egyszerű...
két kiindulás van egyik a "mid van" a másik a "mit szeretnél"
ha van egy vasmagod meg csévetested akkor megnézed, hány mA terhelésre akarod, ez ad egy huzalvastagságot, azzal telebaszod a csévetestet oszt csókolom... a légrésre meg vannak képletek meg táblázatok... de kis is lehet totózni, fülezni ilyesmi...
ez attól függ, mennyire barkácsolósan nyomod...
villamos mérnök szemmel megmosolyogni valóak ezek a olgok, de működnek
a cnc gépek se tudnak többet, csak számítógép vezérli...
egy forgó testhez közelítő forgácsolószerszámból amit ki lehet hozni azt kihozták már 50 évvel ezelőtt .-)
esetleg a tűrések javultak
tudom, a suliban mi is tanultuk, szerettem is, csak elfelejtettem az egészet...
múltkor bohóckodtam egy kicsit egy havernál, tök jó mikor az ember tekeri bele a kést az anyagba és "zizizizizi"
.-)
Van nekem egy komoly muszeresz esztergam - 850mm csucstavolsag,130mm csocs magassag,kiveheto hid es 450mm fordul ell, automatta kereszt - hossz szan, sikcsapagy,lapos szij meghajtas,a tengely huvelyes kivitel stb.
Igaz, hogy reg az ideje nem hasznaltam es erossen viszket mar a kezem, hogy egy kicsit jatszadozzak rajta.
Kulonben eszterga mellett nottem fel es merem alittani , hogy ertem a szakmat.
Sajna egyre kevesebben vannak akik a hagyomanyos esztergen dolgoznak. Sajnos a CNC gepek szep lassan kiszoritja a hagyomanyos esztergat pedig mi mindent meg lehet csinalni rajta ha ertesz hozza.
Nekem két relé van benne,egy az előfokban,egy a master volume szabályzóknál,az első relénél nekem sem pukkan,csak a master relénél. Két gain potim van a két csatira,meg két master volume szintén külön.
De az ENGL erősítők közül jónéhány is full relés,és ha azok sem pukkannak,akkor ez sem fog elöbb-utóbb!
hááát másfél csati ez a mostani épp, mert a torzítottnak nem tettem bele külön hangerőt így gyakorlatilag egyféle beállításban lehet használni, de nekem nem pukkan...
Igen,most épp arra jutottam,hogy a relé két bemenetéről teszek 1-1 nagy értékű ellenállást a relékimenetre.
De azért köszi a tippet,ez megerősít abban a hitben,hogy jó lesz! :))
Amúgy a pukkanás cak akkor van,ha a torzról a tisztára kapcsolok,és a tiszta mastere hangosabbra van állítva,mint a torz.Ha egyformára van állítva a két csati gainje,akkor nincs semmi gond.
A pukkanást nyilván a higain és a tiszta hang közötti különbség okozza (impedanciakülönbség???).
Neked is két csatis a fejed?
nem azért mondom, de ha a lábai közé tennél 5-10 megás ellenállásokat, akkor talán nem pukkanna...
vagy a be és kimenetre extra csatolókondikat...
nekem nem pukkan, szóval nálad valami gáz van...
A Fenderes ugyes srac es biztosan megoldjatok a kattanas problemat.
Csak most kerultem gepkozelbe mert a leanyom nem engedett ide.
Azert latszik a kivitelezesen, hogy van hol egy es mast megcsinaly.
Nagyon köszönöm!
Igyekeztem! :)
Belül nyákos a kicsike,de ez nem válik hátrányára szerintem.A csativáltást két relé végzi,na ezzel még van annyi gondom,hogy hallatszik egy pukkanás a csatornaváltásnál. De már dolgozom a probléma megoldásán,Fenderes kolléga hathatós segítségével.
De ha valaki tud tippet a probléma megoldására,szívesen veszem. A hangja télleg fasza lett! Majd még berakok pár képet róla,meg a belsejéről is,ha kész lesz teljesen.
Ja,lehet!
A számítógép procik szilíciumlapkáit is előszőr megcsinálják,és utána a teszteket követően döntik el,hogy abból Pentium4 vagy Celeron lesz-e.
Hmm...
Ja,nem valószínű,hogy ez a lámpa marad,de a felirat mögé nem rakok lámpát,mert az olyan "mű" lenne.Olyan "kínais".
Az a fasza,ha a csövek fénye világít,nem kell oda műfény.
Ennyi erővel tehetnél fasza fényes kék ledet is bele,mint amit a diszkópatkányok a kocsijuk aljára szoktak tenni.Parasztvakítás! :DD
Jaja.
A két oldala ráadásul olyan rétegeltlemezből van,amit a kamionoknál használnak platónak! Fasza erős,és műanyag bevonatú.
A műbőr meg olyasmi,mint a Marshallokon.Jó rücsis.
Szoval, a mar tolled megszokott hozzaertessel valamint a szakmai tudas tukrodozese latszik a kivitelen.
