de itt azert alapveto hangzasbeli kulonbsegekrol beszelunk, nem alakatreszek fizikajarol. A fogolap nem disz a gitaron, jozan paraszti esszel gondolhato, hogy beleszol a hangzasba ha fel kilo fat raraknak egy gitarra.
Sajnálom, van autóm, tudom vezetni, mégsem tudom megszerelni, nem értem ,nem tudom minden részének a működését.
1 fórum sztem erre való, én gitáros vagyok és nem hangszerész, tudom az alkatrészek neveit, de fingom sincs a mechanikájához, vagy a fizikájához. Sorry.
Erről nagyon megoszlanak a vélemények. Egyesek szerint a Poly lakkozás engedi jobban rezonálni a hangot, mások szerint a nitró. Ehhez nem értek.
A fogólap már más tészta, a rózsafától picit mélyebb tónusú lesz a hang, bár ezt is vitatják. Szerintem a jávor fogólap "fényesít" a hangon, de ember legyen a talpán, aki két gitárnak kizárólag a hangjából megmondja, hogy jávor, vagy rózsa. Szerintem ez egyéni preferencia kérdése.
Nekem volt jávor fogólapos Stratom, furcsa érzés utána a rózsafa.
A JV Stratról még annyit, hogy a nyak lakkozása nincs fényesre polírozva, selymesebb tapintású, mint általában.
Az alnico meg azért érdekelt, amert a fender .com-ot turkálva sok helyen feltünt, és nem tudtam mi az...ezért megkérdeztem.
Még egyszer Thx.
És akkor még egy kérdés, melyik lakk milyen változást jelent a hangban, ha jelent, illetve a fogólap, és nem fogólap közt van e eltérés, illetve befolyásolás a hangban?
Nálunk a tokokat le szokták nyelni a boltosok...Legalábbis régebben plusz 20ezret legomboltak a kedves vásárlótól azért a tokért, ami hivatalosan tartozéka a hanxernek.
Vagy lehetett hozzá venni Veigert 5ezerért...
Több menetszám a mágnesmagok körül.
Ugyan már egyszer belinkeltem ide, de beteszem még egyszer ezt a kis videót. A kitűnő zene mellett egy kis betekintést nyújt a Fender gyárba, talán néhány munkamozzanatot el lehet lesni a melósoktól, közben látható még pár öreg szőröstökű blúzzenész.
(Csak az újak kedvéért, hátha még nem látták.)
Tultekert, ha jol tudom. Tobb drotot tekernek ra, mi tegy atlagos cuccra...
Azert ebbe az erba egy kemenytok beleferhetett voln, itt a nagy amerikazas, meg signature-ozes kozepette...
Nah utsóra itt a paraméter, a téma hanyagolható, az árú beérkezéséig:Model Name Jimmie Vaughan Tex-Mex StratŽ
Model Number 013-9202-(Color#)
Series Artist Series
Colors (303)* 2-Color Sunburst, *add $50.00,
(305) Olympic White,
(306) Black,
(309) Candy Apple Red,
(Polyester Finish)
Body Alder
Neck 1-Piece Maple, Soft "V" Shape,
(Satin Polyurethane Finish)
Fingerboard Maple, 9.5 Radius (241 mm)
No. of Frets 21 Medium Jumbo Frets
Pickups 2 Tex-Mex Calibrated, Overwound, Single-Coil Strat Pickups (Neck and Middle),
1 Tex-Mex Hot Bridge Single-Coil Strat Pickup (Bridge)
Controls Master Volume,
Tone 1. (Neck Pickup),
Tone 2. (Bridge Pickup)
(Middle Pickup is Wide Open, No Tone Control)
Pickup Switching 5-Position Blade:
Position 1. Bridge Pickup
Position 2. Bridge and Middle Pickup
Position 3. Middle Pickup
Position 4. Middle and Neck Pickup
Position 5. Neck Pickup
Bridge American Vintage Synchronized Tremolo
Machine Heads Fender/GotohŽ Vintage Style Tuning Machines
Hardware Chrome
Pickguard 1-Ply White
Scale Length 25.5 (648mm)
Width at Nut 1 11/16 (43mm)
Unique Features Special Soft "V" Shape Neck,
Fender/Schaller Straplock Strap Buttons,
Middle Pickup is "Wide Open" With No Tone Control,
Jimmy Vaughan Signature on Back of Headstock,
U.S. Made Electronic Components
Strings Fender Super 250L, Nickel Plated Steel, (.009 to .042), p/n 073-0250-003
Accessories Deluxe Gig Bag
Case Deluxe Gig Bag
Introduced 1/1997
Notice Product Prices, Features And Specifications Are Subject To Change Without Notice
Arról én is hallottam, hogy rossz, erről meg azt hallottam, hogy jó..majd kiderű. Mihelyst megvan, élménybeszámoló, adok koncert dátumokat ahol meg lehet vizslantani, hallgatni azt majd kiderűl.Minden mindíg majd csak kiderű...:)))
remélem egyszer az életben lesz egy american traditional fendered, és rájössz, hogy a világ legborzasztóbb dolga a mexikói modell amerikai hardware-el.
amióta artist modell amerikai hardwerrel és pickuppal, legalábbis nekem az, és nem befektetésnek, hanem dógozó gitárnak veszem vagyis, mégis befektetésnek:))
Egyezzünk meg abban, hogy per/pill ostoba tökfilkó vagyok, de mindenki reméli, hogy nem lesz szar a gitár.
A gitárt nem kötelező kifizetnem, igaz akkor egy másikat kell helyben vennem, de a kereskedővel jóban vagyok, mivel jómagam is sok esetben hozzájárultam anyagi jólétéhez:)))
A lényeg szerintem a zene, illetve maga a közvetítő médium, vagyis a (gitár, erősítő), de a legfontosabb az ember, én ezért gombolom azt amit gondolok. De ez tényleg partalan vita, és ha megtehetném, én pölö vennék egy SRV-t meg egy eredeti 69-es Thinline-t az jól van, de nem tudok. Ugyanakkor meg szeretem az új cuccokat, amik nálam vintage-esednek el, (feltéve ha lapgitár az illető) ez van. Azt is megértem ha valaki meg a régi szereti. Én pölö autóban pont fordítva vagyok, az új autó nem tetszik, de pölö egy szakadt sierra is több érzést vált ki belőlem, mint egy új merga.
Tényleg ez érdekel engem is, hogyan zajlik, befut a rendelés a gyárba és onnantól?..... Mellik fát, meddig szárítgatják, milyen előkészítések vannak, mi az az alnico...etc etc
"valószínűleg annak van olyan hangja amit én keresek"
Nekem speciel keves lenne a valoszinuseg ahhoz, hogy kipengessek 2 rugot.
Tapasztalataim szerint Mike es F59 csak legjobb tudasat osztja meg, bar lehet, hogy nyersen es lenyegretoroen, de ez itt nem magan pszichiatria :) Eleg sok hangszer keresztul megy/ment a kezukon, gibsonok, usa fenderek, stb, egyfolytaban seftelnek, tisztaban vannak az ar/ertek viszonyokkal, en speciel megteszek mindent, hogy odafigyeljek arra amit mondanak.
A rendelesedet mar nem lehet visszajatszani, de talan mas tanulhat belole...
En is csatlakozok egyebkent ahhoz, hogy legyen szuper az a gitar ami uton van feled...
A sound a kezben van dolog meg maximalisan igaz, de ezt a tenyezot egy hangszer ertekebe nem tudod beleszamolni. Gondold el a Gibson leharmadolna az arakat, meg elkezdene mongoliaban gyartani, mert hat ugy is kezbenaszand, sokan hianyolnank egy-ket dolgot :)
Amikor elkészül a nyak. Aztán beteszik a raktárba, és jó esetben ott pihen még fél évig, mire végre testet szerelnek hozzá. Ezért van eltérés a fejen lévő szériaszám, a nyak tövénél, meg a testben található dátumok között.
így akár bárhol készülhetnek az alkatrészek, csak minőségi válogatás van.
az USA gyárban is többnyire kik a munkások? minőségi munka lehet itt és ott is de az anyavállalatnál valószínűbb.
Sambora???
Dehogy is, ahoz képest, hogy engem baszogattok, nem neked kéne megsértődni, ahogy persze nekem sem, nem is teszem, csak mulattat.:))
Nem, úgy kell érteni, hogy koncertezik e a zenekar, lehet e meghallgatni, aktív zenész e etc etc ilyesmi. Ez érdekel, a hangszer munka eszköz, bár azon belűl az ember lelkének manifesztációja:))
Mi bérelünk egy próbatermet, illetve otthon gyakorolok. Így érted?
Vagy úgy, hogy csak az érthet a gitárokhoz, aki website-to is tud linkelni...
Ez kicsit ingoványos lesz...
