ha már ennyi szaki van online most, közbevetek egy kérdést: Laney TT-20-on játszottam a hétvégén, 20W-on irdatlan magas frekvencián sípolt, lefelezve nem. Igen régiek már a csövek, szóval én csőcserére tippelek, vagy más is lehet a háttérben? Plusz kérdés: jól tudom, hogy fix bias van ebben a típusban, tehát nem lehet csak úgy kivenni-berakni az újat és csókolom?
Bajkeverőnek mondom, hogy egyébként ennek a kimenőjét tekerte újra tavaly tél elején. :)
Nézzétek meg a krankenstein rajzán a csativáltást.
Nem jelutat vált a relé, hanem a nem kívánt csatornát lenémítja. Így teljesen pattanásmentes. Érdemes ellesni az ötletet. Amúgy a soldano is így csinálja, csak ők optóval. Egyébként, a slo-nál, egy plusz opto beépítésével, a tiszta hang kiszedhető a torz alól, csak ez eddig még senkit nem zavart... de valóban tervezési hiba.
Ne is mondd... megboldogult békeidők, mikor még Debrecenben laktam, és volt 2-3-4 értelmes bolt, ahol lehetett alkatrészek után kajtatni... Itt Nyíregyen meg az az 1... amikor jó hangulatban kapom el az öreget, nincs is semmi gond, de mikor olyanja van, az élő fába is beleköt... Ezzel szemben néha egész rugalmas az árképzése
Sőt azt is elárulhatom, hogy a Mákoss erősítője jobb a szerény véleményem szerint mint a Soldano. Ezt csupán arra alapozom, hogy mindkettőt volt szerencsém hallani. Ez szigorúan személyes vélemény.....
1290Ft a szállítás és ha 16:00-ig leadod a rendelést, másnap nálad van. Ha valami nincs, akkor hívnak telón, hogy küldjék anélkül, vagy megvárják és csak utána, illetve ajánlanak alternatívát a helyettesítésére, ha van.
Legjobb online shop. Élőben mondjuk szar, nagy a sor ..
Ja, a tipikus "kereskedői" hozzáállás. Én azért kezdtem el a netről rendelni mindent, mert sokkal egyszerűbb, helybe jön a cucc, és nem kell az ilyen hülyéket elviselnem.
félre értettél,pont hogy attackosabb a 4 kicsi mint két nagy.Legalább is jelen körülmények közt.
A megrendelő igy kérte igen,ez azért jó amiért a nagyoknak szól egyszerre két három cucc ala SRV ,Robben Ford,Mike Stern meg a fasztudja ki:)Kotzen is sokszor dualban tolja.
Régota sztereozik az arc .
TC-faszomtudja milyen rekk ,sztereo effektek akármi.
Kaptam kész zenéket hogy no erre varjá gombot ,azaz erősítőt:)
Reléről meg annyit,meg a boltokról hogy szopjon le az összes elektronikabolt amiért semi értelmes cuccot nem tartanak.
félre értettél,pont hogy attackosabb a 4 kicsi mint két nagy.Legalább is jelen körülmények közt.
A megrendelő igy kérte igen,ez azért jó amiért a nagyoknak szól egyszerre két három cucc ala SRV ,Robben Ford,Mike Stern meg a fasztudja ki:)Kotzen is sokszor dualban tolja.
Régota sztereozik az arc .
TC-faszomtudja milyen rekk ,sztereo effektek akármi.
Kaptam kész zenéket hogy no erre varjá gombot ,azaz erősítőt:)
Reléről meg annyit,meg a boltokról hogy szopjon le az összes elektronikabolt amiért semi értelmes cuccot nem tartanak.
Nálunk van 1db bolt, ahol alkatrészeket árulnak. A morcos tulaj azt mondta rendelni sem tud ilyet. Van rendelésre Omron, meg RS készleten. Ha nem jó, akkor rendeljem meg magamnak....
Ezt így kérte a megrendelő, hogy kétfajta erősítő legyen jobb és bal oldalon? Ez miért jó? Azt én is észre vettem, hogy a 6V6-al épített erősítő nem olyan "attack"-os mintha nagyobbal lenne. Nem rúg, dönt, ahogy a nagyok.
Akkor áruld már el milyen relék, mert nekem az Omron az RS stb szikraoltó diódával, vagy anélkül (esetleg dióda vele párhúzamosan egy pár uf os kondivel, de) mindig pattan, ha nincs némító hozzá. Nekem ez a "Mumusom"
bejön ez a 4 végcsőves megoldás ,már egész halkan is hallatszik a különbség mondjuk ahhoz képest ha két "nagyobb" cső lenne.talán attackosabb,dögösebb a hang.persze nehéz ezt megfogalmazni tudod.
A tervek szerint lesz két fej sztereoban de két különböző karakterrel.
CSak felépítési strukturájukban lesznek egyformák.(tiszta, OD megy egy zúzda).A dizájn meg pont reciproka lesz egymásnak:)
Ha kész csinálok majd valami videjót
Na végre megint van aki, épít és nem csak (félre)beszél. Mi lesz ez a 4db 6p6Sz-el a végén? Neked nem koppan a relés átkapcsolás? Várom a végkifejletet, eddig tetszik!!
tessék, én két fejen is dolgozom....egyszerre
http://kepfeltoltes.hu/140526/2014-05-17_18.26.57_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kicsit még rendezetlen mivel eléggé improvizácio:)
http://kepfeltoltes.hu/140526/2014-05-26_22.54.52_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
másik :10 percel ezelöttről:)
http://kepfeltoltes.hu/140526/2014-05-26_22.50.10_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Mindkettő 3 csatis, dual masteres, power scaling ,4x 6v6,5x 12Ax7
de amugy tök más:)Sztereoban fogják használni,minden lábkacsolható ,természetesen egyszerre a két fejen.
Nem tudjátok hol lehetne Beag M102 trafó vashoz tartó szerelvényt szerezni? Hozzám került két darab de ezek a leszorító-felfogató keretek nem jöttek velük, vagy ha valakinek lenne 3db azt meg venném.
Kár, hogy már nem csinálod. Mátyus egy SG-t tartott meg sokáig de 3 éve nem beszéltem vele. Egy időben lagzikban is zenélt de az ilyen zenész számára tré. Gondolom nem örömből ment oda... De nem offolom már a topicot. Bocs mindenkitől!
éN szobolszlói vagyok, de rengetegszer voltam Karcagon az EMO-ban, meg minden DEFACto által szervezett fesztiválon. Isteni volt az a sok jó zenekar egy helyen, és nonstop...Jó volt...Lehet egymás melett rugtuk a port Kócos MESTER.
akit érdekel halgassa meg
Mátyus árult írtó jó floyd rose tremolót nagyon olcsón is, amit egy Szerepi srác csinált, sokat, mert béreltek egy marósműhelyet. Szólt, meg vették is, mert szép is volt...
Ismerem őket is :D Mátyustól vásároltam anno, az a legközelebbi hangszerbolt nekem. Meg Karcagra sajnos muszáj volt menni (kórház), akkor meg már összekötöttem a kellemetlent a hasznossal.
Azt a kékes lilás csehszlovák Kramert meg Szíjártó Zsoltitól vette, innen Keviből. Jó kis gityó. Volt benne egy sustainer, nem tudom azt megtartotta-e? Maximusban (ex-Pakolgép) is azzal tolta, de már abban is mindenki túrkevei, csak Illés, Elek Jani meg Viktor maradt :D
Azér egy Dying Wish megérdemel annyit, hogy szóljon a Nagyerdőn úgy mint az Iron Maiden....Hát odabaszott, igaz nem egy hete volt, de emlékezetes volt... Tdom Kócos Urat
ez érinti mert HAJRÁ HAJDÚBIHAR...
Aki debrecen és környékére jön keresse Sturm Attila nevezetű egyént mert profi hangmérnök és semmi többlettköltség, csupán allergiás ha nem szól valami jól. 30 évig gitározott a pakolgép meg Baunty zenekarokban a karcagi Zsírés van rálátása. Szar tényleg a tény, de már hangmérnökre megy az ember.
A bias-trimmer hiánya nem igazán csak emiatt van,hanem inkább üzleti megfontolásból.
Pl. a Mesa-knál azért,hogy a tudatlanok megvegyék a "válogatott" gyári színkódolt Mesa csövet sok-sok pénzért,ahelyett,hogy egy (amúgy lehet hogy ugyanazon a gyártósoron készült...) sima gyártói logós csövet vegyenek normális áron.
Csak ugye utóbbihoz esetleg be kell tenni egy bias trimmert egy szakinak,ami viszont nem nagy költség,és hamar megtérül.
Azért ez így önmagában nem igaz...
Igenis kell a biasállítás!
Pont a napokban néztem két pár új cső nyugalmi árama, letekert potivan, az egyik párnál 14mA körül, a másikmál meg vagy 31-32mA körül állt be.
Én ilyet nem tanácsolnék senkinek!!!
A párba, kvartettbe, stb, válogatás okáról oldalakat lehetne írni, ami jelen esetben felesleges. Lényeg, hogy bármelyik kettőt felhasználhatod. Azonos típusú csöveknél (pl. EL34) a nyugalmi áram után állítása sem alapkövetelmény, elég nagy a tol-ig határ. Sok klasszikus erősítőben nincs is un. bias-trimmer.
Sziasztok!
Én is cső választásban szeretném a segítségeteket kérni: Szóval, hogy kvadba válogatott végfokok vannak, és ebből kettőt fel lehet e használni egy 50 wattos erősítőbe, ami szintén ilyen csövekkel működik? Ennek mi a jelentősége, hogy össze vannak válogatva? Köszi!
Peavey 6505-ben szeretnék egy teljes csőcserét, de nem tudom hogy a 12AX7 utáni jelzések (STR, LPS, EH, EHG, LP) illetve a 6L6GC utáni (STR, stb...) miket jelenrtenek? Gondolom sokat számítanak a hangzást illetően. Illetve szeretném megkérdezni, hogy milyen márkát tudtok ajánlani?
Agresszívabb, harapós hangzást szeretnék, hogy legyen fénye, és teteje és alja is a kijövő hangnak.
Esetleg ha tudtok megbízható szakembert ajánlani Budapest-Csepel környékén,aki kitudná cserélni és betudná állítani a csöveket, azt is nagyon megköszönném!
másik csodás pesti helyen (Filter klub) történt cimboráékkal, hogy a szakember kérte a lábdobot hangbeállásnál, de akárhogy ütötte is a dobos, csak nem akart megjönni a jel a keverőre. 5 perc után (amíg a szaki szakértett) az egyik srác a zenekarból észrevette, hogy a lábdob miksije nincs bekötve, csak oda van téve a lábdobhoz... :D
Mi egyszer a Menta terasznál futottunk bele két "remek" hangmérnökbe.
A felállás "öreg nagydumás szaki" + nagyarcú csicska volt. A csicska egyébként rettenetesen hadilábon állt a szappannal, olyan bakszag áradt belőle, kb. egy hete fürödhetett utoljára. A Skicc zenekarral volt közös bulink, mi voltunk az elsők, felpakoltuk a cuccot, Skiccék hoztak gitáralapokat, mi dobot meg basszuscuccot.
Ok, nézzük az éneket. Hol a monitor?
Erre az "öreg szaki": Minek az a monitor? Belső hallás kérem, az kell ide, mert a monitor az elvi okokból nincs. Bizony, mert elrontja a hangzást. Egyébként is, a közönségről visszaverődik a hang, higgyük el neki, mert ő már sokat tapasztalt róka, a múltkor is valamelyik zenekar kezet akart csókolni neki, mert olyan faszán szóltak, és olyan jó volt nekik monitor nélkül játszani. Bakszagú beosztottja persze bőszen bólogatott, hogy bizony, így történt.
Nyomta ezt a süketelést, mi viszont szerencsére hoztunk saját aktív monitorládát, mert kiderült, hogy nincs ennek a szerencsétlen baromnak monitorja, azért löki a faszságot a szája.
Még bepróbálkozott, hogy nincs zsinór, azt is adtunk, és így lement a buli.
terveztük - mintegy fricskaként - hogy kartonból megcsinálunk két 4x12 marshall "ládát" a szabadtéri koncertünkre, meg egy plexi dobozt (szintén kartonból), de aztán beltérre kerültünk a szar idő miatt, így hagytuk a fenébe. Egyszer azért bejátszom :D
Persze, nem akarok mindent a zenészekre és a teremre tolni. Van egy csomó amatőr érdeklődő típusú hangember is a szakmában. ( Bocsánat én maradok a régi terminológiánál, hangmérnök az, akinek diplomája van. Akinek nincs, az technikus, vagy hangmester, vagy road.) Csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy egy rossz terem, kezdő, rutintalan zenekar azért egy profit is fel tud próbálni.
Tavaly meg tavalyelőtt is volt nálunk P.Mobil szabadtéren. Ott azért 3X full stack és 3db JCM 800/100W ott figyelt. És nem dekorációnak(annak ott volt a Marshall feliratos hűtőszekrény benne a Gönzczi- féle pálinka behűtve) Sárvári Vili "bácsi" sztereóban nyomta a két full stacken, a kis Baranyai Laci meg 1x full stack + a fej.
2005-ben az Eric Marienthallal turnéztam Lengyelországban és Ukrajnában. Eric az egyik világhírű mikrofon gyártó cégnek (sajnos elfelejtettem melyik) a reklámembere. Mesélte is, hogy mennyire meg van elégedve a mikrofonjával, és hogy azzal megy mindenhova játszani. Nos az egyik lengyel városban az egyik helyi hangmérnöknek abban a teremben ahol évek óta dolgozik, nem sikerült egy épkézláb hangot kicsiholni a szaxofonból. Ezt még tetézte azzal, hogy folyamatosan gerjedt. Képtelen volt megszüntetni. Egyre kínosabb lett a szituáció. Majd a sokat látott „hangmérnök” azt találta mondani, hogy baj van a mikrofonjával... Nos mit reagál erre egy igazán profi zenész? Megköszönte, és megkérte, hogy vegye ki a monitorból az összes szaxofont, és kontroll nélkül játszotta le a bulit kristálytisztán, egy zokszó nélkül a sokat látott hangmérnöknek köszönhetően.
Szóval mindazonáltal hogy minden szavad igaz, ez is egy szakma amit meg kell tanulni. Nem állhat oda akárki keverni. Az nem véletlen hogy nagy produkciókban saját hangmérnök utazik. Ez még akár szóló produkcióra is igaz (lásd pl. Tommy Emmanuel) Ebben a szakmában problémákat kell megoldani helyszínről helyszinre, és az baj ha a problémát látjuk és nem a megoldást. Na erre mondom hogy ez egy szakma. Nem állhat(na) oda akárki. Tőlünk nyugatra ennek külön tanszéke van a zenei egyetemeken. Talán nem véletlenül.
Erről órákat lehetne mesélni. Nem nagyon hangosítok, de rengeteg szinpadon voltam már élő felvételből, vagy gitározásból kifolyólag. Elöljáróban: a szokásosan szar termekben, olcsó cuccokkal, amatőr bandákkal gyakorlatilag nem lehet jó hangot csinálni. A leghálátlanabb meló.
- A szinpad általában már magában hangos, gitáralapokat sokszor nem is lehet kitenni a pa-re, kisebb helyen egy pergő magában is elég. Ezekhez kell valahogy hozzávarázsolni azéneket, meg a halkabb dolgokat. Na meg kell egy jó kis lábdob is.
Tisztelet a kivételnek, a közepes vagy gyengébb énekesnek mindig kevés a monitor, egyrészt nincs hangnyomása, másrészt nem alakult még ki a rutinja, azt hiszi, akkor hallja magát jól, ha a monitora folyamatosan gerjedéshatáron üvölt. Többnyire távolról próbál halkan énekelni és mutogat, hogy nem hallja magát.
Mire fel van húzva az összes monitor gerjedésig - vagy tovább:) - ez a hangnyomás hozzáadódik a szinpadi alapok, dob hangnyomásához, a kettő már bőven hangos. Egyszer megmutatta nekem Morcz Csabi, mi vanNa ehhez hozzáadva kéne valamit keverni a visszhangos, kis frekin rezonanciafrekvenciákkal teletömött teremben. ( Ez utóbbi azt jelent, hogy a basszusgitár skálahangjai közül legalább 3-4 többszörös hangerővel fog megszólalni, iszonyatos búgást produkálva.)
Na így indul a dolog, aztán a gitáros általában a 2-3. nótánál tekeri kettővel feljebb a volumét, mert hogy nem hallja magát, az énekes bedobja a törülközőt, a feleségek meg elkezdik szidni egymás között a front pultnál ülő szerencsétlent, hogy halk az ének, nem szól a gitár, különben is túl hangos az egész. Soha nem vállalnék hangosítást. ( Csak nagyon sok pénzért:)
Én a monitorosokkal mindig összevesztem, mert kértem a monitoromba lábdobot, meg magamat (basszusgitáros vagyok) és nem értették hogy minek? Azt sem, hogy magamból minek, azt meg végképp nem, hogy lábdobot minek ...
Ha beleszólhatok, az se semmi, mikor színpadon próbálsz hallani valamiféle összhangzást, és a monitorokkal harcolsz, meg a technikussal:)
A Hooligans nálunk is csak egy dübörgő massza volt, a Magashegyi egy szál Fender mini kombóval atom gitárhangot produkált.
Van egy barátomnak egy Hiwatt tranyós feje, magában állat, zenében eltűnik. Ellenpëlda: Nem tudom, ki ismeri az AB/CD-t, na őket még nem hallottam rosszul szólni.
Én sem értek hozzá, csak egyszer megmutatta egy technikus mi van olyankor, mikor minden hangszer úgy van kikeverve, hogy egymagában megállja a helyét. Hozzáadva a többi hangszert nem hallottál semmiből semmit.
Hát én ehhez nem értek, de sokszor előfordult, hogy zenészhaverok profi helyen, (elvileg) profi hangosítással játszottak, és nekem kellet mutogatni, hogy mire adjanak, mert az arányok
SEM voltak jók. (Direkt meghallgattam több helyről is.)
Mert a legtöbb technikus nem érti meg, hogy "helyet" kell csinálni az egyes hangszereknek a hangképben. Egyszer Bikini koncerten hallottam Lukács Peta gitáralapját színpad előtt szólni magában. Elég fosnak tűnt, aztán a többi hangszerrel együtt meg minden a helyén volt.
A Fruttis Marcinak van 1-2 torzító pedálja,egy RAT meg egy Seymour Duncan valami,az erősítő meg egy Mesa Studio előfok meg egy 2x50-es végfok,alapvetően tényleg tiszta hangzást használ az erősítőn,és külső pedálokkal torzít a legtöbb esetben.
A másik gitáros Gergő meg egy Fender Blues Deville-t használ.
Mindegyik járt már nálam javításon/átalakításon,csőcserén. :D
A pedálok meg Boss féle adapter csatit kaptak.
A Fender kombóban pl. eltört egy nyákos csőfoglalat lába. Szar volt kibányászni a régit.
Bezony. Amíg otthon voltam és ott zenéltem, mindig fostam, ha hangosítással játszottunk. Én azt nem értem, egy átlagos rockbanda (két gitár, bassz, ének, esetleg dob) hangosítása miért olyan nagy kihívás?
A gitárosok nagyon el tudják szúrni a zenekar hangzását. Volt egy DSL100-as fejem régebben, ami magában nagyon szépen szólt torz csatornán, viszont a bandában ugyan az a han nem hallatszott. A kráncs csatornán kevés torzítással álom volt. A banda másik gitádosa TSL-en nyomja, leviszi a fejünket a hangja, de mégsem hallani a szólóit.
A Vad fruttik is majdnem tiszta gitárhanggal nyomul. Deák Bill, vagy a PMobil is. A metálos gyerekek agyon torzított, középszegény gitár sound-ja is a zenekaron belül eltűnik. Sokan esnek abba a hibába, hogy a menő bandák gitárhangzását a lemezről akarják levenni, persze ebben a hangzásban benne van a basszus és a másik gitár is. Sok felvételen az egy gitárossal kiálló banda is kettővel szól.
Egy vérszegény gitárhanghoz, ha hozzáigazítjuk a basszert ágyúként tud szólni. Ez pedig a hangosító dolga. Legtöbb esetben felmegy a banda a szinpadra, a keverő pedig állít valamilyen összhangzást, az meg vagy jó, vagy nem.
Véletlenül nem Nyíregyházi közelségű vagy? Én a BuSzaCsá-ban ott voltam azon a Radar koncerten, amikor az Ossiannal játszottak együtt. Lehetett volna jobb ugyan a hangzás, de az akkori hangosításra nem mondanám a 'dzsi dzsi vá áv vá' jelzőt. (Tehát szerintem főként a hangosításon múlik. Pár éve ugyanúgy a Csarnokban hallottam őket, akkor elégedett voltam a hangosítással.)
A Hooligans-ből sejtem, hogy a nyíregyi koncertre utalsz... Haverokkal mi is elmentünk, hogy 'Na, nézzük má' meg!'... Menekültünk, elég rövid idő után... Az ének szó szerint fájt a fülnek, a hangosítás förtelmes volt. (Mellesleg szvsz. a 'produkciójuk' is értékelhetetlen volt -a koncert kb. felénél visszanéztünk, és a Legyen valami c. számukat végighallgattuk (nagynehezen).)
Ui.: bocsi, hogy 'csak így' beleszóltam. Csak személyes tapasztalat/vélemény.