Ezt fendermania2000 írta: Ide írom be a tegnapi érdekes tapasztalatomat. Egy ismerősöm magyar-amerikai barátja 2 éve visszament usába, itthagyott megőrzésre néhány les pault, meg 3 twin reverbet is. Tegnap egyet előrángattunk, super twin reverb, sosem láttam ilyet, 4 sávos külön eq van benne a normál 4 hangszíngombon kívül. Meg torzító is van benne (az nagyon rémes volt, a tipikus zizis torzítás). Tremolo meg nincs. Nagyon régi lehet. Külön trafóval működik, persze az usából származik. Akkorát szólt, mint az állat. Utána mindjárt bedugtam a gitárt egy marshall fejbe (nagyon állat, de nem vagyok otthon marshallban, nem tudom, hogy milyen) 4 hangszórós láda volt hozzá. Ég és föld a kettő hangja. Aztán jött a lakásban még fellelt alig használt vox 30-as. Ez meg a harmadik teljesen más hangkép volt. És hát igazán egyik sem tetszett. Talán a fender. Ami meglepő volt, hogy a tiszta hangjáról híres vox is torzított nagyobb hangerőn (persze azért elfogadnám). De a blues junioromhoz képest olyan irgalmatlanul nagy és nehéz cuccok ezek, hogy erősen elgondolkoznék azon, hogy kellenének-e. Na csak ennyi.
Ezt birta írta: Szerintem nagyon tanulságos az amit ide leírtál. Sokan nem ismerjük eredeti hangzásában a legendás cuccokat és esetleg úgy alakítunk ki róla képet hogy csak azért mondjuk mert mindenki azt használja, személyes tapasztalatom hogy sok digitális modellező erősítőben a nagy márkák hangjai főleg a torzitók jobban szólnak mint az eredeti. A Marshallokon az eredetin mindig hallok egy csúnya zizegő kásás hangot ami a modellezetnél sosincs rajta. A fender torzitókon már a modellezetteken sosincs rajta a z a minden fenderen kiírthatatlan puffogó hang. A Vox is azért torzít mert 30 w-os és a tiszta hangot csak a maga teljesítményén tudja hozni. Tud az sokkal hangosabban is szólni de már chrunch hangszinen. a XI. században a modellező cuccok már mindent tudnak profin és olcsók cipelhetőek. A hagyományos csöves vonalon pedig vagy kompromisszumot kötünk vagy kisérletezgetünk (lásd Mezey erősítőm ) vagy méregdrágán vásárolunk pl. 500 e ft-tól a csillagos égig.
Ezt fendermania2000 írta: Nem tudom pontosan, úgy tudom, hogy a mai super twin más, mint amit kipróbáltam, ez super twin reverb nevű volt.4 eq poti volt a négy hangszínszabályozó mellett, és apró számokkal volt a frekvencia a potik alá írva.De valóban nagyon sok cső volt benne, ahogy hátulról megnéztem. A vox meg nyilván azért vezérlődött túl, mert jól felhangosítottam, és nyomtam az akkordokat rajta. Shadows dallamokat játszani rajta biztos, hogy csodálatos. Legközelebb a stratommal is kipróbálom. Szóvala blues junior is jól szól, még ezekhez az erősítőkhöz képest is,csak halkabb. Modellezett cuccot meg még sajnos nem hallottam, de biztos nem véletlen, hogy Miki is twin reverbet venne, meg analóg pedálokat. Azért egy cyber twint kipróbálnék..
Ezt fendermania2000 írta: Ja és még annyi, hogy minden világsztár telerakja a rack-jét digitális csodákkal, eszméletlen mennyiségű effektekkel, erősítő hegyen játszanak.Így jön ki az egyedi hang.Még Hank MArvin a Shadowsból sem használ ősrégi analóg visszhang készülékeket, hanem digitális effektet használ. Vagy a coutry gitárosok lába előtt is 1 négyzetméter effekt kapcsoló van, ami a 3 méter magas rack cuccait vezérli. Hmm....
Ezt rockerviktor... írta: Ez lehet, hogy így van, de ettől függetlenül rengetegen használnak (a legnagyobb nevek közül is) kis pedálokat. A multiknak és a kisvasútnak is megvannak a maga előnyei. De abban biztos lehet bárki, hogy pl Steve Vai előtt nem fog egy GT-8at látni...
