HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS

ÜTŐS

EFFEKT

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

.

IRODAI ESZKÖZÖK

KONYHAI KÉSZÜLÉKEK

MULTIMÉDIA

HÁZTARTÁSI KÉSZÜLÉKEK



A FÓRUM legfrissebb témái

Csöves Gitárerősítő

2019. augusztus 18

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2019. augusztus 18

LINE6 - VARIAX

2019. augusztus 18

***YAMAHA billentyűsök

2019. augusztus 18

Jónás Tamás (instrume

2019. augusztus 18

Fotók, képek, GALÉRIA

2019. augusztus 17

Gitáreffektek

2019. augusztus 17

Tranzisztoros gitárerő

2019. augusztus 16

Offtopic

2019. augusztus 16

GITÁRLÁDÁK

2019. augusztus 15

***JACKSON***

2019. augusztus 15

Z e n é s z V I C C E K

2019. augusztus 13

Mutameg!

2019. augusztus 13

DalSZöveg Írás

2019. augusztus 13

Mákosamp és válogatott f

2019. augusztus 13

Pickupok

2019. augusztus 12

Akusztikus gitárok

2019. augusztus 11

***FENDER***

2019. augusztus 03

FRAMUS gitárok

2019. július 31

Barkács

2019. július 31

Vizelde

2019. július 30

BALkezes Gitárok

2019. július 27

***GIBSON***

2019. július 26

R O L A N D szintetizá

2019. július 25

K O R G szintetizátoro

2019. július 25

In Memoriam...

2019. július 24

Különleges erősítők

2019. július 23

DIGITÁLIS ZONGORÁK

2019. július 23

***IBANEZ***

2019. július 22

***BOSS GT-100 ! ! !

2019. július 21




HANGMESTER.HU AKCIÓ
GHS Gitár Heveder, Nylon, Bézs
gitár heveder

GHS Gitár Heveder, Nylon, Bézs


Akciós ár:
1 790 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
GHS Gitár Heveder, Nylon, Kék
gitár heveder

GHS Gitár Heveder, Nylon, Kék


Akciós ár:
1 790 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Eko CS10
klasszikus gitár

Eko CS10


Akciós ár:
19 900 Ft



hangszermagazin.hu

Bővült mikrofonkínálatunk: RODE NT-USB!
2019. augusztus 15.





hangszermagazin.hu

Megérkezett az új alvós füldugó - Alpine SleepSoft
2019. augusztus 15.







Legfrissebb használt hangszerek:
KORALA
14 000 Ft
KORALA
14 000 Ft
- no name
25 000 Ft
Washburn
35 000 Ft
Focusrite
35 000 Ft
Casio
90 000 Ft
Korg
0 Ft

10 000 Ft

10 000 Ft

20 000 Ft
YAMAHA
0 Ft
Laney
73 000 Ft

K O R G szintetizátorok
KORG szintetizátorok

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... >500 >>1000 Utolsó

Girja 2014-08-05 21:01 |  #15151
Girja írtaSziasztok! Azt szeretném megkérdezni,hogy a KORG PA 600 menüjében hol találom a billentyű mód változtatást? Mint pl:Yamiban a multi finger stb... mód,nem találtam a leírásában... mibe menjek bele az átállítási lehetőségeket hol találom?

?? Azért köszi a segítséget!!
Válasz 'Girja' hozzászólására (#15150)

Girja 2014-08-04 12:43 |  #15150
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni,hogy a KORG PA 600 menüjében hol találom a billentyű mód változtatást? Mint pl:Yamiban a multi finger stb... mód,nem találtam a leírásában... mibe menjek bele az átállítási lehetőségeket hol találom?

forissandor2014-08-03 17:34 |  #15149
Hahó!
Eladó lett egy Korg Pa800. Műszakilag kifogástalanul működik, esztétikai hibák akadnak. Puha tok jár hozzá illetve egy haknikész songbook. Mp3 nincs benne. Ára fix 300.000.


JUZO2014-08-03 16:34 |  #15148
Sziasztok!
Eladó egy kizárólag szobában használt másfél éves kitűnő állapotú Korg Krome 61.
(érintőképernyős, színes kijelzős)
Profi kemény tokkal, és igény esetén állvánnyal és pedállal.
Mindennel együtt 240.000Ft
Csak a szinti 215.000Ft
juhaszzoli60 kukac gamil pont com

Girja 2014-08-03 09:11 |  #15147
Sziasztok!
Újra csatlakoztam a Korgosok lelkes táboráhozegy KORG PA 600- "személyében"
Újra érintő képernyő jó kis gép,de ha a PEN-t BK-5 tempóban és szisztémában olvasná be, akkor "királyság " lenne(lett volna)Abban a gyors egyszerű mappák elérhetőségében a Roland verhetetlen.De semmi nem tökéletes.Azért az elsőre még fura,hogy a stílusok csak az érintőn keresztül érhetők el.Viszont a színes nagy kijelző kárpótol(hat)ja az embert.
Sziasztok! Jó pihit és lelkes hangszer "piszkálást" kívánok mindenkinek!

jozsihome 2014-07-26 00:39 |  #15146
Ez tényleg remek hír. Nekem egyelőre nem indul el ez a verzió, de majd szabi után megpróbálom. Köszi a búvárkodást és a találatot
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15145)

vénkecske 2014-07-25 09:31 |  #15145
jozsihome írtaAz XP-vonalat nem tudom, minden esetre nálam az aldanból 2.0.16 verzió van, 2011-es, a kronost is kezeli már. Míg a pcgtools csak offline eszköz, és csak pcg fájlból működik, az aldan kommunikál a hangszerrel, tehát kiküldhető az elkészült beállítás. Ez nagy előny lenne elvileg, de nálam nem működik, de ez vagy win7 gond, vagy csak az én rendszerem zakkant, mert az M50 editor sem megy, mióta win7-et használok.

Óhohóóó! Jó hírem van!
Pár nappal ezelőtt nem indult el a telepítése sem az Aldan Lib 2.0.16-nak.
a ismét megpróbáltam, most meg simán felment... a tököm érti!
Viszont nálam sem ment online, mikor setupolni akartam a midi device-t, lehalt egyből (pedig az usb driver ok, mert az M50 editorral műxik). Viszont!!!
Van egy ALDAN III verzió ITT, igaz triál, de csak annyit korlátoz, hogy egyszerre 2 pcg-t lehet megnyitni, meg 2 performancet enged egyszerre szerkeszteni.
De viszont ebben lehet konfigolni a midi ki-bejáratokat gond nélkül, és ami patchra kattintasz, már küldi is a hangszerbe, és lehet nyomkodni a hangot!
Jozsihome próbáld ki, ez tényleg nagyon hasznos ! A progi írója ITT referál a lehetőségekről.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15144)

jozsihome 2014-07-25 05:58 |  #15144
Az XP-vonalat nem tudom, minden esetre nálam az aldanból 2.0.16 verzió van, 2011-es, a kronost is kezeli már. Míg a pcgtools csak offline eszköz, és csak pcg fájlból működik, az aldan kommunikál a hangszerrel, tehát kiküldhető az elkészült beállítás. Ez nagy előny lenne elvileg, de nálam nem működik, de ez vagy win7 gond, vagy csak az én rendszerem zakkant, mert az M50 editor sem megy, mióta win7-et használok.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15142)

vénkecske 2014-07-24 22:50 |  #15143
Ja igen, és a PCG-toolsnak van FB oldala is, asszem ott beszéltem M.K.-val még a májusi verzió előtt.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15140)

vénkecske 2014-07-24 22:48 |  #15142
Na épp ez a gondom nekem is a PCG Tools-zal, hogy kicsit nehézkes és kiforratlan :) Persze ajándék lónak ....
Az Aldant én is láttam , de amit sikerült lehúznom a netről, az a telepítő sajnos el sem indult nekem xp-n. Pedig a
key is megvan valahonnan, amit egy hivatalos oldalon adtak közzé (gondolom pont mert a szerző letett a további karbantartásról). A felülete pedig szimpatikus volt a kép és a leírás alapján.

