Köszönöm a választ Sambácsi!
Valóban még nem vettem meg, előtte tájékozódom, hogy működőképes lehet-e így a rendszer. A hangszerboltban nem tudtak erre a kérdésemre semmilyen konkrét választ adni, ők azt monták, hogy valószínű csak egy plusz - a billentyűkombón kívüli - keverővel lenne megoldható. De ezek szerint a kombó MAIN OUT kimenetét összekötve az aktív CX 12-vel működőképes.... Tényleg az FX/MON kimenet miben különbözik a MAIN OUT-tól?
Olyan esetben pedig, ha a billentyűkombót kihagyom a rendszerből (mert előfordulhat ilyen hangosítás is) egy keverő beiktatása valóban szükséges. Ilyenkor helyes az alábbi összekötési mód?:
keverő egyik hangfal kimenete aktív CX 12-be, aktív CX 12 összekötve passzív CX12-vel. A keverő másik hangfal kimenetére nem kötök semmit. Igy rendben lenne?
Köszönöm a választ! Üdv. Krisztián
Hangosítással kapcsolatos kérdéssel fordulok hozzátok. Van egy Laney CK165-ös billentyű kombóm, melyhez egy passzív CX12 hangfal is hozzá van kötve.
Ezt a rendszert szeretném kibővíteni egy aktív CX12 hangfallal. A CK165 billentyű kombó kimenetei az alábbiak: REC OUT, FX/MON OUT, MAIN OUT.
A kérdésem, hogy ezek közül melyik kimenetet kell használnom az aktív CX12-vel történő összekötéshez, hogy a CK165 kombó fő hangerejének állítógombja hatással legyen az aktív CX12 hangfal hangerejére is? Azaz zenélés közben a billentyű kombó keverőjén való hangerő állításkor ne kelljen külön aktív CX12-n is hangerőt állítani, hanem annak a hangereje is változzon.
Előre is köszönöm a válaszotokat!
Akkor mielőbbi jobbulást Kívánok!
Én vettem föl a telefonommal, azt elküldhetem neked. Megkért a Balázs mindenkit, hogy a youtube-ra ne töltsön föl senki semmit, a Yamahánál ezt nem veszik jó szemmel.
Genos bemutató lesz az Eldorádóban!
Tegnap ott voltam a Mezzofortéban, lenyűgöző volt számomra a bemutató. 2 nyelven, angolul és magyarul történt az előadás, mert külföldiek is voltak közöttünk. Soha nem lesz ilyen hangszerem, mégis megérte, hogy azt a 2 órát ott töltöttem el.
Wictor, Vénkecske - köszönöm, hogy így ketten mindent, de tényleg mindent leírtatok, amit én most így hozzátehetnék a történethez - tehát nincs mit hozzátennem.
Nekem az a véleményem itt mindenkinek helye van,már csak azért is mert én is szívesen olvasom idősebb generációk írásait,annál is inkább mert régebben inkább a zenélésről szólhatott ez és a hasonló fórumok.A mostani generáció sem választotta azt amit ,hanem kapta,nem hinném hogy tehet róla.Technikai újdonságoknak vannak pozitív negatív oldalai is, szerintem ez mindig is így lesz.Nem is itt ,de más fórumokon én is jelen vagyok lassacskán 10 éve és ez a jelenség,hogy nagyot változnak a dolgok mindenütt jelen van,nincs mit tenni...Ezt a vocoderes dolgot is pont ezért dobtam fel(egyrészt a hangszerem miatt érint) mert ez nem valami mai furcsaság és csoda,hanem inkább már nosztalgia.Mi is lenne más ha már 30 éve Phil Collins élő zenélésében is jelen volt.Amúgy ma szuper Hold van,ma hallottam a rádióban hatással van a hangulatra közérzetre....
