Megvolt a látogatás A standok szintem majdnem ugyanúgy voltak, mint a tavalyi évben. Volt biza S70XS (S90XS is a kis teremben) pont a CP és a P Yamahák mellett. Végül is jól sikerült hangszer, a nagy zsinatban azért a zongora hangját még fejhallgatón keresztül sem sikerült részletesen meghallgatni. De a Yamaha Balanced Hammer Effect névre hallgató mechanikája ebben is nagyon jó. A kijelzője viszont visszafelé fejlődik, elég kicsinyke. Ez a Motif XS-hez képest visszalépés, megkaphatta volna. Alatta volt az MM8, amiben valami GHS mechanika van, ég és föld. Mondjuk árban is A CP300 is profi gép. Kalapácsa és a zongorái is nagyon jók! Ééés volt V-Piano. Igazából sosem voltam otthon a Roland zongorák táborában, ez nagyon ott van ám. A Kalapácsa nagyon komoly! Mintha a billentyűk is fából készültek volna, tényleg profi (ennyiért mondjuk már lehet is). Korgéknál csak az SP250 akadt a kezem ügyébe, a mechanikája már jobb, mint az SP200 volt, de a zongorái nem változtak... Nem túl "erős". Nálam a középkategóriában a CP33 a nyerő. Jó billentyű, és szép a zongija. A nagyoknál V-piano.
Viszont szomorúan tapasztaltam, hogy a Yamaha holland származású szintis embere lebetegedett. A bemutatójára nagyon kiváncsi lettem volna, Bert Smorenburg, hihetetlen jófej figura. Youtube-on is van jópár videója. Kicsit hosszóra sikerült,sorry, pedig a mondanivalóm felét sem fejtettem ki
S70xs-t mintha láttam volna ott, ahol a CP-k voltak.
Jaja, Hemingwayt jó volt poénból kipróbálni, kb olyan, mint azok a régi csehszlovák vagy milyen gyerekszintik
Különben nem értem, hogy a Yamaha a P sorozatba minek vett be a 80 es 90 után olyat, mint a 120 és a 85. Köszönőviszonyban nincs a régi típusokkal, akkor meg mi a francnak? Adtak volna neki egy új típusszámot, mint a Ydp-knek. Na mindegy. A Roland HPi nagyon bejött, csak hát annak is nagyon borsos az ára.
A Casio-sok is kint vannak. Hát nem tudom, én többet vártam. AP-400-at próbáltam meg a kis Priviat, de enyhén szólva nem győzött meg.
Ez jó hír! A kiállítók listájában nem láttam az Atlantiszt, azt hittem idén nem lesz kint a Yamaha Esetleg nem láttad az S sorozat új billentyűjét? S70 vagy S90XS. Kíváncsi lennék a zongorájára, kapott valami 142 megás mintát. De meglesem a CP300 is, a CP33 már próbáltam. Illetve ha van kint Clavia Nord Stage. A Hemingvway...nagyon komoly Borsózik a hátam a hangjától Nem jó értelemben. A P85 a korábbi P80/90-hez közel sem áll. Billentyűje is gyengus, a hangja semmi extra. Majd meglesem a "dobozos" Rolandokat is, azokból nem vagyok otthon.
No, de reggeli, aztán nekiindulunk, mert kíváncsi lettem.
Üdv.
Én voltam kint, kint van minden cucc A Yamahának kint van a cp300-asa, nekem az nagyon durván bejött, csak az ára nem a V-pianon kívül kint van Modus is Sőt Hemingway is, ha valaki bozradni akar A HPi-nek nem csak a hangja volt jó, hanem a kottatartóba beépített lcd is, ahova a kottát fel lehet tölteni Mondjuk az az igazság, hogy a tapasztalataim alapán azt kell hogy mondjam, hogy a 400ezer alatti hangszerek eléggé ramatyok, árukhoz képest mindenképp. Meglestem a kisebb Rolandokat, a Yamaha p85-öt stb, de nem nagyon győztek meg. A Korg még hátra van, de azt annyira nem is erőltettem, majd talán ma
Mindenkinek jó Hangfoglalást!
bezony nem semmi, a Roland is kint van a Hangfoglaláson, nem tudom van-e kint V-piano. Holnap kilátogatok. Csak a szívem fáj majd utána :) De nem vagyok telhetetlen. Viszont nagyon durván Rhodes mániás vagyok.
Sziasztok!Köszönöm a segítségeteket!Ezzel,(még időben)egy felesleges kiadástól,és egy óriási bosszúságtól mentettetek meg.A jövőhéten,megnézzük,a yamit!
Örök hálám!Zoli.
Menekülj tőle!
Billentése pocsék, dinamikája nincs, hangja csúf. Az egyetlen előnye, hogy szép doboza van.
Egy hangszerboltos barátom mondta: "Ezt csak azoknak adom el, akiknek annyi az igényük, hogy szeretnének egy szép fekete zongorát"
Én is inkább a Yamaha YDP-t ajánlanám, pedig én Roland párti vagyok.
Nézd meg a Yamaha YDP sorozatát, asszem most csak a 140 van kint,egy próbát megér. Vagy használtban érdemes még gondolkodni, de ott elég nagy a szórás. Hemingway eléggé felejtő szerintem...
Zolikám, egyik (hozzá nem értő)barátomék vettek egy Hemingway-t (nemtudom hanyast, de igy néz ki mint az 500-as csak világos szinű, akkor 150-200 körül volt), kipróbáltam, hát szerintem elég gyenge, még az új Casió cdp-200nek, meg a privia px-120-nak is élethűbb a zongora hangja.(persze csak szerintem)
Vidd el a zongoratanárt is a vásárlásra.
