bill dobbins: jazz arranging and composing, linear approach (advance music)
bob doezema: Arranging 1 workbook (berklee college of music)
ted pease and bob freeman: Arranging 2 workbook (berklee college of music)
ez utóbbi kettőnek van folytatása is talán egészen 6 részig (?) de azok szerzőit nem ismerem, csak gondolom hogy azok is berklee kiadásban jelentek meg.
Mindegyik angol nyelvü, és az alapoktól kezd
Azzal én is egyetértek, hogy értelmesebb kört is lehetne
de ha már itt van akkor próbálkozz pl Esz dúrban, csak a 4-#4 re figyelj mikó melyiket használod, a 9 esek miatt.
Gm lehet az Esz dúr behelyetesítése (Eb#11,69), Fm Esz dúr II. foka, Bb7 az V. fok Cm meg akár Esz dúr behelyetesítés (Eb6)
tehát Eb-ben: I-II-V-I
nem, jamstudioba nyomtam be butított változatot
amúgy ez Curtis Mayfield-Move on up átdolgozás
a verze-refrén marad ez, de a szólónál lehetne pimaszkodni,
de úgy néz ki ehhez át kellene harmonizálni
na basszus, egész nap figcsiket gyártottam, de voltam olyan hülye
hogy csak magába a hangnemre pötyögtem(mindenféle gonoszság included:)
amolyan fusion static chord felfogás)
de amint beraktam az alapot borult minden..
Gm9-Fm9 I Bb13-Cm7
körre kéne szólózni..de sajna fájdalmasak a kilépések, hiába oldom.
ti mit csinálnátok?
Valaki mondjon már nekem pár ötletet hogy mit nyomjak a long train running című számban. Valami jazzolósabb, nem visítós, szolid, egykörös szólót képzeltem el magamnak. Hogyan építsem fel a szólót? itt a szám
sziasztok! olyan dologban kérném a segítségetek hogy:
nem tud vki vmi linket ahol zongorára megtalálom a helyes újjrendet bizonyos skáláknál (Bb dúr skála meg etc...)
a segítséget előre is köszönöm
nagyon köszi!!
áruljátok már el, hogy lehet acrobat reader-be beilleszteni jpeg-eket ilyen szépen, az összes anyagomat átrendezném..
amúgy én 3+ éve járok tanárhoz, és mellette azért kellenek
másféle zenei világok, oktatóanyagok -persze csak futólagosan-(kivéve az igazán nagy kedvenceim oktatóit:)
Másik lehetőség? Egy jó tanár a legkirályabb. Aztán kell némi elhivatottság is, ami arra késztet, hogy mindent eljátsz, ami a kezed ügyébe kerül (pl. ilyen oltatóanyagokat). Aztán másik nagyon fontos dolog a zenekar, próbán, koncerten tanul az ember a legtöbbet, s ha még mástól is játszanak, akkor nem a neten kell tabot keresgélni hozzá, hanem oda kell ülni és próbálgatni. A legtöbb rock nóta (főleg amikkel kezd egy kezdő) marha primitív e-moll, D-dúr, néha közte egy C-dúr. Aztán majd mennek a bonyolultabbak is.
Hehe, most ebben van valami, de ha megnézed, már nem hirdettem ott pár hónapja, így ha valaki odalátogat, engem már meg sem találna. Tehát nem reklámozom, csak ajánlom, mint másik lehetőséget
De ha valaki ebből akar tanulni, hát én nem akarom megakadályozni Hajrá!
Ez a Guthrie Govan nagyon jĂł kis kĂśnyveket hozott Ăśssze. Mindent leĂr ami szerinte fontos lehet a kezdetektĹl fogva... Mellesleg nagyon jĂłl ĂŠs ĂŠrthetĹen...
Már elmondtam párszor, hogy totál félreérted ezeknek az "oktatóknak" a lényegét!
Nagyon kevés kivételtől eltekintve egyik sem kezdőket akar megtanítani borzasztóan gitározni, hanem csupán bepillantást enged az adott gitáros játékába, kedvenc figuráiba, sokat használt dolgaiba, egyáltalán a gondolkodásába..és ebből sokat lehet tanulni..én most a Kee Marcello-ba ástam magam bele újfent, és marha sokat tanultam!
( a kromatikát is lehet használni, JP is használja, elég sok szólóban, és tök jól működ(het)nek. Aki ebben még nagyobb ász, az Joey Tafolla, na nála vannak nagyon beteg -és marha jól szólós- dolgok )
Meg igazából szerintem ezeknek a Drop akkordoknak a zongorán van igazán értelme, ahol meg tudod fogni az akkordokat, ahogy akarod. Mint azt valaki írta is lentebb, a gitáron ez azért nem olyan egyszerű.
Szóval, én inkább arra gyúrtam, hogy minden négyeshangzatot 8 féleképpen meg tudjak fogni a gitáron. A 8 úgy jön ki, hogy minden akkordot meg tudok fogni bármelyik hanggal a basszusban (4 verzió), illetve meg tudom fogni úgy, hogy a basszushang az E-húron van, meg úgy is, hogy a basszushang az A-húron legyen. Így jön ki a 8 féle lefogás.
És persze minden esetben arra kell figyelni, hogy mind a négy hangja a négyeshangzatnak meglegyen, és minden hang csak egyszer szerepeljen az akkorban.
4es hangzat esetében nincs (értelme) drop1 mert igazából az alap fordításokat kapjuk
drop4 nincs (értelme) mert a 4. szólam már a basszusban van, max egy oktávval mélyebben fogjuk...
de amint már mondtam van drop 2,3 és drop 2,4 !!!
pl. Cmaj drop 2,4 = c-g-e-h