EXR sorozatot, gondolok most pl. az EXR-5-öt is szokták zeneszerzésre használni? Keveset beszéltünk még ezekről a hangszerekről... Az áruk jó, az ötös 120-ba kerül itt a hangmesteren.
Szoval bele van integrálva 3 kártya, + kettőt belerakhatsz
ezek a kártyák csak 8Mbyte-osak, így összesen 32MB, ami pont eléri pl. az alap Karmát... amiben ugye a Triton hangja van és az egy más dimenzió
Ezek szerint autentikusabb forrás, mint Edirol nem is kell! Ezzel nem lefikázni akartuk Djarni hangszerét, de az idő azért már eljárt felette.
Azt viszont akárki mondja, nehezen hiszem, hogy egy EXR7s-nek nincs legalább olyan jó hangzása, de említhettem volna GW-7-et is, hogy csak a Rolandoknál maradjunk, pedig nekem ez a vas annyira nem is jön be!
A Yaminál most érezhetően van egy űr a középkategóriában, de szerintem már nem kell sokat várni a nagy durranásra (aztán lehet, hogy kis pukk lesz az). A Korg meg ugye :))
Nekem volt XP-30 szintim, nem véletlenül adtam el :) Egyrészt se szekvenszer, se floppy nincs benne, hanem csak 5V-os SM kártya, ami beszerezhetetlen
ez a hangszer a JV modulra alapszik, ami 14!! éves (csodát ne várj tőle) van benne gyárilag +3 kártya( senki nem vette volna különben:), amiből a legújabb szintén 8 éves fejlesztés és még 2-t rakhatsz bele, ilyen jobb kártyákat úgy 30.000 körül szoktak hírdetni
én örültem, hogy 120.000-ért elvitték a +"30.000-t" érő kártyával és keménytokkal
átlagos JV hangja van, semmi extra, kicsi kijelző,
Köszi Leoneottiz! Ez engem is érdekelne... Djarni, ha erre jársz, ezennel megkérdezem tőled, hogy expansion board van e hangszeredhez, és ha nincs, honnan lehetne ezt beszerezni? :)
Egy másik kérdés lenne, hogy honnan tudnék én tokot vásárolni ehhez az xp-30 gépezethez?
Köszi előre is!
Hmmm...
Santosh
Találtam itt valami érdekeset:
I love the variety of sounds in the XP-30. My only concern here is that I wish many sounds were of higher quality. (More on this in the " Expressiveness/Sounds" section.) The XP-30 includes five expansion board slots (three of which are hard-wired with the included Orchestral, Session, and Techno expansion boards). The inclusion of the Orchestral and Session expansion boards is a fabulous bonus. These expansions make the XP-30 sound much better than JV/XP synthesizers without these boards. It"s a shame Roland wasted the third hard-wired slot with the Techno board. The Techno board contains mostly drum loops and very distorted analog synthesizer sounds. The XP-30 (and Techno music producers) would have been much better served had Roland included one of its more generic libraries (such as the Vintage Synthesizer board.) There are two expansion slots you can put your own boards into. My XP-30 currently has the Keyboards of the 60"s and 70"s board (basically Hammond organ and Fender Rhodes samples) and Super Sound Set (baroque and traditional music sounds plus some good brass samples). Without these extra expansions, I would not be very happy with the sound of the XP-30. Excepting the included expansion boards, the stock waveforms in the XP-30 are quite poor. To gain an appreciation of the sonic capabilities of the XP-30 you really must use patches based on the included expansion boards or patches based on your own expansion boards.
Azért ez alapján meg kéne interjuh-volni djarni kollégát, hogy expansion board van-e a hangszerhez és ha nincs, honnan és mennyiért lehet beszerezni.
Kether
Az előbbivel nem azt akartam kifejezni, hogy még nem lehet kapni, hanem azt, hogy mivel Mo.-n nem lehet kapni, addig az ember rácuppanhat erre, hogy kb. képet kapjon.
http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=X50
Szóval én lehet, hogy elfogult vagyok a Korggal szemben, dehát ez a klip önmagáért beszél... szerintem a 150-200 kilós árfekvésben nincs hasonló hangszer! Érdemes csak abból kiindulni, hogy az új Juno-G hangja is gyönyörű, de! Azért 11 darab SRX kártya csak 730e forint körül van, márpedig csúcsra járatni ezekkel lehet, míg itt lehet, hogy kicsit kevesebb van benne, de az stabilan.
Azt azért vegyes érzésekkel konstatálom, hogy lehet, ez a szintetizátorok jövője? Mivel nagy újakat nem tudnak kifejleszteni, ezért az adott hangszerhez hoznak ki bővítőket? Szerintem ez jó is meg rossz is.
