A keret 200-250, meg attól is függ miket tudok még eladni,van egy csomó fölösleges cuccom...
Főleg magyar rock slágerek, Mobil, Tcs.,Road,sajátok hardrockban...
Min. 3 csatorna.
A Hatred is látókörben van, árulnak egyet, ki kellene próbálni, még egyet sem láttam közelről.
Köszi szépen!
A Blackmore tetszik az egyszerűsége miatt, bár érdekes hogy egy EQ állásnál minden csatorna tök jól szól. Volt már JVM kombóm meg Triple X-em, azokon a tisztán nagyon sok mély volt hasonló beállításnál.
Szerinted G-Systemmel lehet mindent vezérelni a Blackmore-n?
Az első háromhoz volt szerencsém (jelenleg Blackmore-om van).
A mechanikai részéhez nem értek, azt megmondják a szakik.
Én inkább hang szempontjából nyilatkoznék róluk. Persze ez az én véleményem, NEM szentírás.
TT100:
Kellemes hangokat tud, de valahogy hiányzik a karakter belőle. Az ára baráti, 150-170 körül szokott lenni. Ennyiért nem egy rossz választás, ha kipróbálás után neked tetszik a hangja, és rengeteg szolgáltatása van.
JSX:
Tetszett. Minden csatiján jól szólt, kisebb hangerőn is, szintén rengeteg dolgot tud. Ahogy nézem, mostanában egész jó áron van, szóval ha bejön a hangja, én nyugodt szívvel ajánlom.
Blackmore:
Hazabeszélek Én nagyon szeretem mióta megvan, nem igazán merült fel bennem hogy más kellene. Ha ellopnák, vennék másikat Viszont tény, hogy szolgáltatások szempontjából sehol nincs az előzőekhez (és a triamphoz) képest. Ami viszont nagyon jól tud: Fogod a gitárt, bedugod a fejbe, kicsit állítasz a közös EQ-n, és minden csatiján jól szól vele. Én kifejezetten szeretem az egyszerűségét. Aki ismerősök eljöttek eddig zenélgetni, mind pozitívan nyilatkoztak róla. Viszont ha rendesen ki akarod használni, számold hozzá a Z5 vezérlőpedált (amihez kábelt ráadásul állandóan a Thomannból kell rendelni, mert itthon nincs, persze nem sűrűn fogyó dolog). Kurva hangos, de lehet belőle értelmes hangot kinyerni próba hangerőn is (mondjuk hangosabb dobos mellett).
Triampot nem próbáltam csak hallottam, jól szólt, de egy csőcsere anyagi csőd, szerintem többet tud mint ami az emberek 99%-nak kellene. Szöges ellentéte az Engl egyszerűségének.
Alapvetően mindegyik fej jó cucc a maga kategóriájában, ha mechanikai gondjuk nincs (ezt majd megmondják a szerelők ) akkor nem lősz mellé. El kell menni, meg kell hallgatni mindegyiket, aztán amelyik tetszik, hazavinni.
Sziasztok!
Csöves erősítő vásárlás előtt állok, és szeretnék véleményt kérni tőletek megbízhatóság, tartósság, javíthatóság, használhatóság szempontjából a következő fejekről:
Laney TT100
Peavey JSX
ENGL Blacmore
H&K Triamp Mk1.
Segítségeteket előre is köszönöm, BÚÉK mindenkinek!
