Ezt Raul írta: Ahhha,Voltak még ott egyéb csodák is,nem csak az akusztika rész,meg a csövek! :DD
Pl. a régi 1920-30-as évekbeli kocsikra nagyon rábukott ő is! Volt egy kis piros kétajtós Jawa autó,az nagyon tetszett neki!
De ez már az utcsó napon volt,addig meg (majdnem) mindig oda mentünk,ahova ő akarta. Voltunk a Károly hídon,Vencel-téren,Kis-Eiffel tornyon,a várban,étteremben,rock-kocsmában (ja,ez inkább hozzám tartozik! :D ),stb.
Ő elég rugalmas egyébként,és sokminden érdekli. Az utcsó nap a rockkocsmában találkoztunk magyarokkal is!
Ezt Raul írta: Mondjuk ott a rockkocsma más értelmet nyert bennem! Tök igényes,és tiszta,fasza zene szól,jó a sör és nincs vizezve,a pultosok kedvesek,stb. A magyar átlag rockkocsma nem igazán ilyen.
Ezt Raul írta: Hű,ezeket én nem nagyon bírom inni,csak néha,általában,ha már van bennem más. Behányok tőlük. Magyar ember igyon bort!!! :)) De tényleg,én sörös,és boros vagyok (mint a lajos! :D ). Néha kicsi keményebb. Most hoztam Becherovkát Prágából,de a kupica második felét már apósom csapta be,nekem nem nagyon ízlett.
Ezt Steve írta: Sziasztok. Kérlek titeket,hogy nézzétek ezt meg légyszíves,mert van egy kis gondom vele. http://members.shaw.ca/roma/switching.html a 4053-as ic-s kapcsolásrol lenne szó,(4011 nélkül.). a problémám a következő:halk magas frekis gerjedés,gitárjáték nélkül.ha viszont játszok a gitáron akkor elnyomja a gitár jele,ami persze jo,de ha leveszem a gitáron a hangerőt akkor szintén megjelenik benne,és igy már jobban halható a dolog.Ezt a kapcsolást egy cry baby-be raktam bele,hogy tudjam mikor van bekapcsolva,és hogy true bypass-os legyen.hogyan lehetne ezt a magas frekit eltüntetni belőlle?Ja és már raktam a táp és a föld közé egy 100nF-os kondit egy kicsit halkabb lett a gerjedés,de nem tünt el ha nagyobb kondit raktam akkor sem.Még valami valamit írnak rólla angolul a fent említett címen,csak nem nagyon értem.
Ezt Maaakos írta: bocs, nem nézegettem eg yideje :)
amúgy nem ilyen volt, nem a tetjén keresztül világítottak a számok, a hengerpaláston keresztül, tehát álltak benne a csövek. de az is biztos egy vállfaja ennek a nixie csőnek.
Ezt zoltan írta: Elvileg nem szabad , hogy gerjedjen. Esetleg nezd meg, hogy a kimenet es a bemenet huzalozasa nincs e kozel egymashoz. A kimenetre tegy egy 500-1000 pF -os kondit amely levagja az esetleges gerjedest. Ha a cikkben kozolt PCB elrendezest kovetted nem gerjedhet. Esetleg a kapcsolo fold pontjat probald koltoztetni a cry-baby-n belul nem mindegy , hogy hol helyezkedik el.
Ezt Raul írta: Úgy van most is. Láttad már a SLO-100 rajzát? Na,ugyanaz nálam minden,csak a négy optocsatoló helyett két kétáramkörös relé funkcionál. De ugyanazokon a helyeken,mint a gyárinál.Oszt mégis cuppanik,de csak akkor,ha a tiszta magasabb hangerőn van,mint a torz,és tisztára kapcsolok.
Lehet ez a lábkapcsi miatt esetleg? Mert az egy saját cucc,és még nem tudtam jó kapcsolót venni bele,most ilyen ratyi műanyag szar van benne,ami nem erre való.
Ezt Gregorius írta: amit én csináltam ott semmi cupp nincs, bár a hangerőváltozás az hallható. az volt a fura, hogy tegnap mikor próbáltuk a Péterrel, alig voltak mélyei, mikor meg lajával toltuk, le akart szakadni az ég...
a kis rettenetes viszont megállta a helyét, mikor visszakapta a belevaló csöveket :-)
Ezt isa írta: Azt írjátok le nekem, bár tudom nehéz,mert,hogy az én fülem egy jókora disznósajtba való,mit vesztek észre ha különböző cső márkákat cserebeléltek?(zaj kilőve az egy dolog)
Ezt Gregorius írta: ez nagyon szubjektív... én szeretek az ilyesmivel ökörködni, de szerintem végfokcsöveknél jobban kijön ez a dolog... ma is kivettem betettem párat, de ma nem volt jó napom, sehogyan sem akart az megszületni amit én akartam...
Ezt Gregorius írta: nem fontos, bocs hogy elnyúlom a kérdést, de a PIHER az egy műanyagházas valami, kisjelű dolgokhoz kiváló, mit mondjak, a kisretekben abból van nekem a biaspoti :-)
nem megbízható, könnyen szétbassza a forrasztgatás.. itt nem márkáról van szó, inkább egy minőségi szintről amit muszály megütni...
Ezt Raul írta: Nem a poti márkája a fontos,hanem a minősége! Az Alpha meg fasza minőség.
Jó lenne nekem más is,a lényeg,hogy fémházas,normális,átlagos minőségű legyen,de sehol nem tudok itt Veszprémben fémházast kapni. Csak ez a Piher szar van,ami műanyag,és állítólag hamar kontaktos lesz.Amellett ronda is.Még belül is bassza a szemem! :DDD Meg a tengelye is hosszú,vágni kéne,az meg már gánya.
Ezt Gregorius írta: az is egy olyan szakma mint a fodrász: hozott anyagból dolgozik azt hiszi ért hozzá az eredmény meg tetszik nem tetszik, de nagy kárt nem tesz a környezetében :-)
Ezt isa írta: Én nem egészen így nem így látom. Vannak ügyes jó fülű "buherátorok". Az isi az egy dolog. (Izlések és pofonok ott borúl a bili) szerintem.
Ezt birta írta: Egész addig nincs gond amíg nincs gond!)) Szóval ha senki nem kér tőlük semmit, és ha semmi váratlan nem lép fel akkor O.K. a dolog különben csak halásznak.... Amikor idejön egy nemzetközileg elismert hangmérnök és beül egy magyar cucc mögé, akkor, csodálkozunk jé ez így is tud szólni? Szóval ez egy nagyon komoly szakma amit egyetemeken tanítanak, és ha már sok zenészpalánta megengedheti magának hogy külföldön képezze magát, akkor most már elkezdhetnék ugyanezt a hangosok is.
Ezt Gregorius írta: én meg be fogom melíroztatni a hajam.. buzis e vagy sem, nem érdekel... annyi ősz hajszálam van mint állat... nem vagyok egy hímpáva, de belül én még gyerek vagyok és szar a kontrasztot látni a tükörben... ez valahogy feledteti... végülis egy majmot fogok látni :-())
Ezt isa írta: Ez biztosan így van sajna ,még nem volt rá mód ,hogy tapasztaljam,de több nagatív élményem van. Egy-két live-on leizzadtam a mérnök úr miatt.-:))
Ezt Raul írta: Nekem csak 2-3 hangmérnökös tapasztalatom van élőben,de jól szóltunk,úgyhogy saját részről nincs rossz tapasztalatom. Ellenben a Szigeten már hallottam érdekeseket! Fosott-mosott hangzás rulz.Pláne a kisebb szinpadokon.
Ezt Raul írta: Hát,az egyiknél egy másik zenekarral közösen béreltünk egy hangmérnököt,6000Ft-ért! :)) Jól szólt,semmi gond nem volt.Mondjuk a fickóról tudtam,hogy már rengeteg koncertet hangosított,egy helyi klubb hangosítója volt.
A másik koncert az egyetemi zenei napokon volt,ott egymás után volt kb. 8-10 zenekar,mi voltunk az utolsók,és az elöttünk játszó zenekar alapjain játszottunk,de persze az effentpedálok sajátok voltak,meg a hangszerek is.Egy JCM-900-on játszottam,jó volt.Faszán szólt,meg az ének is érthető volt,pedig én követtem el,és már volt az agyamban is! :DDDDD
Ezt isa írta: Ezektől a közös buliktól mindig rettegtem. Én egyetlen hangmérnőkre se bíznám előzetes megbeszélés és próba nélkül a bulit. (A legtuttibb ,ha mi csináljuk ketten a basszerossal.-:))
Ezt Mákos írta: de ez a 33 nanós kondi kb fele akkora ,mint ami most van azon a helyen. érdekes. a 22nanos meg 4 szer akkora volt. najó, az 1600 voltos, ez meg 100 :)
Ezt Raul írta: A legtöbb koncertünket saját hangosítással követtük el,egy Vermona 6 sávos,mono,100W-os keverőerősítővel,meg két hangfallal!!!! :DDDDDD Azok voltak ám a szép idők! Akkor még olyan igazi underground fílingje volt a dolognak!
