Mesa évtizedek óta csinálja ezzel a spongy/bold kapcsolóval. Ilyen 10% körül ejt mindent mikor a magasabb menetszámú primerre kapcsol ha jól emlékszem. Értelme persze nincs egy Dual Rectón.
Pedig használnak kapcsolóüzemű tápokat audióra is, de gondolom ezt te is tudod. Aztán az echte néccögjel, nem csak valami hibrid mint a triaknál.
Amikor pl. a számítógépen zenét halgacc, vagy szól a lapostévéd, stb. Persze nem audiofil az igaz.
Ahogy Greg is írta: de, az. Csak a közmegegyezés szerint az "AC tápfesz" kifejezés a hálózatból a primerre érkező tápfeszültség. Amit a cső kap, azt anódfeszültségnek szokás hívni, és igen a szekunderből az is AC, egészen néhány cm vezetéken keresztül, amíg egyenirányítják.
Most képzeld el, mikor az 50Hz-es brummot is sokszor nehéz megszűrni, kivédeni, pedig csak egy szabályos szinusz.
A triacos meg fázishasítással dolgozik, vagyis a szinuszt mikrosec. alatt kikapcsolja mikor "szabályoz". Olyan felharmonikusokat produkál a sassziban meg a trafón keresztül, hogy azt kiszűrni a hangból nehezen tudom elképzelni.
Lámpánál nem annyira zavaró, még a trafósoknál sem, nekem is volt halogén asztali szabályzós 12V-os.
Régen próbáltam, de nem emlékszem hogy probléma lett volna vele.
Amúgy a trafós asztali lámpámba is építettem fényerőszabályozásra (kb. 8 éve használom, most is világít), és semmi hangja nincsen bármilyen fényerőn.
Persze lehet hogy nem a legprimitívebb kapcsolás de nem is bonyolult. Talán induktivitás is van benne és azért is szór kb. 1m -ig. Pickup összeszedi.
Triacos??? Még háttérvilágírásnak sem koncerten, nem erősítőbe! Nullátmenetesbe sem.
Itt nem egy izzóról van szó, aminek elmegy a megnyesett formájú szinusz, a trafó olyant kerregne hogy csoda! :)
Arra emlékszem, hogy az ohmikus ellenállása a1 és a2 között elég magas 190, középhez mérten van némi eltérés, mint általában. Variacról: (szabályozható torroid) Három éve, még a mosonszentmiklósi talira vittem egyet. A 230-t 180-ra visszavéve egy plexi klónon teljesen más hangzást eredményezett, összefolynak a hangok. Általában tetszett a népeknek. Valamelyik Mesa-n is van egy, a primeren tultekercselt állás, spongi-nak, szivacsosnak nevezi.
Ebben a formában is igaz, meg a másik formában is.... Szal ha már ennyit kávéztunk, és acémegdécéztünk. Hallgass egy ki AC/DC -t :)))))))
ITT :) Szép napot!!!
persze, hogy csokken.
De a szekunderek megcsapolasaval, tehat a trafo szekunder kimenetifeszultsegenek valtoztatasaval mit valtoztatsz?
DC TAPFESZT. A celod a DC tapfesz. DC tapfesznek nevezed.
Az AC tapfesz meg az ami AC tapfesz ami az erositot taplalja a halozatbol.
A DC is csökken. Ha a szekunder AC is. Ezt alkalmazzák gyári erősítökben... Hogy mit eredményez, gondolom halkabb..meg gondolom szarabbul is szól. Én nem használtam ilyet még. A srác ezt irta le....
De akkor gyakorlatilag mit valtoztatsz? A vegfokcsovek meg elofokcsovek anodfeszultseget.
Ami DC.
A trafobol epp kicsurranva persze AC de nem AC allapotaban hasznalod, tehat AC tapfesznek nevezni ertelmetlen.
A csovek futese tobbnyire AC tapfeszultseg, igen.
De most erted.
Figyu.