Létezik valami Karma-lab progi is, amivel a Karmát és az M3-at lehet emulálni az M50-en keresztül egy számítógépes programmal. Igaz az színpadi környezetben nem épp nyerő összeállítás, csak otthoni örömködésre - gondolom.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15140)

vénkecske 2014-07-24 22:40 |  #15141
Most épp a melóhelyen ügyelek, de ha otthon eszembe jut a hét végén, valahová feltöltöm, és megnézzük, kinek mije van ? :)
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15139)

jozsihome 2014-07-24 22:31 |  #15140
Szia Vénkecske,
A PCG Tools nagyon jó kis eszköz, és Michel Keizers gyakran frissíti a cuccot a visszajelzések alapján. Lehet bátran írni neki észrevétel esetén. Bizonyos funkcióknál azért nehézkes, kiforratlan még szerintem funkcionálisan, de azért ezzel rakom össze általában a setlisteket fellépésre például.
A másik az Aldan Librarian, ennek vélhetően megállt a fejlesztése, de ami van, az jó, sok tekintetben többet tud a pcg toolsnál.
Más értelmes eszközt nem ismerek az adott célra. Nyilván jól tudod, hogy a pcg fájlformátum mellett a szintézis kereteken belül lehet hangszerek között átvinni a beállításokat, de ezt nem is kellett volna mondanom. Üdv J
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15138)

steriles2014-07-24 21:20 |  #15139
Vénkecske! Esetleg lehetne róla szó hogy megosztod velem azt a pcg gyűjteményt? Nagy segítség lenne...
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15138)

vénkecske 2014-07-24 19:29 |  #15138
Teljesen egyetértek, ha egy hangszínt a szerkesztője monofonikusra állított, akkor annak oka van. Valószínű glissandósra szerkesztette (egyik hangról a másikra valamilyen idejű folyamatos átúszást állított), amivel ugye polifonikus módban érdekes eredmények születnének pl. hármashangzatok fogása közben.
Egészen biztosan lehet az M50-ben találni ahhoz a mono hangszínhez hasonló synth hangot, ami nem poly, és akár harmóniát fogva is megfelelően megszólal.

De ha már szóba került az M50... sikerült elég sok jobbnál-jobb pcg készletet begyűjtenem innen-onnan. Jó lenne a sokból végre egy saját ízlésnek megfelelőt összebarkácsolni.
Érdekelne, hogy a hangszerben tapasztaltabb kollegák melyik pcg vagy combi szerkesztőt használják, melyiket találjátok kezesebbnek, egyszerűbbnek?
PCG-tools? M50 Editor? esetleg a Kronoshoz vagy M3-hoz készültekkel is lehet próbálkozni ?
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15137)

jozsihome 2014-07-24 16:13 |  #15137
steriles írtaHello! M50-esben a synth hangszínek jónéhánya monofonikus .. hiába akarok egyszerre több billentyűt lenyomni,akkor nem szól... Hogyan tudom ezeket átállítani hogy polifon legyen?

Tipikusan a leadek monofonikusak. Ha nem lennének azok, akkor a legato és portamento dolgok nem nagyon lennének értelmezhetők. Program basic lapon lehet állítani. Fontos, hogy kombiban a Timbre param lapon felülírható, tehát a program módosítása nélkül a kombiban eltérő setup használható. Lead hangszínt csak megfontolás után érdemes polifonikussá tenni, illetve más paraméterek (különös tekintettel a portamento és a release time) módosítására is szükség lehet az elérni kívánt hatás függvényében.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15135)

steriles2014-07-23 22:09 |  #15136
Még egy kér(d)és: Remek ez a Hennessy című Szenes nótának kottája vagy midije valakinek esetleg megvan é?? Kérem aki tud segítsen és ossza meg velem... Köszönöm!

steriles2014-07-23 21:04 |  #15135
Hello!
M50-esben a synth hangszínek jónéhánya monofonikus .. hiába akarok egyszerre több billentyűt lenyomni,akkor nem szól... Hogyan tudom ezeket átállítani hogy polifon legyen?

MFDD 2014-07-19 08:38 |  #15134
Sziasztok - nagyon régen voltam már itt - korg pa 50 kijavitott midi alapjaim nem tudom lejátszani a sz.gépen- vanbasco - , és a hangszeren sem.Igaz a cakewalk lejátsza de ha floppyra mentem a hangszer nem játsza le .Segitséget kérek töletek . - az ékezeteket néztem

korgcsa2014-07-18 12:10 |  #15133
Hreskonet, tudnál elérhetőséget adni nekem? A nevemre kattintva találsz címet.

Üdv! Csaba

Enter 2014-07-14 23:55 |  #15132
Apelláta írtaEnter! A két legjobb Korg szerviz a pesti Hangszervíz (ez a Korg központi szervize), illetve a kecsi által javasolt bagodi Syncopa.

Köszi szépen..
Válasz 'Apelláta' hozzászólására (#15131)

Apelláta2014-07-14 23:46 |  #15131
Enter!

A két legjobb Korg szerviz a pesti Hangszervíz (ez a Korg központi szervize), illetve a kecsi által javasolt bagodi Syncopa.

Enter 2014-07-14 15:08 |  #15130
oké
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15129)

vénkecske 2014-07-14 12:01 |  #15129
Mondom nem csak idő kérdése : a hibajelenség alapján hiába nézegetem, oda kevés vagyok.
Válasz 'Enter' hozzászólására (#15127)

vénkecske 2014-07-14 11:59 |  #15128
De igen: Bécsben a Förstl zongoraszalon a Korg szerviz felveő úgy tudom. Itt
Válasz 'Enter' hozzászólására (#15126)

Enter 2014-07-14 11:51 |  #15127
Vagy 1 hét múlva esetleg lenne idöd megnézni ?)
Válasz 'Enter' hozzászólására (#15126)

Enter 2014-07-14 11:28 |  #15126
Kecsi bácsi közelebbi szerviszt nem tudsz?
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15125)

vénkecske 2014-07-14 10:39 |  #15125
De igen. Viszont csak akusztikus hangszereket javítanak :(
Válasz 'Enter' hozzászólására (#15124)

Enter 2014-07-14 10:20 |  #15124
Szia Itt nem foglalkoznak javitással ?

vénkecske 2014-07-14 10:04 |  #15123
Bagod.
Zalaegerszeg mellett, a Syncopa hangszerbolt és szervizt próbáld meg.
Van honlapjuk is, beszélj velük előbb.
Válasz 'Enter' hozzászólására (#15122)

Enter 2014-07-14 08:01 |  #15122
Szia Kecsi bácsi! Ok -Esetleg tudnál egy ilyen szakszervizt a környéken?

vénkecske 2014-07-14 07:58 |  #15121
Szia Enter!
Ezek után sajnos már nekem sincs tippem, inkább egy szakszerviz megkeresését javasolnám. Akár elektronika hiba is lehet, esetleg speckó alkatrész kellhet - amihez nekem nincs hozzáférésem.
No meg időm se lenne rá most sajna.
Válasz 'Enter' hozzászólására (#15120)

Enter 2014-07-14 00:27 |  #15120
vénkecske írtaAkkor szinte egyértelműen a billentyűk alatti érintkező panel koszolódása, esetleg folyadék belefolyhatott. Kapd szét, és takarítsd : ki a gumikat szedd le, tisztaszesszel vagy enyhén szappanos vizes ruhával töröld át alaposan az egész panelt és a gumik érintkező pogácsáit!

Szia - tiszta szesszel át töröltem,söt a gumicsikot megforditottam -átcseréltem.De sajnos nem hozott eredményt-A split gombbal elválsztottam a kiséretet a 3.oktávig és most hallom , hogy a 3. oktávnál is úgyanaz a jelenség.A DO hang vacakol mintha egy tercet hozna-

Kecsi bácsi elvihetném hozzád, megjavitanád ?







-
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15119)

vénkecske 2014-07-13 15:03 |  #15119
Akkor szinte egyértelműen a billentyűk alatti érintkező panel koszolódása, esetleg folyadék belefolyhatott.
Kapd szét, és takarítsd : ki a gumikat szedd le, tisztaszesszel vagy enyhén szappanos vizes ruhával töröld át alaposan az egész panelt és a gumik érintkező pogácsáit!
Válasz 'Enter' hozzászólására (#15118)

Enter 2014-07-13 14:16 |  #15118
akkor hozza ha az F és az Á hang lenyomva van,külön-külön jól hozza

Enter 2014-07-13 14:14 |  #15117
- az F hang jól szól - az Á hang is - viszont a C hang valahogy másképp szól, mintha hozna egy tercet

Enter 2014-07-13 13:40 |  #15116
-letöröltem mindent, most nincsen ritmus rajta - semmi gyári beállitás - a hiba újra
fenn áll F DÚR HELYETT Cisz dúr

Enter 2014-07-13 13:20 |  #15115
ugyan ott az F4 be hozza rendesen -úgye az alaptól számitott 4. hangot, viszont egy fél hanggal lenneb az alaphangtól számitott - ott már hamis beáll a Cisz dúr

Enter 2014-07-13 13:18 |  #15114
Az elöbb jól szól - 2 számot játszodtam, a 3 - nál vissza állt a hiba - erösebb Strings hangszn szólal meg egy rövidebb idöre. -

Apelláta2014-07-13 13:01 |  #15113
Nem akarlak elkeseríteni, de egyre inkább szerviz lesz belőle.