Szép napot kívánok mindenkinek!
Azt szeretném kérdezni,hogy van e valakinek tapasztalata,esetleg véleménye a Hemingway DP-500,vagy 501 tipusú zongikról?A 8 éves kisfiamnak szeretnék,valami elérhető,kalapácsos hangszert zeneiskolai célra. Szivesen meghallgatnék,más alternatívákat is,persze ebben az árfekvésben.Köszönettel:Zoli.
Roland Ep 760
# metál-szürke borítás
# 76 súlyozott, dinamikus billentyű
# 64 hang polifónia
# 20 hangszín, pl.: zongora, vonósok, orgona, kórus
# egyszerű kezelés a gombok és a LED-kijelző segítségével
# 3 üzemmód: Whole, Dual és Split
# 65 beépített dal a gyakorláshoz ill. dal-rögzítő
# beépített Reverb és Chorus effekt
# MIDI In/Out
# súly: 10,5 kg
Kb. 2 éves hangszer, alig volt használva. Relatíve könnyű billentése van.
Jár hozzá egy külön rászabott, kerekekkel felszerelt gurulós keménytok 24 E forint értékben! A hangszer csakis tokkal együtt eladó!
Sziasztok!
:(
megvállnék Roland FP-7 digitzongimtól.
azt hiszem nem kell bemutatni.
alig használt, másfél éves.
Ár: megegyezés szerint.
free_tom@freemail.hu
Eladósosba került egy Yamaha P90 zongi. Szép, karcmentes, megkímélt állapotú. Kontakt a nevem alatt. Árban megegyezünk.
2009-08-15 14:52 |
#1563
És olcsók is. Én annó a Weinbachot szerintem olyan 450 körül vettem (durván 10 éve) használtan. Mondjuk azóra csak lejebb mentek az árak
Nem nagyon ismerem a Rolandokat, Yamahából próbálj ki egy P-80, P-90 vagy CLP-240-et, kb ezek azok, amiknek _szerintem_ jók, meg persze a felsőbb kategóriás Clavinováknak. Ami ez alatt van (P-120, CLP-230 stb) az szerintem nem az igazi.
Némi tapasztalatom a digitális zongorák terén van... Az akusztikusban egyáltalán nincs, sajna. Van egy RD 300SX-em amit már régebben is írtam... Na hát elérkezett az idő, amikor a billentése már nem nagyon felel meg aztán jó lenne valami jó... Meg óccsó...
2009-08-15 14:45 |
#1560
Itt van pár példa:
Zimmermann, Hoffman, Schimmel. Zongorákat pedig érdemes az apróhirdetések között keresni, és utánaérdeklődni egy szakinál, hogy kb mennyi a felújítása.
Ha kicsit visszaolvasol, épp erről volt szó De különben az Etyde egy ruszki förmevény, én kb 8 évig toltam azon, senkinek nem hívánom, akkor inkább már valami Petrof. Vannak jó cuccok, pl Weinbach, Zimmermann, Hoffman-ok mentrek régen, persze nagyon nagy a szórás a minőségben és az állapotban. Sajnos az akusztikus használt piac eléggé gyatra, érdemesebb meglesni őket zongoraszalonokban, ha budapesti vagy, mivel ott is foglalkoznak használtakkal, csak ők fel is turbózzák előtte Ha van hely, érdemes megnézi a rövidzongorákat, otthoni bárzenéléshez igen alkalmas
Digitálisból, aminek szerintem a billentése nagyon rendben van, a köpép es felső kategóriás Yamahák, de persze itt megoszlanak a vélemények, van aki a Rolandra esküszik. Feltételezhetően egyikkel sem jársz rosszul, de itt is áll a szabály, hogy olcsó húsnak híg a leve...
Értem... Nekem most egy - igaz gyönyörű állapotban lévőt - kínálnak 150.000 Ft-ért...
Az a baj, hogy minden normális dolog, kurva drága...
Le is tettem az akusztikus pianínó vásárlásról, mert a jó horribilis összegekért van, szállítani nem lehet, állandóan karban kell tartani, hangolni, állandó páramentes hőmérsékletű környezet kell neki...stb El is ment a kedvem tőle...
Sziasztok!
Eladó egy Roland RD 300sx digitális zongora megkímélt újszerű állapotban.
Vagy elcserélem egy Roland GW8-ra értékegyeztetéssel.
A részletekről ide írjon, akit érdekel: tigram@postafiok.hu
Sziasztok!
Eladó egy Roland RD 300sx digitális zongora megkímélt újszerű állapotban.
Vagy elcserélem egy Roland GW8-ra értékegyeztetéssel.
A részletekről ide írjon, akit érdekel: tigram@postafiok.hu
Újabb rokon lélek viszont a körülményei miatt lassan eladná a Roland RD 300sx digitális zongoráját! Otthon tartott, megkímélt újszerű állapotban.
Érdeklődés esetén minden képen ide kell írni: tigram65@gmail.com, mert a fórumot ritkábban látogatjuk.
Laca
Örülök, hogy akad egy rokon lélek is a topicban...
Én is nagyon szeretem a Roland Digitális Zongorákat, az RD 300SX a szemem fénye! Eladni nem akarom, de ha esetleg tudok egyet, - mert elő szokott fordulni, hogy felajánlanak megvételre hangszereket ismerősök - akkor mindenképpen értesítelek!
szia Chris!