1. Ha halkabb erositot akarsz akkor masterpoti vagy alacsonyabb segedracsfeszultseg, vagy nagyobb visszacsatolas. Ez mind csokkenti a hangerot de valtozik a hangkep.
2. Ha csutkara tekert vegfokhangot akarsz dominaltan mukodtetni akkor muterheleses varazslatok.
3. Ha a vegfoktorzitast akarod ugymond eloallitani vagy szimulalni kis hangeron akkor van egy trukkos megoldas a fazisforditohoz, azt oda bekotod es kis hangeron is hasonloan fog szolni mint kitekerve. Tudod is szabalyozni, mennyire.
4.Ha a hangszoro rofogeset akarod akkor meg kell egy nagy szigetelt doboz vagy terem vagy istallo.
Hat azt nem mondanam hogy ertelmetlen. Johan Sageborn rakott fel videot jutyubra ahol variacal tolja a tapfeszt. Van Halen a brown soundjat ilyen modszerrel erte el.
Ha alacsonyabb AC feszultsegen uzemelteted az erositot akkor a futesfeszultseged nem lesz meg.
Ha vannak vezerlo relek vagy aktiv kapcsoloelemek, akkor annak a feszultsege se lesz meg.
Biasfeszultseged se lesz meg.
Semmi se lesz meg.
Az AC tapfeszultseg ettol nem fog valtozni.
Probald ki.
Tedd ra a trafot 230V AC feszultsegre.
Varialgassad a szekunder menetszamot kedvedre naphosszat. Az AC feszultseg az ugyanugy 230V lesz.
Mindaddig mig at nem mesz Usaba, mert ott csak 117.
Gondolom hallottál már róla, hogy a trafó szekunder tekercs menetszámának változtatásával egész széles határok között variálható az AC tápfeszültség egy adott készüléknek. De értem amit mondtál, szarul fogalmaztam, elnézést.
Egy erősítő teljesítményleadás választhatóságát, hogyan oldják meg leghatékonyabban? Az Orange erősítőknél asszem az AC tápfeszt csökkentik 230V-ról 175V-ra, így lesz 15 és 7W, de láttam olyat, ha jól emlékszem valami "Kox" kombónál, hogy több kapcsolhatóság is lehetséges. Azt szeretném kérdezni, egyáltalán miért célszerű ez a megoldás, nem elég lehalkítani? Nem befolyásolja a hangképet egy alacsonyabb tápfeszről járatott de munkapontilag magasabb tápfeszre tervezett végfok? Vagy nem ennyire sarkos ez, mert mindegy, hogy annyiről megy, amennyi van, vagy amennyit adunk neki? Köszi a választ!
Én nyomtam gyári állapotún basszust, precivel, rockra már alapból jó volt goodmanses klipp láádával. De hallottam modern 410-es ládával, igaz ott meg a basszus volt bitliszhöfner :D
De sose mértem, pedig volt a birtokomban is egy 60-as :(
60-as régi Laney Partridge kimenő adatait tudtok adni? Nem kell menetszám, tekercselrendezés meg illesztések leginkább. Hátha valahogy okosabban is össze lehet kötögetni azokat a drótokat amik kijönnek belőle. Méréseket esetleg végzett valaki?
Havercsaj faterja is ilyen teveszerelo volt, 70-es evek.
Aztan meselte, kiment egyszer egy roma csaladhoz, meg is javitotta a cuccot, a csalad meg meghivta ebedre. Hatul az udvaron nagy bogracs, all kifele belole egy lonak a laba de ugy, hogy a patko is rajta volt meg. Meg mindenutt ilyen lo testreszek a fuben.
Aztan kerdezte remulten, hogy bazmeg ti megoltetek egy lovat?
-Jaaaj, dehogy oltuk mi meg! Man meg vot halva mikor talaltuk!
Én se sírok, mert szerencsére a főnök tudatáig eljutott, hogy senki nem akar háznál javítani mindenféle ótvar körülmények között, és volt, hogy ki sem akarták fizetni se a kiszállást, meg semmit sem. Itt ha behozza, kapja a papirt ha beadja a készüléket, hogy 2 hónapig van tárolva aztán értékesítésre kerül, ha addig nem váltja ki. Igazából 4 hónapig várnak vele.
