Volt Baja telém, talán két hetesen került hozzám, és kb. két hónaposan adtam el /110 ezerért, a harmadik gazdájának/, pedig imádom a durung nyakakat...
Jó gitár, de akkoriban nem tűnt a Squier CV 50-nél kétszer jobbnak, viszont a Warmoth nyakas am. standardom /natúr kőris/ számomra érezhetően kétszer jobb a Bajánál:) - persze ez csak a saját véleményem.
Gondolom, alaposan körbejártad a dolgot, de pl. a Gs-en, gyönyörű am. standard stratok voltak az utóbbi hónapokban /270-280 ezerért/ és nem csak néhány napig nézegethettük...
Ehhez képest, az új Baja nem tűnik annyira olcsónak.
Szia! Én ugyan nem ilyen árú hangszerekkel, de voltam ugyanígy. Ahány alkalommal több gitár volt itthon mindig azt éreztem, hogy nincs értelme.Amikor aktívan játszottam, akkor nem zavart, de amúgy nem láttam indokoltnak.Annyi helyre tudtam elképzelni a másik gitár árát. Audiophile féle classic 50's strattal és az scn szettel, amit Squierlacitól vettem bele, maradéktalanul elégedett vagyok.Mindenre elég.Viszont alakul valami zenei téren, most pislogok másod hangszer után, de amúgy nem kellene...
Persze lehet, hogy másnak jó érzés birtokolni sok drága hangszert, ezzel sincs semmi baj. Pénz értékét is meg tudja őrizni. Szóval, ha nincs más helye a pénznek at the moment, akkor azért nem adnám el, ki tudja mi jön még a rózsafás macera után...
Köszi szépen a reakciót. Anyagi oka nincs az eladásnak, csak egyszerűsíteni szeretném az életemet. Az Am. Std. strattal úgy voltam, mint te, egészen pár hónappal ezelőttig. 24 éves koromban vettem meg, sokat gyűjtöttem rá, kerestem a számomra tetsző színt, évjáratot stb. Még Bécsbe is elutaztam érte, mert épp ott találtam meg az áhított gitárt. De most (32 évesen) úgy érzem, hogy ezek is csak ugyanolyan használati tárgyak, mint egy pár cipő vagy egy karóra, és igazán a zene az érték, amit csinálsz a gitárral, nem pedig a hangszer maga. Tehát nem látom értelmét felhalmozni, a tokokat ide-oda rakosgatni (van egy Fender Am. Deluxe basszusgitárom is, hatalmas tokkal).
Igazán sosem éreztem, hogy ezek az amerikai Fenderek igazán megérnék a pénzüket, pedig túl vagyok már néhány középkategóriás gitáron (főleg amcsi Fenderek, '52 és '62 AVRI telék, am. standardok és special). Egyszerűen rám nem igaz az, hogy egy 400+ vagy 700+ ezret érő hangszert a kezembe véve sokkal jobban/kényelmesebben játszanék, mint egy 250 ezres hangszeren. Ezért is szimpatikus a Fender Baja 60s tele, mert egyszerű és nem áll benne a pénzem ,,feleslegesen''.
Van még egy másik dolog is a fejemben, az pedig az, hogy eddig még sosem volt "új" gitárom. Mindig mindent használtan vettem. Most végre azt is szeretném kipróbálni, milyen érzés az, amikor én veszem le a fóliát a gitárról, és én ütöm oda először a gitár szélét az asztalhoz.
Érdekes a felvetésed, ezért is reagálok rá. :)
Elsőként talán:
- van külső (pl. legfőképp anyagi) oka is annak, hogy ezt fontolgatod?
Ha nincs, akkor mindkét gitárt én semmiképp nem adnám el. Egyrészt, mert lehet olyan élethelyzet, amikor jól jön a pénzzé tehető hangszer, másrészt azért, mert gondolom volt okod megvenni ezeket a gitárokat, valószínűleg hozzád nőttek stb. (ha nincs így, akkor az egy más - könnyebb - helyzet.)
Csak saját magamból tudok kiindulni, de én pl. (jelenlegi fejjel, még 30 alatt) biztos vagyok abban, hogy az egyik gitárom végigkísér egész életemben, mert... nehéz megfogalmazni, de imádom, hozzám nőtt, a részem.
nem hiszem, hogy túl hasznosat szóltam hozzá, de mindenképp sok sikert a jó döntés meghozásához :)
Egy döntésben vagyok kíváncsi a véleményetekre. Az utóbbi időben elfogott egy olyan érzés, hogy úgy általánosságban túl sok olyan dolog vesz körül, amire valójában nincs szükségem. Gitárok szempontjából is ez a helyzet: van egy Am. Std. stratocasterem és egy Am. Vintage '62 telém, amik profi hangszerek, de jómagam nem vagyok profi zenész, csak hobbista, szobagitáros. Szóval miért is van szükségem két, összesen (jelenlegi állapotukban) kb. 700 ezret érő hangszerre? Hasonló érzéseim voltak, amikor a fej+ládámat egy 15 wattos Fender Blues Juniorra cseréltem, és egyáltalán nem bántam meg.
Szóval azt tervezem, hogy eladom a stratot és a telét is, és egyetlen olcsóbb hangszerre váltanék, például Fender Baja 60s telére. Mi a véleményetek? Elment az eszem teljesen, vagy voltatok már hasonló cipőben?
Sziasztok !
Kemény "forma" tokot keresek Strat.-Tele gitárhoz. ( Tweed, szögletes tok nem jó, mert nehezen pakolható a csomagtartóba ) .
Előőőőőre is köszönöm :)
Sziasztok !
Kemény "forma" tokot keresek Strat.-Tele gitárhoz. ( Tweed, szögletes tok nem jó, mert nehezen pakolható a csomagtartóba ) .
Előőőőőre is köszönöm :)
Tudnátok segíteni, hogy olyan satus kulcsot, mint Mayer féle straton illetve Kotzen teléjén (saját példánya) található? Ami nem fém gombos, hanem olyan szép gyöngy szerű műanyag?
Sajna sehol nem találtam. Valami limitált kiadás lehetett?
Illetve az satus?
Hát a lone star stratot (ez volt a sunburst a serial alapján) a fiam elvitte magával, a strat plus-t meg egyelőre itthon tartom, nagyon szép, majd meglátom, hogy mi lesz vele... szóval a stratok sorsa még egyelőre eladás szempontból bizonytalan. De lehet, hogy hamarosan meggodolom magam...
Mivel már töben érdeklődtetek a gitárok iránt, azt tudom mondani, hogy a gitárokat hétfőn tudom megnézni és lefényképezni, addig nem tudok infót adni egyáltalán róluk. Még az is lehet, hogy már nem lesznek meg, de a tulaj elutazott, és csak hétfő este találkozom vele.
Ha nem lenne már elég gitárom, most azonnal venném ezeket! Szóval egy ismerősöm felszámolja a zenei múltját, és mindenféle értékes és drága cuccot olcsó pénzért elad, két fender strat is van a listán.
1db Brand New Fender Deluxe Stratocaster HSS Maple Fingerboard in Tobacco Sunburst Demo Model gitár (kemény tokkal) 200 ezer forint!
1db FENDER STRATOCASTER STRAT PLUS DELUXE LACE SENSOR USA gitár (kemény tokkal) 220 ezer forint!
Ha valakit érdekelne valamelyik gitár, írjon rám, fendermania@t-online.hu
Ugy tunik, a hurtipus lehet a ludas. Mondjuk egyszeru earny ball 10-es hurt hasznalok, elvileg semmi izgalmas nincs benne...
Megprobalom kicsit ferdere allitani a szedot, hatha az kiegyensulyozottabb hangerohoz vezet.
Hát ja, ugye a húrok vastagsága, meg sodrott vagy nem.
Nálam a második kép az ami a legkiegyenlítettebb hangerőt adja. Az E1 már gondolom túl vékony aztán azért nem ad le akkora jelet. Vagy ilyesmi.
Vegul is a G es D van a legmagasabban, de a radiusz nem ugrik akkorat, mint a magnesek magassaga.
A magnes magassag jellegzetesen egyforma a linkelt kepeken, es az en gitaromon is ugyan ez latszik. Azt gondoltam, ven emogott valami tervszeruseg...
JBL E120 vintage hangszórók eladók. Újszerű hibátlan állapot, 8 ohm 150W/db és 103db! 9.5kg/db. A valaha gyártott legjobb gitárhangszóró, hatalmas ütéssel, hangnyomással és dinamikával!A Fender használta elsősorban, A Twin Reverb, a Dual Showman,a Bandmaser stb. és a 2x12 custom ládákban leginkább. A képeken mindent látni a GS-en, a két szóró ára 120 ezer, csere nem, csak kp.
További infó mobilon vagy emailben.
Azt fenntartom azért, annak ellenére, hogy a megjegyzésemben, ami abszolút jószándékú volt - te a humor kiapadhatatlan forrását vélted felfedezni - Bármelyik Bonamassa koncerten, akár Fender, akár Marshall, kb. ugyanazt a gitárélményt kapod, soundilag is. Persze lehet elemezni, hogy picit más valamelyik akusztikai paraméter. És abban is biztos vagyok, hogy van az a pénz, amiért pl. Blues Cube-on nyomja az öreg, hasonló eredménnyel.
Túl öreg és érdektelen vagyok ahhoz, hogy törődjek vele. Szerintem addig nem érdemes ilyen elméleti, szobagitárosi dolgokon elmélkedni, amíg nem játszol úgy, mint a Bonamassa. Ha nem játszol úgy, akkor mindegy, ha meg véletlenül igen, akkor meg úgyis kialakul.
Úgy tudom staggered mágnrses pickupokat leginkább az alacsony rádiuszos nyakhoz ajánlják, ha ilyenen a húrok magassága követi a rádiuszt, akkor pontosan az jön ki, amit Ziggy mond.Az általad linkelt képen a húrmagasságoknak köze nincs a rádiuszhoz, emiatt csal a kép.
Látom. Nekem akkor is az a tapasztalatom, hogy azonos távolságra a fém rudaktól a G,B adja le a legnagyobb jelet.
Amúgy az ilyen gyári hangszedőknél lehet az is számít hogy a nyak rádiusza mekkora a gitárban amibe szánták.
A G és a B húrok alatt szokott a legalacsonyabb lenni, mert valamiért azok adják le a legnagyobb jelet. Az E1 oldalán talán próbáld meg feljebb állítani a hangszedőt.
Startocater pickupnal az koncepcio, hogy az E1 es a H alatt a magnes sokkal alacsonyabban van, mint a G es D hurok alatt? Kicsit zavar, hogy a ket magas hur emiatt kicsit halkabb. De ugy latom a neten, hogy alapbol igy neznek ki ezek a szedok...
Fender Dual Showman Reverb silverface135W-os 1978-as vintage masteres pull-push fej eladó.
Ritka a 135W-os típusban, új orosz katonai 6P3C-E (6L6GC) 5000 üzemórás végcsövekkel, és 4db új Sovtek 12AX7 LPS és két új Ruby 12AT7 előfokcsővel. Átnéz beállítva nagy szervíz után, gyári lábkapcsolóval. A hang olyan ahogy egy ilyennek szólnia kell, szörfös, nagyon ütős és erős tiszta hang, kihúzva a mastert és rátekerve nagyon jó a drive-ja is!
Ára 295 ezer ft, a GS-en látni, csere-beszámitás nem, további infó mobilon vagy emailen.
Gibson LP Studiot cserélnék Fender Telére (Am Std vagy AVRI), a gitár egy ében fogólapos, 200db-os limitált szériás 2002-es darab. Kontakt a nevem alatt, vagy a GS linken.
A többi is ott van legalább annyi ideje, nem hinném, hogy az újrafestés miatt nem viszik.Sőt, van, amit már egy éve is láttam...Ez egy jó vétel, mikor feltetted, a Feleségem agyalni kezdett, hogy tudnánk kihozni rá a pénzt, eladni, amit Tőled vettem, hozzátenni, ami hiányzik, de nekem jelenleg semmi nem indokol egy USA Fendert, a Classic 50'-el meg maximálisan jól elvagyok, ppedig a piros a kedvenc színem és nagyjából mindenben olyan, mint amit szeretek...Meglesz annak a gazdája!
Szerintem a Gibson tok miatt nem viszik.
Én nem vagyok oda a piros gitárokért, de ez kimondottan tetszik. Kár az utolsó mondatért, hogy beszámítás nem játszik, mert amúgy elgondolkodnék rajta...
Érdekelnének vélemények arról, hogy egy USA Standard strat "eszmei" értékéből mennyit vonhat le, ha a gyári színt leszedték, és más színűre festették?
Már egy ideje hirdetgetem, sztem korrekt irányárral (a többi használt usa standard-hez képest), és még nem jutott el odaáig a kicsike, hogy valaki kipróbálja, pedig baromi jó darab. Nem tudom. Nekem az a teóriám, hogy ez nem gyűjtői darab (mint ahogy maga az usa standard széria sem az zömében), és ez a festés dolog belefér abba a kb 40ezer ft-ba, amivel ez olcsóbb az árban következőtől...
Még egy szempont szólhat az eladás mellett. Mivel a modern, könnyű, modellezős, DI, multi stb. cuccok egyre jobban szólnak, lassan eltörpül a különbség az igazi csövesekhez képest és ki is kopik majd a fiatalok tudatából. Eljöhet sajnos egy pillanat, amikor a ma több százezret érő berendezéseket egyszerűen a szmétdombra dobják, jó esetben egy gyűjteményben landolnak.
Én is most adtam el egy amp-ot. Fender Deluxe Reverb 65RI, amit még annó Mexikóban vettem. 5 éve hozzá se nyúltam, mert 110V-os verzió volt, és nem akartam itt a konverterekkel szórakozni. Felraktam hirdetésbe jó olcsón, 5 perc alatt el is vitték.
Nem használtam egyátalán, és még amikor használtam annó, akkor sem tetszett igazán, aztán mégis majd megszakad a szivem, amikor kiment az ajtón...
Nem mazochizmus. Akárhányszor rágondolok, hogy be kell emelnek a kocsiba meg ki kell venni, meg felrakni a színpadra a 30 valahány kilós cuccot, (két gerincműtét után...) ismét átgondolom, hogy kell-e ez nekem. Évek óta nem vittem sehová magammal, csak ott áll a garázsban, és már nagy eséllyel nem is fogom, ahogy öregszem. A fiamnak sem tökéletes a keze és a háta, ő sem fogja emelgetni, ha esetleg a jövőben ilyen jellegű erősítőn gondolkozna. Az ő marshallja, amit vettem neki rockgitáros korában, szintén egy pincében áll. Most már évek óta főleg basszusgitározik. Szóval sem nekem nem kell, sem a fiamnak. Inkább legyen azé, aki ki is tudja használni. Amúgy már az ac30-ast sem vittem nagyon régőta sehová, inkább az ac15-öst használom, és most gondolkozom az ac10-esen, sokszor még az ac15 is hangos alap...