én sok éve gyűröm a zongoráimat. volt jópár fajta, de leginkább a Roland-okat szeretem. most is az van. soha semmilyen hibát nem fedeztem fel rajtuk, azon kívül, hogy nagy ritkán beragad egy-egy hang. de mechanikailag tényleg semmi. ezt hallom egyébként másoktól is.
épp most keresek egy rd-300sx-et egyébként. szükségem lenne egy könnyű hordozható zongorára, mert játszanom kell hétvégente és a sajátomat nem akarom kitenni ennek. szóval ha esetleg eladósorba kerül a hangszered, érdekel. vagy ha tudsz más billentyűt ebben a kategóriában...
Egy érdekes témát feldobnék, biztosan sokakat érdekelhet:
Valakinek romlott már el, a digitális zongorájának a billentyűzet mechanikája?
Érdekelne, hogy kb. mennyit bírhatnak, és mi az ami esetleg a hiba forrása lehet. Mennyibe kerül a javítás vajon? Egyáltalán lehet javítani? Kinek mi a tapasztalata ezzel?
Nekem ugyan van egy roland RD 300SX-em, aminek állítólag a lehető legszarabb könnyített mechanikája van. Még soha semmilyen baja nem volt, pedig minden nap használom, bár az hozzátartozik, hogy nagyon kímélem, én szinte csak taperolom a billentyűzetét...
Sziasztok! Ha valaki tudna küldeni nekem LGT és Presser kottákat, annak nagyon hálás lennék! Mostanában rákattantam nagyon a zenéjükre... :)
Nincs meg véletlenül valakinek az LGT-s Képes Kottás emlékkönyv beszkennelve? Cserébe nekem is van rengeteg szkennelt kottám! Ha valakinek van fenti kottája, légyszi küldjön nekem a tempo30@freemail.hu címre, előre is köszönöm szépen! Sziasztok!
Akusztikus pianínót keresek megvételre! Max: 150.000 Ft értékben. Ne legyen leharcolva...:) Nem hátrány, ha Hajdúböszörmény környékén van...
De ha jó az ajánlat, a Holdra is elmegyek...
Sziasztok !
FATAR SL-990XP újszerű, tokkal eladó. 88 billentyű, kalapácsmechanika, profi billentés. Saját hangja nincs, számítógéppel összekapcsolható, vagy más MIDI-s eszközzel. 5.000 Ft-ért adok hozzá olyan USB-s kábelt amivel számítógéppel össze lehet kötni. 2 hónap garancia van még rá. Adok hozzá szoftszintiket, mindenféle jótanácsot. A tok profi kivitelű, keményített oldalú. Az eladás oka : digitális zongorát szeretnék venni.
06-30-4118519
Eladó vált egy Roland Ep 760 digitális zongora, külön a hangszerre készített keménytokkal, és hozzá pluszba Dp-8 pedállal.
Ár:109E ft
Érdeklődni: bbmoll kukac freemail pont hu címen
sziasztok! segítségre van szükségem. állást kaptam egy salgótarjáni hotel-étteremben, mint bárzongorista. a problémám az, hogy nincs hangszer a hotelben, amin játszhatnék. ha van köztetek nógrád megyei, ill. közeli, és tud eladó akkusztikus pianinot, ami nincs rettenetesen rossz állapotban, szóljon. mindenképpen akkusztikusat keresek. itthon van egy digitális zongorám, de mind hangban, mind kinézetben szívesebben játszanék egy hagyományos hangszeren...
bármilyen ötletet szívesen vennék. sürgős a dolog. ha nincs más, beviszem a sajátomat, de itthonra is kellene egy gyakorlásnak.
esetleg érdekel egy roland rd300sx jó áron.
Mikor megvettem is kalapácsmechanikásat szerettem volna, viszont erre volt pénzem és ezt ismertem. Miután megérkezett a hangszer, találtam egy használt 88-asat alig drágábban, és arra "cserélném" le. Sajnos mikor nézelődtem, hogy mit vegyek, még nem volt ez a lehetőség...
Nem értelek. Veszel egy hangszert, kipróbálod és el is adod?
Miért? Amikor rendelted, még nem tudtad, hogy kalapácsmechanikásat akarsz? Azt azért tudni szokták...
Eladó vadonat új M-Audio Axiom 61 midi controller billentyűzet garanciával, dobozában, minden tartozékával!
A billentyűzet vadonat új, garanciális, dobozában van! 2009.05.19-én lett lerendelve, egy alkalommal próbáltam ki, kb. 2-3 órát volt használva, tökéletes gyári állapotban van rajta minden, garantáltan por és karcmentes!
A hozzá adott gyári szoftver is teljesen szűz, nem volt regisztrálva.
Bolti ára: 89.000 HUF, amennyiért odaadnám: 84.000 Ft
A hangszer tökéletesen működik, az ok, amiért megválnék tőle, hogy egy nagyobb, 88 billentyűs kalapácsmechanikás billentyűzetet szeretnék venni helyette.
Szállítás: postán vagy személyesen (Újpest, Miskolc, Ózd, Kazincbarcika).
e-mail: elado.cuccok@citromail.hu
2009-06-15 10:54 |
#1533
Eladó egy 2005-ös Yamaha P-90 digitális stage zongora. Abszolút megkímélt (a szobát életében egyszer hagyta el ), van hozzá Tajti puhatok. Legyen mondjuk 200e cakk und pakk. Kontakt a nevem alatt.
Szia Tibi.Én például tudom ajánlani a Roland Rd 700 zongorát is.Nekem egy Rd 700SX van,és én meg vagyok elégedve vele.Egyébként láttam a neten egy Rd 700-ast azt hiszem még 200.000 forint sincs.Ismerem a hangszert mert egyik haveromnak volt ilyen.És a másik dolog,hogy ne az asszony viselje a nadrágot,meg ne ő döntse el,hogy milyen hangszert vegyél.Legyen tied a döntés,ha nem akarsz egyedül hangszert venni,sziveses elmegyek veled,ha Budapesten laksz.Üdv
ydp131 volt, most ydp140 van, meg valami új. de raktáron még talán lehet, meg néha van eladó (bár ha jól értem a kolléga újat szeretne ) a franc ebbe a sok típusba, külömbség az alig, számozás meg ezerféle
mindenki másra esküszik én a yamahára. ha olcsó de jó cuccot szeretnél, akkor ydp. már írtam róluk, itt, meg a fórumon is. a többi is lehet jó, de nem ismerem az összes félét. meg persze p80/90 szintű mechanikát ne várj.
Üdvözlet mindenkinek. Kb.3-4oldalt visszaolvastam a fórumban, de a kérdésem mégis a szokásos. Tehát digitális zongorát (ha tehetném akusztikusat, de nem lehet)akarok vásárolni, de tapasztalat az nulla.Immár majd egy éve figyelem az Internetet, hirdetéseket, hozzászólásokat, árakat. Egykor zongoráztam, de most vissza akarok rázódni, tehát csak itthonra kellene. Max keret, de tényleg a max keret 200.000 Forint. Feleségem látva, hogy ez nem csak egy amolyan hirtelen fellángolás csak annyit kötött ki, hogy "nem nézhet ki úgy mint egy szintetizátor", mert a nappaliban lenne, valamint le lehessen fedni a klaviatúrát (ami szerintem tök logikus, óvjuk a hangszert). Ezekkel a feltételekkel eléggé feladta a leckét, mert eléggé leszűkítette a kört. Gondolkoztam használtan, de nem nagyon füllik a fogam hozzá (túl sok rosszat olvastam ez ügyben). Úgyhogy most a véleményeteket kérem a köv zongikról:
Yamaha YDP-S30: Még benne van a keretben, meg mégiscsak Yamaha
Orla CDP-10: Tetszetős, de semmi visszajelzést nem találtam róla senkitől, egyedül egy külföldi honlapon dicsérték agyon az Orla Stage Player kalapácsmechanikáját.
előre is köszi a választ
Na szóval ennyi, és bocs a hosszú hozzászólásért...
Sziasztok! Akinek esetleg meglenne zongorára az ABBA - The Winner Takes It All - kotta, és el is tudná nekem küldeni email-ben a tempo30@freemail.hu címre, annak egy életre hálás lennék, ill. lehet én is tudnék más kottában segíteni!
Igazság szerint jobban szeretnék egy hordozható digitális zongorát. A helyhiány (így is zsúfolt a szobám a gitárok, erősítő és az effektek miatt:)) és az utazgatás szempontjából is kényelmesebb lenne.
attól függ PONTOSAN milyen célra kell. Ha dobsz egy mélt a piano (ide kukac) pecsibalazs (ide pontot tégy) hu ra, akkor szívesen kifejtem neked bővebben, mit vegyél szerintem, mit ne.
Üdv
Balázs
Ha valaki először gondolkozik digitális zongora vásárlásáról, érdemes elolvasni a következő pár sort, talán kicsit segít a választásban! Ez lehetne amolyan FAQ, vagy GYIK (Gyakran Ismétlődő Kérdések) rovat is.
1. Kinek érdemes digitális zongora beszerzésről gondolkodni?
Bárkinek, aki valamilyen okból nem használhat mindenhol és minden alkalommal hagyományos zongorát. Az okok a legkülönfélébbek lehetnek. Sokan egyszerűen nem engedhetnek meg maguknak egy "rendes" zongorát. Mások a lakásban nem tudnák elhelyezni. Ismét mások a szabályozható hangerő, illetve fejhallgatós játék lehetősége miatt választják. Van, aki koncertezni, illetve kísérő hangszerként viszi magával olyan helyekre, ahol nem számíthat jó állapotú zongorára, esetleg semmilyenre sem. Sok kreatív komponista a midi (pl. számítógépes kapcsolat) lehetősége miatt választja.
2. A digitális zongora tulajdonképpen elektromos zongora?
Igen is, meg nem is. Elektromos, mert villannyal működik, de helyesebb, ha nem elektromos zongoraként emlegetjük, mert ez az elnevezés a Fender Rhodes és hasonló "Electric Piano" hangszereket fedi a zenei gyakorlatban, melyek nem digitális elven működnek.