Nemárvazze! Épp a minap akadtam ki Fender Tibi hasonló írásán, ahol közli:"mivé lett ez a fórum".Azt mondja egy régi nóta, miért hagytuk, hogy így legyen?Számos esetben felmerült bennem is, hogy elég, de valami visszatart.Mondjuk én olvasom a többi rovatot is, bele is pofázok néha.A találkozó dolgok meg sajnos egy, egy agilis ember hiánya miatt múlnak ki.Én itt Fertőszentmiklóson hiába is akarnék megszervezni bármilyen találkozót.Buvárbund halálával, mint tapasztaljuk az akusztikus taliknak is vége.Fender, Gibson összeröffenést sem szervez senki.Sőt, voltak off-topikos sörözős beszélgetések is.Technikailag is leamortizálódott a fórum, de talán amiatt nem is baj, hogy a reklámoldalak nem hatolnak be.Bár Fox kolléga ismét felajánlotta (térítés mentesen) a számítástechnikai dolgok megreformálását.A rosseb tudja mik Barna tervei.Mindezek ellenére ezek az oldalak kincsesbányák!Kecsi jó testvér meg a billentyűsök ékköve!
Hiányoznál!!!Sok értékes dolgot osztottál meg az akusztikus rovatban is!
Nem sértődtem meg, vagy ha igen, akkor az nem jogos, beismerem. A vokódert és akármilyen harmonizert sosem szerettem, és soha nem használtam, de a mostani kis akusztik zenekarunkban az énekes használja, ha keveset is. De hát az én nézeteim, valszeg idejét múlt rendesen. Már inkább csak nosztalgiázok az elmúlt időkön, hogy a fene egye meg, miért kellett megöregedni. Előveszem a régi felvételeket és órákig merengek rajtuk.
Ki emlékszik már Sambácsi „California”-jára, vagy Picasso „Surda”-jára, amit eredeti (szerb) nyelven énekelt, vagy Musiker útmutatójára, hogy mit lehet kitekerni egy ezeröcsiből, vagy Almatom professzionális bemutatóira, Zörejgyáros „Tico-Tico”-jára, vagy az általa és Picasso által szervezet igen jó hangulatú fórumtalikra? A tréfás oklevél-átadásokra, az együtténeklésekre és sorolhatnám. Sokan vidékről is jöttek, és voltak akik a környező országokból. Pityus jóvoltából nekem ez mind megvan több videón.
Régebben év vége felé kigyüjtöttem a topic a hozzászólóinak a névsorát és feltettem. Rendszerint száznál is több volt, de akik rendszeresen itt sürögtek, az is több volt negyvennél. Most mint kiöregedett vén Csóka, csak azt a közhelyes mondást tudom idézni, hogy „Hol vannak már azok a szép idők”...
Igen, elfogytunk, most rajtatok a sor, az idő, az igények és a technika, túlhaladt sokunk képességein. Azt hiszem, talán nem is csak én vagyok úgy vele, hogy nem is értem már, amiről szó van, ezért a technikai dolgokba nem is nagyon makogtam bele. Néha csak a kíváncsiság hajt ide a nosztalgián kívül, hogy megvan e még az a nagyfokú segítőkészség, ami folyamatosan jellemezte ezt a csoportot Kecsibá (Vénkecske) szárnyai alatt. Nagyon sok köszönet neki is és mindenkinek, aki segített! Igen, itt mindenki segített, amit tudott. A mi időnkben a midizés, stílusgyártás, editálás volt a fő téma. Mára leáldozott, ami alapvetően nem baj, magasabb szinvonalú technikák jöttek a helyükbe. Mikor ezt kezdtem én is érzékelni, vissza is vonultam a régi hangszeremhez (persze más okai is voltak) és mai gitározgatok… azon csak 6 húr van és a többi rész sem túl bonyolult, csak be kell szerezni, összedugni és kész, működik.
Tényleg ideje, hogy kikopjak innen… azért talán leselkedni néha visszajárok.
Állítólag, mikor megérkezett a repülőtérről a szállodához, mire a testőrök egyet pillantottak, már el is tűnt egy villamossal......
Máig mosolygok, hogy hetvenezer nézőszámot mondtak az akkori Népstadionban.Simán voltunk közel százezren.Szerintem.
Úgy hiszem a megállapításod, miszerint nem szól jól a háttérben éneklő (nem Phil) vokódere - abból adódik, hogy kevered a vokál harmónia és a vocoder fogalmát. A klasszikus vokóder pont így szól, teljesen más a megszólalása mint a mi varrógépeinkbe épített harmonizálónak (bár a 970-ben már van a klasszikus vokóder beállításból is néhány).