Ezt locust írta: silverface twint 200ból meg lehet szerezni, nem hiszem, hogy ha az erölködő és a hangszórók rendben van, akkor egy modellezös akárminek a hangja felérne vele.
Ezt fendermania2000 írta: Brad Paisley egy nagyon híres counrty gitáros. Egy róla szóló cikkből szkenneltem az alábbi kis cikket. A rack olvasás nélkül is magáért beszél.
Ezt fendermania2000 írta: Hát persze, hogy nem attól lesz valakinek jó gitár soundja. Ő biztos, hogy bármilyen cuccon, bármikor nagyon jól gitározna. Bocs, hogy kicsit offoltam a topicot.
Ezt winnetou írta: A cikkben benne van, hogy fokepp delay dolgokat hasznal, par torzito es ha mar egyszer country, akkor termeszetesen compressor. Mondjuk az erositoje jobban erdekelne, az valami bitang jo motyo.
Ezt Gregorius írta: tegnap este ment a kis rettenetes egy bulin egy igen finom hangú telecasterről. meg vittem egy fejet, de ez még nagyon harapós kedvében volt, ugyanis a telecasterrel is hirtelen indult... képzeld, mi lett volna egy aktív humbuckerrel :-)
Ezt Gregorius írta: egyébként észrevettem, elég sok kondit használok el erősítőnként, fele is elég lenne, de hát én így szeretem... jobb a dinamika így, csak hát túl hirtelen indul a hang...
Ezt Gregorius írta: nem nehéz építeni, pár alkatrész az egész, csak míg kikísérletezgeted, hogy hogy a legdögösebb, az kurva sok idő... tegnap este például sokféle képpen ítélték meg a kis rettenetes hangját...
Ezt _laja írta: csak óvatosan, még húzd ki egy darabig ;))) Ja igen, ha torzított csatornát is csinálsz - arra gondolj, hogy általában a torzított csati után jön az effekt, ha van olyan. Pld. delay, reverb, ilyesmi. Nem azt mondom, hogy túl kell effektezni, de ha nincs beépített reverb a cuccban, akkor egy effekt loop-ot érdemes megfontolni.
ilyenek ezek a gitárosok. Minden kell egyszerre és azonnal és 10 forintból és szuper minőségben :)
melyik a könnyebb amúgy, rugós zengetőt belerakni, vagy párhuzamos effekt loop-ot?
Ezt laja írta: nekem így is csöves fejem van, főleg, ha a borotvát is kihagyom pár napig, akkor meg pláne. Ennek ellenére inkább kötözködök, hogy legyen csöves fejem :) De csak ha analóg kijelző lessz rajta, és design-os ládát csinálsz hozzá.
Ezt Gregorius írta: olyan analóg kijelzője lesz, hogy csak akkor fog kilendülni, ha csajok is vannak a közelben :-) csajközelségmérős erősítőd lesz :-)
Ezt laja írta: hehe, a jó csajokra az én analóg műszerem is megmozdul :)
reggel kómásan mentem a metró felé egy csajszi ismerősömmel, előttünk haladt egy ilyen fehér átlátszós nadrágos fenék. Hát fáradt voltam, rajta felejtettem a tekintetem, szólt is az ismerős, hogy kiesik a szemem :) ejj de offtopic vagyok. Sajna témához kapcsolódót ide se tudok írni :)
szóval beszéljétek meg csak a nagy tudást, hogy mindenki frankó csöves cuccot tudjon gyártani beépített füstgéppel és reflektorokkal :) És akkor koncertcucc lesz in 1 :)
Ezt zoltan írta: ΕΡΧΟΜΑΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ SITE ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΤΥΧΑΙΑ, ΟΜΟΛΟΓΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΟΥ.
Ezt Neon írta: Sziasztok Csövesek, Tegnap kaptam ajándékba egy leharcolt csöves Vermona kombót. Állítólag a kimenője jó még, csak a táptrafó égett le. A srác akitől kaptam azt állítja, hogy ezt a régi 30Wattos Vox-okról másolták, de én még sehol nem láttam Vox kapcsolási rajzot amiben 2db EL34-es lett volna, mindenhol 4db EL84-es volt végfoknak. Ha valakinek lenne hozzá rajza azt megköszönném ha feltenné.
Ezt Raul írta: Á,semmi,csak csináltam egy kis logót,ide a Raul felirat helyébe,de már le is szedtem,mert nagyon szar lett,és így már nem is látszik. Beállítások fül alatt lehet csinálni. Madmant,nem csinálsz??? :DDD