3. Akkor végülis miért nevezik a ma kapható hangszereket digitális zongorának?
Azért, mert bennük digitálisan kódolt formában tárolják a hangokat. A gyárak első lépésként kiemelkedő minőségű zongorák hangjait rögzítik a lehető legjobb berendezésekkel, különleges akusztikájú termekben. Többnyire Steinway, Bösendorfer, Fazioli, Yamaha modellek hangja szolgál alapanyagul. Minél több billentyű hangjából vesznek mintát a mélytől a magas hangokig haladva, annál jobb lesz az eredmény. Külön felvételt készítenek a gyenge, a közepes és az erős leütésekről, hiszen a dinamika visszaadása a zongorán az egyik legfontosabb szempont. Az elkészített hatalmas mennyiségű hangmintát digitális formában tárolják, hasonlóan, mint ahogyan a CD lemezen. A felvétel és a mintavétel minősége azonban ma már meghaladja a CD minőséget, hiszen többnyire 24 bites technológiával és nagy mintavételi frekvenciákkal próbálják a legtökéletesebb hangzást megragadni. Az egyes gyárak aztán ebből az óriási hangmennyiségből különféle zongorákat produkálnak. Az olcsóbb modellekben nagyobb mértékű tömörítést alkalmaznak és több hangzási kompromisszumot hagynak, a csúcsmodellekbe pedig a kor legfejletteb technológiájával próbálják az erdeti hangzást reprodukálni.
4. A zongora hangszínen kívül más hangszínek is vannak a digitális zongorákban?
Igen, szinte minden modellben. Tudni kell, hogy a zongora hangzásának részletgazdag visszaadása műszakilag az egyik legnehezebb feladat. Emellett néhány más hangszert szinte "ujjgyakorlatként" elhelyeznek a gyárak. Ezek többnyire elektromos zongora, csembaló, vibrafon, orgona, vonós hangszínek, bár néha szinte teljes hangszín választékot is találhatunk egy-egy hangszerben.
5. A tanárok és a zongoristák szerint a legnagyobb baj a billentyűzettel van. Igaz ez?
Tulajdonképpen igen. Azonban ezt a kérdést kicsit alaposabban meg kell vizsgálni. Sokan egyszerűen egyenlőségjelet tesznek a digitális zongora és a szintetizátor közé. Vannak ugyan átfedések, de többnyire jól elkülönülő hangszer kategóriákról van szó. A szintetizátorokat eleve könnyű, rövid billentésű klaviatúrával gyártják. Aki ilyenen játszik, vagy tanul, arra azt mondjuk, hogy "billentyűzik". A digitális zongorákat olyan méretű billentyűkkel látják el, mint amilyen a hagyományos zongorákon is van. Nem igaz az, hogy a normál méretű szinti billentyűzet jó zongora tanulásra! A digitális zongorák billentyűzete között is óriási eltérések lehetnek. Egy biztos. A ma gyártott digitális zongorák mind dinamikus billentyűzettel kerülnek forgalomba, vagyis a gyenge és erős leütések közti különbséget érzékeli a hangkeltő rendszer, és aszerint fog megszólalni.
6. Hallottam, hogy vannak digitális zongorák, melyeknél lehet változtatni a dinamika érzékenységet. Hogyan működik ez?
Igen, ez egy fontos tulajdonság, és a hangszerek zömébe beépítik. A hagyományos zongoráknál is sokféle billentéssel találkozhatunk, hiszen az egyes gyárak sokszor százéves tradíciók alapján saját fejlesztésű billentyűzet mechanikákat alkalmaznak. Érdemes megnézni az Interneten néhány ilyen jellegű oldalt, pl. : www.steinway.com , vagy www.piano.org , megnézhetjük azt a nem éppen egyszerű mechanikát, amivel a billentyű, a kalapácsok és a pedálok együttes működése megvalósul. A pianínóknál természetszerűleg megint más mechanikák működnek, tehát a billentésérzet is eltér egy zongoráétól. Ezért aztán logikus, hogy a digitális zongorákon ún. "dinamikai görbék" kiválasztásával tudjuk megközelíteni valamely általunk használt hagyományos zongora dinamika érzetét.
7. Mi az a kalapácsmechanika?
A zongorákban a húrokat nem a billentyűk ütögetik, hanem a már említett áttételi mechanizmusok segítségével mozgatott, filccel bevont kalapácsok. A billentyű erőteljes leütésekor a kalapács kilendül, és a billentyűnek ekkor már nincs hatása a tehetetlenül mozgó kalapácsra. Gyengébb leütéskor pedig szépen nekinyomja a húrnak, úgyhogy talán az meg sem szólal. A pianissimo és a fortissimo között persze még sok fokozat van, hiszen a zongora nagyon gazdag hangzást tesz lehetővé. A digitális zongorákban nem alkalmazzák azt a bonyolult mechanikát, mint a hangyományos hangszerekben, hanem olyan áttételi rendszereket építenk be, amelyek a zongorista számára a megszokott kalapácsmechanika és a kiváltási pont érzetét a lehető legjobban visszaadja. Nyilvánvalóan az olcsóbb modellekbe egyszerűbb szerkezetek kerülnek, a drágábbakba sokkal tökéletesebbek. Léteznek olyan digitális zongorák is, amelyek nem kalapácsos, hanem csak ún. "súlyozott" billentyűzetet tartalmaznak. Bizonyos célokra ezek is alkalmasak, de pl. tanulásra nem ajánljuk őket. Ne felejtsük el, hogy amikor leülünk egy digitális zongorához, a hangszer "zongoraszerűsége" attól függ, hogy a billentyűzet mechanikai kialakítása, a billentés dinamikájának lekezelése, és az ennek megfelelő megszólaltatási rendszer mennyire vannak összhangban. A fentiek alapján sejthető, hogy a digitális zongorák mechanikája valamilyen szinten megközelíti a hagyományosokét, de nyilvánvalóan nem pontos másolata annak. Tanulásra vásárolt hangszernél azonban azt kell mérlegelnünk, hogy a rendelkezésre álló keretből tudunk - e egy valóban jó minőségű akusztikus zongorát venni, vagy esetleg csak valami "lepattant" darabra futná, aminek a billentése esetleg tragikusan rossz, és a hangszerész is csak a fejét csóválja tőle? Jótanács: használt zongorát venni csak olyan hangszerésztől szabad, aki felelősséget vállal az általa eladott hangszerért. Amennyiben hirdetés alapján kívánunk zongorát, pianínót venni, akkor is kérjünk meg egy hozzáértő hangszerészt vagy zenetanárt, hogy kísérjen el bennünket! Lehet, hogy ez belekerül bizonyos összegbe, de elkerülhető a nagy melléfogás!