Akkoriban direkt ezt a robot szerű hangot preferálták. Hallgass meg pár felvételt Joe Zawinultól, ott egyértelműen hallatszik.
Szerintem ne duzzogj, tudod hogy mindenki elmondhatja a véleményét, még ha ellenkezik is a másikéval. Vagy már itt is kihalasszuk a demokráciát?
Ezen remélem nem kaptok össze...:) Jozsihome elég tárgyilagos volt ,de szerintem nem bántó szándékkal írta azt amit,talán bántó dolog sem volt benne.Kicsit éreztem én is a dologgal kapcsolatban negativitást részedről, de ennyi belefér.Jozsihome szerintem ezt érezte meg,azért is írt így.Talán idegenkedsz ettől a vocoder dologtól,ami akár valamilyen szinten lehet jogos is, nem is kell túlragozni.Nyilván nem ezen keresztül kell mindig énekelni ,de vihet színt a zenei világba,egy bizonyos környezetbe igenis illik(véleményem szerint).Az előző videóban szerintem a minőségével sincs baj,Phil Collins azt a luxust szerintem nem engedte volna meg magának ,hogy ezen a téren ne legyen valami ok.Szóval borús az idő is,fura mindenkinek a hangulata,csak nyugi...
Józsi Kedves! Tényleg nem szoktam bő lére ereszteni a mondókámat, mert hátha nem is nagyon érdekel senkit egy tőzsgyökeres gitáros agymenése. Lehet, hogy mondtam, hogy szarul szól, de azt inkább, hogy gyenge minőségű, ami érthető, mert pont azért, amit írtál. Elnézést, hogy nem vagyok naprakész Phill Collins-ból! Amikor így cseszegetnek, akkor megfogadom, hogy többé nem írok be ide... csak nehezen szakadok el ettől a társaságtól, ami erősen megfogyatkozott, de jó pár éve nagyon pörgött, volt összetartás, számtalan fórumtali és csupa szép emlék.
Voltam (egy időre biztos) az egyszerű Zenex .............sorry
Olyan egyszerűen intézel el dolgokat... A vocoder akkoriban volt újdonság, valóban. Nálunk a Box c. LGT számban hallhattuk kb. először. A vonatkozó album (Loksi) 80-ban jelent meg. Phil Collins nem "kiöregedett" hanem beteg, elég sokféle baja van szegénynek. Dobolni aligha tud már (és akkor elég Keith Emersonra gondolni, hogy ez nem lehet annyira sima ügy). Korábban egy tour-t úgy emlékszem lemondtak miatta. 2018-ban vannak koncertjei, de nem Európában. Hogy hogyan tudja megcsinálni, az rejtély. Fel nem merülne bennem, hogy ez szarul szól, ez így jó, ahogy összerakták annak idején.
Nagyon tetszik ez a szám, tényleg eltalált.Jól olvasom akkor majdnem 30 éves a felvétel,"In the air tonight (live at Knebworth. June, 30 1990)" Itt volt majdnem 40 éves Phil Collins.
18 évvel ezelőtt készült. Az eredeti pedig 81-ben. A szintén abban a műhelyben feltalált gated reverb pedig egy komplett korszak hangzására rányomta a bélyeget.
Igen, ez vocoder (tehát nem vokálprocesszor alapú). A belinkelt felvétel zseniális. Ha valakinek ez nem volna meg, akkor ez a cinek nélküli zenék egyik csúcsdarabja. Ha jól vettem ki, ennek ötlete Peter Gabrieltől származik, mármint a cinek használatának mellőzése. Nézni is furcsa - de jó...