Apelláta2014-07-13 12:57 |  #15112
Bár engem nem visz előrébb az ötletelésben, de azért az tényleg érdekes kérdés, hogy minden gyári stílusnál, vagy csak egyeseknél produkálja ezt a jelenséget? Maszek stílus azért nem jön itt képbe, mert a restore telepítéssel azok úgy is törlődtek.

Apelláta2014-07-13 12:55 |  #15111
Kecsi!

Beállítási gond biztos nem lehet, mert az általa telepített restore fájllal minden vissza áll gyári értékre, ami ugye meg nem produkálhatná ezt a jelenséget.

Enter 2014-07-13 12:05 |  #15110
Szia, Kecsi bácsi -Pista Innen másoltam ki és telepitettem az adatokat. -Mindkettöt - Olvastam,hogy bekapcsolás elött - floppy bent és a FADE IN gombot nyomva tartottam,hogy töröljön le mindent,és azután telepitette magától a rendszert -Majd telepitettem az 5 db. fájlt a floppyról. Külömben észrevettem, hogy nem mindig csinálja,mondjuk 2x jól hozza, 3x meg nem. Szerinted a kontakt gumi is lehet ? ? megpróbáljam kibontani? ?

vénkecske 2014-07-13 10:16 |  #15109
Az oprendszer újrarakásán felül a "preload" adatokat is le kéne cserélni a gyáriakra ha még nem tetted meg (Pa60_res_v100.zip).
Ezek tartalmazzák a gyári stílusbeállításokat is.
Ha most került hozzád a hangszer, nem hinném hogy sokat zavarna, ha elvesznének a házilag bütykölt stílusok meg setek.
Viszont nagy a valószínűsége hogy ott van a kutya elhantolva...
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15108)

vénkecske 2014-07-13 09:46 |  #15108
Akkor ez nagyon érdekes hiba lesz, mert ha full keyboard módban jók a hangközök, akkor az akkordfelismerést már az oprendszer intézi, tehát ha jó az os. akkor annak is jónak kellene lennie.
Még egy kérdés: minden stílusnál fennáll ez a probléma? Esetleg csak külső szerkesztettnél, vagy minden gyárinál is?
Meg kéne nézni mégiscsak azokat a stílus recognition beállításokat amit korábban említettem, és átváltani másikra, hogy minden variációban megvan-e a gond.
Amúgy meg az előző tulajt csesztetném a dolog miatt, és vissza lehetett volna csinálni a boltot ha ez időben kiderül. Ha tudott róla, ha nem.
Válasz 'Enter' hozzászólására (#15106)

Apelláta2014-07-13 02:32 |  #15107
Hát akkor passz részemről. Főleg, ha külön jól szólnak a hangközök csak az akkordnál nem, ráadásul csak ennél, és még az újratelepítések sem segítettek.
Nekem anno a hangközök is elmentek, és nem a Global-ban volt elállítva a skála. Én akkor újra telepítettem a factori adatokat és az OS-t, és minden helyreállt. Sajnálom.

Enter 2014-07-12 20:34 |  #15106
ok - most már tudom - úgyanaz csak másképp tömöritve - Apelláta már többször telepitettem az os - t és a 5 fájlt is - de még fenn áll a hiba .? ? ?

Enter 2014-07-12 20:31 |  #15105
Enter írtaApelláta írtaEnter! Mit telepítettél újra? Csak az OS-t, vagy a restore (factory backup) fájlt is?Szia - az os-t ,tudod van benne az a 3 darab fájl és az 5 darab floppyról az anyagot.

Szia Apelláta ! Innen volt a let0ltös - kérdezni szeretném, hogy az a .sit fájl az mire való? azt is kell telepitenem ?
Válasz 'Enter' hozzászólására (#15103)

alfa 2014-07-12 19:14 |  #15104
Sziasztok tisztelt fórumozók!
Eladó KORG Triton LE76 hangszerem. Gyári állapot. EXB-SMPL bővítés, 2x32MB simm slott kártya, 128MB smartmédia kártya, Magyar gépkönyv, hálózati adapter, hozzá készített profi keménytok. Ár: 125 ezer forint. Beszámítás,csere érdekel értékegyeztetéssel, Pl. M50 73, TR 76 ,de más is...... Köszönöm.

































Enter 2014-07-12 03:55 |  #15103
Apelláta írtaEnter! Mit telepítettél újra? Csak az OS-t, vagy a restore (factory backup) fájlt is?

Szia - az os-t ,tudod van benne az a 3 darab fájl és az 5 darab floppyról az anyagot.
Válasz 'Apelláta' hozzászólására (#15102)

Apelláta2014-07-12 00:30 |  #15102
Enter!

Mit telepítettél újra? Csak az OS-t, vagy a restore (factory backup) fájlt is?

Enter 2014-07-11 22:32 |  #15101
Szia Kecsi bácsi - Pista -! Persze, rendesen lehet skálázni - minden hang jó,nem hamis ..

vénkecske 2014-07-11 16:31 |  #15100
Hogyha kikapcsolod az arrangert (automata kíséretet) , akkor ott alul rendesen lehet skálázni ?
Válasz 'Enter' hozzászólására (#15098)

hreskonet2014-07-11 15:22 |  #15099
Köszönöm a mélyreható, részletes fusion ismertetést és nagyott billentettél az alesis irányába a mérlegen! Már csak az időfaktort kéne kizárni, ugyanis nem tudom hogy fog összejönni, hogy meghirdetem, elkel, megveszem, beállitom mindezt két hétvége között? De ez már legyen az én gondom ugyebár. Tehát akkor kezdem itt: 120-ért veszem és 120-ért adom ha kell valakinek szóljon mert meg lesz hirdetve és annyiért szerintem elviszik. Mármint a Korg Tr-t!
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#15096)

Enter 2014-07-11 15:21 |  #15098
Apelláta írtaSzia! A legegyszerűbb az lenne, ha csinálnál egy ALL.SET mentést, amivel kimented a szinti teljes tartalmát egy általad elnevezett SET könyvtárba. Majd onnan miután újra telepítetted a Korg oldalról letölthető Rerstore (Factory Backup) fájlt, és a gép visszaállt gyári állapotra, az általad elmentett SET könyvtárból az egyes elemeket (styl, prog, perf) vissza tudod tölteni a szintibe. Csak az a baj, hogy a felülírt gyári stílusokat nem olyan könnyű kimenteni a hangszerből! Hiába kapcsolod ki a gyári stílusvédelmet (Fact. Style Protect), az ALL.SET mentésnél nem menti ki azokat! Csak sziszifuszi módon, bankonként engedi kimenteni a következők szerint. A gyári stílusvédelem kikapcsolása: 1. DISK gombot megnyom 2. MUNU gomb 3. Utilities-t a képernyőn kiválasztani 4. PAGE+ gombbal egyet lapozni az Util2 oldalra 5. Fact. Style Protect: Off-ra állítani A felülírt gyári stílusbankok kimentése SET könyvtárba: 1. Egy üres floppy a szintibe 2. DISK gomb 3. MENU gomb 4. Save-t a képernyőn kiválasztani 5. Megjelenik a képernyőn az ALL.SET könyvtár 6. F3 (OPEN) gombbal megnyitni 7. A képernyőn kiválasztani a STYLE könyvtárt 8. F3 (OPEN) gombbal megnyitni 9. Ekkor meglátod a szinti 1-16 gyári (jelen esetben általad felülírt) és 1-3 user style bankjait 10. Kiválasztod mondjuk az 1-es gyári bankot 11. F2 (SAVE) gomb 12. F1 megnyomni, ha nincs fölötte az FD felirat 13. A képernyőn megjelenik egy NEW_NAME.SET könyvtár, amit ha akarod átnevezheted, de hagyhatod így is 14. F2 (SAVE) gomb 15. A képernyőn megjelenik a létrehozandó SET könyvtár BANK hely listája, ahol meghatározhatod, hogy melyik helyre mentse ki a 10-es pontban kiválasztott 1-es gyári bankot. Logikusan az 1-es helyet célszerű választani. 16. F2 (SAVE) gomb 17. ENTER gombbal le ok-ézni, és már ki is mentődött az 1-es gyári bank a SET könyvtár 1-es helyére Ha többi bankot is ki szeretnél menteni, akkor a 2-es ponttól megint meg kell mindent ismételni. Csak mondjuk a 10-es pontban már a 2-es gyári bankot választod. A 13-as pontban ugyan azt, az előzőekben létrehozott SET könyvtárat választod ki. Valószínű más nem is lesz a floppyn. Mindig ebbe kell belementened az összes bankot. A 15-ös pontban logikusan a 2-es mentési helyet célszerű választani. Ha minden szükséges stílus bankot kimentettél, ezután már újra telepítheted a Restore és az OS fájlokat. Majd ha a hangszered visszaállt az eredeti gyári értékekre, és már nem szól hamisan, kezdődhet a stílusbankok visszatöltése. De előtte ellenőrizd le, hogy a gyári stílusvédelem ki van e kapcsolva. A kimentett stílusok visszatöltése: 1. A kimentett stílusokat tartalmazó floppyt a szintibe 2. DISK gomb 3. MENU gomb 4. Load-ot a képernyőn kiválasztani 5. A képernyőn kiválasztod a kimentett stílusokat tartalmazó SET könyvtárat 6. F2 (LOAD) gomb 7. ENTER gombbal le ok-ézni és már olvassa is az összes stílus bankot befelé Hajrá!

Szia Apelláta ! Nagyon szépen köszönöm az útbaigazitást.Újra telepitettem de sajnos még mindig fenn áll a hiba . 2. megforditásban jól hozza az akkordot de az alap megforditásban, viszont nem. - F4 is behozza, rendesen- de alap f. Cis dúrt hoz.Valami más ötleted lenne ?
Válasz 'Apelláta' hozzászólására (#15095)

korgcsa2014-07-11 14:57 |  #15097
steriles írtaAha így már értem. Na majd meglátjuk mit hoz az élet, egyelőre megpróbálok külön combó nélkül boldogulni.Mert ugye ha jól értem akkor így a billentyűkombó nem azt a célt szolgálja mint a gitárosoké mert az övéké mikrofonozva megy a PA rendszerbe míg az én esetemben a kombó csak nekem szolgál támasz gyanánt hogy halljam külön magam...

Csak egy kicsit kotyogok hozzá a hangosítás témához. Jómagam éppen 20-dik éve játszom egy 6 fős country zenekarban... Fő profilunk a városi rendezvények, tehát nagyobb színpadok, de Pub-okban is megfordulunk.
A billentyű MINDIG vonalban megy. Ha van az embernek billentyű kombója, a PA felé akkor is a vonal jel van változatlanul tovább fűzve. Billentyűt nem mikrofonozunk kombóból!

A gitárosok azért szoktak ragaszkodni a kombó+mikrofonhoz, mert a gitár sound-hoz hozzá tartozik az erősítő fej és a hangszóró karaktere is... Ebben van reáció. De az sem ritka, hogy a kombó hangszóró bár szól, de az csak a gitáros komfortérzetét javítja, mert nem mikrofonozva van, hanem a gitár csak a fejig megy, amiből megkapja a megfelelő csöves karaktert, de a fejből már a gitár is vonalban megy tovább a PA felé.

Egy koncerten illik legalább 2 monitor útnak lenni, 4 hangszóróval, azaz 2 elöl, 2 hátul... így jut a dobosnak és a billentyűsnek is egy monitor út hátul, amibe megkapják amit kell. Ez ma már egy rendezvényen nem olyan nagy igény, sőt normális esetben mind a 4 monitorhangszórónak lehet(ne) saját útja. Kifelé a PA felé a zenésznek eszébe se jusson "keverni", vagy kombóból hangosítani, azért van ott a technikus, aki még a gitárkombókat is lehalkíttatja a zenésszel amennyire lehet és a PA-ba teszi bele amennyire kell a kimikrofonozott gitárt. A billenyűs DI-box-ba megy sztereóban és addig kér magából a monitorba, hogy hallja magát is és a többieket amennyire kell. Ha ez nem elég, akkor a billentyűs tehet magának plusz kombót, de szigorúan csak magának és nem kifelé... a hangot hozzá pedig vagy a szinti fülhallgató kimenetéből nyeri, vagy olyan kombót használ, amiből a sztereó vonaljelet tudja továbbfűzni a DI-box-ba.

Ez ma egy normális alap színpadi hangosítás, 2014-et írunk!!! 1994 óta zenélek, de ezt a szintet azóta mindenhol megütötték, illetve ahol nem, oda betettük a saját keverőnket és csak kimeneteket adtunk a PA és a monitorok felé, de az eredmény ugyanez lett.

A klubbozásnál már lehetnek furfangok. Rendszerint a gitárok kombóról tolják, a billentyű és az ének pedig PA-ra megy. A monitort pedig 1-2 monitorhangszóróból kell megoldani az ének és a billentyűs felé, a többi úgyis szól mint az állat. A sztereó billentyűkombó ez esetben szolgálhat monitornak ugyan, de valahogy az éneket akkor is meg kell kapnunk, ergó úgyis jön monitor, tehát a billentyű kombó felesleges. Megesett klubban, hogy magunk mögé kellett tenni a PA-t hogy halljuk mi magunk is... ennek a megoldásnak korlátot szab a mikrofon gerjedés, de egy elektromos dobnál ugye legalább 4-5 mikrofonnal kevesebb van a "színpadon" ami gerjedhet, egy énekmikrofonnal meg ki lehet játszani a gerjedést.
Ha az egész bulit kombóval kell hangosítani, az a legalja, de van ilyen is... Akkor megy mindenki kombóból, még a billentyűs is és rendszerint a billentyű kombón van hely az énekes számára is.

Összegezve: billentyű kombó kifelé max klubbokban szól, nagy színpadon max monitorként funkcionál csakis a billentyűs felé a saját komfortérzetét javítandó. Sőt nagy színpadon kifelé senkinek ne jusson eszébe hangosítani kombóról, sem billentyűsnek, sem gitárosnak.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15089)

korgcsa2014-07-11 13:59 |  #15096
hreskonet írtakorgcsa írtahreskonet írtaNa mégis csak megy a TR61, meghirdettem! Pályázok az Alesis Fusion-ra.A Fusion, több türelmet és tanulást igényel mint a TR, de százszor összetettebb is. Ha összejön a Fusion, készülj fel hogy meg kell vele dolgozni. De meg is hálálja. Olyanoknak való, akik hajlandóak kitartani egy hangszer mellett amíg megtanulják minden csínyját-binyját. Akkor aztán igazi kreatív cuccá válik a több hangmotorjával. Olyan csereberélőseknek mint én, nincs idejük rendesen megtanulni :)De azért alapból gondolom tudom használni, fellépésen mondjuk egy 20-30 mix összeállitásal, egy gyors programozással? Igazából hosszabb távra terveznék vele az itthoni "akusztik bend" családi zenekar felvételeihez.

Természetesen alapból is rengeteg holmi van benne, és rengeteg ritkán hallott sound. PROGRAM és MIX szinten is bármi kihozható belőle. Ha még az ember ráteszi, vagy eleve rajta találja a Hollow Sun készletet is - ami szinte alap felszereltség, de legalábbis rettenetesen könnyen beszerezhető -, akkor aztán tényleg sokrétű hangszer. Természetesen senki nem időmilliomos, ezért az a kijelentés, hogy bármit bele lehet tenni, csábító, de erősen időrabló folyamat. A titka, hogy nem kell agyba-főbe új dolgokat belerakni, hiszen a többezres elérhető készlet átnézése is hónapokba telhet, akkor minek azzal tölteni az időt, hogy konvertálgassak rá más készleteket, amikről nem is vagyok meggyőződve, hogy szükségem van-e rá, vagy nincs hasonló készlet a hangszerben.

