Nekem átlagfelhasználónak szinte biztos tökmindegy, hogy ráadom e az anódfeszt azonnal vagy nem, mert hétvégente nyekergünk magunknak, meg néhány havernak, kifogástalan zenei tudás mindenféle mellőzésével némi berugással a feszültséget levezetve örömivászat házibuli keverékével. Viszont egy Tad quadbabaválogatott új csőkészlettől, mérve jobb eredmény produkált a 240 éves(vagy ki tudja hány éves)Tesla csőkészlet amit cserélni akartam.
Hát én nem tudom, mert tök amatőrként ismerkedek csak ezzel a csöves technológiával, és az információkat csak szívom magamba. Gyerekként viszont rémlik, hogy az MHSZ-ben, a házi kókány csöves 5kw-os adókat is peseltették mielőtt ráküldték a kraftot(ami egyékbént hazánkban asszem 2kw-ban maximalizáltak az oroszok), de rövidhullámon mikor megjelent iván a 28kw-os adóval ott lealázta az étert, ezért senki nem tartotta be a szabályt, hogy forgalmazni tudjon. Gondolom valami topológia alapján fedezték fel, hogy a felfűtött csőre baxák rá az anódfeszt, de semmiféle bizonyítékom nincs rá, hogy ez hasznos-e vagy nem, de több KW-s adóknál nem terhelnek hideg végcsövet még most sem.
Anyámat az elmúlt pár évben sikerült rászokatnom, hogy melegítse már elő a sütőt (most vettek egy villanyost, annál ez pik-pak, de előtte a gázosnál minimum 45 perc volt, és húzta a száját mindig, hogy sok lesz a fogyasztás), de mikor megkóstolta az első, szaftos, nem fojtós oldalasát, már nem ágált tovább :D
A faszom tudja, még ez is elképzelhető, hisz minden árammal átjárt vezetőnek van mágneses tere, de a direktfűtésű csöveknél a kapcsolgatás valóban káros a katódra (hideg katód, kisebb ellenállás, nagyobb áram). Olvastam olyat, hogy valakinél a 300 B már 10 éve folyamatosan fűt, de még mindig jó :D
Egyébként pl. a kvantummechanikát csak egy hajszál választja el a laposföld elmélettől :D
A faszom tudja, még ez is elképzelhető, hisz minden árammal átjárt vezetőnek van mágneses tere, de a direktfűtésű csöveknél a kapcsolgatás valóban káros a katódra (hideg katód, kisebb ellenállás, nagyobb áram). Olvastam olyat, hogy valakinél a 300 B már 10 éve folyamatosan fűt, de még mindig jó :D
Egyébként pl. a kvantummechanikát csak egy hajszál választja el a laposföld elmélettől :D
Erre speciel egyszerű a válasz: amikor együtt melegedik fel a kaja a sütővel, akkor egyenletesebben melegszik maga a kaja is. Ez azt jelenti, hogy a belseje is jobban melegszik, ami viszont a nedvességtartalom csökkenéséhez vezet. Értsd: pl. a hús kiszárad. Egyébként tésztákból van olyan, amit hideg sütőbe kell rakni, és a sütővel együtt melegíteni.
olvastam valahol olyat, hogy ilyen ezereves haboru elotti csoveknel szamit, hogy hanyszor kapcsolod be mert a futoszal a fold magneses terevel egyfele elektromagnest alkot es elmozditja es attol tonkremegy.
De akik ilyeneket irtak valoszinuleg mar reg attertek egyeb tudomanyagakba, igy jott letre a chemtrail meg a laposfold elmelet.
Azt se ertem, hogy mikor sutsz valamit a recept az ugy van, hogy elomelegitett sutoben mittomen 200 fokon.
Most ha berakod a hideg sutobe es egyutt melegedik fel a sutovel meg ugy sul meg a hus vagy tudjaafaszom barmi akkor az mennyivel szarabb?
Lehet, hogy specko retestesztanal vagy tortalapnal szamit ilyesmi, fasz tudja.