8. Kell - e a digitális zongorákat hangolni?
Lehet, de nem kell. Azt a fajta billentyűnként (helyesebben húronként) történő hangolást, ami a zongoráknál rendszeres dolog, el lehet felejteni. Arra viszont szinte mindig van lehetőség, hogy a digitális hangszer alaphangolását kicsit "eltérítsük". Erre két okból lehet szükség. Egyrészt pl. kamarazenélésnél, amikor zenész barátunk olyan hangszerrel jön, amit nem lehet, vagy nehéz hangolni. Ilyenkor jól jön, hogy zongoránk hangolását pár centtel lejjebb, vagy feljebb tolva azonnal "stimmelünk". Hasonló helyzetek fordulhatnak elő régi zeni együtteseknél is, ahol adott kor hangolására kell ráállni. A másik dolog a választható skála. A hagyományos zongorák hangolása kissé eltér a kromatikustól. Ez az eltérés is korok és divatok szerint változott, és digitális hangszerünkkel ezeket a skálákat is többnyire kiválaszthatjuk.
9. Mi a helyzet a pedálokkal?
A legegyszerűbb digitális zongorához is kapcsolhatunk sustain pedált. A legtöbb modell eleve két pedált is tartalmaz, melyek közül az egyik a sustain (damper), a másik pedig többnyire átkapcsolható a soft és a sostenuto funkciók között. Sok digitális zongorán pedig eleve három pedál van.
10. Miért van a legtöbb digitális zongorában effektprocesszor?
Mint említettük, a hangszerek a chipjeikben különlegesen csillapított stúdiókban felvett hangokat tartalmaznak. Ez azért jó elv, mert a gyártó nem tudja, hogy milyen akusztikai körülmények között (lakószoba, koncertterem, szabad tér) fogják megszólaltatni a hangszert. A beépített effektprocesszorral viszont elő tudjuk idézni azt a mesterséges zengetést, ami biztosítja az adott helyen a legkellemesebb térérzetet. A zengetőn kívül általában még chorus effektet tartalmaznak a zongorák. Ezeket pl. az elektromos zongora, orgona, és a vonós hangszerek hangjánál használhatjuk.
11. Használható - e a gyakorláshoz hagyományos metronóm?
Használható, de fölösleges. A legtöbb modellben ugyanis beépített metronóm van, ami kvarcpontossággal adja az ütemet.
12. Miért van a legtöbb digitális zongorán kettő fejhallgató kimenet?
Ez egy nagyon praktikus dolog. Külföldön gyakori a digitális zongorákkal berendezett zeneoktató terem. Itt több tanuló is egymás zavarása nélkül tud gyakorolni. Ha a tanár, a barát, vagy a szülő bele akar hallgatni valakinek a játékába, akkor sem kell felhangosítani a hangszórót, elég bedugni a második fejhallgatót.
13. Hogyan lehet rögzíteni a játékot? Kell ehhez valami külön szerkezet?
A legtöbb zongorában van egy kis felvevő szekvencer, amivel rögzíteni lehet kisebb darabokat. Ez segíthet a gyakorlásban, a hibák kielemzésében, sőt, négykezesek tanulásában is. Komolyabb darabokat, illetve összetettebb hangszereléseket a legegyszerűbben egy számítógép midi rendszeréhez csatlakozva készíthetünk. A zongorának természetesen van sztereó vonalkimenete is, erről magnóra vehetjük a játékunkkat, vagy egy számítógépes hangrögzítő programmal akár jó minőségű CD-t is készíthetünk.
14. Mi van akkor, ha a digitális zongora hangereje kicsi? Például nagy kórust kell kísérni, vagy zongoraversenyt kell játszani?
Az említett hangfrekvenciás vonalkimenetekről rá tudunk csatlakozni tetszőleges külső hangrendszerre, amivel a hangosítás megoldható. Ha más hangot nem kell erősíteni, a legegyszerűbb megoldás két darab jó minőségű aktív hangfal bevetése.
15. Miért van a digitális zongorák zömén hangfrekvenciás bemenet?
Ez szintén egy fontos kényelmi szolgáltatás. Ha például egy CD-vel együtt gyakorlunk, a CD játszó kimenetét ráköthetjük a zongorára, nem kell hozzá külön erősítő. Ugyanilyen fontos dolog, hogy zongoránk MIDI kimenetére hangmodult kapcsolva tetszés szerinti hangszínekkel bővíthetjük a választékot. Ennek a modulnak a megszólaltatása is az említett bemenet használatával a legegyszerűbb.
16. Érzékeny- e a digitális zongora a hőmérséklet és a páratartalom változására, éppúgy mint a hagyományos?
