A panorámával horozontálisan , míg az effektel mélységében tudod beállítani a hangszereket a szinpadon . Szerintem egyformán fontos mind a kettő . A Yamaha a 2000 estől kezdte , hogy a arranger hangszereit külön lehet effektezni ( a 740-esen--nekem az volt -- még egy effektbeállítása volt a teljes kíséretnek . )és ez egy hatalmas minőségi javulást hozott a megszólalásban . Pl. nincs zengető a basszuson .
És ez a lényeg amiről írtam , hogy a megszólalás lehetőleg tükrözze vagy legalább hasonlítson egy zenekar felállásához . Egyébbként érdemes meghallgatni a hangszer demóit egy jó .. vagy jobb ... minőségű hi-fi tornyon . Különösen a szimfonikusoknál jön elő ez a mélységi szinpadkép . Az effekt hatásainál tökéletesen igazad van , mert valóban ezt szimulálja , csak az effekt jel , valamint a direkt jel arányait állítgatva tudod mélységében elhelyezni a hangszert . Ha több az effekt , tehát a visszavert jel , akkor távolibbnak hallod , és fordítva . Ezért írtam ..ha jól emlékszem musikernek , hogy egy szólóhangszerre kevés zengetőt kell adni , mert az elöl van a szinpadon . És akkor had vitatkozzam is egy kicsit , mert ebből az következik , hogy a közönségtől való távolságot nem a hangerővel tudjuk állítani . Attól csak hangosabb lesz , de nem halljuk távolabbinak . Te nagyon jól tudod , hogy a hallásunk is sztereó , és igen érzékeny és ezzel halljuk a hangokat távolinak vagy közelinek.
Az egy biztos ,hogy "elvetemültnek" kell lenni egy kicsit hangfalépítés témában.Sokat hozzáolvasni ,keresgetni,tudakozni,aztán összevásárolni a csavartól a hangszóróig mindent és Amikor a kisvárosi etteremben a lakodalom végén azt mondják a pincérek ,hogy B.. jól szól akkor megveregetem a vállamat.
Sziasztok! A színpad-kép beállításánál én nagyobb szerepet tulajdonítok a panorámának, és a hangerőarányoknak. Ha a sztereótechnika lehetőségeit nézzük, itt ezek már ki is merültek, hiszen a panorámával beállítjuk az adott hangszer, énekes helyét a dobogón, a hangerővel pedig a közönségtől való távolságot. Az effect-ek kicsit mást csinálnak, hiszen a hanggal rengeteg minden történik, míg a hangfalakból eljut a hallgató füléig. Igaz a megtett "út" időben nem számottevő, de ilyenkor adódnak a hanghoz a terem, ill. az előadás helyszínének a tulajdonságai: méretek, burkolat, burkolat felszíne, és tán az is, hogy mennyien vannak egy adott teremben. Ezeknek a szimulálására hivatottak az effect-ek, reverb, delay, és itt lép be az equ finom hangolása is. Érdemes még megemlíteni a hőmérsékletet, illetve a páratartalmat, ezek is képesek nagyban befolyásolni a hangzást.
Báránynak meg annyit , hogy ilyen elven akkor csak süketszobában lehetne zenélni , mert nem csak a másik hangfal szívja a működőt , hanem mondjuk ha a barátnőm két számmal nagyobb tangát vesz föl , és mondjuk " belibben " .... sőt a barátnőm mást is le tud szívni ...:)
Kicsit elmentünk a High-End világába azt hiszem . Itt zenekari hangfalakról van szó , tehát az összehasonlítás igen is egy jó módszer . Ezt egyébbként a High-endesek is használják , erre vannak a referencia berendezések . És abban is igazat adok ... aki írta ... , hogy nem attól függ , hogy jó-e egy láda , hogy gyári , vagy maszek , hanem attól , hogy jó , vagy szar . És az is igaz , hogy mindenkinek más a füle , van akinek egy megszólalás tetszik , mert " dögös " van aki meg szereti hallgatni a zenét . Ha jól emlékszem tőlem indúlt ez a téma . Nekem is sok saját magam által épített hangfalam volt , és én is átestem ezen a dolgon , mikor megszólalt a mostani ládám , hogy ...Úristen itt a zene . És ez tök komoly , mert megjelentek a hangszerek ,a tér ,a szinpadkép és amit írtam musikernek , hogy a zengetővel lehet felépíteni és elhelyezni a hangszereket térben a szinpadon ,ez is csak egy részletgazdag és precíz megszólalású ládán fog megjelenni , most erre nem térnék ki , hogy miért van talán egyszer .És itt utalok vissza a másik témára a hangminta milyenségére , mert egy Casio CTK XXX ( nem tudom milyen számúak vannak ) Teljesen "jól " fog szólni egy 40 000 ft-s hazai gyártású (gyári ) ládán is . Semmi különbség nem lesz , ha egy valóban profi (min 250 000 ft) hangfalra teszed . Azomban a T2 vagy más jó hangmintájú hangszer ( motif ) esetében ég és föld különbség lesz . Egyszer én is hallottam a hangszerem akkor 740-esem volt egy idegen motyón ... esküszöm nem ismertem rá a hangjára . Döbbenetes volt .Pedíg a gazdája állította , hogy profi cucc. Szóval így igaz , minden szubijektív.