Ilyen anódos, bevonatlepergős dologról nem tudok. Eleve az anódnak nem szükséges melegnek lennie, de ezt te jól tudod, nem is neked írom. Az élettartam csökkenést azzal szokták indokolni, hogy a nem teljesen felfűtött katód nem az egész felületén emittál, hanem ott kezdi, ahol a melegedés is kezdődik. Ha rögtön ráeresztik az anódra a teljes anódfeszt, akkor az azonnal szeretne munkapontba állni, vagyis a teljes anódáramhoz szükséges elektronmennyiséget a katódnak csak egy kis felületének kellene biztosítania. Emiatt a katódon sérülhet, ami miatt csökkenhet az emisszióképessége. Itt szoktak hivatkozni arra, hogy ezért "véd" a csöves egyenirányítás, mert az e.i. csövek együtt kezdenek fűteni a végcsövekkel, és szép fokozatosan kúszik fel a feszültség, lassan indul, majd növekszik a végcsövek anódárama. Ez azért buziság, mert a nagyáramú, gyakran direkt fűtésű egyenirányító csövek akár 10 mp alatt is csutkára fűtenek, és megjelenik a teljes anódfesz.
Azt még konkrétan senki nem tudta nekem bizonyítani, hogy a végcsövek azért haltak meg, mert nem késleltetve kaptak anódfeszt, vagy azért, mert A osztály közeli beállításban (asszem, ez a Meleg munkapont az angol zsargonban) jártak csutka hangerőn az élettartamban meghatározott ideig, netán izzó anóddal mentek folyamatosan, vagy csak simán szar minőségűek.
Amúgy nincs semmi bajom a standby-jal, van, hogy építek be, van, hogy nem. Hifis cuccba tettem már relés késleltetést is, de olyan is volt, hogy egy hálózati kapcsoló, oszt csá.
En is olvastam amugy ilyesmit amit te, de ha belegondolsz faszsag.
Ha nincs elektronaramlas mert hideg katodnal nincs, akkor semmi nincs. Olyan mintha a cso ott lenne a polcon egy dobozban.
Van egy olyan jelenseg, hogy cathode poisoning.
De az akkor van ha tobb katod van egy terben es az egyik megy a masik meg nem.
"Amugy meg mi a fasznak standby kapcsolo?" Tudtommal ha a hideg anódlemezt kínozza a paraszt, pillanatok alatt képes eltűnni a bevonat róla, aztán ha szól is, úgy fog mint a klozet, de azt is nagyon rövid ideig.
Na igen... Azért annyira talán már nem vagyunk punkok, hogy egy hangoló pedálon spóroljunk, az meg megteszi ezt a némítós szívességet, és még oda sem kell caplatni az erősítőhöz.
Én már leszoktam róla.
Aki olyan balf..z, hogy csak azzal tud/akar némítani, az megérdemli. Persze, vagányul néz ki, hogy "húúú, nézd, ez biztos csöves, mert két kapcsoló van az előlapon!!!!" Mert a hangján ugye nem hallja meg Jankó.
Ha valaki ezt szereti: egészségére! Nekem fölösleges.
Értem, be-ki-be kapcsolóval. Én is építettem ilyen alternatív egyenirányításút, nem az átváltás, hanem a hálózati tr. volt a kihívás. Aki úgy 60éve megalkotta az első motyót készenléti kapcsolóval ő tudná megmondani milyen elgondolásból. Kényelmi szempontból szerintem is kell.
Én azt mondom,hogy a hálózati kapcsoló az lehet akár hátul is,a standby meg egyedül elől,kényelmi meg praktikus okokból.
De amúgy én is mindkettőt előre szoktam tenni. :)
Standby-t kapcsolni vagy a szekunderen szoktam,vagy a végcső katódokon.
Nekem a Standby legalább olyan fontos,ha nem fontosabb,mint a főkapcsoló.Javítandó gyári erősítőknél is jó ha van. :)
Pl. ha a kapcsolóáramkörön kell valamit javítani,akkor a standby-t fel sem nyomom,kevesebb az esélye hogy belenyúlok a nagyfeszejbe.
Némításra is jó,ha lerakom a gitárt akkor is lenyomom,és gitárcserénél is jó lehet,bár én kapcsolós jackes kábelt használok.
A Carvin Vintage50-nél meg pl. kurva kényelmetlen,hogy mindkét kapcsoló hátul van.Sötétben tapizni az erősítő hátulján a színpadon pláne nagyon kényelmes lehet....