Ezt isa írta: hell! Most ezt a kapcs,építed? Nézegettem a rajzot még egy kis idő kell,hogy képbe legyek.Te vágod?( nagyon rossz minőségű a rajz,de ha jól látom egy "impre" megy a két kondi,szerintem még 100V sem kell,de mondom átnézem.)
Ezt isa írta: Nem voltatok egydűl mi is WERMONÁT használtunk (még meg is van). Te ,hogy azok mit kibírtak! Én röhej ,de ma is szeretem azt a tompa lágy hangját a falaknak.-:)))
Ezt Ted írta: üdv! lenne egy kérdésem: hogyan illesszem össze az előerősitő csöveket, mert gitárhoz kellene és a 120W-os kapcsirajzban 1,5v bemenő míg a 80W-os rajzban 300mV...? sajna ehez nem értek. ?:] szóval a 80Wos előerősítő része kellene a 120Woshoz. vagy bármilyen előfok ami jó elekromos gitárhoz. remélem tudtok segíteni
Ezt isa írta: Én egy csöves REGENT 60-nal kezdtem,még ma is a fülemben van a hangja,kúrva jól szólt,de vigyázni kell mert az idő megszépíti a dolgokat!.-))
Ezt Raul írta: Strapálható cucc volt,az tuti. Ráadásul ahhoz képest,hogy tranyós,nem is szólt rosszul.A zengetője meg igen fasza volt!
Egy idő után elkezdett folyton recsegni,és csak akkor hagyta abba,ha kicsit megcsapkodtam a tetejét,de komolyan.Akkor egy darabig jó volt,aztán újra kezdte. Meguntam,és végtranyókat cseréltem benne.Akkor jó lett,de egy pár hónap után megint kezdte.Meguntam,és az első adandó alkalommal eladtam. Ma már inkább valami kondira gyanakszom,és bánom már,hogy eladtam.
Ezt isa írta: Ha már nosztizunk az első komolyabb cuccom egy LANEY 60 -as volt 1976 (juuj!!.-()imádtam ,de sajna el kellett adnom.-(( Utánna már csak saját készítésű erősítőket használtam.Volt egy kombóm egy spec. fetes előkokkal és hangszinnel quad405 véggel két 12"-es celestion nagyon szerettem 10-év ig használtam.Kb. öt éve építettem egy full saját tervezésű(áramkörileg),minden bele adtam pl. parametrikus EQ STB. IC-és elő-hangszín és még mindig Quad405 vég.egy 12" EMINENCE "dalól" benne. Most elkapott a "csőláz" és ippeg azt építek.-:))
Ezt Raul írta: Nekem az első erősítő: Vermona 6 csatis keverőerősítő A második: névtelen házi 150W-os EL-34-es csöves fej,csak végfok,de igen fasza!Győrben vettem,occsóért. A harmadik: Marshall JCM-900 SL-X Higain Master Volume 50W.Jó cucc,de a torz hangja nem annyira jött be,eladtam. A negyedik: most épül! :DDD
Gitárok: Első:névtelen akusztikus,1700Ft volt! :DD Második:Jolana Galaxis,az akusztikust+ egy pickupot cseréltem erre Harmadik: Squier Fender Strato,sajna rétegelt,tremoló szar,nagyon elhangolódik.Eladtam. Negyedik:Apollo SG kópia,a mai napig megvan,szép hangszer,nem rétegelt,fából van,és egy jó pickuppal egész jól is tud szólni.Sok koncertet nyomtam vele. Ötödik: saját gityó,ezzel 95% elégedett vagyok.Marad.
Ezt isa írta: No vagyok.-) Az én "repom" szegényessebb Az erőlködőket leírtam,csak annyi még, hogy egy 2x150 -végfokot építettem. Gitárok: Első egy szegedi akkasztikus anonim második egy egy "mester" akusztik(klasszikus) a tanáromtól,mivel ,hogy klasszikus zenét tanúltam öt év. A Beat megfertőzött 1975, és az érettségire kaptam egy JOLÁNA tornádót. 1976-ban vettem egy IBANEZ 2020 -ast,azóta azt nyűvöm, 30 éve.