HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

AJÁNDÉK

BILLENTYŰS

GITÁR, PENGETŐS

KEVERŐ

MIKROFON

HANGRENDSZER

ÜTŐS

FÉNY

KARÁCSONYI AKCIÓK

GITÁRERŐSÍTŐ

KIEGÉSZÍTŐ

FELVEVŐ/USB

VONÓS

CD/DVD

FÚVÓS

KOTTA



A FÓRUM legfrissebb témái

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2017. július 26

Offtopic

2017. július 26

Gitáreffektek

2017. július 26

***YAMAHA billentyűsök

2017. július 26

A számítógép és a z

2017. július 26

Csöves Gitárerősítő

2017. július 26

Milyen gitárt vegyek??

2017. július 26

Barkács

2017. július 26

Fotók, képek, GALÉRIA

2017. július 26

Jónás Tamás (instrume

2017. július 26

SIMLIS, HAMISÍTOTT hangs

2017. július 25

Z e n é s z V I C C E K

2017. július 25

***BC RICH gitárok***

2017. július 25

Házi készítésű hangszere

2017. július 25

***FENDER***

2017. július 25

Zenészeket, zenekart ke

2017. július 25

Vizelde

2017. július 24

Zenekar alapítás

2017. július 24

R O L A N D szintetizá

2017. július 24

TC Effektek

2017. július 23

KRAMER KLUB

2017. július 23

Gitártanár kerestetik

2017. július 21

*MARSHALL.hu KLUB * F

2017. július 21

In Memoriam...

2017. július 20

...Bassmanok...

2017. július 20

VOX AD és egyéb gitárerő

2017. július 20

FÓRUM - ITT JELEZD, HA

2017. július 19

?Hangszórót ?Ládába

2017. július 18

***JACKSON***

2017. július 17

***Music MAN***

2017. július 17




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Szendrey-Karper László:Gitárgyakorlatok és darabok 3
Az alapfokú művészetoktatás tantervi programjában szereplő kiadvány.

Szendrey-Karper László:Gitárgyakorlatok és darabok 3


Akciós ár:
1 100 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Szendrey-Karper László:Gitárgyakorlatok és darabok 4
Az alapfokú művészetoktatás tantervi programjában szereplő kiadvány.

Szendrey-Karper László:Gitárgyakorlatok és darabok 4


Akciós ár:
1 100 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Szendrey-Karper László:Gitárgyakorlatok és darabok 5
Az alapfokú művészetoktatás tantervi programjában szereplő kiadvány.

Szendrey-Karper László:Gitárgyakorlatok és darabok 5


Akciós ár:
1 310 Ft



hangszermagazin.hu

Zongoraszék, fényes fekete, plüss fekete tetővel
2016. december 15.





hangszermagazin.hu

Megérkezett az ANGEL AX25 metalofon!
2016. december 15.







Legfrissebb használt hangszerek:
Hughes&Kettner
180 000 Ft
Marshall
199 000 Ft
EKO
74 000 Ft
Fender
75 000 Ft
Ashdown
75 000 Ft
Jackson
89 900 Ft
Line6
44 000 Ft
Sterling
71 900 Ft
Ibanez
92 900 Ft
Epiphone
129 000 Ft
Amati
90 000 Ft
Amati
90 000 Ft

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


cserye 2017-07-16 00:20 |  #7442
Ja. Jazz-matek. Tök nem értek hozzá sajnos.
Nem is igazán ebben gondolkodtam. Hanem egy természetes megközelítésre.
Mondjuk pl. ahogyan ez az emberke aggatja a harmóniákat a különböző "egzotikus" hangsoros népdalokra:
https://www.youtube.com/watch?v=lJL2iNK0r8c
(Bartók-Román népi táncok).
Hogyan dolgozik és miért? Mi az az alapelv, ami áthatja az egészet?

Én arra hegyezném ki a kérdést, hogy vajon pusztán a dallam hangkészletét veszi alapul, vagy más szempont is erősen hat (?). Pl. egy önálló életet élő "hagyományos dúr-moll viselkedésű" akkordfűzési igény, melyben a dallam-maga valamiféle "egzotikum-szerepkörben" van(?) És aztán az (értelemszerű) ütközéseket mindig valamilyen "alkalmi praktikákkal" kerülgeti meg (?).
No, ilyesmikre gondolok. De már ezzel mondtam is a saját véleményem..