Hangfalak mellérakásánál nem jó az összehasonlítás mert a nem bekötött is szól,sőt bizonyos frekin le is szívja a müködőt!Zeneboy köss légyszi a nem müködőre egy müszert és meglátod!Sajna a hangfalnál legdrágább a doboz által körbezárt levegő!Azt meg vehetünk itthon is!
Üdv!
Tisztelt Zenészek!A barkácsoláshóz szeretnék subjektíve néhány szót szólni:Hangfalat lehet jót építeni,lehet rosszat vásárolni.Minden tiszteletem az építőké,mert eléggé göröngyös az útjuk!Az összehasonlításról:az szubjektív és Flecter-Maunson szerint nem is hallunk egyformán!Zeneboy biztos rendelkezel B&K müszerparkkal hogy ilyen véleményt formáltál? Mert mit is hallgatsz a méregdrága lefutott számítástechnikai alkatrészekből a HANG és EGYÉB szakmérnökökáltal összedobott szintidet? Pl: SMkártya,Laptopokban már elavult vinyó,cd rom,fdd.?Mert ezek márcsak igyhasznosulnak ha már legyártották de még nekünk jól eladhatók hangszer formában!Azt meg kötvehiszem,hogy a hazai levegőnek rosszabb a "nonlineáris" torzítása!Miért jobb egy TDA7294-el épített Marschall klón gyári ,mintegy házi diszkrét készítésű?Láttam néhány Neves Cég woferén olyan frekigörbét amilyen csak egyélű vonolzóval"Euklides" huzható!HI!Ilyen alapon az egyedi hangyszerek se jók?Jó muzsikálást kívánva Bárány!
Akkor egyértelmű megéri a dolog építeni!
És tényleg így van ezek mind szubjektív dolgok. Egyészen addig érzed jobbnak, míg egy másikat nem teszel mellé!/ Egészen addig nekem tök jól szólt a maszek ládám is. csak mikor emlélétettem egy gyári yamahát, hát hírtelen a basszusgitár előjött, nem csak brummogott, a magas nem bántotta 5 óra utána fülemet..stb. A Hangszerek esetében is így működik! És levetíthetném egy képzett zenész vagy képzetlen zenész esetére is. :)
Hogy én is hozzászóljak!
Ezekben a dolgokban ami szép az az ALKOTÁS .Hangfalat épitettem és jól szólt SIKERÉLMÉNY. Ha Stylust szerkesztek és bejön,összejön a dolog szintén SIKERÉLMÉNY.Ászerkesztem,áthangszerelem a MIDI dalt és úgy érzem jobb lett vagy legalább is jobbnak érzem /szubjektív/ szintén SIKERÉLMÉNY.
Erről szól a dolog szerintem !!!
Hangfal téma: Tényleg nem leszólásképp írtam amit írtam, mert ahogy írtam, nekem is volt nem is egy csinált ládi. Rengeteg hangfalt hallottam gyárit, csináltat, nem egyszer olyat is ami leszólta a gyárit. Itt azért különbséget kell tenni sok dolog közt!Pl. Gondoljunk csak bele, egy ilyen nagy cégnél tervezőmérnökök hada, a legjobb progikkal tervezi, gyártják le a cuccot, tesztelik / A kész ládákat is tesztelik..legalábbis a jobb cégeknél megkapja az előírt teljesítményt/stb. Valaki meg neki áll és vesz egy hangszórót, máshonnan egy magasat, belső kábel, crossz, csillapító anyag, esetleg tipustól függően tölcsér, stb..Jah, és hogy egybe legyen fabrikál egy ládát is köré..Jah milyen anyagból is... Na én erről beszélek! Ez sosem fog úgy szólni mint egy gyári, és ebben nem tudtuk meggyőzni!Jah, hogy olcsóbb..elhiszem..Olyan is! A másik eset, amikor komplett ládaterv, gyári nem eszkábált hangszóró van -csépke írta is pl eminenc nem gagyi, persze tudni kell min 8 értékét a ládával+magassal együtt összehangolni! Na ez a másik. Sokan beledobnak egy csipogót, mert hogy magas az is..Meg hát valamin spórolni is kell..Nézzetek meg egy gyári hangszórót mennyiért adnak:Jah ne ilyen somogyi meg MNc. meg mittom én miylen márkát../Nem azt mondom nem jók, lehet használni de az ára jelzi is mire való!/Igaz írhattam volna reflexet is. Én ezt régebben kiszámoltam. Ha az ember leáll is összeadja gyári hangszóró, hozzá belevaló gyári magas, minden más kellék... kb A gyári hangfal bruttó árának a nettója körül fog kijönni.És ebbe nem feltétlen van benne a munkád! Jah, hogy a gyárira van garancia..igaz: kinek a pap kinek a papné! Ennek ellenére, tényleg nem szólom le a "házi" ládákat, mert én is hallottam hogy leszólt nem egy gyárit../igaz azok a "gyáriak" : reflex (R), wharfedal (Ep), proel(smart) volt../
Rulett, és Pitta: Én szimpatikusnak találom az írásatokat, pláne azért mert én is stilussal szeretek zenélni. Viszont rulett te rávilágítottál egy kicsit a lényegre: Rögtön meg gyanusítják az embert, hogy csak imitálja..Már a flopyzást azért nem említem emrt már a pa80-as is winyós volt
A másik az, hogy mikor a környéken mindenki midivel nyomja, és hozzászoktatják a társaságot a midihez.Mert sajnos ez van hozzászoknak, hogy minden ott van mint az eredetiben. Te meg leállsz stilussal kicsit magadat adni hát leűlnek! Na ez már így baj... És én azt látom, hogy előbb utóbb mindneki arra áll át! Mára már sok zenekar is arra játszik rá, csak sávokat némítanak...
Arra meg végképp nem térnék ki, hogy mi a véleményem, azokról akik megkapják a midit, és be a gépbe oszt ennyi...Hiába van megírva arra a hangszerra, bele kell nyúlni...szerintem!
Szép napot Mindenkinek!
zeneboy
Ha érdekel egy két embert és hasonlóan gondolkodik mint én , akkor szabaddá tenném a jelszót , és így bárki tölthetne fel dolgokat ... stílust , hozzászólást , esetleg midit erre a lapra és így könyebb lenne a dolgok csereberéje . Persze meg van az a hátránya , hogy valaki " beleköp " a levesbe és mondjuk letörli a dolgokat .
Várok valami reakciót .
A honlap neve . Yamahás Lap Címe : nemozene.mindenkilapja.hu
Kértek stílust a 3000-es hez . Sajnos a frímélen szarakodik ... lehet hogy a bétasága miatt , és nem hajlandó csatolt fájlt küldeni ezért csináltam egy másik honlapot ( az előzőn nem volt már hely , ahova föltettem néhány stílust , akit érdekel onnan le lehet tölteni . Ez a jelenlegi user könyvtáram , bocs ha a stílusnevek kicsit következetlenek ... én tudom melyik-melyik :) . Amelyikhez dalcím jellegű név van írva természetesen kb . hasonló ( a MINDENKI a Csárli féle Mindenki valakié c. nótáé ) Figyelmetekbe ajánlom a MULATÓSBÓL a Disco fox , ROMA , Sláger Beat , stílusokat . A többiből talán a Discohand , Tv Theme ( Boney M Sunny ) ... meg hát nézzétek át .
Sziasztok! pitta19-el teljesen egyet értek. Nagyon szomorú dolog az,hogy egy zenész nem zenél.Vagy ha már midizik,legalább úgy midizzen,hogy ne járassa le ezt a szakmát. Mi lenne,ha egy étteremben -mondjuk- a szakács egy másik étterem konyhájáról hozatná a kaját,aztán meg kajánul vigyorogna,hogy milyen fa..át főzött. Én is csak az élőzene híve vagyok,immár 30 éve. Ha visszagondolok a 80"-as évekre nyugodtan elmondhatom,hogy egy-két mai "kolléga" éhen halna. Akkor csak is az emberi tehetség illetve szakmai tudás számított. A másik dolog amit nagyon sajnálok az az,hogy aki legalább tényleg élőben játszik még arról is azt mondják a "tehetséges-bábszínházasoknak" illetve "DJ-k"-nek köszönhetően,hogy:"...persze,tudom benne van a gépben..." stb. Bocs,ha valakit megsértettem,de ez a véleményem.Sok-sok zenei év tapasztalatából nyugodtan kijelenthetm,hogy a közönség sokkal jobban értékeli az élőzenét,-még akkor is,ha egy picit-talán-,döcögösebb is vagy nem is annyira élethű,de legalább Te csinálod. Üdv: B.Peti honlap1honlap2
A GREG-es midiket hangszerspecifikusra csinálják és igy az emberek "alá" adják azt az elméletet, hogy a fenének hozzányúlni a dalokhoz. Nem kell tudni semmilyen szinten zenélni, legyen meg a pénzem egy Tyrosra, vagy egy akármilyen gépezetre és már zenész is vagyok!!..:((
Az én véleményem szerint nem általában a midizenékkel van a nagy gond, hanem a "hordozójukkal. Ugynevezett szekvenciálok, többsávos rögzitések régen is voltak élő koncerteken is, ( GENESIS, Pink Floyd, Tanegeer Dream, stb....) Csak ésszerűen kéne használni.
Sziasztok!
Szerintem egy zenésznek(mondom zenésznek) ha van füle és valamennyi hallása,egy pici türelme, akkor csak eltud készíteni egy midi fájlt magától.
A másik dolog, én sokáig autómatáztam (úgy 14 éves koromtól 24 éves koromig) és nálam egy midi zene nem fordult meg, én az élő játék híve vagyok, és mégis jó bulikat játszottam. Kinek a pap, kinek a papné...
Ma már csak zenekarban játszom, de szívesen leülök egy teraszra (mondjuk egy éttermeben) meghallgatni egy billentyűst is, ha szépen játszik.
A midire mindenki rá tud énekelni, csak hangszerismeret kell.
sziasztok!
Érdekes amit Jassbass ir.Hát nem tudom.Talán igy hirtelen soknak tünik,de ha valaki tényleg valami olyan zenét akar, amit feltehetöleg soha nem fognak kiadni,és eljátszani meg olyan szinten nem lehet ahogy az eredeti, akkor tényleg elfogadható.Épp néztem a midigyárak oldalait. A Chriss jobban frissit mint a Greg,de a Yamahám jobban szereti a Greg-es midiket.Rá kellett jönnöm hogy tényleg jobb a számitógépen szerkeszteni a dalokat,mint a billenyün.Most azt várom hogy valami normális dal is legyen, mert mostanában olyanok vannak amik vagy nem tetszenek,vagy tetszenének,de egy maroknyi emberen kivül senkit nem érdekelnek.Biztos nyári szünet van ott is. A Greg most tett fel 3 uj dalt, de a bikini.Hát nem is tudom.Szeretem, de azok azok a dalok amik nem fognak elhangozni egy esküvön,vagy bálban.Kár hogy több mulatós dalt nem nagyon csinálnak.Kiváncsi vagyok hogy ki milyen dalokkal dolgozik ilyen alkalmakkor.Meddig megy el ilyen rock,vagy más téren.
KIváncsi vagyok én is hogy ki mit szól hozzá?
Szia szilardjazz!
Nem írtam el, 3500ft/midi. Arra gondolsz hogy sok, vagy kevés?
Egy hivatalos midifájlt forgalmazó cég, (nevet direkt nem írok) 8000ft/midi késziti el az anyagot, ha viszel nekik egy zenei alapot, amit szeretnél midiben a hangszeredben megszólaltatni.
Vagyis jobban jársz ha megvárod amíg ki nem adják, és akkor megveszed! Ha kiadják eggyáltalán.
Ja és hozzám bármilyen zenei alapot hozhat bárki!
Az M.N.C-t meg a somogyit nagyon lehúzzák... Hát való igaz, nem egy minőségi kategória. DE! Egy érdekes tapasztalatot megosztok veletek: Van két kis szobai, 20 cm-es mélyekkel összetákolt két kis M.N.C hangfalam. Már kapott annyit szegény, mint az állat. Sőt elektromos Gitár is volt rákötve! Az pedig tényleg nagyon torz erős jelet ad ki... Hát nem halt meg még attól sem. Az ismerősöm két, közel dupla akkora teljesítményű gyári Jamo hangfala 10 perc után megadta magát:)
Nekem is házi M.N.C. hangfalaim vannak. (Mármint ezek a koncert ládáim 40-es mélyekkel) Elég gyengén szólnak, bár ez inkább a hangváltó miatt van. Viszont asszem olyan 110 körül van a kettő, mire megcsinálja az ember, és az olyan 40-60 ezres darabárú hangfalakat nagyon alázza. Viszont olyan hatalmas, hogy alig alig hordozható... Minden jóban van valami rossz:)
A Yamaha hangfal, tényleg leszólja és könnyebb is, de drágább is!
szerintem jó dolgokat lehet csinálni házilag is, max nem lehet olyan esztétikusra megcsinálni mint a gyárit...
Én viszont megfogadtam, ha legközelebb hangfalvásárlásra adom a fejem, akkor mégiscsak a gyári dobozokat választom. Nem csak azért mert hordozhatóbb, esztétikusabb, hanem van egy hatalmas előnye még a házi dobozokkal szemben: A házi ládákat max csak piri pénzért lehet eladni, jóval ára alatt!
Na srácok muszály vagyok hozzászólni a csinált láda témához:D
Az,hogy valaki csinált ládákkal dolgozik nem azt jelenti,hogy valami korhadtdeszkadarabszokolhangszóró minőségben szólal meg!
Hallottam én már csinált ládát jobban szólni mint a gyári ládákat.És ami nem mind1:OLCSÓBB volt mint a gyári.
Ja még egy kérdés a gyárban a fákról szakitják le a megérett hangfalakat?Ugye nem:DAzt is emberek csinálják nem földönkivüliek:D Persze a mi zenekarunkban is ,,csinált"láda van,de nem mind1 a hangszóró sem!Mi pl. eminence-vel zenélünk.yamaha végfok és soundcraft keverő na meg alaesis midiverb4 énekeffek.Igen ezek gyáriak:D Jó éjt kollegák:D Ahány fül annyi féle stilus és igény.
Hát azért anank nagyon ott kell lennie, hogy árban és minőségben egy gyári hangfalat lepipáljon!..Ja és itt nem somogyi minőségről beszélek! Nekem is volt csinált ládám, és a srác hiába volt több éve a hangfalépítés területén műszaki végzettséggel egy gyári yamah láda leszólta az ővét...Mellesleg persze össze lehet építeni, nem vitatom, csak mire megveszed alkatrészenként többe van ha a saját munkadijjad is összeszámolnád!!! Sokkal többe!
Tényleg jók a demok,de szerintem az hogy csak a gyári hengfal lenne jó az nem igaz (csak olyan emberrel és olyan alkatrészekkel kell megcsinálni amik jók).
Azért,mert egy hangfal"gyári" még nem biztos hogy jobban fog szolni mint egy maszek ami lehet hogy minőségibb cuccból van mint egy gyári meg hát szerintem az sem mind1.
További jó "élőzenélést"már ha egy szintinél lehet erről beszélni.
Wav-ból, mp3-ból, midi fájl készités.
A hangnemet előre jelezd, ha esetleg más hangnemben kell, mint az eredeti felvételen. A hangszer a szöveget írja.
3500ft/midifájl.
Postai utánvétellel, személyesen, vagy átutalásssal is megoldható.
A kész midiről előtte demót küldök.
e-mail:
jazzbassjazzbass@freemail.hu
Hello Mozo!Meg foglak lepni de ez a Yamaha egy "öreg"PSR1000-es!A szaxi effekttel kapcsolatban igazad van,azóta más beállításokkal dolgozom.A dobokat pedig én ütöttem fel hangról hangra,nem MIDI-k szólnak.Ha új számot csinálunk és jellegzetes a dobja(pl. Valami Amerika)akkor mindig megcsinálom a dobot a style creatorral így olyan hosszan játsszuk a számot ameddig akarjuk és full élőben!A zenekarunk mottója:"Az élő zenélés varázsa utolérhetetlen!"
Igazán örülök neki hogy Ti is élőben dolgoztok és hogy így is szóltok!Gratulálok!A technika részen pedig azt értettem,hogy gyári hangfalakkal kell dolgozni szerintem nem pedig maszek falakon.Azoknak lejárt az idejük!
További jó munkát jó ÉLŐ zenélést és sok bulit kívánok Nektek!Üdv.
Meghallgattam . Kérdezted , hogy szerintem milyen yamahával lett játszva . Az biztos , hogy Yamaha és a 9000-es , vagy újabb. A Sweet Saxi kicsit túleffektezve szólt rajta . Egy szólóhangszer mindíg középről , és előlről szóljon a szinpadon ... ezért szóló . A zengető mértékével , és típusával határozzuk meg , azt hogy milyen akusztikai környezetben , és milyen pozícióban szóljon a hangszer , persze virtuálisan . Ezért szerintem az Árva fiú szaxiszóló effektbeállítása nem túl szerencsés . És talán ez is hozzátartozik a " fül " kategóriához . Vissza a hangszerhez . Mivel a Sweet hangszinek a 9000-es től jönnek , de a dobhangjai elégé " kemények " ezért vagy az említett , vagy egy kisebb kortársa lehet .. 2000-es . Igazából akkor lenne jellemzőbb , ha a kíséretek is szólnának . Na még egyet árulj el , hogy a dobsémák midiről szólnak , vagy megírtad külön az egyes számoknak a sémáit .. gondolok a Valami Amerika c nótára . Bevallom kicsit Midi- s nek hallottam .
A kérdésedre , hogy így szólunk-e élőben ? a válaszom igen . Egy billentyűsávot vettünk fel , egy gitársávot , és csak a vokálban trükköztünk egy -két helyen , de az úgy is hallatszik . A stílusokat egy kicsit átalakítgatom , és talán ettől lesz egy kicsit egyedibb a zene .
A másik a fül és a technika . Nem vagyok az ezervattok rabja . Ha hiszed ha nem Hi -FI hangfalall dolgozunk , persze ha nem kell falatrobbantani . és ez nagyot dob a hangzáson . Sikerült beszereznem még annak idején 4 db kenwood KL 888a hangfalat http://www.thevintageknob.org/KENWOOD/KL7090/KL7090.html
azóta azzal nyomjuk . A 888A gyakorlatilag a 7090 csak más hangszóróelrendezéssel.
Valamint egy Ultrafex hangprocit is használunk , ami megint csak nagyot dob a dolgon , így azt hiszem semmivel nem szólunk rosszabbúl élőben mint a felvételen .
Sziasztok!
Régen írtam, de mindennap olvasom a fórumot. Kérés, ha valakinél megvan a Kell ott fenn egy ország... hálás lennék. Sehol sem találom! epikeia@freemail.hu
Előre is köszönöm!
Sziasztok! Köszönöm mindenkinek, aki a segítségemre sietett S900 ügyében. Azóta változott a helyzet: Elvitték a "seggem alól" a 2000-est, és ugye valamivel nyomni kell a melót tovább, az S900-ra meg még legalább 1 hónapot kellene várni még (ha nem többet...) Az ára is nagyon "újszagú", ezért asszem várok vele... Áthidaló megoldásként vettem egy 1 éves, megkímélt "keveset futott" 3000-est tokkal, média kártyával 3k-ért. (Újat már nem tudtam szerezni sehol) Üdv: BAL00
Még annyit hogy a hangszer minősége az pénzkérdés,a zenélés minősége pedig TEHETSÉG kérdése nem?
Egyébként én is belehallgattam a zenétekbe és igényesnek találtam persze csak ha ez így szól élőben is!!!
Hello Mozo!Van igazság abban amit írsz!De az én véleményem az,hogy nem csak a hangszer minőségén múlik a zene minősége!Kell hozzá fül,felszerelés és nem utolsósorban TEHETSÉG.A meglévő hangszert ki kell használni amennyire csak lehet.Hallgass bele a demóinkba (storyzenekar.hu)és kíváncsi lennék mi a tipped milyen Yamahával lett készítve?
Én is " ráizgultam " ( na ez azért túlzás ) az új darabra S900 ( hogy ezt hogy tudták kitalálni ...???? ) noha még nem hallottam , de tapasztalatból tudom , hogy a nagytestvér jellemzőit ( meg hangmintáit ) kapta meg . És mindjárt had mondjam el a véleményem ezzel kapcsolatban . Lentebb olvastam , hogy egy pár új stílusért , meg hangszínért nem érdemes lecserélni a régi hangszert , meg hogy át lehet tölteni az új stílusait a régibe . Erről nekem más a véleményem , először is valahogy megoldották , hogy visszafelé alapból ne legyenek kompatibilisek a hangszerek , persze egy konvertáló programmal , gondolom meg lehet oldani , de a lényegesebb különbség , hogy akinek van füle hozzá azért az meghallja , hogy az új hangszerekbe mindíg jobb hangmintákat raknak . Ezt legjobban a Wave Rom mennyiségéből lehet felmérni . A 9000 -nek 36 MB hangmintája volt Ugye ez az akkori csúcsmodell A 9000 Pro-nak 48 MB , a Tyrosnak 100 MB körül , és ezt kapta meg a 3000-es is . A T2-nek már 300 MB a hangmintája remélem e körüli lesz a kistestvéré is . Szerintem ezért jobbak az új hangszerek , mert egyre élethűbb ( kevésbé tömörített ) mintákkal dolgoznak , és ez különösen a basszus , és a dobhangoknál lényeges ... ugye ez az alap .
Régi Yamahás vagyok PS 55-tel kezdtem , szerintem a fiatalabbak nem is hallotak róla . Azóta végigzongoráztam a teljes termékspalettát . Most találtam rá erre a fórumra , kicsit beleolvasgattam a hozzászólásokba , elsőre úgy látom egész értelmes emberek vannak itt . ( bocs , de ez a neten nem mindíg jellemző )
Egy kicsit mindegyiket megvariálom , mondjuk a 3. szám stílusa eredeti ( saturday night ) de a többit többé kevésbé átalakítom . De sok van amivel nem vettünk fel demót , szerintem azok sem rosszak .
Mondd meg a kollégádnak, hogy fizessen elő internetre, és hirdesse maga, ha szükséges, és ne a Te neveden. Felhívják a kollégádat, keresik a Józsit, és mikor a neje veszi fel a telót, kiderül hogy Ő István és nem tudja miről van szó... Ja és említsd meg neki, hogy akinek már Yamija van, nem vált vissza Rolandra, csere nem fog összejönni sajna.
üdv : kecsi
Másrmint a VSC88 -hoz hasonlót?
LiveSynth Pro, Sample Tank, Sonic Reality ,Crystal(VST plugin),
S-YXG50 ,YXG100 (ez asszem XP-n nem megy)
Nézzél körül a guglival softsynth vagy virtual synthetyser, virtual instrument ügyben... Akad jópár, de igazán csak egy valós szintivel lesz tuti az a midi sajnos. Legalábbis a vsc esetében ezt tapasztaltam.
Nagy lakásfeldúlásba-felújításba kezdtem, elnézést ha ritkábban jövök most pár hétig... Most is a garázsból nyomom :)
Üdv mindenkinek : kecsi
Szia Kecsi!
Mondj már nekem olyan szoftvert légyszi mint a roland sound canvas, de nekem a yamaha hangszinek megszólaltatására kellene, meg korg-ra, hogy a cakewalkban visszatudjam rendesen hallgatni, és persze belőni a midiket, ha yamahára vagy korg-ra hangszerelek.
Köszi:
Jazzbass
Hello!
A Yamaha feltette az internetre Psr-S900-S700-as gépkönyvét/OwnerManual/ és adat listáját /Data List/,angol nyelven ,PDF formátumban.Itt a cim.Ott a OwnerManual keresőbe irjátok be a hangszer nevét.
Ráizgultam a PSR S900-ra, de annyira új még, hogy alig találtam róla hazai oldalakon használható információt. Állítólag itthon (Atlantisz Yamaha) júniusra ígérték a megjelenését. Tud valaki róla több infót (még ha csak pletykaszinten is)? Pontosan mikorra várható, várható ára stb...
Üdv: BAL00
Győri zenekarba keresünk szintist, ha valaki akörnyéki és szeretne jazz-funky féleséget játszani, ha ideje is engedi, akkor írjon! (tudom nem ez a megfelelő topic, de csak itt vannak szintisek )
Sziasztok!
Egy tippre lenne szükségem! DGX-220 -am van és user song-jaimat szeretném felvenni PC-n standard midi fájlba. Az USB-n csak egy hülye .bin fájlban tudom lementeni a gépre a teljes hangszer-memóriát.
Valahogy el kellene mentenem a szerzeményeimet!
Lenne 1 nagyon fontos kérésem felétek!! Ha valakinek meg van a Tüzvarázsló cimü dal, akkordozva, akkor legyenszives töltse fel, mert nagyon nagy szükségem lenne rá. Sziveségeteket előre is köszönom, cserébe tudok midit, karaoket, vagy bármilyen hangszerhez stilusokat adni. MSN: dazida1@hotmail.com
A hangszer szép állapotban van.
Studióban állt. ( nem koncertezett. )
Az árán még nem gondolkodtam. Ajánlatokat szeretnék kapni.
Egyépként nekem volt Motifom, Tritonom ,és ex-em is.
Az Ex-et én nem hasonlítanám se a motifhoz, se pedig a tritonhoz,mert azok csak pcm mintákkal dolgoznak. Az ex7 még VL szintézis nélkül is sokkal vastagabban szól mint a fent említettek.
Földing, a meglévők mellé sztem Triton. Más karakter, az EX-el szinte egy másik Motif jellegű hangzást kapsz, a Korg meg harapósabb, durvább. Rezesekre tökéletes.
Volt EX5-öm, de biztos, hogy beszerzek még egyet a következő 2-3 hónapban (feltéve, ha árulják). Az EX5 a VL szintézise miatt sokkal jobban tetszett (ugye a 7-ben nincs benne). Nagy dög az biztos ezért nem szerettem, de a hangja...A gondom még az volt, hogy floppyról lehetett mintákat beletölteni, mert a SCSI csatolót egyszerűen nem lehetett kapni, ráadásul nagyon lassú lett volna a töltés (Zenészmagazin tesztje szerint). Majdnem lett egy 16 MB Flash Romom ami megtartotta volna a mintámat, és akkor csak 1x kellett volna betölteni otthon. Ja, még az nem tetszett, hogy nem volt benne tangóharmonika hang alapból (csak egy szóló herfli), néhány nótában arra volt igény ezért cipeltem mellette a Trinity-t.
Az alap Motifnál én egyénibbnek, érdekesebbnek tartottam a hangját, viszont a Motifot azért fel lehetett volna "okosítani" a bővítőkártyákkal (jó sok pénzért). Tényleg voltak viták melyik a jobb, a Triton vagy EX. Nekem mindkettő volt (EX-et adtam egy az egyben Tritonért), a Triton sokoldalúbbnak tűnt, az EX "szerethetőbb".
Szerintem....
Sam!
Nem vagyok biztos benne, hogy az EX kellene nekem.
Soha nem volt a kezem között, csak demó alapján tudnék "itélkezni". Van egy Motif 8-am és egy Hammondom, mellé kellene egy olyan "gép", ami a vonósokat és a fuvósokat KORREKT módon tudja! Nagyon lényeges.
Emiatt keresgélek....
Az EX-5/7-ben van sampler de nem könnyű kezelni, az egész olyan átláthatatlan, elég hamar le is váltotta a Motif
a Tritonnal egyidőben jött ki, és sokat is veszekedtek az emberek melyik a jobb
Sziasztok.
Nekem van 1 ex-7-es gépem.
Nagyon szeretem és szerintem az egyik legjobb szinti.
A hangja utánozhatatlan.
De sajnos megkell váljak tőle. Ha valakit érdekel akkor email-ben várok árajánlatokat.
Kedves Földing!
Ha beleszerettél egy hangszerbe, vedd meg.
Az elhúzódó szüzesség nem túl egészséges.
Örömöd csak akkor lesz, ha magadévá teszed.
Ha a Yamaha cipőt gyártana, abban járnék.
A VL50-est pl. 97-ben hallottam Chicagoban egy hangszerboltban - örömködtek rajta a néger srácok, nekem meg felállt a hátamon a szőr... a gyönyörtől.
Akkor még csak egy bérelt roland e 28-assal kísérgettem a magyar folklórt...
Azóta minden cuccom Yamaha.
Kinek a pap, kinek a papné, nekem meg a Yamahája.
http://www.patchmanmusic.com/yamahaEX5.html
Itt is leírás, és demo ..
Azért a Yamaha már 8 éve is ott volt a szeren sampler ügyben.
Ha marcatos vonósokat akarsz, csak betöltöd a hangmintát, és ott is van.
Hozta a 8.-os gyerek a dalt MP3-ban.Ez számomra is ismeretlen, mert nem néztem a 3.megasztár heroikus küzdelmeit, s abban hangzott el ez a búcsúdal, mikor "Kontor Tamás" kiesett, s hárman maradtak bent, s ők énekelték a világot jelentő deszkákon ezt az "opuszt".Ha feldolgoztam,közzéteszem.Ugye mindenki izgul?