Ezt Fender59 írta: Ja, most látom csak. Kedves Pyra, ha barátodnak 71-es stratója van, akkor az vagy nem kőris, vagy nem 71-es (vagy nem strato), mert akkoriban még kajakra égerből ment a gyártás. Szerintem az éger lesz...!!!!
Szóval ezt azért sajnos tisztázni kell, mielőtt érvényes fogadjuk el a szavazatodat!!!
Ezt Fender59 írta: Akkor pláne inkább későbbi. Nézd meg a szériaszámot, a betű S lesz ("Seventies"), és az utánna következő első szám mutatja az évet (pl. S6=1976). Amúgy baszott nehéz a gitár vagy megakönnyű?
Ezt Bakóimi írta: Mondjuk én igazából nem szavaztam... Csak megpróbáltam rávilágítani hogy miért olyan keresettek NÉMELYIK 70" évekbeli kőris Stratok.Persze a közhiedelemben emiatt az terjedt el,hogy minden 70" Strat k.jó.Ez így azért nem igaz,amelyik a könnyebb kőrisből készült akkoriban,az nem annyira nagy szám. Az ebay-en is ezért szokták külön kiemelni a 70"-ek súlyát,a nehezek ritkán mennek el 1500USD alatt.Viszont ezeknek nagyon jó a hangjuk,és igen keresettek kint is. Nekem azért vannak kőris Stratjaim,mert ilyenhez tudtam hozzájutni az idők folyamán(balkezes vagyok ugye...). Tehát részemről döntetlen.
Ezt Fender59 írta: Amúgy, visszatérve egy picit az #1893-as hozzászólásomhoz, szeretném itt képpel is illusztrálni, hogy mi volt az az óriási váltás 1972-ben ami miatt elég sokat fikázzák ezeket a nagyfejű kőris stratókat.
Az első képen egy 1970-es strato figyel, nagyfejű természetesen, de a nyak 4 ponton rögzített és nem lóg a pálca a fejnél, ami a bullett-es nyakmerevítésre utalna. A fa természetesen éger.
A második képen egy 1974-es van, és az előzővel szemben nagyon jól látszik a fa erezete (kőris), a 3 pontos nyakrögzítés és a gusztustalan bullett tus rod.
Na, kinek melyik kéne? Csak csendben jegyzem meg, hogy az első kb. ötször annyit ér!!!!
Ezt Fender59 írta: Ebben természetesen igazad van! Ezeket is baszott jó gitárok, csak a CBS-nek ezekkel sikerült a legmesszebbre tévednie az eredeti strato elképzeléstől.
Ezt winnetou írta: Erdekes, nekem a Jazz Bass-em bullet trussrod es 3 pontos rogzitesu... Aki azt mondja, hogy ettol instabil lesz a hangszer, az hulye. Amugy nekem kulsore siman bejon a bullet, es ha raadasul a 74-es otodebe kerul a 70-esnek, akkor siman azt valasztanam.
Ezt Fender59 írta: Nem mondtam, hogy instabil tőle, hanem csak azt, hogy ez a megoldás sokkal rosszabb minőségű, mint a korábbi és hogy többek között ezért is szapulják olyan sokat ezt a szériát. Amúgy azt még Leo Fender is elismerte, hogy csak és kizárólag költségcsökkentés miatt találta ki ezt a 3 pontos nyakat. És amúgy a nyakrögzítésnek elég sok köze van a sustain-hez...
Ezt Bakóimi írta: Ha tudnék tönteni,döntöttem volna. Minden Strat másképp szól,még egy adott szérián belül is.Én meg soha nem kerültem még olyan helyzetbe,hogy mondjuk legalább 5-6 balos Stratot össze tudnék hasonlítani. Ezért mondtam a döntetlent (vagy vegyük úgy hogy nem szavaztam). :-)
Ezt Fender59 írta: Sokkal egyszerűbb volt berakni az új típusú nyakmerevítő pálcát. Ha megnézed a #1970-es képet mégegyszer, akkor még egy apróság feltőnhetett rajta. A 70-es stratónak nincs csík a nyak hátulján, a 74-esnek meg van. Ez azért van, mert korábban a fogólapos stratók nyakpálcáját a fogólap felöl tették be, és csak a natúr nyakasaknak hátulról. Az új trus rod sokkal egyszerűbb konstrukció volt, ami lehetővé tette, hogy viszonylag egyszerűen hátulról tegyék be a nyakba, függetlenül attól, hogy fogólapos-e a cucc vagy sem. Ezzel elég zsetont fogtak, és akármilyen furcsának is tűnik neked, azzal is elég sokat fogtak, hogy egy csavarral kevesebb kellett a nyakhoz (egy munkafolyamattal kevesebb).
Ezt Bakóimi írta: Mennyit spórolt rajta,1db csavart??? Inkább a "micro-tilt" miatt lett háromcsavaros szvsz.. Ez meg további csavarokat,fémlapokat,munkafázisokat jelent,ugye...
Ezt Fender59 írta: Jó, jó, én sem akarok úgy csinálni, hogy nekem aztán mennyi 60-as, 70-es strato volt a kezembe, mert nem volt. Csak elég sokat olvastam ezekről és utánnajártam mindennek mielőtt gitárt vettem volna, és én az égert választottam.
Ezt winnetou írta: Nem is teged hulyeztelek le, elvegre csak nem tesz ilyen egy forumon az ember... ;) Viszont rengeteg helyen olvasom ezt, a sustainnel egyutt... Szerintem nincs alapja. Ez olyan, mint amikor valaki kitalalta, hogy ha a csontnal meg a hidnal nagyobb szogben megtorod a hurt, akkor konnyebb/nehezebb (mar nem emlekszem) nyujtani a gitaron. Ez eleg nagy baromsag, mivel a huron ugyanakkora huzoero van, elvegre attol all be egy adott hangra.
Ezt Bakóimi írta: Pardon,közben látom áttértünk a pálca-egy darabos nyak-külön fogólap síkra.Ez tényleg spórolás,de persze csak a jávor fogólap esetében,rózsafa v. paliszander fogólap esetén semmivel sem lett kevesebb munka vele.(és ezek sem voltak felárasok,akkoriban!) Az "egy csavarral kevesebb" spórolás meg nem áll meg,lásd előbbi hozzászólásokmat.
Ezt Fender59 írta: Hát, igen, ehhez tényleg össze kéne hasonlítanunk 50 ilyen meg 50 olyan stratot és akkor utánna lehetne nyilatkozni arról, hogy mi a különbség sustain vonalon. Ezt mi nem tudjuk eldönteni, csak hát ezt olyan emberek állítgatják, akik össze is hasonlítottak 50 ilyet meg 50 olyat...
Ezt Fender59 írta: Hogy hogy nem spórolás az, ha egyszerűbb valamit beszerelni? A szóban forgó új nyakrögzítési és nyakmerevítési megoldást egyszerűen azért találták ki, hogy egyszerűsítsék és olcsóbbá tegyék a nyakak előállítását és szerelését. Csak ezért.
Ezt Bakóimi írta: Új nyakrögzítési megoldás : minusz egy csavar a test-nyak között,plusz három csavar meg egy fémlap a testben,plusz egy állítható csavar meg az anyája a nyakban,ezek ugye a "micro tilt" miatt.Nem hiszem hogy ez olcsóbb lenne mint a négy csavar.Persze hacsak nem azért találták ki az állítható nyakdőlést hogy ne kelljen pontos szögben marniuk a nyakzsebet.De ezt azért nem hinném,meg gondolom te sem. Ez tehát drágább lett szvsz..
Új nyakmerevítési rendszer : ha láttál már szétszedve ilyen rendszerű FOGÓLAPOS(mert erre írtam hogy nem lett olcsóbb) nyakat,a pálcát akár a fogólap felől is be lehetett volna rakni.Innentől a "skunk stripe" felesleges,nyugodtan bemarhatták volna a fogólap felöl is a pálca helyét.
Ezt winnetou írta: Nekem az gyanus, hogy a munkafazisok turasa miatt csinaljak igy... Talan egyszerubb egy mar felragasztott rozsafa fogolapos es egy egybejavor fogolapos nyakat egyetlen munkafolyamatban megmunkalni, mint kulon mindegyiket. Csiszolasuk egyforman mukodik, marasuk, bundozasuk detto... Ezzel meg tudjak sporolni, hogy munkafazisok kozt ossze-vissza kelljen hordani a kulonbozo nyakakat...
Ezt Fender59 írta: Csak én kezdtem azt érezni, hogy el fog fajulni ez a vita, hogy ha nem hagyjuk abba, úgyhogy szerintem maradjunk is ennyiben. Más a véleményünk és kész...
Ezt Bakóimi írta: Ezt most már csak nagyon halkan,és csak a teljesség kedvéért,igazán nem szeretném ha kötözködésnek érződne (az eddigieket sem annak szántam,istenbizony):
"Amúgy nem tudom tudsz-e mondani akárcsak egy olyan híres gitárost is, aki bullett straton játszana? Nem igazán..."
Bár mindkettőjük bullet stratja jelentősen eltért egy szériadarabtól.
Ezt Fender59 írta: Bizonyám, Malmsteen-é nem bullett (ez egyébként a képen is látszik), sőt még csak nem is kőris, hanem ugyanaz a széria, mint a #1970-es üzenetemben lentebb az 1970-es strato. Éger test + négypontos nyakrögzítés.
Ezt ati írta: Bár nekem éger stratom van,szerintem ízlés dolga.Kinek mi jön be.Például a 2003-as,2004-es Frontline katalógusokban vannak olyan küllemű custom shop-hangszerek amelyekről csak a külső kinézet alapján ötször meggondolnám hogy a nyakamba akasztanám-e,de amikor egyet kettőt volt szerencsém kipróbálni,hát igencsak átalakult a véleményem róluk.Olyan hang jött ki belőlük,hogy az érdekelt a legkevésbé,hogy éger vagy kőris.
Ezt barczas írta: Sziasztok! 1 kis segitsegre lenne szükségem, ki mit hallott a fender HÁJGWÉJ szériákról. 1 boltban nekem sajna nagyon szidták , hogy nem is amerikás hangszer és hogy nem is ér meg 160e forintot.igaz lehet ez?wálaszotok előre is köszi.Üdw
Ezt Mike írta: borczas Sztem igaz. En is kerdeztem egy-ket embert, aztan ki is probaltam. El kell felejteni. 2 kiloert mar egy allt jo fendert lehet venni...
Ezt Bakóimi írta: Továbbra is a legmélyebb tisztelettel: Malmsteen "The Duck" stratja tényleg éger,72"-nek mondják,viszont a "lövedék" szerintem azért elég jól látszik a képen.A nyak felfogatása viszont négypontos.Ezek szerint vagy készült bullethead négypontos felfogatással is,vagy egyszerűen át lett alakítva. Itt van még egy-két kép,ezeken látszik a lövedék is,a "skunk strip" is ,meg a négypontos felfogatás is. De ez tényleg nem tekinthető egy szokásos bullet stratnak,ez így igaz.
Ezt Fender59 írta: OK, csak beszélgetünk róla, és nem vitatkozunk...:-)))))
Szóval, én is megnéztem mit irogatnak a "Duck"-ról, és hát nagyjából azt lehet tudni Malmsteen-ről, hogy a 1968-1972 között stratokat szereti, ami gyakorlatilag a Hendrix által is használt típust jelenti: nagyfej, nagy logó, éger test, négypontos nyak, egy darab húrvezető a fejen. Az 1968-as dátum elég beszédes, mert akkor jött be a nagy fej, és az 1972-es dátum is az, mert akkor volt a kőris/három pontos nyak váltás. A Duck-ról konkrétan írnak 71-et és 72-t is, de végülis szinte mindegy.
Az általad belinkelt képeken tehát tulajdonképpen minden stimmel kivéve a kilógó kis Bullett, ami komolyan mondom nem tudom micsoda. Már csak azért sem, mert nem kéne ott semminek sem lennie, mert a Bullett Head előtt nem volt semmi ott a stratokon (lásd pl. ezt a 69-es gitár).
Azért is furcsa, mert én úgy tudom, hogy a hárompontos nyakrögzítés az új típusú pálca miatt volt, és így a bullett-es pálca és a négypontos nyakrögzítés elvileg nem is kompatibilis egymással, bár ebbe megmondom őszintén nem vagyok biztos, és ha te azt mondod, hogy igen, akkor elhiszem.
Szóval ez egy elég érdekes hibrid dolog lesz, és nagy valószínűséggel vagy új nyakat kapott, vagy kicserélték a pálcát a nyakban.
Esetleg még talán arra gondolnék, hogy ami a képeken látszik, az nem is a Bullett-es pálca kilógó vége, hanem csak az a barna csepp alakú festés és a kis luk, ami a mostani stratókon szokott lenni. Pl. ez én 87-emen is az van. Bár az is igaz, hogy ennek sem kéne ott lennie, mert a 72 előtti stratokon ilyen nem volt.
Szóval, érdekes egy gitár, az biztos. Amúgy meg visszatérve oda, ahonnan ez az egész elindult, úgy néz ki még is az ÉGER lesz az, amit a legtöbben a startoval azonosítanak, nem?
Ezt Fender59 írta: Banyek, Winnetou, de jó szemed van!!! Akkor viszont tényleg hárompontos tilt neck van rajta. Elvileg ez kőris testtel menne párban, de mivel nem egyszerre történt az átmenet, hanem csak egy évben, simán el lehet képzelni egy olyan 1972-es stratot, ami még éger, de már a tilt neck van rajta...
Ezt Fender59 írta: Ráadásul, az is tök érdekes, hogy a normál tilt necken két darab húrvezetőnek kéne lennie, nem egynek, mint a Malmasteen gitárján. Mint pl. ezen a 73-as kőris + tlit neck járgányon:
Szóval, a "Duck" egy elég érdekes darab. Vagy valami nagyon átmeneti darab, vagy valamit utólag variáltak a nyakkal vagy a nyak illesztésével...
Ezt Bakóimi írta: A Duck szvsz. egy 72 Strat lehet,amit átalakítottak négycsavarosra.Az alábbi képen az enyém látható,ezt már oda-vissza alakították az idők folyamán (kezét törném le...).Ilyet sokat látni,nem csak Te tartod rossz konstrukciónak a háromcsavaros megoldást.Ezt valószínűleg a "micro-tilt" miatt alkalmazták,ami önmagában is felesleges,mert vagy jó a nyak dőlése gyárilag,vagy ha utánállítasz a csavarral,akkor a nyak-test illeszkedési felület a töredékére csökken,ez meg...hmmmm.
IGEN ELISMEREM hogy a Stratot legtöbben az égerrel azonosítják.Ezért nem is szavaztam ugye,pedig kőris stratjaim miatt elfogult is vagyok (lehetnék). És a Fender azóta is bőven gyárt kőris stratókat (pedig ők aztán tudhatják) és nem csak azért mert natúrban szebb a fa,sok annyi készül festve is,akkor meg minek.Valaki csak szereti?Vagy most is olcsóbb a kőris? Ki tudja... :-)
Ezt Fender59 írta: Itt egy kép a bullett head első szériájáról is. Ha jobban megnézzük a Malmsteen cuccáról készült képeket, akkor ez lesz ez a típus. Az év 1971.
Szerintem Malmsteen-é erre a fejre hasonlít a leginkább. Tehát, a tilt neck-es váltás éve 1971 és nem 1972, mint azt korábban említettem.
Szóval valszeg egy 1971-es tilt neck, de még éger gitárról beszélünk, mert 72-ben már két húrvezető volt.
Ezt Fender59 írta: Ja, én is néztem, hogy talán levette, de a legjobb megoldásnak az tűnik, hogy egy 1971-es éger, de már tilt neck gitár az. Mint pl. ez itt!
Teljesen igazad van egyébként abban, hogy a Fender mái gyárt kőris stratocastereket, és biztos vagyok benne, hogy a kőris kicsit orrosabb, harapósabb hangja sok embernek jobban tetszik, mint az éger lágyabb hangja. Ebben nincs is vita, sőt abban sincs, hogy egyátalán nem olcsóbb ma a kőris testű gitár, mint az éger testű.
Igazából, a mega nagy spórolás, ami miatt a 70-es évek stratoiról sok rosszat írnak, elsősorban a tömegtermelés bevezetése és a quality controll teljes megszűnése miatt van, és nem elsősorban a tilt neck vagy a kőris test miatt. Mivel egy csomó szar gitárt is simán eladtak, ha lejött a sorról, lehet tényleg, hogy ezeknek a gitároknak a rossz híre inkább ebből ered, és nem annyira a kőrisből meg a tilt neckből, aminek önmagában nincsen semmi baja, csak más.
Szóval, oda lyukadtunk ki, hogy ízlések és pofonok... Azért jó kör volt, nem...? :-))))))
Ezt Fender59 írta: Hát, nem igazán, mert a én a stratókra meg a Telékre izgulok, úgyhogy főleg ezekre koncentráltam.
De ha komolyan érdekel a dolog, akkor csináld azt, amit én annó. Rendeltem egy Stratos meg egy Teles könyvet az Amazonon, ami kifejezetten gyűjtőknek ajánlanak vintage példányok beazonosításához. Ez kezdésnek tök jó. Viszont, hogy van-e külön Jazzmaster-hez, azt nem tudom, de Startohoz meg Telehez az biztos, hogy külön-külön többfajta is van.
Ezt sickman írta: Hali! Azt nem tudja valaki, hogy a RoyésÁdámos ádámnak a telecasterjei milyenaek? VAn egy krém színű, meg egy "hippi mintás" lilla-rózsaszínes(talán vmi reissue)?
Ezt Fender59 írta: Szép cucc, banyek... De azért nem jó ez az összehasonlítás, mert a japánokról eléggé köztudott, hogy kicsit el vannak szállva árképzésileg...
Ezt winnetou írta: Japanok elszallva arkepzesileg??? Ahol 120e forintnak megfelelo Yen-ert tudsz egy helyi "52RI telet venni, szerintem ott az arak nagyon is jok...
Ezt Fender59 írta: A fehér egy 50"s mexikói reissue, ugyan az, mint ez itt.
A másik, a "hippi mintás" egy Pink Paisley Telecaster. Az övé nem tudom mikori, de ha jól emlékszem valamikor a 70-es évek vége felé jött be ez a festés. James Burton, aki akkoriban Elvis-nél gitáérozott használt ilyet elég masszívan. Azóta is gyártják, úgyhogy Reissue is lehet.
Ezt Fender59 írta: Vintage gitárilag értettem. Lehet, hogy az ottani gyártmányok olcsók, de nehogy már azt mondd, hogy az import gitárok, főleg az értékesebbek, olcsók Japánban??????
Ezt Fender59 írta: De persze ettől függetlenül a gitárod szép nagyon.
Amúgy, akartam már kérdezni, hogy miért ekkora nagy gáz, hogy nehéz balkezes stratot találni? Simán megfordítani egy jobbkezest, mint a Hendrix csinálta nem OK?
Ezt winnetou írta: Az importok gondolom nem... de nezd meg, hogy a Fender Japan altal gyartott belfoldi modelleknel mit kapsz a penzedert! Nekem postaval es vammal 200e volt az "52RI, es szerintem megerte... Most gondold el, ha ott ugyanezt megkapod 120e-ert... Raadasul az eletszinvonaluk picit mas...
Ezt Fender59 írta: Szép, tényleg szép. Az viszont kicsit furcsa, hogy egy 68" Reissue-t kőrisből csinálnak, amikor épp ez imént veséztük ki, hogy akkor elvileg éger.
Bár valószínűleg a festés miatt van, hogy szépen látszódhassan a kőris csíkjai. Szép cucc.
Ha lenne tárhelyem én is felraknám az enyimeket, bár nekem csak egy 87-es van meg egy 2002-es. Külcsinre messze nem ilyen szépek...
Ezt Bakóimi írta: Át lehetne alakítani persze,de akkor mi külömböztetne meg a Hendrix-majmolóktól,akiket egyformán nem szeretünk? (ez most ironikus persze) Neki a védjegye volt a kifordított hangszer,nem hiszem hogy ne tellett volna egy akármilyen balkezes stratóra.
Hendrixnek több előnyös tulajdonsága is volt,amelyekkel én nem bírok:
Hendrixnek nagy lapátkeze volt. Nekem meg nincs. Hendrix k.jó gitáros volt. Én meg nem.
Ezt Bakóimi írta: Készült éger is belőle bőven. Úgy 5-6 éve a Sápi Gézáéknál volt bent egy,nézegettem,de elég "alap" japán kivitel volt,pontatlan összeszereléssel,meg belefaragtak a hídnál egy humbuckert,úgyhogy azt kihagytam.
És ettől a "belefaragtak egy humbucker-t" dologtól én is meg szoktam feküdni. Bár bevallom töredelmesen nagyon kezdőként még én is csináltam egy ilyet, de azóta is szégyelem magam miatta...:-)))))
Ezt Bakóimi írta: Ja,én meg még nem is voltam a műhelyében mióta önállósodott,kicsit elvesztünk a melóban mindketten aztán csak telefon... Nagyon jó arc.
Ezt Fender59 írta: A Géza a legjobb arc! Nagyon profin és nagyon becsületesen dolgozik és nagyon rendes. Én már csak hozzá megyek mindenféle elektronikai ügyben, illetve az erősítőimhez se nyúlhat senki, csak ő. Profi az új helye!!!
Ezt Fender59 írta: Nem tudom pontosan. Attól is függ, hogy Reissue, vagy eredeti, szóval én első körben a Fender homepage-n és az internetes keresőkben néznék körül, hogy mi van. Ádám azt biztosan tudom, hogy USA-ban vette.
Ezt sickman írta: Meg ha már így szóba került, egy full csöves kombót kivel érdemes megnéztetetni BP-en? Eltüntek a mélyek, pontosabban az EQ-ja olyan mintha nem is lenne. Tudtok valakit? Köszi
Ezt winnetou írta: Idehaza ezek a dolgok nem hiszem, hogy leteznenek... Musik Produktive-on nem latok pasiley-t, ugy remlik, hogy mar nem is gyarttatja a Fender exporta. A "50s Tele idehaza olyan 300e forint listaaron (hehe), Musik Produktive-ban 609 juro.
Ezt sickman írta: Egy elérhetőséget lehetne kérni?( mármint a Sápi úrét) Illetve ehez a kombóhoz kellene egy Flightcase, ilyet kivel lehetne csináltatni normális áron, kb mennyi lenne(saccra). egy Laney vc30 1*12-ről van szó. Köszi az eddigit és bocs ha nagyon OFF volt.