Szerintem minden Proel kábelen ilyen "nyilas" feliratozás van,még a tápkábelen is.De ha hallod,akkor neked jó...
Az "iránykábelek" kétfajta típusa létezik:
-Audiofil szférában elterjedt iránykábelek : Ezek egy speciális monokristályos rézből készülnek,a technológiába most nem merülnék bele,de aki vett ilyesmit - rettenetes pénzekért - az mind hallja a különbséget,viszont eddig minden tipusuk döntetlent ért el a az audiofil megazinok (nem a szponzornyaló magazinokat értem ezalatt) által végzett vakteszteken.Hehe.
(Meg csak úgy mellesleg gondolkozzunk már el embörök,váltakozóáramról beszélünk...akkor most melyik irány is lenne a jó...parasztvakítás)
-Hangszerekhez használt iránykábelek : na ezek működése viszont egyértelmű és bárki által könnyen kipróbálható.Végy egy jó minőségű szimmetrikus kábelt (tehát amiben két belső ér van,plusz az árnyékolóharisnya),az egyik belső eret kösd össze az árnyékolóharisnyával de csak az egyik oldalon.ezt forraszd az erősítő oldali jack földpontjára.A másik oldalon viszont csak a belső eret forraszd oda,a harisnyát ne.A melegpont értelemszerűen mindkét oldalon a jack közepére kerül.Ezzel az eljárással a kábel nagyfrekvenciás zavarvédelme megnő,a magas hangok sokkal tisztábbak lesznek,földhurok-zavarok és a színpadon előforduló dimmer-zajok (világítás) lecsökkennek.
A trükk nem új,van itthon 70" évekbeli Fender Custom gitárkábelem,az is így van kötve,meg pl. a Klotz T.M. Stevens Signature kábel is.
Én még nem néztem ki konkrétan h milyet szeretnék, de nagyon szimpatikusak. Vmi 50-60w körüli lenne optimális.Egyébként azt honnan lehet tudni, h a kimenő eredeti-é, az simán láccik? ja és mi baja lehet egy ilyen cuccnak a csöveken meg a trafókon kívül? nehéz javítani? az ellenállások meg a kondik elöregedhetnek és ha igen akkor könnyű őket cserélni?
köszi ha válaszoltok, marhán rákattantam ezekre a Laney cuccokra
simán megéri. ezért olcsó, mert itthon nem értékelik eléggé :) inkább vesznek valami tranzisztoros fejet, emrt az új , meg csilivili. én láttam már laney supergroup fejet 1000 dollárért ebay en, meg klippet 600 ért.
ami plusz kiadás lehet, mint minden csöves cuccnál, ittis a csőcsere, ami zuzammen 20 - 25 ezer is lehet.
Én Laney párti vagyok,tehát egy kicsit elfogult.-:)
Attól függ melyik tip.és milyen állapotban van.Nekem anno egy Klipp 60-as volt szerettem.
Tehát ha pöpec igen meg.)
elég régi lehet, még line out sincs rajta, ami már volt a 70 körülieken, meg még a sasszin ki van vágva a helye az egyenirányító csőnek, de a gyárban még lefedték eg ylemezzel. szériaszám sincs rajta. szóval több mint 35 :D
Hi all! Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy megkérdezzem, hogy egy szegény, szerencsétlen, kisemmizett, elárvult... gitáros akinek még nincs semmi tapasztalata csöves cuccokkal, merjen-e pl egy Léni fejet venni 60-80 körüli összegért. A kérdés elméleti, ugyanis nincs ennyi pénzem. Aztán az is érdekelne, hogy miért ilyen alacsony az áruk ezeknek a Léni cuccoknak.Aki rendelkezik Laney erőlködővel, az szélnekereszthetne róla vmi okfejtés emilben a részemre. Nagyon megköszöném.
cső
irányított kábel. jobb minőségű kábeleken van egy nyíl, hogy melyik irányba kell haladni a jelnek. ha a másik irányba halad, akkor leszedi a magasakat. Nekem ez a tapasztalatom.
akkor lehet, hegesztek egyet a lénibe, nem tűnik egy túl bonyolult dolognak. persze először ki kéne próbálni rendes hangerőn , hogy is szól, otthon a szobában nem igazán tekertem 1 es fölé :)
Jah persze, ezt én is tapasztaltam, pedig először pedállal akartam torzítani, de közel sem szól úgy...
High erősítőt meg még nem láttam olcsóbb kategóriában így marad a boostolás, de így is kurva jól szól!
Mondjuk hallottam a te hangmintád is, kegyetlen...