Specifications:
Tone Generator:
HI (Hyper Integrated) sound engine
48 kHz sampling frequency
64 MB PCM ROM
470 multisamples + 518 drumsamples
Keyboard:
61-key, velocity sensitive
Polyphony:
62 voices, 62 oscillators (in single mode)
31 voices, 62 oscillators (in double mode)
Effect Section:
Stereo digital multi effect system all can be used simultaneously
2 Master Effects (mono in, stereo out)
1 Insert Effect (stereo in/out)
1 Master Effect (3-band stereo)
Number of Effect Types:
89 (available for Insert Effect and Master Effects)
Programs, Combinations, Multi-sets, Drumkits:
512 user Programs (512 preloaded)
384 user Combinations (384 preloaded)
128 user Multi sets (16 preloaded)
40 user Drumkits (16 preloaded)
GM sound map compatible - 128 programs + 9 GM2 drum kits (ROM)
Dual Polyphonic Arpeggiator:
Two arpeggiators, useable simultaneously in Combination and Multi Modes, one arpeggiator can be used in Program Mode
5 preset, 251 user arpeggio patterns (251 preloaded)
Controllers:
pitch bend wheel
modulation wheel
REALTIME CONTROLS knob 1~4
Audition key
Category key
Display:
240 x 64 dots LCD with backlight, graphical user interface
Outputs:
MAIN-L/MONO, R
INDIVIDUAL-1, 2
Headphones
Control Inputs:
damper (half-pedaling supported)
assignable switch
assignable pedal
MIDI:
In, Out
USB:
type B connector (transmits MIDI only)
Az X5D-t azért is érdemes kivárni, mert pl. ha itt a hangmester.hu-n megkérdezed az eladó urakat, meg tudják mondani, hogy mikor érkezik az utódja, az X50. (SZerintem júniusban jön!)Ergo a nyár közepéig egy kis kitartás, és szerintem 10-20 százalékkal olcsóbban jutsz a vashoz! Ráadásul újonnan, mert szerintem minden cég ki akarja majd söpörni a raktárkészleten lévőket :)
persze, világos a különbség egy zongora és egy szinti között, de mondjuk vannak ilyen nagyzongora hangszínes betétek, akkor azt nehéz lenne megoldani a színpadon rendes zongorával, szóval valami kompromisszum kell...:)
Igazából én is Korg X5Dben gondolkodom, csak most jött egy ajánlat (gitár cserebere EXR-re) és azért merült fel bennem a gondolat. Kísérőautomatikár meg amúgy sem lenne szükségem. Akkor inkább megvárom míg összejön a pénz és akkor majd keresek egy X5D-t...:)
köszi a segítséget!
Kether! Egy kísárős szinti nem a legalkalmasabb egy álő formációban. Szerintem... Klaszzikus zenére meg ott van a zongora, hadd ne mondjam milyen a kettő közötti külömbség...
Nem tudom, használtan, mennyibe kerül, újonnan kb. 90-100 körül mozoghat... Rock bandában jobban jársz egy Korg X5D szintivel...
Klasszikus zenére nem tudnék igazándiból mit ajánlani, de azt tudni kell, hogy otthonra vagy hobbi célra szerintem nem rossz kis kütyü az EXR sem...
Jöhet a következő...
Atez
Jó választásnak tűnik - legalábbis a netes leírások alapján -, így azért érthető, hogy megválsz a Karmától. Azért gondolom, a szíved hasad! Szerintem itt tudhatjuk a következő tulajt is :) Santosh?
Már megvan a másik hangszer: MINIMOOG Voyager
Szerintem nem kell bemutatnom :)
Nem helyettesíti a Karmát, de nem volt olcsó hangszer, ezért kell a pénz, mert másra nem maradt :)
Halihó! Segítséget szeretnék kérni!!! EXR-3 szintivel kapcsolatban kaphatnék valami felhomályosítást? Körülbelül milyen értéket képvisel? Rock/klasszikus zenéhez mennyire használható? Köszi előre is a segítséget, legalábbis annak, aki veszi a fáradtságot, és ír valami okosat nekem...:)
"A következő kérdésem, hogy tok, magyar nyelvű kézikönyv, szoftverek stb vannak e hozzá? "
Kérlek, cimezd meg, hogy kinek küldöd a kérdésed, mert pl én nem tudom, hogy tőlem, vagy mástól kérdezted. Amennyiben nekem, válaszolok:
Tok kivételével minden van hozzá, gyárilag. De hozzáteszem, hogy szoftveresen nem igen érdemes vele foglalkozni, mert csak azokat tudod számitógépen vele csinálni, amit a hangszer egyébként is tud, és szerintem egyszerűbb a szintit nyomkodni, mint egérrel bajlódni. Vagy milyen szoftverre gondoltál te? A másik meg, picit belekeveredtem már a beszélgetésekbe, és az a kérdésem, hogy lemondtál már az xp-30ról, vagy még érdekel? :) Mert, ha már nem, akkor nem erőlködöm tovább itt, energiáimat máshova fordítom, ahol el tudnám adni..
