Jóestét!
Az alábbi cuccot moddoltam, pontosabban egy Torque TTH100 fejet, de gyakorlatilag ugyanez. A probléma, hogy a végfok eléggé tompán szól. Más végfokkal fasza, ill. másik előfok+Torque végfok szintén tompa. Elég érdekes a visszacsatolás a kimenőről, valami fix presence és mélyemelés, resonance is, ha jól tudom. Ha lekötöm a visszacsatolást (R102 kivesz), akkor tökéletes, csak kissé nő a brumm. Próbáltam csak a mélyemelést megszüntetni (C65 kivesz), eltűnik némi mély, de tompa marad. Építettem bele egy 3 sávos aktív eq-t a Master után, azzal faszán lehet utólag hangszínelni, nem kell bele sem presence, sem resonance. Tehát a kérdés, lehet-e a brumm ellen tenni valamit, vagy visszacsatolás nélkül ez ilyen, és kész? Ill. érdekelne, hogy ezt a tompaságot mi okozhatja. Köszi.
Ez olyan, mintha a jel tul kozel lenne a tapfeszhez.
AC vagy DC modban mersz? Ha DC modban, akkor latszik, hogyha ez a gond.
Csereld ki a kicsatolot, aztan kiderul...
Hasonloval szivok mostanaban: a csoves kicsatolo kondi mogott van egy OPAMP, es a kondi valahogy nem tokeletes, es a sinus valahol 10-12V korul hullamzik, ami persze beleuti a fejet a +15V-os tapfeszbe.
Help! Van egy csöves fejem, a kimenet kapcsolóval állítható 8 vagy 16 Ohmra. A gond, hogy felirat nem látható, melyik állés melyik. Ezt hogy lehet megmérni?
Ismerem a cuccot, volt már nálam csőcserére. Akkor 16Ohm műteherre azonos beállítással simán nyomta a 40V szép színuszt. Most meg a jelzett ponttól nézve fos. Gityóval is szarúl szól, kb. 20W-ig van elfogatható tisztája.
Mekkora bemenő fesszel méred?
Kisebb frekivel tanácsosabb gitárerősítőt mérni, hisz ezek emelnek elég sokat pár száz Hz-től, vagyis egy kilónál már simán torzíthat kis bemenőjellel is. A mérő színuszodnak nem nagy egy kicsit a harmonikus torzítása?
Szkópod szabvány 1MOhm/20 pF? (azert itt több szaz kOhmos impedanciak vannak, egy rossz mérőfej okozhat mérési hibát.
Nézd meg negyszöggel, többet elmond!
És végül: gitárral jól szól? Ha igen, akkor le van szarva.
Megnéztem a GH100TI-t is. Jól értem, hogy a C7, R10 közös pontján okés, az R10, R8 közös pontján meg már nem? Ha így, akkor az R8-ra gyanakodnék, illetve a közös pontjukon levő két forrpontra. Legegyszerűbb kicserélni ezt a kettőt, vagy legalább a forrpontjaikat újrafolyatni.
Hat nemtom, en mindig wellert hasznaltam, kozepiskolas korom ota.
RS oldalon talaltam pakahegyeket, ott legalabb eleg jol erthetoen kategorizalva van minden.
Ööö, linkelnél kapcs. rajzot kérlek? Én ezt találtam, ami a GH100L (nem tudom, ugyanaz-e), itt ha jól értem az R12, R10 közös pontja lenne, amiről beszélsz.
Pont a napokban raktam be valanelyik csopiba, Extol Industrial paka 12ezer huf. Ranezesre weller kopi. Van egy rakas Extol szerszamom is, sosem volt veluk gondom. Nost kell egy uj excenter-csiszolo, de utana veszek egyet a Wellerem melle, joforman annIba kerul mint nehany pakahegy.
Adott egy Laney GH 100 S, torzít. Bemenetre adom az 1kHz színuszt, ami szépen el is jut a V2a kicsatoló 22nF "kimenetéig". Amennyiben a szókpot az R10 és R8 közös pontjára teszem megvágja a jel tetejét már egy minimális gain állásnál is. Kondik (C7,8,9) nem szivároknak, R-tagok is rendben, feszültségértékek szintén. Leforrasztom a V2b rácsáról, akkor is szar.