Nincs még több?
vannak olyan gitárosok, hogy nem is tudják hogy létezik pl irányított kábel. Ha én az ilyen kábelt fordítva dugom be, akkor rögtön észreveszem a különbséget. Van aki ezt nem veszi észre. Lehet hogy csak nekem nagyon érzékeny a fülem...
de ezt most nem azért mondtam, hogy lenézem azt, aki pedált használ. Itt arról van szó, ha highgain csöves cuccra kötöd, aminek a dinamikája a lelke, azt nem lehet összehasonlítani egy összenyomott tranyós jellel.
Elhiszem, hogy a régi japán Bossod sokkal jobb, de ne mond, hogy ez meg szar mert nem az...
Rendesen bekötve, ha behurkolod a torzítókat a loopjába, minden zajt kinyír, még simpla pickuppal is, 28 torzítot egymásba kapcsolva, és nem vesz el a hangból.
Egyébként meg lehet, hogy pont azért van úcs megcsinálva spórolás szempontjából, mert ez elvileg mindig be van kapcsolva...
De itt már csak mentegetem a Bossok becsületét...
...amúgy érdekességként, van egy JAPÁN Boss GE-7-es EQ-m, amit ha bekötök, akkor nem csinálja ezt. Szval abban még olyan minőségű alkatrészek vannak, hogy nem teszik tönkre a jelet.
Ez jó cucc!!!
Szóval a lényeg, hogy a hiba nem az ön készülékében van...
Egyébként Malmsteen bácsi is ilyenre cserélte a méreg drága rackes zajszűrőit...
Egyébként kikapcsolt állapotban tényleg érezhetően elvesz a gitár jeléből, de ez szinte minden nem true bypasses effektel így van...
Kapcsold, azér van... Úgy meg nem csinál ilyet...
híjj!!! ez az NS-2 miféle egy gagyi Taiwani mocsok. Betettem a fej és a gitár közé, és még be sem volt kapcsolva, máris olyan lett a gitár hangja híd pickuppal mintha nyaki pickupot használtam volna. ÉS MÉG BE SEM VOLT KAPCSOLVA!!! Szval a műveleti erősítő, amin jel átmegy a legolcsóbb legszarabb minőségű lehet és hazaküldi a gitár jelét. Én nem ajánlom senkinek.
Más szemszögből nézve viszont egy szerviz munkadíjaiba bele kell kalkulálni a "biztosítási-faktort" is. Velem is előfordult többször hogy egy egyszerű problémával behozott cucc szétszereléskor halt meg. Például a napokban járt itt egy régi Digitech harmonizer,amiben csak egy rotary encodcert kellett kicserélni,no a panel kiszerelésekor a vékony vonalvezetéssel megáldott lapon 17 db összeköttetés szakadt meg (egymástól független helyeken persze,hogy örüjjé").Ezek után - természetesen kapcsolási rajz nélkül - ezeket találd meg. Két napom ment rá.És ezt nem verheted rá a tulajra,mert amikor behozta,akkor jó volt...
Persze ha valaki felfedezte hogy a munkapontállítás milyen egyszerű és most ezzel akar meggazdagodni,az más de nem hiszem hogy tömött sorokban állnának majd az ajtaja előtt.
Nincs annyi cucc...
Nem írtam.
Végülis minden annyit ér,amennyit fizetnek érte! :DDD
Sok az olyan emberke,aki azt gondolja,hogy ez a bias állítás olyan kibaszott nagy művelet.
Fontos dolog,az tény,de azért nem egy 24 órás munka!
Egy laikus meg mindent megeszik.... :))
Most olvastam az Aproneten,hogy egy tag ilyet hirdet:
"Munkapont beállítást vállalok 1 napos határidővel! Ha épp végfokcsövet cseréltél, vagy csak szeretnél biztos lenni abban, hogy a csöves erősítőd megfelelően van- e beállítva, akkor hozd el hozzám, és megcsinálom! A rossz beállítás következményei: A végfokcsövek korai tönkremenetele, dinamikátlan, nem megfelelő hangminőség. Ár: 5000Ft"
bazzeg,5000 Ft nem rossz egy 10 perces munkáért!!!!
zoltán 12-06 17:13 | Válasz erre | #8016
Makos uzenetevel kapcsolatosan jutott ( "hum balance" poti, #7978)eszembe:
A bugas kiegyenlito potit - amely az izzoszal es a katod kozti kapacitasson atjuto bugast csokkenti - kozvetlenul a kerdeses cso labainal kell elhelyezni ( az elso cso futeskivezetesehez) es nem a trafo kivezeteseinel.
Mas esetek amikor bugas lepik fel az erolkodoben - az, hogy az izzoszal nem tokeletesen szimmetrikus kivitele eseten, az izzoszal emittal, vagy a katod izzoszal nem tokeletes szigetelesen keresztul jut nemkivanatos bugo feszultseg a csobe.
Ez ellen a mar altalatok is ismert modszer segitt az ugynevezett pozitiv potancialra emelese (20 - 30 V) az izzoszalnak amely lezarja a futes emissziojat.
Ez ugy tortenik, hogy - es itt az ujdonsag - a 100 ohmos "hum balance" potit - amely a futessel parhuzamosan kapcsolodik, a kozepso kivezeteset kotjuk a feszultseg osztora.
A potival bealitjuk a minimalis bugas erteket.
jah, fűtés szimmetrizáló 100ohmos ellenállásokat hova célszerű tenni? a fűtés tekercs elejére, még a végfokcsövek elé,vagy a végére, az erlőfokcsövek után? máert mindkét megoldást láttam már.
na, srácok tegnap megfejtettem a líni rejtélyét !!! az volt a gond, hogy rossz értékű castolókondikat válaszottam az előfokba, és annyi basszus került tovább, hogy teljesen elmosta ez egész hangot, és ezért volt egy zizis massza az egész. főleg, hogy a fászisfordító csatolókondijai is 100nanosak, mint gyárilag, de az előfokon kívül máson nme akartam változtatni, mert tetszett a hangja eredetileg.
szóval az első két castolókondit kicseréltem 4,7 ill 2,2 nanora, és most királyság van !!! hangintával sajnos nem tudok szolgálni. mag még finomítok rajta, ki kell tapasztalni hoyg érhető el a legtöbb, de még ésszerű mennyiségű gain, ugyhogy még játszom kicsit a katódellenállásokkal.
Hát,nem tudom....
Szerintem az a De-noiser,amit az effektlánc végére kell kötni,és az azért nem keverendő össze a Noise Supressor/Noise Gate-tal!
Az elöbbi télleg frekiket szed le a jelből,míg az utóbbi jelszintfüggő dolog.
De mások biztos jobban vágják ezt.
Pl a Mastertape nevű illető,akinek stúdiója van.
Igen, de Zoltán azt mondta, hogy az effektek végére kell kötni és így csökkenti a zajt, hogy levág a magas frekvenciákból és így lesz kevesebb sss meg ilyenek.
De ez az NS-2-re pont nem igaz.
Szóval lehet, hogy minden zajzár így működik, de Zoltán tényleg nem ezt mondta...
Ez 100%, hogy így kell bekötni, csak akkor valszeg tényleg az a gond, ahogy írtad, hogy az erősítő effect sendjéből túl nagy jel jön vissza a zajzárba, és azt már nem tudja vágni, mert nem megy a beállított küszöb alá.
Itt a használati
Te Viktor,bár én nem értek a kispedálokhoz igazán,de biztos,hogy jó így a bekötés???
Én úgy tudtam,hogy a torzítókat nem szabad loopba kötni,és ez lehet,hogy az NS-2 loopjára is vonatkozik.
Én úgy kötném be a helyedben(próbaképp),hogy az NS-2 Out-jába megy a két torzító,és onnan a Powerstate In-jébe,aztán az NS-2 Send menne a két másik pedálba,majd onnan a fej Returnjába,a fej Sendje meg az NS-2 Returnjába.
Szóval csak az NS-2-n kell az Out és a Send jacket felcserélni. :))
Szerintem ugyanúgy működik!
Írod,hogy ha nem szól a gitár,lenémítja a bemenetet.Hát éppen ez az! Ha nem szól a gitár,akkor nincs meg az a jelszint,ami már kinyitja a zajkaput,tehát az NS-2 levágja a jelet.Ha belepengetsz a gitárba,akkor lesz akkora jelszint,hogy átengedje a pedál azt,és így szólni fog.És az átengedési határt egy potival állíthatod.
Vágod... :))
Én úgy tudom,a legtöbb zajzár (ha nem mindegyik) így müxik.
Te szedd ossze a rajzat, hogy lassam.
Amit en kaptam az ertheto dolog.
Minden zajszuro lenyege az, hogy a hasznos jelbol kiszurje a zavaro zajokat, vagy egy bizonyos szint alatt lenemitsa az aramkort.
De minden kepp a hasznos jelbol vett informaciok alapjan mukodik.
Nem az NS-2 nem így működik, mert nem a jelből veszi ki a zajt, hanem egész egyszerűen ha nem szól a gitár lenémítja a kimenetet így aztán abszolút semmi zaj nem szól, ha meg szól a gitár, a zajt úgyse hallod benne, így azt nem bántja.
Ezért jó a hatásfoka. Jól.
Minden fele zavarszuro a leg utolso emelet kell, hoigy legyen egy effekt lancban.
Igy kiszuri a kulonbozo effektek zajat.
Hiaba rakod elore mert akkor nem ertel vele semmit sem.
A lenyeg az, hogy a kulonbozo effektek altal keltett zavaro jel ne jusson a kimenetre.
Szoval a rajzon latszik a lenyeg.
Van egy direkt jel amelyet egy fet tranyo vag a zavaro frekvencia megjelenesekor. A megfelelo kezelo szervekkel be lehet alittani a vagas kuszobet.