Amennyiben kizárólag zenéből élsz, és jól, nyílván van fentebb is. De egy erős felsőközépkategória bőven kiszolgálja(hatja) a professzionális igényeket. A hangszerek amit példának felhoztam, nem egyből döglöttek , hanem fokozatosan, itt egy picup, ott egy kulcs..de ismétlem, ők belenyúltak, és a végeredmény végülis 3ból kettő király, egy meg nem sikerűlt a gyárba.
:)) Nagyon szemellenzősek vagytok, olybá tűnik. És nem állítom, hogy a Fender Jimmie Vaughan Tex Mex strat letól maga elől mindent, hanem azt, hogy valószínűleg annak van olyan hangja amit én keresek, és annak az ár érték aránya olyan amit én jónak látok. Nem mást minősítettem, csak gomboltam a többi strat buzinak elmesélem mit tervezek, és ők ha van! tapasztalatuk akkor elmondják:))
A három gitárból kettő kiváló egy rossz, ez pont így alakult ilyen a véletlen, mindegyiket rendbe kellet tenni. A gitárokon én játszottam nem te, ebből 2 a tele és a music man kiváló (de nekem nincs erre pénzem írtam) az a delux kaki(nem általánosítok)..van ilyen.Ez nyílván nem általános, de nekik így jött ki a lapjárás. Ahol olvastam, és amiért megrendeltem azt amit, az pont azért volt, mert nem hülye lelkesedéseket olvastam, hanem korrekt véleményeket abból kiindúlva, hogy 10-30 év zenélést valott magáénak a legtöbb nyílván nem 16-ok, de persze lehet, hogy nagyzoltak ki tudja...az internet és a fórumozás már csak ilyen. És nem hiszem, hogy 1 személytelen fórumban valaki dicsérje a portékáját idegenek elött ha az szar, ahogy olvastam más tipusnál lesújtó véleményt,úgy elhisazem erről, hogy jó. Szerintem ár érték arányban ez jó, új, garanciális, remélem nem szívom meg, és munka eszköznek veszem.
A gitárokhoz műszakilag nem értek, de mivel 17 éve nyüstölöm öket, többnyire emberek elött, ezért tapasztalatom van.:)
Olvassunk alaposan, ne magyarázzunk bele olyat amit nem mondtam.
de no harag:))
Csak én leszarom egyszerűen hol gyártják, mert olyanok a tapasztalataim.
"Tapasztalatom az, hogy tök mind1 hol gyártják, nem garancia..és épp ezért óckodok 2 kiló fölött hangszert venni, mert ott már hülyeségeket fizetsz meg aminek semmi köze a valós tudáshoz, értékhez."
MOndjuk kiprobalhattak volna a haverjaid a gitarokat, mielott kipengetnek 3 kilot ra es rajonnek, hogy szar. Bar azert nem hiszem, hogy ezek a gitarok olyan nagyon rosszak lehetnek, es a Tex-Mex cucc ver mindent...
Uhh. Ha szerinted egy Deluxe strat, egy Burton Tele és egy Musicman alapból szar és költeni kell rá, hogy jó legyen, de a te nóvi új mexikói csodád viszont jó lesz, akkor igen érdekes fogalmaid lehetnek arról, hogy mi jó meg mi nem jó... Sőt, szerintem nem értesz a gitárokhoz.
A nemzetközi site-okon pedig jobbára a 16 évesek dícsérik azokat a cuccokat, amit karácsonyra kaptak. Ki az szerinted, aki őszintén leírja, hogy most adott ki egy rakás pénzt egy rakás szarra???
De amúgy kívánom, hogy legyen jó a gitárod. Eddig sem azt mondtam, hogy szart veszel, hanem csak azt, hogy ennyi benzinnel sokkal messzebb lehet menni.
Majd meglátjuk:))
Használt hangszert nem szeretek venni, soha nem is vettem, eladni hangszert szintén nem szoktam....már:)
Nem tudom elmondani mennyi hangszern játszottam már, de ami számomra intő jel használtakkal kapcsolatban, az az hogy két barátom is ilyenekből vásárolt be összesen 3 hangszer 1 milla értékben, és még a három hangszer 300000-t nyelt el mire vagy jók lettek vagy nem. Az egyik a már inkriminált 2002 strato, egyből pickup csere mert szépen meghaltak, a végeredmény, szar... aztán egy Jim Burton Tele, szintén pickup cser, a végeredmény..király, illetve egy Music Man axis sport..az is király, de az is megette a magáét mire olyan lett amilyen. Nekem erre se energiám, se pénzem, arról nem beszélve, hogy a hangszereimet szeretem én betörni.:) Az meg hab a tortán, hogy beköszönő miniesszémben azon sóhajtoztam, hogy az új gitár csak megközelítően legyen olyan jó mint amilyen az ellopott koreai squirem volt.
