Mostanság a "ritmika és motívum" szekciód nagyon jó szolgálatot tesz ám....sajna most ínységes idők járnak, nem jutok el sehogysem Csabához, pedig már legalább 1 hónapja nem viltam:(
Jó hír, hogy jövő héttől visszatérek Dcssabi:DDDD
Ám legyen. Bár a DTvel érzékeny pontra tapintottál. De hát ki mit szeret, nekem spec. reformálta a teljes elképzelésemet anno a gitárról, és a lehető legjobb irányba.
Azt, hogy az elméleti/technikai tudás még nem ártott soha senkinek, azt tartom a sírig, ami a csökönyösségemet nézve annyir talán nincs is messze.
Ha ezek párosulnak azokkal a tehetség/ösztönszerű dolgokkal, amikről írtál, akkor jönnek szerintem az igazán nagy dolgok.
Meg ugye akinál a tehetség nincs ott, annak valamivel ki kell pótolnia, amennyire lehet. Erre pedig ninsc sok út...
Elmélet és technika fontos dolog bizonyos sílusokban, de nem mindenhol. Meg persze ebben is vannak szintek. Egy jó rákkendroll gitáros vszínűleg nem tud olyan sebesen játszani, mint egy metálhíró, de ez így is van jól...
lehet, h nem a dalírásról volt szó, csak ez jutott eszembe az elméleti dolgokról.
Azért volt már egy-két arc, aki zenelméleti tudás nélkül alkotott nagyot...
Ha szeretném J.L.H. zenéjét, vszínűleg nem unnám félóra alatt sem. Más meg az én általam kedvelt zenét unhatja meg hamar...szóval ezzel nem lehet párhuzamot vonni. Nem feltétlenül az egyszerűség az unalmas. Lehet h most megköveznek, de én pl. a Dream Theater-t unom meg hamar. Nem tud lekötni, pedig tecnika, elmélet van benne rendesen.
Azért pl. blúzban nem biztos, h tappinget szeretnék hallani...lehet h ez szimpla konzervativizmus, vagy csőlátás...
Igen a harmóniák alaphelyzetben tercépítkezésüek. Tehát a szomszédos hangok egymástól terc távra vannak. Eszerint ha két hang szól az hangköz. Ha 3 az a legegyszerübb akkordforam mint hármashangzt. A négyeshangzatnál megint egy terc jön a tetejére. Miután minden + hangnál lehet kis és nagyterc is, ezért a lehetőségek bővülnek. A helyzet bonyolódik amikor ezeket elkezdjük forgatni.
Tehát ha négyeshangzatnak nevezzük az alap terc kvint szeptim akkordokat illetve ezek fordításait. Természetesen ha 4 akármilyen hang megszólal az is "négyeshangzat" de ezt nem szerencsés így hívni mert félreértés van belőle.
Nótaírásról sem volt itt szó sehol...csak ez a zeneelmélet topic, itt ez megy...a játéktechnikában meg a váltott pengetés fortélyairól szólhat a vita, holott az sem a legfontosabb.
De egyébként az elmélet és a technika szerintem alappillérek. Lehet lassan, lehet szépen, lehet egyszerűen, de azért őszintén, te nem unod meg mondjuk John Lee Hookert 20-30 perc után?
A dalíráshoz meg azért nem árt kenni-vágni az elméletet, és a sweepelés elsajátítása sem ront rajta semmit. Sőt. Beleírhatod, mert tudod, hogy menni fog. És pont ez a lényeg, nagy tárházból tudsz választani.
Persze ilyenkor jön mindenki, hogy "deblúzbaminek árpeddzsó?"...aztán egyszer belekísérletezi, és rájön, hogy nem is olyan rossz az...
Szóval még mindig az a legjobb, ha mindent elsajátít az ember. Olyan ez, mint a hangszínpoti. Inkább fityegjen ott feleslegesen, mint hogy ne legyen ott, amikor kell. Szerintem.
Ja és bocs a hosszért.
Ezzel csak utalni akartam a képre. Lehet hogy csak poénnak szánta mint az "ördög" hangköze. Ennyi nem akartam túlmisztifikálni sem arról elmélkedni hogy hol és kik használnak szűkitettet....))))
Kicsit mintha mesterségesre vennétek a nótaírást...nem biztos, h ennyi elmélet kell bele. Persze hasznos dolog, de nem a legfontosabb. Ennyi erővel gép is írhatna zenéket, csak épp a lélek maradna ki belőle. Szerintem.