atomM2017-07-15 22:17 |  #7441
Nemtom hogy lehet videót faszintosan beilleszteni, de itt egy link a témában:

https://www.youtube.com/watch?v=ZPLrTbdr9mQ
Válasz 'atomM' hozzászólására (#7440)

atomM2017-07-15 22:14 |  #7440
Én inkább kvartakkordokban gondolkozok a modális témáknál.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7439)

cserye 2017-07-14 23:24 |  #7439
Azaz egy C líd hangsoron ilyen értelemben sorban Cdúr, Ddúr, Emoll, Fisz-szűkített, Gdúr, Amoll, Hmoll akkordsor lenne képezhető.
Letudható ezzel a "líd-tonalitás"-mint olyan?
Meglátások?

cserye 2017-07-07 17:00 |  #7438
No, ezt most nemigen értem. Lehet, hogy nem jól kérdeztem.
Tehát az lenne a taglalni való, hogy pl.-ha veszünk egy líd hangkészletből álló dallamot, akkor mi az az "akkordkészlet", amivel dolgozhatunk és legfőképpen miért?
Mondom pontosabban, mi érdekel:
Szerinted- szerintetek- alapul vehető-e itt az a természetes harmóniaképzési mód, amit a dúr (term. moll) hangsor esetén ismerünk? Vagy esetleg összetettebb a kérdés..
Erről érdekel, hogy kinek, mi a véleménye.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#7437)

JonasTamas 2017-07-07 14:56 |  #7437
Alapból a hangkészleten belülről, terccel feljebb vagy lejjebb. Ha lejjebb, akkor külön érdekesség az 1. fok harmonizálása (főleg, ha valóban lezárást szeretnék). Ekkor az 1. fokhoz a 6. fok társulna, mivel ez van terccel lejjebb, és ehelyett az 5. fokot teszem hozzá, mert a 6. fok (főleg természetes mollban) nagyon nyitva hagyná a dolgot.

Pl. E-moll esetén 1. szólam: E, 2. szólam C lenne, helyette H-t kap.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7436)

cserye 2017-07-05 22:28 |  #7436
Ja.
És az még egy jó kérdés, hogy hogyan harmonizálsz ilyen skálák alá és hogy miért?..

JonasTamas 2017-07-05 21:46 |  #7435
Igen, igyekszem én is úgy fogalmazni, amikor élőszóban a modális skálák vannak terítéken, hogy "dúros típusúnak", és így már azon van a hangsúly, hogy dúrra hasonlító skálák ezek (a líd és a mixolíd), ahol 1-1 hang tér el a "mezei" dúrtól.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7433)

JonasTamas 2017-07-05 21:45 |  #7434
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7432)

cserye 2017-07-05 12:33 |  #7433
Érdekesség:
Hogy egészen következetes legyen minden, még a "dúr és moll hangnem"-fogalmakra kéne új neveket bevezetni egyszer. Hogy ne a két hangsor nevét viseljék, mert - mint itt is látszik- több más sorhoz is tartoznak. Na majd egyszer talán..

cserye 2017-07-05 12:25 |  #7432
Így érdemes értelmezni a modálisokat pontosan!
Gratulálok!
(jó nagy zavar volt itt mindig)

https://gitarverseny.wordpress.com/2014/11/04/a-zeneelmelet-alapjai-4-resz-a-modalis-hangnemek-kezelese/

JonasTamas 2017-07-05 10:50 |  #7431
A ma megjelent új anyag témái: két szólamból összerakott harmóniák, a dór modális skála használata, valamint hangnemváltás előkészítése.
-
https://gsfanatic.com/hu/blog/akkordmenet-ket-szolambol

csabela 2017-01-23 09:01 |  #7430



csabela 2017-01-23 09:00 |  #7429



csabela 2017-01-23 08:58 |  #7428
Ezt a topikot úgy sem sokan pörgetik , megpróbálkozom egy képbeillesztéssel, sorry!



cserye 2016-12-14 12:56 |  #7427
Azért akinek van kedve, elmondhatja a megfejtését..)

cserye 2016-12-13 02:44 |  #7426
Jol van, oregszem es suketulok...Ok, megvan

cserye 2016-12-13 01:25 |  #7425
1:03-nál, illetve 3:12-nél tessenek nekem elemzés alá venni a harmóniát...
Minek halljátok?
https://www.youtube.com/watch?v=Z0DQxI3KM7o

landmine 2016-11-29 19:39 |  #7424
Ó, köszönöm!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#7423)

JonasTamas 2016-11-29 19:07 |  #7423
Nagyon jó a cikk is és a zenei átirat is!
Válasz 'landmine' hozzászólására (#7422)

landmine 2016-11-29 18:20 |  #7422
Egy kis zeneelmélet, meg hasznos ez-az:
cikkentyűk

