HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS

ÜTŐS

EFFEKT

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

HÁZTARTÁSI KÉSZÜLÉKEK

IRODAI ESZKÖZÖK

KONYHAI KÉSZÜLÉKEK

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2019. július 21

Jónás Tamás (instrume

2019. július 21

Csöves Gitárerősítő

2019. július 21

***IBANEZ***

2019. július 21

***YAMAHA billentyűsök

2019. július 21

***BOSS GT-100 ! ! !

2019. július 21

Mákosamp és válogatott f

2019. július 20

LINE6 - VARIAX

2019. július 20

***FENDER***

2019. július 19

FRAMUS gitárok

2019. július 19

Fotók, képek, GALÉRIA

2019. július 19

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2019. július 18

***Music MAN***

2019. július 18

*MARSHALL.hu KLUB *

2019. július 18

Z e n é s z V I C C E K

2019. július 18

KGST hangszerek

2019. július 16

***JACKSON***

2019. július 16

Gitáreffektek

2019. július 15

Tranzisztoros gitárerő

2019. július 15

Húr

2019. július 13

GITÁRLÁDÁK

2019. július 11

Vizelde

2019. július 09

In Memoriam...

2019. július 09

K O R G szintetizátoro

2019. július 09

R O L A N D szintetizá

2019. július 09

Pickupok

2019. július 08

***GIBSON***

2019. július 08

B E A T L E S

2019. július 08

Akusztikus gitárok

2019. július 08

Barkács

2019. július 07




HANGMESTER.HU AKCIÓ
ME602 Keverőpult
4 csatornás keverőpult

ME602 Keverőpult


Akciós ár:
23 521 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Varasdy Frigyes, Nagyiván Éva, Sztán István: Trombitaiskola 2
trombitakotta

Varasdy Frigyes, Nagyiván Éva, Sztán István: Trombitaiskola 2


Akciós ár:
2 400 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Kerényiné Kéri Margit, Kerényi Miklós György: Énekiskola 1
Az alapfokú művészetoktatás tantervi programjában szereplő kiadvány.

Kerényiné Kéri Margit, Kerényi Miklós György: Énekiskola 1


Akciós ár:
3 000 Ft



hangszermagazin.hu

BŐVÜL A HANGMESTER.HU HANGSZERBOLT
2019. június 13.





hangszermagazin.hu

SZERDÁN GARÁZSVÁSÁR A HANGMESTER.HU HANGSZERBOLTBAN
2019. március 11.







Legfrissebb használt hangszerek:
KUSTOM
0 Ft
CNB
12 000 Ft

10 000 Ft

10 000 Ft

20 000 Ft
Takamine
90 000 Ft
YAMAHA
0 Ft
Laney
73 000 Ft
Boss
49 990 Ft
Fender
365 000 Ft
Zoom
50 000 Ft
Pearl
33 000 Ft

K O R G szintetizátorok
KORG szintetizátorok

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első <500 ... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... >500 >>1000 Utolsó

zörejgyáros 2014-05-14 16:22 |  #14950
szia Józsihome!

Évekig zenéltünk együtt, és bármit gondol Zoliról néhány ember, csak azt tudom mondani
ha tudott erején felül segített mindenkinek önzetlenül.....
Üdv: zörejgyáros
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14948)

korgcsa2014-05-13 11:53 |  #14949
hreskonet írtaKöszönöm a válaszokat és már agyalnom sem kell nagyon rajta, mert kölcsönösen elálltunk a cserétől! Igazából pár szám miatt lett volna praktikus a kombi mód de a performanszos témát még nem próbáltam több midi csatornán, lehet, hogy a gw8 is tudja. Igazából még ki sem ismertem nagyon a hangszert kb 3 hete van nálam és azóta 2 fellépést teljesített és hangzásban messze fölül múlja az eddigi hangszereimet. V.színű, hogy "belakom" a hangszert és majd később ugrok egyet a Roland FA 06-ra. Bár ahogy magamat ismerem úgysem hagy nyugodni és tovább keresem az "igazit". Gondolkodtam még egy Korg X50-ben is, na meg persze nézegettem az M50-et is.

Szia Hreskonet!

Szerintem is jól tetted hogy nem cseréltél. A GW8 sokkal komolyabb hangú berendezés… élő szituációra én is a Roland mellett tettem volna le a voksomat. Szerintem is lakd be, ismerd meg, repülj rá a Performance módra és a PART-ok kezelésére.

Még egy apró dolgot ha javasolhatok, egy ilyen hangszert mint ez a GW8 tarts meg élő célra… a zenekari motyót ne piszkáld vagy csereberéld, legfeljebb meglehetősen indokolt esetekben :D A kíváncsiságodat pedig éld ki a fix zenekari motyón kívül.

Engem is világ életemben motíváltak az új megismerések, az újabb eszközök kipróbálása, a mániákus kísérletezés és sokszor szimplán a birtoklási vágy. Zenekari karrierem és otthoni szinti-mániákusságom legértelmesebb mérföldköve volt, amikor meghagyva a zenekari hangszeremet, otthonra szereztem másikat (részletre vettem egy Korg MicroX-et). Onnantól kezdve otthon bármennyit kísérletezhettem és lehetett egy folyamatos apránkénti építkezést létrehozni, kisebb ráfordításokkal egyre nagyobb eszközöket beszerezni és nem kellett a zenekar, meg a lakás között sem hurcolni a hangszert, sem állandóan beáldozni a zenekarit ha valamit megkívántam otthonra.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#14944)

jozsihome 2014-05-12 19:20 |  #14948
Nehéz mit mondani, megszólalni. Nem ismertem személyesen, de jó pár diskurzusban benne volt - virtuális ismerősként...Neked most ugyanez nehezebb körnek látszik, sok erőt és vigasztalást hozzá.
Üdv
Józsihome

zörejgyáros 2014-05-10 09:18 |  #14947
Kedves Fórumtársak, Zenész barátaim!

Nézzétek el nekem, hogy szomorú hírt kell közöljek veletek...
Fórumtársunk, Pikó "Picasso" Zoli barátom, "fogadott testvérem" tegnap este 22 órakor elment.....
Mihelyt meglesz a búcsúztató időpontja tájékoztatlak benneteket...
Üdv: zörejgyáros

hreskonet2014-05-09 19:13 |  #14946
Hát pontosan így van ez nálam ahogy említetted, mindig piszkálja a fantáziámat az ismeretlen. Hál' Istennek csak a szintikkel vagyok így!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14945)

jozsihome 2014-05-09 18:30 |  #14945
Jól tetted, három hét után nem szabad dönteni. A Korg X50 hangzásban hasonló lesz a tritonokhoz, az M50 újabb szintézisen alapul, tehát mindkét vonalat érdemes megnézni. Az FA-06 naná, egyelőre nekem is tágulnak a korgos pupilláim , mert ez végre rendesen 16 partos, ha jól vettem ki az eddigieket.
Ja, ne keress igazit, add fel, felesleges. Egy zongorista bizonyára meg tud állni egy jó szerkezetnél, akit viszont a szintetizátorság önmagában is érdekel, azt mindig izgatja a többi cucc, amire még nem tette rá a kezét.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#14944)

hreskonet2014-05-09 17:12 |  #14944
Köszönöm a válaszokat és már agyalnom sem kell nagyon rajta, mert kölcsönösen elálltunk a cserétől! Igazából pár szám miatt lett volna praktikus a kombi mód de a performanszos témát még nem próbáltam több midi csatornán, lehet, hogy a gw8 is tudja. Igazából még ki sem ismertem nagyon a hangszert kb 3 hete van nálam és azóta 2 fellépést teljesített és hangzásban messze fölül múlja az eddigi hangszereimet. V.színű, hogy "belakom" a hangszert és majd később ugrok egyet a Roland FA 06-ra. Bár ahogy magamat ismerem úgysem hagy nyugodni és tovább keresem az "igazit". Gondolkodtam még egy Korg X50-ben is, na meg persze nézegettem az M50-et is.

jozsihome 2014-05-08 09:58 |  #14943
Szia Korgcsa, így teljes a kép
Még annyit hozzá, hogy van olyan billentyűs ismerősöm, aki imádja a GW8-at zenekarban is - de ugyanezzel a hangszerrel lagzikba is jár szólóban, így teljesen érthető az elkötelezettsége.
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14942)

korgcsa2014-05-07 12:49 |  #14942
hreskonet írtaSziasztok! Most regisztráltam be ide az oldalra de régóta olvasgatok a hozzászólások között. Egy össznépi véleményre lennék kíváncsi mert most szeretnék (újra) szintit cserélni és még nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy jól döntök-e. Rock zenekarban játszok és mindenféle feldolgozásokat játszunk most "fogyasztom" kb a 10. szintimet mert mindig volt valami elégedetlenség az eddigiekkel kapcsolatban. Jelenleg egy Roland GW 8-am van aminek nagyon jók a hangszínei és van is belőle bőséges kínálat, viszont max 2-t tudok használni egyszerre. Na ezt szeretném egy Korg Triton LE 76-ra cserélni. Tudom, hogy ez régebbi szerkezet, de ugyebár tud 8 zónát kezelni. Az akusztikus hangszínei mennyire élethűek, mert a youtube-nak nem mindent hiszek el? Megérné a csere?

Szia Hreskonet!

Jozsihome agyalásával és elméleti fejtegetéseivel egyrészt maximálisan egyetértek… másrészt legújabb tapasztalataim alapján adnék egy másik megvilágítást.

Nagy Korg Fan-ként vagyok számon tartva, ezt a többiek is igazolhatják és a nick nevem is tükrözi :) Most mégis azt mondom, hogy ha neked számítanak az akusztikus hangszínek, akkor egy Triton Le76 nagy csalódás lehet. Jó-jó hangszer, meg tud ezt-azt, de szerintem rettenetesen unalmas hangszer. Van ugyan lehetőség sample mintákat beletölteni, de nem biztos hogy találsz megfelelőt, vagy megfelelően összerakottat, így szinte biztos, hogy egy TR Le esetében erre a témára nagyon rá kéne állnod és saját mintákat létrehozni… kb. akkor válik használhatóvá..., csak a betöltési idő a memória mérete és a macera hogy egyáltalán ven-e hozzá affinitásod, kérdésessé teszik, hogy megéri-e.

