Üdv, van-e itt valaki, aki meg tudna javítani egy vintage Bell powermixerben található digital reverb/delay panelt? Kapcs. rajz van, a részleteket privátban megbeszélnénk. Köszi.
Szia! Nekem megvannak a gyári méretei furatokkal meg mindennel együtt, és teljesen hiteles, mert magam mértem le egy eredetit. Holnap dobj egy mailt, és válaszban elküldöm.
tothgabor027@gmail.com
Köszi a gyors segítséget! Igen, a 9. poti a "depth" lenne, csak pontatlanul fogalmaztam. Bevallom fogalmam sincs milyen hatása van a hangképre, amiért van aki alkalmazása mellett dönt, van aki mellőzi.
Ki lehet relével, csak a megszakított jelutat érdemes akkor már földre is letenni egyúttal. Bérmilyen 2 áramkörös 16-os DIP tokba rakható relé megfelel.
Nem tudom, melyik a 9. poti az olvasatodban.
Jelútba jó a sima 0,6w fémréteg. Anódba 2w. Én katódba is 2 wattost szoktam, mert jól néz ki. Katódkondinak illik fóliát.
Előlap: http://grandstudio.hu/
Sziasztok! Nem tudom jó helyre írok-e, de némi segítségre lenne szükségem. Néhány apróbb csöves erősítő elkészítése után belefogtam egy Soldano Slo100-50w koppintás építésébe, melyet saját célra szeretnék használni, ha összejön. A paneleket, trafókat, potmétereket apránként sikerült elkészítenem ill. beszereznem. Az alábbi amatőr kérdéseim lennének.
-Maga a sasszinak mekkora a gyári mérete? Nem szeretném zsúfolni és az eredeti méretét nem találtam sehol.
-Az optókat ki lehet váltani relével? Ha igen akkor milyen feszültségű és tipusú relét javasoltok az elfogadható eredmény eléréséhez?
- A főpanelen milyen ellenállásokat érdemes használni? Érdemes túlméretezni?
-A 9. potmétert sok utánépítésen miért hagyják le? Több példányon 8db található csak.
-1db elő és hátlapot Budapesten gravíroznak, nyomtatnak, szitáznak valahol olcsón? Sajnos eddig minimum limittel találkoztam vagy horrorisztikus árral.
Tudom álmodik a nyomor, de aprópénzzel játszó tanuló vagyok....
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Vannak, kínaival csináltattam mindből 10-et.
Legyártva:
VCO 1V/oct
Dual log/lin VCA
VCF - state variable 12dB
ADSR
Noise cornucopia - white, pink, Highpass, grainy noise + random gate
LFO - voltage controlled
Dual Sample&hold
Dual ringmod (a szinusz oszcillátort nem terveztem rá, hanem dupla ringmod lett, oszcillátor külön lesz)
Delayed modulation module - LFO, VCA, AR-gen in one module
Megtervezve:
Osc for ringmod - sima CV szinusz, de nem 1V/oct, ringmodhoz, vagy máshoz
Wave freaker - wave former - modulator
VC reverb
VC Echo - in prog.
WASP filter - in prog.
Zenehallgatós PP-be. Kis öklömnél is kisebb, ruszki EL84 kimenőkkel (8k Raa jó a két fél triódának PP-ben) nagyon jó hangja van és 3W kijön belőle A-osztályban.
A torzitas sok helyen bejohet a kepbe... A 2EL84-es erositom tiszta csatornaja 80%-ra feltekerve visszacsatolassal 4x12-es ladan meg kristaly tiszta, van headroomja. Es probateremben dob mellett igy mar hangos :) Nyilvan nem egy 100W-os fej, de tenyleg nem rottyan be.
A kisebb fejekben talan gyengebb a tap, a kimeno hamarabb torzit? Altalaban, de nem mindenhol...
A lentebbi zaj temahoz csatlakoznek egy kerdessel es par tapasztalattal. A kerdes:
- Marshall-os elofokban a katodkoveto egy kicsit brummog, es ezt sehogy sem tudom megszuntetni. A kovetkezokkel probalkoztam:
1. A foldeleseket mindenhova direktben vittem a szurokondenzatortol (1M-hoz a bemenetnel, katodkomplexumhoz, kimenet katodjahoz)
2. Cserelgettem csoveket, valamelyiknel erosen lecsokkent a brum, de azoknak nagyon kicsi volt az erositesuk, es eltunk a hang is...
3. Felemeltem a futes, potival kerestem neki brumtalanabb helyet valahol 0-60V kozott, de nem volt hallhato a valtozas...
4. Egyeniranyitottam a futest. Ez azert csokkentette a brummot, de maradt belolle meg...
Van ezeken kivul otletetek, vagy ez egy normalis allapot? Igazabol fel gain mellett a feherzaj mar elnyomja a brummot, de megis zavar...
Es a tapasztalat. Az erosito, amivel vacakolok rendesen brummogott korabban, es ennek nagy reszet sikerult kigyomlalnom. Leirom, hatha valakinek hasznos lesz:
1. A hangszinszabalyzok foldeleset kozvetlen vittem a tapszuro kondenzatortol. Ez megszuntette a brummot ezeken a helyeken teljesen.
2. A taptrafo a dobozban van. Aluminium sasszi, a trafo az elso elofokcso mogott a lemez atellenes oldalan. Raktam burkololemezt a trafora, es ez megszuntette a brummot teljesen az elso elofokcsonel.
3. es maradt a katodin zaja... Arra a fentiek szerint nem talaltam megoldast...
Köszi a tippeket! Ki fogom próbálni. Volna értelme áttenni az eq-t az előfok végére? Végülis az még nem akkora kaland, megoldható akár még úgy is, hogy az eredeti nyákot nem kell fossá henkölni.
Az eq az első fokozat után van, így kb megszívtad, de próbáld a mélyeket megvágni, 100n/47n-t kesebbre cserélni az eq-ban, a 100Hz alatti tartomány foloslegesen foglalja a sávszélességet.
-Első katódban 47u-t max 10-re.
-100p bright kondit nagyobbra
-820R-t második katódban 1k5-2k2-re
-330k/220k osztóban a 330k tagot 1-2 megára emelni.
Torz csatin
-100p bright kondit 1n körülire
-mindkét katódot nagyobb ellenálásúra 3k-10k ízlés szerint.
-a 470k/470k osztó első tagjára is lehet magasemelő kondit tenni a la marshall.
Én pl. UTP kábelt szoktam szétbontani, Kb. 0.5mm átmérőjű tömör vezetékek vannak benne. Csak a szigetelése nem igazán bírja ha sokáig van forrasztva, de amúgy a rézhuzal szerintem kiváló minőségű.
Meg van 19 eres ezüstözött teflonszigetelésű is, annak meg se nyekken a szigetelése ha forrasztom.
skacok, ti honnan vesztek derótot, és milyet meg mennyiért?
Az effektekben, erősítőkben használatos szigetelt vezetékekre gondolok, szép színes kis csecse kábelekre.
Sziasztok. LANEY IRT Studio-m zaját szeretném csökkenteni mikrofonos felvétel késtítéséhez. Próbálkoztam már noise gate -ekkel, de csak rosszabb lett. Van valakinek zajszint vágással tapasztalata?
:( Hát akkor így marad. Nem nagy baj, nem kell nekem kristálytiszta, csak kicsit kevesebb rottyanás. De az is csak egy-két számban kellene, majd ott jobban játszunk a dinamikával, visszacsavarom a gitár hangerejét, és kész.
Attól függ mekkora hangerőn. Dob mellé az a kristályos tiszta nem lesz ezekből a kis ccsövekből, 6L6GC pár már jó esély, a többi koszol, a fázisfordító és a visszacsatolástól is függ a tisztaság.
Szerintem nem az előfok torzít be nagy hangerőnél, hanem a végfok. Azzal meg nem fogsz igazán tudni mit kezdeni.
Könnyen ellenőrízhető, ha az effekt loopon már torz jel jön ki nagy hangerőnél, akkor az előfok torzít be, és neked van igazad. Ha ott még tiszta a jel, akkor bizony a végfok.
Én egy peavey classic fejjel játszottam ele ezt, és meg kellett állapítsam, hogy abból a 30 wattos fejből elegendő hangerő nem jön ki kristálytisztán, akármit is csinálok.
2, vagy nézz meg egy engl530 rajzot, hogy lehet kevés csővel nagy gaint.Pl: lead fokozat elejét szépen mélyvágni kis értékű kondival, az anódellenállatot meg növelni..
Ha az IC-s Loop-ot kihagyod, nőhet a headroom, próbáld ki, hogy csak a végfokára mégy be, (R28 C10), így mekkora a legnagyobb hangerő, annyit bír a vége, ennél csak jó ládával lesz hangosabb. Nekem egy ugyanilyen végű csak 4 helyett 2 db végcsővel vagyis 15W-os 4x12 vel agyontekerve pont elég, de nincs tartalék.
Kedves Szakik!
Van egy Laney VC30-am, amit igencsak megkedveltem az évek során. Viszont senki és semmi nem tökéletes, így ez a Laney sem. Két dolgot szeretnék vele elérni, itt a kapcsolási rajz:
1) A tiszta csatin nagyobb headroom-ot. Kb. 7-esre csavarva elég a hangereje próbateremben, de itt már erősen rottyan. Ezen lenne jó javítani. Nem vagyok nagy csőguru, elsőre arra tippelnék, hogy az R60 csökkentésével több jel menne ki a végfokra, így nem kellene ennyire feltekerni az előfokot, és a V1b-t sem tolnám meg annyira.
2) A torz csati közepesen használhatatlan. Kevés a gain, csattogós, de mégis kicsit szétesős, száraz hangja van. Kicsit javult a helyzet azzal, hogy a C3-at 10uF-ra növeltem, illetve a V2a-ra és V2b-re is tettem eg-egy 68k-s grid stopper-t. De még bőven van hova fejlődni. Erre sajnos ötletem sincs, hogy mit lenne még érdemes megpróbálni...
A szilikon egy utálatos dolog. Hetek múlva sem lehet megfogni, mert csúszik az ember keze tőle.
Én bőrápolót használok a tisztításhoz és az ápoláshoz is.
Üdvözlet mindenkinek!
Most vettem egy használt eredeti Triple X fejet. A kisebb szennyeződéseket most távolítom el a fekete műbőr/tolex bevonatról. Kérdésem, hogy a mechanikai tisztogatás után be szabad-e, érdemes-e valamilyen szilikonos spray-vel befújni a tolexet? Köszönöm a tapasztaltak segítségét.
Direkt hangoltam el a gitárt, mert megfigyeltem hogy az emberek ha csak otthon maguknak gitároznak akkor olyan nagyon nem foglalkoznak azzal hogy teljesen rendben legyen a gitár hangolása. Szóval így sokkal realisztikusabb a felvétel szerintem, jobban mutatja a nyers, kozmetikázatlan valóságot.
Ezek szerint nem jött át.
2017-10-13 22:07 |
#94302
Nem kell, hogy tüske legyen benned és én biztosan nem bántásból írtam azt amit.
Én biztosan tettem volna új húrokat és ügyeltem volna a hangolásra.
Mindegy milyen jó egy hangminta ha hamis a gitár én nem hallgatom meg.
Azon felül az jut valamire aki próbálkozik, gondolkozik és cselekszik.
Véleménye meg van mindenkinek és kész.
Egyetlen ok miatt töltöttem fel ezeket a mintákat: gyakorlatilag semmi nem történik a topikban. Aztán arra gondoltam hogyha feltöltök valamit a saját építésű cuccról akkor ha nem is sokkal, de valamivel hozzájárulok ahhoz hogy kicsit zajljon itt az élet.
Nem igazán véleményt kértem, hanem csak úgy érdekességképpen.
Amúgy a gitár semmi különös, olcsó fajta, a hangszedő inkább jó mint nem, a húrok tényleg döglöttek. A hangszóró no-name, de ráköthettem volna az erősítőt egy Celestion super 8-ra is, de szerintem a no-name szebben szól. Nekem ez így teljesen megfelel jelenleg. Túl sok energiát nem akartam fektetni a dologba, akkor sem tetszett volna senkinek, ezzel tisztában voltam.
Az előző erősítőm hangmintája sem tetszett senkinek, pedig azon egy haverom gitározott aki még úgy-ahogy tud is, szóval sejtettem mi várható. Mondjuk arra még nem írták hogy kár volt feltölteni, de változik a világ, vagy tényleg rosszabb lett mint az előző.
Amúgy 3db 8"-os kombóm volt, 1-et eladtam, 2-t meg szétszedtem és a házát meg a hangszórót használtam fel. Volt egy HK 12"-os is 1-2 hónapig nálam. Csak azért írom hogy ezeknél mindegyiknél jobban szól, vagy csak az én ízlésem ez.
Amúgy ez a hangfelvétel dolog az ilyen (de persze vannak itt akik ezt nálam sokkal jobban tudják), meghallgatod a YT a ProGuitarshop bemutatóját, megveszed a cuccot, berakod a szobába, aztán lesel hogy milyen sz@rul szól. Legalábbis tele van a net ilyen tapasztalatokkal.
Ezt csak azért írom mert lehet hogy egy hangmérnök az ő felszerelésével olyan hangfelvételt készítene róla hogy mindenki dobna egy hátast. De lehet hogy ő sem tudna, nem tudom.
Majd kíváncsiságból elhívok valaki helyit hogy próbálja ki ő is itt nálam, mégis mit szól hozzá. Persze a véleménye azon nem fog azon változtatni hogy nekem mennyire tetszik, de hát mégis "több fül többet hall".
Nekem nincs bajom a felvétellel, nem zeneként kell hallgatni. Őszinte, a gyerek leírta, hogy: " Nem egy profi felvétel, de majd hallatszik is " Nem drága gitár, nem nagy gitártudás, nem drága felvevő lánc, kb. elég pontosan hallatszik, hogy hogyan szól a kombó 1 méterről, ez volt a srác célja. Nem kell ezt nagyon elemezni.
Szívesen meghallgatom a mintáidat.
De ha feltöltsz akkor próbálj meg törekedni a legjobbra a lehetőségekhez képest.
Ez a mostani nekem tompa és semmitmondó.
Most szűrjem ki, hogy gitár szar vagy a szedő vagy a húr vagy a hangszóró vagy maga a cucc? Mi alapján tudom ezt megtenni szerinted?
Ja, és ami marhára cseszi a fülem az a hamis hangok a hamis gitár úgy ahogy van.
Az, hogy ki milyen és mekkora talentumokkal sáfárkodik az nem lényeges, de legalább törekedni kell a maximumra ha már véleményt kérsz egy erősítőről.
Ezzel a közösség többi tagját is megtiszteled egyébként.
Írjátok már meg légyszíves hogy mi az a minimum setup amivel érdemes ide felrakni egy házilag készült felvételt ?
Csak hogy ha valaki esetleg fel szeretni ide rakni egyet tudja hogy mi a belépő szint.
2017-10-13 17:10 |
#94295
Ezért nem hallgattam végig.
az a minimum, hogy behangol. Ha nem megy van hangológép.
Ha szar a húr, akkor csere.
A kicsit később felsorolt setuppal meg teljességgel felesleges volt feltenni.
Az, hogy hogyan szól, az ízlés kérdése. De könyörgöm, legalább a gitár lenne behangolva. Az a-moll (a Felkelőnapháza akkord)tetején olyan hamis az e minha nem 3, hanem 30 éves lenne a húr... De komolyan mért nem lehat erre a nem kis apróságra figyelni? Olyan ez, mintha a rakéta kilövőállás lába alá billegés ellen féltéglát tennének..
Barkácsoló kedvűeknek eladó egy masszív 212 kombó doboz 18mm rétegelt lemezből, műbőrözve(nem tolex, egy újra bőrözés ráfér), szerelvények nélkül. Esetleg van hozzá egy agyonfurkált alu sasszi. Posta megoldható, ára 18.000 Ft.
pottyos1@gmail.com
torzítottnál kb. 60V-ról járt a cucc, tisztánál 90 körül
max. kb. 240V -ig tekerhető, de nem használom addig mert minek
szóval az "elefántagyonb@szó" feszültségeket el is felejtettem, meghúztam a határt 250V-nál
most a terv egy max. 60 vagy 100V-os cucc építése (kondik feszültségtűréséhez igazodom)
Csináltam valami felvételféléket a kombómmal. Annyi változott, hogy kapott egy master potit, a képen amit régebben betettem ide az még nem volt rajta. Nem egy profi felvétel, de majd hallatszik is. Leraktam egy mikrofont kb. 1 méterre a hangszórótól. EQ nincs a cuccon, tervben van hogy majd készítek azt is.
sziasztok,
még nem tuti, de sajnos elég valószínű, hogy anyagi gebasz okán el kell adnom egy Fehérlófia készítette 1x12 ládát. V30 van benne, pácolt és lakkozott, nádszövet az elején. Talán Fehérlófia még részletesebben tud róla mesélni, ha emlékszik rá, tavaly áprilisban vettem át tőle.
Érdekelne itt valakit? Ha már el kell adnom, örülnék, ha az itteniek közül lelné benne örömét valaki a jövőben.
Email a nevem alatt, képeket tudok készíteni róla
Az úgy jó!
Azzal van baj, amikor a tápkondi minusz is a sasszira van kötve egy helyen,meg külön (akár külön-külön) a végcső katódok is,na persze ráadásul jó messze a tápkondi leszögelléstől.
És az áram a sasszin megy.
A leírásod alapján a tied jó,ha meg zajtalan,akkor pláne ne bántsd.
Éppen most cseréltem kondikat egy régi Orange erősítőmben és a végének a katódjai ott össze vannak kötve és úgy csatlakoznak egyszer a hangfal jack csatlakozójának a földjére és az egyenirányítás utáni első szűrőkondi negatív termináljára (ami a csillagpontra csatlakozik).
Mondjuk 40 éves kondikkal is zajtalan volt... High-gain torzításnál jöhetnek elő ezek a földelési gondok vagy alacsony, közepes gain-en is okozhatnak problémát?
Értem, köszi. A relé, amikor földel egy fokozatot, gondolom a fokozat csillagpontjához földeljen, de hová legyen földelve a kapcsoló, ami a reléhez kapcsolja a földelést, hogy behúzzon?
Nem külön, sorba, egymás után a jelszint függvényében a végén a táp, még annyi, hogy a sasszi föld, a táp csillagpont vagy az első csillagponton csatlakozik a földsínhez , de csak az egyik vége.
Közben letöltöttem egy pdf fájlt, amiben benne van a módszer. Itt a fokozatok földpontjai sorban kapcsolódnak, így kell, vagy minden pont külön vezetékkel menjen egy közös pontra?
Földelésnél a legjobb szerintem, ha sorban minden egyes fokozat a földje (árnyék, szűrés, jel, poti) a saját táp hidegítő kondi földjéhez csatlakozik majd ezek a fő táp központi földjéhez.
Így soha nem volt brumm problémám (csillagpontnál rendszeresen és sakkozni kell az elhelyezéssel)
Relékre jellemző, ha nem húz meg rendesen ilyen tüneteket produkál. Találkoztam már olyan darabbal, ami a ráírt, névleges feszültség adatoknak nem felelt meg. Lehetséges, hogy AC-s , vagy nagyobb feszültségű, esetleg bekapcsolva leesik a tápfesze.
Próbáld ki másikkal is.
A relé-gondod összefügghet a posztod végén idézett "galactic ground" elvével.
A hagyományosan megszokott csillagpontos földelés kialakításával szemben Kevin (és persze az összes komolyabb elektroakusztikai tervező cég) egy olyan földelési "galaxisról" beszél, aminek a lényege hogy fokozatonként több kis csillagpontot hoznak lére, és azok kerülnek galvanikusan a nagyáramú föld/testpontra. Többek közt külön sínen kezelik a táp-stabilizátorok testpontjait, külön az előfokokét, és külön a végfok-puffer groundot. Azonkívül az audio jel földelés is pl. csak egy ponton kapcsolóhat a csillagponthoz. Ami itt azt jelenti, hogy a különböző szintű fokozatok a saját testpontjukkal mennek a csillagpontba. A sasszi szintén egyetlen ponton találkozhat a csillagponttal.
Ha Kevin eredeti leírása is érdekel, itt fejegeti az agymenéseit a témával kapcsolatban.
Nos, a relé tápja 12V-graetz-2200uF, kb. 15V egyen lesz. Csak bekapcsolva "zúg". Van egy közös bemeneti fokozat, aztán kétfelé megy a jel clean( +1 fokozat) és drive( +4 fokozat) felé. A relé a jelutat váltja clean és drive között a két csati kimenetén. Clean állásban földeli a drive potit.
Ha a relére csak a táp van rákapcsolva, a jelek nem, akkor is zúg, ha közelítem a boardhoz.
Amúgy fizikailag hova teszitek a relét, mert ugye a clean cuccai a bemenet mellett vannak, a drive volume pedig a sasszi túloldalán, tehát valahonnan kell egy hosszabb vezeték a reléig. Erről nem nagyon találtam leírást.
Még egy dolog: mi az a Kevin O'Connor féle galactic grounding?
Én most a telefonomra akartam rákötni a gitáromat, de valahogy nem olyan jó, mint lennie kellene...
Ki van ez úgy találva, hogy ne lehessen megúszni az iRig US megvásárlását.
Azért persze sikerült összehozni, de csak valami gagyibb applikáció hajlandó iRig nélkül kommunikálni a gitárral headset bemeneten keresztül...
Én csak arra tudok gondolni, hogy vagy a relével van gond, vagy a tápjával.
Azt kellene megnézni, hogy csak behúzott állapotában visz bele zajt, vagy folyamatosan?
Ha csak behúzott állapotában, akkor vagy maga a relé a ludas.
Másik kérdés: találkoztatok-e olyannal, hogy a csatornaváltó relé zajt visz a jelbe, tehát nem kattanást, hanem folyamatos zúgást. Ez elhelyezési probléma, vagy rossz minőségű a relé? Tanácsokat szìvesen vennék, köszi.
ezt tanítják a suliban is :D CSak ott úgy volt a dolog hogy egy ismeretlen ellenállás értékét akartam megkeresni hogyan oldom meg. a leírásod tökkkkéletes : )
Hát ugye a 2. ábrán van egy leosztott jeled amit egy potméterrel szabályozol. Ha lineáris vagy logaritmikus a potid, akkor az úgy is fog szabályozni.
Az első ábrán a poti csúszkáját (2. lábát) egy ellenállással összekötöd a 3. lábbal. Ha mondjuk ez az ellenállás ugyanakkora értékű mint a poti, akkor az történik hogy fele akkora lesz a jel mint ellenállás nélkül, a maximum helyzetben.
Viszont az így nyert szabályozás már nem olyan lesz mintha egy fele akkora értékő potit raknál be, hanem olyan mintha az X-Y tengelyen a 45°-os egyenes vonalú egyenletes vonalat (ami a LIN poti szabályozását jelképezi) egy kicsit megtolnád a közepénél felfelé, merőlegesen a vonalra. Szóval a lineáris potméter szabályozását "kidomborítja" egy kissé.
Szóval, ha van egy 500K-s LIN potid, akkor a félállásban 250K van. Ha egy 1M-od van a csúszkán párhuzamosan egy 1M ellenállással, akkor félállásban 333K -d van. Amíg 80%-ra kitekerve az 500K-s 400K-n van, addig a 2. esetben 444K-d van. (Ellenállások párhuzamos kapcsolása.)
Ilyet már azt hiszem csináltam egyszer valahol valamikor, egy szabályozásnál be kellett állítani a poti maximális értékét KOhm pontosan, aztán így lett mogoldva egy megfelelő értékű ellenállással párhuzamosan a csúszkára.