Azért betolni egy akkordot terc meg szeptim nélkül az azért elég meredek dolog...
Szerintem egy D-A-C-F#, akárhogy csűröd-csavarod, D7 és kész...
Max berakja a 7-est basszusba...
Ez egy D/C, de környezettől függően felfogható egy olyan akkordnak ami hiányos terc nélküli de a zenei környezetből kiderül hogy leginkább dúrterces lenne és akkor ez egy C6/9/11#
ez amúgy egy ilyen kvartakkordnak nevezett struktúra alapján épül, és egy csomó helyen nem fognak tercet beléje, nem gáz
Pl fogd le ezt itt ni:
---3---
---3---
---2---
---2---
-------
-------
sima kvartakkord, de nem "teljes", nincs terc benne
de használható tonikai funkcióra is (C69), vagy szubdominánsra is (pl Dm11), sőt még sokminden másra is
De a tied már optimalizát a megfelelő célra, míg az enyémet most programozza a Csaba:DDDD...néha itt csinál gubancot,aztán megkapja tőletek a helyes kódot és minden oksa:DDDDDD
Lehet, hogy butácska kérdés, de kíváncsi vagyok:)
Létezik, azaz szokás használni suspended (sus2, vagy akár sus4) akkordot majorszeptimmel? Pl. A D E G#, mint ún. "sus4maj7":) Jelölve még sehol nem láttam. Lehet ennek létjogosultsága?
nem emlékszem már hogy mit tanít pontosan de nem mindegy hogy 4# vagy 5b
fisz és gesz habár einharmónikusok nem ugyanaz az a gyerek fekvése egy skálánál.
Mert ha 5b ről beszélsz akkor c alaphangnál így nézne ki:
c d e f gb a h és
c d e f# g a h lenne líd esetében felemelt 4 fokkal
bár lényeg a lényeg megkapod így is úgy is az alterált hangot
részemről ha c líd a feladat én is abból indulok ki mint amit a g dúr tanulásánál és gyakorlásánál megszoktam, megtanultam, de C alaphang esetében figyelni kell az előbb említett hangokra mert d-t megnyomni nem oly jól hangzó megoldás ming G dúr esetében
Szóval sokan esküsznek arra a módszerre hogy ez igenis 4# dúr skála, mert lehet eleinte nehezebb így megtanulni, de később könnyebben lehet használni bármilyen hangnemben
valszeg arra gondol Henderson hogy nem úgy jegyzi meg a skálát hogy dúr felemelt 4. fokkal hanem g dúrként gondol rá. de C maj esetében ahhoz, hogy lídesen szóljon a megfelelő hangokat kell kiemelni, hangsúlyozni. c e fisz g h.
Míg G dúrnál a g h d hangok kapnak hangsúlyt. É sez az amire LMine gondolt szerintem.
Ha példálul kiséret nélkül játszod a skálát nehéz eldöntetni most ez G ion vagy C líd, csak úgy lehet ha te adsz neki ion vagy líd ízt a hangsúlyozzással
Egyébként meg nem tudom miért kéne kerülni a disszonáns hangokat, szerintem legalább annyira zseniálisan lehet disszonánsokkal operálni mint bármi mással. Sőt.
Ne csakk akkordokban gondolkozz.
A Cmaj7 a kromatikus skálábol EEFEEEF szisztémával meghatározott C-dúr hangsorból (CDEFGAHC) épül fel, alap hármas és szeptimhangból. A G-dúr skála (GAHCDEF#G)ugyanígy épül fel. Érti már a különbséget?
Cmaj7 ben te hol találtál D hangot? Mert Gdúr akkord hanjai: g h d. Én csak annyit mondtam hogy Cmaj7-re jó a
G dúr skála ée ez lídes soundot eredményez. Ha ez nem igaz kövezettek meg vazze. Bár már megtettétek
Csak arra tudok gondolni, hogy nézte a Cmaj7 akkord hangjait meg a Gdúr akkord hangjait. Eltérést nem tapasztalt ergo megvan a megfejtés, csak nem igaz. :)
Ezt nem teljesen értem. Mikor vagyok G dúrban?
Gdúr = Clíd vagy nem? A zenei környezet dönti el hogy dúros vagy lídes a hangzása ha jól tudom. C/H esetében akkor ez most hogy is van? A H basszusra kell nézni a dolgokat és akkor a c dúr az H lokrisz ebben az esetben? Mert szerintem ebben az esetben nem beszélhetünk H lokrisziről hanem csak simán c dúrról.
Csak kérdés, hogy melyiket. Ha pontosan lekottázva látnám ezt az akkordot, tutira nem bontanám szét két külön akkordra, ezért nem egyértelmű szerintem. Persze ha odaírod, hogy ez egy kettős akkord és még le is kottázod, akkor egyértelmű, egyébként sok lehetőség van.
Szerintem nem egyértelmű még így sem, mert így a H-ból csak az alaphang és a terc van a kottában, ennyi erővel más is lehetne (csak akkor az akkord más összetevője lenne).
Háde miért raknám tonikai funkcióba?
lehetne, de a felrakás elég jól elkülöníti a két hármast, így szerintem helytállóbb
másrészt ha mondjuk benyomod tonikai funkcióba ezt a 3. akkordot, nem biztos, hogy előnyösen fog szólni
én úgy vettem észre magamon hogy a peres akkordok zongorán jönnek elő könnyebben. Amikor gitározok nem jutnak ilyenek az eszembe de ha billenytű elé ülök egyből előjönnek.
relatív, hogy ritka-e... valahol igen, de valahol meg alap
Metheny, Corea pl. előszeretettel használ ilyeneket
(nekem is van egy ilyen darabom, amiben sok ilyet használok, 6.nóta -már bocs a reklámért), sztem jól szólnak
Íme. Az első kettő perbasszus, a harmadik meg egy kétharmóniájú akkord.
Mindkettő jelölése C/H, annyi különbséggel, hogy az első kettőnél a H felé érdemes egy vízszintes vonalat rajzolni.