Ebben a formában valami félvezető-szerű dolognak tűnik. Ez ugye nem feltétlen egy hagyományos dióda, lehet valami olyan átmenet, amit Kócos is írt. Első körben az ellenállások voltak gyanúsak, de így a csere után lehet valami szakadás vagy korrózió a nyák vezetőrétegében is. A szkópot, mint hibaforrást kizárnám, mert ugye a C7-R10 ponton nem lát clipping-et, holott a jel ott elvileg még nagyobb is kellene legyen. Bár impedancia probléma még mindig lehet... Viszont #96141-ben meg azt írja, hogy gitárral is szarul szól, szóval sztem nem mérési hiba.
Ezt akartam javasolni. De mégis mi az ami csak a jel felét vágja, passzív alkatrész nem, a C8-C9 még talán de kétlem. Jó az a szkóp? lehet a végfok bemenetét sorba a fokozatok kimenetéhez forrasztva analóg leellenőrizni.
Még egy dolgot próbálnék meg a helyedben: az R10-et és R8-at kivenném a nyákról, és point-to-point forrasztanám össze, és az R8-at a földre. Elképzelhető, hogy a nyák vezetősávján van a bibi.
Pedig valahol ott lesz a bibi. Vagy nem. Szkópod bemenete is gyanús lehet.
Cseréld ki az R10-et egy 470K trimmerre vagy potira és a szkópot a leszedőre tedd.
Ahogy a kicsatoló felől a rács felé tekered, kezd felül vágni ? Mert akkor a mérőfejet
egy 10-es osztóval megnövelhetnéd (ha a szkóp bírja utána erősíteni a kis jelet).
Mert ott más nem terhelhet be, ha lekötött rácsnál is fennáll a jelenség.
Nem kell félvezetőnek lenni, a réz-szén átmenet, a félvezető-fém átmenet (shottky), különféle fémsók és fém átmenete (kontakthiba), de sok más dolog is lehet egyenirányító.
AC-ben mértem, de megnézem DC-vel is. Kicsatolót már cseréltem, semmi változás. Ahogy említettem a 22nF (C7) és a 330k (R10) találkozásánál még oké, de az R10 és az R8 közös pontján már belapul a színus felső fele nagyon kicsi bemenő jelnél is. Amennyiben lekapcsolom a következő fokozat rácsáról, akkor is szar.
Jóestét!
Az alábbi cuccot moddoltam, pontosabban egy Torque TTH100 fejet, de gyakorlatilag ugyanez. A probléma, hogy a végfok eléggé tompán szól. Más végfokkal fasza, ill. másik előfok+Torque végfok szintén tompa. Elég érdekes a visszacsatolás a kimenőről, valami fix presence és mélyemelés, resonance is, ha jól tudom. Ha lekötöm a visszacsatolást (R102 kivesz), akkor tökéletes, csak kissé nő a brumm. Próbáltam csak a mélyemelést megszüntetni (C65 kivesz), eltűnik némi mély, de tompa marad. Építettem bele egy 3 sávos aktív eq-t a Master után, azzal faszán lehet utólag hangszínelni, nem kell bele sem presence, sem resonance. Tehát a kérdés, lehet-e a brumm ellen tenni valamit, vagy visszacsatolás nélkül ez ilyen, és kész? Ill. érdekelne, hogy ezt a tompaságot mi okozhatja. Köszi.
Ez olyan, mintha a jel tul kozel lenne a tapfeszhez.
AC vagy DC modban mersz? Ha DC modban, akkor latszik, hogyha ez a gond.
Csereld ki a kicsatolot, aztan kiderul...
Hasonloval szivok mostanaban: a csoves kicsatolo kondi mogott van egy OPAMP, es a kondi valahogy nem tokeletes, es a sinus valahol 10-12V korul hullamzik, ami persze beleuti a fejet a +15V-os tapfeszbe.
Help! Van egy csöves fejem, a kimenet kapcsolóval állítható 8 vagy 16 Ohmra. A gond, hogy felirat nem látható, melyik állés melyik. Ezt hogy lehet megmérni?
Ismerem a cuccot, volt már nálam csőcserére. Akkor 16Ohm műteherre azonos beállítással simán nyomta a 40V szép színuszt. Most meg a jelzett ponttól nézve fos. Gityóval is szarúl szól, kb. 20W-ig van elfogatható tisztája.
Mekkora bemenő fesszel méred?
Kisebb frekivel tanácsosabb gitárerősítőt mérni, hisz ezek emelnek elég sokat pár száz Hz-től, vagyis egy kilónál már simán torzíthat kis bemenőjellel is. A mérő színuszodnak nem nagy egy kicsit a harmonikus torzítása?
Szkópod szabvány 1MOhm/20 pF? (azert itt több szaz kOhmos impedanciak vannak, egy rossz mérőfej okozhat mérési hibát.
Nézd meg negyszöggel, többet elmond!
És végül: gitárral jól szól? Ha igen, akkor le van szarva.