A középkorban a tritónusz, az ördög hangköze volt. Tilos volt használni. Szerintem azok a XX. és XXI. sz-i "fekete" rock zenészek, akik ismerik ezt a történetet, egyszerüen csak "üzennek"
a loadon pl már elég jó odatették a hangszerelést, ott a két-,vagy többszólamú gitártémák már többféle hangzatot adnak ki, nem csak hármasokat - aztán hogy ez szándékos-e, azt csak ők tudják
Persze, világos, nem is úgy értettem, hogy minek metálosnak a szűkített. Hanem úgy, hogy ENNEK a metálosnak minek a szűkített... Szóval, nekem kicsit vicces ez a kép...
Amúgy a képet véletlenül találtam egy Guitar World-ben, csak megkerestem az internetes verzióját, hogy be tudjam ide linkelni...
Ha vkit érdekel, némi info otthoni zeneszerkesztéssel kapcsolatban (kezdőknek szántam, akiknek van kedve ilyesmihez): itt (legalsó) -ha van még ötletetek, mivel lehetne kiegészíteni/bővíteni/javítani, örömmel fogadom!
Egyujjas powerchord. Ez igaz.
Konnyebb ez teny, de van par tema,
ami csak igy jatszhato el,
pl a gyors valtasok miatt.
DE!
Ne csak kvintben gondolkodjatok,
van par izgalmas akkord,
amit csak igy lehet lefogni.
pl a kedvencem:
Drop Standard
------------
------------
------------
---5----5---
---3----3---
---3----1---
Rovidebb ujjuak 25.5-os menzuran
probalkozhatnak az utobbival.
Nem mondom, hogy lehetetlen, de kenyelmetlen.
Egyszer probald ki! A hangzas is mas,
es egy vilag nyilik meg, ha riffelni akarsz..
Jo az a kvint hangkoz a ket also hur kozott.
En is szkeptikus voltam eleinte,
aztan rajottem, hogy konnyebb erre atirni standard cuccokat, mint NU metalt jatszani standard hangolasban.
a numetálos csapatok azért haszálnak leeresztett d-s hangolást, mert csak kvinteket fognak, azt meg így le lehet fogni egy ujjal, az általános két-három ujjas kvintfogás helyett
lustaság, félegésség
Jaja. Nem kéne a személyes botorságait beleszőni az írásaiba. pl. "...Madonna butuska és Chopin zseniális zenéje..."
Egyébként nagyon jó lenne ez az oldal.
Nagy adag ego jön le a képernyőről, de hallgassunk csak bele a jam-jeibe...A leírtak értékével köszönőviszonyban sincs a gitárjátéka. Pláne nem a soundja.
No nem akarom lehúzni, mert hogy jövök én ehhez, de olybá tűnik, mintha két különböző ember készítette volna az elméletet és a gyakorlatot...
Szo esik a Drop-C hangolasrol (en is ezt hasznalom mar)
Az utobbi 3 evben Drop-D-ben jatszottam mindent.
Eloszor is "System of a Down hangolasnak" nevezi
a szerzo, es nagyon elutasitoan velekedik a dologrol.
"Én 80 GB gitáriskolát tudok mutatni standard
hangolású gitárra, de erre egyet sem."
A modern rockzenekarok kivetel
nelkul Drop hangolast hasznalnak!
Mindenkinek megvan a modszere, a kedvenc hangzasa.
Azert mert valaki nem nyitott, vagy nem erdekli
valamilyen stilus, azert nem kene a negativ
velemennyevel elijeszteni a fiatalokat.
Kar volt Feligazsagokkal, butasagokkal
elrontani egy jol osszeszedett anyagot.
Az oldal tartalma tenyleg jo.
Felesleges volt a kitero.
ha benézel a www.vai.com-ra, Steve Vai oldalára, a little black dots részlegben asszem vannak valami hallásfejlesztő gyakorlatok. ott pont a dúdólás rendkívüli hasznosságáról is esik szó.
szerintem nem is az a jó benne, hogy egyszerre lnekelsz és játszol, erre szerintem nincs is szükség istenigazából, de való igaz, hogy a dallamvezetést sokkal mélyebben éled, jobban megérted, melyik hangnak mi a szerepe, hova lehet tovább haladni. én nagyon keveset csináltam csak, de inspiráló volt.
sok sikert.