Nem vagyok annyira tapasztalt, sok szintit hallgattam meg, meg próbáltam ki, de tőlem ezerszer tapasztaltabbak is vannak. Én is csak a fülemre hagyatkozok, hasonlóan mint te. Ez a szerelem hasonlat nagyon jó, és találó.
Chris
Szerintem ez a dolog olyan, mint a szerelem egy válfaja. Van, aki úgy lesz szerelmes, hogy az elején 1000 fok, aztán szépen visszahűl üzemi hőfokra, van, aki alá - na akkor van baj!
Én most magam ebbe a lángoló fajtába sorolom, egyenlőre nem nyílt fel a szemem, de ha mögöttem is olyan tapasztalat áll, mint amit Te tudhatsz a magadénak, akkor lehet, hogy én is másképp nézem a dolgokat.
A fülem nem csap be, az biztos, ráadásul elvittem magammal a feleségem, aki már 20 éve vadászkürtöl zenekarban, és mindketten úgy éreztük, hogy NAGY különbség van ua. erőlködőn ua. beállítások mellett az ezeröcsinél és az 50-esnél. Ezért döntöttünk az utóbbi mellett.
Én nem akartam és nem is akarok vendéglátózni, de otthoni zenélésre - hangsúlyozom pillanatnyi az érzés - jobb hangszert ilyen árban nem vehettem volna. Persze néha ott van bennem a kisördög a Yami grafikus kijelzője miatt, illetve őszintén szólva a Yamaha zászlóvivője, Michel Vonken óriási hatást tett rám, dehát...
Talán Te jobban emlékszel, mert több topikon is megfordulsz, de valaki azt mondta, hogy nem bánná, hogy ha a tulajdonában lévő kedvenc mellé odatehetné a más gyártóhoz tartozó szintén szuper hangszert. Így vagyok én is a Yamival, hidd el, ha valaki utánam hajítana egy 2100-est, esküszöm nem rohannék a boltba, hogy beváltsam egy Korgra. A vicc az, hogy azt szerettem volna venni, mert nekem jobban tetszett, mint az ezeröcsi, de 250-290-ért nem veszek, akkor már inkább egy újat!
A vicc az, hogy ha valaki ma elém penderülne, hogy van egy hibátlan 2100-ese és szeretné velem szőrén elcserélni a PA-ra, hát... nem, ezt a helyzetet inkább senkinek sem kívánom!
Leoneottiz! Esetleg lehet, hogy nem Korg-ot vett... Úgy vettem észre, hogy nagyon bele vagy hullva a Korg márkába. Azért nem szabad azt elfelejteni, hogy más márkában is vannak jó szintik, szinpadi cuccokban és kísérős cuccokban egyaránt.
Egy érdekes dolog: Annak idején, én sem ismertem annyira ezt a márkát, hogy Korg. Láttam pár koncertet, ahol ilyen cuccok voltak, és láttam sok apróhirdetést, amikben a használt korg-ok is igen magas áron cseréltek gazdát. Ugye rögtön azt gondoltam, hogy atya-gatya milyen lehet a márka, hisz 200 ropi alatt nem láttam még használtan sem... Amikor megvettem a Pa80-at, akkor az egész délutánt a hangszerboltban töltöttem, és összehasonlítva a Roland Va3-assal (gyenge volt a korg mellett) és a PSR 2100-val nekem ez tűnt a legjobbnak. De így utólag bevallom, ebben a döntésben nagyon fontos szerepe volt annak, hogy nálam ez a név egy legenda volt, ismeretlen és ízig vérig profi képe volt bennem ezeknek a hangszereknek. Szinte bálványoztam, mint ahogyan Te is most. Eltelt néhány év, és most már nyomatékosan kijelentem, lehet hogy jobban körül kellett volna néznem... Az a baj a Korg-al, hogy ereje kizárólag a hangjában van. De ez csak annak ér valamit, aki szereti ezeket a hangszíneket. Egyébként majd tapasztalni fogod, nem egy felhasználóbarát hangszer, minden nagyon drága hozzá, kevésbé bővíthető, és egyáltalán nem jobb, mint a hasonló árú hangszerek. Az árát csupán azért tartja, mert ritkább mint a Yami, meg a Roland...
Ettől függetlenül, nekem már régóta meg van, sokáig is meg lesz, de ha mégegyszer ott lennék abban a boltban, erős a gyanúm, hogy nem ezt a hangszert választanám...
Azért nem szeretnélek elkeseríteni, nem azért írtam ezt amit írtam. Nem akarom elvenni a kedved, remélem nem is sikerül sohasem tőle. Csupán a tisztán látás kedvéért véstem ezeket a sorokat ide...