Na az lett, hogy a Conradtol rendeltem pakat, bazmeg ami mashol 400 euro korul van nagysagrendileg, sot a TME is nagyjabol ennyiert lenne, itt megvolt 266 eurobol szallitassal egyutt, szerdan itt is van.
mondjuk pakahegyeket is akartam rendelni de nem birtam kisilabizalni a conrad oldalan, milyen kell nekem.
Csinál még a nagy gyártók közül bárki nem nyákra forrasztott csöves megoldást? Nem bánom a nyákokat, értem az előnyüket a tömeggyártásban, de az egyik legnagyobb hibaforrás a nyák melegedése a csövektől. Ráadásul ha ott beüt a ménkű, az javíthatatlan. Mondjuk azt is értem, ez miért előnyös a gyártóknak...
Ha lett volna türelmem kivárni, akkor inkább készen veszek boardot.
Kici kinai szépen elfusizgatott vele, mire ilyen szépre megcsinálta.
Mindez szállítással két darabért 3000 Ft
A lusta (és tüelmetlen) ember turretboardja :D Nem 3 hanem 2D-s
Ebben a porfészekben nem lehet réz csőszegecset kapni (vagy 10 üzletet végigkérdeztem - cukrászda nem volt köztük).
De 4-es forrfület is az utolsó 38 darabot hoztam el a szaküzletből.
Bemérgesedtem és megrajzoltam Corelben, lefotóztam és este már forrasztom is.
Jaaa.. néztem: ebay-on 11 dolcsiért gyönyörű 56 pöckös turret meg szegecselt forrfüles van.
Jó esetben 3-4 hét múlva.
Katódját úgy alakítják ki, hogy hosszú távon se legyen mikrofóniás. Magyarul nem szedi össze a mechanikus rezgéseket, nem viselkedik mikrofonkét + ilyesmi. Egyéb paraméterekben azonos a 83S-l, mindenek előtt a meredeksége mindkettőnek 1,6 mA/V, tehát egyformát erősít. Próbálkozhatsz ECC83MG-vel is, nekem nagyon bejött.
Nem biztos, mert a szogvas ket lapja vege le van kerekitve, a szoge vagy mi a neve az meg eles mint a borotva.
Mellesleg a tergyed' kalacsa befekszik a resbe, mig az eles oldalon meg ugye nem.
Azert ami hianyzik itt az tenyleg a muhely.
Kaja, pia, pina, idojaras, turo-rudi akarmi megoldodik meg megszokja az ember meg megszereti meg jolvanazugy meg majd eszek otthon paprikas szalonnat.
De az, hogy valamit furni-faragni akarok es nem tudok az szar.
Engem megnyugtat, hogy van egy furesz vagy egy furogep a keznel ha kell. Mondjuk a porno is megnyugtat igy 45 evesen mar :D
Muhelyem viszont nincs, meg itt gecidraga berelni barmit is.
Sokkal veszélyesebb, több pénzbe kerül, és a végén még használni is fogod mindet! :D Pl vettem egy hegesztőt nemrég. Csütörtökön meglégeltem, hogy imbolyog az asztalom nehezebb cuccok alatt, elindultam venni 4 lábat. Menet közben eszembe jutott, hogy van már hegesztőm, csinálok én masszív lábat....aztán elkapott a gépszíj, bementem a legközelebbi vastelepre vettem 8,5 méter 40x40x4-es szögvasat, és csináltam egy új asztalt :D
Most jut eszembe, amit lecseréltem még az a munkalap volt, amit te adtál nem is tudom hány éve.
Én is már többször. Meg legutóbb a Mouser volt kellemes meglepetés, 15k HUF fölött ingyenes szállítás, 2 nap alatt fedex expressel usából. Csak lestem.
A TME-nél valahogy szerintem át lehet az árakat Euroba is állítani,de most hirtelen nem tudom,hogy van-e erre menüpont,vagy csak valami más webcímmel lehet-e.
TME.valami,ahol euro van.
Persze, nálunk a munkahelyemen rendszeresen rendelünk tőlük. Minden okés volt eddig, a csomagolás is jó, a tartalom is teljesen rendben van, szépen külön szortírozva, címkézve, az ügyfélszolgálat is fasza, én csak ajánlani tudom, eddig egy rossz szavam nem lehet róluk, kb 5-6 éve rendelgetek onnan.
Köszönöm szépen a válaszokat! Akkor JJ csövet vegyek majd. Most összejött jónéhány váratlan kiadás, úgyhogy még várat magára a dolog, csak érdeklődtem. A nyugalmi áramot be tudom állítani, azzal nincs gond.
Azzal pontosan mit lehet elérni, ha az első pozícióba ECC803S-et rakok? Kevésbé lesz túlvezérelve a tiszta csatorna esetleg? Annak örülnék, mert a Les Pault nem nagyon lehet megtekerni, ha tisztát akarok! :D vagy nagyon vissza kell venni a gitár volume potit!
"Régen még a jobb volt is jobb volt..."
Én arra értettem, hogy keresve se találok olyat mint 10 éve, lehet már lenyúlják/kiválogatják mire a mezei felhasználóhoz eljut.
"Régen még a jobb volt is jobb volt..."
Pedig nem.
A tömörfánál az a szép, hogy a termőhelye határozza meg a tulajdonságait (azonos faj esetén persze). Fenyőnél lazán találsz 20% eltérést sűrűségben, súlyban stb...
Itt már nem az anyag fajtája, hanem azon belül a válogatás a fontos.
Regen minden jobbvó'tt....de most, hogy mondod, tenyleg. Hebe-hoba dolgozok csak vele, de regebbrol nem remlik, hogy ekkora szopas lett volna, mint amit pl most csinalok belole. Pedig szerintem kevesbe vagyok mar bena kezugyesseg teren :D
JJ ár/érték arányban a legjobb (Szerintem persze.) V1-be: ECC803S, V2,3: ECC83S, végébe: 6L6GC pár. Ha sürgős, regisztrálsz, majd rendelsz az etronic-nál, amennyiben ma megteszed, hétfőn már meg is kaphatod. Ár fuvarral kb: 28.000.- HUF. Ha ráér, akkor vársz, itt néha felteszik a kérdést, hogy csőrendelés, vagy ilyesmi, akkor lassabb, de olcsóbb. Az új végcsövek nyuglmi áramát azért nézesd meg valakivel.
14. éves a fenyő 4x12 ládám, még mindig jó nem hasadt nem ázott szét nem zörög nem nyomódik be, utánfutóról párszor leejtették, esett rá eső volt mínusz 10 fok alatt és negyven fokban is stb. úgyhogy kapott rendesen. Volt minden anyagból ez tetszik a legjobban. Ez keményebb nehezebb sűrűbb erezetű fenyőlapokból van mint amit lehet kapni mostanában táblásítva. A káva fogazva csapolva csavarozva van. az előlap nem kivehető csapolva ragasztva van.
Erősítő dobozt meg rétegeltből készítem.
Nekem meg a lejjebb nagyon szidott fenyőből készített legutóbb Fehérlófia Peti remek kis dobozokat, kicsik és könnyűek, valamint kicsi 20W-os fejek mentek bele, de remekül szolgálnak, nem jött panasz rájuk, bár vigyáznak is rá persze.
Az alábbi vita csak abból indult ki, hogy azt merészeltem állítani, hogy Attila ládája,ami fogazott+ragasztott+belső lécezett, az rohadt erős megoldás.
Igazából senki nem beszélt itt eredetileg arról, hogy indokolt-e ez a mértékű stabilitás egy gitárláda esetében (erre mondtam később már, hogy nyilván nem...... statikailag legalábbis...., mert ott van az elő és hátlap, ami támaszt.
Na mindegy, gondolom olvastad....
Szóval biztos hogy ez az alu profilos megoldás is teljesen jó!
Én mondjuk fejdoboznál szeretem, ha üres a belső tér, mert ha lécet, profilt vagy akármit rakok oda, tuti hogy útban lesz nekem később, valamelyik trafónak pl.
A kiinduló kérdésben fejdoboz volt, csak azért írtam a lamellót, van ilyen dobozom pár, 15-ös rétegeltből, rá lehet állni akár autóval is, de az tuti, hogy ha a doboz szétesik, addigra már tökmindegy annak is, ami benne volt.
A láda az más, a rezgések meg bírják szopatni az embert.
Mint anno a videotonban valami kütyü amit a ruszkiknak gyártottak, elég komoly teszteléssel, ők meg 2 nap után szóltak, hogy szétesik a cucc. Sikerült olyan frekit találni a rázópadon. :D
Egyebkent mindent osszeteve utoljara azt csinaltam, hogy tompa illesztessel osszeragasztottam a dobozt Palmatex-el, aztan belul aluminium L vasakat ragasztottam-csavaroztam az elekhez. Legjobb tudasom szerint ez athidal minden problemat, es az en alulmuvelt asztalos keszsegeimmel is elo lehet allitani :)
2 eves tavlatban azt tudom mondani, hogy OK, massziv!
Buziskodunk itt ragasztokkal, aztan jon a kis japan egy szal furesszel meg vesovel es olyan illeszteseket csinal, hogy fel se fogom. Nem reg neztem pont joinery videokat, hat baszki muveszet.
Most olvasom lejebb, mibol is indult ki a tema...
Ha mar statika: a ragaszto nyirasra tobbet tud a fanal. Huzasra azert nem, mert a fahoz tapad, a ket anyag kozul a gyongebbik enged. A fa szaliranyban erosebb volna, de tompa illesztesnel az egyik felulet jo esellyel szalra meroleges lesz, ami viszont gyengebb. A ragasztokat altalaban nem is minositik huzasra, mert a ragasztando felulet minosege fogja meghatarozni a teherbirasukat.
Ajanlom figyelmetekbe a retegelt ragasztott fatartokat: a fa retegeket egymasra ragasztjak, ott nyirodik a ragaszto. A hossztoldast pedig minicinkelessel (a ket fa surun cikk-cakkba vagva van osszeragasztva) csinaljak, ami a ragaszto szempontjabol ugyancsak nyirt kapcsolat. A tompa illesztes hamar szetmenne vagy huzasra, vagy a fa paramozgasa miatt.
Nekem tompa illesztessel, profi faragasztoval elkeszitett dobozom a radiator mellett par honap alatt szetnyilt. Ugyan ott palmatexes tompa kapcsolat facsapokkal meg sem mozdult...
Szoval szerintem erdemes csapolni, vagy csavarral kiegesziteni a ragasztasokat!
Ez egy kicsit az en szakmam is, statika...
A ragasztok altalaban sokat tudnak nyirasra, es keveset huzasra, hajlitasra. A tompa illesztes ezert is gyengebb. Es azert is, mert a ragasztasok ridegek, erzekenyek a dinamikus terhekre, kulonosen huzas/hajlitas eseten. Ha az ero utja "megtorik" a fan, csapon, vagy csavaron, akkor az hatolja a feszultsegek halmozodasat a ragasztasban.
Szoval Raulnal apont: a feluletek nagysaganal fontosabb, hogy milyen feszultsegek mukodnek a ragasztasi feluleteken.
Feherlofia, ha tudsz majd kiserletet csinalni, fotozd le nekunk! Relem visszaigazolja azt, amit mondok :)
Én is végigszámoltam,az egyszerűség kedvéért 10mm vastag anyaggal,100mm anyaghosszal.
Ha el nem csesztem,akkor az összeragasztjuk oszt ennyi, az 1000 mm2 a ragasztási felület,
a 2/3+1/3 illesztésnél 1332 mm2
a sima egyenes fogazásnál, 10x10mm fogakkal meg 1900 mm2
Józanparaszti alapján azt gondolnám,hogy a ragasztási felületek egymáshoz való viszonya is sokat számít. Ahogy az 1. és 2. esetben csak ugyanazon felületek vannan a láda teljes mélységében összeillesztve,addig a 4. és 5. esetnél a fogazás egymáshoz illeszkedő oldalainál már nemcsak nyíló-szakító....vagy hogy hívjam....,hanem csavaró irányú erők is tartanak.
...csak a hülyeség kedvéért. Amikor elindult itt a ládasarokkötésmizéria, eszembe jutott, hogy tényleg, mekkora a ragasztási felület az egyes kötéseknél? Most munka után már füstölt az agyam a hülyeségektől, úgyhogy nekiálltam számolgatni.
Mindenhol ideális estekkel számolva, 250 mm szélesség, 20 mm anyagvastagság esetén a ragasztási felületet:
1, tompa élillesztés (összeragasztjuk oszt' jóvan) 50 cm2
2, bemart illesztés (1/3-2/3 arányban, amit Mákos írt a Mesára) ~83 cm2
3, tiplizés (7 db 40-es köldökcsap, rücskök nélkül) ~68 cm2
4, egyenes fogazás (~16mm-es fogakkal) ~106 cm2
5, fecskefarkú fogazás ~116 cm2
Érdekes eredmény, én nem ezt vártam. Helyesbítek, az én eddigi tapasztalataim nem ezt támasztják alá.
Már látom, hogy egyszer rá kell szánnom magam, hogy bekéredzkedjek a roncsolásos laborunkba és lemérjek pár mintát...
...lehet, hogy a számítás helyenként elnagyolt, de nem is ez a lényeg.
Egyébként én csak annyira "álltam bele",hogy kiálltam folyamatosan egy állításom mellett,te vittél egyéb dolgokat is bele,nem én,így magadra húzd rá azokat,amiket rám akarsz.
Neked meg megint elkezdett süllyedni a hajó,aztán jobbnak láttad menteni a helyzetet,ahogy mindig szoktad.
"már a kezdetekkor lényegetelennek nyilvánítottam a kérdést a felhasználási területünk szempontjából. "
Nem is értettem,miért szóltál bele,én Attilának írtam,nem neked.
Mégis valamiért fontosnak érezted leírni a véleményed.
" egy szétnyílt illesztést talán még helyre lehet hozni,de ha végigtörik az illesztés mellett azt már mindenképppen b@szhatod."
Olvass már figyelmesebben basszus,mert erről is írtam lejjebb:
"jobb-e egy ládánál,ha leesik és anyagában törik,mint ha kinyílik és újra ragasztható? "
Persze, simán lehet, hogy erősebb, de én azért konkrét mérések nélküli nyíróerő-határértékek híján nem teszek könnyelmű kijelentéseket. Inkább egyik profom szavait megfogadva (" igazán jól tudj megbecsülni és elhanyagolni, a többit ki lehet számolni") már a kezdetekkor lényegetelennek nyilvánítottam a kérdést a felhasználási területünk szempontjából.
Ha a dobálós kérdéskört kicsit tovább feszegetjük pusztán elméleti síkon (mivel egy bárhol törött láda eleve kuka, nem érdemes vele foglalkoni, max bútornak lesz jó), egy szétnyílt illesztést talán még helyre lehet hozni,de ha végigtörik az illesztés mellett azt már mindenképppen b@szhatod.
A dobálást megteszik azok,akik cipelik a ládákat,road-ok,vagy akárki,de saját magad/magam is eldobhatom, egy lépcsőn megbotolva például.
Azt állítottam csak,hogy a fogazott illesztés erősebb.Ennyi.
Ha ezzel egyetértesz,akkor nem kell több szájtépés,ha nem,akkor meg nincs igazad. :)
Bár gondolom egyetértesz,ha ezt írod:
"innentől kezdve, ha tisztán ragasztott kötést nézünk, az a legerősebb, ahol legtöbb ragasztó terül el, tehát ahol a legnagyob felületen érintkeznek. "
"nem tudok válaszolni a kérdésedre."
Igazából nem kérdés volt,hanem állítás. :) De értékelem a szándékot,Máster! :D