Nem tűnt el csak hülye helyre volt rakva (mintha el lett volna dugva :D). Én is azt hittem megvették de szétnéztem alaposabban és megtaláltam egy fej mögött. Most meg egy H&K 140-ért az adok veszekben.
Bocs az offért.
egész pontosan jaja, énis gondolkoztam, hogy megveszem, és eccerre eltünt ... :) amugy a legolcsóbb fullcsöves H&K fej a WARP 120W 276 bruttóforintér numetálosok előnyben. kösz a linket!
Nem tudom jobb-e vagy nem mert én meg még EL34-el nem hallottam
Güntertől vettem úgymond de nem az övé volt. Bizományba volt beadva. De használt ilyet (vagy ezt?) koncerten meg stúdióba is. (Bár gyanús hogy ezt mert nekem koncertről rémlik a kis kopás a léni feliraton )
Hát gregorius barátom nagyon köszönöm a felvilágosítást! nem gondoltam volna hogy a mai fórumkultúrában akad olyan, aki ennyit pötyögne egy másik ember kedviér. én csak felhesználói szinten kérdeztem, mer van egy uj Laney fejem GH100TI és alkalmas lenne bele a 6L6 is, kérdésem hogy adna-e neki még egy kis dücskőséget, amit hiányolok jelenleg, vagy nem? most valami TAB mittomén eredeti el34ek vannak benne, nem ismerem (amugy sem ismerném mer ennél azért tudatlanabb vagyok).
figyu, a net tele van ezekkel a dolgokkal, igaz, angolul, de tele van...
6L6 alapvetően egy sugártetróda, az EL34 pedig pentóda...
következő dolog az lenne, mi az a sugártetróda, meg mi az a pentóda, aztán ha leírom jön a következő kérdés, mi az az anód meg mi az az elektron meg ilyesmi...
nos, ha tényleg választ akarok adni, nem csak urbánus-konzumidióta oldalról leírni a különbséget, akkor pötyöghetek itt reggelig
az a tény,hogy a két csövet együtt emlegetik köszönhető az azonos lábkiosztásnak, a hasonló üzemi paramétereknek...
de ha megnézed az adatlapokat, tulajdonképpen rájössz, hogy a két cső paraméterei köszönőviszonyban sincsenek egymással... de a csere-bere gitárerősítőknél elmegy, sőt izgalmas dolog
ettől kezdve az, hogy melyiket használjam, ízlés dolga...
persze az EL34 "izmosabb" cső
én úgy tapasztaltam, könnyebb meghajtani, de a bias beállításra érzékenyebb mint egy sugártetróda (pl. 6L6)
sugártetródában különösen jó az orosz katonai kivitel, ahol elég széles sávban lehet játszani a biassal és az eredmény jelentkezik a hangzásban annélkül, hogy a cső belehalna vagy elszaródna a hang...
a 6L6 igénytelenebb a biasra...
ez persze csak az én szerény tapasztalatom...
amit még mondanak egyesek az az, hogy a 6L6 hozza a trióda jó tulajdonságait a hátrányok nélkül, szóval profibb mint a pentóda, persze fiatalabb konstrukció is, jóval a pentódák meglejenése után fejlesztették ki, szabadalmi, gyártási meg ilyen problémák miatt...
a kink nevű "puklit" akarták kiküszöbölni a karakterisztikában és jól sikerült
de egyébként tényleg csak a gitárerősítős világban van kapcsolat a két cső között... mármint itt van alapja az összehasonlítgatásnak...
Szerintem kezdésnek egy nagyon jó könyv: John Linsley Hood - Csöves és tranzisztoros hangerősítők. Benne van minden, alapkapcsolások, cső-alapok. Bár a könyv inkább hifi, mint gitár, én sokat tanultam belőle.
sziasztok! rendelkezem egy Laney GH100TI toniijommi aláírású új csöves fejjel, melyben 4 db új (meglehethogy gagyi) EL34 melexik. Kérdésem, hogy jobb lenne-e belevenni mondjuk 6L6 csöveket? egyáltalán mi a különbség a 6L6 és EL34 között általában? Hozzáértő válaszadók válaszát köszönöm!
szerintem előbb tanulj jó sokat...
meg alapvetően ismerni kellene az alkatrészeket mint a tenyered... ismerni kellene alapkapcsolásokat, ki kivel van és miért ott a dobozban...
ha pusztán azért akarsz megtanulni ilyesmit, hogy legyen egy saját erősítőd, akkor az kb. akkora időpocséklás, mint elvégezni egy főzőtanfolyamot egy tányér bablevesért.
egyszerűbb, ha boltban veszel, vagy építtetsz valakivel, ha mindenáron "custom made" cucc kell...
ha mással építteted az is olyan, mintha te csinálnád, csak nem a te kezedet égeti a páka
Szakmailag még nem volt problémám a Mezeyvel, engem még csak pénzzel baszott át. Végül Birta Miki is bizonyíthatja, hogy meg tud építeni korrektül egy bonyolult fejet. De kérem szépen ez micsoda, amit a gitarhangtechnikás Ampeg cikkjében olvasok? Épp a 7027A csövet készül kiváltani valami 6L6 csővel egy Ampeg V4-esbe:
"...nagy tétel Sovtek 6L6 GB-ből válogattam quartettet. Csak az jöhet szóba amelyik anódfeszültsége a katalógus adatot túlteljesíti. A GB alváltozat egyébként nagy erősítési tényezővel rendelkezik."
Hát a kiváltani készült 7027A max anódfesze 600V, amiből kb 550V van kihasználva az Ampegben. Ezzel szemben a 6L6GB (és 6p3c-e) max anódfesze 360V (szemben a GC változat 500V-jával). Az erősítésük pedig egyforma.
Szóval talán 6L6GC-ből kellett volna válogatni (kíváncsi vagyok mondjuk hogyan történt az max-anódfeszre válogatás).
Másik furcsa mondat: "érdemes kísérletezni a Sovtek cég kiszajú, nagyerősítésű alacsony mikrofóniájú csöveivel: 12AX 7 LP, LPS, WA,WB."
WA nem nagyerősítésű. WB sem igazán.
Tovább is van: "Fontos dologra szeretném felhívni a figyelmet: A csövek cseréje nem annyiból áll, hogy régi-ki, új be. Ez egyébként is csalfa tévhit, ebben az esetben pedig fokozottan. A 12 DW 7-es egy perverz cső. Egyik fele ECC 83-szerű, a másik ECC 82-szerű. Ebből látható, hogy nemcsak munkapontellenőrzést, de átállítást is kíván!"
Az Ampegekben a 12dw7 a szokásos katódbiasos beállításban van. Mit kell ott munkapontot állítani?
Olvasni kell sokat a neten,meg pl ezt a fórumot is.
Sok-sok hasznos infó elhangzik,én is sok dolgot tanultam meg itt (meg máshol).
Valami halvány elképzelésnek azért kéne lenni,hogy mit is akarsz.Utána esetleg utánanézhetsz,hogy az eredeti verzió miből van,hogyan,stb.
Pár hasznos oldal:
http://www.tubetown.de/ttstore/
http://www.acplink.com/amplist.aspx
http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/tom/schematics.htm
http://www.proguitar.de/ProGuitarPreisliste/Amps/AmpPreisliste.html
http://www.hoffmanamps.com/charts/grounds.htm
http://www.obsoleteelectronics.com/Transformers/Load_Impedance/load_impedance.htm
http://mhuss.com/
egészen minimálisan értek hozzá.össze tudom forrasztani a dolgokat, ennél alig több a hozzáértésem...:) de hol találok mintát, ami alapján egyáltalán tudom, hogy miből milyet kell venni hozzá? meg ilyesmi...
nálam is felmerült hogy talán jo lenne épiteni valamijen erősítőt: arra gondoltam hogy cső előfok, és MOS-FET végfok, csak hogy nel egyen tul nehéz... és 30W bőven elég... mondjnuk 1x12 es hangszoroval... mit gonodltok ijen kicsit felesleges scinálni? persze semmi extra nem kell. még EQ sem... se reverb, se x darab csatorna... csak 1, de az szoljon...