Az én szlogenem a következő: Azonos árban nagyjából ugyanazt kapod mindenben. Tehát ha 250-300 körül veszel hangszert Pl:PSR 1500, Korg Pa50, akkor az nagyjából azonos hangszer. A Yami bővíthetőbb, modernebb sokkal, könyebben kezelhető, vendéglátóorientáltabb mint a Korg. A Korg
komolyabb hangzású (ez ugye szubjektív, bár én hallottam egymás mellett kihangosítva is a kettőt) bonyolultabb menüvel rendelkezik, talán többet tud mint a Yami, bár ebben nem vagyok meggyőződve, de sem egy USB, sem semmi extra nincs benne sajna...)
Persze félre ne értse senki, nagyon jó hangszer a Korg is, de csak ámulok és bámulok, hogy a Rolandot mindenki fikázza. Pedig nem rossz gép az. Az XP még mindig megállja a helyét bárhová is kell. A másik meg az, hogy a Korg is a Tritonból él már igen régóta, az összes szintijét arra a sikerszériára alapozza, és majd ez is nagyon uncsi lesz egy idő után...
Azért a sok lehúzás után annyit még ideírok, hogy egy kicsit az én szívem is a Korg felé húz... Sokan tanácsolták, hogy cseréljem le, de még mindig maradt bennem abból a régi image-ből, de most már eljutottam oda, hogy a többi márkában is megtalálom a jót... És lassan kinövök a bálványimádatból...
Atez
Másik hangszerre csúszol rá? Azért érdekel, mert nem reklámot akarok csinálni a Karmának, de mi az, ami jobb nála? Azért kérdezem, mert én még személyesen nem játszottam rajta, csak testközelből vizslathattam meg, de ahogy elnézem, a Triton cuccaival lehet bővíteni. Vagy nem? Akkor meg minek elpattintani? Előre is kösz a választ!
A következő kérdésem, hogy tok, magyar nyelvű kézikönyv, szoftverek stb vannak e hozzá?
Az egyik roland hangszernél láttam olyat, hogy állt a szinti előtt a csávesz basszusgitárral, és vette fel, amit játszik. Ezt minek hívják, és ilyen funkció van e a Karmában?
Milyen hangkártya szükséges egy ilyen hangszerhez, hogy a maxot ki tudja belőle hozni az ember?
djarni, lehetséges, hogy a többi hang jobb, de a zongora az nem. Egyébként én is a zenegalériába jártam mielött megvettem a szintit, de hát az XPket már nem lehetet kapni. Meg csak arra volt pénzem. Továbbá nagy csalódás érte amikor megnéztem a NAMM2006 videóit a www.sonicstate.com on amikor bemutatták a Fantom Xeket. a csodálatos, új meg agyonfejlesztet zongora pont olyan volt mint az RS szériás. Se több se kevesebb. Az után meg is vettem egy korgot :) Zenegalériába mar csak állandó vendégként járok és megvárom hatha ismét születik egy legenda :)
Olvasgattam a hozzászolásokat. Edirollal egyet értek, hogy sok nagyon jo használt hangszernek leesett már a piaci ára, ezért talán érdemes is lehet azt venni. Ez igy van az xp-30 esetében is. Annó ára volt 400 is, aztán arról leárazva 359. Nyilván én is el akarom adni a szintit, de becsapni nem akarok vele senkit, és nem ezért fényezem a tudását. Demonp szerint jobban szol az RS széria xp-30nál. Nos, mint irtam nekem a zenegalériában, ahol ugyebár roland szakemberek dolgoznak, ott mondták, hogy ez nincs igy. Előbb választaná az enyémet. Ugyanakkor sajnálatos módon én azt vettem észre roland hangszereknél, hogy amikor piacra dobnak 1-1 uj szintit, a hangzását nézve nincsenek eget verő különbségek, sőt sokszor ugyanolyan, vagy rosszabb. Több generáció kiadások kellenek, hogy lényeges különbséget vegyek észre. Aki figyeli ezt, szerintem hasonló véleményen van.
Santosh!
Érthető az aggodalmad az iránt, hogy használt hangszernél elég sok minden múlik a bizalmon. Igy a vásárló vagy elhiszi vagy nem, amit az eladó mond neki. Xp-30ra azt tudom mondani, hogy keveset volt használva, és jóformán csak hobbi célra csináltam vele amugy sem sok zenét. 1x 2x volt, mikor munkára kellett, kórusnak csinálni komplett zenét. Minden működik benne, és szép állapotban van, porosodás ellen kezdettől fogva le volt takarva a mai napig, stb. De ha már pestre hajlandó vagy feljönni, szerintem megteheted szfvárra is, ami kecskeméttől talán közelebb is van dunaföldvár felé. (nem számoltam utána, lehet tévedek, ez csak tipp). Ugyanakkor, ha szeretnéd, küldök neked mintát mp3-ban a hangszerről akár egy általad választot midi file-lal, amit áthangszerelek.
A Karma most is 6-700e között van. Mindezzel együtt szeretném megkövetni a hangmester.hu stábját, elvégre ez egy open fórum, én meg másik boltnak csinálok jó hírnevet, holott sem ehhez a céghez, sem ahhoz nincs közöm, hacsak annyi nem, hogy én ott vettem a hangszerem és...de ebbe nem megyek bele, mert nem csinálok reklámot senkinek. Egyébként telefonon a hangmesteresek is nagyon kedvesek voltak és szerintem bárki épp annyira fordulhat hozzájuk bizalommal mint az eldorádósokhoz, hál Istennek vannak már üzletek, ahol rájöttek, ők vannak értünk és nem fordítva!
Én is hasonlóan gondolkodom, mint Edirol! Szerintem, meglátszik az, hogyha agyonvernek egy szintit. És használtan nagyon olcsón hozzá lehet jutni, nagyon jó cuccokhoz... Érdemes megnézni őket. Mindent úgy sem tudsz kipróbálni a boltban sem, és bizony nem egyszer hallottam, hogy szoftware hibás volt a szinti, de mire észrevette a boldog tulaj, már ugrott az egy év garancia... Na jó, ez egy magasabb kategóriás hangszer volt, ezt hozzá kell tegyem...
Szerintem meg csak használtan érdemes hangszert venni. így jóval komolyabbhoz juthatsz Ha nem vernek szét egy szintit, semmi baja nem lesz, vagyis a külső mindent elárul. nem tudod átfesteni mint egy kocsit
A technika fejlődése lenyomta a használt szintik árát, néha nevetségesen alacsony áron hozzá lehet jutni a pár évvel ezelőtti csúcsmodellekhez
a Karma is 2-3 éve 700.000Ft volt..
Mindenképpen felakarok menni Pestre hangszert vásárolni, látnom és hallnom kell, mielőtt megveszem. Eddig is így gondoltam, viszont már konkrét célokkal, és valamekkora háttértudással szeretnék érkezni, nehogy hülyére vegyen valamelyik eladó. A demókat, videókat mindet megnézem (már amelyikhez van), már két egész napja a neten lógok és olvasok, hallgatok, videókat nézek. :)
Haznált cuccot pont ezért nem szeretnék venni, mert mi van, ha valami nem is jó rajta, én meg le sem tudom ellenőrizni... Sajna ismerősöm nincs ebben a témában, így a netre és majd az eladókra vagyok kénytelen hagyatkozni.
Nem szeretnék idegen tollakkal ékeskedni, így elárulom nem az én agyam szüleménye, a yamahás topikból feribau műve a következő eszmefuttatás - és mivel ő már látott pár nyarat, érdemes élettapasztalatát magunkévá tenni -: szóval mivel itt nem egy kiló kenyér vásárlásáról van szó, az ember áldozzon rá annyi időt, energiát, hogy valóban a tökéletest válassza, hogy felkeressen egy olyan helyet, ahol össze is tudja ezeket hasonlítani. Szóval kecskeméti vagy! Akkor azért talán 1,5 óra vonatút oda illetve vissza azért belefér, ha 150-200 e szivárog ki a kezedből, ergo ha csak Pesten van olyan hangszeráruház, ahol erre lehetőség van, uccu neki! Hidd el, egy rossz választás hosszú időre behatárolhatja a lehetőségeid! Az Eldorádó pl. ott van a Nyugatinál, úgyhogy még az sem lehet gond, hogy az esetleg megvásárolt hangszer hogyan keveredik haza. Amennyiben még full láma vagy, célszerű olyan helyre menni, ahol meg is mutatják melyik mit tud.
Én a Korgom úgy vettem, hogy Yamahát akartam, aztán megszólaltatták a két hangszert ua. dallammal egymás után és máris minden eldőlt. Hozzáteszem, nekem előtte Yamahám volt, de szerintem nagyon szisztematikusan van felépítva a Korg kezelése, bár olyan szép grafikus megjelenítést ne vár, mint egy Yamitól, de a hangzása rögtön levesz a lábadról!
Én a helyedben azon a Karmán azért gondolkodnék el, mert igencsak új fejlesztés, de ha jól tudom, nyolc év munkája rejlik benne és az elsődlegesen megcélzott vásárlói kör a zeneszerzők tábora volt.
Még annyi, mert nagyon bőre eresztettem, hogy már elég sok hangszerhez van videó fent a neten, abból is szerezhetsz tapasztalatot (meg persze mp3-ak is!).
Ui.: nekem az tetszik a legjobban, mikor valaki azt írja a hangszeréről, hogy mindenki azt mondja, hogy az mennyivel jobb, mint a maiak, de azért nagyon szívesen megnézném, hogy mondjuk egy hónap múlva ennél a valakinél nem éppen egy ilyen "hú de vacak" mai "kütyü" figyel... szerintem mielőtt eladjuk a vasunkat, induljunk ki abból, hogy egyszer mi is voltunk kezdők és mennyire örültünk volna, ha hülyére vesznek! Szerintem egy életre eltántoríthatunk így valakit a zenétől!!!
És a Karmában az a jó, hogy egy kezdő is némi csavargatással és billentyűleütéssel nagyszerű dolgokat tud előhozni ami meghozza a kedvet és nem olyan egysíkú mint egy kísérőautomata
Hűha! Újból köszi mindenkinek a tippeket, kezdek már egy kicsit megzavarodni! :)
Szóval... Roland Juno-D-ről valóban igen vegyesek a vélemények, amiket olvasgattam. Hallgattam a következő címen Juno-d demókat, és nagyon nem hatott meg a hangja... http://www.musik-service.de/Synthesizer-Roland-Juno-D-prx395743112de.aspx
Rs50-ről azt írták valahol itt a fórumon, hogy az ő tudását tették bele a junoba... És drága is nekem, 180ezer. Karma... Hát igen, nem semmi hangszer, nem is értem, hogy miért árulod ennyiért...
X5D... Nagyon szép hang, és bonyolult kezelés. Mennyire bonyolult egy kezdőnek? :D
Egy fórumon azonban azt olvastam, hogy X5D-vel modern, elektronikus zenét nem nagyon lehet készíteni. Miért is nem? TUdom, sok a kérdés, de jól meg akarom fontolni, ezt a vásárlást, a közeljövőben nem szeretnék újat venni. Nagyon köszi, hogy ilyen segítőek itt az emberek!
Igazat adok leoneottiznak. Éppeszű ember ha jót akar csinálni nem veszi igénybe a szintis szekvenszereket. Ugyanis ezeket csak nagy kijelzős szupergépeken lehet elképzelni. amugy szemfénvesztés. Nekem is van (TR workstation) egy ilyen. Elöbb felakasztom magam mielött rájövök a használatára.
Juno- D felejtsd el ez 100ik rókabőr huzás, inkább rs50 vagy még jobb rs70 nézzél. XP 30nak már kicsit rosszabb a hangzása (nem kristálytiszta) de nem zavaró. Viszont a rolandtól ne várjál azt a nyers tömény hangzást mint az X5Dnek. Külömben is sok plusz anyaghoz juthatsz az interneten. rolandhoz meg semmi nincs. Ha jót akarsz magadnak junot ne vegyél. Nekem korg X5DR módulom van és sajnálom, hogy RS50t vettem annak idején. Nagyon szép a hangja, de egy ídő után kevés a turkálási lehetőség. X5D nek gyenge pontja a óz akusztikus, trombitás és zongora hang a többi hibátlan!
Azért annyiban vitatkoznék a Korg bonyolultságát illetően, hogy valóban nincs grafikus kijelzője a szó yamahás értelmében, de szerintem ha ez valakinek a kezdőhangszere, ugyanúgy megszokja, mint más a yamikat. A PSR-450-et a hangja miatt ajánlottam és nem az 5+1-es szekvenszere miatt, hozzáteszem, hogy ha egy laptophoz csatlakoztatod, akkor a megfelelő progival ugyanolyan workstations-t kapsz, mint más gyártó termékeinél. Szerintem... de ezzel nem akartam Chrisnek ellentmondani, mert azért kettőnk közül ő jobban otthon van a dologban!
Megnéztem a Karma bemutató demóját - szóval szerintem egy szuper hangszer! Gyakorlatilag minden benne van! A hangja meg...
Hello
Lenne egy hibátlan csak itthon használt Korg Karma szintim 220.000-ért Na ezzel tudnál mindent, élőzni főleg és nagyon jól néz ki :) Karma funkció, 16 sávos szekvenszer, floppy-n feltölthető hangszínek, bővíthető stb. szánj rá egy kicsit több pénzt és lesz egy nagyon jó hangszered minden stílusra jazztől az elektro-ig új ára 500.000Ft...
Nagyon köszi mindenkinek a jó tanácsokat!! Gondolkodtam, és leszűkítettem a kört, maradt a Juno-D, és az xp-30. A Korg X5D nagyon jónak tűnik, de lehet, hogy tényleg bonyolult lenne nekem. Namost a Juno-D ugyebár sokkal újabb kiadás, miben mutatkozik ez meg a két szinti között? Az xp-30 tud e olyat, amit a Juno nem, és fordítva? Az igazság az, hogy egy kicsit tartózkodok a használt dolgoktól - minden téren. A másik, hogy látatlanban nem szeretnék vásárolni, főleg használt hangszert, és én kecskeméti vagyok. Na mindegy, azért lehetőségképpen kezelem ezt a verziót is.
Mondhat akárki akármit, ennek nagyon jó minőségű hangja van, mégha picit régebbi típus is. Az én véleményem meg Roland szakember véleménye (Zenegalériában) is az, hogy többet ér, mint a mostani új szintik (RS sorozat) ebben az árkategóriában. Direkt rákérdeztem, és azt mondta, ha választani kéne akkor xp-30. És ő 150-180 körül piaci árat mondott a hangszernek. De lehet alkudni. Egyébként semmi baja a szintinek, anyagi gondok miatt akarom eladni.
Santosh! Ha zeneszerkesztésre szeretnél szintit vásárolni, akkor ne kíséretautomatikás hangszert vegyél, mert a workstationok, direkt erre vannak kitalálva, tehát bből a szempontból nagyon jó választás lehet a Juno D, vagy az X5 D. A PSR 450 eszedbe ne jusson, mert azzal sem hangszerelni, sem stílust szerkeszteni nem tudsz, és 6 sávos a zeneszerkesztője! A korg-ok valóban nagyon jól szólnak, az olcsó kategóriában is profi minőséget kínálnak, csak ritka bonyolult megoldásokat tartalmaz, tehát nem éppen kezdőknek való... Szerintem.
Nézz szét, van Rolnad, Yamaha olcsó zeneszerkesztős szinti. A hangzáson ne filózz, mind az árának megfelelő hangzást produkál...
A lényeg:zeneszerkesztéshez ne kísérős szintit vegyél...
Nekem volt Yamahám a Korg előtt, szerintem jobb, mint a Roland. Az 5s-ben több hangszín van, azon túl újabb fejlesztés, ami mindig magában hordoz újabb - és így realisztikusabb - hangprocit, az egyebeket egymás mellett megszólaltatva tapasztalja meg az ember.
A Korg X5D jó választás, igen, kapható itt a Hangmesteren illetve az Eldorádóban is! Ráadásul most akciós, mivel a 2006-os nk kiállításon már megjelent az utódja, ami június-júliustól jön be az országba. Hangzásra tökéletes választás!Trivi, de a hangosítás a terem jellegzetességei és nem a létszám függvénye. Amennyiben pesti vagy és van időd, érdemes az Eldorádóba elmenni, mert gyakorlatilag minden kategóriájú és minden gyártóhoz tartozó hangszer megtalálható, kipróbálható...
Most tovább nézelődtem, és megakadt a szemem a Korg X5D-n. Vajon lehet még kapni a boltokban? Azt tudom, hogy már nem gyártják. Szerintetek modern, elektronikus zenét lehetne rajta játszani (jazz mellett)? Valamint egy olyan kérdésem lenne, hogy ha kész van egy szám, akkor azt valahogyan rá tudom tenni a számgépre? És ha igen, az milyen formátum lesz? Vagy ez máshogyan működik?
A Yamaha PSR-450 szerinted jobb, mint a rolandok, amiket leírtam? EXR-5s csak annyival más az EXR 3-tól, hogy van benne floppy drive, amit én nem hiszem, hogy használnék (persze, hisz azt sem tudom valójában, hogy mire is lenne az jó). Az EXR-3 azért tetszene, mert ahogy néztem, elég hangos lehet önmagában. (Egyébként szoktak hangosítást használni szintihez egy kisebb fellépésen?)
Köszi a válaszokat előre is, és neked külön köszönöm leoneottiz!
150-ből kijön az EXR-5s, ha mindenáron Rolandot akarsz! Amennyiben a hangzás is fontos és új hangszert, akkor Yamaha PSR-450 úgy 115-125 között.
Komponáláshoz azonban szerintem kicsit komolyabb vas kell és akkor szerintem egy százast pakolj rá és valós!!! zenei hangzásod lesz egy Korg PA-50-el, vagy használtban pl. láttam Korg is40-et. Hidd el, hangzásban a Korg verhetetlen!
Szintetizázort szeretnék venni, ez lesz az első, tehát kezdő vagyok, a hangszerekről azért van némi fogalmam, 8 éve klarinétozom. Kb. 150 ezret tudok rááldozni, jazz élőzenét szeretnék vele játszani, illetve itthon komponálni (nem csak jazzt, hanem elektronikus zenétől kezdve a világzenéig). Utánajártam már a témának a neten, és a következőket találtam:
Juno-D, GW-7 (ez a keleti hangjai miatt tetszik), EXR-3.
Melyiket ajánlanátok? Esetleg valami mást? Ahhoz sem ragszkodom, hogy Roland legyen. Juno-D -ről azt olvastam, hogy talán nem túl szépek a hangjai, zeneírásnál milyen előnyt ad ez a hangszer?
Tényleg kezdő vagyok, tehát bocsi, ha hülyéket kérdezek. :)
Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan program, amivel számítógépen roland stilusokat lehet készíteni? Ugyanis csak a drágább szintikben van ilyen lehetőség, és nekem csak egy EXR-5öm van. Tud valaki esetleg ilyenről valami információt?
Szia szemiatti! Nagyon szépen köszönöm a stilusokat nagyon jók, ha esetleg még küldenél LATIN vagy Dance stilusokat, akkor nagyon szépen meg köszönném de ha nem tudsz küldeni az sem baj! Esetleg én mivel tudnám meg hálálni?
Szia szemiatti! Engem érdekelne mulatós stilus,esetleg ha lennének VA-stilusaid akkor még az érdekelne,ha tudsz küdjél! Elöre is kössz! tomoro@citromail.hu
Igen, bocsánat véletlenül márciust írtam, tehát a korrekt időpont: 2006 május 23 (kedd)16 óra. Egy-egy prototípus érkezik hazánkba, csupán 2 napra az E-80 és az E-50 hangszerekből, ezekt mutatjuk be.
Várunk mindenkit szeretettel!
Tudom, hogy sokan hirdetnek Roland RD- 600- at, de én csak a meglévő eszközeim csereberéjével szeretnék venni egyet (
az sem nagy baj, ha egy kicsit kedvezőtlenül jövök ki az üzletből ). Cserealap : - Fatar SL- 880 pro garanciális
mesterbillentyű - Torque ( angol ) 100 W- os 3 csatornás billentyűkombó - Yamaha PSR- 290 kisérőautomatikus szinti -
Oberheim Minigrand zongoramodul Lehet csemegézni a kínálatból. Ezek a cuccok önmagukban is eladók. Képek a honlapon, hívj
bátran. 06- 20- 9188987
Sziasztok!
Szeretettel meghívunk Benneteket az új Roland E-50 és E-80 kíséretautomatikás hangszerek magyarországi debütálására, melyre március 23-án kedden, 16 órakor a Roland Zenegalériában (Budapest XIII. ker Radnóti u. 9.) kerül sor. A bemutatót az olasz Massimiliano Coclite tartja, de Márkus Gergő szakértőnk is rendelkezésetekre áll.
Gyertek sokan!
Szia Márkuscsabi, bocs hogy kicsit későn reagálok, de most tudtam ideérni. Köszönöm előre is a progit, remélem elindul a gépen. Valaki azt mondta, hogy hangkártya probléma miatt nem indul, illetve fagy le az előző, majd meglátom, de szerintem a hangkártyával semmi baj. Köszönöm még egyszer és az emailom.: majoroci@t-email.hu
csaó
Mc Arnie, demonp, Suszi, markuscsabi...kerdesem van hozzatok, lehet e egyaltalan valamilyen atalakitot tenni egy olyan billentyuhoz amelynek csak midi 2 je van; tehat midi 2 bol midi 1 be ...
mivel a midi billenyum roland ax1 es a gepnek csak midi 2 je van ,
es az ax 1 csak a midi 1 et ismeri fel rendes
udv.baratok
hallo pedro, elkuldtem mailbe a magyar nyelvu gepkonyvet , mar mint mondtam 12 euro mert nekem nincs sajat scanner -m, ezert kerult sokba ...
irjal , hogy boldogulsz...
Andoro!
Hy,pont Veszprémbe voltam egy autókiállításon,és egyszerüen nem lehetett érteni amit mondtál.Visszahívtalak volna,de nem volt kijelezve hívoszám!Most megyek dolgozni,de reggel itt leszek 9-óra körül,de ha van MSN-ed,ott is elérsz,a wpedro@freemail.hu címen!
Üdv;Pedro
Szia majoroci! A helyzet a következő,azonos tipuson belül is vannak eltérések a lejátszandó stilosokban,vagyis a roland nem mindig kompatibilis egy másik Rolanddal.Nekem meg van Stylekonverter 2000 ami nem a legújabb,bár én nem tudok frissebbről.Ez már ismeri a tyros stilusokat,de Rolandból a legfrissebb G-1000 és EM-2000 stilusok ,ha ezek mennek a G-70-en akkor egyenesbe vagy.Adjál E-mail címet és küldöm a progit,aminek nagy előnye hogy XP alatt is fut.A régebbiek csak Win 98 alatt mentek.
Szia Márkuscsabi én Majoroci vagyok. Olvastam, hogy tudtál segiteni konvertálásban valakinek. Arra kérlek, hogy ha tudsz nekem is segits légyszi, mert hogy van egy ősrégi worksuni programom, de már el sem indul, több összetevője hiányozhat a gépről. Én tyros styleket szeretnék átkonvertálni G70-re,Ha tudsz légyszi segits. Köszönettel. M.J.