Az a maximális kimenőteljesítmény közelében lehet csak. Ha nem azon használod, akkor ilyen nem következik be.
Én ahogy írtam, a túlméretezett vasban hiszek. Olvastam hogy villamosipari transzformátorok akár 95%-os hatásfokkal is működnek. Pedig nem nanokristályos vasak (persze biztos nem rosszak amúgy), nincsen spéci tekercselés (8 osztás, meg ilyen meg olyan irányba tekerés fordítva bekötve a tekercsek, stb.)
Ha a jel 95%-át átviszi, az meg már bőven elég. Mikor a 8 Henry-s EI PP trafót lecseréltem a most készülgető PP erősítőmben egy 3-4 H-s hiperszilre, az volt az érzésem hogy ez most egy teljesen más erősítő. Olyat erősítőt nem tudsz csinálni ami mindent tud, ráadásul minden hangerőn ugyanúgy.
Persze én szobai prüntyögőt építek és ott nem gond a 1/2 W teljesítményre perakni egy 20 W-os kimenőt. 50 W-os erősítőnél már nehezebb lenne így túlméretezni.
Köszi a választ! A Rádiótechnika korai számaiban is mazsoláztam hangszer erősítők építését, asszem Rózsa Miklós(?) és valami Platkovics nevű úr publikált ilyeneket, de nagyon bonyolultak az ott publikált trafók rengeteg osztással. Egy pp-s asszem Budapest rádióét tekertem le, ott 2 szekunder között volt a primer. A két primer között 1 szekunderről mi a véleményed?
Biztos vagyok benne, hogy itt ezen a fórumon mindenki tekert már kimenőt:D Szerintem te is, az ilyen magas szintű profizmust általában az alapoktól kezdik, ahogy biztos volt egy ilyen szegmens a te életedben is.
Ha esetleg nem lenne igazam akkor is tisztában van rajtam kivül mindenki egy gitárkimenő szerkezeti elrendezésével:)
Én nem is láttam a kérdésed, de pl. Marshall kimenő adatok vannak a neten is. (output transfomermer winding data vagy hasonló keresésre jön egy csomó találat). Én még csak Fendert bontottam, ott legalul volt egy db szekudner, azon meg az összes primer. Meg magyarokat, az viszont mind túl volt bonyolítva a feladatához képest (hangosbeszélő). Csináltam már EL84 PP kimenőket, olyat is, ahol a primer 3 részre volt osztva (fél félprimer/szekunder/egész félprimer/szekunder/fél félprimer), de olyat is, ahol több. 0,7 Teslánál jobban lemezmagot nem gerjesztettem kimenőhöz, hiperszilhez max 0,8. Hifihez terveztem egy baromira szétosztottat, asszem 12 részre van osztva a primer, de hót szar lett. Mondjuk a vas sem volt a legjobb. Gitárerősítőhöz, főleg vintage hangzáshoz az egyszerűbb jobb, a fülnek megszokottabb hang. Ha nagyon kell, menetszámokat is tudok adni, de nem biztos, hogy ugyanazt a vasat be tudod szerezni, ezek többnyire régi, elfekvő vagy bontott vasakra készültek, akkor még nem volt forrásom újhoz, meg nem is akartam küldeni, hátha szar lesz, a rezet meg szerencsére ingyen szereztem. Bár asszem SM85a-hoz is van, azt még lehet szerezni bárhonnan.
Köszi a választ! Arról mi a véleményed, hogy itt-ott lehet olvasni olyat is, hogy gitár erősítőnél kifejezetten előnyös a hangzásra nézve, ha a kimenő trafó vasa telítésközeli állapotokat vesz fel?
Nem is a menetszám lett volna ami engem érdekel, inkább a gyakorlatban milyen osztással és elrendezéssel operálnak a gyártók ami megkülönböztet egy hifi kimenőt a gitár kimenőtől?
Amatőr szinten szoktunk nyekeregni pár barátommal és van egy verzett JCM800-am amivel meg vagyok elégedve (az én szintemhez túl jó is), nem is akarok hiú ábrándokat táplálni, mert ez az építés egy életforma, szerelem, amitől itt a fórumot végigolvasva, csodálatos erősítők születtek kiváló szakemberektől. Bennem nincs ez a tűz, de megpróbálnék építeni egy el84 PP-s gitárerősítőt aminek minden porcikája saját, inkább a kihívás miatt.