Ez is jó megoldás,csak kell mégegy táptrafó,meg csövek,meg foglalatok,stb. Kicsit költségesebb.
Én leginkább azt tanácsolnám,hogy csak a Mesa modern RED csati,és mondjuk egy SLO-100 tiszta lenne megépítve (kapcsolható crunchhal).
Ez szép tiszta hangot,és brutál torzat eredményezne,és ezt még viszonylag egyszerű lenne kivitelezni lábkapcsoló-kapcsolásilag is.Ez,a legegyszerűbb esetben asszem 6 optóval létrehozható lenne,meg egy-egy kapcsoló a clean/kráncsnak,meg egy a loopnak ki/be.
EZ egy szép párosítás lenne,de az átépítés idejére télleg nem lenne fejecske.
A SLO-100 kopimon nekem is sokkal jobban tetszenek a torzított hangok,ha a visszacsatolást teljesen lekapcsolom.Tényleg folyósabb,és több felhang lesz a hangban,összeségében dögösebb az egész.Nekem ez egy kis kapcsolóval állítható.
A Dual Rectonál is a Modern Red csatornán nincs visszacsatolás.
A helyedben azt csinálnám,h meghagynám az eredeti cuccot,úgy ,ahogy van.Csinálnég egy recto-előfokot mindenestől és azzal hajtanám meg a meglévő végfokot.Mert ha minden igaz van rajt olyan bemenet:)
Akkor megmaradna az eredeti sound is, ha esetleg mégis kellene. Ha végsem ,akkor meg használod a recto előfokkal.
Arról nem is beszélve,h az átépítés ideje alatt nem is tudnád használni a fejet.
egy turpisság a mesa-hangban (folyósság és felharmónikusok) a visszacsatolásban rejlik (vagyis nics visszacsatoló ellenállás). kipróbálható :) én is így használom a Laneyt ha erre van szükségem :)
Értesz valamennyire az ilyesmihez?
Ha igen,akkor vagy valami Marshallt (pl JCM-800),vagy neked is a Soldano-t tudom ajánlani.Azok viszonylag egyszerű felépítésüek.
Kinyomhatod,nem fog elszállni semmi,viszont mivel a csöves végfok,és gondolom a MicroCube is földelt hálózati dugalj-jal készült,előre bocsájtom,hogy búgni fog a földhurok miatt.
Valamelyiket (lehetőleg a MicroCubet) dugd egy T-dugóba,ami földeletlen,vagy tegyél bele elemeket,és próbáld meg azzal.
A lényeg,hogy csak azután kapcsold be a cuccokat,miután mindent összekábeleztél,hogy a kábelen keresztül a MicroCube is megkapja a földelést.
Ja,vágom,milyen hangzást akarsz.
De a Soldano is ilyesmi ám,még ha nem is ismerik annyian,mint a Mesát.
Jó,a Mesa kicsit télleg "dögösebb",de a Soldano kicsit talán "zeneibb",és a tisztája is kurva jó!
halihó. Szeretnék épÍteni magamnak egy kb. 100 wattos kombót, valami egyszerűt, amivel azért koncertre ki lehet állni. vagy ha csöves, nam kő annyi watt...:) szóval nem tudom, hogyan fogjak hozzá, nem tud valaki ajánlani egy leÍrást - kapcsolási rajzot, alkatrészlistát, nyák-rajzot, ilyesmit, aminek alapján össze tudom rakni?:) köff a segÍtséget előre is
A Microcube vonalkimenetét, csöves végfokra is ki lehet nyomni?
Vagy inkább csak keverőre, meg felvételre jó?
Gondoltam kipróbálom, mit szól a nagy cuccomon, csak félek, nem-e száll el valami...
Kösz :) Amiért a Recto - t választanám, az az a szempont, hogy zeneileg nekem nagyon brutálisan torzított, de közben lágy hang kell, és a Mesa az, amelyik adja ezt a max. gain - t, de közben lágy, folyós hangot...nehéz leírni egy hangképet; talán mégis a "folyós" a legjobb kifejezés. Meg van a hangszínben valami (asszem a felharmonikus) - ami a Mesa-knál jön ki nagyon jól. Out To Win, Terror, A18, All Out War...hc bandák, akik Mesa-t használnak, náluk elég jelentősen kijön az a hangzás, amiről próbálok beszélni :D.
Ezen az oldalon össze tudod hasonlítani némileg a Soldano és a Mesa hangját.
Szerintem a Soldano is igen faszán szól,nem marad el a Mesa mögött.Nem hiába 700-800ezer forint az ára amúgy! :))
OK nagyon köszönöm a segítséget! Szólok ha meglesz a fej, és akkor meg ha bárki bármit tudna segíteni, nagyon megköszönném...de azt majd akkor és személyesen. Mégegyszer köszönöm! :)
Hát,így inkább nem ajánlok senkit,mert mi van,ha mégsem vállalja.
De akiket tudnék esetleg ajánlani,azok gyakran fordulnak meg ebben a topikban. Ha valamelyik elvállalja közülük,akkor úgyis megkeres téged szerintem.
Akit semmiképp nem ajánlok: Mezey Béla! :DDDDD
Lehúz,mint az örvény! :DDDDDDDD De ő még nem járt erre.
Azért a Recto-ra kicsit több lóvéval számolj,mert sokkal bonyolultabb munka,mint a Soldano,de ez nem biztos,hogy hangban is megnyilvánul.A csatornaváltás vezérlését nehéz megcsinálni ott.
A Soldanonál ez csak 4db optócsatoló,vagy 2db relé.Meg a kapcsirajz csak egy dolog,de abból panelt is kell csinálni valahogy.
AZ 50W meg simán jó!
Uhh nagyon köszönöm az infókat :). Ha már lehet belőle recto-szerűt csinálni, akkor azt kéne, nem Soldano-t...az hogy nem 100 wattos gondolom nem baj; a recto - nak is van 50 W - os változata. Ha minden igaz, meg tudom venni elvileg egy-két héten belül...abban tudnál segíteni, hogy kihez, hova forduljak? Mert tényleg teljesen tájékozatlan vagyok az ügyben.
JA,bocs,mivel csak két végfokcsőről beszélünk,ezért az impedanciák helyesen:
2x6L6= ~4000ohm
2xEL-34= ~3500ohm
Én 100W-ban(4 végfokcső) gondolkodtam... :))
Hát,fene tudja.
Ez a cucc az ábra alapján szerintem jó alap lenne egy Rectonak. 5db ECC-83 és két EL-34.A Recto 5db ECC-83 és 4db 6L6 vagy EL-34.
De az EL34 helyére betehetsz 6L6 csövet is eletleg,csak biast kell állítani. Szerintem a két trafója is jó lenne egy Rectohoz,úgy látom az anódfesz 450V körül van,az jó lenne.
A kimenőtrafója ugyan EL-34-hez van,de 6L6-hoz is jó lenne szerintem,nem olyan nagy ott az impedanciakülönbség (1750ohm vs 1900-2100 ohm). Ha a Mesáékat sem érdekli,akkor jó így.
Én kivágnám az egész meglévő paneljét,és csinálnék a helyedben egy komplett újat,ami már Recto persze.
Megépítettni az egészet szerintem drágább lenne,mert akkor még kellenének trafók,foglalatok,doboz,sasszi,stb,és úgy lenne szerintem az anyagköltség minimum 100ezer.
Így meg minden adott,csak kell egy új panel,kondik,ellenállások,optók/relék,stb,sőt,esetleg új csövek (ha kell),meg a munkadíj persze és még mindig olcsóbban jössz ki szerintem. Csak találj rá embert.
Azért egy eredeti Recto kapcsolás mindenestől nem egyszerű annyira,de nem is vészesen bonyolult.
Vagy építtess egy Soldano SLO100-ast,az sokkal egyszerűbb,és hangilag majdnem ugyanolyan röfögős,mint a Recto (1 tiszta,kapcsolható Crunch-al,és egy Overdrive,jó brutál hanggal).De persze te döntesz.