Még ezelőtt 10 évvel míg a képcsöves tv-k voltak a behozott lomot is az orra előtt néztük meg, mert volt, hogy apa 6 liter kannásbor után leütötte a képcső nyakát. Szusszant egyet a cső, le van szarva, tömött bele egy zoknit, betekerte szig-szalaggal és azt mondta, tegnap még nézték, biztos "cimezés, vagy kompakk hiba lehet":D
Sírtak itt mint a pisis kislányok, én csak kiszállással dolgozom. Többnyire cégeknek, de a helyszínek és a javítandó gépek gyakran vetek szemek egy istállóval.
Az ilyen munkákra felkészültnek kell lenni, nem csak eszközökkel, fejben, hozzáállásban, türelem el is.
Szerintem minden városban. Gyerekkoromban még hozzánk is kijött a TV-szerelő. Mostani kollégám is az eredeti szakmájában RTV műszerész, ex-gelkás, majd maszek, még szokott most is javítgatni, de már nem megy házhoz csak antenna beállításra, vagy öregasszonyoknak újraindítani a beltérit :) De mesélt pár érdekes dolgot. Egyébként cserélték a jó alkatrészt szarra - vagyis a kuncsaft azt hitte -, főleg a moduláris TV érában: kivették a modult, tettek be egy jót - ami persze nézhetett ki ótvarabbul, mint amit kivett, mert lehetett már 10 éves, többször javított is, a rossz modult a műhelyben javították, azt megkapta a következő páciens, mert ennek már nem volt érdeke, hogy ezt visszakapja egy hát múlva javítva, mert "működik, mester úr, nem kell jönni, amíg el nem romlik megint", vagyis nem akart még egy kiszállási díjat fizetni.
Túrkevei vagyok egyébként.
Nevetséges, de egyébként ez a tendencia, hogy "biztos kivette a jót és szarra cserélte". Ez ilyen kultikus hiedelem egy bizonyos IQ szint alatt. Érdekes, autót kuplungoztatni nem akarnak háznál:D
Hol van még ilyen, hogy elvárás, hogy a zsíros pörköltszaftos viaszos vászon terítőn a konyhában megbaxxa a szerelő a vackát valakinek 30 ember szemeláttára, hogy nehogy "kicserélje a jó alkatrészt szarra"?
Hogyne fordulna. Bár itt a gyakoribb az egyik héten panamerával megyek a dohányboltba 200 ezerért lottót feladni, másik héten gyalog sétálok cigit lejmolni :D Gyász-Nagykun-Szolnok, de Deberecenben voltam kolis. Itt is és ott is káócosnak hívtak :D
Szerintem aki annyira nem igényes önmagával szemben, hogy elfáradjon egy erősítővel egy szakember megszokott fészkébe, ahol a beméréshez és a javításhoz rendelkezésére állnak műszerek és alkatrészek, az b-axxa meg az anyját.
Már szerencsére a fiatalabb kollegákat lehet csak rákényszeríteni kiszállásra de általában 1 után lapoznak az egész cégről. Bevakolatlan putri, 120 centis 3D-s tv, és jön a: "főnök biztos csak meg kell cimezni, vagy egy biztosíték" miközben lehet az Eon levágta a drótot a fáról....
Én vállaltam anno kiszállást(vagyis a cég), de már tanultam az esetből. A 80 éves videtoton tv-ben sorkimenőt cserélni mikor a retkes konyhában 35-en lesik minden mozdulatod a 20-as égőnél, és sajnos 3 db elrohadt patkányt azért ki kel baszni a konyhakőre belőlle, mielőtt hozzáférsz valamihez. Az örök szlogen tetszik: "biztos kicseréli a jaút egy szarra, ezért itt csinájja meg, mégha meg is sértődünk". meg a "Biztos kiszedte a jaú alkatrészt". Phfejj...
Igazán lehetne már annyira korrekt és tisztelettudó, hogy ha egy hozzáértő szakember elvállalja a szarját, akkor nem faszozik, hanem szépen odaviszi. :D
Egyébként meg sok sikert neki, hogy találjon olyan szakit aki pl. kideríti, hogy miért halnak a csövek.
Én se vállalnék egyébként kiszállást, aki nincs berendezkedve ilyenre, az csak magát szopatja, mert tuti, hogy otthon marad valami, ami ott derül ki, hogy kéne.
Jaja, a festői munkásságáról ne is essék szó, mert azt én sem ismerem. Megtisztelő, hogy fiatalnak minősítesz, a 41 évemmel már inkább a középkorúakhoz tartozom :) De fiatalon is azt gondoltam, amit most is: szarhatta akár ő a Mona Lisát, semmi sem jogosítja fel, hogy extrább elbánásban részesüljön, mint bárki más. Felőlem lehet különc, lehet sajátos stílusa, bárakármi, de ha extra kívánsága van (lásd a házhoz menő szervizelést), annak extra ára van. Neki is.
Egyébként általánosságban jellemző a művészekre meg a médiahírességekre, hogy extra elbánást várnának el, holott a hírességükön (értsd: mindenki ismeri őket) kívül gyakran nem tesznek le többet a társadalom nagy közös asztalára, mint bárki más. Az pedig külön vicces, amikor valaki csupán képzeli magáról, hogy híres meg nagy művész, és mégis így viselkedik.
Nekem tökmindegy, hova sorolod a Hörchert, művészi megítélésében nincs közöttünk vita, tudniillik én nem minősítem, különösen nem a festészetét, mert egy képét se láttam és nem is értek hozzá. A zenéje szokásos mércével nem középszar, hanem nagyon szar, a többi tevékenységét globálisan középszarnak minősíteni, úgy, hogy nem ismerjük - bátorság.
Egyébként veled személy szerint nincs is semmilyen vitám, általánosságban jegyezem meg, hogy egy kis könnyedséget várnék tőletek fiatalok, a nem szabályos művészi, vagy hétköznapi kommunikácójú figurákkal szemben.
Egyszer voltunk egyik zenekarommal (August Heiferschovel) tehetségkutatón, akkor az előre lezsírozott továbbjutó miatt a zsűri gyorsan létrehozott nekünk egy különdíjat :D
Máskor meg a Go4ittal voltunk, de ott Kósza Hagyma Bencéék lenyomtak minket, mondjuk én is őket juttattam volna tovább. De már koncertezni se szeretek, nem bírom a tömeget. Azért van most hardcore punk zenekarom, arra nem jönnek meg próbálni se kell járni :D :D :D
Én nem tapsolok neki az xfaktorért sem. Továbbra is az a véleményem, hogy ha nem tartja jónak, akkor nem kell odamenni. Én pl. sosem szerettem a tehetségkutatókat, soha nem is mentünk egyre sem, egyik zenekarommal sem. Nem mintha akkora tehetség lennék, de azt hiszem, hogy a mutatott produkció szintjét azért el tudjuk érni.
A funkcionális analfabetizmus még egy zseninek is nehezen bocsájtható meg, hát még egy középszar, magát rettentően művésznek képzelő nonkonformistának. ELőbbi mögé általában vagy odaáll valaki, aki a hétköznapokban segít neki elevickélni, és akkor sikeres lesz, mint művész, vagy nem, és akkor olyan tragikus sorsok születnek, mint mondjuk a 19-20. század fordulójának számtalan művészénél, akiket életükban baromira nem ismertek el, és épp csak eltengődtek. Utóbbiak (és megbocsáss, de én Hörchert ide sorolom) maradnak az ismeretlenség homályában, és előbb-utóbb kórházi vagy pszichiátriai esetként végzik.
Ne báncsátok már a Hörchert, igazi nonkonform őrült mindenben, ne menjetek le kispolgárba, ha egy szolgáltatás megrendelésénél is zizi. Tessék tudomásul venni, hogy nem egyen viselkedésű megrendelő, nem muszáj dolgozni neki, de ne csak akkor tapsoljatok, ha a z X faktort bántja, hanem akkor is, ha a hétköznapokban se hagyományos.
A Bugeráért meg nem kell bántani, merthogy a felvételeken nem is ő játszik, túl szakszerű az a darálás.
Igen. Sok olyan zene van instrumentális, amitől agyfaszt kapok én is, hallgatva Más:azért linkeltem be egy videót róla, mert "mindegy2 min játszik az szól, ahogy kell.... Hiszek abban, hogy a kézben is, van elég sok sound! Hiába veszel ugyanolyan gitárt, meg ugyanolyan erősítőt meg a faszom tudja mit mellé, ahhoz kell a kéz hogy úgy szóljon ahogy... DE nem esett le itt a kollégának...sztem... Bocs hogy neked írom.
Custom szolgáltatáshoz custom az ár is. Ha nem tetszik neki, akkor így járt. Főleg, ha Bugera-t sikerült vásárolnia Úgy látszik minden festő fillérbaszó, a feleségem többször fotózott, illetve filmezett meg vágott egynek. Az is ilyen volt.
Baszki a Neutrik oldaláról letölthető .dxf-ekben csak nekem háromszoros méretű minden alkatrész? Kösz a semmit akkor, hogy integráljam rendes tervrajzba? :D
Tekintve, hogy tételesen le volt írva a kiszállási költség és az óradíj, valszeg nem tetszett nekia végösszeg :D Főleg, hogy valami remek Bugera cuccról volt szó hajól emlékszem.
...és én folytattam az offolást :( Bocsánat, ez az egyetlen, amiben úgy-ahogy jó vagyok. Ha Holden Caulfield volnék, folyton hallgathatnám, hogy "eltér!".
Hát a "kollega" a végén sztem épp ezen alkudozott már. Illetve nem, mert akkora lehetett az általa elképzelt összeg és Mákoss ajánlata közt a különbség, hogy talán már ő is belátta, hogy "a semmin vitatkoznak" De azért ez a kis anekdota mindenképp érdekes adalék alanyunk szellemi állapotának felméréséhez
Az, hogy az xfaktor miért engedi megjelenni, az világos. Az nem teljesen világos előttem, hogy ő miért akar újra és újra megjelenni ott, miközben nyíltan elítéli az egészet (legalábbis látszólag). Azt tudtam, hogy festő, annak van értelme, hogy ezzel is ismertséget szerezzen magának - végtére is én is így ismertem meg, ráadásul úgy, hogy nem is nézek xfaktort.
Hogy elmebeteg-e vagy sem, azt egyrészt nem tisztem eldönteni, másrészt annyiból, amennyit én láttam belőle nem is lehet. Olyan Waszlavik-féle figurának tűnik. Ugyanakkor az alább mutatott produkciója elég gyenge. Mondjuk a 7:49-ből lehetne cirka 1:00-t csinálni, és már el is hangzott volna, aminek el kell. A többi felesleges és unalmas ismétlés. Node ezzel már igencsak messzire kerültünk a csöves erősítők építésétől, szerintem ne szennyezzük tovább ezt a topikot
Így van, jár neki, illetve nem, mert az előválogatókon kidobálják azokat, akik nem kellenek. Tehát az X faktor akarja őt, azért engedik mindig kamera elé az előválogatás után.
Egyébként nem elmebeteg, megtisztelte jelenlétével a legutóbbi Dr Nylon bulinkat és teljesen normálisan társalogtunk. Egyébként festőművész, aki talán a Nagy Kriszta féle módon szeretné a nevét a köztudatba jobban becsempészni, ami a festői karrierjének se rossz.
Nem csoda, hogy a Hörcher-t eddig minden alkalommal hazaküldték. Azt nem értem, hogy ha ennyire szarnak tartja a dolgot, akkor minek megy újra meg újra oda. Illetve de, értem: úgy gondoloja neki is jár a 15 perc.