Sok alap dolog van amit illik majd még megint végigjárni fejben rögzíteni,mert az elején hiába tanultam meg ,nem használtam és felejtődött.Most majd a több idő és talán a kicsit "több oldalúbb"használat jobban átláthatóbbá teszi a nagy egészet.Tetszik Phil Collinsnak nagyon egy száma és kicsit szórakoztam vele egy performance-ot összehozva.Úgy éreztem valahogy illik hozzá a vocoder.Aztán jobban megfigyelve,hogy megint hallgattam a számot, kb. a közepétől ,ha jól hallom vocoderrel myomják benne...Mik vannak,lehet a tudatalattimban dolgozott csak eddig, valahogy nem vettem észre.Ugye beszéltük,hogy ismert alkotásokban nagyon ritkán fordul elő,ez nem ugrott be.Biztos lesznek még dolgok amire rákérdezek,de igyekszem apróságokkal nem fárasztani a nagyérdeműt,bár szerintem még biztos fogom.Felvetődő kérdés akár a múltban elhangzott témákkal kapcsolatban is lesz még biztos. Szóval róla beszéltem ,mindenki ismeri szerintem,jól hallom akkor a közepétől vocoder szólal meg benne...Phil Collins-In the air tonight (live)
Sajnos, minden kezdet nehéz. A fiamat 14 évesen vittük ki egy Jean Michel Zsare koncertre. Másnap a kis szintetizátorán hallás után játszotta a legújabb számait. Ekkor jöttem rá, hogy ezt a tehetséget nem szabad figyelmen kívül hagyni. Három évig tanult zongorázni. Sajnos jött a nagy Ő. Aki szintén zenész és első szerelem! Így kerültek távoli Ausztrál földre ahol a lány Kodály módszert tanít. Mikor ritkán hazajönnek egyszer egy évben, csak a lány apjánál tudott zenélni, játszani. Úgy gondoltuk mi is beruházunk egy hangszerre, és meglepjük a saját "tudásunkkal".
Ezért, továbbra is keresném ennek a hangszernek, EZ-220 a magyar nyelvű leírását.
Szia Wictor, örülök, hogy sikerült megszelídítened a vocoder funkciót. Amit írtál, arra emlékszem, de magamtól nem jutott volna eszembe. Köszi, hogy megírtad. Ha tovább alakul valami, arról is számolj be légyszi.
Szia Jozsihome! Vocoderrel kapcsolatban megoldódtak a dolgok.Használatit böngészgettem, nem is ezt kerestem de belefutottam.Persze apró betűs részben közlik. A lényeg,hogy performnace módban kizárólag abban az esetben használható,ha a part 1-re szúrom be.Gondoltam leírom...
András épp belefutottam egy magyar nyelvű zongora oktató videó(sorozat)ba , gondoltam hátha segít.
Kicsit mulya a csávó, de itt-ott mutat kezdőknek hasznos dolgokat.
Stipkovits Piano
Üdv Uraim!
Elnézést kérek, napközben nem tudtam írni.
Tudjátok, hogy midire nincs szükségem, mert nem is játszom már olyan zenét, meg ha kell valami, elkészítem, úgy, ahogy tudom. :)
Végül is most feljátszottam a dalt, köszönöm mindenkinek aki segített!
Dícséretes felismerésed értékelendő - a zene kortalan!
Meg vannak későn érő típusok :) az én leánykám is 32 évesen jött rá, hogy eddig mit hagyott ki az életéből...
Sohasem késő, legfeljebb nehézkesebb.
A hangszered adatait és képességeit elnézve nem egy űrtechnika. Szerintem ezért is nem találtam hozzá
magyar nyelvű leírást. Ami nem jelenti azt hogy nem létezik, de ismervén a Yamaha magyarországi képviseletét bátran feltételezem hogy
ehhez a kütyühöz SEM kínlódtak a fordítással. A törvényi előírásokat nem ismerem, de elképzelhető hogy a magyar használatit elintézték annyival : Ne tedd az autó kereke alá, langyos vizes puha ronggyal tisztítgasd, víz alatt ne próbáld használni, és ne dugd a fejhallgató vezetékét a 220-ba.
De szerintem ha nagyon elakadnál, nyugodtan tehetsz fel itt konkrét kérdést, és ha találunk angol doksit akkor próbálunk segíteni.
Kitartást hozzá!
Csak ma regisztráltam be ebbe a fórumba, remélve, hogy segítséget kapok.
Vén nyugdíjas fejjel szeretnék megtanulni zenélni. A fiam aki nagyon tehetségesen játszik több hangszeren is, sajnos,külföldön él Ausztráliában, a zenéje nagyon sokat jelent számomra. Pont ezért, hogy meglepjem mikor nyáron meglátogatja Őseit. Vettünk egy tanuló Yamaha EZ-220E szintetizátort. Sajnos a forgalmazó, aki csak profit orientált, ezért nem mellékelte hozzá a magyar nyelvű használati útmutatót. Kérem, ha tudtok, segítsetek. Ha valakinek van ehhez a típushoz Magyar nyelvű használati útmutatója, kérem írjon, mert nagy szükségem lenne rá. Nem kérem ingyen, ha kell fizetek érte.
