Nézd! Nekem az első levél váltás óta beképzeltnek tűnsz, csak te arra a dumára nem is emlékszel már. Korg I40-hoz kerestél gépkönyvet. A többi csak ráadás. Vagytok itt néhányan és sztároljátok magatokat, Közben a mulatós szarnál nem láttok tovább.
Komponálni nem szoktam, csak harmonizálni! Én nem mindig szeretem csak az eredeti harmóniákat használni egy nótában, szeretek plusszba tenni bele, vagy esetenként tenljesen átharmonizálni az egészet.
Remélem nem értetted félre!
Én ezt nem cikizésből mondtam!
Nekem is van egy gitáros haverom, akivel sokat muzsikáltam együtt ( sztem az egyik legjobb itt a környékünkön ), de mondtam neki is, hogy tanuljon már meg kottát olvasni, mert emberileg "sokkal több" lesz a kottaolvasás ismeretével. Arról nem beszélve, hogy évek óta akar menni külföldre zenélni, de aki a kottát nem ismeri azt nem viszik ki, mert a hajón elé teszik a kottát és fél óra múlva játszani kell.
Nem fogsz beképzeltnek tűnni!
A kottaismerettel megnyílik a világ!
Ez olyan dolog, hogy az ember, ha tud beszélni, akkor tud kommunikálni. De hogyha olvasni is tud, akkor megnyílik a világ. Elolvashatsz egy könyvet, újságot, reklámot, hírdetést bármit! Ha nem tudnál olvasni, attól még lehetnél okos ember!
A funkció meghatározása úgy szól, hogy: a harmóniáknak az emberi érzetre gyakorolt hatása!
Háromféle funkcó van
Szubdomináns - feszültségkeltő
Domináns - kirobbanó
Tonika - nyugvópont
Ezektől függ, hogy mikor milyen harmóniára milyen skálát improvizálsz.
zoly ne nevettess már lécci.én fejben jegyzek az én tudásom szerint,és még eddig baj nem volt vele.szerkesztettél már hangszeren zenét?sávonként?oda sem kell tudás?pffff
jampi! Meghallgattam. Szerintem az teljesen természetes, hogy egy zenész 4-5 harmóniát meghall. Pláne ha semmi ciki nincs benne. De a zene nem ez, és a tudás sem ez. Mit csinálsz akkor, ha hamar le kell jegyezned valamit?
zoly:)azért ezt nem kell olyan véresen komolyan venni.akinek van füle,az jó zenész,cseszheti a kottát az akinek nincs hozzá füle:).ez az én véleményem.ha gondolod hallgasd meg a tudatlanságom,kicsit lejjebb:)
Mit értesz funkció alatt? Azt azért lehet hallani jammelésnél a többiek játékából, hogy milyen stílusú patternt játszanak, ennek megfelelően alakul a skála is.
Elsős szolfézs anyag.A kislányom jár zongorázni, ez volt a házi feladat szolfézsból. Zoly te is tanítasz, hogy ilyen pontosan idézel, vagy megmaradt a suliból?
Fizika felöl megközelítve hasonlóan, vagy pont így nézne ki a történet.
Egy felakasztott kugligolyó arra törekszik, hogy minél lejjebb legyen, ezért nyugalmi helyzetben függőlegesen lóg. Ha kitérítjük, akkor munkát végzünk,
ezáltal a golyó magasabbra kerül, megnövekszik a helyzeti energiája. Ha elengedjük, elindul a nyugalmi helyzete felé (ott szeret lenni leginkább, mert
ott a helye), miközben csökken a helyzeti energiája, de növekszik a sebessége, és ezzel együtt a mozgási energiája. Ezért nem áll meg a legalsó ponton,
hanem tovább lendül, egészen addig, amíg az összes mozgási energiája átalakul helyzeti energiává, ezután a golyó elindul visszafelé.
A kugligolyó lengéséhez nagyon hasonlít a megpengetett húr rezgése. A megfeszített húr arra törekszik, hogy a lehető legrövidebb legyen, vagyis egyenes
"szeretne" lenni. Az energetikai folyamatok itt is ugyanúgy működnek, mint a meglengetett kugligolyó esetében, de mivel a húr hajlékony, nem csak egyszerre
tud rezegni az egész, hanem részleteiben is.
Ezeket a rezgési módokat könnyen előidézhetjük, ha a húrt finoman megérintjük a felező-, harmadoló-, stb. pontján, miközben megpengetjük valahol máshol.
Az Így előidézett hangok az üveghangok, (flageolet-hangok,) a közönséges módon megpengetett húr hangjának a természetes felhangjai. Ezek a hangok akkor
is szólnak, amikor nem trükközünk az érintéssel, de nem vesszük észre őket, mert jól harmonizálnak az alaphanggal, úgy is szoktuk mondani, hogy annak felharmonikusai.
Az alaphangot és felharmonikusait részhangoknak is nevezzük, a részhangok összessége alkotja a HANG-ot.
Említettük már, hogy egy hang magassága a rezgések szaporaságától függ. Az ezt kifejező fizikai mennyiség a rezgésszám, más szóval frekvencia. Mértékegysége
a hertz, rövidítve Hz, ami a másodpercenként megtett teljes rezgések számát jelenti.
(Azt mondják, hogy az emberi füllel hallható hangok a 20 Hz - 20000 Hz tartományba esnek, ez azonban egyénenként is különbözik, és a korral romlik.)
Az előbb emlegetett természetes felhangrendszer a következőképpen épül fel:
Ez az elméleti alapeset, ami a hangadó közeg fizikai tulajdonságaitól függően a gyakorlatban módosulhat, de erről az elméleti alapról minden hangtani kérdésben
el lehet indulni.
Ez a sorozat elvileg végtelen, gyakorlatilag véges, mert egy húr vastagsága vagy egy síp öblössége gátat szab a nagyon magas frekvenciájú rezgéseknek. De
így is, a valóságban megszólaló felhangok magassága jóval túlmehet az emberi füllel hallható hangtartományon.
Hát nem is tudom. Ebben én még nem látok fizikát, ha csak a hangokhoz tartozó HZ-ket nem kezdjük taglalni. Persze ha gondolod, vehetjük az egészet fizikának, hiszen a hangok a levegő rezgésével terjednek, s az már valóban fizika. Sőt fizika az is, hogy a zongorán KB 10 dkg kell egy hang megszólaltatásához.
Bocs! A blattolás és a kotta ismerete óriási különbség. Ahhoz, hogy megfelelően képzett legyél, kell ismerned a kottát is. Persze még egy csomó mást is: hangközöket, harmóniákat, "nem csak a hármashangzatokat" ritmusokat, stílusokat. Ez is csak töredéke annak, amit még egy kicsit is magára valamit adó muzsikusnak tudnia kell.
Egyetértek Veled, még akkor is, ha egyesek a kottát túlmisztifikálják, és azt szeretnék, ha a zenetanulás csak bizonyos társadalmi rétegek számára volna elérhető. Pedig a hallás útján begyakorolt hangszerkezelés közelebb áll a valósághoz, hiszen a fülünkkel halljuk a hangokat. A zenei változásokra is gyorsabban reagál a fülünk, mint a szemünk. Persze,ez csak az én elméletem, természetesen cáfolható. De nekem bejött, és számomra ez a lényeg.
Mondjuk a kottáért én sem rajongok, inkább megnézem az akkordmenetet, és leszedem fülből a többit, minthogy kottából olvassam :D. De erre még gyúrni kell, különben páros lábbal rúgnak majd ki a konziról (vagy épp fel se vesznek :D).
Igen, a fűzések... Egy akkordra még könnyű imprózni, de amikor akkordmenetre kell, akkor már beletörik a bicskám . De végülis van idő, nem kell elsietni .
Ha már itt mindenki a demókkal dobálózik itt az enyém. Roland RS50 a főszerepben. Jó rég csináltam. A többi a www.innersea.hu -n van.
http://upload1.statx.hu/BUK7QVZUNN3
ez egyértelmű sztem,de lehurrogtak:)ha fül nincs akkor lehetnek kotta hegyek.és ez nem tiszteletlenség.szeretném ismerni a kottát,de nem nélkülözhetetlen.sztem sokan vannak így.persze egyik nagymenőhöz sem hasonlítom magam mer azoktól még tényleg fényévnyire vagyok sőt töbszáz fényévre...
2007-04-02 19:26 |
#2025
Egyébként a zenei képzettségről annyit (látom, hogy volt róla szó korábban), hogy pl. Arjen Anthony Lucassen sem tud kottát olvasni, aztán mégis hatalmas zseni (Ayreon és egyéb projektek), hihetetlen, hogy milyen zenéket ír. Mondjuk persze az is igaz, hogy rengeteg tapasztalt zenész áll mögötte.
Üdv.Jampi!Én ugyan ősyamahás vagyok de be szoktam nézni ide is.Hallgattam a demódat.Az a véleményem,hogy sokan szeretnének így énekelni mint Te!Gratula!!!A minőségről meg annyit,hogy egy kicsit túl van vezérelve!Vegyél vissza a gain-ből és ok lesz.
Szia Mindeninek!
Eladó a pár hónapos Roland e50 szintim.Tokkal vonóval,kártyával.
Mindez csak 250 ezer magyar pénzért!Csere nem érdekel!
E.mail.:bogo80@freemail.hu
Engem speciel nem zavar ,hogy korgos vagy , és szerintem ez nem is erről szól. Megmutattad a saját demodat és ez igy jó, lényegtelen korgos,rolandos vagy yamahás vagy.
Ha valaki jól zenél és énekkel mindegy milyen hangszeren játszik.Nagyon tetszett , ray vagy.
"csabi, jól zenélsz" Azigen. Te is komoly egy gádzsó vagy. Na az abszolut hallásodtól meg pont ezt vártam. Nem fűzök hozzá kommentárt, mert kitiltanak. Én aszondom tesó legyen egy pici önkritikád.
De azért neked legalább tényleg jó a zenéd! Nem túl bonyolult de tényleg tetszik.
no még egy stílszerűen ugye hehe.de figyelmeztetek mindenkit ezek otthoni felvételek csak hogy legyen.http://upload11.statx.hu/IXG8CG1553Z..........a zenéket én csináltam,vannak ott is kisebb hibák,de majd ti elmondjátok.:)tisztelettel:jampi
Ez nagyon egyszerű!
Ő is a patterneket ( harmóniafűzéseket ) látja kottában, nem pedig az akkordokat.
Ha nem így látnám én is az akkordsorokat, akkor nem tudnék transzponálni! De egyenlőre a nóták 90 százalékát bármilyen hangnemben eljátszom.
Sőt amikor vittem neki egy "könnyű kottát" azonnal úgy játszotta, hogy a harmóniákat több hanggal is bővítette, valamint volt hogy két három átvezető akkordot is rakott közéjük. És ezt azon perc alatt. Csak lestem.
Persze sok kulisszatitkot elárult, ami magyarázatot ad ezekre a dolgokra.
Csak nekem kell még kb. 20 év gyakorlás, hogy beérjem. (Az életben nem leszek 10-ed olyan jó zenész sem mint ő.)
Ha valaki nagyon profi, akkor tud improvizálni fölé írott akkordok alatt is. Egyik ismerősöm, - egy igazán full profi, képzett zongorista is akkord + szöveg, vagy akkord + ének (mint a legtöbb szintikotta) "kottát" használ. És rohadt jól tud imprózni. Gondolom, minden akkordhoz van valami skála kapcsolat, mert mondott nekem valami ilyesmit. Ő biztos, hogy tud imprózni. Nála képzettebb zenésszel még nem találkoztam. Természetesen zongoristáról van szó, és bizony olyan harmóniákat írt nekem is, hogy küszködtem egy csomó idejig, mire kiboncoltam. Talán valakinek mond valamit a Zakar Jazz Trio. Ő a zongorista benne.
Egyszerü: nem tudok jó imprókat játszani. Hova játszak? A "Gedeon bácsira"? Ott az "akkordmenet" a szöveg fölött, én meg bontom a dallamnak megfelelően. Csak az állását írom ki a szóló kezdőakkordjának, onnan már sima csiga.
Hm...ha csak föléírott akkordokkal tudod eljátszani a számot, akkor hogy csinálod az improvizációkat??? A jó improhoz kegyetlenül tudni kell a harmóniasort meg a patterneket, márcsak helyes improskálák miatt is...
volt egy zenekar:nemcsak berri talán ez a nevük.szabadtéri buli volt az is.és beszélgettünk.sőt buli után játszottunk együtt igazi rock and roll-t,na az klassz volt bedöngettek úgy hogy 1600 emberből legalább 3-4száz le is lépett hehe
csak az a bajom hogy itt rögtön az embernek esnek:)pedig én csak őszinte voltam.nem kell rögtön gúnyolódni
2007-03-30 21:28 |
#1987
zoly én ezt a jelzőt nem mertem volna ide írni, de ha Te tudsz valamit... Azért az irigység ne beszéljen belőlünk, Ő már megcsinálta a karrierjét, és többször világot látott.
Mint már írtam, anno mi játszottuk a lagziját, de az orvosi titoktartás kötelez.... Fehér Mercivel hozta a gyönyörű aráját ... a többi nem publikus
Figyelj már!
Én rosszul fejezetm ki magam? Pont nem bántani akartalak, hanem védeni: ha a hallásodra hagyatkozva lejátszol bármilyen számot - na jó, nem mulatóst - akkor nagy mákod van! Én majdnem minden számot föléírott akkordokkal tudok előadni, és az alant említettnél pl. sok-sok gyakorlással tudtam csak megtanulni a dallamot akkordokból lebontani, hogy menjen a szóló is, meg balkézben a basszus. De ha neked nem kell az akkord, hogy szólózz, csak a füledre hagyatkozva, akkor mázlista vagy. Ennyi.
Hadd védjem meg most Kocka kollégát a Hawerből, ha walakire nem igaz, hogy milliomos csemete, akkor az Ő volna. Ismerem jóval a Tekknős korszaka előttről, inkább azt mondanám, átlag feletti ületi érzékkel rendelkezik a tömegek által szívesen hallgatott hangja mellé. A többi , aki utána kezdte majmolni a stílusát, - na azok aztán tényleg igénytelenek.
üdv : kecsi
nekem az mc haver nem számít zenének sem matyi a háztetőn,ők csak gazdag milliomos csemeték akik apucitól kapott pénzükből nem tudna kmit kezdeni,és belevágnak a mulatós stílusba az úgy is megy még a zenei analfabétáknak is.bár az mc haver és a tekknő ből a srácnak kiba...tt jó hangja van ,tisztán énekel.
skacok.ne mazért írtam le mindezt hogy megtaláljatok vele.csak kiváncsi voltam a reakciókra.paul mccartney pedig bizony nem ismerte a kottát:)megosztanám veletek a zenéket amiket csinálok a hangszeremmel.botpoloska.ez a téma neked most jól jött mi?hehe.minden szombaton játszunk egy helyi bárban ahol sokan megfordultak már a szakmából:)nem lagzis zenét játszunk.hol tudnám veletek megosztani a zenéket?majd utána eldől mi a helyzet.tisztelettel :Jampi
Hááát... Jampi, ha neked mindegy, hogy "a" mollban játszod a "Halljátok, cigányok"-at, vagy "fisz" mollban, akkor inkább irigyellek, mintsem bántanálak! Ha ismered a billentyűk neveit, akkor felteszem, h. simán tudsz kommunkiálni a zenekari társakkal.
Ehhez a műfajhoz tényleg nem feltétel a zeneiskolai képzettség: ismerek egy zenekart Komárom-esztergom megyében, ahol az énekes-gitáros sávó ismeri a C és E dúr- illetve az a és d moll fekvést. Mindent ebben játszanak, szóló az nyista, és szpaszki, a pultos bringa az asztalon táncolt, akkora bulit csináltak! Jampi, majd ha a templomi esküvőn is kell játszanod, akkor kell csak a kotta. :)
Akkor nem értem, hogy miért Őket hoztad példának. Számomra a zenész ott kezdődik, hogy meg tudja hangolni a hangszerét. A zongoristákra természetesen nem gondolok. És sajnos nem lehet a Technikára sem ráfogni mindent, hiszen vannak sokkal régebbi felvételek, ahol meg tiszta a zenekar, tiszta a kórus. Szóval a Beatles nagysága azért nem abban van, hogy olyan jó zenészek voltak. És ez igaz más sztárokra is. A Netboard-os oldalon biztos örömmel veszik a nótákat, pláne, ha olyan hangszered van, ami ott még nincs.