Volt egy Solnado SLO-ra való cuccom. Sasszi már második éve pihent a szekrény tetején Lőrincz Attilától, trafókat szintén ő tekerte(legalábbis a csévéket Ő adta, ezúton is köszönet érte.) Volt EI96-os vasam a kimenőnek Dagnall(Marshall trafója), egy pár elfekvő előfok cső, meg kész nyák stb. Gondoltam összelegózok belőle egy erősítőt, bármennyire is nem dobogtatja meg a szívem az SLO(nem tudom miért, de nem). A szekunder bizti 0,5A-es jó helyen van, mert ez ugye egy bolond biztos erősítő, alapos leírással a neten mindenhol fellehető róla minden. Csak most egy másik verziós nyákot készítettem, mert minden furat kész volt a sasszin, ezért az 1,4-esen nem oda estek volna a furatok a nyákon, mint a sasszin. Nem volt szívem azt a szép sasszit összefurkálni. A lényeg az, hogy már nem bírtam magammal, mindenképpen be szerettem volna kapcsolni, hogy legalább a feszeket végigmérjem rajta. Nagy baj nem történt, csak meggyőződtem róla, hogy jól van megtekerve a trafó, mert bírja a terhelést. Még a 0,5A-es biztinek sem volt ideje elszállni. Az 1,4-es nyákon kb. ott van a GND kivezetése, mint ezen a B4-é( a múltkor B3-at írtam) a 15K/10uF után. Ugye a rutin, meg az évek(minek nézze az ember a rajzot)beforrasztottam a vezetéket, mert gondolván legutóbb is az volt a GND. Sima kapkodás eredménye volt ez. De beépítés előtt végigmérek minden ellenállat értéket, mert ha valami nem jó helyen van, ezt a panelt egy kicsit nehezebb kifordítani, mint a turretten alkatrészt cserélni.De ezt most benéztem. Minden Kedves Fórumozónak BOLDOG, BÉKÉS KARÁCSONYT KÍVÁNOK!!!
Nem szoktad végigcsipogni műszerrel a dolgokat élesztés előtt? Én ha mást nem is,de a földet mindenhol végig szoktam nézni.
Egyébként a biztosítéknak nem kellett volna ebben az esetben leoldania a szekunder körön? Persze attól is függ,hol és hogyan van az a biztosíték....
Amúgy én is melóhelyen kezdtem el annak idején erősítőt építeni,de akkor még egy színháznál dolgoztam, meg a főnököm is aktív zenész (dobos) volt. Ott készült az első két erősítőfejem,volt rá idő mindig, két színdarab premierje között,a holt időben.
Ez van akkor, ha munkahelyen "üresjáratban" lopva kapva rakja össze az ember a cuccot.A nyákon a GND mellett volt a B3 forrszeme. Ki nézte... Lyuk lyuk, ment bele a vezeték, forrasztás, aztán próba. Táp leül, trafó dünnyög, ellenállat ég, füstjelek winnetoutól, hogy valami nem fasza. De legalább öt perc után rájöttem, hogy félre dugtam.....
Annyit nem csinálok hogy probléma lenne ha nem indul elsőre!Álltalában az negatív visszacsatolás felcserélése a testtel, meg ilyenek szoktak sípolást, búgást-zúgást okozni!
Nekem eddig kb. mind indult elsőre,persze akadt olyan,ahol mondjuk volt némi zúgás és alakítani kellett kicsit rajta,vagy valami nem teljesen úgy működött ahogy akartam,de mindegyik megszólalt elsőre.
Azért a bemeneti jack földet GND helyett tápfeszre kötni... .....a tápot meg testre.....na ilyenek még nem történtek velem.
Nem tudom ki hogy van vele, de nekem még erősítő elsőre soha nem indult be. Összeraktam egy SLO-t, de a B2 fesz. bekapcsolás után esett vagy 150-200V-ot. A tápban a 10K/2W meg is égett. Aztán én láma észre vettem, hogy a bemeneti jack testjét a panelon nem a GND-re, hanem a B3-ra kötöttem. A 15K/10uF-ot simán testre qrtam.
Iszonyat kotvány minőségű alkatrészeket lehet itt nálunk is a helyi bóótban beszerezni,ilyen csatlakozó,kapcsoló és egyéb szempontból. Csodálom,hogy egyáltalán piacra engednek dobni ilyen kacat holmikat.
Pl. szinte lehetetlen a legtöbb webáruházból is (a nem olcsó Lumberg és Deltron kivételével) olyan DIN aljzatot találni,aminek nem egy vékony lemez az összes lába,ami ráadásul be van vágva,és könnyen letörik ott.Szar forrasztani is,szar a műanyag része is,kiáll a fémrészből,az anyaga is gagyi. De ha sikerül is megforrasztani,akkor olyan szinten nem fogja meg a dugó lábait ez a lemezes érintkező,hogy lötyög az egész,rosszul kontaktol,ócska de tényleg!
Úgyhogy leselejteztem a vadiúj csatlakozókat ilyenből (asszem a Lomiból rendeltem),aztán vettem normális Deltron-t,na az fasza!
óóóóó bocsesz én értettelek akkor félre, azt hittem nem tudod megforrasztani : ) Igazából meg lehet de tény hogy hulladék az anyag. A jack-ről szóló írásoddal teljes mértékben egyet értek. Nálunk az olcsóbbik jack dugókban 1-2 hét után már forognak a közepek, csúcsok, sőt rengeteg olyan van hogy a boltban ideadja az eladó, kezembe veszem és már forog is a közepe... undormány, szomorú dolog hogy lassan nem lehet kapni elfogadható áron, egy picivel normálisabb terméket....
Szia! Nem arról van szó, hogy ennyi idő után sem tudok megforrasztani egy kapcsolót, hanem arról, hogy ennyi forrasztási tapasztalattal is el tud folyni a kapcsoló, mert olyan szar anyagból készült!!!!!!!!De sajnos nem csak ezekre a kapcsolókra igaz ez. DC dugók, ajzatok 3,5-6,3 jackek, amik mostanában kaphatók és itt nem a neutrik vagy cliffre gondolok hasonló minőséget képviselnek.Notebook alaplapon BGA chip cserekor az egész alaplap 230-250 fokon van és nem olvadnak el a cuccok a környékén sem. Pedig az is made in china. Volt úgy, hogy forrasztás után nem folyt el a műanyag, de nem lehetett kapcsolni, mert megszorult a kar. Gondolom benne szétolvadhatott valami. A lényeg az, hogy ezeket az olcsó szarokat kerülni kell. Csakhát külsőre nem látod rajta, hogy ez jó lesz vagy sem.
én az ilyet a cégnél (pontosan ilyet használunk mi is, meg az 1 körös változatát) úgy forrasztom (meg kb mindenki) hogy: vastag hegy (nagyobb hőt ad le, én vékony heggyel tolom kinek mi jön be), 400-410 fok hőmérséklet a tápon, azért hogy a pillanatforrasztásnál hamar megolvadjon az ón. Ólmos, 4 csatornás stannol ónt használunk. (kurva drága de jó, az 500G-os 1 mm-es 20 rugó környéke :DD) Egy pillanatra odaérinted a pákahegyet és felónozod a lábát a kapcsolónak. A vezetéket felónozva odatartod és egy nagyon pici friss ónt veszel a pákahegyre. Utána odaérinted megint egy pillre közben fogod a vezetéket mint a satu, és sietsz mint a gép hogy a pákahegyre vett ónból ne párologjon el a folyasztószer és ne legyen takony az ón :DDD Ha sokat forraszt az ember ilyet utána már nevetve megy, az elején én is küszködtem sokat, sajnos az a műanyag hamar megolvad, nem is értem a gyártót, vagy ha nem olvad meg akkor a kapcsóló beragad. Vaaaagy marad a Máki féle megoldás drágább, jobb minőségűt kell venni :)
A két fölső (amik "szépek") egy EI 96 leégett hálózati és egy kimenő, ennyire emlékszem. Van egy komlpett cséve ei96-hoz, asszem vaalmelyik tekercs nem annyi lett, mint kellett volna, de bevasalod és működik.
Az alsó randa trafók meg mesterek meg "guruk" munkáiból lettek kibontva, fogalmam sincs, már, hoyg melyik működik :D
Émmá' nem tudom melyik működik, melyik nem. Elviszed, kipróbálod, kiméred, ami működik megtartod, a maradékot beadod vasba, vagy levélnehezék lesz vagy valami.
En egyszeru Solomonnal is meg tudom forrasztani. Eleg sokat hasznalok, a kisebbol is, de ilyen jellegu baj max akkor volt veluk, ha mar sokadjara forrasztottam, de vagy 200-at biztos elhasznaltam mar. Az, hogy eltorik, beragad, szetesik, mar inkabb elofordul.
Hidd el én is pillanat pákával kezdtem 14-15-évesen forrasztani. Nem a wellerrel van a baj, hiába a folyasztó szer, amiből én farenheitet használok, ólmos forraszanyaggal, hanem ezek a kapcsolók tényleg ilyen szarok. Igaz még csak 34 éve forrasztok rendszeresen....
A kapcsolón lévő kivezetések túl rövidek, hogy a saru rendesen megálljon rajta, bár még nem próbáltam ezt a megoldást. de azt hiszem jobb kapcxsolókat kell venni, ahogy Mákos írta vagy a Lomexből vagy a MiyamaMiyama
Wellerrel én se tudnám :D
Pillanatpáka, folyasztószer a kivezetésre, rendes ólmos ónforrasz, és hegyes csűrű fogó.
Utóbbival a kivezetés tövénél ahol hozzáférsz megszorítani (hőelvezetés) , aztán a vezetéket a lukon átdugva a pill. páka
hegyén lévő cincseppet 2 (kettő!) másodperc alatt elfolyatod a forrszemnél.
Tuti nem lágyul fel a leggagyib kínai sem.
De mire a wellerheggyel felmelegíted, odabiggyeszted a cint, derótot, tuti szétesik.
Én is szenvedtem a forrasztással, de áttértem a csúszósaru + csugorcső megoldásra.
http://www.ledfenyforrasok.hu/Szigeteletlen-kabelsaru-28x05mm-/-rez-aljzat-KSH
Ahány ilyen kapcsolót látsz annyi féle gyártmány. Nekem kb. 20-ból 1 ment tönkre, az is kb. 1 évvel a beszerelés után. A kétállású kar megszorult középen.
Ámberek! Ilyen kapcsolóval nektek nem volt bajotok?
Képtelenség megforrasztani úgy, hogy közben ne folyjon el a kivezetések körül a műanyag. Már a legkisebb hegyet tettem a wellerbe, hogy tudjam megforrasztani. Így is 50%-os az arány, azaz a 6db-ból sikerült három kapcsolót használnom. Sok szar gagyi alkatrész van a piacon
Ha jól van megcsinálva DC-ben,akkor jó eséllyel a fűtésből eredő zajokat jól vissza lehet ezzel fogni.
De ennek főként higain erősítőnél van jelentősége.
Na meg ha DC,akkor valami segédáramkört is lehet esetleg táplálni a fűtőfesszel....
Szaki, egy csőnél változtat valamit, ha nem AC-vel, hanem DC-vel táplálom a fűtését?
ECC83-ról van szó.
Ez tartósságban, hangzásban, működésben okoz bármi változást?
Sajnos egyre kevesebb helyen és egyre drágábban. Volt orosz laktanyák környékén, még néha látok a vaterán is. Ára 1500-3500 között. A 6P3SZ-E a jobb fajta. Meg ahol MIG repülőgépek voltak szolgálatban. (Bármily meglepő azokba is használták.)
Most tad-tol fogok, elkuldod nekem emailben, az azonos tados termek-linkekkel a listat? Megnezem, mennyiert kapom. (mallory 150 az a tad mustard asszem)
A 10 mikrósokat elvinném,de a 6,8-asok nem kellenének.
Tudom,árukapcsolás meg occsó meg minden,de arra hogy itt porosodjanak,felesleges.
De ha a 10-eseket külön odaadod,akkor részemről oké.
15 db 10uF 450V S+M (made in Germany) LongLife 250Ft/ db áron eladó.
12 db 6.8uF 450V S+M (made in Germany) LongLife 150Ft/db áron eladó.
Csak egyben, ha jól számolom 5550 Ft.
Vatera Foxposttal is mehet, ha van nálatok automata. (400 ft a díja), vagy MPL automatába (490 Ft, asszem).
Vehetsz mást is még, a csomagküldés díját nem emeli.
tüskesoros, egyszer szerelhető, nyákos cucc, nehéz javítgatni, külföldi oldalakon is panaszkodnak rá (nem csak a JVM-re) :) de a hangja az szerintem igencsak odabasz, a maga stílusában :()