Persze a 8 zónás COMBI mód rengeteg sokmindent lehetővé tesz, de saját tapasztalataim szerint nem is biztos hogy mindig ez a megoldás… (igaz az nem derül ki, hogy hogyan használod a zenekarban a hangszíneidet)…, de saját tapasztalataim szerint nem feltétlenül az agyonprogramozott sokzónás, sok-layeres megfejtés a nyerő, hanem inkább egy szinpadra termett, gyors reagálású eszköz. Na a Korg COMBI módja minden csak nem ez… órákig, napokig lehet programozni és gyönyörűen kimunkálni az elképzelést, de ha koncert közben valami megüti a füled, a hely akusztikája más, a hangosítás más, a gitáros változtatott a hangszínén, vagy bármi van ami miatt valamit máshogy szeretnél a COMBI-ban, gyakorlatilag esélytelen belenyúlnod még a számok között is, szám közben meg pláne.

A GW8-al szerintem nem az a baj, hogy ROLAND, hanem inkább az hogy arrangeres. Akusztikus hangszínekben és orgonában szerintem lényegesen jobb mint a Triton Le76. A saját Leslie effektje is szebb mint az Le-nek. Gyakorlati használatát nem tudom megítélni, használni nem próbáltam, de a kezelőszerveire ránézve nem veszett fejsze nyele :D Abból indulok ki, hogy én egy ROLAND RS-50-et használok amolyan univerzális és gyorsreagálású hangszernek és imádom. Az egy dolog, hogy csak egy Split pontot lehet létrehozni, illetve 2 layer-t, de Performance üzemmódban például mind a 16 PART szabadon konfigurálható bármelyik MIDI csatornához és így elég a PART-ok között lépkednem, komplett hangszercsoportokat tudok megszólaltatni… tehát teszem azt ha pl. az 1 és 2 PART mindketten az 1-es MIDI csatornát használják, akkor egyszerre fognak szólni akár az 1-es, akár a 2-es PART-on játszok… ha összecsoportosítom a 3-4-5 PART-okat a 2-es MIDI csatornára, akkor elég a 2-es PART-ról a 3-asra lépnem és máris három hang szólhat egyszerre… plusz még az egy split point-al is lehet kalkulálni. Lehet hogy ez így nem érthető, de a lényeg az lenne, hogy egészen sokrétűen kombinálható a hangszer annak ellenére, hogy nincs benne COMBI mód, és ami fontos, hogy a PART-ok közti váltás nem számít hangszínváltásnak, hiszen a 16 PART multitimbrál egyidőben elérhető a hangszeren, így nincs se akadás, se effektváltási ugrás, se hangerőkülönbség, viszont jól kézben tartható a hangszer élő szituációban, ugyanakkor a Performance előre le van mentve mint egy Combi.

Nyilván ez egyrészt egyedi ízlés és munkastílus dolga is, ráadásul a Roland RS-50-re vonatkoztattam és nem tudom, hogy a GW8-ban egy Performance hasonlóképpen működik-e, de a lényeg, hogy én a helyedben agyalnék még ezen… nem biztos, hogy olyan veszett a hangszer ami a kezedben van.

Ha mindenképp cserére vágysz, én őszintén megmondom, Triton Le-re nem váltanék a GW8-ról. Más alternatívát is megnéznék. Erről egy újabb hozzászólásban még elmélkedhetünk ha igényt tartasz rá :D

Üdv! Csaba
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#14938)

jozsihome 2014-05-07 07:48 |  #14941
hreskonet írtaSziasztok! Most regisztráltam be ide az oldalra de régóta olvasgatok a hozzászólások között. Egy össznépi véleményre lennék kíváncsi mert most szeretnék (újra) szintit cserélni és még nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy jól döntök-e. Rock zenekarban játszok és mindenféle feldolgozásokat játszunk most "fogyasztom" kb a 10. szintimet mert mindig volt valami elégedetlenség az eddigiekkel kapcsolatban. Jelenleg egy Roland GW 8-am van aminek nagyon jók a hangszínei és van is belőle bőséges kínálat, viszont max 2-t tudok használni egyszerre. Na ezt szeretném egy Korg Triton LE 76-ra cserélni. Tudom, hogy ez régebbi szerkezet, de ugyebár tud 8 zónát kezelni. Az akusztikus hangszínei mennyire élethűek, mert a youtube-nak nem mindent hiszek el? Megérné a csere?

Szia,
Az én véleményem szerint árkategórián belüli kvalitásai ellenére a GW8 nem igazán alkalmas zenekari használatra. Egy jól megkonstruált, könnyen cipelhető, az átlagnál feltétlenül jobb billentyűzettel ellátott arranger keyboard.
A Triton architektúra annál inkább alkalmas, hiszen a 8 timbrét oda rakod ahová akarod, zóna, layer, velocity zóna, külső belső stb. (Az újabb cuccoknál ugyanez a szám 16.) A saját tapasztalataim szerint szükség van erre a sokoldalúságra, hiszen sokszor kell 2-3 féle szólamot hozni, néha még többet is, a gitárok alá besegíteni stb., és menet közben programot vagy performance-t váltogatni kényelmetlen azért. Szóval ha CSAK ezt nézzük, akkor hajrá. A hangszínek viszont ízlés dolga, feltétlenül meg kellene hallgatni. Az biztos, hogy a zenekarokban több triton cuccot lehet találni, mint GW8-at , az omegától a lordon át a tátrai bandig stb. Akusztikus zongora nem lesz jó/jobb viszont, arra ne számíts. Az orgonára nem emlékszem, de elvileg a roland jó ebben. De amikor Karmám volt, akkor ki tudtam keverni elég jó Hammond hangzást azon is. A GW8-ban rengeteg szintetizátorhang van, de vegyesek az emlékeim róla. Szóval meg kell hallgatni. A tritonság miatt elég sok patch letölthető az internetről. Részletkérdésnek tűnik, de a triton effektarzenáljához képest (5 insert 2 master) helyett az LE-nek csak 1 insert van a 2 master mellett, ez kényelmetlen kicsit, mivel az effektek lényegileg meghatározzák, hogy egy-egy patch végül is hogy szólal meg. És ugye ha több szólamot használsz, ezeket jó lenne más insert effect útvonalra terelni. Az újabb korg tr-nél is ugyanez a korlát van. Ebből a szempontból Karma jobb lenne, bár abból meg nincs 76-os. Én azért ezt a cserét csak alapos próbálgatás után lépném meg, egyebek mellett a hangszer kora miatt. Egy TR esetén már egyértelműbb lenne, az igazi meg egy M50 lenne (nekem az van ), kb. +40 ezerért a GW8 árához képest (61 bill esetén). Megérné, zenekarban aranyat ér Vagy próbáld megtartani a GW8-at, ha anyagilag belefér, az LE fölött jól mutatna (bár második hangszernek egy VA szinti kellene inkább)...
Mindez szubjektív agyalás volt, remélem, találtál benne hasznos infót vagy szempontot legalább.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#14938)

jozsihome 2014-05-07 07:11 |  #14940
vadőr heiterből írtahelló tényleg nem lehet találni billentyűst rockzenekarba?

Tényleg
Annyiból nem vicc, hogy - amennyire eddig láttam és tapasztaltam - kis létszámú populációról van szó, különösen a gitárosok ehhez képest népesebb táborához képest. .
Válasz 'vadőr heiterből' hozzászólására (#14936)

jozsihome 2014-05-07 07:06 |  #14939
JUZO írtaSziasztok! 3 hete van egy Korg Krome-om, most jutottam odáig, h összedugjam a számítógéppel. A szoftvert feltelepítettem, összedugás után a win7 fel is ismerte a szintit.Abban tudnátok segíteni mit kéne még beállítani ahhoz hogy meg is szólaljon ill. kommunikáljon egymással a két dolog?

Szia Juzo, gratulálok, legyen sok örömöd benne. A szoftver - már ha Krome Editorra gondolsz - megszólalni nem fog, arra ne számíts Szerintem indítsd el, és mennie kell.
Ha az editorból nem érhető el a hangszer, az nem jó jel, a korg usb/midi drivernek vannak nyűgjei win7 esetén fórumos bejegyzések szerint. Én emiatt le is mondtam az M50 editorról egy ideje, mert nem megy, nem tudom szinkronizálni a beállításokat. Mondjuk annyira nem hiányzik, mert az érintőképernyővel jól kezelhető szoftver nélkül is. A krome esetén ez még inkább így van.
Válasz 'JUZO' hozzászólására (#14937)

hreskonet2014-05-06 12:27 |  #14938
Sziasztok!
Most regisztráltam be ide az oldalra de régóta olvasgatok a hozzászólások között. Egy össznépi véleményre lennék kíváncsi mert most szeretnék (újra) szintit cserélni és még nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy jól döntök-e. Rock zenekarban játszok és mindenféle feldolgozásokat játszunk most "fogyasztom" kb a 10. szintimet mert mindig volt valami elégedetlenség az eddigiekkel kapcsolatban. Jelenleg egy Roland GW 8-am van aminek nagyon jók a hangszínei és van is belőle bőséges kínálat, viszont max 2-t tudok használni egyszerre. Na ezt szeretném egy Korg Triton LE 76-ra cserélni. Tudom, hogy ez régebbi szerkezet, de ugyebár tud 8 zónát kezelni. Az akusztikus hangszínei mennyire élethűek, mert a youtube-nak nem mindent hiszek el? Megérné a csere?