Ettől függetlenül a lehetőség adott. Nekem a zenekaromban bevált a Kurzweil-re készült Steiway zongora sample pack, ezért konvertáltam és rátettem. Vagy egy full akusztikus banjo szett szintén Kurzweil-ből. De tettem bele saját doromb hangot is, sőt előfordult, hogy a gitárosunknak egyszerre kellett volna elektromosan kísérni és a sor elején egy tremolós lehúzást csinálni, hát odaállt a szintihez, bedugtuk, bemintáztam a tremolót és kiosztottam a legfölső billentyűre, onnantól én húztam be, de mégis a zenekarom hangszíne szólt és nem valami mű dolog.

Igaza van Jozsihome-nak. Hol szerettem a hangszert, hol nem, aztán lecseréltem, mert csereberélős vagyok, és legfőképpen türelmetlen. Most elmondom, mi volt a fő ok: a hangszernek van a szekvenszerben 32 MIDI és 8 AUDIO sávja... amikor elkezdünk egy SONG-ot, akkor üres a lap, nekünk kell létrehozni az egyes sávokat, aztán a MIDI sávokat linkelhetjük az AUDIO-kkal, hogy amikor egy midi szekvenszersávval meghajtok egy külső szintit, akkor egy adott audio sztereó páron szólaljon meg a hangszeren belül... ergó a hangszer használható egy komplett Midi központnak és keverőnek is, meg természetesen a saját szintimotorja is ott van a szekvenszer számára. Hogy ne kelljen minden alkalommal felépíteni ezeket a kapcsolatokat, sávszerkezeteket és audio linkeket, ezért készítettem egy SONG-ot, amit Template-nek kívántam használni, hogy minden munka kezdetekor ezt nyissam meg. Tökéletesen működött a hangszer, imádtam... Igen ám, de ha az elmentett SONG-ból próbáltam legközelebb behívni a Template-t, akkor az egész hangszer lefagyott. Kiderült, hogy ez is egy Bug... Nem lehet a Songban üres audió sáv... Semmi mást nem kellett volna tennem, csak újra felépíteni az alapállapotot és minden audio sáv elejére egy másodperc csendet felvennem és kész. De ez engem annyira felbosszantott, hogy építette újra a nyavaja, én ilyenkor meghirdet, elad, menjen a p...csába és kész. Pedig a probléma pofonegyszerűen orvosolható lett volna. Ezért emlegetem, hogy ha újra a kezeim közé kerülne, egy kis türelemmel többre vinné nálam.

A hangszer cseréről csakis a magam nevében nyilatkozhatok, egyáltalán nem biztos, hogy neked bejön a Fusion. De a magam nevében egy Korg TR-t már halálra unnék. Mondjuk az említett M50-nél már elgondolkoznék, de egy TR-el szemben a Fusiont választanám. Dacára annak, hogy Korg mániás vagyok és a Fusiont összetettebb kezelni... De azért azt is realizáljuk, hogy a Fusiont pont annyival összetettebb kezelni, amennyivel összetettebb maga a hangszer és a lehetőségei... Azért csak nézzünk rá a Fusion-ra: masszív alumínium ötvözet alul, felül az egész hangszer, 10(!) audio bemenet rajta, benne a winyó, plusz CF kártya, 4 szintimotor... például a Fusion VA szintije egy komlett Alesis Micron, de ott van még az FM és a Fizikai modellezés is. Amúgy a hangszert ha USB-n PC-re dugjuk, egy az egyben külső meghajtóként működik, vagyis winyóként rendszerezhetjük a teljes készletet rajta...

Végeredményben nem akarlak rábeszélni, csak tényeket közlök :) Mondom, egyáltalán nem biztos, hogy neked bejön... Nem ez lenne az első eset :)
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15064)

Apelláta2014-07-11 00:58 |  #15095
Szia!

A legegyszerűbb az lenne, ha csinálnál egy ALL.SET mentést, amivel kimented a szinti teljes tartalmát egy általad elnevezett SET könyvtárba. Majd onnan miután újra telepítetted a Korg oldalról letölthető Rerstore (Factory Backup) fájlt, és a gép visszaállt gyári állapotra, az általad elmentett SET könyvtárból az egyes elemeket (styl, prog, perf) vissza tudod tölteni a szintibe. Csak az a baj, hogy a felülírt gyári stílusokat nem olyan könnyű kimenteni a hangszerből! Hiába kapcsolod ki a gyári stílusvédelmet (Fact. Style Protect), az ALL.SET mentésnél nem menti ki azokat! Csak sziszifuszi módon, bankonként engedi kimenteni a következők szerint.

A gyári stílusvédelem kikapcsolása:

1. DISK gombot megnyom
2. MUNU gomb
3. Utilities-t a képernyőn kiválasztani
4. PAGE+ gombbal egyet lapozni az Util2 oldalra
5. Fact. Style Protect: Off-ra állítani

A felülírt gyári stílusbankok kimentése SET könyvtárba:

1. Egy üres floppy a szintibe
2. DISK gomb
3. MENU gomb
4. Save-t a képernyőn kiválasztani
5. Megjelenik a képernyőn az ALL.SET könyvtár
6. F3 (OPEN) gombbal megnyitni
7. A képernyőn kiválasztani a STYLE könyvtárt
8. F3 (OPEN) gombbal megnyitni
9. Ekkor meglátod a szinti 1-16 gyári (jelen esetben általad felülírt) és 1-3 user style bankjait
10. Kiválasztod mondjuk az 1-es gyári bankot
11. F2 (SAVE) gomb
12. F1 megnyomni, ha nincs fölötte az FD felirat
13. A képernyőn megjelenik egy NEW_NAME.SET könyvtár, amit ha akarod átnevezheted, de hagyhatod így is
14. F2 (SAVE) gomb
15. A képernyőn megjelenik a létrehozandó SET könyvtár BANK hely listája, ahol meghatározhatod, hogy melyik helyre mentse ki a 10-es pontban kiválasztott 1-es gyári bankot. Logikusan az 1-es helyet célszerű választani.
16. F2 (SAVE) gomb
17. ENTER gombbal le ok-ézni, és már ki is mentődött az 1-es gyári bank a SET könyvtár 1-es helyére

Ha többi bankot is ki szeretnél menteni, akkor a 2-es ponttól megint meg kell mindent ismételni. Csak mondjuk a 10-es pontban már a 2-es gyári bankot választod. A 13-as pontban ugyan azt, az előzőekben létrehozott SET könyvtárat választod ki. Valószínű más nem is lesz a floppyn. Mindig ebbe kell belementened az összes bankot. A 15-ös pontban logikusan a 2-es mentési helyet célszerű választani.

Ha minden szükséges stílus bankot kimentettél, ezután már újra telepítheted a Restore és az OS fájlokat. Majd ha a hangszered visszaállt az eredeti gyári értékekre, és már nem szól hamisan, kezdődhet a stílusbankok visszatöltése. De előtte ellenőrizd le, hogy a gyári stílusvédelem ki van e kapcsolva.

A kimentett stílusok visszatöltése:

1. A kimentett stílusokat tartalmazó floppyt a szintibe
2. DISK gomb
3. MENU gomb
4. Load-ot a képernyőn kiválasztani
5. A képernyőn kiválasztod a kimentett stílusokat tartalmazó SET könyvtárat
6. F2 (LOAD) gomb
7. ENTER gombbal le ok-ézni és már olvassa is az összes stílus bankot befelé

Hajrá!

Enter 2014-07-10 14:12 |  #15094
Apelláta írtaEnter írtaSzia Apelláta ! Köszi - újra telepőitem - igaz , hogy a gyári stilusokat felülirtam - azt hogyan lehet vissza tenni ? Vagy csak az óperációs rendszert telepitsem ? Szia! Ezt nem igazán értem. Az eredeti gyári állapotra akarod a stílusokat visszaállítani, vagy a már általad felül írt állapotot akarod az újratelepítés után?

Szia!


Az általam felül írt állapotot akarom az újratelepítés után -
Válasz 'Apelláta' hozzászólására (#15093)

Apelláta2014-07-10 08:57 |  #15093
Enter írtaSzia Apelláta ! Köszi - újra telepőitem - igaz , hogy a gyári stilusokat felülirtam - azt hogyan lehet vissza tenni ? Vagy csak az óperációs rendszert telepitsem ?