Pont most élesztek újra egy régi Guyatone-t, ott konkrétan csak összekapcsolja a FF után a két jelfelet a standby. Valszeg ezért is volt leégve a kimenője :D
Kényelmi, nem műszaki követelmény. Malmozzak b@zmeg gitárral a kezemben, mire megjön a hang bekapcsolás után? Hallgassam az alapzajt ha éppen leteszem pár percre? Big nono :D
Utólag magyarázom a bizonyítványt: az enyémben azért van, mert azzal lehet váltani a csöves és a diódás egyenirányítás közt is. De ha a mai eszemmel csinálnám, akkor csak diódás egyenirányítás lenne benne
Amugy meg mi a fasznak standby kapcsolo?
Egyetlen elonye, hogy a sok erositoben eloszeretettel hasznalt kozvetlen csatolasu fokosat futes nelkul latja az egesz tapfeszt es a masodik cso racsan megjelenik az egesz tapfesz ami athuzhat a katod fele. De csak ha hideg a cso.
De erre van megoldas, szoval ettol kezdve amugy hulyeseg.
Mondom ezt en aki raktam orrbaszajba mindenbe.
De mai esszel rakna a faszom. Egy butik cucc attol meno, hogy nincs benne standby kapcsolo.
Azért említettem a tápfeszt, mert az változik bekapcsoláskor meg lekapcsoláskor. És ugye csak akkor csinálja ezt a problémát.
Nekem van egy kísérletezős tápom csöveshez, és ha régóta nem használom akkor brummos lesz. Aztán lassacskán visszanyerik a kapacitásukat az elkók, elmúlik.
Szóval, ha nem cső akkor elkó, szerintem. De ez is csak egy tipp.
Vagy kontakthiba.
Vagy más.
Bocs, félreértettem. Válaszd le a fokozatokat, húzd ki előbb a V1-1, majd sorban amíg meg nem szűnik. Amennyiben már csak az EL84-k maradnak, akkor mindkét oldalon egyt-egyet vegyél ki, majd fordítva. A készenlét kapcsolód is lehet kh.-s, hagyd bekapcsolva és csak a hálózatit használd.
Válaszom Pumuklinak: nem én építettem, és tremoló, zengető nincs az erősítőben, csak a lényeg. Amúgy elég jól ismerem a csöves áramkörök működését, csak javításban, hibakeresésben nincs gyakorlatom.
Ziggy Pop: nemm hinném, hogy a tápfesz felfutása ropogtatna, mert az már „készen van”, a felfűtött csövekre adom rá a Standby kapcsolóval. Amúgy új csövekkel is ropog – talán még jobban, mint a régivel. Új elkóval nem próbáltam.
Nekem úgy tűnik hogy a csövek tápfeszültségének van köze ehhez. Amikor bekapcsolod még alacsony, mikor lekapcsolod meg lecsökken.
Új csöveket és elkókat raktál bele ?
Hozzáértők segítségét kérem. Épített VOX AC30 klón, ha ráadom az anódfeszt, először ropog, suhog, ami pár másodperc alatt elhalkul és a drágám szépen, tisztán muzsikál. Ha a „Standby”-t lekapcsolom, szintén lecsengő ropogással, suhogással köszön el a lelkem.
Jól gondolom, hogy valamelyik csatoló kondi szivárog, átvezet? És hogy melyik, azt úgy tudom eldönteni, hogy az utána következő cső vezérlőrácsán (+) feszültséget mérek?
Előre is köszönöm a segítséget! Éljen Hank Marvin és Bo Winberg!
Köszönöm a válaszokat!
Igen,a leírás egy másik kombóra vonatkozik,elírták.Inkább arra lettem volna kíváncsi,próbált-e már valaki ilyet és úgy mi a véleménye,vagy Ti mint szakemberek esetleg láttatok-e belülről egy ilyet,szabad-e megvenni.A videók alapján jó kis cuccnak nézem,Fenderes tiszta,Marshallos OD,de a személyes tapasztalás mégis más.Azért köszönöm még egyszer.
Üdv,szép estét!
Elbasztam a kiemelést.
A lényeg, hogy a 30W meg a 2 db EL84 - na ez a kettő így együtt elég bürkösen hangzik szerintem.
Vagy 4 db EL84, vagy nem 30W.
Esetleg két db EL34.