Nincs mit hozza fuzni, sejtem, hogy belul is ugy nez ki ahogyan kell lennie es a hangja sem mindennapi.
Minden esetre te is iskola peldat alkottal mind a tobbi csoves (nem nevezem meg oket mert elhiszik magukat).
Minden elismeresem, csak igy tovabb.
at a fura, hogy ennek a csőnek az anódja teljesen olyan mint az ecc82-é
picike, egy oldalon illesztett dolog, de mégis ecc83 feliratozású, nekem is van pár darab ilyen
sőt a fordítottja is van, ecc83 anódtest és ecc82 felirat...
szerintem mikor kimérték őket, hozta azokat a paramétereket és így betették abba a típusba, holott eredetileg ecc83-nak vagy 82-nek készült...
1 apró észrevétel: valami komolyabb pilács kéne ami jelzi a bekapcsolt állapotot, megérdemelné az erősítő ! ezt meg rakd be a felirat mőge, hogy legyen "aurája" , mert az tök jól néz ki :)
rázd, meg a füled mellet, és ha nem zizeg , akkor nem mikrofóniás :) komolyan. kaptam ajcsiba egy meza csövet, bitang jó hangja van, de vagy odavertem valamihez vagy nem tudom szálítás közben, amint felhangosítom a zzerősítőt egyből besípol. na az zizeg.
Hát,az anódjain (az a két kis lapos lemez-izé,amit a csőbe nézve látsz),időnként látszik már némi elhasználódás nyoma,de hogy konkrétan mit kell keresni rajta,azt nem tudom.De pöttyök,meg ilyesmik szoktak rajta lenni! :DDDD
úgy kaptam, ebból a fajtábol csak ez az egy volt, még azt sem tudom, ment -e valamennyit. van valami, amiből vizuálisan egyből el lehet dönteni, hogy döglött-e a cső, vagy még nem volt berakva sehova? oxidáció, üveg színeződése, ilyesmikre gondolok...
Nem mai darab gondolom,régen meg aztán gyártotta mindenki! :DDD
Telefunken,Brimar,Mullard,Tungrsam,Tesla,Siemens,RCA,JAN,GE,Amperex,stb!
Olvastam már pl olyan Telefunken ECC-803 Diamond csőről,ami 699 dollár!!!!
Nekem is van egy olyan csövem,amit nem tudtam beazonosítani gyártóilag,elég régi az is,tesztcsőnek használom,valami európai lehet,mert az is ECC-83.
Köszi! Egyelőre nincs hangminta,mert amíg nem tudom rendesen felvenni,addig nem is csinálok.Márpedig panelban,2W-on nem nagyon lehet kihajtani,hogy megmutassa mit tud!
De jövő héten lehet,hogy elviszem haverék próbatermébe,és ott jól meghajtom,ha lehet,fel is veszem majd.
Ha addig elkészül,mert még 1-2 apróság visszavan!
Tudom,kicsit hasonlít egy márkához az előlap,de nekem tetszik így! Keverve van benne több stílusú erősítő kinézete.
Az egyetlen problémám már csak az vele,hogy csatornaváltáskor hallatszik egy kattanás,amit én nem akarok,hogy ott legyen! van erre valakinek valami tippje? Ezt próbálom megcsinálni napok óta.Relékkel van megoldva a csatornaváltás.Amúgy kapcsolásilag Soldano SLO-100.
A hangja meg eléggé tetszik!
Specialis trafos csatolasu erositok.
A megfelelo feszultseg szinteket a trafok attetelevel valositja meg.
A pasas bebizonyototta gyakorlatilag ,hogy minosegi erositot lehet epitteni trafokkal.
Nem is olyan egyszeru az eset mert minden trafo illesztve van a megfelelo impedanciakhoz.
Nem is beszelve arrol, hogy minden trafo osztott tekercselesu azert, hogy a primer es szekunder kozotti szort induktivitast minimalis ertekre csokkentse.
Az eredmeny pedig egy szellessavu trafo lesz amely kepes 1 dB eseskulombseggel atvinni az audio frekvenciat 20 - 20 kHz - ig.
Nem is kell tobb mert az emberi ful mar 14 kHz felett nem igen erzekel.
Kivetel a kisgyerek hallasa.
Tehat ertelmetlen tulzasokba bocsajtkozni.
Semmi ertelme a 0 - 100 kHz vagy nagyobb atvitelre.
A gitarerositok eseteben sem erdemes tulzasba vinni az atvitelt mert a hangszerek (basszu/szolo gitar)frekvencia tartomanya korlatozott.
Peldaul egy szolo gitar eseteben a tul alacsony atvitel egyenesen ront mert elosegitti a bugas megjeleneset a kimeneten.
Boven eleg - meg sok is - 70 - 15000 Hz.
Basszus eseteben azert szukseges a 20 - 10000 Hz.
Erdemes megfigyelni a kapcsolasokon azt, hogy a pasas direkt futesu csoveket (nincs katod)alkalmaz - amelyeket lenyegeben a telepes radiokban alkalmaztak - es , hogy hogyan oldja meg a katod hianyat egy egyszeru kapcsolassal.
Mert ti ki tudjátok használni nyilván.
Mi a 70 tonnából nem sokat hasznosítunk,40x5-ös és 6-os anyagokat szoktunk hajtogatni vele,legtöbbször derékszögbe.
Csak az a bánatom,hogy nincs olyan hosszú a szerszám,hogy sasszikát is lehessen hajlogatni vele,pedig elég szép,éles hajtást csinál.
Bár van a lemezhajlításra másik gép,de az kézi,és kicsit csiszolni is kell utána,mert csinál pár pici karcot,de azért szépen hajt az is.
ilyet is csináltam már, csak ezzel az a baj, hogy ugyanannyi meló van vele, mint ha két kis platnit csinálnál... meg fel se használtam...
de őszintén megmondva, egy jópofa ilyen doboz feldobja az erősítőt... szépen krómozva vagy hammerite-val lenyalva...
ha áérnyékolni akarsz, szerintem megoldás, hogy nem csak sapkát teszel a trafóra, hanem eg yegész házat csinálsz neki acéllemezből. ezt egyszerűbb is megcsinálni, hiszen csak egy doboz kell, amit meghegesztetsz az éleken.
igaz, ekkor nem látszódik a trafó, csak a háza (már ha számít az esztétika:)
SZia csoves.
A multkor beszelgettetek a transzformatoros csatolasokrol.
Azota is kerestem egy oldal cimet es ma veletlenul elokerult:
http://www10.big.or.jp/~dh/gallery/index.html Erdenes megnezni a japan pasas technikajat.
Nálunk van a melóhelyen ilyen hidraulikus prés,asszem a munkahenger olyan 70 tonnát tudna,de addig sosincs nyomatva,mert a gépasztal sem bírná. Munkatársam házi gyártmányú gépe!
De a szerszám télleg drága lenne hozzá nagyon! És csak akkor érné meg csináltatni,ha az ember rááll nagyobb tétel gyártására.2-4 db-ért nem éri meg.
Én már csináltam ilyen trafótakaró izét,igaz,nem lett olyan,mint a gyári,de majdnem! :DD
Meg hát kicsit szögletesebb,mint a gyári,de azért egész jó.Így néz ki:
Meg így is:
Bár hozzáteszem,ez eredetileg olyan volt,hogy volt egy keret,ami összefogta a lemezeket,és ennek a közepébe csináltam egy kis dobozt,amit aztán bele ponthegesztettem a keretbe.A tekercs is jól elfér. Aztán leszintereztettem,így szép a festés rajta,majd a megfelelő helyen levakartam a festéket róla.
A kis doboz meg úgy készült,ahogy Greg is mondta,szabásminta,aztán kivágtam,meghajtogattam,és összeheggesztettem,majd pedig bele a keretbe.
SZerintem nem eri meg egy ket darabert szerszamot keszitteni.
Az az igazsag, hogy egy eleg ugyes szerszamot kovetel rancfogoval , megvezeto oszlopokkal stb.
Na meg utanna korbeszabni, szoval van vele gond.
Inkabb egyszeruen hajtson az ember maganak legalabb 0.8 - 1 mm lemezbol - minimum 5 mm legressel - amely korbeoleli az egessz trafot.
Te, minden fajta lemezhuzashoz nagy szentartalmu anyagot hasznalnak mert az hidegen sajtolhato egy bizonyos szazalekiganelkul hogy beszakadna valahol.
Mivel sjtolas kozben szerkezeti valtozas lepik fel ezert felmelegittik es urakezdik a muveletet ha a huzas melyebb mind amennyit a lemez megenged szobahomersekleten
egyébként amilyen kretén vagyok, még a mélyhúzást is megkockáztatnám, csak hogy ez nem mélyhúzás...
mélyhúzással a fogkrémes tubusokat, meg a töltényhüvelyeket csinálják...
ez sima préselés
Ehez szerszeam kell. Lenyegeben meg lehet csinalni de neked nincs hozza megfelelo presgep meg a lemez mert az is egy speci fajta amelyik keplekeny.
Lenyegeben olyan lemezt hasznalnak amibol a fazakat - labost huzzak.
Ez valami gyari cucc?
a picsát nem tudsz...
ha technikaórán hajlítottál papírt akkor ez is megy
veszel 0,5 vaslemezt, berajzolod a szabásmintát, kivágod és kész... úgy is meg lehet csinálni, hogy nem kell ponthegeszteni sem meg semmit...
elég könnyen lehet hajlítani azt a lemezt...
mit ne mondjak, az esztétikai oldala nem hozza a színvonalat mindig, de ha lefújjuk valami rücsifestékkel egész fasza az eredmény