Szia!
Ezt nem igazán értem. Az eredeti gyári állapotra akarod a stílusokat visszaállítani, vagy a már általad felül írt állapotot akarod az újratelepítés után?
Válasz 'Enter' hozzászólására (#15073)

Apelláta2014-07-10 08:50 |  #15092
Tapasztalatom nincs, de azt mondják, hogy a Behringer,Alto, Phonic-nál gagyibb. Pedig azok sem nagy márkák. Bár azoknak azért egyes termékeik el vannak találva.

steriles2014-07-10 07:28 |  #15091
Van valakinek tapasztalata az OMNITRONIC cuccokról? Tényleg olyan sz.r mint amilyen olcsó????

steriles2014-07-09 13:44 |  #15090
jozsihome! Amit tudsz eladó combo-t,az milyen és mi lenne az ára?

steriles2014-07-09 13:12 |  #15089
Aha így már értem. Na majd meglátjuk mit hoz az élet, egyelőre megpróbálok külön combó nélkül boldogulni.Mert ugye ha jól értem akkor így a billentyűkombó nem azt a célt szolgálja mint a gitárosoké mert az övéké mikrofonozva megy a PA rendszerbe míg az én esetemben a kombó csak nekem szolgál támasz gyanánt hogy halljam külön magam...
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15087)

hreskonet2014-07-09 13:10 |  #15088
jozsihome írtahreskonet írtaMi zömében falunapokon, motoros találkozókon, rock fesztiválokon zenélünk és eszembe se jutott még csak véletlenül sem, hogy saját combóról menjek kifelé! Mindig vonalból megyek és monitorba azt kérem mindig ami kifelé megy. De ez persze lehet egyéni igény. De a vonal az szerintem nagyszínpadon is a legprofibb hangzást hozza. Bízzuk már rá a hangtechnikusra a keverést ne mi akarjunk már mixelgetni! Szerintem.Igazad van, de egyrészt próbán így működöm, szóval keverek magamnak és nem is megy tovább a jel, másrészt jártam úgy beálláskor, hogy odadobtak 1 db jack-et, hogy ez a billentyűé, én meg ott álltam a két szintimmel, és nem tudtak adni még egy elég hosszú kábelt a stageboxig és pont nálam sem volt. Ahogy említettem, nem mindig ideálisak a körülmények, és az előzetes egyeztetés sem megy mindig olajozottan.

Maximálisan egyet értek, ideális körülmény nincs, legfeljebb közeliteni szokott hozzá amikor összeszokott hangositókkal dolgozunk és már ismerik adott esetben a szokásainkat is de amikor teljesen új helyen új gárdával akkor persze fel kell készülni a legextrémebb dolgokra is. Ezért van nálunk pl. mindig egy-két plusz monitor, kis keverő, füles meg saját tartalék kábelek. Tehát a lényeg, hogy tuti recept nem létezik! Persze ilyen szinten. A nagyszinpadi koncertek már egy más világ. Hát a próba az meg megint más lapra tartozik: A gitárosok visitanak mintha mindent ki kéne adni magukból én meg tologatom a hangerő potikat, ahogy csak birom!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15085)

jozsihome 2014-07-09 12:21 |  #15087
Szia steriles, az alapfelállás tehát az, hogy van kombód és van monitorod is. Előbbin magadat hallod, a monitoron meg egy jó mixet (kevesebb billentyűvel, ahogy Vénkecske írta). Pont.
Extra: Mivel az én kombómnak sok bemenete van, meg tudom csinálni, hogy ha nincs saját monitorom (általában nem jut), akkor a szintiket adom a PA felé DI-boxszal, de tovább is megy a jel a kombómra. ÉS a legközelebbi monitorládából továbbfűzve kapok egy mixet, amit be tudok keverni a saját jelem mellé a saját kombómba is. Ez a mix nem ideális, de legalább hallom az énekest, és annyi plusz billentyűt keverek hozzá, amennyi nekem kell. Remélem, így érthető. Végül is a monitor és a kombó funkció egyesül ebben a felállásban. A mixben meg kell egyeznem a másik taggal, akinek továbbjövök a monitorjáról.
Ennek hátránya,hogy dob is lehet a mixben, és aggódtam már, hogy nagyobb hangerőnél a nagydobot ki fogja-e bírni a kombó - eddig kibírta "Pöcs" kategóriájú kombóval ezt nem is merném megtenni.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15081)

jozsihome 2014-07-09 12:12 |  #15086
Természetesen egyetértünk, és gratula szupi ládádhoz Megint a tapasztalatok miatt erősítettem meg, hogy a PA cuccra kell a billentyű: amúgy nívós budai rockkocsmában nem tudtam rávenni többszöri próbálkozással sem a helyi embert, hogy adja ki a billentyűt a PA-ra. Mert hogy kicsi a hely (tényleg az), meg hogy ne volna elég a 120 wattos rolandom (tényleg állat amúgy). Na, természetesen szarul is szóltunk és nem lehetett hallani jól a billentyűt, a színpadon közben meg jó nagy hangzavar volt. Hangilag az egyik legrosszabb élményem volt az az este emiatt.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15082)

jozsihome 2014-07-09 12:00 |  #15085
hreskonet írtaMi zömében falunapokon, motoros találkozókon, rock fesztiválokon zenélünk és eszembe se jutott még csak véletlenül sem, hogy saját combóról menjek kifelé! Mindig vonalból megyek és monitorba azt kérem mindig ami kifelé megy. De ez persze lehet egyéni igény. De a vonal az szerintem nagyszínpadon is a legprofibb hangzást hozza. Bízzuk már rá a hangtechnikusra a keverést ne mi akarjunk már mixelgetni! Szerintem.

Igazad van, de egyrészt próbán így működöm, szóval keverek magamnak és nem is megy tovább a jel, másrészt jártam úgy beálláskor, hogy odadobtak 1 db jack-et, hogy ez a billentyűé, én meg ott álltam a két szintimmel, és nem tudtak adni még egy elég hosszú kábelt a stageboxig és pont nálam sem volt. Ahogy említettem, nem mindig ideálisak a körülmények, és az előzetes egyeztetés sem megy mindig olajozottan.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15080)

hreskonet2014-07-09 09:27 |  #15084
Bocsánat a tabletem önállósitotta magát és elküldte még egyszer amit az este irtam! (és azért irok rövid i-val mert kiment a hosszú i a billentyűmön)

hreskonet2014-07-09 09:07 |  #15083
Mi zömében falunapokon, motoros találkozókon, rock fesztiválokon zenélünk és eszembe se jutott még csak véletlenül sem, hogy saját combóról menjek kifelé! Mindig vonalból megyek és monitorba azt kérem mindig ami kifelé megy. De ez persze lehet egyéni igény. De a vonal az szerintem nagyszínpadon is a legprofibb hangzást hozza. Bízzuk már rá a hangtechnikusra a keverést ne mi akarjunk már mixelgetni! Szerintem.

vénkecske 2014-07-09 08:22 |  #15082
Egy szóval sem mondtam,hogy a PA cuccra nem mehet a keyboardból, csak annyit hogy ha kizárólag oda megy, és nincs se monitor sem egy saját kombó a bill. mellett, akkor könnyen elnyomhatja a saját játékod visszahallását a többiek nyomulása (ahogyan Jozsi is említette).
Ha pedig van egy izmos sztereo keyboard combo melletted, a PA cuccra már arányában jóval kevesebbet kell a keverősnek adni , ami nyilvánvalóan javítja a hangminőséget összességében.
Nem véletlen álltam neki barkácsolni én is végre a mindenféle kis pöcsláda kombók után egy saját sztereo vadállatot :)


Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15080)

steriles2014-07-09 07:44 |  #15081
Jó reggelt ! Köszönöm mindenkinek a tapasztalatokat,véleményeket... Ne haragudjatok de most már nem tiszta nekem ez a felállás amiről itt szó esett... Ha a combós megoldásról beszélgetünk akkor ha jól képzelem mellettem ott van a billentyűm combója CSAK a billentyűm hangjával ugye? De akkor hogyan hallom a többieket? Vagy még pluszba kapok monitort is amibe mindannyian szólunk? Az elektromos dob az nagyon szuper cucc ha jól emlékszem Roland TD-20 modul Padtech cucokkal.... Eddig ahol szerepelgettünk ott úgy volt hogy kaptam monitort amibe hallottam magamat is és a bandát is én pedig a két 6.3-as Jack-kel mentem a keverőbe.. (bár itt még a bassgitár is így tett)

hreskonet2014-07-09 00:46 |  #15080
Mi zömében falunapokon, motoros találkozókon, rock fesztiválokon zenélünk és eszembe se jutott még csak véletlenül sem, hogy saját combóról menjek kifelé! Mindig vonalból megyek és monitorba azt kérem mindig ami kifelé megy. De ez persze lehet egyéni igény. De a vonal az szerintem nagyszínpadon is a legprofibb hangzást hozza. Bízzuk már rá a hangtechnikusra a keverést ne mi akarjunk már mixelgetni! Szerintem.

jozsihome 2014-07-09 00:05 |  #15079
Még valami: az elektromos dob (ha mechanikailag és a hangmintákat tekintve is minőségi (nem a Millenium vagy az Alesis alja), akkor istenkirályság, áldás és békesség . Sokkal, sokkal jobb, mint az akusztikus dobszerkó, sokkal jobban lehet keverni, hangosítani, végső soron a megszólaló zene jobb minőségű lesz általa.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15078)

jozsihome 2014-07-08 23:57 |  #15078
Sziasztok, én ebben pont benne vagyok, és kell, de egyrészt inkább monitor és keverő célokra (ha több hangszert használsz), másrészt azért lehet nélküle élni. Próbáltam így is, úgy is. Az 5 fő az már zenekar, a falunap meg feltétlenül koncertnek tekintendő hangtechnikai szempontból. Nagyon fontos, hogy a billentyűt akkor is ki kell adni a PA-ra, ha van kombó, de persze jó vonalból, nem kell miksi. Csak kombóról NEM lesz jó, ez 100%. Ha saját cucc van és meg lehet tenni, meg felkészülni rá stb. akkor szteróban tenném meg ezt. Azért fogalmazok így, mert egy rock klubban idegen PA cuccal és monitorokkal korlátozottak lehetnek a körülmények, én inkább ilyen szituban voltam. Ha kombó is van meg PA-ra is megy a jel vonalból, akkor kötelező a DI-Box. Én mindig viszem a saját 2 csatornás DI-boxomat is, ennek örülnek a helyi hangtechnikusok.
A másik oldalról: akkor NEM szükséges a saját kombó, ha próbán és színpadon kapsz SAJÁT monitort és saját mixet bele. A közösen használt, előre, tőled jó távol lerakott monitor szívás, semmit nem fogsz hallani belőle az irány és a távolság miatt, miközben a gitár/basszus kombó üvölt melletted (nekem még ott a dob is).
Öt fős zenekarnál már eleve nem jut általában saját monitor, viszont ha van saját kombód, akkor az monitorjelet is fogadhat, ha van elég bemenete. Ez már picit összetettebb felállás, ebbe most nem megyek bele.
Gitárkombót csak kényszerből használj, mert nincs tetejük (legalábbis nekem nem voltak jók a tapasztalatok kölcsön gitárkombókkal). Nekem Roland KC350 van (hálás köszönet Pityunak a tippért). Ez jó nagy, de a keverő része sztereó és ez fontos volt nekem. Kisebb verziók is szuperek lehetnek. Ismerős körben van most eladó (teljesen érdek nélküli számomra), szólj, ha érdekelnek a részletek.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15077)

vénkecske 2014-07-08 20:46 |  #15077
Jómagam is lagzis- bálos billentyűsként húztam le jó pár évet korábban egy duóban. Ott egy önkísérős hangszerrel és egy gitárossal, plusz énekkel kitűnően megfelelt egy PA rendszer. Gyakorlatilag egy 12 csatornás powermixerre, és a 2 hangfalára került a komplett kísérőautomatika, a gitár jele és a két mikrofon. Szépen kiszolgált bennünket szinte akármilyen zárt teremben a 2x300W (igaz az még békebeli 300W volt, meg a Peavey ládák is eredeti BlackWidow szórókkal!)
Azért egy 5 fős csapat már kicsit húzósabb és összetettebb jelet generál, mint az egyszem "dobgépes" szinti.
Egy kicsit javít a helyzeten hogy elektromos dobot használtok, mert azt azért könnyebben kordában tartható mint egy akusztikus. Viszont lehet már olyan dinamikus az is, hogy az ének alá keverve már komoly intermodulációs torzításokat okoz. Ha a 2-3 énekhang és a dob alá még bekeveritek a zongora , orgona basszushangját, ahhoz nagyon profi PA cuccnak kell lennie nagy erőtartalékokkal, hogy ne legyen belőle kása.
Nem egy akkora durranás beszerezni eleinte egy tranzis vagy icés 60-100W-os gitárkombót, már azon is el lehet indulni.
Az utóbbi időkben én is megfordultam hasonló 4-5 tagú csapatokban, ahol lájf dobszerkót püföltek - na ott már szinte kötelező hogy melletted ott duruzsoljon egy hangláda a saját játékodat visszahallgatandó. Különben egy idő után kénytelen leszel egy saját monitorládát kérni a keverőről hogy halljad magad. Akkor meg már majdnem mindegy hogy a saját kombód szól vagy a monitor.
De ezeket majd ha beindulnak a bulik, úgyis meg fogod tapasztalni .
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15076)

steriles2014-07-08 15:06 |  #15076
Korántsem profi zenekarrol beszélünk hanem egy amatőr és vendéglátós csapatról.tehát szerintem "nagy koncert alatt max a falunap jöhet szóba,amugy lagzik,bálok a fő terület... ilyen körülmények mellett is vegyek combot?
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15075)

vénkecske 2014-07-08 14:42 |  #15075
Nem vagyok tapasztalt, de bizony combózni szokták... Ha meg nagyobb koncert, a kombó vonalkimenetéből lehet adni a keverősnek. Jobb helyeken DI-boxon keresztül veszik le a jelet a keverő felé a zajok és brummok megelőzése miatt.

De vannak itt nálam sokkal koncert-tapasztaltabb kollegák, hallgasd meg az Ő véleményüket is.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15074)

steriles2014-07-08 13:08 |  #15074
Sziasztok!
Adva van egy 5-tagú zenekar ének,ritmusgitár,basszusgitár,billentyű és elektromos dob felállással. A két gitárosunk beruházott egy-egy megfelelő combóra,hogy ugye a hangosítás során gitáralapról menne a mikrofonba a hangjuk... mondogatják nekem hogy a billentyűt is combóra "szokták" rakni.... Tapasztalt zenészeket kérdem,hogy valóban nekem is combózni kellene? Nem jó ez így hogy kettő darab 6,3-as jack-kel megyek a keverőbe???? Ki hogy szokta csinálni? Várom a javaslatokat,tapasztalatokat....

Enter 2014-07-08 11:36 |  #15073
Szia Apelláta ! Köszi - újra telepőitem - igaz , hogy a gyári stilusokat felülirtam - azt hogyan lehet vissza tenni ? Vagy csak az óperációs rendszert telepitsem ?

Apelláta2014-07-08 00:29 |  #15072
Szia Enter!

Egyszer már én is jártam így a Pa80-al. Csak a Factory restore segített. Azt hiszem, az Op rendszert nem kellett újra telepíteni, de ha a Factory nem hoz megoldást, akkor arra is szükség lesz. Nekem ez megoldotta. Csak egyszer jártam így a 14 év alatt.

Enter 2014-07-07 17:22 |  #15071
Sziasztok ! Kérdezni szereteném töletek,hogy valaki találkozott már ilyen jellegü hibával - Korg Pa 60 hangszerem van , bekapcsoltam reggel és hamisan szól, lehet hogy valami elállitodott - ha az F - dúr fogom le akkor hamisan hozza alap forditásban.Megnéztem a hangok külön - külön jól müködnek .Segitenétek, mi lehet az oka ?

B-Trió2014-07-06 21:22 |  #15070
Sziasztok!
Korg I30-ról szeretnék véleményt kérni olyantól, akinek már volt
Kösz

hreskonet2014-07-06 21:02 |  #15069
jozsihome írtahreskonet írtaEz most a fusionra vonatkozik?Persze, igen. De nem lebeszélni akartalak róla, mert amúgy nekem is kéne , legalábbis megnézném és meghallgatnám közelről.

Az a helyzet, hogy én is mániákus cserélgetős vagyok bár a Tr az tetszik mert "kezes jószág" és próbálom is lebeszélni magam a cseréről de ahányszor megnézek egy felvételt a fusionról mindig átbillenek most itt ülök és játszok a különböző alap combikon, hogy visszabillenjek! Kiváncsi leszek, hogy ki nyer!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15068)

jozsihome 2014-07-06 20:37 |  #15068
hreskonet írtaEz most a fusionra vonatkozik?

Persze, igen. De nem lebeszélni akartalak róla, mert amúgy nekem is kéne , legalábbis megnézném és meghallgatnám közelről.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15067)

hreskonet2014-07-06 20:02 |  #15067
Ez most a fusionra vonatkozik?
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15066)

jozsihome 2014-07-06 18:19 |  #15066
Gyorsan brózoltam megint a témára, mert érdekel. Beszámolók szerint alapból, "soudwise", szóval a hangszínek minőségét tekintve elmarad a versenyben az azonos korú és kategóriájú társaival szemben. A "mit lehet kihozni belőle" más kérdés, de az emberi élet véges. És némi billegés után Korgcsa is csak eladta - pedig amikor legutóbb üzenetet váltottunk a témában vele, akkor épp megint beleszeretett . De ez régebben volt már.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15065)

jozsihome 2014-07-06 00:55 |  #15065
Szia hreskonet, én ezt biztosan nem kapkodnám el. A TR atombiztos módon alkalmas a zenekari feladatokra, "bevetésen" is volt már nálad, ha jól vettem ki, akkor sikerrel. A Fusion egy rendkívül innovatív kombináció, én is megkívántam korábban, de az M50-et pl. semmiképp nem adnám fel érte.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15064)

hreskonet2014-07-05 21:04 |  #15064
korgcsa írtahreskonet írtaNa mégis csak megy a TR61, meghirdettem! Pályázok az Alesis Fusion-ra.A Fusion, több türelmet és tanulást igényel mint a TR, de százszor összetettebb is. Ha összejön a Fusion, készülj fel hogy meg kell vele dolgozni. De meg is hálálja. Olyanoknak való, akik hajlandóak kitartani egy hangszer mellett amíg megtanulják minden csínyját-binyját. Akkor aztán igazi kreatív cuccá válik a több hangmotorjával. Olyan csereberélőseknek mint én, nincs idejük rendesen megtanulni :)

De azért alapból gondolom tudom használni, fellépésen mondjuk egy 20-30 mix összeállitásal, egy gyors programozással? Igazából hosszabb távra terveznék vele az itthoni "akusztik bend" családi zenekar felvételeihez.
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#15063)

korgcsa2014-07-05 20:56 |  #15063
hreskonet írtaNa mégis csak megy a TR61, meghirdettem! Pályázok az Alesis Fusion-ra.

A Fusion, több türelmet és tanulást igényel mint a TR, de százszor összetettebb is. Ha összejön a Fusion, készülj fel hogy meg kell vele dolgozni. De meg is hálálja. Olyanoknak való, akik hajlandóak kitartani egy hangszer mellett amíg megtanulják minden csínyját-binyját. Akkor aztán igazi kreatív cuccá válik a több hangmotorjával. Olyan csereberélőseknek mint én, nincs idejük rendesen megtanulni :)
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15062)

hreskonet2014-07-05 20:09 |  #15062
Na mégis csak megy a TR61, meghirdettem! Pályázok az Alesis Fusion-ra.

herr gyuszi2014-07-03 10:03 |  #15061
Helo Srácok!KORG is35 hangszerre cseréltem a Roland va3-at,ez a korg egy kicsit bonyolultabb,keresnék valakit akinek van kedve tanácsokat adni:vokál,stylus,adathordozó témában!Valamint vettem+cseréltem egy Ketro X1-et,ami hazavitel után 6 órás Örömzenélést követően,kiverte a biztit,már javítás alatt van,azért ajánlották ANDA ZOLIT,hogy vegyem fel vele a kapcsolatot,neki kéne :face,skype,e-mail címe!Ennyit szerettem volna!Előre is köszi!!!Szebb napokat!!!Üdv!

jozsihome 2014-07-01 07:53 |  #15060
vénkecske írtaAkkor üdv az M50-esek egyre bővülő táborában! Az Organimation készletet ki ne hagyd!

Hajrá M50 frakció! A zenészaprón van most nagyon jó áron (160+hívj megegyezünk), még valaki?
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15038)

jozsihome 2014-06-30 09:27 |  #15059
steriles írtaElnézést,hogy meg mertem kérdezni! Azért annyira talán mégsem abszurd gondolat,mivel más hangszereket ha transponálunk a split point ott marad ahol 0-nál volt.

Én kérek elnézést, természetesen nem abszurd, és bármit meg lehet kérdezni, nekem a saját gyakorlatomban ez kevésbé merült fel témaként, ezért voltam csak értetlen.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15058)

steriles2014-06-30 07:48 |  #15058
Elnézést,hogy meg mertem kérdezni! Azért annyira talán mégsem abszurd gondolat,mivel más hangszereket ha transponálunk a split point ott marad ahol 0-nál volt.

jozsihome 2014-06-30 06:10 |  #15057
Bocsi hreskonet, félrement a címzés
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15055)

korgcsa2014-06-30 00:52 |  #15056
hreskonet írtaÉs most csaptam a homlokomra! Köszönöm az ötleteket a Tr MIDI vezérlős projektekhez! Pedig már használtam így szintit csak most mindenáron egy másik szinti járt a fejemben az orgonára! Korgcsa! Ha jól tudom neked volt Alesis fusion 6Hd-d! Tényleg annyira borzasztó programozni, mint ahogy a blogodban írtál róla? Mert most lenne egy 120 ezerért.

Igen, volt Fusion 6HD-m. Nagyon jó cucc, eszméletlen hogy mit bele lehet rakosgatni. Még Kurzweil-re készült Steinway zongorát is gyömöszöltem bele, meg sokminden mást is. Aki az enyimet fogta ki, az több mint 4GB gatyába rázott készlettel jutott hozzá a hangszerhez, azt már nem is nagyon kell szerkesztgetni :)

Az én problémámat az okozta vele, hogy fullosan all-in-one hangszernek szántam. A 8 audió sávot, a 32 midi sávot, az összes effektet, mindent ki akartam benne használni egyszerre, minden más cuccomtól is megváltam. Ilyen összetettségben pedig nekem már beletört a bicskám. Voltak benne nehézségek, amik teljesen orvosolhatóak, megkerülhetőek, vagy megtanulhatóak lennének, a zenészbarátomnak akivel együtt vettük, még mindig megvan azóta is. Csak én szeretek egyszerűen és kreatívan hozzáállni a dolgokhoz, és ha egy hangszer bármilyen akadály gördít elém, akkor az a kedvemet szegi és már csereberélek is :)

Azt is írtam az írásomban, hogy 20 éves pályafutásom legkülönlegesebb hangszere és ha újra a kezem közé kerülne, adnék neki egy újabb esélyt és jobban megtanulnám kezelni. Ezt a kijelentésemet tartom :) csak mivel mániákusan csereberélem és próbálgatom a hangszereket, egyszerűbb volt lecserélni anno :)
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15044)

hreskonet2014-06-30 00:01 |  #15055
jozsihome írtaJól gondolod, Vénkecske. Hreskonet, nem nagyon értem, miért olyan fontos ez a global transpose téma. Adott kombi aktív hangszíneit (ez nem mindig 16 lesz, gondolom) pár másodperc alatt át lehet transzponálni (timbre param, pitch fülön). Kétségkívül minden timbrére külön kell beállítani, de hát a szabadságnak ára van

Azt én sem értem épp írni is akartam, de global transpose témát nem én dobtam fel!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15054)

jozsihome 2014-06-29 23:11 |  #15054
Jól gondolod, Vénkecske.
Hreskonet, nem nagyon értem, miért olyan fontos ez a global transpose téma. Adott kombi aktív hangszíneit (ez nem mindig 16 lesz, gondolom) pár másodperc alatt át lehet transzponálni (timbre param, pitch fülön). Kétségkívül minden timbrére külön kell beállítani, de hát a szabadságnak ára van
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15053)

vénkecske 2014-06-29 21:48 |  #15053
Ennyire még nem mélyedtem bele, de az logikus és jogos, ha a Globalban transzponálsz, akkor az minden kombira igaz lesz egységesen és viszi splitestől mindenestől.
Ha transzponált hangszíneket akarsz akkor külön Combit kell szerkeszteni saját split és transzponálás beállításokkal.
Vagy rosszul gondolom?
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15052)

steriles2014-06-29 21:16 |  #15052
Hello!
Megy nagyban az ismerkedés az M50-nel... Szóval az a gondom,hogy ha van egy COMBI-m és GLOBAL-ban eltolom a transpose-t akkor a COMBI splitjeit is viszi annyi félhanggal amennyi a global transpose... tehát 00-nál mondjuk a split point F de -2-nél már elviszi Es-re... ezt megtudom valahogy akadályozni?


Első 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2019 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu