Ez most csúnya volt István!Hogy Zorán nem nyal be, abban biztos vagyok!Hogy Mákosnak jól esik? Naná!Hogy hiú? Nem vitás!
Olvasd még egyszer a hozzászólást!Egy rövid, de frappáns felhasználói bemutató.Mint Te is számos alkalommal említetted, hogy számodra is a saját kézzel készített erősítők, gitárok bizonyulnak a legjobbnak.
Én kérek elnézést.....
"Mákos pedig ellentétben egyes fórumos megnyilvánulásaival tök korrekt arc élőben. Mondjuk 10 centivel az én világom fölött száll, de az én türelmem toleranciaküszöbén bőven belül. "
Picike beszámoló, szubjektív:
Minap Kazincbarcika legépítőbb csövesénél járva hangszóró vásárlása ügyében teljesítetünk két próbát. 1. Által mentünk a sártengeren Dácián, de Dácián. 2. Ki lett próbálgatva, össze lett hasonlítgatva Ár István (Miracle) Dumble klónja és egy másik, marshallos hangú erősítője az én Piroskámmal (Kaosamp Horus el34). Az eredmény: egyik jobb, mint a másik. Mind kivitelre (a marshallos még nem egészen kész...), mind hangra, mind szolgáltatásra nagyan fasza cuccok.
Piroskának csili a tisztája, de el34 karakter, kitekerve jön az ACDC, a torz pedig erősebb krancstól (nem olyan twines, hanem olyan izmosabb) a higainig mindent tud. Általában fél alatt a gain és ott már nagyon rock, de nem igaz, hogy Mákos cuccai csak döngölni tudnának.
Ár marshallos feje két csati, a varacskos tisztától a boostolt 800-ig dolgozik, de még változni fog, nagy hang van benne. Élőben Dumble cuccot még nem hallottam, de ez a klón bebizonyította, rosszul tudtam eddig, hogy rühellem a 6l6-os cuccok hideg hangját. Mert ez 6l6-okkal is brutális, miközben az akkordok összes hangja konkrétan kivehető a legnagyob gainnél. Ez nem metál cucc, de jazztől rockig nincs kérdés.Mivel én nem vagyok szakember, nem tudom jobban elemezni, felhasználóként pedig simán vannak olyanok ezek a fejek (van otthon Miracle kombó is), mint a gyári cuccok, sőt. Dinamikában az én eddigi erősítőimhez képest sokkal jobbak.
Emberek, ne féljetek magyar manufucktúráktól vásárlani.
Ártól most vettem valamit harmadszor és minden a legnagyobb rendben volt és van.
Mákos pedig ellentétben egyes fórumos megnyilvánulásaival tök korrekt arc élőben. Mondjuk 10 centivel az én világom fölött száll, de az én türelmem toleranciaküszöbén bőven belül.
Mindkét figura komolyan veszi magát szakmailag a többiekről meg szintén csak jókat hallottam.
Ja, és Cyklon trafók dolgoznak ezekben a cuccokban, gondolom, nem véletlenül.
pár hete érdeklődtem, egy problémás marshall dsl100 fej ügyében itt, elláttatok pár jótanáccsal, amiket megfogadva meg tudtam oldani a problémánkat! ezer hála és köszönet az itteni közösségnek!
Gondoltam én rá, KAOS, Silverblade és ne sértődjön meg aki kimaradt, de 45watt 2 csatorna, booster, effektloop, lábkapcsoló, ahogy néztem inkább 3-al kezdődik.
Persze lehet, mire ebből megint erősítő lesz, addigra többe fog fájni...
Ha mázlid van, akkor egy elcseszett forrasztás, de... Ha jól látom adtál ezért a motyóért kb. 200.000-t. Ezért a pénzért, ehhez a nem bonyolult cucchoz hasonlót itt Magyarországon többen megépítenek olyan szinten, hogy normális üzemben nem kettő hónap, hanem 20 év mulva sem megy tönkre. ps: Nem magamra gondoltam.
Ha mázlid van, akkor egy elcseszett forrasztás, de... Ha jól látom adtál ezért a motyóért kb. 200.000-t. Ezért a pénzért, ehhez a nem bonyolult cucchoz hasonlót itt Magyarországon többen megépítenek olyan szinten, hogy normális üzemben nem kettő hónap, hanem 20 év mulva sem megy tönkre. ps: Nem magamra gondoltam.
Ha mázlid van, akkor egy elcseszett forrasztás, de... Ha jól látom adtál ezért a motyóért kb. 200.000-t. Ezért a pénzért, ehhez a nem bonyolult cucchoz hasonlót itt Magyarországon többen megépítenek olyan szinten, hogy normális üzemben nem kettő hónap, hanem 20 év mulva sem megy tönkre. ps: Nem magamra gondoltam.
Köszönöm a válaszaid. Nekem úgy tűnt, hogy a trafó vezetékeinél keletkezett a szikra, de rövid ideig tartott, se szaga, se füst nem volt, és égésnyomokat sem láttam így csak találgatok.
Thomann megküldte a postai küldeményhez a papírt. Mindenesetre leírom nekik is mi történt, hátha segít nekik kideríteni a hibát. A kontaktos master poti sem biztos, hogy kontaktos, csak a nulláról elmozdítva volt hallható egy kis recsegés, az az feletti tartományban nem volt ilyen.
Ha a trafó szikrázott akkor régen rossz, a cső fűtése szokott áthúzni az anódra, vagy a bakelit ajzat húz át. A jó trafó nem húz át csak extrém esetekben.
Ha jó a rajzom, akkor ez nem PPIMV-masteres, emiatt nem mehet tönkre, bár az is érdekes, hogy új cucc kontaktos. Szerintem simán elszállt a végcsöved ha szerencsés vagy. Ha garis akkor vissza a feladónak.
Sziasztok, segítségre lenne szükségem!
Hétvégén kifingott a Randall Rd45H cuccom ( 2 hónapos )
Természetesen intézem a Thomannál a garis ügyet.
Emlékeim szerint olvastam olyat itt a fórumon, hogy, ha a master volume poti kontaktos, az magával tudja vinni az egész végfokot. ( talán marshall topicban említette Mákos, de most nem kerestem vissza )
Lehet, hogy nálam is ez áll a háttérben, mert a master volume 0 ~ 1 között, kicsit recsegett, de nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget, hiszen nem ebben a tartományban használtam.
Standby felkapcsolásával egyidőben a jobb oldali trafónál "villámlott" egyet és, ha jól láttam ( a piros belső ledek miatt nem egyértelmű ) a csövek közül is már csak egy pislákol.
Szóval a láda és a kábel jó, mert kipróbáltam, ezért gondoltam, hogy a régebben olvasott sztori lehet nálam is. Nem értek hozzá, de mintha valami filléres előtét ellenállás lett említve amivel elkerülhető a hasonló probléma.
Lenne olyan kedves valaki, hogy elmagyarázza, mi ez a jelenség. Lehet erre felé kell terelnem a témát a Thomannál.
Ezt a kapcsolást én is beposztoltam ide kb. másfél éve. A 12AX7-et talán nem végcsöveztem le, de kb. hasonló volt a belépőm. :)
Én bátorítanálak, mert szerintem csöves erősítőkkel foglalkozni jó móka! (Persze figyelni kell, hogy ne rázzon meg az áram, meg minden, de ez természetes.)
Ha nem profi építői ambíciókkal indulsz neki és megelégszel innen-onnan szerzett, bontott alkatrészekkel, akkor nem nagy összegekből lehet működő cuccokat összerakni.
Egy gitáros barátom erre persze azt mondta, hogy egy otthoni gyártású készülék "még nem bizonyított és nem lehet róla tudni semmit" (igaz, Gábor? ;) ) - de nem is az a célom, hogy az én cuccomon játsszon a Rolling Stones.
Egy szó, mint száz: szerintem szerezz egy végfokcsövet és trafókat a 12AX7 mellé (pl. egy régi csöves rádió kibelezése jó út ehhez) és hajrá!
Vicces csávó ez a Smith Randall, a dual rectifier-be mag beraknak a jóval combosabb 5U4GB-ből kettő darabot, ami rendben is van. Nagyon happy lehet az a GZ, amikor az anódjai megkapják a 2X30-40Ohmot, kifele meg a 100 mikró feletti puffert.
Szerintem nem egészen. A JTM kicsatoló kondikat rak tandempotira, ez a biztonságosabb, jóllehet a csatoló kondik számát növelni nem célszerű. Az SLP pedig 2.2MOhm-al áthidal, illetve az előfeszre földel. Itt meg ha valami forrasztás szakad, a végcsöveknek könnyen annyi. A végeredmény azonos, a fázisfordító torzítása kis hangerőnél is megmarad. Aztán a fene se tudja, teljesítmény felezni, harmadolni más módszerrel is lehet. Ki a bánat cipel haza egy 25kg-s motyót néhány Watt-n gyakorolni más hangfallal? Vagy az 50 kilós 4x12-t is viszi magával?
Nagyon helyesen kikapcsolja az egyencsövel, van benne egy fázisfordító utáni master és egy kisebb legelső csatolókondi, hogy ne buffogjon. Alap moddolási dolgok :)
Nem mindenki van bebaszva munka kozben
Mindket feszultsegnek megvannak a hatranyai. A halozati feszultseg frekvenciaja kozel all a sziv frekvenciajahoz, igy nagyobb esellyel okoz kamrafibrillaciot. Az egyenfeszultseg viszont felboritja az elektrolithaztartast, polarizalja a tudja a tokom mit, nagyobb esellyel kepez verrogot, meg mit tudomen.
Üdv. Kîsèrletezett valaki különbözô fàzisfordîtókkal? Lehet, hogy hosszú kihagyàs utàn összerakok egy erôsîtôt, ès elgondolkodtatott, hogy mindig csak a "Long Tail"-t alkalmaztam eddig. Nézegetem a kapcsolási rajzokat, Orange, Vox, Dynacord, Ampeg, BEAG, sôt akad egy-kèt Fender is, ahol katodinnal van megoldva, a règi Ampegekben szinte mindenhol ugyanaz a lebegô parafàzisú.
Valaki próbàlgatta ezeket? Vagy mindenki csak a Long Tail-t nyomja?
drd! Nem ismer(t)em a márkát, kapott alkatrészről van szó, amiről elmondás szerint állítottam, hogy végfokcső. Ismerem az "érintésvédelmi" szabályokat, munkapont állítási lépéseket... Egyébként köszönöm a gyors választ, csakúgy mint kedves Gejzának! ;)
És nem azért, mert nem értesz hozzá, és el fogod barmolni. Az hagyján, de csöves erősítőkben (a mutatott kapcsolásban is) igen nagy egyenfeszültségek vannak, amik halálosak lehetnek. Nem feltétlen csak maga az áramütés, hanem a hosszabb távú hatása: az egyenáram ugyanis ellentétben a háztartásokban is használt váltóárammal elemeire bontja a vizet (hidrogén és oxigén). A véred igen nagy része víz, és baromira nem jó dolog, ha buborékok szaladgálnak benne. Ezt a feszültséget ráadásul a pufferkondik a kikapcsolás után jó sokáig tárolják is, azaz egy kikapcsolt, áramtalanított eszköz is okozhat halálos áramütést. Az itteni szakik ezen valszeg jót röhögnek, de ők tudják mit csinálnak, ellenben veled, aki úgy tűnik, hogy nemigen. Ha tévednék, akkor elnézésedet kérem természetesen.
Öööö... A 12AX7 előfokcső, a mutatott kapcsoláshoz pedig kell még egy EL34 végfokcső, egy táptrafó és egy kimenőtrafó. Nomeg az apróságok, de azok a könnyen beszerezhető kategória. Nem mondom, hogy ne csináld, de ha a 12AX7 esetében a "végfokcső" kifejezés használata nem elírás volt, akkor inkább ne csináld...
Hello,
Adott egy Tungsol 12AX7-es végfokcső, és egy talált kapcsolási rajz a hobbielektronikán. a van-e ráció ezen erősítő (tápegység-előfok-végfok) megépítésében. A témával kapcsolatban "hozzánemértésben" szenvedek, a segítő válaszokat előre is köszi. Üdv!
Természetesen felületszerelt a jobb hang érdekében (SM technológia biztosítja a rövid jelutakat a nyákon és alkatrészen belül is) - újabban "high end" DAC-oknál olvasok ilyet is. Ők ezt is meg tudják magyarázni. :)
Nem értem miért szidjátok ennyire az SMD javítást. Tény hogy nem hangfrekis körökbe való, ez vitathatatlan, de ha még ragasztva is van a cucc roncsolás mentesen is le lehet szedni az ellenállatokat vagy kondikat. Ha epoxy gyantával van "ragasztva" akkor meg nyert ügy, hőre szépen megolvad (pákával is!). SMD resolderrel persze könnyebb, de az eddigi tapasztalataim során soha nem volt javíthatatlan smd panel. Szar vele dolgozni, főleg annak aki nagyon ritkán melózik vele. Igen, kis kézügyesség kell meg tapasztalat kell hozzá de nem egy undormány fixelni az ilyet. Én kiló számra javítom. Mondjuk a jó panelminőség is egy döntő tényező, ha leég a forrpad akoor tényleg szopó és csak a gány patkolás marad.
Pont most néztem Laney IRT 60 rajzát, minden SM, egyedül az anódellenállások furatszereltek, 0,5w 350v. Mondtam is az embernek, max csőcsere, se kedvem se berendezésem felületszerelt cuccokkal foglalkozni.
CMF (Military RN and RL)
www.vishay.com
Vishay Dale
Revision: 16-Sep-16
1
Document Number: 31027
For technical questions, contact:
ff2aresistors@vishay.com
THIS DOCUMENT IS SUBJECT TO CHANGE WITHOUT NOTICE. THE PRODUCTS DESCRIBED HEREIN AND THIS DOCUMENT
ARE SUBJECT TO SPECIFIC DISCLAIMERS, SET FORTH AT
www.vishay.com/doc?91000
Metal Film Resistors, Axial, Military, MIL-R-10509 Qualified,
Precision, Type RN and MIL-PRF-22684 Qualified, Type RL
FEATURES
• Very low noise (-40 dB)
• Very low voltage coefficient (5 ppm/V)
• Controlled tempera
ture coefficient
• Flame retardant
epoxy coating
• Commercial alternatives to
military styles are available
Gejza által belinkelt ellenállás fél Wattjával mindössze 1,9mm átmérőjű és 3,5 mm hosszú, az RN60 pedig 3,7x 9mm. Attól ne félj, hogy melegedni fog, vagy hogy zajos lesz :D A hangja meg igencsak jó, véleményem szerint.
https://www.vishay.com/docs/28722/sfr16s25.pdf RTFM. :D
Én nem használok a katalógusban megadott névleges feszültség felett semmit, mondjuk a sorbakötés inkább segíthet. Viszont az 1-2W-os ellenállás nagyobb átmérője miatt elméletben csökken a zaj is.
Szervusz!
......Épp benéztem ide, hát válaszolok.
Az RN60 Dale ellenállások militari besorolás miatt 0,5 W -os, ez azt jelenti hogy a környezeti hőmérséklethez képest alig emelkedhet az ellenállás felületének hőmérséklete. Egy ugyanekkora méretű, más gyártmányú közönséges ellenállás legtöbb esetben minimum 1, de néha 2 wattos, abban az esetben a hőmérséklet emelkedés 100 Celsius feletti is lehet. Valójában az RN 60 is lehetne akár bőven 2 w-os is, általános specifikációban, ott is túl élne egy emberöltőt folyamatos üzem mellett is. Az EU direktíva szerinti ólommentes forrasztás lenne bőven a gyenge láncszem.........
Elbírni elbírja, de nagyobb az átütés veszélye. Én a katódba is 2W-ost teszek, pedig nem kellene, de anódba legalább 1W. Ha annyira "igényes" vagy tegyél anódokba párhuzamosan két DALE-0,5W-ost, hogy eredőben meg legyen a szükséges érték. Cyklon szerint csendesebb tőle az erősítő.
Én nem fikáztam, nem cikiztem, hanem azt mondtam, nekem az teszik. Mallory-ja OD-je akárkinek lehet. Én is szoktam katódba olyat tenni, semmi bajom vele. Magamnak ugye megtehetem!!
Ezeket nem tudom, honnan szedte emberünk, mojo kondit szerintem életemben egyszer, ha használtam :D Mindig is vegyesfelvágottat használtam, OD, 1813 Vishay, MKP FKP wimák, mer' megtehetem, és mert így tetszik.
C219 1U fólia, loop kicsatoló. Egye csak a delay a mély frekiket is! :D Azt a kondit a basszcuccban is sikeresen alkalmaztam, kár, hogy kifogyott a készlet majdnem mindenhol.
Nekem volt olyan, aki mailben megkeresett, hogy szeretne valami midis cuccot építeni, de doboz meg felirat nem kell neki, viszont a működő, élesztett panelt tőlem venné hozzá.
Mondtam neki, hogy bocsi, de nem árulok komponenseket, sem alkatrészeket.
Akkor meg azt írta, hogy oké, megoldja ő a panelt is, de a firmware-t küldjem már el neki.
Oké bazmeg!
Szegény azzal sem nagyon volt tisztában, hogy a hardver meg a kapcsolás nélkül a firmware-el sem menne sokra.
Amúgy én azon kevesek(?) közé tartozom, akik még nem láttak Mákosampot belülről élőben, de mondjuk képen se nagyon, mert te sem annyira nyomatod az amp pornót.
Azért az már a siker egy elég jó mutatója lenne, ha egy az egyben másolnák. :D
Igazából a szabadalommal is kitörölheted, ha elkezdi gyártani a kínai, vagy bélabá.
Ugyanakkor, valószínűleg az az olcsójános akinek megfelel bontott videoton rádió alkatrészekből a cucc, egyébként se jelentene fizetőképes keresletet, szóval kb. mindegy is.
Valamelyiket megnéztem, ott egyszerűen arról volt szó, hogy rc hálózaton keresztül a segédrács feszt jobban lecsökkentik kapcsolhatóan. Kösz a semmit :D
Azt azért meg kellene nézni, hogy azok mit is takarnak pontosan. De ha lehet is, akkor is igazad van: egy évi szinten néhány, esetleg akár száz darabot előállító manufaktúra valszeg nem tud egy komolyabb nemzetközi szabadalmat folyamatosan fenntartani, nopláne nem többet.
Na Uraim! Így kell felpörgetni egy néha alvó fórumot!
".ezéprt nell nem csak megfelelően magas, de megfellően alacsony helyeken is ismerősöket szerezni :D"
Akkor ne nagyon hirdessen az ember az alábbi leírással eladó homméd erőlködőt?!! Eladó egy MÁKOSAMP alapján készített hájgén fej félár alatt....
Tudnál egyáltalán szabadalmaztatni? Ha jól tudom áramköröket nem lehet... Ugyanez a sztori pedálfronton is, illetve erőlködők terén is innen indult valahonnan: volt a Fender Bassman, aztán lett a Marshall, ami ugyanaz csak módosítva, és így tovább. De ez nem is baj, a gond sztem azzal van, ha valaki vagy önmagát akarja ámítani vagy másokat. És amíg egy gitárnál még meg lehet magyarázni, hogy azért néz ki úgy, mint egy Gibson Les Paul, mert a forma befolyásolja a hangot (mondjuk a fej formája ugye elég kevéssé... Hát még a felirat), addig erősítőnél ez már nem áll meg.
Itthon már biztos, hogy jópár ember kirajzolgatott ezt-azt tőlem. Magának mindenki azt csinál amit akar, de nyilván morcos lennék, ha valamilyen kereskedelmi áruban látnám viszont a dolgaimat. Mivel egy kizárólag Európára kiterjedő szabadalom is csilliárdos tétel, max nem hivatalos úton tudnám megkeresni a felelősöget gondolom...ezéprt nell nem csak megfelelően magas, de megfellően alacsony helyeken is ismerősöket szerezni :D
Úgy kezdtem, hogy:"Nem vitát akarok gerjeszteni sem pro és kontra az eredeti, vagy replika ügyben. "
Mákos "szarjait" (ahogy egyszer ő fogalmazott) senki nem akarja másolni? Vagy kínában Váj-Lingék már sorozatban nyomják a rizsföld utca 24 alatt?
Nem reklám a helyes szó erre. Endorsement-nek mondja az ánglius, a magyar jelentései nem túl jók. Hozzájárulás, beleegyezés. De mindig az adott szerződés írja le a kritériumokat. Leggyakrabban a zenész azon kívül, hogy használhatja, illetve használnia kell(!) az adott cuccot, más kedvezményt nem kap. De ez a gyártónak sem feltétlenül reklám, hogy egy presztízzsel rendelkező évtizedek óta használt nagy cég cuccát használják-e egy harmadrendű blackmetal fesztiválon, ahogy az sem releváns, hogy bivalybasznádon valaki készített egy kópiát, amin a cég logóját használja (kivéve a Rickenbackert, aki még azért is ugrik, ha leírod egy hirdetésben egy mondjuk japán Greco Rickenbacker copyra, hogy ez egy Greco Rickenbacker copy még úgy is, hogy a gyári Greco neckplate van rajta). Kisebb márkák persze adnak kedvezményt, amivel mindenki jól jár, de egy ilyen endorsement akár egy per végkifejlete is lehet, mint anno a The Moog zenekar ügyében, akit perelt a Moog cég, és az USA turnén a színpadon kellett lennie minden koncerten egy Moog szintinek, függetlenül attól, hogy nem használtál, mert nem is volt billentyűs a zenekarban - legalább is ezt írták anno.
Reklámnak nevezik.
A Marshall még fizet is érte és el is készíti ezeket a cuccokat.
Aztán, hogy min játszik az nem tartozik senkire.
Az a gond, hogy egyrészt jogilag nem vagy tisztában a dolgokkal másrészt meg kifelejted, hogy minden nagy cég úgy indult, hogy maradva a témánál az öreg elkészült az első erősítőjével. Aztán rengeteg munkával elindult és fejlődött a cég mint mindenki másnál.
Nem úgy lesz, hogy kedden lefekszenek szerdán meg arra ébrednek, hogy lett 4 gyáruk, több ezer alkalmazottjuk és legyen 2-ezer dodó az alapmodell.
Na most ezt megspórolva 3 hétvége alatt elkészítve az aktuális modellt aztán ellátni gyári logóval, na az a nagy átbaszás és csalás meg hamisítás.
Legkevésbé releváns, hogy jobb-e az eredetinél vagy sem.