Szevassztok Mindenki! Új vagyok ezen a fórumon, mert keresek egy sss bullet hangszedőt. Azt látom, van ilyen topic. Had mutassam meg az enyémet is:
https://gsfanatic.com/hu/blog/epits-erositot
A hangfoglalásra el is vittem a cuccaimat a családdal együtt Tőserdőre, de a két kisfiam, végighányta 40 fokos lázzal az éjszakát, szóval a fesztivált a kecskeméti kórházban töltöttük. De szerencsére jó hangulatban. De jövőre megint megyünk...
Kicsit olyan ez a kérdés, mintha azt írtad volna hogy mondjatok egy jó hangszórót metálhoz, pl.
Leírok néhány saját tapasztalatot:
Lehet tekerni toroidra, hiperszilre, EI-re. Gyorsabb hangindulás, ebben a sorrendben. Nem feltétlen kell, ahogy szinte minden gyártó EI-t használ, ha jól tudom. A minőségi vas az jó, de ha nem az, akkor sem biztos hogy rossz lesz.
Kisebb primer induktivitás-kevesebb mély. Szerintem rockosabb a hang, olyasmi mint amikor a hídivel riffelgetsz, nem a nyakival.
A legfontosabb szabály: ne spórolj a vasmérettel
Tényleg irígylésreméltó, profi készülékeket csodálhattam tőled is,és más építésztől is. A midi fejlesztéseid is nagyon klasszak! Azt viszont ne vitassuk, hogy egy véletlenszerűen betoppanó
érdeklődő paraszt mint én, nagyon sejtelmesen jut információhoz, ha jut...
Szakmai féltékenység?
Nem gondolnám, hogy ez itt annyira jellemző, néha szokott lenni csöves találkozó is, ahol megcsodáljuk egymás munkáit, meg beszélgetünk kötetlenül, talán mondhatom hogy barátilag.
Meg nem is annyira közös a tevékenységi kör, valaki elsősorban pedálokat épít (kócos), valaki moduláris szintit (Gejza,Kócos), valaki MIDI kütyüket (én), valaki hifit meg gitárcuccot is,meg atyja és segítője ennek az egész közösségnek (Attila), valakinek profi szintű megélhetés és hobbi egyben (Mákos), valaki tranyós erősítőben is olyat alkot, hogy csöveseket megszégyenítő hangja van (Mezei Zsolti),meg persze mindannyian csinálunk/csináltunk csöveseket gitárra is (kb. mindenki), amikor olyanunk van.
Én zártnak sem gondolnám ezt a közösséget, mindig feltűnik egy-egy új arc, aki szokott is segítséget kapni, ha kérdez, és szerintem abszolút nem elutasító a közösség az újakkal.
Nem a ráfeszülésről van itt szó, és ebből elég nehéz megélni, bár próbálom egy ideje.
Ez a csöves kaszt egy külön világ. Mindenki profi. Nagyon szép és jó hangú készülékek, de zárt is egyben az egész közösség. Kértem egy el84PP használható kimenőrajzot nemrég gitárhoz, amire meg fogtok döbbenni a radilocman.ru orosz fórumon kaptam érdemi választ. Valamennyire folyékonyan beszélek oroszul, mert anyám orosz. A szakmai féltékenység itt ennyire durva?
Dehogy haragszom! :)
Nyilván aki ebből él és ez a fő- vagy az egyetlen bevételi forrása,az másképp feszül neki egy ilyen dolognak.Én nem lennék jó autószerelő sem,mert az lenne ott is a cél,hogy NE hozzák vissza, úgy csináljam meg.
Köszi az elismerő szavakat!
A soklábú IC-khez meg a felületszerelt technológiához nekem nincs elég türelmem,főleg mondjuk IC lábakat felületszerelve forrasztani.
Becsülöm azt,akinek van!
Ne haragudj rám, nem bántásnak mint inkább vigasznak írtam, azt amit. Te túl lelkiismeretes vagy amit nem fizetnek meg. Nagyon szép és jó hangú munkáid vannak amit bárki megcsodálhat, ahogy a Mákoss-ét is. Professzionális készülékek, profi kivitelben. Én ezzel a csöves technológiával sajnos csak ismerkedem még, de egy plcc csipet ki tudok cserélni 2 perc alatt. Sajnos nap mint nap szembesülünk hasonló problémákkal. Behozzák az erősítőt amin a falusi "rosszfiú" kiszenvedett bicskával már mert nem ment az optikai toslink kimenet....Ha optikai kimenettel hozták be, sem olcsóbb a javítás mint 14500ft rezsiórabér. Minimum 1 óra a kezdő számlázás. Ha a falusi hitmen aki megsavazta és "átcimezte" a csatlakozót, hogy a panel eltűnt, természetesen több. De itt se nézzük, hogy a processzor cinema dsp üzemmódban mit csinál, toslink mennyen slussz, azzal hozták.
Az volt a legfaszább,amikor ki kellett vinni a PC-t, levegővel kifújatni az udvaron.
Gondolhatod, hosszú évek óta egy füstös kricsmiben üzemelt a gép, a kutya nem nyúlt hozzá azóta.Por + nikotin + kocsmadzsuva keveréke = szilikózis.
De muszáj volt megcsinálni,mert különben nem láttuk,hogy mi micsoda.
Nekem kollégám Gelkában dolgozott, oda bevittek egy tévét még a hőskorban, hogy homályos a kép. Megnyálazta a hüvelyk ujját, és húzott egy csíkot a képcsövön, hogy semmi baja nincs ennek, csak le kell mosni róla a vastag cigifüstöt :)
Ha most így melegedősre hagyom azt az ellenállást,úgyis ide hozzák vissza ha elfüstöl a cucc, volt kolléga a tulaj,már csak ezért is megcsinálom neki.
Megelőzöm a bajt,mert igazából azzal szopatnám magam,ha nem tenném. Meg a tulajt is.
A FET-ek kimentése nem tudom melyik stádiumban történt,az okát én sem értem,tudomásom szerint külföldről behozott a cucc,de azt nem tudom,hogy már hiányzó FET-ekkel érkezett-e ide,vagy a Bp-i szervizben tűntek-e el belőle. Mindenesetre hozzám már 12-ből csak 6 FET-tel érkezett,az egyik oldali 3-ból teljesen kiszakadva minden FET-láb.
Nem olyan olcsó FET-ek ezek amúgy,nem a 120Ft-os kategória,meg nem is olyan könnyű beszerezni,mindenesetre 6-6db kell bele oldalanként. Lett bele egy teljes új 12db-os készlet téve,Angliából lett hozatva.
Én is javítottam anno IT-s cuccokat, a nikotinos képernyő dolog szinte ugyanígy megtörtént velem is, ezek mondjuk zenegép képernyők voltak,amik akkoriban még erősen kapták a nikotinos kocsma-közeget.
Szerintem is egy javítás alkalmával a megrendelt problémára kell fókuszálni, bár én csak plazma, lcd, led, egyéb lófax tv-ket, és házimozi erősítőket javítok egy cégnél napi robotban, esetleg ami otthon swarcba kerül.
A fet tolvajok anatómiáját méla undorral szemlélem, és nem is indokolt. Nyilván nem 6kW-os 1500A-es fetek voltak kirámolva belőlle ami megérné, hanem 60-120 ft-os ócsóságokat nem rakott vissza bele a szakértő, hanem vigye az anyjába ha sokall egy 10 ezrest javításra. A pusztán trehányság meg nem tolvajlás, mert én is elfelejtek 1-1 monitorba visszarakni egy szétfröccsent táp IC-t vagy kula ESR-ű kondikat, ha nem kéri a javtást. A legközelebbi "ingyenmunkás" balek pedig azt mondja, kilopták a jaú alkatrészeket belőlle, "kilopta a lelkét" ezért nem tudom megcsinálni...
Volt, hogy a javított tv képernyőjét megtöröltem középen egy nedves wc papírral mert olyan márgonyos volt a kép a nikotintól. Erre a tulaj azt mondta, hogy kiloptuk a képernyőt, mert az övé szép egyenletes barna volt.
Egyszer szántam rá némi időt. Hangszerboltos ismerős adott kölcsönbe néhány pedált, igaz, hogy 3m-s minőségi kábellel, de gond nélkül működött. Ja, nem 10.000.- HUF-s noném cuccok voltak.
Én nem szívesen hagyom így,mert ha valamiért kihúzzák a Return kábelt,akkor az az ellenállás tényleg kipotyog a hőtől,és nincs muzsi.
Valószínűleg az FX Return bemenetről hiányzik egy ellenállás...a szalagkábel másik végénél.Majd megnézem,ma már eldobtam a pákát.
Valami Bp-i erősítő szervizben már járt a cucc,ott napokig-hetekig hozzá sem nyúltak,nem csinálták meg.Biztos nem akarta szopatni magát a szervizes kolléga. :D
Elhozták onnan,utána került hozzám,eltört FET lábakkal,meg a hiányzó FET-ekkel.
Ezt hogy gondolod, legyen benne beépített wireless, hogy a mittudomén hangerő potiról levett magas impedanciás jelnek a 2/3-át ne egye meg 10 méter kétes minőségű gitárkábel?
Igaz, hogy nem tőlem kérdezted, de... "Ha a loop Send és Return aljzat össze van kötve egy patch kábellel,minden oké." Ilyen nálam is előfordult, a tulajt nem zavarja, oszt kész. Egyébkét a loop-ról van egy sajátos véleményem. Építsenek az effektgyárak olyan motyókat, amiket simán be lehet tenni a hangszín és a fordító közé úgy "passzívan". Erdész haverom mondaná: Ne ám, hogy a nyúl vigye a puskát!
Na,megnéztem.
A földsínt valóban túlmelegíthették a túloldalon,felvált a fólia a két aljzat között,így kapott innen egy huzalt.
A szalagkábel hibátlan,de...
Ez a négy színes vezeték megy az FX On/Bypass kapcsolóhoz,aminek van rendes gyári feliratozás a hátlapon.
Nem csinál mást,csak kiveszi a loop aljzatokat az útból.
Viszont a kapcsolónak nincs kiépítve semmi forrpont a panelen! És így oldották meg a megszakítást! :D
Tehát gyári megoldás,ha jól sejtem.
Ez amúgy ugyanaz a Mesa bass fej,amiben a múltkor a kilopott FET-eket visszapótoltam. De most más miatt került hozzám vissza.
Egy ideig szólt,aztán elhallgatott.
De már megfejtettem, van egy Mute áramkör benne,ami átbillent és folyamatosan némította a jelet. Egy optó kotlott meg, egy 4N33-at kellett cserélni,és már szól is.
Viszont teljesen véletlenül,próbálgatás közben feltűnt valami fura:
Ha a loop Send és Return aljzat össze van kötve egy patch kábellel,minden oké.
Ha a Returnba megyek hangjellel,szépen szól,hibátlan.
Ha viszont csak a Send-be megyek egy kábellel (Returnba nincs semmi),hogy mondjuk csak a cucc előfokát használjam egy másik végfokkal,akkor van a végfok panelen egy ellenállás,ami túlmelegszik,már-már kiforrasztja magát.
Ha nincs kábel a Send-ben,akkor oké minden. Ha a kapcsolós aljzat tip kapcsolóérintkezőjét felemelem a kapcsolt érintkezőről (magyarán nem megy át a jel a végfok felé,tehát ugyanaz mintha kábel lenne az aljzatban...),akkor melegszik az az ellenállat.
Returnba dugva a gitárt,nem melegszik.
Leválasztva a végfokról az előfok felől jövő jelkábelt,nem melegszik.
A tulaj nem is vette ezt észre,mert nem használta a loopot,én szúrtam ki a dolgot véletlenül,de így tutira nem fasza.
Asszem elromlott valami a loop TL072-k környékén.
Ezek a Mesa-ék néha igen fura dolgokat csinálnak. Egy másik ismerősöm is folyamatosan szív a Mark4 kombójával,átvezet a nyák itt-ott.
De az a vezérlőrács, nem a segédrács (utóbbi mindig pozitív). A segédrács, ha a cső olyan, bírja a pozítív feszültséget is, audionál is van rácsáramos vezérlés (D-osztály).
A "fémgőzt" a gyárban teszik a bura (most már a búra is helyes) falára.
Rádió adócsöveknél olyan a vezérlés, hogy pozitív rácsfeszkó is simán van, aztán ott van valami trükk, hogy mitől ne égjen szét a rács.
Egyébiránt nem pont ettől szokott a cső olyan szépen betükrösödni a fémgőztől?
Huszonéve foglalkozok csövessel, ilyen jó írást még nem olvastam :D "tankönyvbe" illő.
Fojtó témában kisérleteztem Regent 60-ban nem volt, próbának bele raktam egy gyujtótrafót (Asszem egy pannóniáé vagy egy jawa-é lehettett) ellenállása nagy, de csak kipróbáltam mi változik. Innen kezdve sohasem hagytam ki, ahova lehet csak rakok.
Igazabol annyi, hogy nincs tokeletes legures ter a csoben es az elektronok nekibaszodnak a gazmolekulaknak azok meg elkezdenek vilagitani. Ugyanazon elven mukodik mint a sarki feny amugy.
Sok mindent nem tudsz vele tenni.
Köszi a leírást, élmény volt elolvasni :D
Az én esetemben nincs fojtó, hanem ellenállat van. Néztem az anód kis likán keresztül, a segédrács nem izzik és onnan nem is látni ezt a fényt csak alul az anód alatt.
Olyan mint az ívfény. Csak attól félek, hogy átüti a csövet.
A fojtot ugy kepzeld el, mint a kocsiban a teleszkoprugo.
A kerek az rezeg fel-le, ez a fojto egyik oldala, de a kaszni az nem moccan, ez meg a masik oldala.
Viszont ha hirtelen kepzeletben leveszed a kocsirol a kasznit akkor a rugok hirtelen felugranak a gecibe mert energiat tarolnak kozben.
A fojtorol ha hirtelen lekapcsolod a kimeneti oldalt akkor az is rug egy gecinagyot ami egy feszultseglokes. Ha a segedracs feszultsege hirtelen lecsokken mert belecsapsz a hurokba akkor a fojto rug egyet a segedracson amitol elegge tight lesz a cucc meg gecire megnovekszik a headroom. De van ott ugye egy kondi is a fojto utan. Ha az a kondi nagy akkor ertelemszeruen ez a fojtotekercs rugas kevesbe ervenyesul mert ez meg olyan mint a lengescsillapito, hirtelen valtozasokat nem enged. Szoval mikor hirtelen leveszed a kepzeletbeli kasznit akkor az csak lassan rug ki a lengescsillapito miatt. Minel kisebb a kondi, annal lazabb ez a lengescsillapito es annal jobban engedi, hogy a rugo rugjon egyet gyorsan.
Ezt a fojto/kondi variacio igen komoly hatassal van a vegfok hangjara elvileg.
Masik dolog, ha tul nagy a kondi a segedracson akkor nagyobb anodaramoknal az anodfeszultseg leesik a gecibe, de a segedracsaram mivel annyira nem nagy, igy a gecisok kondi meg kitart egy igen magas feszultseget a segedracs szamara, igy az lesz, hogy a segedracs feszultsege magasabb lesz mint az anodfeszultseg. Az elektron meg nem hulye, rogton elkezd az anod helyett a segedracs fele menni mert az a nagyobb potencial. Ez meg olyan mintha puncibol atraknad seggbe. Ami a katod oldalrol nezve ugyanolyan jo, neki mindegy hova spricceli az elektront, csak menjen. Viszont a segedracs meg nem massziv baszasra van tervezve igy az bizony elkezd izzani. Amit persze egy soros ellenallassal valamennyire ki tudsz vedeni.
Szoval el lehet ezzel jatszadozni meg elmelkedni igy vasarnap delutan.
A cso elvegzett egy OKJ-s fenycsotanfolyamot kozben es masodallasban fenycsokent dolgozik.
De ha nagyon kek akkor meg jo a rendorauto tetejere villogonak.
Még egy kérdés.
A végcsöveknél az alsó csillámlemezen nagy hangerőnél kék derengés látható, ami olyan mintha a cső belsejéből jönne, de az anódlemez eltakarja és csak alul kivilágít. Ez normális?
Köszi mindenkinek!
Táp trafó elég nagy, ha jól emlékszem 80W körüli. Fojtó sajnos nincs, pedig jó lenne, de nem tudom sehova sem rögzíteni.
Kifogom próbálni mindenképp nagyobb illetve kisebb kondikkal is csak kíváncsi voltam a szakmai véleményetekre :)
Légyszives segítsen már ki valaki egy bevált kimenőtrafó tekercselési rajzzal EL84 PP-hez (gitár kimenő kellene). Sajnos csak hifista rajzaim vannak:(((. 4-8 ohm szekunder kellene rá. Imél az adatlapomon.
A segedracsra fokuszalnek inkabb.
Egy baszott nagy fojtoval.
A pufferkondibol annyi kell, hogy ne legyen hum. Ha feszesseget akarsz akkor azt jobb tulmeretezett taptrafoval. Hiaba baszod tele kondival, ha a trafo nem birja tolteni.
Én leharmadolnám ezt is. Persze ízlés és játékstílus kérdése, cserélgesd mittudomén 47u-220u között az anódnál, 33-47 körül a segédrácsnál és hagyd meg ahogy legjobban tetszik. Én 100-nál nagyobbat a 200-as basszuscuccokba teszek.
Uraim!
Hifista körökben szokott működni a dolog, hogy minél nagyobb a puffer kondi a végfokban, annál több tartalék marad a mélyeknek.
Gitárerősítőkben mennyire van ennek létjogosultsága?
Jelenleg 330uF-270R-100uF van az enyémben. Erről csak a 2 6V6 üzemel. A kimenőtrafó középleágazása van a 330uF kondéron a segédrács pedig a 100uF-on. Zaj szempontjából én elégedett vagyok így.
Kérdésem az volna, hogy érdemes lehet-e bepréselni még egy 330uF-os kondenzátort a másikkal párhuzamosan?
Baromi jó kis cucc!Ilyesmi dolgot keresek jó ideje.Szerintem ebből bármennyit készítesz, mind el tudnád adni!Igényes a külső is!Kíváncsi vagyok milyen a hang élőben!Grat!
Nagyon köszi!
Ez a kis erősítő is mondjuk jó sokáig épült, lassan haladtam vele, mert van benne pár dolog, amit még nem csináltam eddig, és ki kellett tapasztalni. Meg az idő az nálam sose elég, túl sokfelé kell osztanom a 24 órát. :D
fuhhh...Epic, megint irigykednem kell .....nekem laikusként lejön amit be akarsz mutatni, nyilván egy "művészember" még többet kihoz belőle. A kivitel is megirigyelhetné egy-két "profi" gyártó is! Gratula!!!
Nekem van bajom a gitározásommal. :D
De sajna gyakorlásra már nem nagyon jut időm.
A FB oldalamra sem véletlenül NEM tettem fel ezt a videót,ez tényleg csak ilyen szakmai inkább,hogy kis méretben,bazi hűtés nélkül is,turret board környezetben is lehet ilyet 100W-tal,meg csatornaváltáskor kimaradó és/vagy pukkanó hang nélkül,ami nem ritkán gyári,neves cuccoknak is probléma.
Na meg a zajszintje, így hogy még nincs is full készen a zajvédelem benne,már most is nagyon jó!
Lesz jó felvétel is,nyilván nem ez,és nem tőlem.
Amúgy nem eladó,megvan már a gazdája,ez az egyetlen darab van belőle,egyelőre nem is tervezek többet.
A gazdája meg elég jól gitározik.
Neki szól a videó is,csak mondom felrakom ide is,nem is annyira a gitározás miatt,hanem a technikai dolgok miatt,ha már ez egy technikai topik. Aki ki akarja hallani a hangzását,az meg kihallja a lényeget így is.
A cucc amúgy tök jól szól élőben, nyilván a végfoka ennek digitális,és nem is fog úgy szólni,mint egy fullcsöves,de nem is ez volt a cél.Ez egyébként egy fullcső ELŐFOKNAK készült,de ha már ilyen kivitel meg ekkora,akkor miért ne lehetne próbákra cipelni könnyen,vagy otthon zajongani vele,ezért épült bele egy végfok is. De nem ez volt az eredeti koncepció,hanem csak a csöves előfok.Tudja azt is!
Mindenesetre sok gyári cuccnál bőven jobban szól a saját végfokával is. :)
Ennél azért jobban gitározok amúgy,csak van egy olyan tulajdonságom,hogy ha néznek,vagy kamera forog,akkor nem jut eszembe semmi,ami meg mégis,azt elbaszom. :D
16-18 éve nem álltam színpadon....illetve csak munkaügyben.
De van itt rajtam kívül több olyan építő emberke,aki még ennyit sem mutatott sose gitáron,mégis jó dolgokat csinál,nem is csak feltétlenül gitáros dolgokat.
Én pl. amúgy az Ola Englund féle mindenegyformánszól hangzástól vagyok ki,pedig ott nyilván kicsit komolyabb a felvételi lánc,mint az én egyszál kamerám apró mikrofonja.
Meg ezért is kezdtem azzal a bejegyzésemet,hogy "élvezzétek a remek gitározásomat + szmájlik", mert tisztában vagyok azzal hogy milyen,beleértve a képességeimet is. :)
Ne vedd személyesnek, nem annak szánom, se nem az erősítő, se nem a gitározás kritikája, de biztos te is látod, hogy a különböző "márkás" cuccok demozására általában mindig embertelenül gitározó, hivatásos virtuózokat kérnek fel, ami persze valamilyen szinten csalás is egyben, mert ha a kissrác megveszi a cuccot, az az ő kezében az nem fog úgy szólni. A te erősítőd most az átlagos gitározással szép-szép, de nem kelt bennem ellenállhatatlan vágyat arra, hogy rohanjak megvenni.
Ok, ez jó infó. Ugyanakkor a sasszimon már nemigen van hely, max. ha átszervezem a hátulján a biztosítékokat. Csak akkor meg egy 12-es furatba kellene valahogy beszűkítenem egy 7-es vagy 8-as menetű potit. Meg csinálni két új 12-est az egyik mostani alatt és felett a két biztosítéknak. Nem fűlik hozzá a fogam, na
Miért szedne össze zajt? A táp AC szempontból hidegpont, ha jól van szűrve, de max. ahol "kilép" és "belép" a szabályzóhoz a vezeték, 100 nanóval lehúzod testre (Mákos által gyűlölt kifejezéssel hidegíted :) )
Mindenkinek köszi a tippeket. Raul megoldása a legtetszetősebb, de tartok tőle, hogy azt már nem tudom a plusz potival bezsúfolni a sassziba, különösen úgy nem, hogy a nagyfeszt még össze-vissza kellene vezetnem. Tartok tőle, hogy az úgy eléggé sok zajt összeszedne. Egy következő erősítő projektnél már valszeg betervezem az egészet a nagyfeszelyes nyákra, és akkor nem lesz para. Addig viszont a meglevőhöz ezt tervezném megépíteni:
Néhány bugyuta kérdés:
1) Ha 16Ohm-os L-Pad-et veszek, akkor egy on-off-on kapcsolóval meg tudom oldani a 4-8-16Ohm-os terhelést is, nem? Az egy darab kapcsolható 8Ohm-os ellenállat helyett egy 8Ohm-os és egy 5Ohm-os (tudom, pontosan 5.333...Ohm volna) felhasználásával. A kapcsolókét szélső állása lenne így egyik vagy másik ellenállás, ami eredőben 8- vagy 4Ohm-ot ad, a középső meg a 16Ohm-os.
2) Ez az igazán bugyuta kérdés: ha ilyent használok, akkor a kimenetre milyen impedanciájú szórót kell kötnöm? Olyat, amit az erősítő kimenete megkíván, vagy mindegy, mert a terhelést a csillapító már megadja? Mondjuk a bypass kapcsolóból kifolyólag az a logikus, hogy az erősítő kimenetének megfelelőt...