Kedves fórumtársak!Ha valakinek van tapasztalata,véleménye az alábbi kombóról,szívesen venném,ha megosztaná velem.Előre is köszönöm!
https://hangszerplaza.hu/fender-bassbreaker-30r-csoves-gitarkombo/
Kedves fórumtársak!Ha valakinek van tapasztalata,véleménye az alábbi kombóról,szívesen venném,ha megosztaná velem.Előre is köszönöm!
https://hangszerplaza.hu/fender-bassbreaker-30r-csoves-gitarkombo/
Ja a heten kivancsisagbol megeroszakoltam magam es 9 ora alatt osszeraktam egy z-50-est megszolalasig. A halotrafo volt felcsavarozva a sasszira,semmi mas, egy rakas alkatresz az asztalon, ennyi. Panel levagas,kifuras, szegwcseles, beultetes, satobbi. Ujabb 3 ora kellett a "sallangokhoz" csativaltas es a vilagitas bekotese....de majdnem megongyilkoltam magam a vegere (ok, delutan mar orankent egy meggyes sopronit is ittam, hogy ne vagjam fel az ereimet :D)
Annyira jó volt, hogy kb. 10x cseréltünk 6ca7-et amíg egy Tesla EL34-et kidobtunk anno a hangosbemondókba. De azt is csak azért mert már be volt barnulva a bakelit a nonstop 24/24 üzemtől.
Hifis csopiba feltettem mastuthita el34-eket ingyér' Valami Laneyből bontottam ki évekkel ezelőtt. Oda-meg vissza volt a csávó aki eljött érte, mennyivel jobbak, mint amiket ő drága pénzért vett szintén használtan.
Mikor összejön pár zsáknyi, elkezdem elajándékozni :D
Én is így szoktam visszaadni a cserélt csöveket,hogy ne nálam gyűljön a szemét. :)
A saját csövekből meg a végcsöveket kidobom,az előcsöveket meg szoktam tartani egy ideig,mert új cuccokat éleszteni még jók,aztán ha megszólal meg minden oké,akkor mehet bele az új készlet is.
Én kidobtam amit kicseréltem, de úgy elcsodálkozok, mikor ilyen "lacihifi" és egyéb eladók hirdetnek 30 ezrekért használt csöveket a vaterán, hogy "jó", "működőképes", "prémium" de mikor rákérdezel, hogy anódáram, meredekség mennyi? Akkor jön a letiltás:) Rakjátok ki oda, hogy "szól, egyebet nem tudok róla, de szép gyári állapotú" címmel....
Amit én cserélek, azt visszaadom az ügyfélnek az újnak a dobozában, hogy csináljon vele, amit akar, ne nálam lomoskodjon. A sajátot azt vagy kidobom (amúgy nem szabadna ...), vagy dekor célra használom. Pl. virágcserépben rohadt jól mutat egy El34 a földbe dugva. :D
Nekem is hasonló gondok voltak a quadba válogatott új Tad-al. Csőmérő nekem is van és engem is idegesített, hogy az egyik cső 80%-os amit már a szakirodalom kidobásra ítélt. Nekem RFT csöveim vannak néhány de az sem produkált használtan sem olyan fos adatot mint az új TAD. Ha azt nézzük, a vaterán viszont eladhatóak ezek a lelakott csövek egy "nemtudom mi van vele de tesztelt és szól" hirdetések címszó alatt. Szólni szól egy 15%-os cső is, csak úgy mint a budi, és rövid ideig. Én általában belevágom a kukába(szerencsére nem sokszor kell cserélni), de van aki üzletet kovácsol rá. Itt fel is tenném a kérdést ki mit csinál a kula csövekkel?
A helyi hirdetési szórólapban találtam egy hirdetést "korabeli vetítőizzók, és vetítőgépek, és egyéb körték eladók" Megkerestem az arcot aki hirdette, és meg tudtunk alkudni 12db Tesla EL34-re 16 ezerft-ért. Van egy csőmérőm, (amit a saját idegesítésemre vettem, hogy a méregdrágán vett párbaválogatott csőkészlet nem is ugatja a párbaválogatást). Nos ezek a gyári adatokhoz képest maximálisan hozták azt, kb 10% plusszal. Sosem foglalkoztam igazán csöves erősítőkkel(most próbálom életem első erősítőjét elkészíteni), de ennyire jó volt az a korabeli Tesla cső? Teljesen más hangzást produkáltak ebben a budivá kopott JCM800-ban mint a "párbaválogatott" Tad.
Azoknak az ESR és/vagy tangens delta értékük nem feltétlenül jó, mert nem arra vannak tervezve, de még az üzemi motorkondik sem. Azoktól egy hagyományos low esr elkó is jobb.
Elpőfok részbe tettem már, de tényleg nem volt csak sejthető különbség egy elkó+párhuzamos pár mikrós fólia és a full elkó mentes megoldás közt. Ilyen 100 mikrókat még nem pakoltam össze mkp-ból.
A Conrad Johnson csöves hi-fi erősítői arról híresek, ( made in USA) hogy nincs a nagyfesz tápban elkó, és ku.va jól szólnak....hifis elmélet, de gondoljatok csak bele: egy erősítő megszólalásában döntő a tápegység minősége!!!!!! Raul Barátom, jó úton jársz!
Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget amivel élni is fogok egy normális trafóvasmag beszerzésére, vagy egy használható trafó beszerzésére, ha ez annyira szarul sikerült(amit még nem tudok, de elég kicsik az igényeim, és valószínűsíthető, hogy úgy fog szólni mint a klozett). A bazár még kezdeti fázisban van, amit mindenképpen fogok közreadni hamarosan, mert éerdekel mindenki véleménye. Előre is köszönöm a lehetőséget!
Abba a sárga cuccba -ami velem volt a betonban- raktam V1 részszűréshez 10mikró (oda bőven elég) német olajkockát, még az én fülem is érzékelte a különbséget.
A hangjáról nem tudok nyilatkozni, mert ezt az erősítőjét nem hallottam. Viszont Tokaji Bundi vett tőle egy erősítőt a régi Laneyt cserélte le. Abban nemrég kellett csövet cserélni, így került hozzám. Hát szerintem arra sem lehet panasza az illetőnek, mert qrva jól szól.
Egy "elrettentő" példa erősítő építésre. Egy hazai erősítő készítő név nélkül. Amikor megláttam, hogy ilyen belül, azóta nem nagyon akarózik építenem. Van még hova fejlődnöm!
Ja, és kell alsó hangon 5-6 egy egyszerű két csatis cucchoz (ok, lehet bele kisebb is, de az se sokkal olcsóbb). 40 ezer pluszt beleteszel, az elkóshoz képest, és simán lehet, hogy nem lesz értékelhető különbség az elkóval párhuzamosan kötött 1 mikrós fóliához képest. Mondjuk pioból nekem van vagy két erősítőre való is, csak időm nincs rá. Meg hely, mert a 100u/1000V kicsit nagy :D
Nem, de régóta tervezem, bár pio-val, az olcsóbb (a régi ruszki és remix). Ez biztos geci drága. Amúgy valami gyári cuccot láttam már, amiben a tápban is csak fólia volt, 20 mikrósok, illetve hallottam olyan házi cuccot, amiben semmi elkó nem volt csak a fűtés tápban.
Erre írtam, hogy nincs baj azzal, ha egy erősítő nyákos, csak jól legyen tervezve. Egyszer csináltam néhágy évvel egy kis Se erősítőt mindent nyákra. Ment rá a bemenő jel(az egy árnyékolt vezeték. Kapott a panel tápot (az 2db vezeték) A kimenő szintén kettő. Meg egy test vezeték. A panel rögzítése a potikkal, (amik szintén mind panelban voltak)és a csőfoglalatokkal. Ha kiakartam szedni a panelt, akkor letekertem a potik csavarjait, meg a 3db csőfoglalat 3-as csavrjait azt a 6db-ot. Lekötöttem a 6db vezetéket és kijött az egész panel. Akármit lehet rajta forrasztgatni. Azt hiszem ide is felraktam, csak a kutyát nem érdekelt, mert nyákos. Ja ugyanezt kicsit módosítva megcsináltam úgy hogy három csatis tiszta külön hangszínnel, crunch, drive, relés átkapcsoló, némítóval, hogy ne pukkanjon. Csak a végfok pár alkatrésze került turretre.
Valami ilyesmi volt a "prototype"
Végülis igazad van,rájöttem,hogy a furatszerelt nyákban nem is a befűzögetés a legszarabb,hanem a fúrás. :D
Igen, a befűzögetés is csak akkor szar,ha egyszerre csinálsz több darabot. Ilyen mondjuk nálam sem gyakori azért.
Muszáj volt,ha 3ezerért megkaptam,nyilván nem dobom ki,hanem megpróbálom megcsinálni. Mint látod,sikerrel. Dolgoztam vele kb. 1 órát sem,viszont spóroltam vele kb. 20-25ezret.
A monotonitást mire érted?
Nekem az 50. ugyanolyan,vagy csak kis mértékben eltérő erősítő is monoton,ezért is nem csináltam még két egyformát.
Mert én is rosszul tűröm a monotonitást.