JonasTamas 2016-10-17 16:51 |  #7421
Kész az új cikk, zeneelmélet, hangszerelés, tapping témakörben:

http://gsfanatic.com/hu/blog/e-dur-cisz-moll-fisz-dur-akkordmenet-hangszerelese

kisceki2015-07-26 13:15 |  #7420
Ceki Productions
Zene: Reklám anyag, intro-outro, hanganyag promóhoz.
Külföldi és hazai dalok instrumentáljánk elkészítése. Karaoke, fellépés, egyéb komolyabb felhasználásra.
Egyedi beatek saját igény szerint stílustól függetlenül széles palettán. Hazai legjobb rap beatek innen származnak!
Dalszövegírás énekesek, rapperek számára. Gyors válasz és munkaidő! Több év a szakmában! Egyszerűbb igénytől slágerszintű premium kategóriáig!
Mindez alacsony áron!
Érdeklődés : cekiproductions@freemail.hu email címen!

Ceki Productions
Videózás: Klippek, rövidfilmek videós utómunkák elvégzése.
Intrók-outrók tervezése, forgatókönyv írás.
Műfajtól és felhasználási céltól függetlenül előre egyeztetve bármi elkészíthető!
Képszerkesztés: Portfoliók, természetképek, képmanipuláció, képi utómunkák.
Logótervezés: Cégek, előadók és magánszemélyek számára.
Mindez alacsony áron!
Érdeklődés : cekiproductions@freemail.hu email címen!

GLADIÁTOR2015-06-22 17:40 |  #7419
Igaza van az up beat/auftakt /felütés/ az első ütemre vonatkozik...a lényeg, hogy megoldottad!
Válasz 'Fender59' hozzászólására (#7418)

Fender59 2015-06-22 15:22 |  #7418
off beat, on beat amúgy hivatalosan

A "3 felütésre kezd" pedig úgy hangzik, hogy "starts off beat 3".

Megkérdeztem egy itteni zenetanárt.

GLADIÁTOR2015-06-18 19:53 |  #7417
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#7416)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2015-06-18 19:51 |  #7416
2011 május vége óta germániában melózom.
egy éve a családot is kihoztam.

Válasz 'GLADIÁTOR' hozzászólására (#7415)

GLADIÁTOR2015-06-18 19:41 |  #7415
Kivándoroltál?
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#7414)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2015-06-18 19:36 |  #7414
én nem bánom, de az oda-vissza alsó hangon 2500km.

Lécci Limó val gyere és a Limóban legyen behűtött limóN meg még poralakú is, biztos emlékszel még rá gyerekkorodból kicsi átlátszó műanyagüvegben volt. Na olyan!
Válasz 'GLADIÁTOR' hozzászólására (#7413)

GLADIÁTOR2015-06-18 19:27 |  #7413
Beviszlek a Showder klubba!
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#7412)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2015-06-18 19:26 |  #7412
tegezz nyugodtan...
Válasz 'GLADIÁTOR' hozzászólására (#7411)

GLADIÁTOR2015-06-18 19:22 |  #7411
Próbálja ki mindkettőt, és majd megírja mi történt!
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#7410)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2015-06-18 19:14 |  #7410
Paul Gilbert-el vitázz.
Én tőle hallottam, okító videóban, meg a gyári Lean Into It kottában is írja a Lucky This Time c. nótához.
De ettől még igazad lehet!

Válasz 'GLADIÁTOR' hozzászólására (#7409)

GLADIÁTOR2015-06-18 19:09 |  #7409
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#7408)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2015-06-18 19:05 |  #7408
A felütő az lenni: uptempo

The theme begin after 3 times uptempo.



GLADIÁTOR2015-06-18 19:00 |  #7407
up beat
Válasz 'Fender59' hozzászólására (#7406)

Fender59 2015-06-18 18:51 |  #7406
Kollégák! A felütés, leütés - zenei értelemben -, hogy mondják angolul??? Azt próbáltam elmagyarázni valakinek, hogy a kis befezető rész 3 felütésre kezdődik, de nem bírtam elmondani angolul, le kellett rajzolnom a nyolcadokat.

