Jah, hogy már ennyire nem eredeti. A lefestett trafók, átfestett, módosított sasszi és a nem tolexes bőrözés miatt kísérletezős projektnek jó lehet valakinek, de én pl már nem tudnék vele mit kezdeni sajna.
Sziasztok! Érdekel valakit régi Laney PA 100-asok bontva? Működtek, átépítés projekt volt, de nem lett kész soha, most meg ambíció hiányában méginkább útban van.. Mindenük megvan, nagyvonalakban, de állapotuk borzalmas volt.. Az egyik teljesen kutya , amásik már üzemelt, de előfokot akartam cserélni, ami szintén félbe maradt...
Ez a kérdés a hájendeseket is foglalkoztatja, ott az volt a mondás, hogy az SE jobben illeszkedik a levegő karakterisztikájához ha jól van bekötve, amennyiben nyomást fokozni tetszőleges kilopascallal tudsz, de nyomást csökkenteni max 1 atmoszférával, mert ott már eléred a vákumot. Magyarán a hangszóró hátramenete korlátos hatást tud kelteni, míg az előremenetele során sűrít. Tehát aszimmetrikus a keltett hanghullám egy bizonyos teljesítmény felett.
Az SE is a cső zárása felé eső félperiódusban korlátosabb, mint a cső nyitása felé eső félperiódusban, tehát ha jól van bekötve a hangszóró, akkor pont úgy viselkedik, mint a levegő. Így szól a fáma.
Mingyá kapsz az "admintól" a pofádra hitelrontásért. Lehet kizárnak, de az is lehet, hogy bezárnak. Muzikerről jut eszembe, lehet véleményeket írni termékekről.Vett egy gitáros egy ócsó hangoló pedált.
Beleszakadt a 6,3-as jack vége. Csak úgy, mert szorított a jack aljzata, mint a szűz pu...i. Ezt leírta a muzikeren a termék alá, hogy felejtős. Nem élt a komment 5 percet meg.
Egyszer néhány éve kitiltottak azért, mert egy SLO klónt hirdettem meg és ezt mint utólag tudjuk tilos. Rá pár évre meg azért, mert egy újratekert, újrapapírozott hangszórópárra azt mondta valamelyik spicli, hogy hamis adatokat adtam. Persze a képről már csak látszik, hogy mekkora az impedanciája, meg a teljesítménye. A GS-en nem lehet véleményed, nem lehet nekik nem szimpatikus hozzászólásod, mert csak.....
Üdv.! A GS úgy működik a kormánypárti média. Ha valaki ír valami nekik nem tetszőt, akár a fórumba, akár hirdetésbe,"törlik" a pitába. "tittademokrácia Matiz Báti"
Én csak az üres ládát cseréltem el egy lead starra, de asszem én tettem bele a Goodmanseket is, még Torockay Bazsinak. Jó kis láda, basszust is nyomtam rajta, mikor még a gyári 50-es Goodmansek voltak benne. Művházé volt, onnan bugáztam ki :)
Nem én húztam alá, megtették helyettem gondos kezek. ;)
De a lényege kb. az, hogy EL84=UL84=PL84=EL86 (leszámítva a fűtést). Igaz, ezt OTL környezetben említi (alacsonyabb anódfeszültség mellett). Viszont ezek alapján inkább tényleg ellenjavallt az egy az egyben csereberélés:
https://www.18watt.com/viewtopic.php?t=13326
Hoztak ma egy Laney Klipp 412-t, amit álltólag töLLed vettek. Jack tálca csere, csavarhelyek puskázása stb szokásos dolgok öreg cuccoknál. 2 piros goodmans és 2 még régebbi. Fu, de jól szólt.
Igen, vagy ECC-81-re is,de a torzítást b@szhatod,és lehet hogy a tiszta is erőtlen lesz így.Károsodást nem okoz.
De egyelőre nem értem,mi a célod ezzel?
Felvételt akarsz csinálni,vagy mi,és ehhez az előfok csöveket akarod piszkálni,remélve hogy így kisebb hangerőt kapsz a végén? Nem jó útirány!
Nem baj,hogy ezzel az előfokod szeretett hangját is gyökeresen megváltoztatod,miközben az IRT-d végfoka ugyanúgy működni fog?
Mikor pl. egy komplett barlang belsőt kellett megcsinálnunk az egész színpadra (a fém vázát),de úgy,hogy ajtó méretűre lehessen bontani,viszont az illesztések a legkevésbé látsszanak,na az nem volt kis munka.A barlang "tetején" csapóajtó,mögötte híd,stb.
Én most a faesztergálást választottam hobbinak mert a forrasztással megtelt a puttonyom (persze attól még hozzák...)
Hallgass Bajkeverőre - tényleg a világ legdrágább hobbija !
Ennél már csak az jobb, ha valaki úgy tudja csinálni a főállását, hogy nincs mellette megfelelési kényszer, és nem kell más "szarát foltozni", és úgy tudja csinálni a hobbiját akár másodállásban is, hogy van ugyan belőle némi pénz, de nincs mellette anyagi kényszerhelyzet, és ha úgy alakul, akkor bármikor más hobbit választhat. :)
Abszolúte egyetértek. Azzal sem vagyok tisztában, mi az a mennyiségű változtatás, ami után mondhatom, hogy saját a dizájn? Vadonás újat nyilván senki nem fog alkotni, legalábbis pedálban van kb. egy tucat alapkapcsolás, amit lehet kavargatni. Gondolom erősítőben (különösen a csöveseknél) sem egészen más a helyzet. De nyugodtan világosíts fel, ha tévedek, tényleg nem ismerem ki magam ezen a téren annyira.
Az utolsó bekezdésre:
Ó, hát ezen én is átmentem, csak nekem még ott vannak a kölkek is, és az ebből fakadó krónikus idő hiány. Szóval ismerős a szitu! Nálam odaáig fajult, hogy a megrendelésre építést lényegében feladtam, MIDI-s cuccot meg nem csináltam vagy 3 éve, leszámítva Wingridernek egy vezérlőpedált, de az már egy ideje majdnem kész állapotban volt.
Most is el van kezdve 4 erősítő is, ezeket még majd befejeztem, az egyik talán a lányaimé lesz.
Javításokat is már csak olyat vállalok, ami valamilyen szempontból inspirál és érdekel, de szerencsére nekem nem ez a fő bevételi forrásom.
A vágódeszka meg lámpa faragásokból nálad is látszott, hogy kicsit "befásultál ",és keresed a helyed.
Biztos ECL83 van benne, és nem ECC83?
Mert ha az utóbbi, annak a helyére betehetsz ECC82-t, de jócskán kevesebb lesz az erősítése. Fázisfordítóba jó tud lenni.
Jaja, nem Behringer, hanem Bugera, bár végülis egykutya.
A sasszi tényleg egy vékony kacat, tényleg nyeklik.
Az egész konstrukció elég kotvány,a beépített reverb meg olyan hangú, hogy inkább lecsavartam, pedig a tiszta hangon szeretek használni egy kicsit. De ez rettenetesen szólt.
Ahhoz egy ház kéne előbb :Đ Azt kéne amúgy, lenyomom napi 12 órában azt a renegteg melót ami itt áll halmokban, aztán az év maradékát kiveszem szabinak.
Megértelek.Voltam hasonló cipőben, belefáradtam a javításba, a fejlesztésbe, mások szarát én rakjam rendbe. Kezdj bele saját kezűleg egy házfelújításba Ától Zig, kitisztít rendesen, meg átértékelődik sok minden.
Figyelj, engem nem érdekel, ki mit másol, amíg nem az enyémet, csak folyamatosan mosolygok mikor lényegében ugyanazon cuccok kerülnek felhypolásra bizonyos idő elteltével más márkanév/dizájn alatt, lásd pl a legiutóbbi Fortinos esetet is.
Amúgy egyre inkább úgy érzem kéne valami teljesen mást csinálnom pár hónapig, mittudomén elmegyek ácsnak, asztalosnak :D, érzem, hogy nincs már akkora lelkesedésem, mint 10 éve, meg elég sok szarság volt most a családi/magánéletemben, jót tenne, ha kitisztítanám a fejem. OK, szappanopera vége :)
A kis silverblade-emtől elindulva elég érdekes megoldások vonultak itt fel hirtelen. Még a behringeres vonalat megértem olcsósága végett, de, hogy a diezelben is akadnak mulatságos dolgok az pont arra sarkall, hogy a számomra megfizethetőből próbáljam megtalálni a fülemnek valót. Ez épp csere-bere útján került hozzám és nem bánom, mégha a 3. példánya a kisebb teljesítményű vackoknak itthon a Randall rd45, meg a Jet city JCA22 mellett. Tudom ezek össz árából már lenne egy mindent vivő örök élet hazai termék, de sosem volt egyszerre annyim, hogy megrendelhessem.
Minden elismerésem a Tiétek, meg a munkátoké!
Igen, ez Bugera. Ez szopatott meg. Kiveszem a sasszit, le a serlegeket, ki a csöveket, nyák kifordít, szerel, nyák vissza, csövek be, serleg fel, szól, fasza, lehet aludni. Másnap próba, szól, fasza. Sasszi ne a kávába, , nyekli csukli fos, felemelés közben csavardoik. Próba, szól. Elviszik, szólnak, hogy tök süket. Mondom hozzad vissza, biztos valami szalagkábelt nem jól dugtam vissza és szétcsúszot. Sasszi ki, serlegek le. Egyik cső lyukas. Na fasza, biztos elpattant a fejen a forrasztás a lábnál, mikor bedugtam. Csere, serleg fel, sasszi vissza, próba, szól, viheted. Elviszi. Hív, hogy nem szól. Hát mondom, nem igaz. Visszahozza, sasszi ki, serleg le. Ugyanaz a pozíciójú cső lyukas. . Kiderült, hogy annyira hajlik a feles vaslmez sasszi, hogy mikor megemeled a két szélén, picit csavarodik, és ha rajta van a serleg, az a cső úgy befeszül, hogy elrepeszti a fejnél az üveget. Persze a két plusz ECC83-at saját zsebből álltam .....
Márkot hadd védjem kicsit. Sokat dumáltunk, a Double Trouble egyik verziójának a nyákját én terveztem neki. Mármint a kapcsolás az övé, én a layout-ot terveztem meg. Nem szívességből, megállapodtunk az árban és ki is fizette. Aztán megtanulta ezt is, a Clean Drive-jának a nyákját tudtommal már maga tervezte. Amikor dumáltunk soha senkire nem mondott rossz szót. De persze ez csak az én példám... Ja, és ha így nézed a Duelist is nyúlás. De az én pedáljaim se teljesen saját kútfőből születnek (bár ahhoz, hogy valamit sajátnak nevezzek nekem az kell, hogy legyen benne saját ötletem a technológiát tekintve, minden mást klónnak nevezek) Az nem lebecsülendő, hogy a marketinget úgy tudja tolni, ahogy, illetve azért tegyük hozzá, hogy gitározni is ügyesen tud ebben a stílusban.
Van pár ilyen Fender mániás ismerősöm, azok pl. nagyon lelkesek voltak a Hangfoglalás HoneyBee standjától.
Én élőben még nem hallottam ezeket az erősítőket.
Tudtam hogy meghalt, anno olvastam róla.
De egyébként most tényleg nem jutott ez eszembe. Mindenesetre gyanítom, hogy azért a tervezésben még bőven részt vett.
Engem sose vonzott az a világ. Bár lehet végre megkéne építeni legalább azt a trafómentes reverbet amit terveztem, és ráéreznék a stratoskodásra :Đ Amúgy a Double Trouble az The Duelist pedál nyúlás, a fej meg valamelyik Dumble variáció. Trafók meg ránézésre akár azok is lehetnek, amiket közösen kísérleteztünk ki Attilával. Ügyesen nyomja Márk a social médiát, ma minden 20-50 közti kezdő gitáros blúzer akar lenni, mint régebben a shredderek, és hasonló gitárhősök, csak több a pénzük :D Akik imádnak vitatkozni, hogy a 63-as vagy a 65-ös strato jobb-e meg milyen olajpapír kondit tegyenek a hangszínpotira. Szóval mos épp ez a megálló pörög a hype-vonaton.
Sp-t az öreg Spluni csinálja, őt ismerem, jó fülű hangmérnök már vagy 40 éve. Bizniszeltem is vele többször alkatrészeket, korrekt volt mindig. Borzasztó viszont a dizájn, meg is mondtam neki, hogy a '90-es évek óta eltetlt kis idő, igazodni kéne :D
Mondjuk mindketten szeretnek másokról a hátuk mögött faszságokat beszélni, de úgy néz ki e nélkül nem tud sok ember meglenni.
És a Honey Bee magyar erősítőkről mi a véleményed?
A srác 23 éves kora ellenére elég sikeres és ügyes, előtte a rengeteg lehetőség.
Aztán ott van még a szintén hazai SP Amplifiers, akik szintén törnek felfelé ezerrel.
Vigyázz, mert a fejedre nőnek!
Ebben mondjuk igazad van.
De láttam már olyat -most meg nem mondom milyen erősítőnél,de mintha a Behringer rémlene...- hogy nyákban van a foglalat,és mégis rendes árnyékoló serleg van a csövek felett, természetesen a sasszira rögzítve,és nem a csőfoglalatra.Itt egy bajonettes lyuk volt a sasszin,és árnyékoló serleg tartó hüvely helyett ebbe rögzültek bele a serleg bütykei,miközben a serlegben lévő rugó persze nyomta a csövet felülről.A serleg persze némileg rövidebb volt így,mint a hagyományos szoknyás rögzítésnél.
Igen, a Diezelekben b is láttam ezt a megoldást..... képen, mert személyesen még nem volt dolgom vele. De ha jól emlékszem, a bemeneti jacknél lévő GND pontot vezetik el a szalag kábellel különböző helyekre, ahol aztán szépen szét bomlik a szalagkábel különálló vezetékekre erre-arra.
A 100-as MIDI-s fejemben én is csináltam hasonlót anno.
Igen, 4-5 éve. Emlékeim szerint a Silverblade márka kicsivel régebbi, tehát még benne lehetett a keze bőven.
Vagy miért fontos, hogy meghalt?
Úgy gondolod, hogy halottgyalázó volt amit írtam? Vagy azért mert nem tettem múlt időbe az igéket?
Hangfoglaláson találkoztam velük utoljára fene se tudja már hány éve, mikor én is kivittem ezt-azt. Valamelyik fiú vitte a line-upot, asszem aki dobol is. Vörös Attival már akkor évek óta jóban voltam, ő mondta, hogy már nagyon sokat fejlődött a cucc a kezdeti állapotokhoz képest. Nem ismertem a tervezési filozófiát, talán próbáltak valami úttörőt alkotni a kapcstáppal, mindenesetre felvet pár kérdést :)
Igen, ez egy kifejezetten kiemelhető szembenállás az erősítőben, a full smd tömegtermelt nem igazán jól megtervezett nyák és a hajlított drót. HA jól emlékszm nyákba ültetett csőfoglaltok voltak benne, szóval a serleg bázisát felcsavarozni az nagyobb meló, ha lebontjuk időre :D
Nekem kifejezetten tetszett. Nem próbáltam ki, hogy valódi hatása is van-e. Diezelekben meg végigforrasztott vastag szalagkábel van rátéve árnyékolásképp a bemeti dzsekkre, az viccesebb. Nem állítom, hogy mindben, de saját szememmel láttam több példányon, amival dolgoztam. Oszt' mégis 2k5 euró egy reendes 100-as fej belőlük,sőt általában még a hangjuk is tetszik.
Igen, valami régi fadobozos rádióban én is találkoztam ilyennel.
Ebből is látszik, hogy Ágota bácsi nem mai gyerek, hogy modern cuccba ilyen megoldást használ. Pedig egy árnyékoló serleges foglalat nagyobb tételben filléres dolog per darab, nem éri meg időt vesztegetni a huzal tekergetésre. :)
Akkor a kikapcsolási macskanyávogás megfejtve: a kapcsolóüzemű táp "leáll".
A durrogás meg gondolom a szar helyen bekötött relé vagy optó. Gondolom nem egyenpotenciálon vannak a kapcsolt utak.
"az első cső árnyékoló "serlege" volt, fogtak egy 0,5 körüli zománcozott huzalt, és körbetekerték a csövet"
Erről valahol én is láttam valami képet,most nem találom,de nekem is vigyorra húzta a számat.
Az a baj, még csak azt se tudom mondani, hogy dobjuk ki a belét és építsünk bele valamit, mert ugye kéne hálótrafó is, meg a kimenő sem áll a helyzet magaslatán. Van egy dobozunk meg egy sasszink amit tudnánk használni. Vagyis mindent lehet, ahogy pont nem sokkal lejjebb hoztam fel példákat, a kérdés, hogy mennyi PÉZT áll szándékodban rálocsolni.
Hmmm... egy másik fórumon egy elektromos szaki (nem én!) a következőket írta erről a kis "műszerről" :
A Silverblade Hellhound 15(vagy 20) egy trágyadomb. Az sem érdekel, ha az ágota technik beperel ezért. Egyszer egy olyan is volt a kezemben. A nyomtatott áramkör több helyen el volt szúrva benne és egyszerűen a legyártott szép nyák át volt vágva sniccerrel és átderótozták a track-et a megfelelő helyre. Persze a takonyágyú sem maradhatott el. Full SMD alkatrészek, értsd ezt úgy, hogy a táp vonalon levő RC létrák R tagjai is smd ellenállások voltak, ha 10k kellett, akkor 3db 33k-t kötöttek párhuzamban. Nagy ötlet...Aztán a fázisfordító a végerősítőnél úgy nézett ki, hogy egymásra voltak okádva az alkatrészek és letakonyágyúzva megint. És ilyen dirib- darab derótok mentek belőle mindenfelé. Nóném, hitvány alkatrészek, a bekapcsoló gomb is ilyen TV belsőkből volt ismerős, a kapcsoló hátul és ilyen ákom- bákom műanyag tengellyel volt előre hozva. Persze lukacsos próba panelen a kapcsoló. Meg a led meghajtó áramkör, ami az "ízléses" fényt adja, az is egyes modellekben próbapanelen van ,de ebben már egy made in china kész áramkört vettek bele, kb az egészben az a legprofibb áramkör, nagyon odafigyeltek rá! A tápegység valami sokak által ismert "skori féle" kapcsoló üzemű táp féleség lehetett, a hangszórókból hallatszott is ez nagy gainen. Persze lehet mivel szét volt bontva, vagy a gitárunk nem volt megfelelő, vagy valami árnyékolási gond...nem tudom, lehetett a hiba nálunk is. A kimenő trafó egy pitiáner kis valami, kis toroid vason, szerintem nem túl jó. A jack aljzat valami hitvány "házi barkács" megoldás volt, igazából olyat még nem is láttam, valami fém cső volt, gondolom esztergályos csinálhatta, itthon vagy kínában, tökmindegy. A kedvencem azonban, ami miatt halálra nevettem magam ,az az első cső árnyékoló "serlege" volt, fogtak egy 0,5 körüli zománcozott huzalt, és körbetekerték a csövet. Isten bizony, és lekötötték a foglalathoz. A csatorna váltó kapcsoló hátul van , sokat kerestem, mert majd elhánytam magam a tisztától, szabadulni akartam tőle...sajnos soká tartott mire ráleltem, persze ez is biztos csak nekem nem logikus, hogy hátul van. A torz csatorna sem hagyott mély nyomot bennem, úgy kb 10 percig próbáltam valami értelmezhetőt kihozni belőle. Az össze poti emlékeim szerint ugyanolyan volt, ilyen sztereó akármik, a gombhoz varrták a kabátot. Megvallom őszintén érdekelt miből jön ki ilyen hang, elkezdtem visszarajzolni ,de 5 perc után inkább abbahagytam, Követhetetlen két oldalas nyák, a szétszedése is egy rémálom. A próba ládák 4x12-esek voltak, V30 -as ,meg eminence legend- es, meg t75-el töltött láda , egy gretsch les paul gitárral, dupla humbuckerrel. Egyiken sem szólt igazából jobban. Én elhiszem, hogy ezt próbálták egy félmilliós gitárral meg a saját (amúgy nagyon dizájnos) ládájával, de hogy mással okádékul szóljon valami, azt nem bírom felfogni, hogy ez hogy lehetett egy tervezési kritérium, hogy csak egy setuppal szóljon jól. Ez a hellhound 15(vagy 20) névre hallgató valami. JJ csövekkel, igazából 2xel84 -ből nem is nagyon tudom a 20W-ot hogyan vizionálták olyan kis kimenővel, milyen frekvencián, milyen körülmények között...Ez van benne. 160 ezerért...vagy valami ilyesmi nagyságrend. Az igazat megvallva ez az erősítőgyártás legalja szerintem és innentől nem is érdekelt a cég további kínálata, aki ilyenre vetemedik ,az másban sem igényes. Hangfoglaláson hallottam valami nagyobb rack-es motyójukat, az tényleg nem szólt rosszul, gondolom ahhoz már irtón a zsebbe kell nyúlni. De minek? Azért ezt ne keverjük össze az említett egyedi gyártókkal, akiktől ennyiért már 30-50W -os egyedi full csövest kapsz ,aminek persze nem műanyag az előlapja, mert a hellhoundé az(ha jól emlékszem)...maradjon a suszter a kaptafánál, gyártsanak ők csak PA erősítőket, abban zseniálisak.
Ha budapesten jársz, bármikor kipróbálhatod szerintem a Hatred-et, előtte beszélj az Ákossal,simán van olyan arc, hogy örömmel lát. A soroksárin van a műhelye, azt hiszem a volt közvágóhíd vagy mi annak a telepnek a neve... ZS.
Namost... az említett hiba a fentiekből is fakadhat.
Egyszer havernak szívességből belenéztem, megláttam a kapcsolóüzemű nagyfesz és egyéb tápot, a full felületszerelt panelt és lendületből vissza is csuktam. Asszem 50-es volt de a lényegen nem változtat. Nem egy túl szerencsés konstrukció sajnos.
Sziasztok. Érdeklődni szeretnék, tudjátok-e az okát, találkoztatok-e már azzal a jelenséggel, hogy az erősítő - jelen esetben egy silverblade hellhound 20 - csatornaváltáskor hangos koppanó hangot hallat. Ha nem szól a gitár, akkor a csatornaváltás zajtalan. Torz csatornáról tiszta csatornára váltáskor van a jelenség visszafelé nincs. Megköszönném, ha elmondaná valaki, hogyan lehet orvosolni ezt a dolgot. Üdv. P.
Mesa is trükköz, primer oldalon visszakapcsolja a menetszámot, ezt bold (hangsúlyosnak), a plusz menetek rákapcsolását pedig spongi (szivacsosnak) nevezi. Az utóbbi akar barna hang szerű lenni.