Szerencsére nem. Extrém esetektől eltekintve (nyirkos pince, vagy éppen tűző napsütés) teljesen jól érzi magát hangszerünk mindenhol
17. Milyen gyakran hibásodnak meg a digitális zongorák?
Tapasztalatunk szerint nagyon ritkán. Akkor is többnyire azért, mert valamit beleöntöttek, vagy beleejtettek a billentyűk közé. Azonban ezek a meghibásodások is javíthatók. Bizonyos fajta kalapácsmechanikás billentyűzetek rosszul tűrik a rázkódást, ezért ha valaki rendszeresen szállítja, annak a figyelmét erre a tényre felhívjuk. Bár ha az aszfalt sima lenne, tán ez sem jelentene problémát...
18. Igaz - e, hogy a használt digitális zongorát szinte lehetetlen eladni?
Nem. Úgy vettük észre, hogy ha valahol egy ilyen hangszer felszabadul, akkor szinte azonnal lecsapnak rá az ismerősi, vagy rokoni körben. Ezért hirdetésekben elég ritkán lehet találkozni használt darabokkal.
19. Miért idegenkedik sok zenetanár a digitális zongorától?
Ennek több oka is van. Sok - főleg idősebb - pedagógus bizonyos klasszikus értékek védelmében lép fel. Ebben van is némi igazság, azonban ne felejtsük el, hogy ítéletük esetleg olyan gyerekek útját vágja el a zongoratanulás kezdő lépéseitől, akik számára ez lenne az egyetlen megoldás a zongoratanulásra. Több idősebb tanárral beszélgetve azt is látjuk, hogy nem igazán szeretnének ők a digitális elektronika rejtelmeivel foglalkozni, így aztán nem mernek állást foglalni például abban, hogy a szülő melyik típust válassza gyerekének a kínálatból. A klasszikus zongorák világában viszont otthon van, egy falon keresztül is megmondja, hogy az a hangszer jó - e, vagy sem. A tanárok egy részét annyira nem érdekli a téma, hogy egyszerűen közli a szülővel, hogy "szintetizátort meg olyan digitális izét ne vegyen". Természetesen számos ellenpéldát is tudunk. A jó pedagógus saját tapasztalati révén tudja orientálni a szülőket a zongora kiválasztásakor. Nem egyszer tapasztaltuk, hogy kijöttek az üzletbe, és végigpróbálták a hangszereket. Az ő véleményük számunkra rendkívül fontos. Cégünknél is dolgozik zongorista, aki maga is tanít. Az ő észrevételei is rávilágítottak bizonyos típusok hibáira, illetve erényeire. Szakmai szempontból is fontosnak tartjuk, hogy objektíven alkossunk véleményt a hangszerek oktatásban betöltött szerepéről, hiszen ez cégünk egyik felvállalt célja. Úgy látjuk, hogy a digitális zongorát aktívan használó pedagógusok már a tanulóval való foglalkozás kezdetén megmutatják a kétféle zongora közti eltéréseket, és a gyerek ettől kezdve gond nélkül tud mindkét fajta hangszeren produkálni. Azt mondják, nincs nagyobb probléma a gyerekeknél, mintha mondjuk otthon egy Petrof pianínón gyakorol, a zeneiskolában pedig egy Blüthner zongorán játszik.
A Magyar Zeneiskolák Szövetségének álláspontja szerint a digitális zongoráknak megvan a helyük a zeneoktatásban. Valószínűleg még éveknek kell eltelniük, amíg a magyar zenepedagógus társadalom egyöntetűen elfogadja ezek használatát, és objektív véleményekkel segíti a kezdő növendékek szüleit már a beszerzés során.
20. Használnak - e neves muzsikusok digitális zongorát?
Természetesen. A pop és az elektronikus zenei műfajban szinte minden ismert billentyűs zongorán tanult, és nagyon sokan használnak digitális zongorát fellépéseiken. A hazai mezőnyből elég, ha Benkő Lászlót, Presser Gábort, Vass Attilát említjük. A nemzetközi porondról pedig Jean Michael Jarre, Vangelis neve ugrik be elsőként, de sokat tett a digitális zongorák népszerűsítéséért a populárisabb klasszikus zenét játszó Richard Clayderman is. A jazzmuzsikusok között is általános a digitális zongora használata. Vagy példálózhatnánk hazai művészeink közül Binder Károllyal, Fellegi Ádámmal. Nyilvánvalóan nem vált előadóművészetük kárára, hogy a digitális hangszerekkel is megbarátkoztak.
A koncertező klasszikus zenészek persze ma még ritkán használnak csak digitális zongorát, és valószínűleg nem is holnap lesz, hogy Kocsis Zoltán ilyennel lép fel. Az akusztikus hangszernek van egy bizonyos varázsa. Nem tartunk attól, hogy a zongora népszerűségét a digitális hangszerek terjedése csökkentené. Sőt. Véleményünk szerint étvágygerjesztőleg hatnak, meghozzák a vágyat egy szép hangszerre, és aki teheti, biztosan fog is ilyent előbb - utóbb vásárolni.
A Yamaha újdonsága a P-85 digitális zongora, 88 súlyozott billentyűvel és realisztikus akusztikus zongora hangmintákkal. A P-85 motorja a Yamaha AWM sztereo sampling technológiája, a billentyűzet mechanikája a Yamaha GHS (Grand Hammer Standard) technológiáján alapul, 10 különböző hangszín érhető el dedikált előlapi kontrollokon keresztül, továbbá 50 beépített dal szolgálja az oktatást és gyakorlást. A P-85-öt a Yamaha a P70 leváltására tervezte.
Yamaha P-85 digitális zongora
A P-85 rendelkezik beépített erősítővel (2 x 6W), és beépített hangszórókkal is. Egy standard 1/4″-es fejhallgatókimenet áll rendelkezésre a csendes játékhoz és gyakorláshoz, mely kimenetként is szolgál a játék felvételéhez vagy további erősítőkhöz való csatlakozáshoz. A beépített reverb effekt egy koncertterem hangzását nyújtja. Természetesen nem hiányozhat a MIDI csatlakozás sem, 64 hangos polifóniával. Ha nincs a közelben számítógép, akkor a beépített felvevő használható az ötletek és dalok rögzítéséhez és meghallgatásához.
Fekete és ezüst színben kapható, 799 USD áron. További infók a Yamaha weboldalán.
Szóval ez is csak súlyozott bill!!!
A kalapácsmechanikás digital pianók olyan 400 000.- tól kezdődnek!!!De azok "csak" zongorák!!
Szerintem a roland ep-7 nem rossz!A "súlyozás" mértéke adja meg a zongora bill. hatást!
Ha csak zongorázni kell akkor javaslom, mert jó a zongora" billentése, és nagyok a billentyűi!!Továbbá lehet hozzá kapni lábpedálokat is. Nem tudom,hogy gyárilag jár-e hozzá!
Hát igen, az a dgx-630 az kemény hangszer, de nekem már túl bonyolult. Tényleg csak zongorázni szeretnék rajta, nem kellenek több százféle effektek, hangszínek:)
Találtam egy ep-7est jó áron, de ezek kalapács mechanikásak? Sehol sem írja...
A cdp-100-nak minimum 64 poly nak kellene lennie.Aki dícséri, annak biztos a csemetéje zongorázik rajta ,mert nem felnőtt ember kezének van kitalálva a klavcsija.
Én is utána néztem egy kicsit a dolgoknak.
Akkor inkább a Yamaha dgx-630!
A casiokal az a baj hogy elég gyenge a billentyűzete,egyik haveromnak volt casio zongorája,sikerült eladnia,és még most is áldja a nevét annak aki megvette.Amúgy a casiokról annyit,hogy csak órába vegyél.Picassonak viszont a tanácsát megfogadhatod,pl a G-800 az tényleg jó választás,nekem nem volt egyébként soha kisérőautomatikás szintim,és nem is lesz de viszont a G-800 billentyűzete strapás,meg a hangszinek is jól szólnak aránylag benne.De a pénz a tied és te döntöd el,hogy mit veszel,csak szar hangszert ne vegyél.Üdv:K
Miért, mi baj a casiokkal? A cdp-100ról csak jót hallottam, kalapács mechanikás és otthonra tökéletes... Igen, azt hiszem mindenképp digitális zongorát veszek, nem szintit.
Ha kifejezetten zongorázni akarsz, akkor egy ep-5 vagy 7 megteszi. Ha zenét akarsz gyártani és nagyobbak az igényeid, akkor az sajna többe kerül!Pl.Kalapácsmechanikás szinti.
A két típus között, a billentés és a billentyűk mérete is különböző!
Nekem a legjobb billentésű szintim a roland G-800 volt,ami vetexik a mai sok 100 ezer forintos billentyűkkel, ha nem jobb!
Ezenfelül a lényeg, hogy neked kellemes legyen a használata, és hogy valamennyire eladható is legyen a későbbiek folyamán. Pl. a G-800 cirka 15-16 éves széria, de még mindíg min.130-140 rugó!
Ez csak egy észrevétel volt, s döntés a tiéd + a zsebedé!
Szia.Én billentyűs vagyok,de casio zongorát ne vegyél szerintem.Érdemesebb egy régebbi tipusú Roland digitális zongorát venni.Nekem például volt egy Roland RD 600 és nagyon kellemes rajta játszani,mivel kalapácsmechanikás,és még mellé jól is szól.Én 170.000 forintért adtam el.Ha találsz Rd 500-at az is nagyon jó,és ráadásul olcsóbb is kb 120.000 körül lehet.Tudnék mást is ajánlani de azok már drágábbak,és gondolom nem akarsz ennél többet rááldozni.További szép estét.
Sziasztok!
A segítségeteket/tanácsotokat szeretném kérni. Mostanában szeretnék venni egy billentyűs hangszert gyakorlás céljából, leginkább csak zongorázni szeretnék rajta.
Nem érdemes szintit vennem? Csak mert jóval kellemesebb áron vannak. Találtam egy yamaha psr-250est, ami tetszett, abban az árban, amit jelenleg rá tudok szánni... (igaz, csak 61 billentyűs, de a digitális társainak a töredékébe kerül)
Digitális zongorák közül a casio cdp-100ast néztem ki.
Mi a lényegi különbség köztük?
Gitáros vagyok, a billentyűsökhöz sajnos nem értek...
Előre is köszönöm, üdv: Vili
Elcserélném Roland RD-700GX digitális zongorámat egy Roland HP-204 digitális zongorára.
Ha esetleg valakit érdekel a csere, írjon a tempo30@freemail.hu -ra, vagy hívjon a 06-20-986-9102-es számon.
Sziasztok.Sürgősen keresek Roland Rd 700 sx-et,vagy Roland Rd 300 gx-et.Ha tud valaki eladót vagy valakinek van,kérlek jelezzétek itt a fórumban,vagy a szabika2007@hotmail.com e-mail címen.Előre is köszi.