Megnéztem a GH100TI-t is. Jól értem, hogy a C7, R10 közös pontján okés, az R10, R8 közös pontján meg már nem? Ha így, akkor az R8-ra gyanakodnék, illetve a közös pontjukon levő két forrpontra. Legegyszerűbb kicserélni ezt a kettőt, vagy legalább a forrpontjaikat újrafolyatni.
Hat nemtom, en mindig wellert hasznaltam, kozepiskolas korom ota.
RS oldalon talaltam pakahegyeket, ott legalabb eleg jol erthetoen kategorizalva van minden.
Ööö, linkelnél kapcs. rajzot kérlek? Én ezt találtam, ami a GH100L (nem tudom, ugyanaz-e), itt ha jól értem az R12, R10 közös pontja lenne, amiről beszélsz.
Pont a napokban raktam be valanelyik csopiba, Extol Industrial paka 12ezer huf. Ranezesre weller kopi. Van egy rakas Extol szerszamom is, sosem volt veluk gondom. Nost kell egy uj excenter-csiszolo, de utana veszek egyet a Wellerem melle, joforman annIba kerul mint nehany pakahegy.
Adott egy Laney GH 100 S, torzít. Bemenetre adom az 1kHz színuszt, ami szépen el is jut a V2a kicsatoló 22nF "kimenetéig". Amennyiben a szókpot az R10 és R8 közös pontjára teszem megvágja a jel tetejét már egy minimális gain állásnál is. Kondik (C7,8,9) nem szivároknak, R-tagok is rendben, feszültségértékek szintén. Leforrasztom a V2b rácsáról, akkor is szar.
Na az lett, hogy a Conradtol rendeltem pakat, bazmeg ami mashol 400 euro korul van nagysagrendileg, sot a TME is nagyjabol ennyiert lenne, itt megvolt 266 eurobol szallitassal egyutt, szerdan itt is van.
mondjuk pakahegyeket is akartam rendelni de nem birtam kisilabizalni a conrad oldalan, milyen kell nekem.
Csinál még a nagy gyártók közül bárki nem nyákra forrasztott csöves megoldást? Nem bánom a nyákokat, értem az előnyüket a tömeggyártásban, de az egyik legnagyobb hibaforrás a nyák melegedése a csövektől. Ráadásul ha ott beüt a ménkű, az javíthatatlan. Mondjuk azt is értem, ez miért előnyös a gyártóknak...
Ha lett volna türelmem kivárni, akkor inkább készen veszek boardot.
Kici kinai szépen elfusizgatott vele, mire ilyen szépre megcsinálta.
Mindez szállítással két darabért 3000 Ft
A lusta (és tüelmetlen) ember turretboardja :D Nem 3 hanem 2D-s Ebben a porfészekben nem lehet réz csőszegecset kapni (vagy 10 üzletet végigkérdeztem - cukrászda nem volt köztük).
De 4-es forrfület is az utolsó 38 darabot hoztam el a szaküzletből.
Bemérgesedtem és megrajzoltam Corelben, lefotóztam és este már forrasztom is.
Jaaa.. néztem: ebay-on 11 dolcsiért gyönyörű 56 pöckös turret meg szegecselt forrfüles van.
Jó esetben 3-4 hét múlva.
Katódját úgy alakítják ki, hogy hosszú távon se legyen mikrofóniás. Magyarul nem szedi össze a mechanikus rezgéseket, nem viselkedik mikrofonkét + ilyesmi. Egyéb paraméterekben azonos a 83S-l, mindenek előtt a meredeksége mindkettőnek 1,6 mA/V, tehát egyformát erősít. Próbálkozhatsz ECC83MG-vel is, nekem nagyon bejött.
Nem biztos, mert a szogvas ket lapja vege le van kerekitve, a szoge vagy mi a neve az meg eles mint a borotva.
Mellesleg a tergyed' kalacsa befekszik a resbe, mig az eles oldalon meg ugye nem.
Azert ami hianyzik itt az tenyleg a muhely.
Kaja, pia, pina, idojaras, turo-rudi akarmi megoldodik meg megszokja az ember meg megszereti meg jolvanazugy meg majd eszek otthon paprikas szalonnat.
De az, hogy valamit furni-faragni akarok es nem tudok az szar.
Engem megnyugtat, hogy van egy furesz vagy egy furogep a keznel ha kell. Mondjuk a porno is megnyugtat igy 45 evesen mar :D
Muhelyem viszont nincs, meg itt gecidraga berelni barmit is.
Sokkal veszélyesebb, több pénzbe kerül, és a végén még használni is fogod mindet! :D Pl vettem egy hegesztőt nemrég. Csütörtökön meglégeltem, hogy imbolyog az asztalom nehezebb cuccok alatt, elindultam venni 4 lábat. Menet közben eszembe jutott, hogy van már hegesztőm, csinálok én masszív lábat....aztán elkapott a gépszíj, bementem a legközelebbi vastelepre vettem 8,5 méter 40x40x4-es szögvasat, és csináltam egy új asztalt :D
Most jut eszembe, amit lecseréltem még az a munkalap volt, amit te adtál nem is tudom hány éve.
Én is már többször. Meg legutóbb a Mouser volt kellemes meglepetés, 15k HUF fölött ingyenes szállítás, 2 nap alatt fedex expressel usából. Csak lestem.
A TME-nél valahogy szerintem át lehet az árakat Euroba is állítani,de most hirtelen nem tudom,hogy van-e erre menüpont,vagy csak valami más webcímmel lehet-e.
TME.valami,ahol euro van.
Persze, nálunk a munkahelyemen rendszeresen rendelünk tőlük. Minden okés volt eddig, a csomagolás is jó, a tartalom is teljesen rendben van, szépen külön szortírozva, címkézve, az ügyfélszolgálat is fasza, én csak ajánlani tudom, eddig egy rossz szavam nem lehet róluk, kb 5-6 éve rendelgetek onnan.
Köszönöm szépen a válaszokat! Akkor JJ csövet vegyek majd. Most összejött jónéhány váratlan kiadás, úgyhogy még várat magára a dolog, csak érdeklődtem. A nyugalmi áramot be tudom állítani, azzal nincs gond.
Azzal pontosan mit lehet elérni, ha az első pozícióba ECC803S-et rakok? Kevésbé lesz túlvezérelve a tiszta csatorna esetleg? Annak örülnék, mert a Les Pault nem nagyon lehet megtekerni, ha tisztát akarok! :D vagy nagyon vissza kell venni a gitár volume potit!
"Régen még a jobb volt is jobb volt..."
Én arra értettem, hogy keresve se találok olyat mint 10 éve, lehet már lenyúlják/kiválogatják mire a mezei felhasználóhoz eljut.
"Régen még a jobb volt is jobb volt..."
Pedig nem.
A tömörfánál az a szép, hogy a termőhelye határozza meg a tulajdonságait (azonos faj esetén persze). Fenyőnél lazán találsz 20% eltérést sűrűségben, súlyban stb...
Itt már nem az anyag fajtája, hanem azon belül a válogatás a fontos.
Regen minden jobbvó'tt....de most, hogy mondod, tenyleg. Hebe-hoba dolgozok csak vele, de regebbrol nem remlik, hogy ekkora szopas lett volna, mint amit pl most csinalok belole. Pedig szerintem kevesbe vagyok mar bena kezugyesseg teren :D
JJ ár/érték arányban a legjobb (Szerintem persze.) V1-be: ECC803S, V2,3: ECC83S, végébe: 6L6GC pár. Ha sürgős, regisztrálsz, majd rendelsz az etronic-nál, amennyiben ma megteszed, hétfőn már meg is kaphatod. Ár fuvarral kb: 28.000.- HUF. Ha ráér, akkor vársz, itt néha felteszik a kérdést, hogy csőrendelés, vagy ilyesmi, akkor lassabb, de olcsóbb. Az új végcsövek nyuglmi áramát azért nézesd meg valakivel.
14. éves a fenyő 4x12 ládám, még mindig jó nem hasadt nem ázott szét nem zörög nem nyomódik be, utánfutóról párszor leejtették, esett rá eső volt mínusz 10 fok alatt és negyven fokban is stb. úgyhogy kapott rendesen. Volt minden anyagból ez tetszik a legjobban. Ez keményebb nehezebb sűrűbb erezetű fenyőlapokból van mint amit lehet kapni mostanában táblásítva. A káva fogazva csapolva csavarozva van. az előlap nem kivehető csapolva ragasztva van.
Erősítő dobozt meg rétegeltből készítem.
Nekem meg a lejjebb nagyon szidott fenyőből készített legutóbb Fehérlófia Peti remek kis dobozokat, kicsik és könnyűek, valamint kicsi 20W-os fejek mentek bele, de remekül szolgálnak, nem jött panasz rájuk, bár vigyáznak is rá persze.
Az alábbi vita csak abból indult ki, hogy azt merészeltem állítani, hogy Attila ládája,ami fogazott+ragasztott+belső lécezett, az rohadt erős megoldás.
Igazából senki nem beszélt itt eredetileg arról, hogy indokolt-e ez a mértékű stabilitás egy gitárláda esetében (erre mondtam később már, hogy nyilván nem...... statikailag legalábbis...., mert ott van az elő és hátlap, ami támaszt.
Na mindegy, gondolom olvastad....
Szóval biztos hogy ez az alu profilos megoldás is teljesen jó!
Én mondjuk fejdoboznál szeretem, ha üres a belső tér, mert ha lécet, profilt vagy akármit rakok oda, tuti hogy útban lesz nekem később, valamelyik trafónak pl.
A kiinduló kérdésben fejdoboz volt, csak azért írtam a lamellót, van ilyen dobozom pár, 15-ös rétegeltből, rá lehet állni akár autóval is, de az tuti, hogy ha a doboz szétesik, addigra már tökmindegy annak is, ami benne volt.
A láda az más, a rezgések meg bírják szopatni az embert.
Mint anno a videotonban valami kütyü amit a ruszkiknak gyártottak, elég komoly teszteléssel, ők meg 2 nap után szóltak, hogy szétesik a cucc. Sikerült olyan frekit találni a rázópadon. :D