Hogy mondod azt angolul, hogy "3 felütésre kezdődik a téma" angolul????

cserye 2015-03-05 13:32 |  #7405
Sziasztok!
Ha valakinek indítása van, eljátszhat egy kis elemzéssel egy nagyszerű kis rövid darab kapcsán. Kíváncsian fogadnék meglátásokat.

https://www.youtube.com/watch?v=rbiq6xaEYn4

Fapanceémacko2014-08-23 16:45 |  #7404
sziasztok.Szeretnek valahonnan egy gitar pro6 ami müködik.Elöre is köszönöm,ha esetleg tudna valaki segiteni.
Elöre is köszönöm.kelemenarpad6@gmail.com

toge 2014-08-18 10:05 |  #7403
Charlie Parker 380 ft! Muddy Waters 460... Coltrane életrajzának viszont felment az ára. 60% után, tegnap 90% volt a kedvezmény, és ugyanúgy 500 Ft. :))
Válasz 'toge' hozzászólására (#7391)

horg2014-08-15 17:08 |  #7402
Így van, zenei képzettséghez valószínűleg semmi köze, én még kottát olvasni sem tudok, nem tudom, mi az a harmónia stb, de azért jókat gityózok otthon.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7400)

toge 2014-08-15 12:39 |  #7401
üdv! szerintem mindenki, akit érdekel, megértette már az elején is, hogy mit szeretnél. továbbá törölni sem fogják, szóval bárki, aki erre téved elolvashatja, a maga okulására. Úgy látom, végül neked is sikerült rájönnöd, hogy ez mi. :)
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7400)

cserye 2014-08-15 11:34 |  #7400
Most végighallgattam. Valóban dallam a nagy része és a kisebbik a zaj.
Azt továbbra is fenntartom, hogy valamiféle általános memóriaképesség felmérésére alkalmas, ill. a zenei tehetség -csak- egyik aspektusára vonatkozik max.
Nagyon el tudom képzelni, hogy jó eredményt érnek el teljesen laikusok.
Tudod, milyen ez? Lehetne pl. nyelvi felmérőt is tartani ugyanerre a mintára, ahol pl. spanyol mondatok hangzanának kétszer és arra kéne rányomni. Simán kiugró eredményeket produkálhatnak sokan, úgy, hogy egyáltalán nem beszélnek spanyolul!
Aztán hogy mindez esetleg nyelvi tehetséget is jelent-e egyben?.. Arról esszézzen, ha valaki szakembernek tartja magát- én nem tudom. Gyanítom,hogy önmagában még kevés.
(..ja, van még hasonló: "találd meg az elrejtett apró különbségeket a két ábrán" tipusú feladatok.. Szerintem sokan lenyomnák a Michelangelot, ebben biztos vagyok..)

Itt egy kis szakmai hallásfejlesztő. Különösképp, ami 4:50-től jön. Füleld le, értelmezd, mi történik, majd tedd el a többi közé.
https://www.youtube.com/watch?v=yjz2TvC2TT4





toge 2014-08-15 09:23 |  #7399
persze, értem, elsőre is átjött. csak ezeket amiket írsz, már 14-15 évesen gond nélkül megcsináltam, ezeket a teszteket nem neked találták ki, ennyi.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7398)

cserye 2014-08-14 23:06 |  #7398
Én úgy tesztelném, ki a jó fülű zenész, hogy 1. A hallott dallamot idézze vissza (írja le) -ez a könnyebb. 2. A hallott harmóniákat azonosítsa. Alaphármasokon túl is, ill. basszusfordításokkal együtt. Összegezve: a tonalitásban legyen otthon, "csak" ennyi..
Válasz 'toge' hozzászólására (#7394)

horg2014-08-14 20:57 |  #7397
Az első párnál még én se tudtam, mi a feladat, ott csak tippeltem, lehet pont azt buktam be.
Válasz 'toge' hozzászólására (#7396)

toge 2014-08-14 16:57 |  #7396
(Y) nekem is le kéne tolni még egyszer, először meló közben csináltam, és az elején azt hittem, vissza lehet majd hallgatni :)
Válasz 'horg' hozzászólására (#7395)

horg2014-08-14 16:50 |  #7395
97,2%
Válasz 'toge' hozzászólására (#7390)

toge 2014-08-14 16:45 |  #7394
Nem, épp ez az, hogy egy zenésznek ahogy szépen fejlődik, egyre kevésbé kihívás, egy a teáltalad említett dallamokat megjegyezni, azokon mindenki 100% lenne gond nélkül. Pont azért összevissza leütögetett hangok. Nem csak popzenéből áll a világ tsókolom :)
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7393)

cserye 2014-08-14 16:30 |  #7393
pontosabban: ezek összevissza leütögetett hangok és nem dallamok.
Ha zenészt akar valaki tesztelni, akkor azt zenével (!) tegye. Ez egy hülyeség.