Tapasztalatom az, hogy tök mind1 hol gyártják, nem garancia..és épp ezért óckodok 2 kiló fölött hangszert venni, mert ott már hülyeségeket fizetsz meg aminek semmi köze a valós tudáshoz, értékhez.
Bár tex mexet még nem hallottam, amit mondtak róla illetve olvastam, valszínűleg pont az a hang amit én kultiválok. Nekem úgy lőtték be ha hangját, hogy effektíve nagy jel, visítós, és elég nagy alapzaj, illetve, hogy hangban, az amerikai standard pickup és a texas között fél úton van. Egyéb nemzetközi siteokon, meg olyanok hüledeztek érte, akiknek volt mellette még pár usa sztarójuk, nem feltétlenül sima standard, és mégis aztat használják amit én is megrendeltem. Olcsón mert a lista ára az 240 000 :)))
Na uff, az meg, hogy ami cájgokkal van felvértezve az a fender.com-ról szopikáltam. De ha ott sem írnak igazat, akkor alighanem 1706-ot írunk mégis, mint ahogy egy történész egyszer volt fantáziálta.:))
Ne is haragudj, de 200-ért mexikóit venni egyszerűen őrültség. Ennyi pénzért olyan USA stratot veszel, hogy csak nézel, és agyba-főbe keni a tex-mex-edet, aminek egyébként híresen kurva szar pickupjai vannak.
Nem bántásból mondom, de rettenetesen rossz üzletet kötöttél. Ennyi pénzért sokkal, de sokkal jobb stratocastert lehet venni. Szerintem tex-mex-et ennél olcsóbban még itthon is kapsz.
Ja, bocs, latom, te egesz masrol irsz, meg en is:)
Szoval akkor a vateras cucc rendben van ennyiert.
De fent tartom, hogy egy mexikoi gitar max 110-et er. Az meg duma, hogy amerikai alkatreszek, meg szerelek, bla-bla...
Megveszed 2 kiloert, es buksz rajta 100-at, ha el akarod adni.
Hi Mike. Gitár nem 130 hanem 200, és ha alaposan elolvastál, láthatod, hogy mexico a szülőhelye, de usa vintage hardware, usa tex-mex pick up, Gotoh kulcsok, 1 azaz 1 darab fából készült nyak, akárcsak a test, ha mindezt amerirókaiban venném meg, akkor a duplája, én pont ezen röhögök, hogy a jó minőséget illetve hangot, nem sok a pínzért kapod, hanem a jó összetevőkből, illetve a kicsiny kezed tudása, hogy hogyan tudsz megfogni 1 hangot, és csak harmadsorban az erősítő, illetve helyesen: kéz, erősítő, gitár szerintem. Tehát a gitár már csak a harmadik komponens abban, hogy mi, hogy szól.
Sok erte a 130 rugo. Sztem max 80-at er, illetve en annyit (sem) adnek erte.
Most abba nem megyek bele, hogy sztem miert szar a mexikoi strat. Bar bemondas alapjan ezek lehetnek a vilag legjobb gitarjai, mert szinte mind jobban szol, mint a custom shop amerikai cuccok
Látatlanba lefelejteni valamit, azért mert mehikói?
Amúgy meg a jamaicai a best off:))
De, hogy azért replikázzak, most az egyik zenyekar lemezét 3 gitárral vettem fel vót egy Joe Pass modell (ez az enyimé), vót egy 95-ös Tele (usa) úgy szólt, ahogy a nagykönyvbe meg van írva, és volt egy 02-es Usa deluxe , noisless-szekkel, piros sárga, meg kék talán, nem tom nem figyeltem, a lényeg az az, hogy bár strato buzi vagyok, ez a strato leszerepelt, így "kénytelen" voltam mindent a telével csinálni, leszámítva pár minyimális részt, ahol a joe pass-szal..illetve az elején amíg fel nem adtam a sztratóval. A gitárok megtekinthetőek a frenk.hu-n. Szóval szerintem a származási hely telejesen felejtő, egyedűl a hang, és a szerencse az ami vezérelheti utunkat a Fender ösvényen.:))
Nincs zenekarom, volt néhány próbálkozásom, de mind befuccsolt. Most pár évig családalapítási okokból csak otthon nyomom a falaknak(meg a szomszédoknak)
Szia Andy!
Az említett Jimmy Vaughan Stratot kb. 6-8 éve próbáltam egy azóta már nem létező hangszerboltban. Akkor került 85.000,-Ftba, ami akkoriban elég borsos ár volt, de még mindig sokkal kedvezőbb, mint a hivatalos ára.
Én egy fehér színűt próbáltam, sunburstöt még nem láttam élőben, csak képen.
A nyaka nem szokványos Strat-nyak, picit vaskosabb, V-alakú, de nagyon kényelmes, kézbe simuló.
A pickupok ugye Tex Mex-ek, amiről annyit érdemes tudni, hogy jó sok magasuk van, a középső helyett viszont a hátsónak lehet szabályozni a hangszínét. A középső így sokkal "nyitottabb" hangú, ritmusra baromi jó. A hídnál sokat számít, ha egy picit letekered a hangszínt, nincs az a visító hangja, sokkal moderáltabb.
A hardverekre nem emléxem, én is úgy tudom, hogy amcsi gyártmányúak.
Szerintem erre az oldalra gondoltál. Nekem teccett.
Ja és nem vagyok sznob, de azért az sokat lendített, az ügyön, hogy azonkívűl, hogy mehikói szerelésű, az összes hardver illetve elektronyika usa...:)))
Érdeklődve olvastam, keresztűl kasúl e príma fórumot.
Bizsibazsitól kérdezném élményeit a Fender Jimmie Vaughan Tex Mex Stratról, ugyanis, másfél hónapja illet rendeltem 2színű sunburstbe, így eléggé izgulok, hogy milyen, döntésemet ugyanis kizárólag a külhoni fórumokra alapoztam, illetve 1 megelégedési indexre (most megnem mondom milyen oldal)ahol 10 pontos listán 9,5-átlaga meggyőző, illetve az is, hogy mivel elsősorban amerikai userek írtak róla, akik ált. az ára miatt vették meg tarcsi gitárnak, úgy hogy mindeféle puccos stratot már birtokoltak, a gitár, mégis főhangszerré avanzsálódott. Ez tetszet, de az nem, hogy úgy veszek hangszert, hogy nem volt a kezembe.
Nah mind1, akinek van róla tapasztalata az kérem ossza meg velem.
A másik, volt (ellopták) egy 96 Squirem, sima koreai..és az ő pótlására lesz az új...és azt kell, hogy mondjam, remélem ez a 4x annyiba kerülő gitár méltó utodja lesz, szegény 50 000-esnek. Hihetetlen hanja volt , mindenen átsüvített.
Előljáróban ennyi. És mégegyszer örülök, hogy vagytok itten ezzel a fórummal.
Szerintem ez a strat egy tákolmány. Ha jól látom, cluson típusú vintage hangolókulcsok vannak rajta, és modern bridge. Ez valahogy nem illik össze. De ilyen sárgás fender hagnszedő sem létezik. Nem lehet lace sensor sem, az nem ilyen.
Szóval én sem tudtam elképzelni, amíg ki nem próbáltam egymás után a gitáromat és a vintage 52 gitárt. Ezt a próbát most úgy 200 ezer forintom fogja bánni. De a lite ash tényleg nagyon komoly gitár, hát még a nocaster hangszedőkkel. Szóval azt biztos láttad, hogy nem vagyok mai gyerek. Ha valami jó, és annál egy kicst jobbat szeretnél venni, az a kis különbség már nagyon sokba fog kerülni. Máshogy szól már erősítő nélkül is az egy darabos prémium kőris test, és az egy darabos prémium juhar nyak, nem nagy a különbség, csak egy kis finomság. De ez olyan, hogy azonnal elhatároztam, hogy lite ash megy, v52 jön. És ez a finom különbség persze átjön az erősítőn is, ha még a hangszedők ugyanazok is. De hát akármennyire is lehetnék bölcs, mégis mindig azt hiszem, hogy a legjobbnál egy kicsit kevésbé jobb is jó lesz nekem, ha harmadannyi áron meg lehet venni. De hát nem így van, és emiatt persze minden ilyen hangszer vásárláson bukok egy összeget, aki meg megveszi tőlem (igazából útálom árulgatni, inkább olcsóbban adom, csak vigyék), az meg jól jár. Egész addig, míg ő is kipróbálja a v52 gitárt
életem legjobb vétele talán...eszméletlen jó hangszer!mindent tud amit a LPm nem,szal" nagyjából beterítek minden hangzást ami szükséges számomra,már csak egy jó amp kéne :D