HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

AJÁNDÉK

BILLENTYŰS

GITÁR, PENGETŐS

KEVERŐ

MIKROFON

HANGRENDSZER

ÜTŐS

FÉNY

KARÁCSONYI AKCIÓK

GITÁRERŐSÍTŐ

KIEGÉSZÍTŐ

FELVEVŐ/USB

VONÓS

CD/DVD

FÚVÓS

KOTTA



A FÓRUM legfrissebb témái

Z e n é s z V I C C E K

2018. február 23

Vizelde

2018. február 23

Offtopic

2018. február 23

Jónás Tamás (instrume

2018. február 23

Tranzisztoros gitárerő

2018. február 22

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2018. február 22

***Squier***

2018. február 22

***FENDER***

2018. február 22

***GIBSON***

2018. február 22

Csöves Gitárerősítő

2018. február 22

Gitáreffektek

2018. február 22

Tech 21

2018. február 22

Mákosamp és válogatott f

2018. február 21

Mutameg!

2018. február 21

GRETSCH

2018. február 21

***YAMAHA billentyűsök

2018. február 20

*MARSHALL.hu KLUB *

2018. február 20

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2018. február 20

A számítógép és a z

2018. február 19

Zenészeket, zenekart ke

2018. február 18

ZENE <=> GYEREK

2018. február 18

Pickupok

2018. február 18

KRAMER KLUB

2018. február 18

Japán és távolkeleti

2018. február 17

***JACKSON***

2018. február 17

***BOSS GT-100 ! ! !

2018. február 16

***SX gitárok***

2018. február 16

...Bassmanok...

2018. február 16

***EPIPHONE*** GI

2018. február 15

LANEY

2018. február 15




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Nagy Erzsébet, Mosóczi Miklós: Gitáriskola 3

Nagy Erzsébet, Mosóczi Miklós: Gitáriskola 3


Akciós ár:
1 950 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Nagy Erzsébet, Mosóczi Miklós: Gitáriskola 4

Nagy Erzsébet, Mosóczi Miklós: Gitáriskola 4


Akciós ár:
1 950 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Nagy Erzsébet, Mosóczi Miklós: Gitáriskola 5

Nagy Erzsébet, Mosóczi Miklós: Gitáriskola 5


Akciós ár:
1 950 Ft



hangszermagazin.hu

PEAVEY MAX 158 basszusgitár erősítő került be a HANGMESTER.HU Karácsonyi akcIójába
2017. november 15.





hangszermagazin.hu

Megérkezett a Cort AC70-OP 3/4-es klasszikus gitár a HANGMESTER.HU Karácsonyi akciójába
2017. november 14.







Legfrissebb használt hangszerek:
Zoom
42 000 Ft
Washburn
80 000 Ft
Boss
57 000 Ft
ESP
19 000 Ft
Gibson
170 000 Ft
Gibson
170 000 Ft
Ketron
280 000 Ft
Marshall
136 000 Ft
- egyéb
25 000 Ft
Squier
239 000 Ft
Yamaha
139 000 Ft

70 000 Ft

***YAMAHA billentyűsök***
YAMAHA billentyűsök

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


kurzweil 2018-02-20 20:40 |  #117072
sziasztok
off
ez a 80-as évek végén ment, kazettán megvolt, -kik övették el, tudja-e valaki?
???
elnézést és köszi.

Wictor2018-02-19 09:59 |  #117071
Köszönöm a gyors válaszokat!

Asdert2018-02-19 07:12 |  #117070
Gyakorlatilag meg is válaszoltad magadnak a fill" kérdést. A dedikált öt arp gombból (általában a gyári performace-okban is így találod, veheted mintának") kijelölsz egy, vagy két gombot és oda a fill arpot teszed az arp kategóriákból. Van lehetőség az arp beállításoknál, hogy real time, vagy next bar, azaz gomb nyomáskor azonnal vált, vagy perget" vagy csak a következő ütem elején, általában ez utóbbi a jó, de nem mindig. Daltól, egyéb beállításoktól is függ melyik célszerű. Különösen nem mindegy, ha pl az arpeggio váltáskor egyidejűleg hangszínt is vált, azaz maga az arpeggio hozza az új hangszínt (ami fordítva is lehet igaz, ajánlott arpeggio van minden hangszínhez, ezeket is be lehet állítani, hogy kérem" vagy nem. Azt is ki lehet jelölni, hogy a már futó arpeggion felül érvényesüljön a Te balkezes játékod is, azaz hallatszon az oda beállított hangszín, vagy ne. A Treshold funkció tekergetésével". Talán a pedál enged léptetni az arpok között, de már nem emlékszem, de arra igen, hogy itt nem működik az, hogy a lefogott hangszín felengedése közben váltasz másik hangszínre, akkor nem várja" meg az újabb leütést. Már én is eladtam,(XS-6) azóta is sajnálom, csak az vigasztal, hogy sokkal zenészebb" kezébe került, zenekarba, bár tudom ott az egy tized funkcióját sem használják. Jó Zenét!
Válasz 'Wictor' hozzászólására (#117068)

jozsihome 2018-02-19 06:15 |  #117069
Nincs dedikált fill, azt is neked kell összerakni egy perf variációban. Magától nem vált vissza semmire, viszont ritmusban fog váltani, ahogy nyomogatod a gombokat emlékeim szerint. 8 gomb: ha pontosan idézel, akkor lehet csak esélyünk, hogy kitaláljuk Assignable 1-2: szerintem többmindenre jó, nem tudom már fejből. Olvasd el a manulálban vagy keress rá a motifatoron. Mod wheel: trackenként mondod meg, hogy a track érzékelje-e a modwheelt (meg a pitch bendet, meg az aftertouchot - ez is megy, ha külső AT-s billentyűt használsz) és voice szinten mondod meg, hogy mit csináljon az a kontroll, és mennyire. Ez pont így van a többi módban is. Ha eleget gyűröd, meg fogod érteni, hogy megy ez.
Válasz 'Wictor' hozzászólására (#117068)

Wictor2018-02-18 22:46 |  #117068
Ugye ahogy egyszer írtam a vocoder kizárólag a part 1-re beszúrva működik.Amíg nem tudtam,hogy zenélés közben váltogathatom a voice-okat, addig úgy állítottam össze a performance-t,hogy a vocoder a part 1-en, jön a többi és ott a helyükön állnak mint a cövek.De így hogy már tudok váltani annyiban változott a helyzet ,hogy összeállítok egy performance-t és mikor kell énekhang helyet a vocoder, egy olyan voice helyére behúzom amit addig nélkülözni tudok.Nyilván ilyenkor a dob nem a part 1-re kerül, mert oda jöhet csak a vocoder, dobot ugye nem nélkülözhetem.Mikor pedig kell az énekhang ,csak visszahúzom a vocoder helyére az előző hangszínt vagy egy másikat.Nagyon más variációt én nem látok,de ez így szerintem megfelelő. Lenne viszont még kérdésem ,hogy a hiányosságokat még pontosabban azt az 1-2 számomra fontosat letudjam.M Wheel-el kapcsolatban. Performance -ban ha használom akkor a beállításai mondjuk vonatkozhatnak az egész performance-ra,vagy külön a voice-okra osztva csak? Tehát ha állítgatni szeretném akkor külön voice szinten tegyem? Másik kérdés a 2 assignable f gombokra vonatkoztatva lenne.Ezeknek az elemets-ekbe van csak beleszólásuk így változtatnak hangzást ,vagy esetleg valami más funkció is kiszabható rájuk?Jól olvastam van 8 gomb amire kiszabhatók funkciók,vagy programozhatóak,de lehet rosszul emlékszem.Az utolsó kérdés a dobokkal kapcsolatban lenne.Arpot bekapcsolva váltogathatok ugye beállítástól függően.Mondjuk "belepörgetni" a dobba (nem tudom mi a szakszó) Ti hogy csináljátok? Emlékeimben még él,hogy a kísérősömön volt egy fill in gomb és a dolog letudva.Szóval itt az a lehetőség van elméletileg csak ,hogy az arpeggiót kiválasztom a megfelelőre (kicsit megpörgesse) és ezeken belül akkor lépkedek? Nyilván ugye itt annyival több a macera ,hogy 1 gombnyomással több.Megnyomom a megfelelő arpeggio-t és a megfelelő pillanatban belepörgetés után vissza az előzőhöz? Mondjuk ,ha erre a célra is lenne egy külön gomb, akkor már tényleg lassan teljesen kísérős hangszerről beszélnénk performance módban.Ugye jól gondolom,hogy más lehetőségem nincs? Persze ez is talán csak megszokás kérdése.Tudom megint baromi hosszú voltam ,de gyakorlatilag ezek azok a kérdések amik még úgy nagyon bennem vannak,a többi már talán tényleg sok apróság,finomítás.Remélem nem vesz sok időt igénybe a válasz megírása,az se baj ha részletekbe írod.Vagy ha Asdert olvassa és kicsit besegít megköszönöm!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#117066)

jozsihome 2018-02-18 22:26 |  #117067
Respect Asdert Szerintem nagyon kevesen érték el azt a szintet MOTIF szelídítésben, amit te - én sem . Viszont van/volt szerencsém átlátni, hogy ez mekkora kihívás
Válasz 'Asdert' hozzászólására (#117061)