cserye 2014-08-14 16:24 |  #7392
Ez a teszt egy marhaság, szerintem nem zenész csinálta.
Ezek-javarészt- nem dallamok, csak egy zajgyűjtemény, idióta szintetizátormintákkal, amikben több a felharmonikus, mint az alapjel.
Inkább "fülesbagoly" hangmérnököknek jó valamiféle "zajmemória tesztre"- vagy nem tudom, mire.
Semmilyen (!) következtetést nem vonhatsz le belőle, hogy mennyire vagy jó hallású zenész. A zenei hallás egészen mást jelent!
Valamiféle memóriaképességet biztosan lehet vele tesztelni, de szerintem pl. egy nyelvtanulási képességre, vagy bármi egyébre sokkal inkább általa következtetni, mint zenei kvalitásokra.
Válasz 'toge' hozzászólására (#7390)

toge 2014-08-12 17:10 |  #7391
Basszusgitárok könyve, Django, Coltrane életrajza, meg egy csomó zenekaros könyv 50/60%-os áron megy most az Alexandrában (A lurdy házban legalábbis) ha érdekel valakit

toge 2014-05-12 10:15 |  #7390
90,valamennyi, de erősen hallásfejlesztek több mint egy hónapja. Mindenkinek ajánlom, akit érdekel a zene, a csajokat nem vonzza.. :)
Válasz 'gyrk' hozzászólására (#7389)

gyrk 2014-05-12 00:18 |  #7389
80,6 %.
az egész jó szerintük : )

toge 2014-05-07 17:45 |  #7388
Mondjuk pont nem elmélet, annál sokkal fontosabb :)

egy kis hallás teszt

pezsgotuner 2014-05-05 23:26 |  #7387
A 'felrakás'-ra gondolsz szerintem.

atomM2014-04-29 10:39 |  #7386
A fordítás más. Én klasszikus összhangzattanban oktáv, terc vagy kvint helyzetnek tanultam amiről lentebb írtam.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7385)

cserye 2014-04-29 01:08 |  #7385
Világos. Engem konkrétan a zongaratanításban érdekelne, hogy hogy hívják, amikor a jobb kézzel különbözőképp fogod meg ugyanazt az akkordot. Ezeket én nem akarnám önmagukban fordításoknak nevezni (csak a kétkezes játék legalsó hangját figyelembevéve.)
Egyszer mintha valaki azt mondta volna, hogy "állás" (?) De nem biztos, azért kérdem.
Válasz 'atomM' hozzászólására (#7384)

atomM2014-04-27 18:04 |  #7384
Számozott basszusnál szokás megjelölni a kiinduló helyzetet. Ha alaphelyzetű I fölé 8-at írunk, akkor az azt jelenti, hogy oktáv helyzetű hármashangzatról van szó. Tehát a basszusban és szopránban lévő hangok között oktávos távolság van. A példádban is oktáv helyzetű a hármashangzat. Értelem szerűen lehet még kvint és terc helyzet. Mint írtam, ez számozott basszusnál így van, egyébként nemtom... és én sem vagyok zongorista.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7383)

cserye 2014-04-13 15:19 |  #7383
A "fordítás" kifejezést meghagynám a teljes, (bal kéz basszust is érintő) akkordépítésre. Nincs valamilyen egyéb elnevezés külön- jobbkezes akkordfogásra?
Mondjuk pl. bal kézzel fogok egy C basszust, jobb kézzel pedig kilenc skálahangnyi távolságra úgy fogom a hangokat, hogy E G C. Ilyenkor egy alaphelyzetű C dúrról van szó. De a jobbkezes fogást külön- ha mégis nevesíteni akarom, akkor- hogy hívjuk?
Érted a kérdésem?


(Nem vagyok zongorista, csak alapszinten játszogatok rajta, viszont zenelméletet, akkordfelépítést azon mutogatok meg valakinek, akit tanítgatok (szemléletesebb, mint a gitár)
Válasz 'Kisember' hozzászólására (#7381)

Kisember 2014-04-13 15:04 |  #7382
kvárszext = kvártszex, bocs

Kisember 2014-04-13 15:01 |  #7381
hogyne lenne. C-E-G = alap fogás. E-G-C = szext fordítás. G-C-E = kvárszext fordítás. A neveket értelemszerűen az akkordban lévő hangközök adják.

cserye 2014-04-13 14:25 |  #7380
Zongoristákhoz:
Hogy hívjátok azt szakszóval, amikor a jobb kéz nem alaphelyzetű akkordot fog, hanem pl. a C dúrt úgy, hogy E G C sorrendben?
Nem a "fordítás" kifejezésre gondolok, mert az a balkéz basszussal értendő- gondolom nálatok is. Szóval van erre külön kifejezés?
Köszi

cserye 2014-04-13 01:53 |  #7379
Zongoristákhoz:
Hogy hívjátok azt szakszóval, amikor a jobb kéz nem alaphelyzetű akkordot fog, hanem pl. a C dúrt úgy, hogy E G C sorrendben?
Nem a "fordítás" kifejezésre gondolok, mert az a balkéz basszussal értendő- gondolom nálatok is. Szóval van erre külön kifejezés
Köszi

Kisember 2013-12-03 21:21 |  #7378
Felütésnek azt hívják, mikor a dallam a ritmus előtt egy negyeddel vagy nyolcaddal kezdődik,nem?
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7377)

albedo2013-12-03 18:46 |  #7377
A felütés szót szoktam használni, de nem biztos hogy helyes.
Válasz 'cabernet.sauvignon' hozzászólására (#7375)

Kisember 2013-12-03 16:43 |  #7376
Szia, hazaértem. Kell még a Zorán?
Válasz 'kalman.daniel' hozzászólására (#7373)

cabernet.sauvignon2013-12-03 14:08 |  #7375
Tudna valaki abban segíteni nekem, hogy mi a magyar zenei szakszó a "backbeat" kifejezésre? A válaszokat előre is köszönöm!

-birta miki- 2013-11-06 09:25 |  #7374
Elmélet & Improvizáció c. munkám rendelhető online!

kalman.daniel 2013-10-27 22:02 |  #7373
Oké, nem sürgős.
Válasz 'Kisember' hozzászólására (#7372)

Kisember 2013-10-27 10:32 |  #7372
Bocs, el kellett utazzak, de megvan nálam. Amint leszlehetőségem beviszem valahogy a gépbe és küldöm.
Válasz 'kalman.daniel' hozzászólására (#7371)

kalman.daniel 2013-10-26 11:33 |  #7371
Igen, azt nagyon megköszönném. Az e-mail címem megtalálod a nevem alatt.
Válasz 'Kisember' hozzászólására (#7370)

Kisember 2013-10-26 02:18 |  #7370
Elküldjem a kottáját?
Válasz 'kalman.daniel' hozzászólására (#7369)

kalman.daniel 2013-10-26 01:34 |  #7369
Sziasztok!
Egy apró segítséget kérnék. Pici bácsi csodáját kezdtem el tanulni; az első 19 másodperc megy is van szépen. De a 20. másodpercnél, a ,,rájövök" első szótagjára van valamilyen ,,Bb" alapú akkord. Az mi lehet? Miután Zorán kimondja ezt a szót, utána már minden zongorahangot tisztán hallok, de alatta nem nagyon hallom sajnos.

telespecial2013-04-08 05:35 |  #7368
Egy jazzlecke... a végén van egy kis elmélet:

hangoverpeti 2013-03-27 13:04 |  #7367
Megnézné valaki, hogy jó-e ez így?

-birta miki- 2013-03-14 01:04 |  #7366
Rendelhető online:


-birta miki- 2013-03-06 22:51 |  #7365
Hát, mint ahogy megbeszéltük, hogy a kérdéses akkordnak nem E# hanem E a basszusa, így az egy IV fokú szubdomináns, aminél egyszerűbb már nem is lehetne....:)))
Válasz 'hangoverpeti' hozzászólására (#7364)

hangoverpeti 2013-03-06 13:07 |  #7364
És mi van, ha csak az egészet túlbonyolítottuk, és egy sima II V I H dúrra mindenféle 9b nélkül, ami ott történik? Bocs, ha idegesítő vagyok, de szeretném érteni.
Válasz '-birta miki-' hozzászólására (#7363)

-birta miki- 2013-03-06 12:45 |  #7363
A váltódomináns egy dúrosított második fok ami egy domináns szeptim. Így lesz ez a domináns dominánsa. Ha a hangnemünk "H" akkor a váltódomináns C#7 : C# E# A# H és a 9b a D. Ha ez tercbasszussal menne, akkor az E# lenne mint az akkord alja. És ez az ami Fdim7-nek szól. Ez az mit én elhallottam. Ugyanis az F (E#) dim7 hangjai F Ab Cb Ebb (=D) Ha ennek basszushangját leszállítod, mint ahogy a felvételen szól, E Ab (=G#) Cb(=H) Ebb (=D) akkor megkapod az E7 akkordot. Jelen esetben a 4 törzshangból 3 azonos, csak az alaphang változik. De miután a basszus adja a funkciót, ezért kap más értelmezést a két harmónia (Fdim7 mint váltódomináns 9b tercbasszussal, és a E7 mint szubdomináns.
(nem moll 9b)
Válasz 'hangoverpeti' hozzászólására (#7362)

hangoverpeti 2013-03-06 09:08 |  #7362
Köszönöm. Ha azt vesszük, hogy E7= E G# H D, C#m7= C# E G# H, akkor felfogható az az akkord C#m79b-nek terc basszussal? Úgy még többé-kevésbé a linkelt kottának is igaza lenne...
Válasz '-birta miki-' hozzászólására (#7361)

-birta miki- 2013-03-05 23:11 |  #7361
Valóban E a basszus, bocsánat a félrevezetésért. A basszusra felrakott akkord domináns szeptim, aminek kvintjét és tercét az énekdallam is tartalmazza. Ez így egy IV-V lépés ahol a IV egy dom7. (Az E7 és a Fdim7 hangjai egyébként megegyeznek, csak az alaphangja nem)
Válasz 'hangoverpeti' hozzászólására (#7360)

hangoverpeti 2013-03-05 14:04 |  #7360
Elnézést mindenkitől, de MEGHALLGATNÁ valaki a kérdéses részt? Nem hagy nyugodni a dolog, őszintén szólva nem értettem mindent a válaszokból, de a lényeget, hogy az ott egy F, szerintetek, azt igen. Sajnálom, de én nem tudok oda F-et hallani, csakis E-t...Transcribe! progival direkt belúpoltam, lelassítottam, feljebb tettem egy oktávval, mondent elkövettem, de nekem az akkor is E. Miki 2. mondatát nem értem, meg azt sem, hogy II. fokú alterált akkord.... Jártam/járok zenesuliba (alapfokú jazz), az évfolyamon a fülem jónak számított elmélet órán, ismerem a 4-es hangzatokat, tudom mi az alteráció, váltódomináns, a funkciókkal is úgy érzem tisztában vagyok, lehet, hogy csak a szakzsargonhoz nem szoktam hozzá.
Az egész zenekari próbán pattant ki, ahol szépen hozta a zongorista, meg a gitáros a dominánst, én meg rájátszottam a kis tercet a basszusban (basszusgitáros vagyok), és le lettem hülyézve, hogy az oda szar, és tök rosszul éreztem magam. Annyi szól mellettem, hogy mindenki íkúból akarja megoldani, én viszont szeretem fülre leszedni a dolgokat. Elméletileg ott domináns van. De mi van, ha moll7 ? Úgy minden a helyére kerülne. Annyira benne van a fülemben, hogy kipróbáltam egy klasszikus gitárral mindkét verziót, és a dominánsos kifejezetten enm tetszett, agresszív, tolakodó, nem oda illő számomra...tök más hangulata van....
Kínomban keresni kezdtem, és találtam egy
kottát róla, persze más hangnemben. Akérdéses rész a 2. oldalon az utolsó sorban látszik...ott is moll7 van.
Tuti létezik ennek a dalnak több verziója, de a pussycat feldolgozásban szerintem moll7 van....

Bocs a sok süketelésért! Csak erősítsetek meg, hogy jól hallom azt az E-t.

Köszönöm.

cserye 2013-03-01 05:36 |  #7359
ja. Egyetértek, II fokú alterált akkordként lehet értelmezni ezen a helyen. Inkább abból hozd ki akkor, mint VI fokból.

hangoverpeti 2013-03-01 00:38 |  #7358
Köszönöm, uraim!

-birta miki- 2013-02-28 23:17 |  #7357
hangoverpeti írtaEgy kis segítségre volna szükségem. Milyen akkord szól itt 0:38-nál és 1:25-nél (a refrén elején)? Elméletileg C#7, a következő F# dominánsa, de akkor miért hallok E-t a basszusban? Köszönöm...

Ez egy váltódomináns 9b-vel, ami annak tercbasszusával (E#) megy a dominánsra (F#). Így erről a basszusról egy egy szűkített szeptimként jelenik meg.
Válasz 'hangoverpeti' hozzászólására (#7354)

cserye 2013-02-28 18:07 |  #7356
..pardon, Giszm6 harmadik(!) fordítás

cserye 2013-02-28 17:54 |  #7355
Kérlek szépen, tényleg becsapós, de csak érzéki csalódás: az a hang egy F!
Az össz-akkord pedig: Gisz moll6 első fordítása (G#6/F)Amúgy nem fogja mindenki így értelmezni, jazzisták máshogy tanulják-vezetik le ezt az akkordot úgy tudom.(én ezt szeretem)
Amúgy a refrén közepén is ott van a Fisz dúr előtt.

hangoverpeti 2013-02-28 16:54 |  #7354
Egy kis segítségre volna szükségem. Milyen akkord szól itt 0:38-nál és 1:25-nél (a refrén elején)? Elméletileg C#7, a következő F# dominánsa, de akkor miért hallok E-t a basszusban?
Köszönöm...