Egyszer mindent el kell kezdeni :) vagy az ábra alapján (én fikarcnyit sem értek hozzá) menne? Esetleg tudsz ajánlani valakit/valamit? Vagy esetleg ne is ezt vegyem meg hanem éppíttessek egyet? Csak arra gondoltam hogy az alapanyagok zöme gondolom ebben adott, ha hasonlítanak (csövek, stb...) - és nem adják drágán. az az igazság, hogy tényleg fogalmam sincsen merre hány méter...kihez, hova...??
Szóljatok ha meg tudjátok oldani(igen ez a sematikus ábra, ezt adta ki nekem is, amikor kerestem) - mivel ha igen, nekem is érdemes lesz beleinvesztálni...nagyon hálás lennék érte, komolyan.
Az alap egy fullcsöves ELK erősítő...nagyon nem elterjedt. 4+1 előfok + két végfok cső; állítólag a Fender erősítők struktúrája szerint. És elvileg a Dual Recto - is hasonlóan épülnek fel szerkezetileg...de ezeket én persze nem tudom mert csak mesélték :) kép sajnos nincsen róla. Te foglalkozol ilyenekkel?
A válaszodból az tűnik ki, hogy ez egyáltalán lehetséges (?). Nem tudok sokat róla, annyit tudok, hogy a Fender erősítők szerint épül fel többé - kevésbé, és hogy a rectifier - eknek egy bizonyos része is. Ez bizonyos szempontból bizalmat ad a dologhoz...de mivel nincsen mély tudásom az ügyben, nem tudom ezek alapján az információk alapján eldönteni, hogy lehetséges - e...egyáltalán nem tudom, mennyire lehet belenyúlni egy erősítőbe, mik a határok.
Azért ez függ attól is, milyen cuccot akarsz tuningolni! Mert lehet, hogy többe kerül a hús mint a leves. Egy rectos hanghoz lehet, hogy át kell építeni az erölködőt.
Evés közben jön meg az étvágy...minél többet ki lehet belőle hozni, annyit akarok...minél folyósabb, mély torzítást; ez a rectifier - hanghoz hasonlít a legjobban számomra, ezért írtam azt.
:D:D Jaja valóban szokatlan lehet az időpont a kérdéshez :). De ez tényleg foglalkoztat; arról van szó, hogy jelenleg nincsen pénzem táposabb brutális hangú erősítőre, viszont kinéztem egy igen jó fullcsöves fejet olcsón; csak az éppen nem egy rectifier. Arra vagyok kíváncsi, lehet - e elvileg csinálni belőle egyet :D - najó azért nem rectifier-t, de egy hasonló hangkarakterrel rendelkező fejet.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem; roppant dilettáns vagyok a témában, ezért ha hülyeség kérlek ne röhögjetek ki :). Ha van már egy meglévő fullcsöves erősítőm, azt esetleg át lehet építtetni úgy, hogy hangzásbéli különbséget produkáljon az átépítés? Speciel arra gondolok, hogy a torzított csatornát megturbóznám; + gain, ilyenek... fontos lenne a válasz, előre is kösz
Már a rólam elnevezett topicban megtettem, de itt is szeretném megköszönni Gregorius kollégának az önzetlen szponzorációját, hogy hozzájuttatott egy általa készített csöves kombóhoz. KÖSZI
viccet félretéve, mindent meg lehet javítani, csak a hibás alkatrészt kell kicserélni, ebben nincs semmi ördögi...
persze megtalálni melyik a hibás alkatrész, háát az sokszor cimboraságot igényel az ördöggel
akkor jo!azért kérdem mert tudnék szerezni egy jmp fejet csak az a baj h nagyon messze van!bátyjámon keresztül megy a téma!csak az a baj h a gazdája még annyira sem ért hozzá mint én pedig hidd el én se sokat konyitok!és a tesóm azt mondja h a haverja(a fej tulaja)azt mondja h elvileg lehet h nem javítható!
hi!vkitől segítséget szeretnék kérnilétezik olyan h egy fej már nem javítható?!jó ha átmész rajta egy tankkal! de mittomén ha trafó v cső gondok vannak akkor még javítható nem?!bár ha csőgond akkor tom h javíthaó