Ja, az illesztés szerint nem lesz jó.
Esetleg olyan szélsőséges esetben használható hogy katódbiasos a végcső és elég nagy értékű, illetve jó hidegre van biasolva a negatív előfesszel és nem használod csak 50%-os kivezérléssel vagy alacsony az anódfesz és teljes kivezérlésnél nem is tud túl nagy áram folyni, ilyesmi.
Persze ilyet nem épít szinte senki. Én is csak ritkán.
Oké, de az alapkérdés múltkor úgy szólt, hogy lehet e 4,8,16 Ohm-s kimenetekre egy időben oda illő szórót dugni. Az én tesztem alapján lehet, de nem szabad.
Nem vagyok ilyen tudományos, de... Én akkor egy valós 50W-s csöves végfok 8 és 16 Ohm-s kimenetére is tettem műtehert, a probléma az, hogy az anódfeszt kb. 70%-kal felnyomta, ami időzített csőhalál, de a kimenő is belepusztulhat. Valóságban egy trafó szekunderén történtek erősen visszahatnak a primerre.
Szóval, kvantumfizikailag, ha van egy kimenőd 4 Ohmos és 16 Ohmos kivezetéssel, akkor a 4-esre és a 4-től 16-os részre (ugyanakkora a menetszáma mint külön a 4 Ohmos tekercs), ráköthetsz 1-1 8 Ohmos hangszórót, vagy ládát.
Az illesztés jó marad.
Mértem olyat is hogy a 2 szekunderre rákötöttem 2 db 4 Ohmosat. A mért impedancia kb. fele akkora lett mint ha csak egy hangszóró lett volna az egyik szekunderen, míg a másik üres.
Ja jó, na ez az egyik hátránya a telefonról böngészésnek, hogy például nem tölti be a képeket a böngésző,de még X-es keretet sem rak valamiért. Meg talán a remek fórummotor is közrejátszik.
Most bekapcs laptopot,itt már látom jól. :)
A 4 Ohmost 2-300 Hz-en kb. 360 Ohm-ra illeszti, míg az elmélet szerint 275 -re kellene.
Amúgy lehet hogy van olyan frekvencia, 20 Hz pl., amit jól illesztene, de azt nem mértem.
Amennyiben 275 ohm a kívánt érték,úgy az első számításod (8.29^2 * 4) a pontosabb, mert ennek eltérése a 275-től csak 0,103 ohm, míg a másik számításnál (4.15^2 * 16 ) az eltérés 0,56 ohm.
Most akkor melyik a pontosabb a 275-höz? Mert utóbbi alá írtad,hogy sokkal pontosabb.
Múltkor szó volt arról, hogyha egy kimenő 4 Ohmos és 16 Ohmos szekunderét egyszerre használjuk, akkor mennyi impedanciát lát a végcső ?
Csináltam mérést.
Egy hálózati toroidot használtam kimenőként, aminek 2 egyforma szekundere van. Az áttétel 2x8.29. A primerre kb. 12V -ot kötöttem, úgy mértem le. 230V esetében meg terhelésnél valamennyit biztosan változna ez, illetve mivel hálózati trafó a primer induktivitása is jóval kisebb mint egy rendes kimenőé, de ennyi belefér szerintem.
4 Ohmos hangszóró:
16 Ohmos hangszóró:
Az egyik szekundert használva 8.29^2 * 4 = 275 Ohmra kellene illesztenie a 4 Ohmos hangszórót:
Sorbakötve a 2 szekundert, megkapjuk a 16Ohmos hangszórónak való illesztést. 4.15^2 * 16 = 275 Ohm
GGreGG korábban javasolt szakkönyveket, megjött a csöves gityó/bass előerősítők tervezése,(Designing tube preamp for guitar and bass, ISBN 978-0-9561545-2-1) valóban szuper.
Libristo-tol lehet rendelni, tokkal/vonóval kb. 13.000.- HUF. Engem ráadásul rákényszerít az angolra is, alapból németül jól elvagyok, de az már a germánoknál is kevésbé játszik.
Én eddig akárhány LPS-t vettem mind brummos volt. A Tung-sol 12AX7 nekem jobban tetszett a JJ-től. Vagy volt RFT ECC83-om egy pár darab, az is qrva jó hangú volt. Meg Tungsramból válogattam, bár abban is találtam jó pár mikrofóniásat.Valahogy az EHX-al sehogy nem vagyok.
Jött már úgy új LPS,hogy eleve brummos volt.
Persze előtte gondoltam minden másra,de aztán kibukott a cső.
Sovtekből nekem WB és WC ami kedvenc,az LPS-t nem veszek inkább.
Igen,ez így van.
Zaj szempontjából mondjuk nem vettem észre,hogy zajos lenne, de ez ellenállás függő is, én fémréteggel csináltam anno.Meg a földelés elrendezéstől is nagyban tud függeni a zajosság szerintem.
Nem volt zajos,és hangilag is egy egész jó tiszta hangot adott nekem,ami ráadásul jó hangosan is tiszta tudott maradni.
Amúgy a 2M2/120p-t rövidre zárva vagy ízlés szerinti kis értékű ellenállással párhuzamosan, akár egész jó kis higain-t is tud. :)
De a clean/crunch hanghoz lehet hogy eleve elhagytam volna a V1A-t,és csak a bemeneti trióda lenne a V3 fokozat előtt,persze ez esetben a 2M2 értéke is csökkene jókorát,és esetleg itt lehetne kapcsolni két osztótag között.....akár egy katódblokkal közösen kapcsolva.
Nekem azzal a nagy mértékű jelosztással van bajom. Azaz a cruchból csinál egy 1M/39K leosztást, így lesz "tiszta" csati. Pont ebből adódóan nem sok értelme van, mert a clean/crunch hangerő arány nagyon eltolódik. Illetve zaj szempontjából sem előnyös egy leosztott jelet nagyon visszaerősíteni. Szerintem...
Én is csináltam már ilyen SLO clean/crunch + Mesa Recto clean/orange/red féle erősítő kapcsolást pár extrával, nekem is tetszett az a SLO tiszta hang,szerintem nincs vele gond. A crunch az már ízlés függőbb, egy Marshall crunch szerető embernek talán kicsit sok lesz a gain,meg túl tömör a hangkép crunch hanghoz.
Ami szintén zavaró a gyári kapcsolásban,az clean és crunch közötti hangerő különbség.Nem nagyon lehet csak úgy átváltani crunchra a megfelelően beállított tiszta hangról,mert lerepül a fej. :)
Köszönöm a tippet! Sikerült, ez volt a baj a nagy hangerővel, viszont a zúgás az megmaradt mindkét csatornán. Akkor tűnik el, ha vagy a Gain vagy a Volume potit letekerem 1-2 állásba.
"előfok volume potijait minimálisan feltekerve(1-1,5 állásnál) is nagyon hangos" Fordítóba tegyél ECC81-t. A mester poti szerintem is földeletlen. Ja, átmenetileg kerüld meg a hurkot, és a végétől visszafele keresd búgás okát.
"A tiszta csatorna SLO"... a SLO-nak nem igazán van tiszta csatija, ami van is elég szarul szól...szerintem. Csak kérdezem miért pont az SLO-nak építetted meg a "tiszta" csatiját?
Ha a mastered nullán van akkor nincs hang, ha mégis akkor nem húzza le a földre, ergó nincs meg a földelésed vagy rosszul van bekötve a volume poti gond is innen eredhet. Nézd át!
Sziasztok! Építettem egy Slo-Mesa klónt. A tiszta csatorna SLO, a torz csatorna Mesa Solo Rectifier kapcsolás alapján. Az FX Loop is a Mesa alapján készült. A problémám az, hogy mindkét csatorna esetén az előfok volume potijait minimálisan feltekerve(1-1,5 állásnál) is nagyon hangos úgy, hogy a Master nullán van. Kicsit tovább tekerve még zúgás is társul mellé...Valaki tud ebben segíteni nekem?
Nekem vannak ilyen trafóim SM65 (asszem). Primer nincsen rajta, de szerelvény, csévetest az van minden.
Elég vékony lemezből van ahogy látom, kimenőnek is jó. Már ha valaki teker hiperszilre kimenőt. Szerintem mondjuk teljesen jó.
"A 6v6 népszerűsége töretlen mondjuk részemről." Volt egypár Tesla barna foglalatú párom, az egyiket eltörtem, én balf@sz. Na, ennyit a töretlenségről.
Baszki, ha ket lada kozotti kulonbseg meghallasahoz vagy tetszik/nemtetszik eldontesehez ilyen procedurak kellenek akkor hagyjuk abba az egeszet, hordjuk ossze a vilag osszes gitarjat meg erositojet egy halomba, locsoljuk le benzinnel es gyujtsuk fel a gecibe.
Mert ettol kezdve ez az egesz mar nem az aminek lennie kellene.
Ettol kezdve ez csak szenvedes, onkentes berohanas egy faszerdobe, aminek semmi ertelme.
Ha ezt a sok megfejtos idot gyakorlassal toltene a gitaros nemzedek akkor talan lennenek kurvajo zenek is, meg nem lenne a levegoben az, hogy a rockzene halott.
A rockzene nem halott bazmeg, csak a gitarosok nagy resze nem tud gitarozni, mert a cuccot basztatja allandoan.
Engem nem kell győzködnöd, én biztosan nem próbálkoznék ilyennel. Ha a két láda közti különbség megállapítása lenne a cél nálam, akkor egyrészt játszogatnék velük, különösen zenekari közegben, mert ugye önmagában a gitárhang nem sokat mutat. Másrészt meg felvenném, és utána nyugodt körülmények közt, jó minőségű monitoron vagy fülessel hallgatnám meg a hangmintákat egymás után. A hsz-om csak arra vonatkozott, hogy A/B kapcsolót filléres dolog építeni, nem vennék boltit, legfeljebb csak igen olcsóért (pl. Artec)
1. Feltöltöd a képet például ide. 2. A kicsinyített kép alatt lesz egy olyan hogy "Link a kép megtekintéséhez".Kattints jobb gombbal a linken,és nyomj a "másolás"-ra.
3. Másold be a böngésződ címsorába,majd enter.
4. Kattints a képre,így bejön nagyba,és csak az látszódik,sallang mentesen.
5. Jobb klikk a képen,majd a listából "Képcím másolása".
6. A fórumon klikk a "Kép beillesztése" gombra,és Ctrl+V billentyűvel beillesztés, vagy jobb klikk--> beillesztés.
Én a két sugárzót sorba kötném, és egy "egymorzés" váltókapcsolóval az épp kiiktatandó hangsugárzót zárnám rövidre.
Így sosem maradna terheletlenül a kimenet, és nem (vagy alig) lenne pukkanás.
Kócosnál van az igazság, ami nem meglepő. Egyrészt az általad említett 4-5 HUF megspórolható. Az átkapcsolás ideje alatt is terheletlen marad, nagy valószínűséggel durranni fog a szóró. Cél, ha jól értelmezem a kettő láda hangja közti különbség megállapítása, ilyenkor pedig a durranás marad a fülében, nem az első láda hangja. Fogja a gityót, teszteli az első dobozzal, valaki közben leoldja a készenlétet, egy másik átdugja, anódfesz vissza, max. 2-3 sec. Más: Vírus engem is beszorított a műhelyemben, alkottam valamit, tennék fel képet, de mindig elfelejtem a módját. Hát ez ez én keresztem.
Hát ja. Javítottam már jó pár gyárit, de egyikben sem volt. Amiket építettem, azokat pedig Cyklon hátlappal, Attila mindegyiket felíratozta angolul, hogy hangfal rá, és csak utána kapcsold be, felkiáltójel. Ettől még Pistinek igaza van. Az "ügyfeleknek" mindig elmondom, egy pillanatra se legyen terhelés nélkül. Haveri alapon is húzós egy új kimenő.
A legtöbb csövesbe a kimenetre tesznek a szekunderre egy nagyobb értékű ellenállást. 207 Ohm körül a 4-8 as kimenetekre, 470 Ohmot a 16-osra. Ha van mindhárom leágazás, elég a 16-osra.
A hangot nem befolyásolja, de az esetleges terhelés leszakadáskor megvédi az előforduló átütési fesz kialakulásától.