JUZO2014-05-06 08:33 |  #14937
Sziasztok!
3 hete van egy Korg Krome-om, most jutottam odáig, h összedugjam a számítógéppel. A szoftvert feltelepítettem, összedugás után a win7 fel is ismerte a szintit.Abban tudnátok segíteni mit kéne még beállítani ahhoz hogy meg is szólaljon ill. kommunikáljon egymással a két dolog?

vadőr heiterből 2014-05-06 08:30 |  #14936
helló tényleg nem lehet találni billentyűst rockzenekarba?

vénkecske 2014-05-02 14:48 |  #14935
A Picoflex 20V pl. innen rendelheő. Szalagkábeled meg csak van otthon ?
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14934)

vénkecske 2014-05-02 14:43 |  #14934
Pedig a doksiban ott van annak a lapkábelnek is az összes adata.
Közönséges lapkábel (mint az ide csatik - AWM2651) és Picoflex/Molex csatlakozó, ami vagy a TME-nél vagy SOS-nél, de szerintem akármelyik nagyobb elektronikai áruházban kapható.
Ha bonyolult az alkatrész elmagyarázása, akkor csinálj a dugóról egy közeli képet, rajzold rá a pontos méreteket és küldd el mélben egy ilyen kereskedőhöz, biztos hogy fogsz találni a készletben.
Válasz 'Midis64' hozzászólására (#14933)

Midis642014-05-01 16:38 |  #14933
Üdv!
Érdeklődöm,hogy valakinek nincs e véletlenül bontott Korg PA-ja ?
Ami kellene az a következő : a main boardot (audio jel átvezető)az alaplappal összekötő kb.20 cm hosszú 20 eres szalagkábel.Vezetékem az volna is,de magát a csatlakozó dugót nem sikerült beszereznem,magának a dugó/apa a pontos nevét/típusát pedig nem ismerem.Sajnos a korg szerelési (service manual)utasításában is csak a készreszerelt (RIL0001134) típusnév szerint van feltüntetve.A Korg szervízben sem tudják pótolni.
Ha valaki tudna segíteni megköszönném,mert a hangszer e nélkül használhatatlan.
2db.roncsot kaptam/vettem,ebből sikerült egyet tökéletesre összerakni,működik is minden funkció,kivéve a hang.E nélkül sajnos egyáltalán nem szólal meg.
Szép napot ninden kedves kollégának !

kurzweil 2014-04-24 19:18 |  #14932
sziasztok
korg tr központú készítmény:
ezt füleld

jozsihome 2014-04-14 22:13 |  #14931
Bocs a többiektől, nem látok privi üzenet linket - ákciósan 36 ha te jössz érte.
Válasz 'Scap' hozzászólására (#14930)

Scap2014-04-12 12:28 |  #14930
Köszi, de az nekem drága lesz! Nem véletlenül írtam a 30at. Annyit is tudnék rászánni kb.

jozsihome 2014-04-11 10:35 |  #14929
Ja, újat biztosan nem érdemes venni semmilyen szempontból...
Válasz 'Scap' hozzászólására (#14927)

jozsihome 2014-04-11 10:30 |  #14928
Szia, csodákat tényleg nem szabad várni, de szerintem ebben a low end kategóriában a yami a nyerő. Vagy még szóba jöhet alacsony presztízsű, de még használható nagyon régi cucc, ha kifogsz valamit.
Nekem van cseréből egy keveset használt Yamaha PSR 295 korrekt állapotban. Ez megfelelne neked szerintem. Midi lejátszásra és midi billentyűként is jó. A DGX sorozat hangszíneit és funkcióit tudja kb. Jobb billentyűzete van, mint az újabb E-323 stb. modelleknek.
40-ért árulom. Dinamikus billentyű és usb is van. 5 oktávos persze. Mindez Budapesten megtekinthető és kipróbálható. Jelezd, ha érdekel.
Válasz 'Scap' hozzászólására (#14927)

Scap2014-04-10 20:03 |  #14927
Hello.

Kb 30ért újan vagy használtan milyen billentyűst érdemes venni?

Fontos a jó zongora hang és hogy meglegyen legalább 5 oktáv. Ha van benne billentyűleütés érzékegység + USB az nagyon jó, de tudom ennyi pénzért nem kell csodákat várni.

korgcsa2014-04-10 16:51 |  #14926
jozsihome írtaKöszönöm, megnyugodtam. Nem azért, mert felekezetileg "korgos" vagyok, mert egy fenét vagyok az De ez a kombi mód nagyon kell nekem, használom nagyon (vagyis mindig, minden kombi). És nem látom ugyanezt a rugalmasságot a többi gyártónál - és nem értem, hogy miért nem.

Üdv! Megnéztem a MOX-ot és a SETUP (combi) üzemmódban ugyanolyan szabadon állítható mindegyik timbrének a split pontja… sőt pontosabban "keyboard range"-je, mint a KORG-oknál. Sőt a MOX Setupban mindegyik Timbrének önálló EQ-ja van. Annyi, hogy csak 4 zónás és nem 16, mint a Korg M50.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14924)

pityu0718 2014-04-09 12:53 |  #14925
Profil váltás miatta eladó egy tökéletes karcmentes állapotú Korg Triton Extreme 88 szinti!!
Gondolom nem kell külön bemutatnom, a Triton széria csúcsa!
Nagyon jó áron adom de alku és csere-bere nélkül!

ára: 200.000 ft.

Érdeklődni itt vagy emailben!

nornic@freemail.hu

jozsihome 2014-04-07 19:25 |  #14924
Köszönöm, megnyugodtam. Nem azért, mert felekezetileg "korgos" vagyok, mert egy fenét vagyok az De ez a kombi mód nagyon kell nekem, használom nagyon (vagyis mindig, minden kombi). És nem látom ugyanezt a rugalmasságot a többi gyártónál - és nem értem, hogy miért nem.
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14923)

korgcsa2014-04-07 14:14 |  #14923
jozsihome írtaSzia Korgcsa, köszönet a részletes magyarázatért, majdnem minden érthető Amit nem értek még, hogy ha a mox 16 multitimbral, viszont csak egy split pointot tudok beállítani (eddigi tudásom szerint), akkor mit tudok kezdeni a 16 timbrével? (Csak kellene egy yami motif valami, hogy megismerjem azt a világot is...)

Szia Jozsihome!

Hát ezt nagyjából úgy kell elképzelni, hogy egy hangszer nem csak egy valamire jó. Ha egy hangszínen játszunk, akkor csak egy Timbrét használunk… ha benyomjuk a SPLIT-et, akkor két timbrét. Ha átkapcsolunk mondjuk MOX esetében Performance üzemmódba, akkor ott már 4 Timbrével gazdálkodhatunk, Song módban meg mind a 16-al. (Azt még meg kell néznem hogy MOX-ban egy 4 timbrés Performance esetében hogyan viszonyul a Split point…)

Tehát azért mert 16 multitimbrálos pl. a MOX, azért még nem mindegyik üzemmódban van ennek jelentősége. VOICE üzemmódban nincsen… Performance módban 4 timbrálnak van értelme, és Song módban már van értelme a 16 Multitimbrálnak.

Ez a működési elv elmondható a többi gyártó hangszereire is. Kivétel a KORG… ott már a régebbi modellek is Combi módban 8, az újabbak pedig 16 timbrét tudnak használni és ott minden timbre saját split pointot használhat. A Korg-ok ilyen téren a mai napig veretlenek.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14922)

jozsihome 2014-04-04 21:27 |  #14922
Szia Korgcsa, köszönet a részletes magyarázatért, majdnem minden érthető Amit nem értek még, hogy ha a mox 16 multitimbral, viszont csak egy split pointot tudok beállítani (eddigi tudásom szerint), akkor mit tudok kezdeni a 16 timbrével? (Csak kellene egy yami motif valami, hogy megismerjem azt a világot is...)
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14917)

kurzweil 2014-04-03 16:29 |  #14921
köszi szépen,
emésztgetem a dolgot...

jozsihome 2014-04-03 10:12 |  #14920
Ha csak egymás mellé rendezgetésről van szó, akkor én PCGtools vagy Aldan Librarian segítségével számítógépen a koncert/fellépés előtt a setlist szerint összerakom a műsort. Utána elég az-az egy gombnyomás, akár kézzel le-föl vagy lábkapcsolóra is lehet tenni a next program funkciót (ez a kombit is váltja).
A librarian program általában rendezgetésre és rendcsinálásra is jó. A PCGTools a programok tologatásakor a kombikból való hivatkozásokat is átírja, tehát nem borulnak a dolgok. Remélem, jól értettem a kérdésedet.
Van egy bonyibb megoldás is, song módban használható RPPR (realtime pattern play and record) funkció, ezzel pattern indítás helyett programváltás is megoldható (CC üzenet lejátszása hangjegyek helyett). Egyszer végicsináltam, működött, de nem ment át a gyakorlatba, eddig megvoltam nélküle. De nagyon flexibilis megoldás az biztos, ha szám közben kell váltogatni, akkor biztosan ezt használnám. De inkább megoldom splittel, nagyon ritkán velocity zónával.
Válasz 'kurzweil' hozzászólására (#14919)

kurzweil 2014-04-02 17:40 |  #14919
Sziasztok!
Ha már a combik és a programok előkerültek, /alap/ kérdésem lenne lenne a hozzáértőkhöz. Élő előadáshoz hogyan tudok combikat egymás mellé rendezni, hogy könnyen át lehessen váltani /kb. 1 gombnyomással/?
pl. a A64-es, hangszín, után a B119-et szeretném megszólaltatni majd újra vissza.
Korg tr-cuccról van szó.
A program hangszínek között is ugyanez a kérdésem, van-e valamilyen nem túl bonyolult módja annak, hogy néhány hangszínt egymásmellé rendezzünk?
Magyar nyelvűm van, de nagyon más a logikám, mint annak aki fordította.....

korgcsa2014-04-02 17:34 |  #14918
JUZO írtaSzia Pityu! Azért gondolkodom workstationra, mert használni kéne olyan zenei alapokat, amit én rakok össze, de nem egy csárdás :) ....szóval kisérőautómaitikás gépben, vagy hangszín, vagy lehetőség nincs komolyabban belenyúlni a hangszínekbe. (300 eft alatt). Az is fontos tehát, hogy bizonyos dolgokat a szinti rögzíteni tudjak, és koncert a lehető leggyorsabban el is tudjak hívni. E téren csak a 3 nagy márka szintijeit ismerem, a többivel az az érzésem hogy a 300 alatt vagy az egyiket tudják jól vagy a másikat. Valszóínűnek tartom hogy driver problém lesz, mert 10-15 éve Vegast használok. Régen használtam Soundblaster kártyát (az sem nagy szám) de akkor nem késett, valószínű az alaplapi kártya nem az igazi. E téren most nem tudom mit érdemes megvenni, azért érdeklődtem.

Szia Juzo!

Egyrészt én is azt gondolom, hogy neked egy jó VA szintire van szükséged, másrészt én épp VA szintiben nem vagyok annyira jártas hogy típusokat ajánljak. Workstation-ban viszont annál nagyobb a tapasztalatom, 20 éve csak ebben gondolkozok.

Ha a zenei alapokat igazán gördülékenyen és atombiztosan akarod elérni, akkor a Workstation-ok sem nyújtanak "életbiztosítást"… Elmondom miért: ahhoz hogy zenei alapokat játszon a hangszered, ahhoz SONG üzemmódban kell lenned és előre le kell fektetni az Effekt utakat és a kontrollált funkciókat… nézzünk akár Korg, akár bármi más hangszert… Ha sima PLAY, vagy PROGRAM vagy VOICE üzemmódban játszol, akkor egyetlen hangszínt szolgál ki a hangszer, így teljesen flexibilis vagy effektekkel, kontrollerekkel, mindennel… amint átmész SONG módba, megváltozik a helyzet, mert mindezt a flexibilitást felhasználod a SONG sávjaiban… az olyan ki nem számítható dolgokról nem is beszélve, hogy nem tudni mit csinál a hangszer SONG játszása közben ha PART-okat váltasz vagy elfogy a polifónia… akad, ugrik, klippel, belassul úgy hogy nem érsz oda a megfelelő helyre a hangszínváltással stb.

Én a magam részéről valami rendkívül egyszerű HD recorderrel játszatnám a zenei alapot. Saját példámból kiindulva én az évek során Roland SP-808-at és VS-1680-at használtam… mindkettő szinkronizálható MIDI-vel… de ezek már nem mai csávók és nem mindig kell a szinkronizáció, így ma már ezeket sem használom. Ha lehet, manapság még ennél is egyszerűbb dolgokat használok… például KORG SOS. Ezek csak a saját példáim, van sok más is… például amit nagyonnagyon szerettem volna valamikor, de nem volt rá pénzem: ROLAND BR-800, ZOOM R16 vagy Tascam DP-008… ez utóbbi a legolcsóbb… de ha elég két sztereó sáv, akkor még a Tascam DP-004 is jó lehet… én spec egy DP-004-el mennék manapság zenélni, meg természetesen fölötte a szintivel… és akkor VA szinti hegyek közül lehet választani.

Ha ragaszkodsz a workstation-hoz, akkor ROLAND JUNO Gi természetesen jó lehet, hisz abban gyárilag van egy DP-008 szintű felvevő, meg természetesen a PCM szinti. Itt a PCM szinti lehet egy kicsit gyengécske elgondolás elektronyos zenéhez. Van egy régebbi, de hasonló megoldás: ALESIS Fusion 6HD… ebben van 8 sávos HD rögzítő, amibe be tudod importálni wav-ból a zenei alapot és játszatni a hangszerrel, miközben te a szinti motorokat nyüstölöd… van bene sampeplayer szintimotor, VA szinti, FM szinti és virtuális fúvós szinti, ami a modulációknak köszönhetően nem csak fúvós dolgokra használható, hanem egészen földön túl is el lehet menni vele. Ez egy nagyon meg nem értett hangszer, ezért legutóbb már 95 ezer Ft-ért is láttam hirdetve. HD-s szintikről egyelőre ennyi.

Ha igazán erős és nyers workstationt szeretnél, ajánlom figyelmedbe a KURZWEIL PC3LE6-ot. Imádtam, de időhiány, hobbimód-váltás okán épp három napja váltam meg az enyémtől potom 190 ezer Ft-ért. Nagyon erős VA szinti ban benne, de a PCM része sem olyan kutya mint a JUNO G-nek… és ha netán más zenekarba is mennél vele, ott van benne egy KB3 Hammond motor is.

Ami nekem lett helyette, az egy Yamaha MOX6, amit szintén bátran merek ajánlani… igaz ez tisztán PCM szinti, de eléggé rendben van…

A KORG-ot nagyjából jól látod a KROME esetében… jól szólnak amúgy és rengeteg dolog kihozható belőlük… de most így hirtelen a fene tudja.

Viszont ott van a KROSS, ami ugyan kisebb mint a KROME, de van benne egy plusz KORG SOS felvevő ami bőven használható a zenei alapok lejátszatására, meg még van benne Vocoder is, ami azért elektronikus zenében ad némi izgalomra okot :D

Ha már eszembe jutott a Vocoder, az van a Yamaha MOX6-ban is, sőt a korábban említett Roland SP-808-ban is, ami egyben rendkívül jó sampler is ha már elektronikus zenében gondolkodunk, főleg olyanban, amiben zúzós FX-ek bőven elkélnek :)

Válasz 'JUZO' hozzászólására (#14910)

korgcsa2014-04-02 16:52 |  #14917
jozsihome írtaHát kipróbálnám, az biztos, de látatlanban nem cserélném be az M50-et. PC3 cseréről viszont tárgyalhatnánk, gondolom, a a jobbik kurzweiled Ha jól vettem ki, akkor a PC3 16 partos, míg a PC2 mindössze 4. Ezért (is) fájdalmas korg workstationról másra váltani, legyen szó akár triton származékról (8 part) akár az újabb típusokról. Az új roland ws (FA) is tudja ezt végre. Szóval ez a funkcionális korlát eléggé elveszi a kedvemet a cserelehetőségektől, legyen szó Juno Gi-ről Yami MOX-ról vagy épp a PC2-ről, pedig én meg Korg után/mellett szeretnék már kipróbálni valami mást. Álomszép hammond hangzás változtathat ezen, na az számítana. Azért priviben lehet hogy megkereslek. Üdv J

Üdv Jozsihome!

Nos, a PC2 és a PC3LE6 is 16 Multitimbrálisak. A PC3LE6 az ugye értelemszerűen, merthogy egy workstation és azon megoldott a dolog. A PC2 viszont egy szinpadi hangszer, ami egy időben 4 Zónát tud kezelni tetszőleges split-el és layerrel… azonban mind a 16 MIDI csatornája címezhető és MIDI-n keresztül megszólaltatható… használtam is így a színpadon, hogy a saját billentyűjéről kezeltem a 4 zónát, külső plusz MIDI billentyűről pedig egy következő MIDI csatornán játszottam.

A ROLAND-ból én az RS szériát szeretem… volt RS-5, most pedig RS-50 van… mindkettő szintén 16 Timbrális, közvetlenül kezelőfelületről elérhető PART-okkal… Ezt úgy értem, hogy például egy KORG-nál ha PROGRAM hangszínen játszol, akkor nem is érhetőek el PART-ok, csak SONG, vagy COMBI módban… értelemszerűen a COMBI módot előre kell programozni, ahogy SONG módot is, ráadásul SONG módban csak lehulló menüből lehet másik PART-ra váltani. Ezzel szemben pl. a Roland RS-50-nél közvetlenül a kezelőfelületről lehet ugrálni a PART-ok között… a PC3LE6-ban is a kezelőfelületről lehet végiglapozni a PART-okat. A JUNO D-t asszem ilyen szempontból már elszúrták… a JUNO G-t viszont már biztosan rendbetették, hiszen az is egy workstation.

Azóta egyébként felpörögtek az események, mert a PC3LE6 elcserélődött egy Yamaha MOX6-ra… természetesen a MOX is 16 multitimbrális és SONG módban szintén a kezelőfelületről közvetlenül válthatunk köztük menü nélkül… A PERFORMANCE mód megfejtése még hátra van, ott kíváncsi leszek milyen lehetőségeim vannak mondjuk egy 4 zónás PC2, vagy egy 8 zónás KORG Combi-hoz képest.

A Kurzweil KB3 orgona motorja szerintem nagyon flexibilis… rettenetesen mélyre el lehet menni olyan szintig, hogy a perc hang hangszíne, hangereje, a felharmónikus zajok állítása, minden egyes sípnak (bar) a hangkarakterét, zaját megváltoztatni és még rengeteg olyat amiből egy kukkot sem értettem, de jót tett a hanggal :D Mindezt már a PC2-ben is, pedig abban nincs is V.A.S.T editálás mint a PC3LE6-on. Én azonban nem vagyok elég okos és tapasztalt hozzá, így nem tudom tudatosan beállítani ezeket a paramétereket… vannak jó kis dögös orgona hangszíneim, de még még van amit jó lenne kicsavarni egy kis tanulással :) Szerintem messze járok az "Álomszép Hammond hangzás"-tól :) ... De legalább a lehetőségek szinte végtelenek ennek a KB3-nak köszönhetően.

Most így utólag meggondolva… PC3LE6 és M50 tekintetben biztos meg tudtalak volna győzni :) , de a MOX-al most szerintem jobban jártam. Egyébként sajnálom a PC3LE6-ot, mert nagyon jó hangszer, de nem lehet minden százezres hangszert egyszerre megtartani… a mostani otthoni munkastílusomhoz a MOX jobban fog feküdni.

Üdv! Csaba
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14907)

KORG RK 100 2014-04-02 13:10 |  #14916
Elérhetőségem 06703197841

KORG RK 100 2014-04-02 13:10 |  #14915
Elérhetőségem 06703197841

KORG RK 100 2014-04-02 13:02 |  #14914
Sziasztok! Retro hangszert, KORG RK100 -ast keresek megvételre, leharcolt, hibás is érdekel, bármilyen lehetőség adódna kérlek üzenjetek nekem! Egy replika /másolat készítése is szóba jöhet ezért
,ha esetleg olyan ismerősötök akadna akinek van ilyen tulajdonában akkor az is nagy segítség lenne, ha felvehetném vele a kapcsolatot.
Köszönöm a segítségeteket

KORG RK 100 2014-04-02 13:01 |  #14913
Sziasztok! Retro hangszert, KORG RK100 -ast keresek megvételre, leharcolt, hibás is érdekel, bármilyen lehetőség adódna kérlek üzenjetek nekem! Egy replika /másolat készítése is szóba jöhet ezért
,ha esetleg olyan ismerősötök akadna akinek van ilyen tulajdonában akkor az is nagy segítség lenne, ha felvehetném vele a kapcsolatot.
Köszönöm a segítségeteket

JUZO2014-03-29 12:41 |  #14912
Köszi Pityu a segítséget! E-mail ment!

pityu0718 2014-03-29 11:55 |  #14911
Hát igen, az alaplapi hangkártya erősen felejtős ilyen célokra!!!
Én azért a Te helyedben meghallgatnám a Yamaha Motif bármely tagját.
Pad hangszínekben nagyon ott van és ha nem akarsz feltétlenül új hangszert venni, akkor használtan nagyon jó árban lehet hozzájutni 1-1 példányhoz.
Rolandot igazából nem ismerem. Tritonok is jók de írtad azt nem szeretnél.
Pedig volna egy eladó, ha érdekel esetleg, írj priviben!!
Válasz 'JUZO' hozzászólására (#14910)

JUZO2014-03-29 08:32 |  #14910
Szia Pityu!
Azért gondolkodom workstationra, mert használni kéne olyan zenei alapokat, amit én rakok össze, de nem egy csárdás :) ....szóval kisérőautómaitikás gépben, vagy hangszín, vagy lehetőség nincs komolyabban belenyúlni a hangszínekbe. (300 eft alatt). Az is fontos tehát, hogy bizonyos dolgokat a szinti rögzíteni tudjak, és koncert a lehető leggyorsabban el is tudjak hívni. E téren csak a 3 nagy márka szintijeit ismerem, a többivel az az érzésem hogy a 300 alatt vagy az egyiket tudják jól vagy a másikat.
Valszóínűnek tartom hogy driver problém lesz, mert 10-15 éve Vegast használok. Régen használtam Soundblaster kártyát (az sem nagy szám) de akkor nem késett, valószínű az alaplapi kártya nem az igazi. E téren most nem tudom mit érdemes megvenni, azért érdeklődtem.
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#14909)

pityu0718 2014-03-29 05:30 |  #14909
Szia Juzo!

Az első kérdésedre a válasz pofátlanul egyszerű lesz:
Ne workstationban gondolkodj!! :) Neked VA szintire van szükséged, jó szőnyegeket és modern lead hangszíneket sosem fogsz találni wokstationokban, sajnos.. :(
Nem írtad ugyan kb. mennyit szánsz rá de a Virus szintiket bátran ajánlanám a terveidhez!! Vagy Waldorf Pulse 2 szintén óriási!
De e téren a piac eléggé tágas szóval érdemes szétnézni és meghallgatni sok-sok demót mielőtt egyikre vagy másikra rárepülnél :)

Második kérdésedre a válasz:

Vélhetően Asio driver probléma de persze ahhoz előbb tudni kellene, hogy korábban is késett-e a hang vagy csak mostanában? És persze a hangkártyád típusát sem írtad le :)
A Sony Vegas-nak semmi köze a hang késéséhez bár nyilván mint bármely Daw esetében úgy ebben is lehet állítani a latency mértékén de ha rossz a driver, akkor ez nem oldja meg a problémát.
Tehát adott a kérdés, korábban is késett a hang?
Zárójelben, miért a Vegast használod..?
Válasz 'JUZO' hozzászólására (#14908)

JUZO2014-03-28 23:48 |  #14908
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni két témában is.
Az első, hogy egy DnB stílusú zenekarban kértek fel billentyűzni (pl. Pendulum). 20 éve zenélek, volt sokféle gyártótól sokféle szintim, sőt dolgoztam régen az E*****ó hangszerüzletben is demonstrátorként.
Akkoriban jött be a KORG Triton LE széria. Ebből a típusból volt már 2 példányom fullra felbővítve Sampe boarddal, memóriával. Jelenleg szinti vásárlás előtt állok ismét. Végignéztem a nálatok kapható palettát, ami az országon belül a legszélesebb skálán mozog. A nehézséget az okozza hogy a meglátásom szerint 300Ft alatt a Korg még mindig a triton hangzásról húzza le a sokadik bőrt, és talán az első amit a Triton Le után megvennék az a Krome, de a videók nem győztek meg annyira, bár szép az új design.(de az kevés) Ami nekem fontos hogy jó szőnyegek és modern elektronikus szóló hangminták legyenek benne amik realtime változtatható, effektezhető stb. (Nem feltétlen Korgban gondolkozom) Ebben az árkategóriában(!) a Roland és Yamaha szintiket nem tartom elég jónak. Az egyéb új gyártók termékeit nem ismerem.
A másik kérdés hangkártya ügyben lenne. Ha bedugok bármilyen jelforrást mikrofon, v vonal bemenetre, felvétel nélkül is késik a hang. Felvétel esetén még idegesítőbb probléma ez. Felvételhez a Sony Vegas-t használom. Tudnátok ajánlani valami viszonylag olcsó megoldást a hiba kiküszöbölésére.....hangkártyacsere...vagy valami egyéb beállítási hiba. (nem stúdiós célokra, csak itthoni ötletek rögzítésére kell).
Köszönöm előre is a segítségeteket!
Üdv.JuZo

jozsihome 2014-03-27 09:22 |  #14907
Hát kipróbálnám, az biztos, de látatlanban nem cserélném be az M50-et.
PC3 cseréről viszont tárgyalhatnánk, gondolom, a a jobbik kurzweiled Ha jól vettem ki, akkor a PC3 16 partos, míg a PC2 mindössze 4. Ezért (is) fájdalmas korg workstationról másra váltani, legyen szó akár triton származékról (8 part) akár az újabb típusokról. Az új roland ws (FA) is tudja ezt végre. Szóval ez a funkcionális korlát eléggé elveszi a kedvemet a cserelehetőségektől, legyen szó Juno Gi-ről Yami MOX-ról vagy épp a PC2-ről, pedig én meg Korg után/mellett szeretnék már kipróbálni valami mást.
Álomszép hammond hangzás változtathat ezen, na az számítana. Azért priviben lehet hogy megkereslek.
Üdv J
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14906)

korgcsa2014-03-26 14:18 |  #14906
Sziasztok!

Lassan egy éve KORG hiányban szenvedek :)
Az egyik Kurzweil-emet szeretném KORG szintire, vagy workstationra cserélni. Ha valakit érdekel egy jó kis színpadi digizongi-szinti-Hammond orgona és izgat a Kurzweil márka, akkor itt a lehetőség bizniszelni :)

KURZWEIL PC2 73 billentyűs hangszeremet cserélném 140 ezer Ft értékben. Beszámítanék Korg MicroStation-t vagy MicroX-et vagy Trinity Plus-t, X50-et stb. illetve egyéb kiegészítőket ha nincs KP-d. Keress nyugodtan levélben, válaszolok: korgcsa kukac freemail hu.






jozsihome 2014-03-22 17:34 |  #14905
Persze, bármi lehet...nekem meg a legújabb nem ment fel, miután felraktam ezt az előző posztot . Ez egy srác, akit a lelkesedés hajt, nagyon szépen válaszol a levelekre és javaslatokra, jó fejnek gondolom. Nem lesz nagy feladat "elmélyedni", mert egyszerű funkciók ezek, de nélkülözhetetlenek.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14904)

vénkecske 2014-03-22 16:43 |  #14904
Köszi! Pár hete próbálkoztam vele, de valamiért nálam a telepítés hibával azonnal leállt.
A FB-on fel is vettem a kapcsolatot a szerzővel, de nem tudott rá akkor gyógírt, mondta hogy náha másnál is van ilyen, de nem tudja mitől lehet.
Most ez a legújabb szépen felment, hamarosan elmélyedek benne.

jozsihome 2014-03-22 06:05 |  #14903
Sziasztok,
A workstation vonal számára hasznos tudnivaló, hogy megjelent a PCG Tools új verziója http://pcgtools.mkspace.nl/ Elég sokat fejlődött, mióta Michel Keijsers belevágott a témába, gondolom eredetileg saját korgos dolgai miatt. Nagyon hasznos pcg fájlok átszervezésérére, a riportgenerálás is szuper. Vénkecske, microstationnal is elboldogul Free cucc.

jozsihome 2014-03-19 22:06 |  #14902
Boldogság Jól tetted, hogy megírtad.
Válasz 'mrcitroxm' hozzászólására (#14901)

mrcitroxm2014-03-19 16:00 |  #14901
Üdv! Gondoltam, megírom, hogy az Ms 60 problémája megoldódott... Ismerősöm javította meg, aki nem is egy "hangszerzseni". :D Köszönöm Mindenkinek, aki hozzászólásával segített!!! :)

zeneboy 2014-03-12 20:03 |  #14900
Korg pa300

gabex2014-03-12 06:43 |  #14899
Üdvözlet! Korg pa80,ha valakit érdekel írjon!

mrcitroxm2014-03-11 12:44 |  #14898
Köszönöm a segítséget. Már írtam is neki mailt, várom, hogy mit válaszol... Köszönöm még egyszer!!!

jozsihome 2014-03-11 09:45 |  #14897
Megértelek, akkor ezt végig kell játszanod sajnos... Egy tippem van: korábbi netes infók, és szerény mértékben személyes benyomások alapján a syncopás miditom (Tóth Tamás) jut eszembe, ő bele mer nyúlni egzotikus/régi/ritka cuccokba is. Kérdés, hogy Bagodtól mennyire vagy messze. De budapesti viszonylatban a szállítást megoldják szerintem.
Válasz 'mrcitroxm' hozzászólására (#14896)

mrcitroxm2014-03-11 07:50 |  #14896
Ok ez rendben is lenne, de a baj az, hogy ott voltam, mikor kipróbáltuk és semmi gond nem volt vele... Nem fogja visszaadni a pénzt, mert kipróbáltuk, jó volt, nem vállal rá garanciát. Az a gondom, hogy kerülöm az ilyen szitukat, ahol veszekedni kell, mert hirtelen el borul az agyam és olyat beverek neki, hogy többet nem jön helyre. Szóval valakinek lenne ötlete, hogy mi okozza ezt az állapotot? Tudom... szervíz.... de nem igazán akarják elvállalni, mert Solton...

vénkecske 2014-03-09 21:41 |  #14895
MS60-ban proci ventillátor? :o Gyorsan visszafizettetni a vételárat!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14894)

jozsihome 2014-03-09 21:13 |  #14894
A Korgos válasz szerintem az, hogy de azonnal vidd vissza, és vegyél valami mást.
Válasz 'mrcitroxm' hozzászólására (#14893)

mrcitroxm2014-03-09 16:13 |  #14893
Üdv! Segítséget szeretnék kérni!! az alany Solton ms 60. a hiba: Bekapcsolás után (amíg be nem melegedik gondolom én) teljesen jó! Utána sistergés, hangos sivítás hallható, néha le is fagy. kihúzom, várok vele, visszadugom ismét tökéletes! A volt tulajnak visszavittem pár óra után azt mondta, megnézette a processzor ventilátora volt a hibás, amit ki is cseréltetett állitólag. Hazahoztam, ugyanazt csinálja.... Tudom, hogy nem Korg, de ha valaki tud valami okosságot, kérem segítsen!! Köszönöm!!

jozsihome 2014-03-07 08:06 |  #14892
GF14L, 8-9e volt az ára.

jozsihome 2014-03-06 23:37 |  #14891
Pedáltéma: remek tippek, köszi, megnézem. A jack csere is szimpi, bár van Y kábelem is éppen. A PVP14L-en meglepődtem, nem gondoltam volna, hogy ennyire fillérekért lehet ilyen kapni, tényleg ; nekem másik van, olyan mint a GF10, csak sztereó, hirtelen nem tudom a típusát.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14888)

jozsihome 2014-03-06 23:24 |  #14890
Köszi, korábban láttam ezt a fixert, de akkor nem éreztem rám tartozónak, most meg nem jutott eszembe. Holnap kipróbálom így. Azt nem tudom, mennyire a win7 hibája.
Nem csak a sirámokat olvastam végig, hanem az anyázásokat is
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14889)

vénkecske 2014-03-05 12:55 |  #14889
Gondolom az ide vonatkozó fórum sirámokat akkor már végignyálaztad :)
Nekem az jött le, hogy a régi drivert ki kell gyomlálni még a regedittel is, aztán van egy Update fixer amit a V1.11-ről a V1.12-re frissítés előtt le kell futtatni.
Fujj, Win7
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14887)

vénkecske 2014-03-05 12:37 |  #14888
Win7 alatt sokminden más jól megszokott programot is időnként szívás szórabírni. Főleg a zenei progik egy részét.
Nem véletlen van nálam még mindig XP a gépen

A hangerő (expresion) pedállal pedig végre zöldágra vergődtem, a Korghoz igazítottam.
Nem tudom Jozsihome melyik Proelt használod (gyanítom ugyanazt mint én : PVP14L ), és ha érdekel elmondom hogyan
lehet nulla forintból hozzá igazítani a Pedal funkcióhoz.
Ez a pedál alapjárazon egy sztereo audio szintszabályzó lenne, ahol kismértékben lehet a szabályzási intervallumot
trimmelni egy plusz oldalsó potival.
A gond az, hogy a pedálozó poti 20K értékű, a trimmelő meg 100K.
Ahogy a múltkor is írtam, a Korghoz javasolt pedálok 100K értékűek (legalábbis ezek a Microstation/M50 korabeliek), és erre a bemenet is kényes.
Nálam pl. ha egyszer be tudtam állítani egy külső 100K potival végre a kalibrálást, ezután nyögve de elment a Proel 20K tartományával. Viszont ki-bekapcsolás után nem fogadta el ugyanezt, és nem csinált semmit.
Ma nekiestem, és FELCSERÉLTEM a fogasléces meg a trimmelő potit.
Innentől kezdve megy mint a kisangyal.
Mondjuk én korábban már belenyúltam a pedálba, és az egyik jack aljat kicseréltem sztereóra, mert nem szerettem volna
Y kábelt dugiszálni. Így egy fixen beforrasztott plusz árnyékolt vezetékkel a pedál oldalán kivezetve megoldottam hogy ha kell digitálisan (Pedal/expression) is tudjon szabályozni.
De ha valaki lusti az aljzatot kicserélni, megoldás egy Y vezeték.
Az Y két rövid szárából az egyik megy az IN1-be, a másik az OUT1-be. Lényeg hogy az a fele menjen az outba, ami a másik végén a sztereo jack dugó gyűrűjére megy.
Remélem rajz nélkül is érthető volt, és szükség esetén meg tudja oldani más is -mert amúgy árához képest nem olyan rossz ez a Proel pedál.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14887)

jozsihome 2014-03-04 14:14 |  #14887
Ha már előjött a PC editor: külföldi fórumozók tapasztalatával egyezően szívás az M50 editort szóra bírni win7 alatt. Először akkor tűnt fel, amikor egy nanopaddal kísérleteztem. Egyik sem ment normálisan, sem a nanopad, sem az M50. X-edszer újratelepítettem a drivert és az editort, semmi. Minden más eszköz látja midi eszközként, de az Editor nem találja, és minden Receive kísérletre Receive Error üzemetet ad. Most pont jól jönne, ezért fáj. Valakinél volt már ilyen?

jozsihome 2014-03-02 17:38 |  #14886
Ja, más logika kicsit, de teljesen korrekt ez is, menteni (megerősíteni) csak egyszer kell, miután akármennyi beállítást módosítottál, programban, kombiban vagy globálban. Visszaállni is könnyebb így: ha nagyon elbarmoltam már az adott programot vagy kombit, és visszavonulót fújtam, akkor program le-föl gombbal megoldható a Ctrl-Z .
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14885)

vénkecske 2014-03-02 13:31 |  #14885
Lehet hogy csak a yamis berögzültségeim miatt sikkadtam el a leírásban afölött, hogy ha egyszer sikerül beállítani a Globalban pl. a pedál ügyeket, azt még meg kell erősítenem,és el kell mentenem a Write Global alatt. Mert yamiéknál ha egyszer ezt átállítottam, a következő átállításig megjegyezte. De végülis ennek is meg van a maga oka és logikája, már kezdem kapisgálni :)
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14884)

jozsihome 2014-03-02 11:38 |  #14884
Köszi, levonom a tanulságokat. Pár megjegyzés: nagy elszomorodásomra az M50 csak a half damperre van kalibrációs lehetősége, a pedál érzékenységre nem. Plusz pont a microstationnak . Azt nem hiszem, hogy a hangszerbeállítások bármilyen módon is függnének a PC editortól. A saját global settingseben is meg kell lennie ugyanennek, ahogy ezt az operation guide le is írja.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14883)

vénkecske 2014-03-01 18:49 |  #14883
Jav : A vicc az, hogy ezek után újra kalibrálás nélkül bedugtam a PROELT , és viszi az is a hangerőt,....
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14882)

vénkecske 2014-03-01 18:44 |  #14882
Ma én is épp odaértem, hogy a kis Mikrosztésönhöz egy pegált farigcsáljak.
Háááát, mit mondjak megizzasztott a kis !
A hangszer menüben hiába állítottam be, hogy Sw/Damper/Ped közül a Pedál funkció működjön, nem volt hajlandó reagálni semmire. Aztán kiderült, hogy ezt a funkciót a PC editorban is át kell állítani a Globalban Master volume-ra.
Ráadásul ez addig nem érvényesül a hangszerben, amíg a menüből a "Write global function"-nal át nem küldöm. Hmmm... mint ahogy a hangszín nevek átírása sem működik , csak ha .. de ezeken gondolom már túl vagytok.
No most jön a következő bukta : kalibrálni kéne a pedált! :D A hangszerben ott a funkció, de hogy merre hogyan tekerjek vagy milyen sorrndben, azt a világon sehol nem írja a gépkönyv (egyik sem). No mindegy, valahogy ezt is kitaláltam.
Korgéknál ezeknél az újabb szériáknál a turkálásaim alapján kiderítettem, hogy a Volume (és Expression) pedál helyes bekötése a TRS dugón: poti egyik vége (minimum állás) a testen, másik vége a dugó hegyén, és a leszedő a gyűrűn.
Azt is kigugliztam, hogy az általad is említett (és a hangszerhez javasolt) XVP10 pedálnak ez a része 100KOhm értékű.
No, gondoltam bédugom a régi yamihoz bevált Proel pedált, nehogymár ne tessen neki a 25K-s érték!
Hát nem tetszik neki :( Egyszerűen nem áll szóba velem a "calibrate" ezzel.
Na jó, okos enged, ki a műhelybe, először egy 250K-s potit találtam, rá a mazzagra, - megint semmi!
Anyád! Túrtam még egy kicsit, végre leltem egy 100K-s potit. Juhhéé! Ezzel meg sikerült a kalibrálás!
Szépen szabályozza nulláról max-ra a hangerőt.
A vicc az, hogy ezek után újra kalibrálás nélkül bedugtam , és viszi az is a hangerőt, de nem szabályoz le teljesen nullára.
Jozsihome - ha a Te géped is hasonló felépítésű (márpedig egy fészekből valók), akkor vonjad le a tanulságot :) !
Például egy poticsere párszáz forintért lehet hogy megoldaná Nálad is a min-max normális szabályzást a Proelben.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14881)

jozsihome 2014-03-01 11:15 |  #14881
A hangerő és effektpedálok lelki életéről kérdeznék, mert a találomra összerakott cuccokkal (döbbenet ) nem érhető el a kívánt eredmény. Nem nagyon tudok kellően lineáris(nak hallott) és kellő tartományban mozgó hangerőszabályzást beállítani az M50-nel. Ha effektpedál bemeneten keresztül szabályozom a hangerőt, akkor szinte kapcsolóvá degradálódik a dolog, de hangkimenetre sorba kötve sem jó, nem folyamatos a szabályozás. Most egy Proel és egy Dimavery nevű pedálokkal kísérletezem. Eredeti korg cucc biztos jobb lenne, de az XVP10 rohadt drága, az EXP2 még reális, de azt meg nem értem kristálytisztán az elvileg többféle szabályzási képességeit és bemeneteit, és nincs értelmes leírás hozzá. A két meglévő pedálom kb. 50k, illetve 25k ellenállású, és míg jobban zavarba ejtett, hogy a minimum állító potik pozíciója nem befolyásolta ezt az ellenállásértéket, pedig a gyakorlatban speciel ez a funkció működött, már a szabályozható alját értem ez alatt. Nem értem… Valami tapasztalat, tipp, „universal pedal guide for lamer keyboard players” link jó lenne; köszi előre is.

korgkarma 2014-02-27 18:36 |  #14880
Nagyon szépen köszönöm, már egyik fórumtársunk segített. Innét is thx neki ezért!
Válasz 'korgkarma' hozzászólására (#14879)

korgkarma 2014-02-26 21:17 |  #14879
Sziasztok Kollegák!
Nem tudna valaki segíteni? A Generál zenekar Csöngess be hozzám jóbarát című midit kergetem. Nekem csak egy pocsék változat van (http://digi-tech.atw.hu/csongess.mid), de olyanra lenne szükségem, mint az eredeti: http://www.youtube.com/watch?v=gCkG8mqZL1w.
Nagyon megköszönném, ha valaki ki tudna húzni a bajból!
(hosszugyorgy@gmail.com)

bodzol2014-02-26 18:24 |  #14878
SZÉP!!!
Nekem Dynacord DC200-asom van itthon, az is anconai mechanikás, mint a tiéd, csak alul rendes dobrotor van, nem a "kályhacső". A szobámban még egy anconai Super X 10-es is foglalja a helyet, ez már csak egy rotoros, de ebben ugyanaz a kályhacső van, mint a tiédben, csak állítva. Hiába tranyós, nagyon szépen meg lehet hajtani, egészen Lord-os...
A próbateremben meg egy Turbo-Jet van.
De elég az OFF-ból, köszi a szép videót!
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14876)

korgcsa2014-02-26 13:44 |  #14877
Szupi a Leslie Kolléga! :) A háttérben a MicroStation is előbukkant :)

Én egyébként BOSS RT-20-at használok. Sokat cuccoló és fülesmonitorral zenélő csapatban nagyon praktikus. Mindenünk vonalból megy, még az elektromos gitárok is. Persze kivétel a dob.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14876)

vénkecske 2014-02-25 20:52 |  #14876
Egy kis Leslie
Válasz 'bodzol' hozzászólására (#14874)

pityu0718 2014-02-25 19:32 |  #14875
Világos, Én sem szeretném összehasonlítani a 2 hangszert mert teljesen már karakter mindkettő.
Az tény, hogy sokat nyomott a latban a sampling lehetőség, és hogy a Tritonhoz tengernyi hangszínt lehet leszedni a netről.
Aztán pld. az Extreme-ben találtam olyan hammond hangzást, hogy eldobtam az agyam. De a nagyzenekari minták is odavernek, igaz nem szabad összehasonlítani egy EastWest/Quantum Leap orchestra-val mert az nem volna egyenlő küzdelem.. :)
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14873)

bodzol2014-02-25 19:04 |  #14874
Bocs, hogy későn reagálok, de sajna így alakult... Ízlésekről nem vitatkozom, mert azt hülyeségnek tartom, a szintetizátorokban rejlő lehetőségekkel kapcsolatban pedig annyit, hogy épp azért tettem fel itt a kérdést, mert minden bizonnyal jobban értetek hozzá, mint én!
Amit pedig a kedves kollégával alább írtatok teljes mértékben el tudom fogadni, azonban viszonylag fiatal korom ellenére számomra a nagy megfejtés szinonímái a hanggenerátor, a meghajtott csöves előfok, a minőségi overdrive effekt,vagy a Leslie.
Mint először írtam, kiegészítő, és nagyon ritkán főhangszerről lenne szó. A jó hangszínek melletti további lehetőségek bogarászása már későbbi történet, de megnyugtattatok, hogy jó irányba indultam.
KÖSZ MINDENKINEK!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14834)

korgcsa2014-02-25 10:18 |  #14873
Valóban egyik PCG konvertáló sem hozhat eredményt, hisz egész más ezeknek a hangszereknek a Multisample-leosztása és gondolom teljesen más belső utasításkészletekkel érik el az egyes paramétereket is. Ezt egy bizonyos fokon túl és túlságosan nagy generációs különbséggel teljesen lehetetlen lenne lekövetni.
Egy barátom írt saját, különbejáratos konvertert a Korg MS2000 és a KORG R3 közé, mert egyébként megdöbbentően azonos a két hangszer belső felépítése és ő mutogatta nekem, hogy teljesen azonos az utasításkészletük, csak bizonyos paramétereknél az egyik hangszer továbbcsordul bitekkel és azt a másik hangszerben nem tudja hova címezni. Ennél jobban nem értek hozzá, de annyit le tudok szűrni, hogy a Triton utasításkészletéhez képest egy KROME annyira újra lehet rendezve, hogy még a gyári Korg mérnökök is értelmetlennek találnák létrehozni a párhuzamot.

Viszont amíg a Korg-ok Multisample készletei tartalmazzák a régi megszokott hangokat, a Program hangszínek felépítése a két oszcillátor, szűrő, LFO, EG és effekt láncolaton alapszik (gyakorlatilag az M1 óta), addig elméletben képesek lennénk régi hangszíneket az új hangszerekkel is előállítani… de aki erre vállalkozna az UFO lenne :D

Ezen kívül természetesen a felhasznált DA konverterek és a kimeneti erősítés is bőségesen szerepet játszik egy Triton vs KROME összehasonlításában, de erre nem térnék ki, csakis a szoftveres adottságokra kívántam utalni.
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#14865)

korgcsa2014-02-25 09:59 |  #14872
Köszönöm Srácok, megtiszteltek :)

Vénkecsi, bár eladtam a MicroStation-t, de irígyelem ám tőled :D Szóval jó cucc az, érdemes használni és időt szánni rá. Jópár Korg-om volt előtte és bizton állíthatom, hogy a MicroStation szekvenszere a leggyorsabban használható ami eddig a kezem alatt volt a kicsi kijelző ellenére is… még a Trinity érintőkijelzős konstrukciójánál is pergőbb a használata. Ezt egyébként a Korg szakembere is megerősítette egy beszélgetésünk alkalmával. Szóval jó cucc van a kezed között :)

Áttérve a VST-re ott ugye nem a hangszer saját szekvenszerét használod, hanem csak az üzemmódját. A VST integrációt úgy kell elképzelni, hogy maga az Editor felülete feltelepül a számítógépre Standalone módban is és VST bővítményként is. Teszem azt Cubase-ben dolgozol, akkor a VST host szekcióban a MicroStation ugyanolyan önálló hangszerként jelenik meg, mint a többi VST szinti. Be kell hívni VST hangszerként és az adott track MIDI OUT sorában kiválasztani. MIvel 16 timbrális a MicroStation, ezért természetesen 16 különálló MicroStation MIDI csatornának hozhatsz létre trackeket a Cubase-ben. Az ilyen módon megnyitott VST gyakorlatilag a MicroStation editor felületét nyitja be és azon lehet minden módosítást elvégezni. Egyébként nem a COMBI, hanem a SONG üzemmódban működik a MicroStation és az így létrehozott beállításokat egy SONG-al kell elmenteni a hangszerben.

Természetesen az USB felületen keresztül csak a MIDI adatfolyam történik, tehát ahogy írtad, a hangszer maga szólal meg, azt kell bekevernünk.

Ilyen módon egyébként rendkívül gyorsan működik az eszköz. Nincs szinkronizációs, vagy reakció idő, az egész folyamat realtime null másodperces. Én gyakorlatilag így használtam a Korg MicroX-et, az X50-et és a MicroStation-t is. A MicroX és az X50 nem rendelkeznek szekvenszerrel, ezért azok kaptak egy úgynevezett MULTI üzemmódot, amiben a 16 PART szerkeszthető, címezhető, meghajtható külső eszközzel, ergó DAW-al is és azok a beállítások is lementhetőek. A MicroStation-ban mivel van szekvenszer, ezért a SONG üzemmód tekintendő a MULTI üzemmódnak és itt song-ként menthetőek el az összeállítások.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14864)

vénkecske 2014-02-24 23:10 |  #14871
Az jó, mert akkor össze lehet szerkeszteni egy combit úgy, hogy össze legyen kedvemre állítva mondjuk egy Vsampler megfelelő csatornáival, meg azok egyéb paramétereivel!
Bár magam is úgy vagyok vele, ha elfogadható hangszíneket ki lehet hozni magából a hangszerből, nem vacakolnék vst-kkel.
Azért ezzel az M50-el akkor is beraktad a bogarat a fülembe...
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14870)

jozsihome 2014-02-24 22:30 |  #14870
Még valami, a multitimbralitás a kombikon keresztül működik, tehát nem lehet csak úgy összevissza szemezgetni a patchek között a vsti- keresztül. Szóval van egy felsetupolt kombi, és azt lehet a trackből bizgerélni.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14869)

vénkecske 2014-02-24 21:07 |  #14869
Köszi!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14868)

jozsihome 2014-02-24 20:58 |  #14868
Jól esett egyszerűt válaszolni Nekem voltak stabilitási/kapcsolati problémáim ezzel a pluginnel, ezért leszoktam róla. Meg ha vstizni volt kedvem, akkor pont baromira nem hiányoztak az M50 hangszínei, ezért teljesen feladtam a hibrid üzemmódot.
Hosszadalmasnak találtam a szinkronizáció folyamatát is a vst és a hangszer között. Tévedhetek, de én így éltem meg ezt a témát.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14867)

jozsihome 2014-02-24 20:44 |  #14867
vénkecske írtaA magam nevében is köszönöm a részletes "review"-t, Csaba Tőled mindig lehet tanulni valamit ! Mivel csak 1-2 hetes Microstation tulaj vagyok, és még nem mélyedtem túlzottan bele a hangszer lehetőségeibe, ezt a "MicroStation, KROME és KROSS mind használható editorral és VST pluginként" szeretném ha tisztáznánk. Úgy értendő ez, hogy ha a hangszert usb külső eszközként használom, és a hozzá kapcsolódó pc-n elindítok egy VST programot , akkor a hangszerben lévő DAC mint hanggenerátora (külső hangkártyája) működik a beállított audio/midiporton keresztül? Tehát hangszer mint midiforrás> Pc> vst mint driver > hangszer mint hangforrás ? Kipróbálnám rögtön, de most épp melóhelyen holnapig - megesz a fene :)

igen
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14864)

jozsihome 2014-02-24 20:43 |  #14866
Egyszerű a képlet: triton hangzáshoz triton kell annak bármelyik származékát ideértve.
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#14865)

pityu0718 2014-02-24 20:02 |  #14865
Én is bírom Csabi írásait, mindig élvezettel olvasom.
Nos igen, a Krome-ban valóban jó a zongora hangszín de a bajság ott van, hogy csakis azt tudnám kiemelni a régebbi Korg zongora hangokhoz képest, tulajdonképpen annak a sok gb-nak a tetemes részét az a pár zongora hangszín teszi ki..
A többi hangszín 1-2 kivételt leszámítva nem hozott lázba az a helyzet.
Hogy mennyire lehet Triton hangzást egy Krome-ból kihozni? Semennyire.
Mi sem bizonyítja jobban, hogy semelyik pcg konvertáló nem használható a Krome-hoz!
Más "engine" a Krome ugyanis.
Készült egy Triton hangbank a Krome számára de hallhatóan nem ugyanúgy szólalnak meg a Triton hangszínek a Krome-ban.

Mint mondtam, jó hangszer ettől még a Krome de Nekem nem hozta azt, amit vártam tőle.
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14860)

vénkecske 2014-02-24 17:54 |  #14864
A magam nevében is köszönöm a részletes "review"-t, Csaba Tőled mindig lehet tanulni valamit !
Mivel csak 1-2 hetes Microstation tulaj vagyok, és még nem mélyedtem túlzottan bele a hangszer lehetőségeibe,
ezt a "MicroStation, KROME és KROSS mind használható editorral és VST pluginként" szeretném ha tisztáznánk.

Úgy értendő ez, hogy ha a hangszert usb külső eszközként használom, és a hozzá kapcsolódó pc-n elindítok egy
VST programot , akkor a hangszerben lévő DAC mint hanggenerátora (külső hangkártyája) működik a beállított
audio/midiporton keresztül? Tehát hangszer mint midiforrás> Pc> vst mint driver > hangszer mint hangforrás ?
Kipróbálnám rögtön, de most épp melóhelyen holnapig - megesz a fene :)
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14860)

jozsihome 2014-02-24 15:21 |  #14863
sztereó poszt volt, de ne keressetek különbséget, mert ez fázis-sztereofónia

jozsihome 2014-02-24 15:20 |  #14862
Köszi az elemzést, ez már egy tematikus honlapon komoly poszt/cikk lehetne Azt, hogy a "duálappreggiós nyöszörgésekkel elcseszik az egész hangszer induló-készletét" testközelből átéltem a Karma-M50 váltáskor.
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14860)

jozsihome 2014-02-24 15:20 |  #14861
Köszi az elemzést, ez már egy tematikus honlapon komoly poszt/cikk lehetne Azt, hogy a "duálappreggiós nyöszörgésekkel elcseszik az egész hangszer induló-készletét" testközelből átéltem a Karma-M50 váltáskor.
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14860)

korgcsa2014-02-24 14:25 |  #14860
Sziasztok! Egy kicsit kotyogok ha már leljebb felmerült a nevem :)

A TR-be ha belepattintjuk a SIMM RAM-ot, akkor az EXB-SMPL opció nélkül is képes hangmintákat fogadni a hangszer. Értelemszerűen mintavételezni nem, csak az SD kártyáról beolvasni. Ha az SD kártyáról beolvassa az ember a wav-ot, akkor Multisample-t kell belőle gyártani ahhoz, hogy Program hangszínben hangmagasságra kiosztva használhassuk. A végeredményben PCG fájlt mentünk a megszerkesztett Program-ból ami lementi egy csomagba a hangmintát is. A jövőben tehát az így elkészített szettet már be tudjuk tölteni megszerkesztve.

M50, MicroStation vonal: A MicroStation (sajnos) már nincsen meg. Kurzweil hegyek lettek a hangszereimből. Hozzáteszem, hagyonis hiányzik a MicroStation, meg úgy egyáltalán a KORG, úgyhogy azóta már hirdetem is a Kurzweil PC2-esemet. Szóval az M50, MicroStation, KROME és KROSS mind használható editorral és VST pluginként. Az M50 és a MicroStation hasonlítanak a leginkább belsőleg. A lényeges különbség, hogy míg az M50-ben az 5 Insert effekt bármelyike lehet Reverb is, addig a MicroStation-ban csak és kizárólag a Master FX2 lehet reverb. Úgy sem állunk rosszul, mert az 5 Insert effekt így is lehet számtalan dinamika és modulációs effekt, de az egyetlen darab reverb lehetőség az nagyon kevés. Az újabb KROME-ban az M50-hez hasonlóan szintén lehet mindegyik Insert FX reverb… sőt itt található a KROME egyik újdonsága, mert kapott újabb reverb algoritmusokat, ami nem olyan műanyag, mint a korábbi Korg reverbek… tehát van ott olyan algoritmus, amivel már sokkal szebb hosszú lecsengésű tereket lehet előállítani. A KROME másik fajin dolga az a GB-os zongora minta. Én mondom (évtizedes Korg-mániákusként), hogy a KROME az első olyan Korg szinti, aminek elfogadhatónak találom a zongora mintáját… persze ott a KRONOS, de ezt most hagyjuk, mert más pénztárca-kategória. Egy szó mint száz a KROME egy nagyon jó példány.
Aztán azóta megjelent a KROSS, ez a legfrissebb de sajnos a GB-os zongoramintát nem örökölte… valamivel jobb a zongorája mint az M50-nek, de elmarad az élethűségtől… szerintem. Aztán vigyázat! mert az effektek terén is tett egy lépést vissza, ugyanis a MicroStation-hoz hasonlóan a KROSS-ban is csak a Master FX2 lehet reverb. Ezt én nagyon-nagyon sajnálom, ugyanis a KROSS-t néztem ki a MicroStation utódjának. Ettől függetlenül a KROSS sem egy rossz alternatíva, sőt mivel van benne vocoder is, ezért még akár egy Rock zenekarba is hozhat új színt, plusz van benne egy audió rögzítő is, overdump felvételi lehetőségekkel, de ezt inkább az otthon komponálók tudják kamatoztatni. Minden egyéb tekintetben pedig rendelkezésünkre ál a 16 part-os COMBI-k szerkeszthetőségének minden jósága :)

Kicsit visszakanyarodva a régebbi Triton modellekre. Azok azért olyan jók, mert egész más szellemiségben készültek a gyári presetek. Sokkal érdekesebbek, izgalmasabbak, használhatóbbak, nem beszélve a rengeteg felhasználó által készült készletekről. Persze azon felül, hogy maguk a hangszerek is még anyagból készültek.

A mai cuccok: M50, MicroStation, KROME, KROSS, mind képes lenne a Tritonokra és korabeli hangszerekre jellemző hangzásvilágra, csak a mai trendekkel és a kici japán programozókkal, na meg a duálappreggiós nyöszörgésekkel elcseszik az egész hangszer induló-készletét. Így nehéz őket jó színben feltűntetni, arra meg senkinek sincsenek hónapjai, hogy egy KROME-ból kihozzon egy TRITON-t, pedig higyjétek el lehetne.

A választás innentől kezdve (is) ízlés, praktikum és főleg felhasználási mód kérdése. Ha valaki szeretni erről csevegni, írjon bátran, beszélhetünk a Korg-okról, de használok Roland-ot és Kurzweil-t is, így talán más szemléleteket is érinthetünk.

Üdv!

jozsihome 2014-02-24 08:30 |  #14859
Synthwork írtaVA Szinti??? Alighanem, Te is villanyzene fan vagy...:) Egy fain master billencs, meg egy bivaly számgép, és nincs az a hangszín amit ne tudnál megszerezni!

Szia,
Ja, az vagyok, és a VST-k rajongója is (szobazenész üzemmódban különösen), de itt azért írtam VA-t, mert színpadon, pláne rockzenekarban, még mindig a hardver a nyerő - nálam legalábbis. Ugyanakkor az a tapasztalatom, hogy a hangminta alapú worstationök és szintik (az általam elérhető árkategóriákban) nem képesek eléggé direkt módon közvetíteni azt az élményt, ahogy egy rendes szinti - nem nosztalgiázok régi analóg szintikkel most, több okból -, szóval egy jól összerakott, mondjuk korszerű VA szintetizátor megszólal. Zenész kolléga szavajárását idézve: "úgy szól, mint a disznó" Ez a VST-kre is áll persze, de lásd fent. Ezért néz ki úgy, talán megint beszállok egy Waldorf Blofeldbe, mert... keresem azt a hangot, ami még nincs meg
Válasz 'Synthwork' hozzászólására (#14857)

kurzweil 2014-02-23 21:18 |  #14858
Juhberci írtaÜdvözletem! Kérdésem a következő: Korg TR-t néztem ki magamnak, de egy el nem hanyagolható dolgot egyszerűen nem tudok értelmezni. Lehetséges wav fájlokat betölteni SD kártyáról, és lejátszani, kvázi playback-ként/sampler-ként anélkül, hogy az EXB-SMPL board installálva lenne? Köszönöm!

A tr-be a következő formátumokat tudod betölteni: pcg, sng, mid, exl, kmp, ksf, ksc, aif, és wav. A Wav-ok használatához az exb-smpl /vagyis a szempler / opciót nem kell berakni a hangszerbe, de egy másik bővítőhelyre Ram-ot kell berakni. 16Mb simm modul.
A használati szerint a ram modul nélkül nem tudja betölteni az aif, wav és akai formátumokat. Ilyesmivel még nem kísérleteztem, ezeket az infókat a magyar nyelvűből bogarásztam ki most. Ha alkalmam lesz rá beledugok egy sim modult és kipróbálom. Amint már valószínűleg rájöttél, nekem van egy tr-em. Imádom, szerintem nagyon jó hangszer, remélem még sokáig boldogít. Mindenféle zenei kísérleteimet a tr-el itt meghallgathatod: zenék vagy itt remélem sikerül megjeleníteni az oldalakat hallgass bele persze csak ha érdekel.
Válasz 'Juhberci' hozzászólására (#14836)

Synthwork2014-02-23 20:03 |  #14857
VA Szinti??? Alighanem, Te is villanyzene fan vagy...:)

Egy fain master billencs, meg egy bivaly számgép, és nincs az a hangszín amit ne tudnál megszerezni!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14856)

jozsihome 2014-02-23 16:53 |  #14856
Ja, megértelek. Eleget dicsértem már az M50-et is ár/érték arány, funkció stb. miatt, itt 2 napja is, de az újabb zenekari feladatok tükrében nálam is megjelent egyfelől az unalom, másrészt szónikus korlátokat érzek, magyarán csak nem szól úgy, ahogy szeretném. Kéne ide egy pad, oda egy lead, és csak nem találom, összerakni sem könnyű sokszor, a végeredmény meg kompromisszum. (És már megint szintivásárlásnál vagyok, mert az x-station remek keyboard de harmatgyenge VA szinti, az M50 nem elég, megint Blofeld lesz szerintem a kiegészítő hangszer...)

Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#14855)

pityu0718 2014-02-23 15:56 |  #14855
Gyakorlatilag minden jobb az Extreme-ben mint a Krome-ban volt!!!
A billentyűzete álom, a hangja minden csak nem retro, ahogy Te nevezted. :) Egy percig sem kell szégyenkeznie hangzásban a Krome után.
A sampling lehetőség is sokat nyomott a latban de nem az volt az elsődleges szempont.
A Krome egy jó hangszer de inkább mondanám haknis másodhangszernek mint elsődleges workstationnak.A hangja bizonyos területen jobb volt de egyáltalán nem érződött, hogy frissebb kiadás.Csili-vili meg minden de már 1 hét után meguntam.. :(
Az extreme lassan 2 hónapja van meg és imádom, ennek a hangszernek nálam jó sora lesz az tuti.
Remek master billentyűzet és kiváló sampler workstation.
Sok ezer hangszín bővítéssel, nálam ez is fontos tényező egy hangszernél.
Röviden-tömören ennyi, teljesült egy régi vágy. Egy a sok közül.. :)
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14854)

jozsihome 2014-02-23 14:05 |  #14854
És ebben a billentyű, a retro Korg sound vagy a sampling lehetőség volt olyan élmény, ami miatt a vélhetően azért fejlettebb technikát beáldoztad? Vagy csak régi vágy és kész - ezt is mégérteném
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#14853)

pityu0718 2014-02-23 05:19 |  #14853
Pedig írtam is a fórumon de akkor ezek szerint nem olvastad :)
Nem tudtam ellenállni egy régi vágyamnak és elcseréltem egy Triton Extreme 88-ra. És milyen jól tettem..
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14852)

jozsihome 2014-02-22 20:39 |  #14852
A Krome csak volt? Mi van helyette?
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#14851)

pityu0718 2014-02-22 14:42 |  #14851
Így van, nagy találmány, hogy az editor nem csak szerkesztésre való, hanem pluginként is használható általa a hangszer. Krome61-em is volt szintén nagyon jó volt az editorja pluginként.

Ez a Roland jónak tűnik és árban is nagyon kedvező lehet sokak számára!!
Válasz 'Synthwork' hozzászólására (#14850)


Első <500 ... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2019 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu