Sziasztok! Tati, Lali50 ha nem haragszotok én is hozzászólnék a beszélgetésetekhez. E60-at használtam 2-évig,jelenleg Ketront de még most is visszasírom a Rolandot,főleg a MAKEUP TOOLS miatt. Mindenkinek más az ízlése, ki ezt, ki azt szereti. Lali50,én a NEW POP dobszettet használtam leginkább,(remélem jól írtam le a nevét) a STANDARD-2 kicsit "régiesnek" tűnt, az e96-hoz tudnám hasonlítani,olyan érzésem volt mikor a STANDARD dobszettet használtam, mint ha valami régi Roland szólna. Természetesen ez az én saját véleményem, másnak lehet ez hangzás nem tetszik.
Anno csináltam felvételeket, midiket áthangszereltem a saját ízlésemnek megfelelően:
http://www.4shared.com/mp3/zsKJwtxP/mindenki_2.html? ha jól emlékszem Jazz-dobszettel készült, ennél a dalnál is az az érdekes,hogy míg nekem nagyon bejött ennek a dobnak a hangja más értékelhetetlennek tartotta.
http://www.4shared.com/mp3/KTn5Wr7p/mindenki_valaki_11111.html?
Ennél a dalnál a New pop dobszettet használtam, pergő nevére nem emlékszem.
http://www.4shared.com/mp3/wO8QczAe/mindenki.html?
Itt, szintén a New pop dobszett csak másik pergő, megjegyezném ez volt a kedvenc pergőm nem emlékszem a nevére, valamilyen pop néven fút és ezt a pergő hangzást a VELOCITY érték megváltoztatásával kaptam.
http://www.4shared.com/mp3/T21keuY0/romncok_mix.html?
Ennél a dalnál is a NEW pop dobszettet használtam,az ilyen "új mulatós" dalokhoz is kiválóan lehet alkalmazni.
Tati, az lenne a legjobb ha vennél fel dalokat, azt ide feltennéd és együtt meghallgatnánk, ki tudnánk elemezni és ez által lehet tudnánk segíteni.
Tudnom kellene Tati,hogy mégis mennyire mélyre szoktál belenyulni egy-egy stilusba,vagy éppen MIDI file-ba??
Vagy csak simán a COVER-rel szoktál áthangszerelni?A MAKEUP TOOLS-t nem is használod?Vagy használnád,csak nem tudod,hogy mi,mire szolgál?Irj le egy sémát,és azután kijavitom az én szemszögömböl.Lehet tetszeni fog a végeredmény,lehet nem.De utánna már jobban fogol tudni vele boldogulni.Ha van gépkönyv,akkor ne legyél rest használni.Elég részletesen leirnak benne mindent.
Szerintem nyugodtan leírhatjátok és megbeszélhetitek itt is a beállításokat és észrevételeket! Legalább, ha valaki az E50-ről szeretne később infokat szerezni itt könnyen megtalálja. A Yamahások is mindenféle beállításokat és programokat megvitatnak részletesen. Gondolom itt sem fog senkit sem zavarni.
Én meg abban vagyok tanácstalan,hogy,hogyan lehet email cimet váltani itt a fórumon,vagy privátban beszélni.De amugy nem titok a beállitás,csak lehet a többieket nem igazán érdekli.Gépkönyved nincsen hozzá???Én is azon keresztül tanultam meg a kezelését.Türelem,és idő kérdése.Csak azért kérdezem,mert 3 éve használod.Gondolom azért nagyjábol ismered az alapokat rajta?!
Nem tagadom,hogy még mostanság is vannak benne olyan funkciók,amit még fel sem fedeztem,vagy nem is használtam.
Ami még eszembe jutott,az az,hogy a gyári style-ek tényleg elég nyersen szolnak,de én legalább is ami tetszik belőlük,és használhatónak látom,azokat is áthangszerelem,beállitgatom a fülemhez,és elmentem a memókártyájára.De legtöbbet én is más hangszerek styljeit használom.Ketron,Exr,stb.....
Remélem tudtam segiteni neked.Ha még eszembe jut valami,akkor ecsetelem.
De kérdezhetel is.
Köszönöm! Nagyon hálás lennék érte, ha segítenél, hogy hol kezdjem el piszkálgatni a dolgokat, mert egyelőre csak sötétben tapogatózok. :) Közben utána néztem sok helyen, egyeztettem róla, és már szinte biztos, hogy nem fogok Yamaha-ra váltani, viszont némi beállítást mindenképp kel eszközölnöm.
Szia Tati!
Én is 4 éve használom az E50-ent,de ahogy lejebb irtam ,én meg vagyok vele elégedve.Nekem ami nem tetszett nála,az a kezdetleges sürü lefagyások,kb.1 éves korában.De az 1.09-es frissités óta kutya baja.Táblázattal sajnos nem tudok neked segiteni,mert olyan tudomásom szerint nem létezik.Mivel zenei munkaállomásrol van szó,mindenki kedve,és fantáziája szerint azt csinál a stilusokkal és a Midikkel amit akar.A fülednek megfelelően áthangszerelheted.A dobokat kedved szerint keményitheted,vagy lágyithatod.Én kezdetben a Jazz dobszettet használtam.Az kb.hasonlitható a Yamahák dobhangjaira.De persze sosem lesz ugyan olyan.Hiszen eleve azok hifisebben szolnak.Utánna a TR-707-et használtam,végül a STANDARD 2-nél álltam meg.Ezzel ugy tünik,megszólaltatható mindenféle kihangositáson.Nem is kell a keverőhöz sem piszkálgatni.Mert szerintem köztudott,hogy a saját hangszóróján történő editálások becsapják az embert.Ezért én az elején még összekötöttem a hangládáimmal,és ugy hangszereltem át mindent.Mostmár nincs rá szükség.De még annyit hozzátennék,hogy ne csak a durva beállitásokat használd,hanem azokat a parométerállitási lehetöségeket is,amiket még kinál hozzá!Nagyon sokat tud dobni rajta egy egy állitás.Ha érdekel,akkor szivesen leirom neked,hogy én mit szoktam nála elkövetni.
Érdeklődnék akinek van Roland BK-5 szintije, hogy a ROLAND +2e ( http://www.roland.hu/forum.php ) 52 sorsz. hozzászólásban írják: " Végre már tettek bele 4 PAD lehetőséget is, amihez saját kikevert hangszíneket-effekteket is hozzá tudsz rendelni " . Ez a PAD az a pad amit megszoktunk a kis. autom. szintiknél, de a panelen nem látom ennek a gombját, vagy hozzá lehet rendelni valamelyik billentyűhöz, gombhoz, lábpedálhoz ? Oktáv emelést tud-e, mennyit, valamint hangszín váltáskor ha nyomva tartjuk a billentyűt, mikor vált új hangszínre, azonnal, vagy felengedés után a következő leütésre. Fill-ek és variációk váltása realtime, vagy köv. ütem, ez beállítható? Hangszinei szerkeszthetők, menthetők?