Beetlejuice 2013-02-16 05:50 |  #7353
nekem kell...most azonnal...holishogyis?
Válasz '-birta miki-' hozzászólására (#7352)

-birta miki- 2013-02-16 05:29 |  #7352
Válasz '-birta miki-' hozzászólására (#7346)

gyrk 2013-02-11 15:26 |  #7351
szerintem kb ezért amit írsz. gondolom a basszus menettől is függ, meg attól, hogy milyen dallam van az akkordok tetején. nekem az egyik kedvenc akkordom gitáron a G13b9 egy gisszel a basszusban. G# F H E. főleg egy A basszusos D moll után. de biztos van ennek is tudományos magyarázata : )

szender222013-02-11 14:39 |  #7350
Valaki akkordokhoz értő meg tudná mondani, hogy teszem azt egy 7#11/b5 akkordnál miért nem jó az ha az oktáv alatti és nem oktáv feletti hangot fogom az említett fokot? Sehol nem ezt javasolják, pedig annyival egyszerűbb. Oké, nem olyan tág a hangkép, tömörebb, meg talán kevésbé szép, de éppoly kifejező. Ez csak egy példa, de több ilyen szitu is van (9-esek pl.) Vagy ez eretnekség?

cserye 2013-01-24 13:24 |  #7349
Ja. Mert a mély gitár fríget játszik, az ének és a magas gitár pedig sima mollt. Amúgy behangolva be van, csak beleszaladtak egy kis elvi gubancba.
Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#7348)

pirateshit 2013-01-24 09:36 |  #7348
1:26tól ütötte meg nagyon a fülem a dolog...

pirateshit 2013-01-24 09:34 |  #7347
Hejho!
Bár nem vagyok olyan nagy szaki a dologban, de ez csak szerintem bitang hamis?

http://www.youtube.com/watch?v=vakYdwBM0ZU

Úgy értem, hogy annyria de annyira nem illik rá a gitárra az amit a dobos énekel... mellé még sztem hamisan is énekel... De lehet, hogy az én fülemmel van a baj...

-birta miki- 2012-12-04 01:04 |  #7346
Rendelhető online:

arion 2012-06-26 02:53 |  #7345
A két hónapot az olyan zeneakadémiát végzett népségre írtam( az minimum 17 év zenei általános, konzi, fősuli.) akik egyébként nem foglalkoznak hivatásszerűen harmóniafelismeréssel.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7343)

toge 2012-06-26 02:42 |  #7344
a harmóniák és megfordításaik felismerése még ének-zene tanár szakon is kötelező tananyag, meg lennék lepve, ha valaki keresztülmenne egy zeneakadámián (vayg bármilyen akár középfokú zeneoktatáson) nélküle :)

a gond inkább a szabad zenéléssel szokott lenni ott. kár, mert tehetséges emberek, és igazából egy kis szelete a tananyagnak lehetne szabad improvizáció már a legelejétől..


cserye 2012-06-26 02:36 |  #7343
Ja. Ezek profik, én is kívülről és nagy tisztelettel nézek rájuk egyébként, és természetesen magamból nem tudom megfejteni őket. Megírom nekik a kottát- ha ritkán olyan van-, aztán hátradőlve csak lesek, milyen gyönyörűen megszólaltatják.
A harmóniafelismerés azért nehezebb és összetettebb dolog szerintem. Ez magát a zene megértését jelenti- azt hiszem (főleg akkor, ha a melódiát is harmóniai egységben értelmezzük) Nem tudom, mennyi idő kifejleszteni, a két hónap azért talán vicces, ill. nem is tudom, nem kell-e hozzá valamiféle külön tehetség. Lehet, hogy valamelyest más agyi- tudati terület kezeli.
Válasz 'arion' hozzászólására (#7342)



Témák

 
VÁSÁRLÁSI INFO

A hangszer.hu oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

hangszer.hu elérhetőségek: Tel.: 20/ 323 0641, E-mail: hangszer@hangszer.hu
© Copyright 2003-2016 hangszer.hu .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1191 BUDAPEST, Üllő út 201. | +36-20-323-0641

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu