Ez attól is függ, hogy az valami kapcsolós jack-e, és ha igen, akkor annak mi a logikája. Hagyományosan sima, párhuzamosan kötött mono jack szokott lenni, ebben az esetben nyugodtan bedughatsz oda egy ilyen fityegős izét.
Milyen kivitel? Sima előlapra szerelhetőt én Konthában is vettem már. Ha jó olyan - igaz csak két független bontó, nem DPDT, de neked az is elég - és nem találsz, küldhetek egyet.
Ilyen kivitel, de a csavaros része fém, és csak 7 lábú
Sziasztok! Van egy gitárcombóm, 8 ohmos hangszórójával csatlakoztatva. Egy másik hangszóró kimenetéből eközben lóghat-e ki jack kábel, terhelés nélkül, csak amolyan lengőkarként? (Az erősító jack aljzatait kímélném meg lengőkarokkal, a direktbe történő ki-be huzigálás miatti jack tönkremeneteltől) A kérdés pontosan arra irányulna, hogy egy másik üresen bedugott jack hangszóró kimenet kábelt nem érzékeli-e az erősítő még is terhelésként, és hosszútávon elromolhat tőle az erősítő.
Szakik. Jól gondolom hogy sima sztereó jack-el nem tudom helyettesíteni a rajzon szereplő 9 pólusú aljzatot? Csak akkor játszik a sztereó aljzat, ha sztereó dugót raknék a kábelemre, lévén a jel2 mindig testen van monó dugóval, sztereóval meg szakítanám azt az oldalt, értelemszerűen a dugóban nem kötök a ring-re semmit. (Szarshall DSL50 return jack)
Hűtőfelület/test Mivel nincs nagy fogyasztás, se nagy feszültségesés, így nem disszpál nagyon, elég ez a kis rézfelület, főleg, ha kapcsolóüzemű (bár ez szerintem sima lineáris) Általában le is szokták forrasztani a hűtőzászlót. Évtizedek óta bevett szokás a nyákoknál. :) Gyakran a középső lábat be sem forrasztják, illetve egyes smd "háromlábú" stabokon, FET-eket, eleve már csonkolva van.
Ez gyakorlatilag is az vóna... csakhát aki ezen hibakeresésbe fog... azt jól meg kell fizetni
Vagy egyáltalán megállapítani hogy ő-e a cserés vagy mi... Mert cserealkatrész az még csak lenne.
Infinium board
Itt is meg szeretném kérdezni, hogy ha valakinek (az egyik barátomnak ugye, aki soha nem iszik) van egy Ampeg fullcsöves feje és véletlenül (mert be voltam ívva, ahogy szoktam) elfelejtettem a ládát rákötni a szarra, kb 1 percig szittyósan g*ciztem, h miért nem van hang... szóval egy ilyen virtuális esetben lehet- e baja a fejnek, mert fizikálisan nem lett, imádkoztam is sokat. Ampegék építenek beléjük vmi védelmet, amiről pár fórumon olvastam?
"Infinium" valami örökös dolgot akar jelenteni, gondolm a végcsövek élettartamára utal. Tételezzük fel, ha normálisan működik, akkor 10%-kal megnöveli azt, ellenben ha szarakszik, rövid úton leamortizálja őket. Én kivágnám, de minimum kikerülném, tök fölöleges.
2020-03-23 00:32 |
#98326
pontosan milyen erősítő ez azon felül, hogy bugera?
A hátsó kis ledek úgy jelzik, hogy folyamatosan világít az a led amelyik a rossz csőhöz van rendelve. De én most az előlapon a kapcsolók fölötti két narancssárga ledről beszéltem.
2020-03-22 20:53 |
#98324
azok villognak sokat, minden egyes "korrigáláskor"
Jó lenne tudni, hogy a hibát miképp jelzi, pl vagy nem világít vagy egyfolytában.
De a villogás a normál üzem része.
Nekem a kapcsolók feletti ledeg miatt gyanús az infium, mert amikor egysuer jelzett, hogy rosszak a csövek, akkor azok a ledek is villogtak. Most meg ugye nem világítanak.
Megnéztem a biztit igen. Az a baj ezzel az infiniummal, hogy "ő dönti el", hogy hova mennyi áram/mekkora fesz. kerül. Na most az a jelenség, hogy ha bekapcsolom a power, akkor a csövek fűtenek, de a visszajelző led a kapcsoló fölött nem világít. Ha a standby-t is felkapcsolom, akkor hirtelen (szerintem rohadtul túlküldi a végcsöveket) nagyon forrók lesznek a csövek és nagyon erős lila/kék színük lesz, majd egyre erősebben elkezd zúgni a hangszóró.
Ettől többet nem csinál.
Már bocs , de ha ezt olvasom: "egy Bugerában elszáll az infinium" akkor én arra gondolok hogy maga az áramkör szállt el, ami az erősítő hátulján "infinium" felirat alatt jelzi a 2 vagy 4 leddel a csövek állapotát.
De ezek szerint az egész cucc nem működik.
Fuse (biztosíték) meg lett nézve a hálózati csati körül valahol ?
Nekem abból derült ki, hogy nem kapcsol be az erősítő. Egyik nap minden rendben volt, este kikapcsoltam, ahogy az annak a rendje, aztán másnap már nem kapcsolt be.
Nekem abból derült ki, hogy nem kapcsol be az erősítő. Egyik nap minden rendben volt, este kikapcsoltam, ahogy az annak a rendje, aztán másnap már nem kapcsolt be.
Arra én is kíváncsi lennék.
Egyébként ez miből derült ki hogy elszállt?
Egyáltalán hogyan működnek a csöveket figyelő áramkörök? Mert a leírások szerint nem csak a meghibásodást vagy csőcsere szükségességét jelzik a ledek, hanem állandóan az ideális munkapontba terelik a végcsöveket.
Ezt egy sima self-bias is nagyjából megoldja, nem?
Ráadásul nem találtam róla áramköri rajzot, de most kíváncsivá tettél engem is.
Az igaz, hogy nem egyszerű, de nekem számtalanszor sikerült már. Arra viszont nagyon oda kell ilyenkor figyelni, hogy ugyanolyan sorrendben, ugyanoda menjenek vissza a vasak.
Szerintem nem a trafó a ludas.
De ki tudod ezt is próbálni, egy kis forrasztgatással. Kösd le a két trafót aztán valami hosszabb vezetékkel átkötöd az egyiket a másik erősítőjére. Meghallgatod, aztán megírod ide hogy mi változott.
Túléltem 🙂 A hang picit fényesebb lett. Max hangerőn se jött elő gerjedés, zavaró hangzás. De még mindig a Jmp a nyertes. Az szobahangerőn is tökéletes, Jcm meg tompa, erőtlen, csak nagyobb hangerőn jön meg a hangja.
Trafót lehet átalakítani olyanra, mint amilyen a jmp-ben van?
Az érdekes, mert 5k6-al és 25p-vel számolva is 1MHz fölötti a -3 db. Elég sok szubharmonikusba kéne beleszólnia. Persze lehet valami más módon basztatja, de utánanézek, emrt már érdekel.
Én amúgy fixen 10k-t teszek a végfokokba, aztán máshol basztatom, ha kell.
A JMP a gridstopper hiánya miatt biztos, hogy fényesebben szól, az alacsonyabb anódfesz miatt meg hamarabb rottyan az előfok, a munkapont is máshol lesz. Máshogy szól. De búgni nem szabadna. Valami gebasz azért van vele.
Egy észrevétel. JCM800 végfokcsövek 5. lábánál van 5k6 ellenállás. A JMP-ken nincs. A belsőket alkatrészenként összehasonlítottam, és csak ez a különbség. Miért van szükség ezekre az ellenállásokra? Emiatt lehet a hangzáskülönbség (JMP javára)?
A beepites onmagaban meg nem gond, de ha mar egyszer bekapcsoltad akkor igen, akkor mar elhalasztottad a formazast :D
De uj kondiknal nincs akkora kockazat.
A serceges akarmitol is lehet.
Köszi! 🙂 Vagyis így beépítve már erről lemaradtam.
Emiatt lehet a néha előjövő sercegés, szalonnasütés hang? Csöveket is már mind cseréltem, és ez maradt.
Lényeget GGreGG leírta. Van egy EMG 1835/1 -s tápom, azzal 50V-tól indulva feltöltöm, kisütöm, majd az előző feszültséggel folyamatosan emelve (100, 150, 200, stb.) eljutok a névleges értékig. Amennyiben minden ok, (nem melegszik, az értékét is hozza) nyugodtan be lehet építeni, nem lesz vele gond, egy darabig legalább is. Mondjuk ahhoz hatalmas mázli kell, hogy huzzájuss egy ilyen műszerhez négyezer HUF-ért, hát, nekem volt.
Az elektrolitkondinak van olyan, hogy shelf life. Gyartastol szamitva meddig allhat a polcon.
Ez kb. 6 honap nagysagrendileg aztan elkezd a dielektrikum leepulni. Ez kemia.
A veknyabb dielektrikum alacsonyabb atutesi szilardsagot hoz, vagyis a kondira irt nevleges feszultseg sokkal kevesebb lesz es ha megkinalod egy uzemi tapfesszel akkor athuzhat.
A formazas annyi, hogy sokkal kisebb feszultseggel, 20-30V, szepen visszaepitteted a dielektrikumot. Ezt a kondi onmagan belul megoldja, nincs dolgod vele.
Aztan ranyomathatod a normal tapfeszt.
De ha a cuccot evekig nem kapcsolod be akkor ugyanott vagy, elvileg a kondit ugyanugy meg kellene kinalni egy kaveval vagy ilyesmi.
De a kondinak van elettartama is, ami lehet 20 ezer ora, 200 ezer ora, de 2 ezer ora is.
Ez is egy dolog amit figyelni kell.
2 ezer oda nem sok es sok tipusnak tenyleg csak ennyi van. Raadasul magasabb uzemi homersekleten ez drasztikusan csokken.
Ja egyszer megkérdeztem a németeket, az ezüst logós "TAD audio caps" termékcsalád az F&T, a többi az valami egyedi gyártás, szóval valszeg ugyanaz mint a többi kínai Marshall stb feliratú kannás kondi.
F&T a Tube-Town-tól. Vagy Mákos szokott rendelni, nem tudom honnan, de F&T ott is lehet. 10u-sból csak 350V-osat láttam, de azt nyugodtan használhatod, az, hogy magasabb feszültséget bír, csak jó. A kérdés csak az, hogy fizikailag elfér-e.
Az összes elkót cseréltem JMP-mben (a 3 nagy pohár elkót, és a két fekvőt) TAD-ra, bias beállítva (vagyis el se állítódott). Az erősítő búgása ugyanakkora maradt. A hangzása meg rosszabb lett :(
Ezek szerint a TAD nem a legjobb választás?
Régi Marcikban 10uF/100V fekvő elkók vannak. Na, egy ilyen régi erősítőben szeretném cserélni, mert gondolom 78 óta már nem a legjobb benne tartani. Csak a gond, hogy nem találok ilyen értékűt. 10uF/450V-ost találok TAD-ból. Hol kapok megfelelő értékűt?
Ki kell baszni azt a 110v-os trafót! Vidd el Mákos-hoz, vagy a közeledben lévő normális emberhez. Ilyen golyvás kóc-mócból sosincs semmi jó. Raknak bele egy normális trafót és örülsz...
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy Marsi TSL122 kombóm. Néha be- bereccsen, a clean és az overdrive csatornán is, Először kontakt hibára gyanakodtam, mert ahhoz hasonló volt a hamg, de az erősítőn kívül mindent átnéztem, találtam is problémát, azt megszüntettem, de a berecsegés megmaradt. Kérdezném, külön a végcsöveket, és az előerősítő részt le tudnám-e próbálni a csövek meghallgatása miatt? Ez ugye párhuzamos looppal rendelkezik, nem tudom, meg lehet-e oldani? Egyébiránt, 1 éve kimenő Tr, előtte fél évvel végfokcsövek lettek benne cserélve, mióta nálam van 4 éve, előfokcső még nem. Köszönöm előre is a válaszokat.
Nekem van kb. ekkora 4u/500V, 2u/750V és 10 u/350V. A méretet az is meghatározza, hogy papír + fémfólia, vagy fémezett papír vagy hibrid. Utóbbiak ugyanakkora térfogaton magasabb üzemi feszültséggel bírnak.
Érdeklődnék: Van 4db. felírat nélküli Remix olajkondim, kapac. 6 mikró. Mérete: 73x44mm és 51 magas. Alkatrészes havernál ekkora tokban van 50mikró 160V. Ennek alapján az előzőeknek mekkora lehet a feszültsége? V1 résszűrésbe tennék kettőt párhuzamba, ahol kb. 340V lakozik.
De most akkor a hálózati trafó búg, ami búghat a szar átalakító miatt, hogyha trapézforma jelet kap (túlterhelt, túlgerjesztett az átalakító), és/vagy túl nagy feszt kap, meg eleve 50Hz-et kap, pedig 60-ra méretezték, vagy pedig az átalakító búg? Mondjuk bármelyik eset áll fenn, igencsak az átalakító szar. :D
Akkor rossz a kapcsolási rajz amit nézek, mert mindennek látszik csak nem 25-nek? :D A két csatorna között akkor a fő különbség csak a hangszínkörben van?
A trafó ami benne van, mielőtt hozzám került volna akkor is benne volt 10-20 éve biztosan ezzel működött. Nem gondolnám hogy fordítva kötöttem volna be, de majd lecsekkolom még egyszer.
Úgy van hogy a fejbe be lett rakva egy iec csatlakozó. Abból megy a kék és a barna az utólag beépített trafóba (ilyen két villás, amerikai szerű bemenettel csatlakozik). A trafóból kijön két vezeték ugyan úgy, az egyik megy a biztosíték egyik lábára a másik meg össze van kötve a gyári trafóból kijövő fehér kábellel, a fekete kábele pedig a main csatlakozóra.