jozsihome 2018-02-18 20:05 |  #117066
Szia Wictor, ehhez már túl sokat nem tudok hozzátenni, mindent tudsz Pár dolog mégis: mivel a performance variációk lényegében függetlenek, szerintem meg lehet csinálni, hogy vocoder csak abban a szólamban/variációban legyen aktív, amikor kell, máskor meg legyen szabad mind a 4 track. Ez persze nem tudom, hogy segít-e, és már nem is vagyok biztos benne, mert ugye nekem már nincs meg a MOXF. Te is írtad, és Asdert is célzott rá, hogy ugye 1 voice 8 elementből áll, amivel lehet kezdeni valamit. Kizárólag akusztikus hangszereknél van valóban használva 5-6-nál több, zongoránál főleg. Szerintem a voice-ok 80%-a 2-3 elementnél nem használ többet. Elektronikus hangoknál gyakori, hogy ez a szám 1. Ebből az következik, hogy egy kis plusz melóval a layer dolgok jó részét el lehet intézni voice szinten, és akkor nem is fáj annyira a 4 track korlátozás.
A voice modell valami zseniális egyébként, akkor sem volt rossz, amikor 4 elementből állt (MOTIF ES-ig).
Válasz 'Wictor' hozzászólására (#117062)

józsi 2018-02-18 19:20 |  #117065
Köszi ! Majd belehallgatok.
Válasz 'Asdert' hozzászólására (#117064)

Asdert2018-02-18 18:26 |  #117064
Ha jól tudom, az Euro Dance Mega pack rövidítése, amit már szintén az audio stylek jellemeznek, kifejezetten Tyros 5 és kis testvérei" számára, legalább is Yamaha vonalon.
Youtubon találsz sok bemutatót. https://www.youtube.com/watch?v=VRFeWflVMiw Sokat át tudsz hangszerelni, vagy is mindet, de nyilván más hangzással, attól még lehet jó.

józsi 2018-02-18 15:26 |  #117063
Bocsi ! tudatlan vagyok ... mi az a EDM pack ?
Válasz 'Asdert' hozzászólására (#117055)

Wictor2018-02-18 10:59 |  #117062
Szia Asdert! Akkor jól emlékeztem.Igazából erre lettem volna kíváncsi az előzőekben is amit leírtál.Gyakorlatilag a módokkal kapcsolatban.Megfogalmaztad azt ami bennem is megfogalmazódott.Mikor a szintit vettem csak körvonalazódott bennem mit is szeretnék.Pont ezért volt nehéz a választás.Tetszenek a kísérős hangszerek ,de a workstation-ök és azok talán nagyobb mélysége a beállításokat illetően kicsit jobban vonzott.Tudtam bonyolultabbak is nagy fába vágom a fejszét,de talán ezért is tetszenek.Nagyon sok videót megnézve szinte csak tőlük hallottam olyan zenét ami abban a stílusban ami nekem tetszik tényleg jó lenne.Kísérősök sokkal sablonosabbnak tűntek ,nyilván vannak stílusok amire be vannak lőve és ott tényleg jók.Több hangszert nézegettem de igazából nem is tudtam ha nem kísérős lesz ,akkor mit is veszek pontosan, csak nagyjából körvonalazódott bennem.Roland Juno, Gw8 ahol félig meddig talán kísérős hangszerről beszélhetünk ,nézegettem még Korgokat viszont nagyon Roland Vr09-et szerettem volna.Ezek is talán sokban különböznek egymástól,de a lényeg mikor Vr09-től is hallottam zenéket mp3 alap szólt és sok esetben így lett egy teljes egész és zene.Jól értelmezem pl a moxf esetében az arpeggiok "mentik" meg a hangszert és engem , mert ezáltal gyakorlatilag real-time játszhatok ,akár hogy akkordot fogok le,vagy közben kikapcsolom azt stb...Mivel zongoránál ugye úgy ahogy de játszok bal kézzel,engem csak az akkordok kicsit korlátoznak úgy érzem és tényleg tök jó hogy variálhatok mikor szükséges.Itt jön a képbe amit Te írtál.Ugye nem elég hogy akkordok ,de tulajdonképpen még kis midi részek is jöhetnek a képbe akár patternek formájában és a vége majdnem az gyakorlatilag ,hogy nem is mi játszunk hanem félig mintha Dj-k lennénk parancsokat osztogatunk gombokat nyomogatunk.Persze abból a szempontból nem,hogy mi játszottunk fel a gépre mindent,de az élő zene varázsa megszűnik.Pedig gyakorlatilag esetleg nagyobb tudás kell hozzá összehozni,mint egy kísérősnél akkordokkal előre beállított dolgokkal,mert mindent te raksz össze, a végeredmény mégis az előadás során fura.Láttam videót ahol tényleg csak néha megnyom 1-2 gombot a mox-on majdnem csípőretett kézzel,kicsit néha belenyúl szólózik aztán ennyi. Tök jó amúgy a zene és baromi nagy munka lehetett benne.Igazából ez lett volna a kérdésem Jozsihome felé is a módok közti különbségeket illetően,de akkor végre pont került az i-re.Nekem való mód talán a performance lesz és így valós időben nagyobb a szabadság.Most hogy próbálgattam a vocodert nagyon tetszik ,de elkeserített hogy ugye a 4 part egyikéből elfoglal egy helyet,így az 3 ra szűkül, ráadásul sima énekhang ilyenkor nincs, csak vocoder.Esetleg a part-ját kikapcsolhatom,de akkor meg a miksi nem szól.Viszont most hogy rájöttem,hogy váltogathatom a voice-okat ez is megoldódott ,mert gyakorlatilag a vokoder helyére behúzok egy másik használható hangszínt zenélés közben és onnantól kezdve a mikrofon is szól, csak simán énekhangon akár effektezve.Bocs ha kicsit sok voltam,próbálom rövidre fogni.Neked is köszönöm a választ!
Válasz 'Asdert' hozzászólására (#117061)

Asdert2018-02-18 09:43 |  #117061
Jól emlékszel, valamikor én is próbáltam hozzá tenni a Motif témához és akkor is azzal kezdtem, hogy a Motif mindent tud, csak sok, nagyon sok idő kell hozzá, hogy kiismerd és persze sokat kell foglalkozni vele. Amikor már kiismerted, még PC sem kell, mert mindent meg lehet vele oldani, a CD írásig (CD-t már nem ír, de Wavba ment). A performance-k sokkal több mindenre alkalmasak mint elsőre tűnik. Először is minden hangot 8 sávon építhetsz fel és azokat egyenként úgy állítod be, ahogy akarod, pl oda splittelsz ahová akarsz és akkor szólal meg, ha a beállított velocity-t eléri, vagy az fölött nem, stb. Már ez is sok mindenre ad lehetőséget. A performance módban is tudsz 16 sávra játszani. Az első négy megadja az alapokat, dob, basszus, szőnyeg, egyéb, arpeggiokkal, normál akkord fogással is akár, mint a kísérő autmatásokkal. Azután át állsz a következő négyre, de itt akkor tudsz arpeggiot használni, a az előbbi négyen lekapcsolod, de mivel az már kész, az ugyan úgy fog játszani tovább, ahogy feljátszottad. Így folyamatosan hozzá játszhatsz, természetesen nem muszáj mindig egyszerre négy sávon, lehet tetszőleges 1, 2, 3 ,4 . Az is megoldás, hogy külön-külön játszod fel a négy-négy sávokat és egyesíted. Az arpeggio szerkesztésnél i figyelni kell, mert nem mindegy, hogy basszust (ilyenkor mindig a legalul" fogott hang lesz a basszus hang és nem lehet akkord fordítást csinálni) vagy pl. szőnyeghanghoz, ahol mindegy" hogy fogod az akkordot, akkor is a vágyott harmónia lesz. Ezeket be lehet állítani az arpeggio készítésekor és még ott van a fix arpeggio a dobokhoz. A MASTER mód, inkább egy komplett esti" műsor összeállítására való. Azaz beállíthatsz néhány performance-t azután következhet néhány song, majd csak szóló zongora, egyéb beállítások, amiket egyetlen gombnyomással érsz el (amit egyébként előtte órákig állítgattál, cizelláltál). Nyilván nem mondok újat, de a MOTIFATOR oldalon is rengeteg mindenre választ kapsz és Te magad is kérdezhetsz, ha jól tudom, ott azok a mérnökök (is) válaszolnak, aki a Motifot fejlesztik, a google fordító pedig segít annyit, hogy megértsd. A performance mőd mellet szól még, hogy az egyetlen mód a Motifban amikor úgy érzed élőben játszol (ez természetesen csak az első négy sávra vonatkozik) azaz mint ha kisérő autm játszanál, csak az akkord fogásokra jobban kell figyelni, a fent leírtak miatt. (itt most nem beszélve, arról amikor csak" zongorázol két kézzel) De akár song, akár pattern módban gyakorlatilag midizel, amit Te készítettél el előre, azonban itt az elkészülés öröme után már nem akkora élmény a zenélés, csak szólót játszol a kész termékedhez.... Performance módban sokadjára is végig zenélsz, szólózol és akkordokat fogsz, ami szerintem nagyobb élmény, feltéve, hogy nem ebből élsz és nem untad már halálra az egészet..
Válasz 'Wictor' hozzászólására (#117060)

