Hazai, vidéki viszonylatban RUM!!! Még ha sütő is..... (főleg lakodalmakban)Talán nem lehet véletlen, vagy a butuska agyunk, első zenekari nevünk a Heroin Black Company Parasztságod enyhítve:
Ja es meg valami.
Aki epit az forrasztgasson-epitgessen es szarjon mindenre.
A gitaros meg gitarozzon.
Neha egyeztetes legyen, de csak annyi amennyi a tepsigyartok meg az alufoliagyartok kozott van.
Lefedi? Lefedi. Akkor jolvan.
Ha elkezdesz onmagadon kivul masnak megfelelni akkor elbasztad az egeszet.
Onnantol kezdve az mar piackutatas.
Azt ertsetek meg, hogy a rokkenroll az innentol indul. A megfejtes oldalrol. Belulrol.
Nem a rajongokat kerdezem meg, mi a gecit akarnak hallani tolem, hanem bennem van a dal, megirom, aztan vagy tetszik vagy nem. De ha kozvelemenykutatsz, hogy milyen akkordot fogj akkor ott van megbaszva az egesz.
Epitesz egy gecikomoly motort aztan a gitaros vagy ra mer ulni vagy nem.
Ha nem akkor menjen biciklivel.
Jelenleg ebbol a sztoribol ennyit tudsz kihozni. Vagy masolod a fekete fakockat.
Ha megnezed, iszonyu paraszt az egesz.
De mivel a 70-es evekben mindenki be volt baszva meg be volt szivva, mar volt fogamzasgatlo de meg nem volt aids, semmi nem szamitott.
2019-ben meg baszakodunk mindenfele csovekkel meg van mar akkora matek az egesz mogott, hogy Einstein is csak agyi ertagitoval meg cavintonnal tudna tartani a hosszulepest.
DC katodkoveto kompresszal is, van amikor kívánatos van amikor nem. 5150-ben meg lokális visszacsatolással változtatják a meghajtó fokozat kimeneti jellemzoit. Az újak mondjuk mar katodkovetosek ott is.
Értem.
Én most bent hagytam a katódban, mert vagy nem volt érdemi változás vagy koszos a fülem. Cserébe így nem zajos a cájg. Anódról hajtva volt alapzaja.
Katodkoveto kimeneti impedanciaja alacsony.
A tonestack az nem mas mint mindenfele bizonytalanul viselkedo alkatreszek halmaza egy kiszamithatatlan kez altal vezereltetve. Olyan mint mikor egy fronterzekeny csaj hidegfront idejen menstrual. Jora ne szamitson senki. Viszont kell, jo ha van. Szoval a matek szerint ha mas nem, legalabb a meghajtasa ne fuggjon tole.
Ez hifi vonalon meg basszuscuccnal meg mindenutt hasznos is. De gitarcuccnal nem feltetlenul akarsz egy tokeletes hangszinszabalyzot mert mi a fasznak. Gitarcuccnal a lenyege ennek az, hogy minden fancy legyen. Tehat megeri kiserletezgetni sima meghajtassal, csak hozzaad a dolgokhoz.
Forrasztgatni kell es a haza fenyre derul.
A dizájnnál ez az előfokcső elrendezés szerintem élhetőbb,mint a hátrafelé,meg felfelé kiálló verziók.És még akár 4db előfokcső is feltehető így rá,persze ott már a trafó is kicsit nagyobb.
A csőburkolat meg egyben poti lerúgás védő is, elhagyva a különböző rack fülekre emlékeztető védőket.Csőcseréhez fél perc levenni,visszarakni.
A csöves rész és a csőfűtés amúgy toroid trafós, a végfok táp és a segédtápok kapcsolóüzeműek,ellenállások Dale-k,kondik Mallory meg SM,a végfokban ehhez még hozzájön egy +D is. Jól szól,majd ha végleg elkészülök vele,akkor csinálok valami hangmintát,de akié lesz,majd ő fog jobb hanganyagokat kreálni vele.
Ilyen világítós taposógombot csomószor akartam már venni, aztán rájöttem, hogy nincs mibe beépíteni :D Bár a porn bass preampnak talán lenne létjogosultsága padlóverzióban is, bőgősök közül aki nem hüttőszekrényezik, az már kb erősítőt se hord.
Akármennyire is szeretnék lehúzni a cuccodat, a potik ide meg oda... Bevehetik!!!! Szerintem baromi szép lett, és kurva jó a dizajn!!!!
Én biztos imádnám. Gondolom a hangja is fasza. Így tovább!
MákoSS fikázós topicjában a régi hozzászólások között előkerült a téma, hogy mi a különbség, ha a tonestack anódból vagy katódból van hajtva. Lett is linkelve egy iromány, azonban márn em elérhető az oldal.
Tudnátok pár szót ejteni a dologról?
Végülis nem másabb ez sem,mint valami előfok pedál vagy modellezős effektproci,amiknek a jele egy végfokra vagy aktív hangfalra megy.
Itt a végfok is "helyben van",de ez részletkérdés.Kezelés szempontjából kb. ugyanaz,mintha mondjuk egy akármilyen modellezős padlóeffekt lenne,master potival.
Én általában csak a ládán álló erősítőhöz nyúlok, ha kell - bal kézzel - a pedálokhoz a legritkábban. Még szokatlan a gondolat, hogy az erősítőm a földön legyen.
Én a pengetős kezemmel tekergetem a potikat is,erősítőn meg pedálokon is,ha van.
A bal kezemmel a gitár nyakát tartom, hogy pl. mikor leguggolok,ne verjem a gitár fejét a földre, vagy akárhová. Ha meg erősítőn tekergetek,akkor közben szólhat akár a muzsi is, bal kézzel még meg tudok szólaltatni valamit, ha leütöm a húrokat.De ez egyéni kérdés, kinek hogy kényelmes.
Érdekes, nekem pont jobbkezes gitárosként a bal kezem szabad a tekergetésre ( a jobban van a pengető) és a hagyományos csöves erősítők felépítését keresem önkéntelenül: gain - eq - volume - master. De nem vitának szánom, csak a saját preferenciámat mondogatom. Egyébként nálam az is szempont, hogy nem tökéletes a látásom, főleg nem egy sötét színpadon, ezért fontos, hogy automatikusan jó helyre nyúljak. Mákit pl. megkértem, hogy a Kaosampjén a 2. ch. gain,2. ch. volume, valamint a master gombját cserélje feketéről pirosra, így tökéletesen tudok navigálni a gyakrabban tekergetett gombok között.
Köszi,igen valóban fura lehet a fordított sorrend,talán először kényelmetlen is lehet,de szándékos. :)
Egyrészt már megvan a tulajnál a helye a boardban,másrészt a kispedálok jelútja is ezt az elvet követi,és szerettem volna megtartani ugyanezt,na meg a gitárosok túlnyomó többsége is jobb kezes, akiknél jobbra megy ki a gitárból a kábel,és így nincs keresztezve a kábel a gitáros előtt.
Már a korábbi padló cuccaim,pl az effekt loopereim is ezt a jobbról balra elvet követték.
Fej erősítőknél amiket csinálok meg már készült ilyen is,olyan is igazából.
Ami a basszerunknak van, abba kíváncsiságból belenéztem, az kézimunka. Mondjuk ettől még lehetne kínai, de nekem inkább jól kivitelezett háztájinak tűnik. De ez a KO750 prototípusa volt, a lehet, hogy a sorozatgyártott verzió más.
Mondjuk kinézem belőle, mert mikor egyszer tönkre tettem az egyiket (NAHÁT :D), eljött es a saját, akkor ráadásul lapos pakaheggyel szerelt welleremmel úgy kapkodta ki a kis cuccokat belőle, hogy csak lestem :D
Kapcsolouzemu tápot meg vegfokot amugyse sokan epitenek itt házilag. Leginkább senki :D mondjuk egy icepower as700 vs proludr ko modul tesztre kíváncsi lennek. Utóbbit használom egyelőre en is.
Teljesen lényegtelen, mert egyébként szép kis cucc, de szerintem sokan a potik tükör sorrendjéhez szoktunk hozzá ( gain1,2, bass, mid, treble vol1,2 ), plusz a hangfelvételi iparban is balról jobbra emelkednek a számok, pl. a színpadon az 1-2-3-4. mikrofon mindig balról értendő. Meg lehet szokni, de én először mindig a jobb oldalon keresném a vol-t. Ne is törődj vele, lehet, hogy csak egyéni szoc. probléma.
Nem azért kérdeztem, mert eretnekség, hanem hogy a bassmanok topikon kívül viszonylag kevesen vagyunk, csövesek közt - akik fórumoznak is - eddig azt hittem, csak én.
Nálunk erre a Prolude Klicskója (manapsák KO750-nek hívják) vált be. Mondjuk a ládával még mindig kell szórakozni, dehát egy ilyen kis cuccnál is kellene. Vagy tudom még javasolni a Trace Elliott ELF-jét. Gitárhoz vettem tartaléknak, elfér a gitártok zsebében. De kipróbáltuk basszussal is, a mi hangerőnkön fullra ki kell tekerni, de úgy azért megszólal csak már tartaléka nincs. Jó-jó, tudom, nem saját építés, egyetértek, az sokkal izgisebb ;)
Is.
Jelenleg az a helyzet, hogy már van (szerintem) egészségesen szóló gitárcuccom, de a basszus verzióval bajban vagyok. Amit építettem és jól is szól, azt még fej-láda kompozícióban sem szívesen cipelem. (Mostanában nem emelgethetek túl nagyot...)
Úgyhogy igen, eretnek módon keresek valami direkt basszusra való, számomra is megengedhető súlyú cuccot. Nem kell nagy teljesítmény, de legyen normális hangja.
Gondolkodtam már a bass verzióban, persze valami nagyobb végfokkal,350-400W-al.CSak annak már valami komolyabb kapcsüzemű táp is dukálna,nem tudom mennyire lehetne bepaszérolni egy ilyen dobozba.De biztos ez is megoldható. :)
1. 1-5 W kurva hangos. Ezek egycsatornás cuccok többnyire, ezek is csak akkor szólnak jól, ha megküldöd, már ha nem tiszta hangszínen akkordozol, így gyk. otthon ugyanúgy nem tudja használni, mint a koncert cuccát.
2. Azt hiszi, hogy attól, hogy csöves, majd bluetooth kockahangszóró hangerőn, de ugyanolyan minőségben és spektrummal jön a 3 csatis engl/bogner/faszom/akármi kedvenc fejének hangja, ha eléteszi a pod XT-t.
3. 8" hangszóró nem metál, de tisztára se túl jó, nincs "teste", a doboz is kicsi, recsegős garázsrockon, blueson kívül más nem szól jól rajta.
4. legtöbben úgy veszik meg otthonra a nem túl olcsó (értsd, jóval drágább, mint a 20W-os 15 ezres marshall mg), hogy van nagy cuccuk is, aztán rájönnek, hogy otthon a sarokban, suttógásnyi hangerőn nyünnyögve nincs különbség a hangjában a 15 ezer forintos olcsó tranyóshoz képest.
Közben ez is lassan alakugat. :)
Már szól is, 50W-os a végfoka 4 ohmon, 100W 2 ohmon.
Előfok fullcső turret board, végfok class-D, két csatorna, a torzon boost és mode kapcsolás.
Egy próbára beb@szod egy kistatyóba,és viszed magaddal könnyedén,még a BKV-n is. :)
És még szobába is jó.
1-5W az szobába többnyire elég....ha nem 100 m2-es szobád van. :D
De a 8" hangszóró az lehet korlát hangzásban. Én a 10-12" szórókat preferálom ide is,még ha csak alig lengeti ki a hangszórót ez a teljesítmény,akkor is.
Hogy miért adják el,annak több oka is lehet,akár zenekar alakulás ahová már kevés ez,akár az is,hogy tiszta hangra ezek azért korlátozottan jók többnyire,mert hamar bekráncsulhat a tiszta.
Vagy esetleg lehetőségekben tartják kevésnek ezeket? Nem tudom,mindenesetre ezek a kis fejek nem arról híresek,hogy 3-4 csatorna,effekt lúk meg MIDI, meg többféle hangzáslehetőség. többnyire egy hangot tudnak,vagy jól,vagy nem.
Nem sikerült lenyúlni , pedig jópár éve rákérdeztem esetleg akad-e a raktáraiban. Mert nála tényleg minden (is) van/volt.
De ha jól rémlik 8 primer meg 8 szekunder volt a kimenőn, és 100V-os rendszert hajtott.
Egy rémálom volt mikor leégett a kimenő, és a tekercselőtől úgy kaptuk meg hogy felb@szta a 16 tekercset, oszt' ne paraszt válogasd, ki kivel van, meg lemezelgesd...
Ezekkel az 1-5W -os csöves gyári cuccokkal mik a tapasztalatok ?
GS-en hirdetnek gyakran, meg sokfélét. Nem ismerve ezeket azt gondolnám hogy csöves meg szobai meg 8"-os hangszóró, szóval minden ami kell otthoni gyakorláshoz. Miért adják el ezeket ? Megunják ? Vagy csöves ide vagy oda, mégsem annyira jó a Hang ? Ezeket is spórolósan építik, ami rányomja a bélyegét ?
Ahogy mondottam volt a vodka/pezsgő ködön át láttam valami BEAG szerű oszlophangfalakat, ráadásul Moszkvához képest jó meleg volt. Este pedig egy mexikói csajtól kaptam egy sombrerot és egy egzotikus trikót. Az előzőt hazafele a vonaton lenyúlták, a másodikat pedig Bp.-t továbbadtam. Kvász fasza volt a másnaposságra, a másikra meg a penicillin. Régen volt, "Daszvidanyija olimpiáda, daszvidányia Misa, Moszkvá." Pityu, te nem nyúltál le 080-t? Polgár Jóskánál a padláson volt rendesen.
Akkor ez is biztos csak valami urbánus legenda. Mondjuk a hetvenes évek legvégén dobták ki az APX-100-at, logikus, hogy Misa macinak a már kiforrott technikát vitték, ne ott jöjjenek ki a gyerekbetegségek.
"A moszkvai olimpiai jatekok stadionjait" 1980-ban a BEAG hangosította. Ha jól emlékszem persze, mert egy farmer áráért adtak egy raklap vodkát pezsgővel.
Nem bonyolult ez.
Az a lenyeg, hogy beferjen a drot az ablakba oszt helo.
Illesztes rendben legyen, az aramokat elbirja a huzal, a sorszigetelesek rendben legyenek, ettol kezdve a legrosszabb ami tortenhet az, hogy szarul fog szolni.
De nem a mars expedicio urhajojahoz kell, meg nem is a moszkvai olimpiai jatekok stadionjait fogja hangositani, szoval ha szar, nem kell menned a Gulagra.
Jatek az egesz, take it handy
LYukas a közepe egy el34-hez képest, lehet reszelni a kapcsoláson e miatt kicsit, de nem kötelező. Kimenő ügyileg csereszabatos a többievel, nem kell túlgondolni.
Még MákoSS valamelyik írásában olvastam, hogy "azt a kurva" cső. Onnan gondoltam, hogy kupróbálnám. Plusz nekem nagyon tetszik a búrája is.
Hát, ha ez ennyire bonyolult akkor lehet csak a hálózati trafót csinálom meg.
Metálra nem tennék KT88-t, inkább E34L-t, vagy KT77-t úgy 460V anódfesszel. Kimenő: 1/4 prim; sec. 0-4Ohm-ig; 1/2 prim; sec. 4-16Ohm-ig (közben 8Ohm-s leágazás) 1/4 prim, megfelelő végeket összekötni oszt kész. Prim menetszám 1.640, 0.25 Zzm.-l. Az EI96 oké, természetesen a vékony 0.35-ös spec. lemez. Egyszerűbb ha megbeszéled Cyklonnal, nem fogsz csalódni.
Azzal az egy tényezővel tisztában voltam, hogy nem szabad szarrá osztani.
Néztem a trafókat, amiket említettél, de nem sok adatot találtam róluk.
És akkor merre lenne célszerű elindulni az alsó határfrekivel meg a gerjesztéssel?
Vagy nem is a számokkal van baj, hanem szimplán rosszul számolok?
Szervusz!
Ha elfogadsz néhány tanácsot: A vas fontos, gitárerősítőnél fontosabb, mint az hogy sok rétegre osztod a tekercseket vagy csak néhányra. ( nem kell hogy felmenjen 20 kHz-re a felső határfreki.) Az általad kiindulási alapnak vett alsó határfrekire és gerjesztésre én "rászámolnék", mindenképp magasabb menetszám lesz az ideális....... bevált gyári Pl. Partridge, Marshall Fender, és helyettesítő trafók adatait értelmezd és az esetlegesen megadott induktivitásokból indulj ki!
En ezt a konyvet vettem legutobb. Tobbet vartam tole az araert, valami 100 euro volt, ennyiert veszek 3-4 hasonlo temaju komolyabb szakkonyvet is.
A gitarerositoket elintezi nehany oldalban, fokent hifi az egesz, viszont kurvasok okos szamitas meg rengeteg gyakorlati jotanacs van benne.
Nem tudom mennyire lényeges egy kis háttér történet, ha senkit nem érdekel akkor ugorja át az első bekezdést :)
Előre is elnézést, ha hosszúra sikeredett.
Szóval, kb 2-3 hónapja olvasom a fórumot az elérhető legrégebbi hozzászólással kezdve. Elég lassan lehet vele haladni, de rengeteget lehet belőle tanulni -nekem megéri.
Hobbi szinten építgetek gitárerősítőket kisebb-nagyobb sikerrel. Az első szerkezeteim kriminálisak voltak, de mindből tanultam valamit, amit a következőben már nem követtel. Így eljutottam egy olyan 5W-os fejig, amiben egy picit módosított ENGL előfok volt.
Az esztétika kritikán aluli volt, de jól szólt és örültem, mint majom a farkának. Ez kb 5-6 éve volt. Közben megkomolyodtam, 6 évet húztam le egy olaszkonyhás étterem sous chefje ként. Ez kellően megedzett és elhozta az igényt a minőségre.
Így neki estem az első olyan erősítőmnek, ami már teljesítményben és minőségben is egy nagyobb szint. El is készültem vele pár hete és csak ámulok mennyivel másabb, ha nem filléres és bontott, gayi alkatrészekből épül valami.
Persze megállás nincs. Szeretném a következő erősítőmet teljesen egyedileg tervezni. Az előfokkal nincs gond, megtudom oldani, de a végfok más tészta. Mindig tekertettem a trafókat. Viszont most magam szeretném megcsinálni. Az elkészítés nem gond, tekertem már trafót kész adatok alapján, hálózatit nem egyszer terveztem és nem volt vele baj, de kimenőt még nem csináltam. Ehhez kérnék kis segítséget. A szükséges képleteket különböző fórumokon/weblapokon találtam.
A végcsövek KT88-ak lennének 400V-os anód és 300V-os segédrács feszültséggel.
Raa nálam így 4,5kOhm lett(Va^2/Wa). Megrajzoltam az anódkarakterisztikát és 65mA jött ki nyugalmiáramnak ~-33-34V récsfeszültség környékén. Úgy szmámoltam, hogy 55W körül lenne a teljeítmény. Nekem ez bőven elég lenne.
Kimenő trafónak EI96-os vasat használnék 35-40mm-es pakettel.
Az jött ki, hogy kb 497V váltófeszültség lenne a primeren, de az egyszerűség kedvéért 500V-al számoltam.
Alsó határfreki 70Hz gerjesztés 1,2T. erre az jött ki, hogy ~2x560 menet a primer. Egyelőre csak eddig számoltam ki a dolgokat.
Metálra szeretném használni leginkább.
Mit gondoltok ez így életképes?
Még egy dolog. Olvastam, hogy nem mindegy, hogy milyen műfajta milyen kimenőt tervez az ember. Hogy van ez?
Sőt, ami nekem volt, abban a kimenő A1, A2-ből elpárolgott kb 3-3 cm (meg a foglalat hüvelyéből is :D ), és meg kellett toldanom, hogy elérjen a foglalatig :) Az is többszálas volt.
Nem csodálom. Az első részét Mákosnak szántam, a másodikat neked, de azt is elcsesztem, mert pp-t kéne tekerned, nekem pedig se-m van. PP 5W? Azért az ritka mint a zöld ló.
Most cserélem sok mindent egy Klipp-ben, simán odamegy a kb. 0.3-s az anódra, tápra, stb. mindenféle sodrás nélkül. Van valahol kettő bontott gyári SE-m egy Dual lemezjátszóból. Holnap előkeresem, majd jelentkezem.
Nem tom, Neked nem tetszett :)
0,35 felett én is kihozom, esetleg visszahajtva, megsodorva. Bár már rég tekertem. Pedig most kéne két 5W-os PP kimenőt SM65-re.
Pontosan, miért is ne? Az öreg Laney-k Partridge trafóinak kivezetéseit is saját anyukból készítették, ráadásul hőre lágyuló műanyag csőben. Amelyiket valamilyen barbár beavatkozás következtében nem vágták haza, a mai napig is (jó ötven éve) működik. Ami nem tetszik, hogy a csévetest felső oldalán is van kivezetés. A vastag derótot valóban kapirgálni kell, a vékonyat pákáva melegével és 2-3 szuperfoszfát golyóval kapcsiból meg lehet kopasztani.