Van-e hozzá szerkesztő progi. Köszi a választ.( A link beidézésekor a roland után tegyél kettő e betűt)
Sziasztok! Egy kis segítséget, vagy inkább tanácsot szeretnék kérni... Immáron vagy 3 éve zenélgetek Roland E50-es hangszeremmel. Az utóbbi jónéhány alkalommal volt szerencsém közösen bulit vállalni egy másik szintetizátoros kollégával, akinek egy Yamaha PSR van (talán 2000). Eddig sem voltam 100%-osan elégedett a saját hangszerem dobjainak hangjával, de a a Yamaha-t hallgatva teljesen elbizonytalanodtam, hogy nem kellene-e inkább átpártolnom a Yamaha-ra nekem is. A fő gondom az, hogy az E50 dobhangjai eléggé műnek tűnnek, valahogy hallhatóan szintetizátor hangokat ad ki. Főleg a Yamaha csengő-bongó hangjai mellett. Igazából nem tudom, hogy az én szintimmel van-e a baj (elvileg már próbálkoztam mindenféle beállítással), vagy valóban "doboz" hangja van az E50-dobjainak? Sok youtube videót is néztem, és valahogy ott is ilyesminek tűnik az E50-ek hangja. Ha van valakinek valamilyen összehasonlítási tapasztalata vagy véleménye ezzel kapcsolatban, azt nagyon szívesen venném. Előre is köszönöm!
Sziasztok Fiúk!
Végre valamit olvashatok.
2012-03-25, és 2012-03-30-ig sehol senki.
Már, már azt hittem megszűnt a fórum.
Ha a vénkecske hozzászólása kell ehhez...
Ha fel is izgatja a kedélyeket...
Hát..., de legalább valami történik...
Mindenkit szeretettel üdvözlök, hiszen ma van a boldogok napja....!
Sziasztok!Üdvözlök mindenkit!
Eddig csak hüséges olvasója voltam a fórumnak,de ma rávettem magamat a regisztrálásra,lesz ami lesz alapon.Én már 4 éve Roland E50-ent használok,uj kora óta.Ha a hangszerrel kapcsolatban,bárinemü kérdésetek merül fel,szivesen segitek.Látom kap az E 50-60 és a 80 is hideget,és meleget is.De nekem a kezdeti lefagyogatásokat félretéve,nagyon jol bevált.
Olvasva a BK-5-ről kalakult vitát,nekem az a véleményem,hogy a jövő "zenéje",hogy miképpen fog beválni.Meg a másik,kinek mi a jó,és mire akarja használni a kiszemelt hangszert.Van egy ismerösöm,aki évekig egy CASIO CTK-900-al járt bulikba zenélni.Azóta már nincs meg neki,mert az évek során elég jol le lett harcolva,de még a mai napig is visszasirja.
Az nem baj, ha valakinek véleménye van és talán megengedhető az is ha nem pont pozitív a véleménye egy hangszerről.
De kérem, tegye ezt azután miután kipróbálta lehetőleg alaposan és mindenekelőtt nem részrehajlóan..!!
A BK5 is képvisel egy kategóriát, árban és tudásban is. Ehhez mérten kellene véleményt alkotni róla, mint ahogy ezt meg is tették azok, akik le is tesztelték és nem csak "megnyomogatták" kikapcsolt állapotban és hallottak 1-2 gyári demót a neten róla..
Nem kell mindig mindenen megsértődni!! Most sem téged döngöltek a földbe csak a "lehúzó" véleményedet, ennyi.
Köztudott a Roland billentyű minősége, mindent lehet róla mondani de azt nem, hogy gagyi. Volt egy RS5 szintim, ami köztudottan nem egy izompacsirta de a billentyűzete fényévekkel volt jobb mint a jelenlegi Korg Pa500-é..
Most akkor kezdjem el lefikázni a pa-t is.. ugyan már.
A BK5 egy teljesen új hangmotort kapott, akik kipróbálták mind meg voltak elégedve a hangzással, kifejezetten erős és tiszta hangképről beszéltek. A stílusokról szintén jókat mondtak, éppen hasonló jelzőkkel illették, mint a Yamikat, hogy rengeteg a kész stílus benne, nem kell molyolni a beállításokkal(persze lehet).
Én nem fényezem, hiszen nincs is Rolandom, nem is próbáltam csak Én sem szeretem, ha látatlanban leírnak egy hangszert, elvéve sokak kedvét még a kipróbálástól is.
Korábban élharcosa voltál a buta és feleslegesen kialakult márkaháború befejezésének, most vajon akkor ez mi, amit csinálsz..?
Jajjjjj ezt pont te írod??? Meg se jelent a hangszer de te már leszóltad a Rolandot, emlékszem annó azt, írtad fél-órát próbálgattam az e60-at és el tudtad dönteni mennyire szar, a hangszer és meg vettem a ps3000-ret, hol ott én 2-évig nyúztam a Rolandot de még a 2-évben is találtam "meglepetés funkciókat". Te nem véleményt alkottál, ha nem lefikáztad, úgy mint a g70-et is,egyszer azt írtad, hogy a kollégámnak g70-e van de mikor meghallotta a yamimat el is akarta adni, mert a psr 3000 mennyivel jobb. Ne haragudj, de te nem véleményt mondtál a hangszerről. Aki véleményt mondott róla az picasso volt!!! Nem mi űzünk sportot, hanem te űzöl sportot abból,hogy leszólod a Rolandot, hol ott szerintem semmit nem tudsz róla azon kívül amit olvasol, olvastál róla,te kipróbáltad a bk5-öt az nem jelent semmit, mert 1-nap is kevés arra ,hogy tüzetesen átvízsgáld a hangszert, véleményt tudj alkotni. Miért kevés neked az 1-nap?? mert több év Yami használata után nem fogod tudni mik azok a funkciók amit javította Roland, mik az új stílusok, hangszínek, hol találod a stílus szerkeztést, melyek azok a dobszettek ahol a legjobb, pergőt, lábdobot találod és sorolhatnám. Egy olyan ember, ne alkosson már véleményt, aki nem ismeri a Rolandot!!! Ne gyere azzal,hogy évekkel ezelőtt Rolandos voltál, el telt 20-25-év azok a hangszerek teljesen mások voltak. Ha pl. picasso azt írta volna, hogy gyerekek ez a hangszer szar nem ér 250eft-ot és nem jobb mint egy psr s500 akkor azt gondolom,hogy ez így van mert ő Rolandos és ért hozzá. Én nem alkotok véleményt a Tyros 4-ről mert nem ismerem a hangszert,ahhoz hogy véleményt nyílvánitsak róla kell min. fél év, psr 3000 s900-ról tudnék mit mesélni, mert olyanom volt. Nagyon jó hangszerek, de annyira gagyi dobjai vannak, hogy arról ne is beszéljünk. Annyit még hozzátennék, hogy a T2-billentyűzetét egy e 60-billentyűzete kenterbe vágja.
Látom ti ebből már sportot űztök, ha valakinek véleménye van egy dologról, azt földbe kell döngölni, és fikázással vádolni.
Vagy ha a mások által alkotott objektív véleményt tolmácsolom.
Természetesen csak az után, hogy azok valódiságáról magam is meggyőződtem.
Nem mint azok akik feltételezések és a haver elmondása alapján próbálnak következtetni , és tényként leírni véleményeket (lásd T4 vs Bk5 klaviatura.)
Elnézést hogy itt jártam.
További szép napot!
Én nem tudom....de hogy lehet ma kiadni egy olyan -állítólag csúcskategóriás- arrangert hogy 61 billentyűje van.... A Casio 150 000 - 200 000 forintos gépeiben is 76 van... Lehet hogy burkoltan a Casionak is akarnak piacot szerezni azzal hogy vegyenek a csúcsjamaha még mellé egy óccsó de jó 76 billentyűs hangszert...
Igaza van Tamásnak!
Én például soha nem szoktam más hangeszereket fikázni. Összahasonlítani, véleményezni a jó és a rossz ulajdonságait, leírni róla pro és kontrát, az más.
Szerintem minden hagszerbe bele lehet kötni, ha akarunk. Csak hozzáállás kérdése az egész.
A BK5-nél mindenképpen figyelembe kellene venni az árát is....
Sziasztok! Ne haragudj vénkecske, de amióta megjelent ez a hangszer te azóta csak fikázod. Mikor még nem is hallottad hogyan szól, már akkor azt írtad, hogy a Roland elérte a psr 1500-as szintet. Erről a hangszerről még csak pozitívumot olvastam, picaso is csak pozitívumot írt róla te meg a yamaha s500 és társaihoz hasonlítod, miért?? Téged, fizet a yamaha,hogy fikázd a Rolandot?? Ezzel az erővel, mi is írhatnánk, hogy a yamiba mennyire gagyi dobszettek vannak pl. a psr 3000-szinte fáj ha megszólal, vagy az az ultra gagyi billentyűzet,(fiamnak a ctk 45I casio-ba, sokkal jobb billentyűzete van) vagy fikázhatnánk a kijelzőét, hogy csíkozódik és alapból hibás a 70%-a.
Azt nem is állítottam, hogy lehúzták (nem szokás az a TW-ben politikai okokból ),ellenben azt hogy "+Sehr gutes Preis-Leistungs-Verhältnis" azért nem írnám alá... Itt Mo-on legalábbis . Negyed millióért használtban már nagyságrendben jobbakhoz lehet hozzájutni ebben a kategóriában. De hagyjuk, azért adjuk meg a sanszot annak aki belevág... A GW8 is egy olyan masina, ami ha jó kezekbe kerül tán még csudákra is képes. Csak az illúzióktól és csalódásoktól mentsük meg azokat akik a csodát várták
Nem védeni akarom a BK-t,úgy is piac dönti el,hogy mit ér.A teljes cikket olvastam az újságban,amit ugye nem tesznek ki a netre,mert akkor ki venné meg-mármint az újságot-és egyáltalán nem "húzták le".Azért látok pár pozitívumot itt is :
+Sehr gute Sounds
+Packende Styles
+Druckvoller Sound
+Sehr gutes Preis-Leistungs-Verhältnis
+Video-out für Lyrics/Dia-Show
Hát bizony nem...
Nem is írnak egy szó pozitivumot sem róla.
A Tastenwelt szerint az első olyan Roland keyboard amit végre górcső alá próbáltak venni.
Meg is dícsérik, hogy zeneiskolákban hasznos lehet a dupla fülhallgató kimenet ( na ez nekem fel sem tűnt). Viszont egyes funkció gombok amik kettős feladatot látnak el valami shift segítségével, a fényviszonyoktól függően a feliratok vagy olvashatóak vagy nem.
Megemlítik még a chinc csatlakozót, amin az összetett video jelet ki lehet nyerni végre valami külső képernyőre (egy éve meg még örömujjongás tárgya volt hogy a Prelude egyáltalán ki tudta írni egy smf szövegét a kijelzőjére)
Ettől persze az állítólag sok szerkesztgetéssel kihámozható hangszínek és a magyarosra hajazó stílusok tetszhetnek azoknak, akik még bíznak a márkában.
Én már akkor is egyirányúnak látom a tendenciát :(
Vagy Te valami mást olvastál ki a Tw-ből?
Való igaz, hogy nem próbáltam még sem a BK5 sem a T4 billentését. Állításomat csupán arra alapoztam, hogy egy S900-al rendelkező ismerősöm szerint a GW-8 billentése jobb, mint az ő hangszeré. Feltételezem, hogy a BK5 is ugyanezzel a billentyűvel rendelkezik, ami az S900-étól állítólag jobb. A T4 billentyűzete nyilván jobb az S szériáétól, de mivel sokan - köztük te is - írták, hogy a Tyros-ok gyenge pontja a billentyű, ezért feltételezem, hogy nem jobb (legalább is nem sokkal) a Rolandétól.
Érdekes ez a billentő téma. Nekem spec. pont a Kronosé volt eszméletlen jó és a PA3 pont nem annyira Pedig nyüstöltem vagy félórát mindkettőt a Hangfoglaláson.
Mondjuk az is igaz, hogy nem mindig a legdrágább hangszerekben van a legjobb billentyű, persze többnyire igen de nem mindig.
Ott volt a Mox6-om, na annak még a közelében sem volt pld. a Korg M3 billentyűzete pedig kb. kétszer annyiba került..
A G70 bill-je brutálisan jó. Nekem még az UF7 billentése nagyon tetszett (tudom kecsi, neked meg nem).
Szóval, kinek mi a jó?
Beejaybudai Te valamit nagyon benézhettél.
Most nem szeretném összehasonlítani a BK-5 billentyűzetét semmivel, de legelső pillanatra egy Casio minibillentyűs játékszer jutott eszembe. Múlt héten még ott volt MidiTomnál egy, tegnap már elvitték.
Van szerencsém a T4 billentyűzetét is ismerni, és a kettőt ilyen módon összehasonlítani igencsak tárgyi tévedés.
És ezt most nem a "márkám" miatti elfogultságból mondom, és nem is vitaindítóként.
Csak csodálkozom hogy Neked ez jött le. Mindamellett hogy tény és való, hogy egy közel egymillás hangszerbe kerülhetett volna végre egy kellemesebb billentyűzet, azért ismerd el hogy a "semmivel sem jobb" nem kicsit túlzás.
Viszont kipróbáltam (na jó csak kikapcsolt állapotban ) a Pa3X klaviaturáját. Na az valóban kellemes. Meglepő módon a Kronosé viszont sokkal véznábbnak tűnt mellette.
Egyébként elolvasva Tom blogját a kis békáról, egyértelműen érződik (mert tegnap kicsit beszélgettem is vele) az , hogy mint kereskedő semmi értelme rosszat mondania bármely éppen piacra kerülő hangszerről. Neki az a lényeg hogy vegyék-vigyék.
Ha már billentyűzet : beruháztam egy Korg PS60-ra, és első pillantásra neki is lájtosnak tűnik a keybordja, de játszva eszméletlenül élmény nyomkodni . Rengeteg múlik a mechanika és az érzékelő elektronika finomságain.
Üdv : vénkecsi
Egy jó kis leírás a BK5-ről, MidiTom-nak köszönhetően!
"Egy hónapja sincs, hogy a téli NAMM Shown a Roland bemutatta legújabb kísérőautomata hangszerét, BK-5 névre keresztelt keyboardot. A Bitzenedén nem túl gyakran esik szó automata kísérettel ellátott hangszerekről, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem vagyunk rajta ezen a vonalon is, sőt. Manapság az internetes megjelenésekben, értékelésekben ezek a hangszerek meglehetősen alulreprezentáltak, helyesebben mondva gyakran találkozunk azzal, hogy ezeket a billentyűket lekezelve, nem megfelelő szakmai alapossággal tárgyalják. A "rendes" színpadi szintetizátorokat mindig kőkeményen kianalizálják, megfejtik, ezeket a "vendéglátós" hangszereket pedig a leggyakrabban csak felületesen elemzik a mértékadó külföldi oldalak is. Itthon pedig sokszor csak szakmainak egyáltalán nem nevezhető értékelések, kommentek hangzanak el az automatákról, minthogy "ebbe nem ojjan jó a csárdás, megasztá fagy is", meg hasonlók.
Bizony, igen jó lenne, ha azok az emberek, akik ebben a témakörben alapos tapasztalatokkal rendelkeznek, átlátják a hangszercsoport sajátosságait, gyakrabban hallatnák hangjukat. Nagyon hasznosnak gondolom a Roland EE fórumát, illetve a KORG.HU ide vonatkozó dolgait.
Itt a blog keretei között én sem szándékozom nagyon alaposan kivesézni a BK-5-öt, de feltétlenül szólni kell róla, mert a szakma erősen várta már ezt a billentyűt. Le kell szögeznünk, hogy a BK-5 nem tekinthető az új zászlóshajónak, tehát nem a G-70 vagy az E-80 utódja. Érdekes módon először hangmodul formájában öltött testet, BK-7m néven találkozhattunk a közvetlen előddel. A Rolandtól régóta követelt a nép már egy kíséretautomatikás hangmodult, így született meg tavaly a BK-7m, melybe természetesen egy csomó korszerű dolog bekerült, mint például az audió fájlok lejátszásának lehetősége. A modult sokan meglevő hangszereik kiegészítése, korszerűsítése céljából vették meg. Felmerült viszont, hogy akkor jó lenne már egy ilyen tudással felvértezett rendes billentyűs hangszer is, és tessék, itt van a BK-5! Az új billentyűzet családfáját tekintve tehát nem a korábbi "E" szériára, hanem a GW-8-ra és a Prelude-re emlékeztet inkább. Mint említettem, ezt nem a csúcskategóriába szánta a Roland, tehát nem azon a pályán játszanak, mint mondjuk a KORG PA3X vagy a Yamaha Tyros, de akkor hova is pozicionáljuk ezt a hangszert? Erre találtam ki a bulikeyboard elnevezést. Természetesen a BK típusjelzést nem tőlem nyúlta le a gyár, ők a Backing Keyboard terminológiát használják.
Kinek is való egy bulikeyboard? Ha kicsit alaposabban megnézzük a szintit, akkor elég jól ki fog alakulni a válasz a kérdésre.
Külsőre a Rolandtól elég szokatlan dizájnelemek jellemzik a BK-5-öt. A GW-8 esetében megszokott áramvonalas kivitelhez képest újfajta nyomógombok jelentek meg. A billenő és leddel ellátott nyomógombsapkák teljesen meghatározzák a hangszer kinézetét és kezelési módját is. Hasonló kivitelű gombokkal a ma vintage kategóriájúnak tekintett 25-30 évvel ezelőtt gyártott szintiknél találkozhattunk. A gombok kivitele nekem jópofának tűnik, az viszont tény, hogy a hangszer kezelését minden Roland hívő zenésznek újra kell tanulnia, mert alapvetően más, mint amit a korábbi keyboardok esetében megszoktunk. Viszont elég gyorsan meg lehet barátkozni az új menürendszer felépítésével és az ember némi ismerkedés után már kellő biztonsággal és gyorsasággal navigál a menükben. Ehhez viszont elég sokat kell tekerészni a kijelző mellett elhelyezett, dizájnra a GW-8-hoz hasonló enkódert. Első körben furcsa, hogy nincs külön gomb az "arranger" funkció aktiválására, de aztán hamar rájön az ember arra, hogy a "Performance" vagy a "One Touch" funkciókon keresztül helyrezökkennek a dolgok. Az egyes stílusokhoz négy darab szépen kidolgozott "One Touch" beállítást találhatunk, melyeket természetesen megfelelően testre szabhatunk. A stílusok a Rolandtól megszokott módon igényesen vannak meghangszerelve, és nagyon sok van belőlük. Ismét találunk kifejezetten a magyar, illetve az egyéb kelet-európai mulatós zenei hagyományoknak megfelelő ritmusokat is. A beépített stílusokkal azonban a lehetőségek köre nem zárul be, mivel betölthetjük a korábbi Roland hangszerek megszokott kísérteit is. Ez nagyon fontos szempont, mert tudjuk, hogy a Rolandnál és a többi gyártónál is szoktak ebből gubancok lenni. A gyártók a profi zenész kategóriára is gondoltak, mivel teljes értékű stílusszerkesztőt is tartalmaz a szinti.
Ahhoz, hogy a kíséretek és a szóló hangszínek a Rolandtól kötelezően elvárt színvonalon szólaljanak meg, kell persze a hangszerbe egy jó minőségű hangkeltő rendszer is. Elmondhatjuk, hogy a hangkeltés tényleg profi, nagyon jó minőségű hangszíneket rakott a gyár a szintibe. A maximális polifónia 128, és a hangszínekből, valamint a dobokból is van bőséges választékunk. Természetesen itt is áll az az örökérvényű igazság, hogy nem a GM hangszínekben fog jeleskedni egyik szintetizátor sem. Aki az SMF fájljait szeretné nagyon szépen megszólaltatni, annak rendelkezésre áll egy hatalmas hangszínválaszték, lehet profi hangszereléseket csinálni tehát. Az alap GM/GS hangkeltés se szól persze rosszul, de mint már sokszor leírtam, annak eleve kicsit sótlanul, semlegesen kell megszólalnia ahhoz, hogy szabvány hangszínként jól szuperáljanak az egyes hangszerek. A hangszínek kidolgozottságához illeszkedik az effektek minősége és választéka is. Érdekesség, hogy az effektek között multiband kompresszort is találunk, nyilvánvalóan mastering funkciókra szánva. Az sem lényegtelen, hogy a saját hangszórókon megszólalva is meglepően jó hangminőséget kapunk. Ez nem csak azért érdekes, hogy a zenész otthon jól érezze magát, amikor gyakorol, hanem azért is, mert amikor beállítgatjuk a hangszíneket, performance-okat, egyebeket, akkor arra kell törekednünk, hogy a beállításaink majd egy nagy hangrendszeren is szépen szólaljanak meg. Ha gyenge a hangszórónk, akkor rá vagyunk kényszerítve, hogy mindenféle beavatkozást a fellépésekhez használt hangcuccon lehallgatva csináljunk meg.
Nem lenne a BK-5 igazi bulikeyboard, ha nem tartalmazna fájllejátszót. A jobboldalon elhelyezett pendrájv tartóba csatlakoztatott USB eszközünkről gond nélkül le lehet játszani az SMF, WAV és MP3 fájljainkat. Nagyon fontosnak tartom, hogy ha ilyen funkciót tartalmaz egy hangszer, akkor azt jó minőségben tudja produkálni. E tekintetben a Roland nem szokott vicces megoldásokat alkalmazni, a zenei háttéranyagok megszólaltatása tényleg az elvárható legjobb minőségben történik.
A bulizós jelleget erősíti, hogy a szintin játszott produkciót a pendrájvra azonnal rögzíthetjük is. A rögzítés minősége is teljesen jó, és kellően kézben tudjuk tartani a szinteket is. A rögzítés zenei ötleteink gyors elmentésére is nagyszerű lehetőség, az egész egy gombnyomással elindítható.
Az USB lejátszás kapcsán még két fontos dologról feltétlenül szólni kell. A GW-8 és a Prelude esetében a dalokat egy PC-s fájlmenedzser programmal rendezhettük el a pendrájvon, és be volt határolva a maximálisan lekezelhető fájlok száma is. Most simán a PC megszokott windowsos fájlműveleteivel rakosgathatjuk a nótákat. Nincs playlist, hanem a Windows szokásos könyvtárszerkezete érvényesül. Menet közben válogathatunk, előkészíthetjük a következő lejátszandó dalt. A másik fontos dolog a szöveg kiírása. A dalszövegeket alapból a hangszer hátulján levő kompozit videó kimeneten jeleníthetjük meg. Ide kapcsolhatunk tévét, hogy a közönség felé fordítva karaokézzon a nép, vagy ha szerválunk egy kis LCD monitort kompozit RCA bemenettel, akkor egy kottatartóra helyezve a zenésznek is pótolja a szövegkönyvet. A hangszer saját kijelzőjére is kérhetjük a szöveg kiíratást, de ez csak a betöltött dalok esetében működik, direkt USB lejátszásnál nem. Mondjuk ez sem tart sokáig, a lényeg az, hogy a szöveg kiírás mindenképpen meg van oldva.
Ha kicsit elmélyedünk a BK-5 gépkönyvében, rájöhetünk, hogy milyen sok tudományt tartalmaz ez a hangszer. Van a kezelésének egy felszíni rétege, amit minden bulizó zenész vagy karaokebajnok azonnal átlát, és akkor sincs tragédia, ha bizonyos mennyiségű boros kóla már lecsúszott. A mélyebb rétegek eléréséhez és átlátásához már tényleg érdemes alaposan kiismerni a hangszert, mert ekkor jönnek elő azok a finomságok és tudományok, melyek miatt a profi zenészek is szeretni fogják a BK-5-öt. Számukra ez valószínűleg másodhangszer lesz, de nagyon fontos szerepet kaphat a fellépő rendszerben. A kezdő billentyűsöknek meg a hobbizenészeknek pedig élvezetes bulik folyamatos forrása.
Alapvetően jól kigondolt, profin kivitelezett hangszerről van tehát szó. Ha kritikát is akarok mondani, akkor valószínűleg azt tenném szóvá, hogy tehettek volna bele egy jobb minőségű billentyűzetet, és hagyhatták volna a menürendszert például az E-50-nél megszokott minta szerint. Azonban tudjuk, hogy manapság (gyártótól függetlenül) az a gyakorlat, hogy a tényleg nagyon jó billentyűzetet csak a gyártók csúcsmodelljei kapják. Nyilván egy nagyon fontos árcsökkentő tényezőről van itt szó. Meg aztán ez a klaviatúra még elég jól játszható. A menürendszer esetében pedig ne felejtsük el, hogy az E-50 és társai érintőképernyővel voltak ellátva. A BK-5 esetében a mélyebb rétegekben levő funkciók elérése így pár másodperccel tovább tart, kérdéses persze, hogy mondjuk műsor közben akar-e valaki azokban a mélységekben túrkálni? Mármost, ha az említett dolgokat beépítik a BK-5-be, akkor már jóval magasabb árfekvésnél tartunk, és akkor azon sipákol a nép, hogy ez így túl drága. Most pedig azért olyan árú hangszerről van szó, amelyet nem csak a hivatásos zenészek fognak megengedni maguknak, hanem nagyon sok hobbizenész és bulizni, karaokézni vágyó ember is be tud vállalni. "
Szia kalati!
Nekem sem volt a D-70-hez magyar használatim, már csak azért sem, mert 1990-ben még nem készültek magyar doksik. Aztán végül is maga a hangszer 1992-ig beszerezhető volt, de szerintem ennek ellenére sem létezik hozzá. Ha van más Rolandod, akkor viszont rém egyszerű a működése. Ha lenne hozzá editor is, akkor pedig tiszta kánaán.
üdv.
Nagyon szépen megköszönöm, ha elküldöd.
Szerintem alapjaiban a két hangszer egyforma, így hasznát tudom venni.
Az email címem: bajszi73@freemail.hu
Előre is köszönet, szia!
Ahogy vártuk a Roland a Musik Messe 2012-n is hozta a formáját. Ami egy BK5OR elnevezésű kütyüben nyilvánul meg.........! Meddig kell még várnunk, hogy valami hatalmasat alkosson??????
Szia kalati!
Szerencsére ezen könnyen lehet még segíteni. Eredetileg kellene lennie a D-70-eshez egy gyári hangbank kártyának és egy gyári szerviz kártyának. Az előbbi értelemszerűen a gyári hangok visszatöltéséhez, az utóbbi pedig a teljes teszt mód eléréséhez volna használatos. Ami jó hír lehet számodra, hogy a Törökbálinti szervizben még megvan a gyári hangbank kártyája. Vagyis, ha felhívod Kui Istvánt (23/511010) és egyeztetsz vele egy időpontot, akár meg is várhatod, amíg feltolja rá. Más megoldás nem igazán van. Bár biztosan létezik sysexben is. De minek keresgélni és próbálkozni, amikor a szakszerviz tökéletesen meg tudja ezt oldani, csupán percek alatt.
Remélem hasznos voltam.
Üdv a D-70-es tulajdonosok táborában :).
Az lenne a problémám, hogy a szintibe kicseréltem a memória tároló elemet és azóta a hangszerek neve helyett össze-visszaságokat ír ki és nem szólnak a hangszínek.
Az érdekelne, hogy mit lehetne ilyen esetben csinálni, hogy jól működjön?
Roland Juno D szinti eladó 70ezerért. Szép, jó, tuti.
Érd: zentoti@citromail.hu
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/120319/m_rc_084_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/120319/m_rc_084_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
Egyenlőre S900, mivel keveset tudni a BK5-ről. S900-nál viszont vigyázni kell a kijelzővel,mert mindenhol azt olvasom és hallom, hogy sok S900-nak megfőtt a kijelzője. Viszont, ha kifogsz egy megbízhatót akkor mindenképp jó vétel. A billentyűzete a Yamahától megszokott hitvány billentyű. Maga a hangszer az szerintem kifogástalan a maga nemében. BK5-ről pedig keresgélj és érdeklődj.
Na basszus kulcs...Plazma "versenyző" Csillag születik...azt hiszik ezek a fiatalok,hogy ilyen alpári szövegekkel mekkora menőkközben pedig inkább nem mondom ki hogy mit tükröznek a világ felé...
Segitséget kérek! Kellene nekem az LGT : Miénk ez a cirkusz c. számának gitár és zongora akkordjai. kb. 70%-ban leszedtem, de vannak benne pontatlanságok, ezért ha tudtok, segítsetek.
Köszi előre is.
tamaspapakukuccitromailpöttyhu
Sziasztok! Ha valakit esetleg érdekel!
Roland G-1000 keyboard eladó! Nagyon szép állapotban van a hangszer, van hozzá egy műsorral megrakott ZIP lemez és puhatok! Én 130.000- ért számoltam be és annyiért is adom, a gazdasági helyzetre való tekintettel.
20/483-6991
norro79@gmail.com
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni a tisztelet, szakértő kollégáktól, hogy milyen vokálgépet érdemes, szabad venni vendéglátós zenélésre, természetesen énekre.
Sziasztok ! Nem teljesen ugyanaz mint a BK 7m,a hangszínekben és dobszetekben is elég sok eltérés van,már sokan reklamálnak a sonar file hiánya miatt roland fórumokon,mert a BK-7-é nem jó hozzá.
Azt hiszem bocsánatot kell kérnem a Picasso-tól! Bocsi! Ezt a megkövetést azért teszem,mert most olvastam a Bk5-ről írt hosszabb tanulmányodat!Le a kalappal!Ezért csodálkozom a GW8-al kapcsolatos véleményedre!Már ami azt az általam kifogásolt megjegyzést: - hogy behozta az árát!Egy hangszert a zenész általában nem úgy veszi meg,hogy behozza az árát?Soha nem fogja meghozni egy hangszer az árát,amatőr szinten!Mert szerintem itt nem a profik olvasnak és írnak tanulmányokat!Tehát ezen a szinten soha nem térül meg semmi.Most hozhatnám a saját példám.Én csak egy gitározni szerető ember vagyok!Tehát én még azt sem merem magamaról mondani,hogy zenész vagyok!
Szeretek zenélni!Amit eddig a zenélésből kerestem,azt mind hangszerek vásárlására fordítottam!Csak itthon,hogy jól érezzem magam!Meg hogy nagyon szépen szólaljon meg a zene a gitárom alá!Mert közben jegyzem meg!Én egyedül csudásítom magam!Vagyis élőben megy a gitár és az ének!A többit,vagyis az alakpokat itthon a négyfal között készítem el.Yamaha Motif XS 6,Rolanf Fantom XR + bővítő 6 azaz hat van benne!Virus TI,és egy Clavia Nord Rack,Yamaha QY700,a zenei alapok készítéséhez!A gitáromhoz egy VG-99,két csöves kombóval,hogy úgy szóljon,hogy azt aki eddig hallotta,azt mondta,hogy ez a hang etalon!Nem én fogalmaztam így!Ez volt a vélemény!A mikrofonhoz,hogy az is a körülményekhez képest minél tökéletesebb legyen!Egy Neumann mikrofon,TC Gold Channel-be dugva!Nos ennyi csak az alapokhoz van!Én ezek ismeretében és használatában mertem a megjegyzésemet megengedni!Persze ez most nem azt jelenti,hogy mindenki rohanjon a hangszerboltba,és növelje a kereskedők bevételét!Egyszerűen azt a szemléletet utálom,amikor minden nélkül learatni a piacot!Szóljon midi file!S talán mire a refrénhez ér a nóta,talán tudja a "zenész",hogy miről is van szó!De nem megyek bele a további részletekbe!Mert lehet,hogy ez a most megengedett pár gondolatom is kiveri a biztosítékot!
Szóval mégegyszer elnézést a botor megnyílvánulásért!Amit most reggel tudtam megtenni,mivel nem vagyok állandó,mindennapos olvasója ezeknek a fórumoknak!De ami késik,nem múlik!És ha valakinek belegázoltam a lelkivilágába a fenti megnyílvánulásommal!Azoktól előre kérek bocsánatot!
Egyébként meg!Éljen a zene hatalma! Éljenek a zenészek!
Éljen a zenészek között a megbonthatatlan barátság!
Szép napsütéses napot mindenkinek! "Muzsik" voltam!
Nekem a BK 7m van meg!Ugyanaról van szó,csak a billentyű nélküli változatban!
Jó reggelt mindenkinek, kissé megkésve is de Isten éltesse a Zoltánokat! Megmondom őszintén engem eléggé piszkál ez a BK5, Picasso barátunk leírása alapján én nagyon kíváncsi vagyok mit lehet belőle kihozni, a hanggenerátorára még kíváncsibb vagyok. Jó lenne valahol mellé ülni és kipróbálni, aztán ha tényleg jó (miért ne lenne tényleg jó???) ki tudja, lehet hogy második hangszernek a G70 fölé beszerződne egy, valamikor.....de ez még a jövő zenéje.... Engem minden esetre kimondottan piszkál egy vele való közvetlen találkozás...
-Pa500 ár/érték alapján az egyik legjobb vétel, ha bizonyos funkciókról (vocal, mp3, minőségi billentyűzet) le tud mondani az ember.
-Pico terjedelmes beszámolója alapján a BK5 lehet ár/érték alapján a másik nagy durranás.
-Én magamnak a Pa1X pro-t választanám, mert alapból nekem a Korg hangja tetszik a három márka közül a legjobban, illetve a több és jobb billentyűzet, a vokál, a sliderek és egyéb kényelmi funkciók végett. De nem mindenkinek fontosak ezek a plusz dolgok a magasabb árért.
- A sima Pa1X számomra felejtős, mert még drágábban árulják sokszor a pro-hoz képest. Ellenben kevesebb billentyű és műanyag ház a pro-hoz képest. Nekem a hangszóró felesleges.
-Pa50/60/80 felejtős. Nem sokkal drágábban kapni használt Pa500-at, ami újabb, jobb.
-Va76 hangja és kezelése(kevés panel gomb) nekem nem jön be. De erről már volt itt szó 1-2 hete. ANDRÁS REMÉLEM NEM OLVASOD! :)
-A Yamik puha hangja nekem nem jön be, ezért én Tyros-ban nem gondolkodnék.
A Tyros2 és BK5-ön kívül már mindegyiken játszottam többé-kevésbé.
Biztos lesznek más vélemények is, ezek az én személyes véleményem, de amúgy is ezt kérdezted.
Elsősorban boldog névnapot kívánok neked Zoli,és minden Zoltánnak!
Aztán a véleményünk megegyezik abban,hogy én is a PA-800-at húztam volna ki a kérdéses "kalapból"az meg hogy milyen párosítás lenne a BK-5-el,a puding próbája lenne...
de lehet jól "megférnének"egymással
A pa 800 lenne a favorit, de... azért csak fölé pakolnék 1 Bk5-öt... Lehet favoritra állítani a Bk-t,érdekes mert nekem a gw is be van állítva... a midit és minden egyebet, csak és kizárólag külső egységről tudod nyomatni, mert nincs benne flash memory, de megjelenít mindent ami szövegfájl..
Sziasztok! Eladó ROLAND EP 7 II digitális zongora /80 eFt/, ROLAND D 10 szintetizátor /30 eFt/ és egy LANEY CK 80 billentyüs erősítő /50 eFt/.
Érd: 30 373 6660
Sziasztok! Sűrgősen eladnám szeretett Garry Lite 12-es hangfalpáromat tokkal együtt! Keveset volt használva és Nagyon olcsón megszámítom… Csere nincs! Az eladás oka, hamarosan születik a babánk és arra kell a pénz, de nagyon… Szóval alkalmi ajánlat, higgyétek el! /Hajdúböszörmény/
Érd: 06 70 215 4408, ill. crazycoop@freemail.hu email címen!
Bajszi én Va7 használatit tudok neked küldeni pdf-ben. Írj egy email címet, ha érdekel. Esetleg. ha a Rolandnak írsz egy emailt a hangszered sorozatszámával akkor ők biztosan tudnak neked díjmentesen küldeni használatit- amennyiben Magyarországon lett vásárolva a hangszer.
Nagyon köszönöm a ezt a részletes leirást a Bk5 ről.
Még annyit megszeretnék kérdezni, hogy hangszineket lehet kimenteni favorit gombokra? , mert ezt a Gw8 és a Prelude se tudja, performance-ba el lehet menteni egyet az upernek es egyet a lower partnak de több kellene ez nem elég , és ez nagyon fontos lene legalább 5 hangszin (a régi exre2-ben benne volt).
És ha midi-t direkt udb röl játszunk megjeleniti a kijelzöjén a szöveget vagy csak ha beletöltsük ?
És még egy nem ide illö kérdés, ezek közül: Va76,Bk5,Tyros1 esetleg 2-es de azmár drágább,PaX1-1xpro,pa 50,pa80,pa500,pa800,te meiket választanád? (és nem az usb és a bilentyüzet szemszögéből nézve hanem inkább hangzás és kezelhetöség miatt melyiket?)
Első ránézésre nagyon egyszerű megjelenés, nekem a régebbi Casio-Yamaha feeling jött le elsőnek.. Kevés gomb, olyan 8x8 cm-es kijelző... Aztán elkezdtem próbálgatni amit lehetett, stílusok, azonnali hangfelvétel, hangszínek, gyorsaság stb..Én másfél órán keresztül nyüstöltem úgy, hogy ismerem a Ketron Sd1-et, a Psr 3000, s900, 740,Tyros 1-2, Korg M3, Karma, PaX1-2,Pa 50,Casio WK7500,Ensoniq Ks-32, stb... Tehát van mihez hasonlítanom a hangzását.
A hangszereknél is érvényes az ami a számítás technikában azaz, ahogy fejlődnek a processzorok, úgy fejlődnek a hangszerek is, a Roland meg nagyon "rágyúrt" erre! Az a helyzet, hogy a Bk5 már egy egészen új hangforrást kapott, ez a legújabb fejlesztés. Ha anno a Gw8 ilyen alapbeállított effektekkel kerül a piacra, akkor nem szabadultak volna meg sorban a vendéglátós zenészek tőle merthogy "Sokol" rádió, de azóta nyilvánvalóvá vált, hogy a GW8 inkább stúdiózásra való. A Bk5-tel, már az első hétvégén elmész, és rögtön játszható hangszer, és szépen megszólal már akkor is, ha nem állítgatsz rajta semmit sem. Persze biztos, hogy belepiszkálsz egy kicsit. A GW8 Gold stílusai voltak ennek a hangszernek az előhírnökei úgy érzem, ugyanis ilyen hangzásvilágot képvisel. A Gold stílekre, még a vájtfülűek is azt mondták, hogy igen ez már figyelemreméltó, gondolok itt Kecsire, aki elnevezte a gévényócamat --Yamahagévényócnak---. A Bk5 is sampleres stílekre hajazó hangmintákkal dolgozik, amiket sávonként,akár az 1db pergő hangját kicserélve-effektezve tudsz megszólaltatni.. Akár 1 külső vinyót is rádughatsz, mert arról is beolvassa az adatokat!!!!! tehát tényleg beleraktak 1-2 olyan dolgot ami a nagyokban található.Hiába, itt tart a technika. A video kimenetet nem próbáltam rajta, de gondolom, hogy semmi baj nincs vele. Egy sima egyszerű RCA kimenet.. Van benne audio in,amit külön lehet EQzni és persze a voice cancel funkció ami működget, de egy kicsit ez is eltorzítja az alapzenét, de egy karaoke buliban, ahol a virnyákolás a lényeg, ott elmegy.Az Mp3-wav fájlokat +- 5 hanggal transzponálja, én a fülesben nem hallottam minőségromlást, de szerintem 1-3 félhangig nagyon tuti. Végre már tettek bele 4 PAD lehetőséget is, amihez saját kikevert hangszíneket-effekteket is hozzá tudsz rendelni, sajnos pedálsorral nem tudtam kipróbálni, az idő szűke miatt.A hangszórói tisztességesen tisztán szólalnak meg, ugyanez a helyzet a 2db fülhallgató kimenettel is.Megjegyzi az előző stílus családot ahol voltál, így ha egy Bossa után megint valami discosabbat kell zenélned, akkor 1 gombnyomással visszalépsz az előző stílusra-családra.
A hangmiták és stílusok szépen tisztán élethűen szólalnak meg, már inkább azt mondanám, hogy "sterilen" , de akinek modernebb hangszere van az tudja miről beszélek, beleértve a basszus kiemelést is. A szerkesztő funkciói elég tág beállításokat tudnak nyújtani, sávonkénti EQ,DSP, és ezen kívül a GW sorozatból megszokott resonance, hangszíncserebere stb...Minden beállítás "családra" van osztva, és ha elrontottál valamit, akkor az EDIT CANCEL mindíg kéznél van, ami az utolsó beállításra vonatkozik, no meg a többire is sorban, amennyiszer lenyomod.
Kompatibilis, az eddig megjelent ÖSSZES Roland stílussal, konvertálgatás nélkül. Gondolom, ezt úgy érték el, hogy az eddigi összes Roland sysex és tone fájljai betették egy microchip-be és hajrá...
A kijelzője nem egy hatalmas valami, de elég fényereje van, hogy a megjelenített szöveget és egyéb funkciókat "napfényben" is lásd. A billentyűzete a szokásos Roland billentő, Határozott, nem gumiszerű, és mintha egy kicsit keményebbnek éreztem volna mint a GW8-ét pedig az sem puha, egyszóval használható.
A pendrájvot 32 GB azonnal kezeli,az adatbevitelt nem beolvasgatja meg ilyesmi, és az audio felvételt is azonnal írja, mintha egy magnó lenne.. Könnyű súly jellemzi.
Amit hiányoltam ÉN...
A jól bevált D-beam funkció,a kezelő felületről az Analog Modify ami ugye még azonnali belepiszkálást engedélyez a hangzásba.( a Gw8 beidegződése...)
A 6,5 oktáv mert egy ilyen hangzású hangszernél "illene"már.
Akkor azt hiszem az FC (vagy mi a neve :)-) pedálsort nem kezeli.
A kijelző mérete (nem apró, de nem vitték túlzásba), de ott van a video kimenet..
A pendrive alljzaton nincs "fedél",szünet közben olyan látható helyen van, persze jobb mint 1-2 Yami típuson hátul..
Talán megszokásból mondom, de nem villognak a gombjai orrba-szájba, ami hasznosabb lehet, ha egy sötétebb helyen muzsikálsz...
Mindenképp megér egy próbát én ezt javaslom, mert egy egész jó, sokrétűen felhasználható igazi kis fellépős hangszer sikeredett belőle az árát tekintve.(256000.-)
Amire kíváncsi lennék az annyi még, hogy nagy hangfalakon hogyan is szólal meg. Ha valaki vásárol 1 Roland Bk5-öt, nálam Pünkösdfürdőn Bpesten ki is tudja próbálni, a hangosítást tudom biztosítani akár szabadtérit is... :)
Oda merem állítani a "nagyok" mellé is cirka 1-1,5 óra próbálgatás után, annak tudatában, hogy ismerem 1-2 más hangszer márka-típus hangzását, de előtte egy
nagyhangfalas próba.. Minden további nélkül társa lehet egy komolyabb típusnak is 2. hangszerként, de egy az egyben is tud, nem is rosszul...Akár tartalék hangszernek is, ha valami baj van, akkor kihúz a kakiból.
Szerintem, ez inkább való a Rolandot kedvelő haknis zenészeknek akik "azonnal " mennének zenélni, inkább mint a Gw8 vagy a Prelude, bár az előbb említettek is kiváló hangszerek a maguk árkategóriájában, de a Bk5-nek egyszerűbb a kezelhetősége...Én meg még kitartok egy darabig a GW8 mellett,
mert egy egész 2 napos műsort írtam rá a cirka 3 év alatt. :)
A You Tube-on hallható demók korántsem tükrözik a hangszer képességeit, ez nem azt jelenti hogy elszálltam tőle, de ár-érték arányban csak javasolni tudom, mint pl. a stúdiósoknak a GW8-at.
Dióhéjban ennyi tellett tőlem,pedig annyi mindent akartam írni, de csak ennyi jutott eszembe hirtelen... ha valami még eszembe jut akkor levésem természetesen!
Nem állt szándékomban a nagyobb árfekvésű tesók tulajdonosait megbántanom az irományommal, de tényleg jól megszólal ez az új hanggenerátor.
NAGY köszönet "Csavar" gurunak a Roland Zenegalériában, aki a szombatját feláldozva segítségemre volt a hangszer kezelésénél-megismerésénél...:)
Voltam a Rolandéknál Bk5 próbán. Amit leszeretnék írni, az nem 2 perc... Egy egészen új hangforrást kapott, és kompatibilis az eddig megjelent ÖSSZES!!!! Roland stílusaival, konvertálgatás nélkül!A többit még leírom...
Valóban 50 hangszínnel több van a Prelude-ban, de gondoljunk csak bele: a GW8-ban lévő több, mint 1800 hangszínből is, jó ha 2-300-at használunk, a Prelude plusz hangszíneiből kb. 5 darabot tudnék használni. A stílusokat nem is érdemes említeni, mert azok rátölthetők a GW8-ra is.
Szóval tulajdonképpen két nagyon gagyi hangszóróért, pár darab plusz hangszínért és a midikből kiolvasott szövegért fizet az ember 40 000 Ft-ot! Viszont a GW8-ban ott van az analog modify szekció, ami a Prelude-ban nincs (ezzel sokkal hatékonyabban tudjuk szerkeszteni a hangszíneket és az effekt beállításokat, továbbá master EQ-t is használhatunk az előlapról).
A BK5-ről még nem tudok személyes véleményt mondani, de annyi bizonyos, hogy újabb hangforrással rendelkezik elődeitől és valószínűleg minden szerkesztési funkció is megtalálható benne.
Nekem Prelude van ,és én is ezen filoztam mikor megvettem .
Szerintem azért mert: van két hangszoroja,kijelzi a képernyöjén a karaoke midi szöveget, tudomásom szerint több és ujabb hangszinek és stilusok vanak bene hangszin 1933 darab dobokal együtt,stilus 253 gyári + user ami meg +100 darab.
A bk5-öt még élöben nem láttam igy nem tudok sokat mondani , videok szerint lehet hogy gyengében szol vagy ugyan ugy ,vagy nincs bene valmi funkcio ami a prelude-ba bene van példaul Stílus Szerkesztő, MICROSCOPE, SONG és STYLE MAKEUP TOOLS,..... .
Na de majd aki kiprobálta remélem leirja hogy mi a külömbség.
Miért van ekkora árkülönbség a GW8 és Prelude között.
A GW-8 238000 FT a Prelude 278000 FT ??? Mivel tud többet a Prelude ??
Azt ne mondjátok hogy a hangszóró !!!
És miért olcsóbb a ZSÍR ÚJ BK-5(256000Ft), mint a Prelude ???
Gyengébb cucc ?
Nah még egy pár sort idevetek,mert estére úgy gondolom kicsit felment a vérnyomásom :D
Elnézést mindenkitől az előzőekben leírtakért :D
Új véleményem:
Mindenki inkább E50/60-at vegyen és ne régebbi VA vagy G kategóriát :)
Nem is akartam vitatkozni. Nem is az én pénzem szóval nem is szólok bele.
Csak a saját magam hallottakat és tapasztaltakat írtam le. De úgy sem az én pénzem bánja, hiszen aki stílussal akar zenélni az Yamahát vagy Korgot vesz. Midire meg elsősorban Rolandot. De majd erre is rácáfolnak gondolom:D Hiszen midire jó a Korg és a Yamaha is :)
Nem a VA7 mellett állok ki, hanem amellett, hogy emberek hülyeséget beszélnek. Minden ismerősöm lecserélte már az E50/60-at, volt aki G70re vagy E80-ra,mert azok igazán nagy ugrások voltak,de mindenki VA76 és G1000 mellett döntött. Gondolom ők is siketek. Bármikor mellé állítok egy Roland G1000 egy E50/600 mellé és vonalba állítva hangszínelés nélkül is leszólja. Nem aljasításról van szó,de emberek volt nektek itt E50 vagy E60? és VA76 vagy G1000?
Hú emberek.... Itt nem ajnározásról van szó, de a tények azok tények.
Új hangszínek? Igen új hangszínek a G70-ből és az E80-ból! Csak mondjuk ha megnézitek az árakat a G70 és E80 hanggenerátora került annyiba, mint maga az E50/60.
Nem leszaroztam a hangszereket ezt értsétek meg!
Momentán, ha jól tom a PA500 is Rx technológiát képvisel , valamint a PA2Xpro és a PA3XPRO is. Zsolti akkor a PA500 hangszín ugyanúgy szól, mint a PA2 vagy a PA3? Ugye, hogy nem!
Nem vitatkozok,mert értelmetlen. El kell menni buliba egy E50/60-al meg egy jól beállított G1000-el és nem kell csodálkozni azon amit hallani fogtok.
Sziasztok, délután 3-kor értem haza a buliból, reggel fél 6-kor lett vége azért mert a szervező finoman de nyomatékosan megkérte a társaság még ott maradt, nem elhanyagolható részét, hogy legyetek szívesek most már hazamenni! Elment az összes hangom, így jár aki begyulladt torokkal megy el buliba énekelni... De oltári jó buli volt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Akik e-mailben felkerestek kollégák nekik üzenem hogy nézzék meg az ablakukat mert kopogtatnak a póóóstagalambok!
Egyet kell értenem Zeneboy-al!
Szeretni lehet egy régi hangszert, de el kell tudni fogadni, ha eljárt már felette az idő...
Ami anno csúcsminőségű hangforrásnak számított, azt most már egy alsó-közép kategóriás is lealázhatja, ez így van mindenféle elektronikus termékkel (mobiltelefon, számítógép, TV, stb.)
Sziasztok! arranger85 Nem merném kijelenteni,hogy hangzásilag jobb a va7,e50 e60 újabb hangszíneket tartalmaz, nem utolsósorban ugyan azt a hangmintát kapta mint az e80. Teljesen egyetértek veled,2004-ben nem volt csúcskategóriás hangszer az e60,hogy is lehetett volna, hisz meg se jelent lehet, hogy még a tervezők agyában se született meg! Az E50 60 80 2006-ban jelent meg, tehát 5-évet vert a va-szériára!
Kedves arranger85!
Úgy látom ezen a fórumon, már nem szabad a va7 szinti mellett állást foglalni.
Lehet, hogy már nem is szerethetjük, hűtlennek kell hozzá lennünk.
Még jó, hogy van az asszonykám akit simogathatok, pedig az sem mai kiadás...!
Minden OK amit írsz, csak kár, hogy ma épp 2012.03 -at írunk...
Ilyen alapon 91-es hangszerekről is lehet beszélgetni...
Vagy arról 98-99-ben az I30-ban már ott volt az érintő kijelző arrangerben, meg még jó pár dolog...
A VA7 és az E50-E60 között hány év különbség van?
De ez a mai kornak is beillik amit írok ezzel kapcsolatban:
Hol voltak 2001-ben azok az igények és trendek amik ma vannak a hangszerpiacon?
Lassan ott tartunk, hogy az mp3 lejátszás már alap a kis kategóriájú hangszereknél is, de 2001-ben még csak álom volt.Bár a Korg a PA1X-be már belerakta....
Az E50-ben és a VA7 témában tudni kellene, hogy mire lesz használva....
Szerintem hangzásra a VA7, de kezelhetőségre és funkcionalitásra korszerűbb az E50.
Csak mit ér a sok funkció, ha nem szól a hangszer....
A VA7 az 2001-ben csúcskategória volt. Csúcskategóriás hanggenerátorral.
Az E50/60 2004-ben sem csúcskategória volt csúcshanggenerátorral.