Wictor2018-02-17 23:07 |  #117060
Annyi még kimaradt hogy Performance módban ugye én használom a P controlt, gyakorlatilag folyamatosan bekapcsolt állapotban van,mert a kedvenceknél ki be kapcsolom az arp hold,arp on funkciókat zenélés közben is,némítást nem igazán használom.Eleve meg sem fordult a fejemben hogy ez a 16 gomb mivel használva van, esetleg átmenetileg zenélés közben is más funkciókra válthat ugye mint kiderült ,ha voice-ot váltok ill keresek.Ehhez ugye Track gombot kell megnyomni ekkor csak kilép a P control-ból (ilyenkor a 16 gombból 1 világít ,de gyakorlatilag bármelyiket nyomod nincs funkció)és még egyszer nyomni kell,hogy ez a 16 gomb a kereséshez használható legyen,ilyenkor gyullad ki ugye a felette levő sorban egy betű is A-tól H-ig ami segít a keresésben. Teljesen véletlenül jöttem rá, ez van...Master módnál még a billentyűzet 4 részre osztható aztán ámen,valamint amit leírtam vele kapcsolatban,sok mást ott szerintem nem lehet csinálni.Köszi is elmaradt!
Válasz 'Wictor' hozzászólására (#117059)

Wictor2018-02-17 21:17 |  #117059
"Csak nem 4 hanem 8 variációd van" ezt igazából nem értettem. Mármint hogy hogy érted...Mert ugye voice lehet 4 az addig ok.Arrengerben van 8 variáció?Lehet nem Te fogalmaztál rosszul ,hanem én nem tudom értelmezni.Valakivel itt még régebben tárgyaltuk a dolgokat csak sajnos már nem tudom ki volt.Segített akkoriban ő is,talán Asdert? Lehet nem ő volt ,de tőle is kaptam segítséget.Pont azt írta ,hogy szerinte elég a 4 voice. Amire én is azt írtam hogy kicsit szűknek találom,mert akkor még nem tudtam amit.Szóval szégyen vagy sem,most jöttem rá hogy ugye performance módban váltogathatom akár zenélés közben is a voice-okat és ő szépen beilleszti őket a beállítás függvényében,akár dobot is.Maradnak az arpeggio-k,esetleg valamelyik oldal ha némítva van,marad a tempó stb stb...Nekem így már nagyon tetszik, igazából ezért volt szűkös, mert nem tudtam hangszínt váltani. Arpeggio-k között váltogatva tudott ugye kicsit változni a hangzás ha éppen olyan voice volt ahol bekapcsolva is élvezhető használható,esetleg az MW-t ha eltekertem és még egyéb trükközésekkel ugye.Tudom az én eszetlenségem(mondhatnám a használatié),de nekem fel sem merült,hogy a "főképernyő"-ből zenélés közben kiléphetünk egyáltalán és nem csak edit módban történik ez.Persze abból a szempontból kicsit meg kell szokni hogy ha esetleg voic-ot váltok rögtön lépjek vissza a play móda,hogy tudjak arpeggiokkat váltani, dob miatt ugye hasznos.Aztán ugye megint voice-ba lépni ha váltani akarok ,mert amúgy egy gombnyomással performance-ot váltok voice helyett és vége a zenélésnek,mert másik performance-ban vagyok.Ez csak megszokás kérdése. Most tényleg nagyon teszik. Mikrofont hogy megvettem ugye kicsit kellett foglalkozni az effektekkel beállításokkal.Elég eszement dolog hogy 1 voice állhat akár 8 elements-ből (remélem jól írtam) és hogy ezeket ha jól értem külön lehet effektezni? Nyilván ebbe már nem másztam bele csak voice szinten ,de hogy még ezeket is egymásra lehet pakolni akár 4-et,tényleg végtelen a lehetőség és variáció. Viszont nem akarok sokat írni.Még annyi hogy a Master mód az nem csak egy keresési funkció ,vagy én tudom rosszul? Ebbe ha belépsz akkor gyakorlatilag gombnyomásra válthatsz a különböző módok közül és nem kell azokat váltani,hanem van minden 1 kalap alatt.Használati jóformán ennyit ír.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#117058)

jozsihome 2018-02-17 19:49 |  #117058
Szia Wictor, tehát a téma a MOTIF üzemmódok ugyebár. Ami eszembe jut, leírom:
- A Yami ws-ek üzemmódjait kisség kaotikusnak éreztem, na de a voice felépítés zseniális és nagyvonalú technika.
- Jók persze az üzemmódok is, csak fárasztóan sok van belőlük. Viszont iszonyúan jól lehet kombinálni a lehetőségeket és tovább vinni magasabb szintekre, pl. performance alapon zenélgetni, ebből patterneket csinálni, és a patterneket összerakni songgá. Volt, hogy sikerült is végig vinnem ilyen menetet, és lett belőle egy saját zene, de azért nem vált rutinná. De a rendszer szerintem jó. A patternnel sincs semmi baj, csak nehéz átlátni az egészet.
- A performance módban (amit én azért nézek le, mert csak 4 voice-t tartalmazhat; dob-basszus-pad-szóló például) szóval itt variációkat lehet létrehozni és ezek között élőben váltani, mintha egy arrangerben váltanál az 1-4 variációk között. Csak nem 4 hanem 8 variációd van. Fontos, hogy performance módbnan nincs midi csatorna variálás.
- Előtte Korg M50-em volt, és megszoktam, hogy kombi módban ott van 16 midi csatorna, és úgy splitelek és layerezek mindent, ahogy nekem tetszik. Természetesen minden szám külön kombi volt. Na ennek felel meg a mixing mód. 16 tracked van, de ezeket nem rakod 16 midi csatornára, hanem ahány szólamod van. Tehát ha három hang layerben kell, akkor azonos midi csatornára állítod őket és azonos split tartományra teszed. Ugyanebbe a szisztémába lehet bekötni a külső szinteiket, ha vannak (vagy úgy, hogy a moxfen játszol és kimegy a midi a szintire vagy a külső bilun játszol és a yami generálja a hangot az adott csatornán.
- Mindez az élő, zenekari játékhoz kell szerintem.
- Van még a Master mód, amit gyűlöltem, néha kellett volna, de nem mindig tudtam összehozni, amit akartam. Ha a mixing módot kicsit rendesebben megcsinálták volna, akkor nem lett volna szükség a master módra - szerintem. De ennek lehetett az oka, hogy nekem sem volt végtelen időm kiismerni az architektúrát.

Válasz 'Wictor' hozzászólására (#117056)

drmosza 2018-02-17 12:25 |  #117057
Lelkedből szeress
Üdv Uraim!
2018 első új dala.
Én ilyen vagyok, bocs mindenkitől.....

Wictor2018-02-17 11:25 |  #117056
Szia Jozsihome! Most hogy kicsit többet foglalkozom szintivel a hiányosságokat amik 1-2 dolognak gátat szabtak pótoltam.Így mindent utólag nézve mentségemre legyen ,hogy a használatinak köszönhetően voltak megtorpanások.Jó és elég részletes,de az az 1-2 dolog épp elég volt,hogy akkor valamilyen szinten kedvem szegje.Persze a magam módján elvoltam nem adtam fel,lehetőségek azért még így is engedtek elég mozgásteret.Azért is írok ,mivel esett már pár szó róla hogy Te a song,mixing módban érzed otthon magad.Persze valami rálátásom van már a dologra,de azért se írok semmit róla,mert így a tisztább felesleges is.Jó lenne jobban átlátnom. Pattern mód úgy érzem valahol nem nekem való,ezért bele sem mászok jobban.Kérés az lenne írnál a Song ,mixig-ről nekem pár szóban valamit? Mik az előnyei esetleg hátrányai a performance módhoz képest,te miért részesíted előnyben? Régebben írtad többen megmaradnak a performance módnál,nem lépnek tovább ( persze ha továbblépés egyáltalán a többi mód,vagy esetleg teljesen más síkon mozog)ezért is érdekelne.

Asdert2018-02-15 10:11 |  #117055
józsi írtaIgaz , hogy ezt a packot RSR 970 -re készítetteék , de gondolom jó a PSR S 750 -re is ...

Nem vagyok benne biztos, hogy áthangszereléssel esetleg jó lehet a PSR S 750 re.... De alapból még Tyros 4 -re sem jó, ugyanis a T4 után jentek meg az audio stylek, és a T5 és kistestvérei (Psr S 970, 770, 670 ) már ismerik az audio stylt és amikor ezekre adnak ki valamit, akkor minden erre van kialakítva. Az más tészta" hogy én is tettem a T4-re audio alapú stylt, alapból élvezhetetlen, de áthangszereléssel, kis cizellálással szuper stylt is kaphatunk, ilyen pl az EDM pack is, amiből tudtam jó stylt átalakítani használhatóra..
Válasz 'józsi' hozzászólására (#117054)

józsi 2018-02-14 15:38 |  #117054
Igaz , hogy ezt a packot RSR 970 -re készítetteék , de gondolom jó a PSR S 750 -re is ...

józsi 2018-02-11 09:42 |  #117053
Belehallgattam , nem rossz. Érdekelne engem is , ha van ötleted jelezz !!!
Válasz 'Pityus' hozzászólására (#117052)

Pityus 2018-02-09 21:50 |  #117052
Sziasztok! Keresném ezt a packot. Csere-bere, vagy más megoldás is érdekelne.

László2018-02-08 19:47 |  #117051
Értem.
Válasz 'Zenex' hozzászólására (#117050)

Zenex 2018-02-08 14:12 |  #117050
Igen, én is frissítem, nyugodtan lehet mind a kettőt, csak nekem ez a verzió van eltárolva a 4Shared-en.
Válasz 'László' hozzászólására (#117046)

Pityus 2018-02-08 13:38 |  #117049
Genos?
Válasz 'zajcsinalo' hozzászólására (#117047)

vénkecske 2018-02-07 22:50 |  #117048
tyüha! és most mire fáj a fogad helyette ? (lenne egy tippem )
Válasz 'zajcsinalo' hozzászólására (#117047)

zajcsinalo 2018-02-07 21:26 |  #117047
Yamaha PSR S970 eladó.

László2018-02-07 21:10 |  #117046
Köszi Zenex!
Kipróbáltam az mp3 letöltőt, mindjárt felajánlott egy frissebb változatot, azzal jól működik. Az előző nem ment.
Válasz 'Zenex' hozzászólására (#117044)

Zenex 2018-02-07 16:37 |  #117045
Természetesen nem m3, hanem mp3 letöltő bocsi!
Letöltés: NEM a nagy kék kockába írt Downlod-okkal, hanem bal oldalon lentebb egy kicsi szürke ablakban lévő Download-ra kattintva feljön egy oldal, ahol az ingyenes (FREE) letöltést kell választani. Ekkor elkezd 20-ról visszaszámlálni és amikor elfogyott 0-ra, akkor indul a letöltés magától. Ha a végén kiírja, hogy: Nem túl gyakran töltik le, veszélyes lehet" felirat, akkor mellette van egy ELVETÉS felirat, és attol jobbra egy "v" alakú legördülő, arra kell rányomni és ott a "Megtartás" opciót választani. Így meglesz a letöltés. Telepítés után használható, behívod a progit és a JouTube nóta linkjét kell neki bevinni a felső rublikájába. Ugyanez az Mp3 letöltővel, ilyenkor csak a hangot tölti le mp3-ban.

Zenex 2018-02-07 16:06 |  #117044
YouTube Video letöltő
YouTube m3 letöltő

László2018-02-07 11:51 |  #117043
Köszi Wictor!
Azért még próbálkozom,.. factori reset..meg ilyesmi. Azért próbálom megbecsülni, mert sok esetben azt hallom, hogy a nevesebb telefonok is hasonlóan járnak.

Ez a youtuba letöltés megoldódik azzal, amit Sambácsi ajánlott 4 K videó letöltő. Utána találtam egy Any Video convertert, szintén ingyenes, azzal meg átfordítom mp3-ra.

Sok előadást (Freund Tamás agykutató) stb-t szoktam az autóban hallgatni, mert a rádió fogad pendrájvot ,sd kártyát és igy az mp3-at le tudom vele hallgatni.
Azért célszerűbb ez a progi, mint az audacity, mert időtakarékos, nem kell végig várni a youtub-ot.
Válasz 'Wictor' hozzászólására (#117038)

vénkecske 2018-02-07 11:44 |  #117042
" Elindítom Audacityben a felvételt,majd a videót "

A kettő közt eltelt kis holtidőre gondoltam. De lehet hogy csak lassabb vagyok már...
Válasz 'Wictor' hozzászólására (#117041)

Wictor2018-02-07 10:34 |  #117041
Persze a minősége a hangnak erősen függ attól ,hogy milyen a feltöltött anyag,de mondhatjuk hogy egyre jobb, én többször hallgatok zenét You t-on keresztül.A végét nem teljesen értettem annak amit írtál.Nálam nincs semmilyen üresjárat.Elindítom Audacityben a felvételt,majd a videót,felvétel leállít és a kívánt formátumban már menthetem is,akár úgy hogy játszottam rá valamit.Lényeg ,hogy működik...
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#117040)

vénkecske 2018-02-07 08:45 |  #117040
Pontosan így van!
Akármilyen hangkártya van a gépben, annak ha nem a mikrofon vagy vonal bemenetére állítod az Audacityben a felvételt, hanem a sztereo mixre, akkor a lejátszott yt videó hangját fel lehet venni szépen. A hangminőség olyan amilyen, de érdemes ha lehetséges HD-re állítani a videót, ahhoz tartozik a legjobb hangminőség.
Egyik ablakban beállítod az Audát felvételre, elindítod, átkattintasz a böngésződre és elindítod a videót. Majd a végén vissza a felvevőbe, leállítod a végén, vissza az elejére és az üresjáratot kijelölöd, letörlöd.
Válasz 'Wictor' hozzászólására (#117039)

Wictor2018-02-07 00:22 |  #117039
Neved persze nagybetűvel! Közben egy másik posztodhoz kapcsolódva...You Tube-ról én is szerettem volna letölteni zenéket,de még nem tettem,hogyan lehetséges még annak sem jártam utána.Régebben megoldható volt egy külön programmal,nem tudom ez még mindig működik e.Közben az jutott az eszembe ,Audacity-t hogy mostanában néha használtam ,esetleg rajta keresztül is megoldhatom. Moxf6-om most kapcsolatban van a számítógépemmel, akár rajta keresztül hangosíthatom a You Tube-ot,külön a szintit,rájátszhatok akár zenékre amiket fel is vehetek.Persze csak úgy akár simán a kikeresett számot is felvehetem Audacity-vel és mint mp3 már menthetem is el.
Válasz 'Wictor' hozzászólására (#117038)

Wictor2018-02-06 21:41 |  #117038
Szia lászló! Nem vagyok ám én sem nagy mágus a telefonokat illetően,ha a szerelés javítás oldaláról nézzük.Egyszer talán írtam valamit róluk,hogy elég sok tesztet olvastam néztem ,mert érdekeltek.Akkor tényleg a tudásukat illetően rengeteg típus, specifikáció stb. a fejemben volt,talán szintikhez kapcsolódva írtam,hogy róluk sajnos közel nem tudok ennyit.Az a helyzet, ha a probléma nem szoftveres és egy rendszerfrissítés nem segít,akkor a legtöbb esetben már nem foglalkoznak vele.Legtöbbször már a kijelző cseréje miatt sem éri meg egy belépő ,vagy középkategóriás telefont javítani ,mert a végösszeg jóval több lesz mint a telefon használtpiaci értéke.Tényleg csak azt tudom tanácsolni amit írtam is,szerintem alkatrészcsere nagyon nem jön ilyenkor szóba, mert annyira nem értenek és nem is akarnak érteni hozzá.Remélem megoldódik a problémád,esetleg valaki ír majd okosabbat!
Válasz 'László' hozzászólására (#117033)

cukilali55 2018-02-06 21:20 |  #117037
15 éves a FÓRUM!

Emellett emelem kalapom ennek a nagyon segítőkész, összetartó társaságnak!

calogilo2018-02-06 19:50 |  #117036
Szia Sambácsi!

Adatok pótolva!
Válasz 'Sambácsi' hozzászólására (#117029)

Pityus 2018-02-06 19:14 |  #117035
4.-én pénteken voltam az Eldorádóban Genos bemutatón.
Nagy tömeg volt (8-an voltunk)
Túl volt erősítve a kis terem, így a finom részleteket nem lehetett hallani.
A bemutatott hangszínek (trombita, tárogató, stb) nem rengették meg a lelkemet.
Szegény nagyapám, aki hajdanán szépen tudott tárogatón játszani ,
csodálkozott volna, hogy így nevezték el ezt a hangszínt.
Egy régebbi fórum bulin Sambácsi T2 hangszere sokkal szebben szólt, mint most a Genos.
Gondolom az már sok munkával jól be lett állítva.
Kérdezni, kipróbálni már nem nagyon volt idő, mert a bemutató után már
pakolták össza a cuccokat. Összeségében csalódás volt az egész.

László2018-02-06 18:09 |  #117034
Azt elfelejtettem , hogy a rezgéshez nem társul semmi , se hívás, se sms, vagy akármi kíírás.

László2018-02-06 18:06 |  #117033
Persze azért van nekem más bajom is.

Wictor , ez lehet,hogy neked testhezálló, a kisujjadból is kirázod (bár azért kérdezem meg itt is, mert tel. szervizek se tudnak rá megoldást).
A yamaha telefonom , --őszintén szólva Doogee x5 pro-- 2 hónap óta, váratlan időközönként rezgőre kapcsol. Van hogy egymásután 7-szer,van hogy csak kettőt, néha vagy 15-ször, de volt úgy hogy csak az aksi kivétel állította le. Sokszor csináltam már gyári visszaállítást , egy-két nap után újrakezdi, úgy tapasztaltam,hogy elsőbb egy alkalommal kiírja:A launcher alkalmazás sajnos leállt. Azt is észrevettem, hogy a gyári alapbatétel után sem törli ki a galériát , meg a zenéket sem a belső memóriából sem.
Nem is szándékozom hosszúlére engedni a mondókám , hiszen tényleg nem ide való,de olyan érzésem van, hogy Ti ennél sokkal komplexebb problémákat is megoldottatok, és bizony nekem jól jönne egy okos ötlet.

László2018-02-06 14:21 |  #117032
Végül sikerült találni egy konvertálót.

László2018-02-06 14:07 |  #117031
Köszi szépen!
Letölteni letölt, de ezzel sajna nem lehet mp3-at csinálni.
Válasz 'Sambácsi' hozzászólására (#117030)

Sambácsi 2018-02-06 10:42 |  #117030
4K Video Downloader
Válasz 'László' hozzászólására (#117027)

Sambácsi 2018-02-05 20:54 |  #117029
Krisztián!
A képernyő baloldalán ha megtalálod a WEBOLDAL feliratot, afölött van a "Személyes adatok" cím, s arra kattintva kitöltheted a bemutatkozó ívet.
Üdv.Sambácsi.
Válasz 'Sambácsi' hozzászólására (#117028)

Sambácsi 2018-02-05 20:49 |  #117028
Szervusz Krisztián!

Valószínűleg nem tudod kitölteni az adatlapodat, ezért ismeretlen az email címed is.
Elküldöm az email címedre a kért linkeket, ha beírod valahová.

Üdv.Sambácsi
Válasz 'calogilo' hozzászólására (#117026)

László2018-02-05 20:31 |  #117027
Bocs, már megint egy nem éppen yamaha, de szép csendben megkérdezem.
A Freemake progival idáig tudtam a youtube-ról letölteni, konvertálni, de most csak a fizetős változatot erőlteti. Tudnátok-e ajánlani ingyenes letöltőt- mp3-ra konvertálót.

calogilo2018-02-05 18:21 |  #117026
Sambácsi írta"a mono rendszer a jobb?" Egyáltalán nem, csak ha nincs több pénzed a fejlesztésre. Ha kéred, elküldöm a mixer linkeket. Üdv.Sambácsi.

Szia Sambácsi!

Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy alapvetően jobb egy stereo rendszer.... Elnézést, ha félreérthetően fogalmaztam, de a kérdésem arra irányult, hogy a rendelkezésemre álló, korábbi írásaiban részletezett eszközöket felhasználva inkább a mono rendszer a jobb-e ESETEMBEN. Mert ugye az alapján, amit Jozsihome is ír - tekintve, hogy 1-1 aktív (bill.kombó és CX12a) és a egy passzív hangfal (CX12) van a rendszerben - "....nem lehet ideális olyan megoldás, ahol a sztereó jel két oldala nem identikus, vagy legalább nem nagyon hasonló jelúton megy keresztül." Tehát önmagában egy keverő beszerzésével még az igazi stereo rendszer továbbra sem lesz megoldott....
Nyilvánvaló, hogy a határ a csillagos ég, talán nincs olyan rendszer, amelyet ne lehetne még tovább fokozni....
Pontosan azért kértem hozzáértő véleményeteket, hogy ezeket a motyókat hogy lehet - a kürülményekhez képest - a legjobb módon összehozni. Nagyon sok értékes információhoz jutottam, amiért hálás vagyok nektek. És továbbra is szívesen fogadom az észrevételeket, javaslatokat.

Üdv.: Krisztián

Ps.: Jah, szívesen fogadom a mixer linkeket!
Válasz 'Sambácsi' hozzászólására (#117023)

mulatospista 2018-02-05 11:30 |  #117025
Egy érdekességet leírnák, ugye keverő nélkül aktívakkal dolgozom a 970-el. Egy falat kapcsoltam csak rá a szintire, és bekapcsolás után búgott a hangfal. Hiába vettem le a szinti hangerejét, csak búgott búgott. Tudom ez a földhurok. Nem volt nálam az a ketyere amit vettem pár éve, erre az esetre. zavart mert közel voltak a vendégek, csak szünetben lett volna zavaró, de 3 méterröl már nem. Végül kipróbáltam minden cserét, maradt a búgás, rájöttem, hogy levettem az aktív hangerejét 50 %-ról 30 %-ra és a szintin felhúztem 50-ről 70 %-ra a hangerőt, és már nem is búgott. Egy pillanatra idegesített ám!

mulatospista 2018-02-05 11:23 |  #117024
Sziasztok, lenne egy érdekes kérdésem, gyakorlatilag ami a szintin van pack-ok, azt kilehet menteni egy nagy külső adathordózóra, vagy számítógépre? Tudom mást mindent igen (reget memet) stb.

Sambácsi 2018-02-05 09:58 |  #117023
"a mono rendszer a jobb?"
Egyáltalán nem, csak ha nincs több pénzed a fejlesztésre.
Ha kéred, elküldöm a mixer linkeket.

Üdv.Sambácsi.
Válasz 'calogilo' hozzászólására (#117021)

vénkecske 2018-02-05 08:07 |  #117022
" Rettenetesen egyetértek. Még rockzenekarban is próbáltam ragaszkodni ehhez, hogy sztereóban szeretnék kimenni a PA-ra a billentyű szólammal. Időnként hülyének néztek emiatt. Szerintem nagyon nem mindegy - szerény tapasztalataim alapján sem "

Számból vetted ki a szavakat !
Aki monóban gondolkodik, még nem volt egy ütős koncerten ahol a sztereó tér minden pontjából más szólt, vagy tekert át a hang a terem egyik pontjából a másikba.
A gyártók-tervezők kapacitásuk legalább 30%-át csak arra használják el, hogy minél hatásosabb sztereo hangszíneket , effekteket, dobkészleteket állítsanak elő - mi meg fogjuk és egy madzaggal kinyírjuk ezt a hatást ?
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#117019)

calogilo2018-02-05 07:17 |  #117021
Akkor ezek szerint - a rendelkezésre álló cuccokat figyelembe véve - mégiscsak a mono rendszer a jobb?
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#117020)

jozsihome 2018-02-04 22:37 |  #117020
Lehet, hogy csak a zenehallgatói lelkületem berzenkedik, de szerintem nem lehet ideális olyan megoldás, ahol a sztereó jel két oldala nem identikus, vagy legalább nem nagyon hasonló jelúton megy keresztül.
Válasz 'calogilo' hozzászólására (#117018)

jozsihome 2018-02-04 22:22 |  #117019
RE: Mi itt, gondolom, mindannyian sztereóban gondolkodunk.
Rettenetesen egyetértek. Még rockzenekarban is próbáltam ragaszkodni ehhez, hogy sztereóban szeretnék kimenni a PA-ra a billentyű szólammal. Időnként hülyének néztek emiatt. Szerintem nagyon nem mindegy - szerény tapasztalataim alapján sem.
Válasz 'Sambácsi' hozzászólására (#117016)

calogilo2018-02-04 20:25 |  #117018
Köszönöm Sambácsi!

A leírtak alapján úgy gondolom, hogy mindenképp vennem kell egy keverőt. Ebben az esetben pedig akkor az egyik oldalt a billentyűkombó erősítője fogja hajtani a passzív CX12-vel együtt, a másik oldal pedig az aktív CX12a lesz. Ez így OK? Abban az esetben pedig, ha kihagyom a bill.kombót a rendszerből, az aktív CX12a-t fűzöm össze a passzív CX12-vel Vénkecske iránymutatása szerint.
Válasz 'Sambácsi' hozzászólására (#117016)

Sambácsi 2018-02-04 19:46 |  #117017
Krisztián!

Csak úgy, most, sportból megnéztem egy hirdető felületen, ezt találtam:
Yamaha MG8/2fx 8 csatornás keverő harmincezer
Yamaha MG10 XU negyvenezer USB!
Behringer MX802A tizenötezer
Üdv.Sambácsi
Válasz 'calogilo' hozzászólására (#117015)

Sambácsi 2018-02-04 19:06 |  #117016
Mr."calogilo"!
Mi itt, gondolom, mindannyian sztereóban gondolkodunk.
Valamikor mi is csak monóban zenéltünk, személy szerint én is,
kb. a kilencvenes évek végéig....Vermona300K....
Utána vettem egy 6 csatornás keverőt(Behringer MX802A) és hozzá két keyboard kombót,
Laney KB50-est és PeaveyKB60, s ezzel megvolt a bal és jobb oldal,
3 ének és egy szaxi, szinti, és CD lejátszó szünetzenéhez. 100-120 fős lagzihoz, bulihoz elég volt évekig.
Ma már Yamaha aktívokkal dolgozom,
2xMS400, 2xMSR250, és 2x150W Stagepas300, YamahaMG8fx/2 keverővel.
Tehát minden cucc sztereó.
Persze van élet monóban is, tehát az másféle cuccot és összeállítást igényel.
Anyagi lehetőségeidet te tudod.
Ha láncba fűzöd a Laney alkatrészeid, s nem költekezel tovább, így is megoldhatod.
Ha sztereóban akarsz egy szintet feljebb lépni,
akkor veszel egy új, vagy olcsóbb használt keverőt
és balra-jobbra osztod a jelet a Laney erőlködőidnek.
Múlt héten is láttam 25e. és 40e.Ft között jó minőségű használt 6 csatornás keverőket.
Üdv.Sambácsi.

calogilo2018-02-04 16:18 |  #117015
Szia Sambácsi!

Szerintem az sem probléma, ha mono... Miért kérded?

Üdv.: Krisztián

Sambácsi 2018-02-04 16:13 |  #117014
Először is azt kell tisztázni, sztereóban akarod-e a szintit/zenekart hallani, vagy monóban menjen az egész cucc?
Válasz 'calogilo' hozzászólására (#117013)

calogilo2018-02-04 15:25 |  #117013
Nagyon hálás vagyok. hogy ennyit foglalkoztál a kérdéssel, mégegyszer köszönöm a részletes válaszaid!
Ami a Laney billentyűkombót illeti:
Tulajdonképpen ez volt az első hangfalam, később vettem hozzá egy passzív CX12-őt állványra téve. Ezek tehát már meglévő cuccok. Most pedig megrendeltem egy aktív CX12a hangfalat ezek kiegészítésére. Tehát - elősorban anyagi okok miatt - lassan-lassan bővítgetetem a rendszert. Tudom, hogy nyilvánvalóan jobb lenne egy nagyobb teljesítményű pl. JBL cucc, vagy legalább a két CX12-höz egy mélynyomó is......, de amit leírtál, így elgondolkodtató akkor, hogy egyáltalán - ha már meglesz az aktív CX12a - haszáljam-e a billentyűkombót is a hangrendszerben.... Valószínű a következő lépés egy Subláda lesz....
Üdv. Krisztián
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#117012)

vénkecske 2018-02-04 12:49 |  #117012
Ja igen...

Most hogy írod, egy Laney billentyűkombón szeretnél zenélni... Hmmm...
Ezek leginkább színpadi háttér motyóként javasoltak (saját kontroll monitor), erről használva egy s770-et igencsak nem fognak kijönni a finomságok.
A helyedben elgondolkodnék egy PA cuccon inkább, mielőtt csalódnál a hangzásban.
Válasz 'calogilo' hozzászólására (#117010)

vénkecske 2018-02-04 12:44 |  #117011
Keverő ügyben hatalmas a választék, konkrétan nem mondanék pontos típust.
Az hogy melyik megbízhatóbb? sosem lehet tudni, a legnagyobb márkák is el tudnak romlani, és a leginkább cikizettek is
ki tudnak tartani sokáig.
Több szempontot is figyelembe kell venni.
Ha már beruházol, kérdés később lesz-e ingerenciád felvételeket készíteni a zenétekről.
Valószínű igen - akkor pedig érdemes valami usb csatlakozással ellátottat venni, ezek képesen 2 vagy több sávot felvenni külső hangkártyaként működve.
Az olcsóbbakban nincs beépített effekt , pedig lehet hogy néha jól jönne az is.
Csatornaszám ügyben meg a lejjebb sorolt igényeid alapján minimum 8 csatornásat vennék, amiből 4 xlr mikrofonszintű bemenetet tud fogadni.
Aztán egyik-másikon már van usb pendrájv fogadó hely, ahonnan esetleg szünetzenét tudsz adni kényelmesen laptop nélkül.
Allen&Heat , Phonic, Studiomaster, Mackie, Soundcraft elsősorban, viszont kerüld az Alto, Samson, Soundking, Skytech és hasonló nevűeket. Utóbbiak a PA cuccaikból kiindulva az alsó kategória alja. Bár pl. Alto keverők szépen vannak összerakva, de... ne menjünk bele.
A Behringer megosztó - profin kitalált cuccok, csak a nagy széria gyártású kapkodás miatt sok a meghibásodás.
Itt egy link, nézz körül.
Kis keverők
Válasz 'calogilo' hozzászólására (#117010)

calogilo2018-02-04 09:22 |  #117010
Köszönöm Vénkecske a részletes iránymutatásod! Úgy gondolom, hogy abszolút megértettem.
Igen a szintim (PSR S770) sztereo kimenetű. Tekintve, hogy a CK 165 billentyűkombóba beépítetten kívül (amelyben egyébként nincs Pan poti) jelenleg még nincs egyéb keverőm, ezért olyan keverőt kell vásároljak, amelybe az egyes csatornákon van Pan (Bal?) poti.
Te milyen megbízható keverőt tudnál ajánlani? A felállás általában 1 szinti, 1 gitár, 2 ének + laptop szünetben háttér zene lejátszásához + esetleg 1 vendégmikrofon.
Üdv. Krisztián
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#117009)

vénkecske 2018-02-03 21:47 |  #117009
Gondolom a szintid, hangszered sztereo kimenetű. Manapság szinte minden az, már a gitár effektek is.
Ha csak egy aktív falad van, akkor két megoldás van.
Egyik hogy a hangszer L/mono out kimenetéről mész a keverődre. Ilyenkor már a kimeneten megoldódik a sztereo jel keverése, nem kell másik mazzag a keverőig. A mixer kimenetéről pedig (ismét kijavítlak : nem a hangszóró kimenetéről! mert ugye így félreérthető. Mert vannak powermixerek, amiknek valóban van hangfal kimenete, na onnan nem kéne aktív bemenetére jelet kivenni. Tehát a keverőnek továbbra is a Main kimenetéről megyünk az aktívra. Mégpedig úgy, hogy ha van panoráma poti a csatornákon, akkor arra az oldalra kell kicsavarni, amelyikre beküldöd a jelet - illetve ugyanarról az oldali Main kimenetről kell kiküldeni. Így a legjobb a jel/zaj viszony a rendszerben.
A másik megoldás két vezetékkel a keverőre menni ( hangszer L out R out) egy-egy csatornára a keverőn.De mivel megint csak egy kimenetet tudsz használni a keverőn, mindkét csatorna jelét el kell panorámázni a pan. potival arra az oldalra, ahonnan a jelet kiviszed.
Válasz 'calogilo' hozzászólására (#117008)

calogilo2018-02-03 21:00 |  #117008
Szia Vénkecske!

Köszönöm a válaszod! A két kimenet közötti különbség teljesen érthetővé vált. Egyelőre az nem teljesen világos számomra, hogy technikailag hogyan tudom kivitelezni a hangszer mindkét csatornájának "panorámázását" a Main out L kimenetre....?
A másik esetben, ha a hangszerből csak az L-mono kimenetből csatlakozom a keverőre, akkor a keverő egyik hangfalkimenetét kell használnom? (és a másik hangfalkimenetre pedig nem kötök semmit.)
Előre is köszönöm iránymutatásod!
Üdv. Krisztián
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#117007)

vénkecske 2018-02-03 19:32 |  #117007
SZia Calogilo!

Elnézést, nem figyeltem eléggé, azt hittem már nálad a másik motyó is.

Az Fx/Mon kimenet annyiban különbözik a Main-től, hogy a Main-en a master hangszín beállításai és a master hangerő poti beállításai is érvényesülnek. Az Fx/Mon-on meg csak a csatornánkénti beállítások - tehát elvileg ezt is használhatod a jel küldésére.
Gyakorlatilag ugyanaz mint az Effect send/return (tehát egy külső effekt beiktatható) csak itt a Retunt Aux in-nek hívják.

Ha keverőt használsz, és csak egy aktív falad van, akkor arra az oldalra el kell panorámáznod a hangszer mindkét csatornáját, ahonnan a jelet kiküldöd (pl. Main out L - és nem a keverő hangfalkimenete!) Különben a sztereo egyik oldala hiányozni fog a hangképből.
Vagy a hangszerből csak egy vezetékkel jössz ki, de akkor az L-mono kimenet legyen.
Válasz 'calogilo' hozzászólására (#117006)

calogilo2018-02-03 15:07 |  #117006
Köszönöm a választ Sambácsi!
Valóban még nem vettem meg, előtte tájékozódom, hogy működőképes lehet-e így a rendszer. A hangszerboltban nem tudtak erre a kérdésemre semmilyen konkrét választ adni, ők azt monták, hogy valószínű csak egy plusz - a billentyűkombón kívüli - keverővel lenne megoldható. De ezek szerint a kombó MAIN OUT kimenetét összekötve az aktív CX 12-vel működőképes.... Tényleg az FX/MON kimenet miben különbözik a MAIN OUT-tól?
Olyan esetben pedig, ha a billentyűkombót kihagyom a rendszerből (mert előfordulhat ilyen hangosítás is) egy keverő beiktatása valóban szükséges. Ilyenkor helyes az alábbi összekötési mód?:
keverő egyik hangfal kimenete aktív CX 12-be, aktív CX 12 összekötve passzív CX12-vel. A keverő másik hangfal kimenetére nem kötök semmit. Igy rendben lenne?
Köszönöm a választ! Üdv. Krisztián
Válasz 'Sambácsi' hozzászólására (#117002)

cukilali55 2018-02-03 12:43 |  #117005
Inkább háromszor mérni, kérdezni!Pár esetben jó lett volna kétszer is......
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#117003)

Sambácsi 2018-02-03 12:27 |  #117004
De még nem vette meg, csak tervezi....
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#117003)

vénkecske 2018-02-02 21:56 |  #117003
Amíg leírtad, pont ki tudtad volna próbálni :)
Válasz 'calogilo' hozzászólására (#117001)

Sambácsi 2018-02-02 21:13 |  #117002
MAIN OUT
Válasz 'calogilo' hozzászólására (#117001)

calogilo2018-02-02 19:51 |  #117001
Sziasztok!

Hangosítással kapcsolatos kérdéssel fordulok hozzátok. Van egy Laney CK165-ös billentyű kombóm, melyhez egy passzív CX12 hangfal is hozzá van kötve.
Ezt a rendszert szeretném kibővíteni egy aktív CX12 hangfallal. A CK165 billentyű kombó kimenetei az alábbiak: REC OUT, FX/MON OUT, MAIN OUT.
A kérdésem, hogy ezek közül melyik kimenetet kell használnom az aktív CX12-vel történő összekötéshez, hogy a CK165 kombó fő hangerejének állítógombja hatással legyen az aktív CX12 hangfal hangerejére is? Azaz zenélés közben a billentyű kombó keverőjén való hangerő állításkor ne kelljen külön aktív CX12-n is hangerőt állítani, hanem annak a hangereje is változzon.
Előre is köszönöm a válaszotokat!

Psr1500 2018-02-01 14:30 |  #117000
Akkor mielőbbi jobbulást Kívánok!
Én vettem föl a telefonommal, azt elküldhetem neked. Megkért a Balázs mindenkit, hogy a youtube-ra ne töltsön föl senki semmit, a Yamahánál ezt nem veszik jó szemmel.
Válasz 'Pityus' hozzászólására (#116999)

Pityus 2018-02-01 11:49 |  #116999
Én is mentem volna, de belázasodtam, és a torkomba gillette pengék költöztek.
Remélem valaki tesz fel erről valamilyen videóanyagot.
Válasz 'Psr1500' hozzászólására (#116998)

Psr1500 2018-02-01 11:26 |  #116998
Genos bemutató lesz az Eldorádóban!
Tegnap ott voltam a Mezzofortéban, lenyűgöző volt számomra a bemutató. 2 nyelven, angolul és magyarul történt az előadás, mert külföldiek is voltak közöttünk. Soha nem lesz ilyen hangszerem, mégis megérte, hogy azt a 2 órát ott töltöttem el.

jozsihome 2018-01-31 18:38 |  #116997
Kedves Zenex, nem "cseszegettelek" - ez távol áll tőlem. Wictor pontosan leírta, hogy miért reagáltam.
Válasz 'Zenex' hozzászólására (#116987)

jozsihome 2018-01-31 18:27 |  #116996
Irigykedünk. Tényleg, én biztosan.
Válasz 'cukilali55' hozzászólására (#116990)

jozsihome 2018-01-31 18:24 |  #116995
Wictor, Vénkecske - köszönöm, hogy így ketten mindent, de tényleg mindent leírtatok, amit én most így hozzátehetnék a történethez - tehát nincs mit hozzátennem.

Wictor2018-01-31 16:16 |  #116994
Nekem az a véleményem itt mindenkinek helye van,már csak azért is mert én is szívesen olvasom idősebb generációk írásait,annál is inkább mert régebben inkább a zenélésről szólhatott ez és a hasonló fórumok.A mostani generáció sem választotta azt amit ,hanem kapta,nem hinném hogy tehet róla.Technikai újdonságoknak vannak pozitív negatív oldalai is, szerintem ez mindig is így lesz.Nem is itt ,de más fórumokon én is jelen vagyok lassacskán 10 éve és ez a jelenség,hogy nagyot változnak a dolgok mindenütt jelen van,nincs mit tenni...Ezt a vocoderes dolgot is pont ezért dobtam fel(egyrészt a hangszerem miatt érint) mert ez nem valami mai furcsaság és csoda,hanem inkább már nosztalgia.Mi is lenne más ha már 30 éve Phil Collins élő zenélésében is jelen volt.Amúgy ma szuper Hold van,ma hallottam a rádióban hatással van a hangulatra közérzetre....
Válasz 'Zenex' hozzászólására (#116992)

cukilali55 2018-01-31 15:18 |  #116993
Nemárvazze! Épp a minap akadtam ki Fender Tibi hasonló írásán, ahol közli:"mivé lett ez a fórum".Azt mondja egy régi nóta, miért hagytuk, hogy így legyen?Számos esetben felmerült bennem is, hogy elég, de valami visszatart.Mondjuk én olvasom a többi rovatot is, bele is pofázok néha.A találkozó dolgok meg sajnos egy, egy agilis ember hiánya miatt múlnak ki.Én itt Fertőszentmiklóson hiába is akarnék megszervezni bármilyen találkozót.Buvárbund halálával, mint tapasztaljuk az akusztikus taliknak is vége.Fender, Gibson összeröffenést sem szervez senki.Sőt, voltak off-topikos sörözős beszélgetések is.Technikailag is leamortizálódott a fórum, de talán amiatt nem is baj, hogy a reklámoldalak nem hatolnak be.Bár Fox kolléga ismét felajánlotta (térítés mentesen) a számítástechnikai dolgok megreformálását.A rosseb tudja mik Barna tervei.Mindezek ellenére ezek az oldalak kincsesbányák!Kecsi jó testvér meg a billentyűsök ékköve!
Hiányoznál!!!Sok értékes dolgot osztottál meg az akusztikus rovatban is!
Válasz 'Zenex' hozzászólására (#116992)

Zenex 2018-01-31 14:54 |  #116992
Nem sértődtem meg, vagy ha igen, akkor az nem jogos, beismerem. A vokódert és akármilyen harmonizert sosem szerettem, és soha nem használtam, de a mostani kis akusztik zenekarunkban az énekes használja, ha keveset is. De hát az én nézeteim, valszeg idejét múlt rendesen. Már inkább csak nosztalgiázok az elmúlt időkön, hogy a fene egye meg, miért kellett megöregedni. Előveszem a régi felvételeket és órákig merengek rajtuk.
Ki emlékszik már Sambácsi „California”-jára, vagy Picasso „Surda”-jára, amit eredeti (szerb) nyelven énekelt, vagy Musiker útmutatójára, hogy mit lehet kitekerni egy ezeröcsiből, vagy Almatom professzionális bemutatóira, Zörejgyáros „Tico-Tico”-jára, vagy az általa és Picasso által szervezet igen jó hangulatú fórumtalikra? A tréfás oklevél-átadásokra, az együtténeklésekre és sorolhatnám. Sokan vidékről is jöttek, és voltak akik a környező országokból. Pityus jóvoltából nekem ez mind megvan több videón.
Régebben év vége felé kigyüjtöttem a topic a hozzászólóinak a névsorát és feltettem. Rendszerint száznál is több volt, de akik rendszeresen itt sürögtek, az is több volt negyvennél. Most mint kiöregedett vén Csóka, csak azt a közhelyes mondást tudom idézni, hogy „Hol vannak már azok a szép idők”...
Igen, elfogytunk, most rajtatok a sor, az idő, az igények és a technika, túlhaladt sokunk képességein. Azt hiszem, talán nem is csak én vagyok úgy vele, hogy nem is értem már, amiről szó van, ezért a technikai dolgokba nem is nagyon makogtam bele. Néha csak a kíváncsiság hajt ide a nosztalgián kívül, hogy megvan e még az a nagyfokú segítőkészség, ami folyamatosan jellemezte ezt a csoportot Kecsibá (Vénkecske) szárnyai alatt. Nagyon sok köszönet neki is és mindenkinek, aki segített! Igen, itt mindenki segített, amit tudott. A mi időnkben a midizés, stílusgyártás, editálás volt a fő téma. Mára leáldozott, ami alapvetően nem baj, magasabb szinvonalú technikák jöttek a helyükbe. Mikor ezt kezdtem én is érzékelni, vissza is vonultam a régi hangszeremhez (persze más okai is voltak) és mai gitározgatok… azon csak 6 húr van és a többi rész sem túl bonyolult, csak be kell szerezni, összedugni és kész, működik.
Tényleg ideje, hogy kikopjak innen… azért talán leselkedni néha visszajárok.

Zenex

cukilali55 2018-01-31 14:26 |  #116991
A jegyem ma is megvan!
Válasz 'cukilali55' hozzászólására (#116990)

cukilali55 2018-01-31 14:25 |  #116990
No akkor irigykedjetek!
Én ott voltam, felejthetetlen! Sajnos nem találok felvételt.Szerintem nem volt rosszabb, mint amit alant citálok



Állítólag, mikor megérkezett a repülőtérről a szállodához, mire a testőrök egyet pillantottak, már el is tűnt egy villamossal......
Máig mosolygok, hogy hetvenezer nézőszámot mondtak az akkori Népstadionban.Simán voltunk közel százezren.Szerintem.

vénkecske 2018-01-31 14:09 |  #116989
Úgy hiszem a megállapításod, miszerint nem szól jól a háttérben éneklő (nem Phil) vokódere - abból adódik, hogy kevered a vokál harmónia és a vocoder fogalmát. A klasszikus vokóder pont így szól, teljesen más a megszólalása mint a mi varrógépeinkbe épített harmonizálónak (bár a 970-ben már van a klasszikus vokóder beállításból is néhány).
Akkoriban direkt ezt a robot szerű hangot preferálták. Hallgass meg pár felvételt Joe Zawinultól, ott egyértelműen hallatszik.

Szerintem ne duzzogj, tudod hogy mindenki elmondhatja a véleményét, még ha ellenkezik is a másikéval. Vagy már itt is kihalasszuk a demokráciát?
Válasz 'Zenex' hozzászólására (#116987)

Wictor2018-01-31 14:06 |  #116988
Ezen remélem nem kaptok össze...:) Jozsihome elég tárgyilagos volt ,de szerintem nem bántó szándékkal írta azt amit,talán bántó dolog sem volt benne.Kicsit éreztem én is a dologgal kapcsolatban negativitást részedről, de ennyi belefér.Jozsihome szerintem ezt érezte meg,azért is írt így.Talán idegenkedsz ettől a vocoder dologtól,ami akár valamilyen szinten lehet jogos is, nem is kell túlragozni.Nyilván nem ezen keresztül kell mindig énekelni ,de vihet színt a zenei világba,egy bizonyos környezetbe igenis illik(véleményem szerint).Az előző videóban szerintem a minőségével sincs baj,Phil Collins azt a luxust szerintem nem engedte volna meg magának ,hogy ezen a téren ne legyen valami ok.Szóval borús az idő is,fura mindenkinek a hangulata,csak nyugi...
Válasz 'Zenex' hozzászólására (#116987)

Zenex 2018-01-31 13:09 |  #116987
Józsi Kedves! Tényleg nem szoktam bő lére ereszteni a mondókámat, mert hátha nem is nagyon érdekel senkit egy tőzsgyökeres gitáros agymenése. Lehet, hogy mondtam, hogy szarul szól, de azt inkább, hogy gyenge minőségű, ami érthető, mert pont azért, amit írtál. Elnézést, hogy nem vagyok naprakész Phill Collins-ból! Amikor így cseszegetnek, akkor megfogadom, hogy többé nem írok be ide... csak nehezen szakadok el ettől a társaságtól, ami erősen megfogyatkozott, de jó pár éve nagyon pörgött, volt összetartás, számtalan fórumtali és csupa szép emlék.

Voltam (egy időre biztos) az egyszerű Zenex .............sorry
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#116986)

jozsihome 2018-01-31 12:55 |  #116986
Zenex írtaHa volt 30 évvel ezelőtt vokóder, akkor érthető a gyenge minősége. Phill Collins az jó volt. Kár, hogy ma már nem hallani. Biztos kiöregedett.

Olyan egyszerűen intézel el dolgokat... A vocoder akkoriban volt újdonság, valóban. Nálunk a Box c. LGT számban hallhattuk kb. először. A vonatkozó album (Loksi) 80-ban jelent meg. Phil Collins nem "kiöregedett" hanem beteg, elég sokféle baja van szegénynek. Dobolni aligha tud már (és akkor elég Keith Emersonra gondolni, hogy ez nem lehet annyira sima ügy). Korábban egy tour-t úgy emlékszem lemondtak miatta. 2018-ban vannak koncertjei, de nem Európában. Hogy hogyan tudja megcsinálni, az rejtély. Fel nem merülne bennem, hogy ez szarul szól, ez így jó, ahogy összerakták annak idején.
Válasz 'Zenex' hozzászólására (#116985)

Zenex 2018-01-31 12:21 |  #116985
Ha volt 30 évvel ezelőtt vokóder, akkor érthető a gyenge minősége. Phill Collins az jó volt. Kár, hogy ma már nem hallani. Biztos kiöregedett.
Válasz 'Wictor' hozzászólására (#116983)

Sambácsi 2018-01-31 10:44 |  #116984
Szervusz Szabolcs!

Küldtem a dalt.

Üdv.Sambácsi.
Válasz 'drmosza' hozzászólására (#116968)

Wictor2018-01-31 09:32 |  #116983
Nagyon tetszik ez a szám, tényleg eltalált.Jól olvasom akkor majdnem 30 éves a felvétel,"In the air tonight (live at Knebworth. June, 30 1990)" Itt volt majdnem 40 éves Phil Collins.

jozsihome 2018-01-31 09:25 |  #116982
Zenex írtaIgen, a billentyűs vokóderbe énekel. Olyan is... de ez egy régi felvétel, több, mint 10 éves

18 évvel ezelőtt készült. Az eredeti pedig 81-ben. A szintén abban a műhelyben feltalált gated reverb pedig egy komplett korszak hangzására rányomta a bélyeget.
Válasz 'Zenex' hozzászólására (#116980)

jozsihome 2018-01-31 09:14 |  #116981
Igen, ez vocoder (tehát nem vokálprocesszor alapú). A belinkelt felvétel zseniális. Ha valakinek ez nem volna meg, akkor ez a cinek nélküli zenék egyik csúcsdarabja. Ha jól vettem ki, ennek ötlete Peter Gabrieltől származik, mármint a cinek használatának mellőzése. Nézni is furcsa - de jó...
Válasz 'Wictor' hozzászólására (#116979)

Zenex 2018-01-31 07:27 |  #116980
Igen, a billentyűs vokóderbe énekel. Olyan is... de ez egy régi felvétel, több, mint 10 éves
Válasz 'Wictor' hozzászólására (#116979)

Wictor2018-01-30 21:05 |  #116979
Sok alap dolog van amit illik majd még megint végigjárni fejben rögzíteni,mert az elején hiába tanultam meg ,nem használtam és felejtődött.Most majd a több idő és talán a kicsit "több oldalúbb"használat jobban átláthatóbbá teszi a nagy egészet.Tetszik Phil Collinsnak nagyon egy száma és kicsit szórakoztam vele egy performance-ot összehozva.Úgy éreztem valahogy illik hozzá a vocoder.Aztán jobban megfigyelve,hogy megint hallgattam a számot, kb. a közepétől ,ha jól hallom vocoderrel myomják benne...Mik vannak,lehet a tudatalattimban dolgozott csak eddig, valahogy nem vettem észre.Ugye beszéltük,hogy ismert alkotásokban nagyon ritkán fordul elő,ez nem ugrott be.Biztos lesznek még dolgok amire rákérdezek,de igyekszem apróságokkal nem fárasztani a nagyérdeműt,bár szerintem még biztos fogom.Felvetődő kérdés akár a múltban elhangzott témákkal kapcsolatban is lesz még biztos. Szóval róla beszéltem ,mindenki ismeri szerintem,jól hallom akkor a közepétől vocoder szólal meg benne...Phil Collins-In the air tonight (live)
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#116977)

Gyebipapa2018-01-30 19:54 |  #116978
Kedves Segítőkész Zenész Szakértők.

Köszönöm a sok információt és tanácsot!

Sajnos, minden kezdet nehéz. A fiamat 14 évesen vittük ki egy Jean Michel Zsare koncertre. Másnap a kis szintetizátorán hallás után játszotta a legújabb számait. Ekkor jöttem rá, hogy ezt a tehetséget nem szabad figyelmen kívül hagyni. Három évig tanult zongorázni. Sajnos jött a nagy Ő. Aki szintén zenész és első szerelem! Így kerültek távoli Ausztrál földre ahol a lány Kodály módszert tanít. Mikor ritkán hazajönnek egyszer egy évben, csak a lány apjánál tudott zenélni, játszani. Úgy gondoltuk mi is beruházunk egy hangszerre, és meglepjük a saját "tudásunkkal".

Ezért, továbbra is keresném ennek a hangszernek, EZ-220 a magyar nyelvű leírását.

Ha valakinek van ilyen, szívesen fizetek érte.

Baráti üdvözlettel.

András
" A remény hal meg utoljára "

jozsihome 2018-01-30 18:52 |  #116977
Wictor írtaSzia Jozsihome! Vocoderrel kapcsolatban megoldódtak a dolgok.Használatit böngészgettem, nem is ezt kerestem de belefutottam.Persze apró betűs részben közlik. A lényeg,hogy performnace módban kizárólag abban az esetben használható,ha a part 1-re szúrom be.Gondoltam leírom...

Szia Wictor, örülök, hogy sikerült megszelídítened a vocoder funkciót. Amit írtál, arra emlékszem, de magamtól nem jutott volna eszembe. Köszi, hogy megírtad. Ha tovább alakul valami, arról is számolj be légyszi.
Válasz 'Wictor' hozzászólására (#116976)

Wictor2018-01-30 09:35 |  #116976
Szia Jozsihome! Vocoderrel kapcsolatban megoldódtak a dolgok.Használatit böngészgettem, nem is ezt kerestem de belefutottam.Persze apró betűs részben közlik. A lényeg,hogy performnace módban kizárólag abban az esetben használható,ha a part 1-re szúrom be.Gondoltam leírom...

vénkecske 2018-01-30 08:30 |  #116975
András épp belefutottam egy magyar nyelvű zongora oktató videó(sorozat)ba , gondoltam hátha segít.
Kicsit mulya a csávó, de itt-ott mutat kezdőknek hasznos dolgokat.
Stipkovits Piano
Válasz 'Gyebipapa' hozzászólására (#116971)

drmosza 2018-01-29 21:30 |  #116974
Üdv Uraim!
Elnézést kérek, napközben nem tudtam írni.
Tudjátok, hogy midire nincs szükségem, mert nem is játszom már olyan zenét, meg ha kell valami, elkészítem, úgy, ahogy tudom. :)
Végül is most feljátszottam a dalt, köszönöm mindenkinek aki segített!

cukilali55 2018-01-29 20:35 |  #116973
Én is néztem, a muziker oldalán a hangszer leírásánál van egy kis elindulni való útbaigazítás.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#116972)



Témák

 
VÁSÁRLÁSI INFO

A hangszer.hu oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangszer@hangszer.hu
© Copyright 2003-2018 hangszer.hu .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | PILISCSABA - hangszer@hangszer.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu