teszem-e foldre a racsot alatt? A rele nem ad galvanikus kapcsolatot szerintem
- keramia foglalat, uj, de kitisztitom
relével váltasz? az inaktív cső katódkomplexuma nincs közel a másik cső kimenetéhez?
A csövek közvetlen közelében próbáld hidegíteni a tápot pár 10 nF-dal, lehetőleg a az anódellenállás "tetején" a legközelebbi testre.
A test biztos, hogy "hideg"
Az inaktív cső, mivel testre van kötve a rács egy pszeudó földelt rácsos fokozatként is felfogható, ami a katódon vezérelhető és anódon adja le az erősített, azonos fázisú jelet (Ha ez történik, akkor viszont ellenfázisban kell lennie az aktív csővel, tehát a hang nem hasonlíthat a boostolt állapotra, inkább jellegzetesen "fáziskioltottnak" kéne lenni) A rácsot galvanikusan teszed a földre?
A foglalat kerámia? Nem koszos véletlen? (por stb)
A csak a bemelegedés után jelentkező probléma utalhat arra is, hogy valamelyik passzív alkatrész nem kóser ...
Vagy a fene tudja, még csak most kezdek rendesen látni, mert már mindjárt holnap is van :D
Maskulonben a jelenseg is izgat: talan a tapon keresztul vagy a csovon belluli "athallassal" besegithet az inaktiv cso a szomszedjanak? Probaltam cserelgetni a csoveket, ellenoriztem az inaktiv felcso bemenetenek a foldeleset es a kimenetek szetvalasztasat is, elvileg minden rendben van.
Az is egy lehetoseg, iagazad van.
Egyebkent mindket csatornan van eleg gain. Ez a parhuzamos boost inkabb kis gain mellett erdekes. Mas a ket fokozat katodkomplexuma es a kicsatolasa is, emiatt egy nekem erdekes karaktert ad. Ugy negyed oran keresztul...
Sziasztok!
Latom a napokban tema volt a csatorna valtas. Talalkoztam egy furcsa jelenseggel, nem ertem, es meg nem sikerult megoldanom. Talan valaki latott mar ilyet:
- tobb csatornas cucc
- elso cso egyik fele egyik csatornahoz, masik fele masik csatornahoz tartozik
- egy "boost" kapcsoloval parhuzamosra tudom kapcsolni a ket felcsovet, ami ugye emeli egy a gain-t es valtozik a karakter
Ez idaig szep, de ami furcsa:
- miutan bemelegszik az erosito olyan, mintha a boost allandoan be lenne kapcsolva
- szkoppal kimertem, van egy kis jelszint novekedes, de ez mar fullel alig hallhato, mikozben bemelegedes elott markans a kulonbseg
A boost kapcsolo a kovetkezoket teszi:
- off allapotban az inaktiv csatorna bemenetet foldre rakja, a ket kimenetet szetvalasztja
- on allapotban a ket felcso bemenetet es kimenetet is osszekoti
Valakinek van otlete?
Fogd fel úgy, mint egy relét. Ha az opto +LED- lábaira adsz feszt + - max (40mA bír el) akkor vezet, a másik oldalán lévő ellenállás, amin keresztül engeded a jelet. Ha nem adsz rá feszt, akkor meg kb. 50MOhm az ellenállása, vagyis olyan, mintha szakadás lenne. Azaz a jel mindig csak arra tud menni, amerre az opto engedi. Egyik oldala LED a másik oldala egy ellenállás. Az ellenállást sorba kötöd a jel "haladási útjával"
Köszönöm a választ, de, hogy lehet ezek kapcsolgatni. A helyzet a következő: Van egy 4x12-s ládám, 1972 novemberében gyártott, gyönyörű állapotban megmaradt G12H-kal. Ehhez szeretnék gyártani egy kb. 80W-s fejet, ami tud szépen szólni, de mérgesein is. A "nehezét", trafók sasszi, doboz megoldom, de ehhez az átkapcsoláshoz keta vagyok, soha nem csináltam. Erre kérnék tanácsot. Előre is kösz.
sziasztok! van egy blackstar ht club 40 gitárkombóm, és megérett a végfokcső cserére. :)
tudnátok ajánlani olyan márkájú csövet amit jószívvel beletennétek? :) el34 csövek vannak benne, 2 darab. köszönöm előre is mindenkinek!
legjobban a Trafóban szólt vonalból!
Ott én is jól szóltam, pedig egy okádék Fender rumble 100/210 kombót kaptam. Valami förtelem az az egész széria. Kitették a D.I-on a PA-ra. Rákúrtam kettőt a húrokra, csattant akkorát. Jött a hangember orca, elébaszott egy SM58-at. Kérdezte milyen hangot akarok? Mondom mély nem kell, mert nem vagyok orgonista, magas se mert cintányéros se vagyok. 2,5 kHz-en toljon rá amit tud, 800 Hz-en meg laposan vágjon egy picit. Úgy szóltam, mint Hegedűs János '95-be' :D
Kellene-e valakinek ELADÓ Laney Klip 100 hálózatija egy BEAG hálózati (barkács de 10éve működik), átalakítva felújítva (JCM800 és plexi). És van egy Laney Klip 60-as ennek a trafói eredetiek, project miatt félbemaradt. Használtam mindkettőt évekig koncerteken is.
Nem mindegy mit teszel bele, mert kell, hogy gyors legyen. Kell, hogy zárt állapotban húszon megától több legyen. Ez meg kipróbált és elég jól működik.... Nálunk van minden, csak a csöves cuccokhoz kevés....
Fuzz legyen és "bódottág" van. Van egy öreg zenész, azon panaszkodik, hogy akármerre mennek zenélni mindig másképp szól a cucca, nemgyőzi állítgatni a multit. Mondtam neki mivel egy Boss Gt-10 multit használ, csináljunk a 2db Greenbackhez egy sztereó végfokot (2x15W) elég. És mindenhol ugyanúgy fog szólni. Ha meg kevés akkor kimikrofonozzák.
itthon is lehet 100 féle boltban 1000 félét kapni olcsóbban. Tudom, nálatok nincs semmi :D Ki kell venni a kerti leszúrós napelemes világítós bigyóból :D
ADVANCED PHOTONIX - NSL 19M51. - LIGHT DEPENDENT RESISTOR,550NM,TO-18 ezzel meg egy leddel, némi zsugorcső, fekete sziloplaszt és kész.
Innen lehet rendelni
Múltkor csináltam extrafényes piros LED-ből, meg valami 500 kilós LDR-ből optót, olyan gyors lett, nem tudtam használni, VTL-t kellett betenni (igaz nem kapcsolgatásra használtam, de oda meg pont a sebesség számít)
LDR = Light Dependent Resistor, vagyis "fényfüggő" ellenállás, fotoellenállás. a VTL-nek csak az egyik fele az LDR
LED-LDR optocupler a teljes neve ángliusul
LDR=led vezérel fotoellenállás azaz optocsatoló. A VTL5C1 a típusa (optocupler). Zárt állásban kb.50M Ohm. Nyitottban meg pár száz Ohm. Gyors, pattanásmentes, ellenben viszonylag drága, ha sok kell belőle. A tiszta vége felé kicsit krémesedik. A lead meg ahol a tiszta véget ér, onnantól a Soldano SL60-ig. Lehet vele zúzni is, de ha pl. ECC81-82 csöveket teszel bele már nem annyira zúzda. Vagy egy pár ellenállás cseréje és már "csak" rock...
Ja mondjuk én nem is ezeken a helyeken akartam kapcsolni a relékkel... A "tehén bonyolult állat, de én megfejtem" sok szívás után mégiscsak megoldottam...
Írtam nemrég, nekem ez a mumusom. Az Orange-ban is úgy van megoldva, hogy egy 47R-os ellenállással teszi a jelet testre. Nekem még eddig soha még egyszer SOHA nem volt pattanásmentes, ha csak relét használtam. Biztosan én b@szok el valamit, de eddig még nem volt 100as.
jaja, így gondoltam én is, hogy az éppen nem aktív csatorna ne kaphasson vezérlést, pl. tápon keresztüli áthallással, illetve ha "nyitott" bemenetnél begerjed,akkor az meg ne halljon át az éppen szóló csatornára.
Nyilván nem V1 eleőtt lenne, hanem az "elágaztatás" után valahol.
De láttam én már olyan márkás, nem hájgén erősítőt, amibe ha bedugtál egy jacket (vagyis bontottad a bemeneti testelést), de gitárt nem visított, mint a disznó, mikor szúrni viszik
Én csak egy szar amatőr vagyok aki 1-2 gyári replikát csinált(egyik se pattog). A te erősítőd viszont hallottam nagyüzemi felhasználásban is, és szuper volt. A hatredet láttam 12 óra hosszáig nyúzni, de bírta. A pattogásról talán te tudnál a legkielégítőbb válasszal szolgálni.