Amint ítt írod, azok szerint még nem sikerült beszerezni a midi verziót. Ha így van, azért lehet, mert nincs, nem létezik. Azt nem írtad kedves Mosza, hogy miért kell a midije, biztos, valami speciális oka van, mert ahogy ismerem a zenei munkásságodat, semmi problémát nem jelent neked lejátszani. A neten (zeneszöveg) fent van a szövege, az akkordmenetről nem is beszélek, mert ennyire egyszerű nóta kevés van. Halvány emlékeim szerint, ha eljátszod egy PSR S, azt hiszem talán 900-asod van, közben lehet midiben rögzíteni, de javíts ki, ha tévedek. Minden esetre, ha csak előadni kell, hát egyszerűbb eljátszani és hamarabb megvagy a megtanulással, mintha elkezded a midit editálgatni a hangszeredre. Ha segíthetek vele, nagyon szívesen leírom és elküldöm.
Üdv Uraim!
Segítséget szeretnék kérni. Szükségem lenne a Patika film Szól a dal című dalára midiben.
Nem szoktam ilyet kérni, de most megteszem, mert nincs időm feljátszani.
Email címem: mosza2@gmail.com
Előre is köszönöm!
Az meg, hogy lehetővé tették az újabb szériákban egy gitár bedugását, és a hangszerben található erősítő modellezések, effektek külső eszközre kapcsolhatóságát nem egy új NASA találmány.
Ha már olyan szépen kigrafikázták ezeket az effekteket, az elektronikában meg pár plusz vezeték meg egy kis szoftver kellett csak hozzá, miért is ne?
Bár nehezen tudok olyan gitárost elképzelni, aki a billentyűsére bízná a hangzásának beállítását - de miért is ne lehetne egy olyan billentyűgitáros duó, ahol szépen összeülnek és beállítgatják dalonként a gitáreffekt beállításokat, a stílust esetleg midit, és a kísérő hangszíneket egy regisztrációba. Aztán onnantól kezdve a gitárosnak ki van nyalva a segge, mert kapja a szöveget a hangszerről külső monitoron, az effektet a gitárjához, és neadj'isten a vokált is néha, ha történetesen ő énekelne.
Nem olyan buták ezek a kis ferdeszeműek, csak ki kell tudni használni az általuk felkínált lehetőségeket.
Mondjuk nekem még sokszor jól jött volna, ha a hangszerben levő ének effektek és vokálproci hangja egy külön kimeneten elérhető lett volna. De még előfordulhat egy köv. verzióban ( tán a Tyrosok a sub kimenetre már rá is tudják konfigurálni?).
Az Emsus4 jelölésnek akkor van jelentősége, ha arra utal a játékban, hogy a mozgó harmóniák pl. Esus2-Em-Esus4 átmeneteket játszanak. Ezt szokták így jelölni hogy Emsus2/sus4 (moll alap)
Ha meg Esus2-E-Esus4 akkor Es helyett E van középen játszva(dúr alap).
Miért is ne lehetne?
A sus4 az alap fekvésű dúr vagy moll hármashangzat elmozdulása a tercről (kicsi vagy nagy mindegy) a 4. hangra, a sus2 meg a 2. hangra.
Vagyis C esetében C-F-G illetve C-D-G (lefelé az alaphang nagyszekundjára, felfelé a perfekt kvartra)
Emsus4 meg akkor E-A-H lenne.
Látom Te is a korán kelő generáció vagy! Hangját nem tudom,én is csak képen láttam ,de a Mox,Moxf-hez hasonlóan ahogy nézem a Motif vonalat viszi tovább,rossz hangja nem lehet.Lehet Jozsihome többet tud róla.Nem vitaindítónak írtam amit,azért is írtam mert pozitívnak látom.Nem gondolom hogy a nagyobb képernyő és sok más pl néphülyítés,de sok esetben mehettek volna eszetlen irányba a fejlesztések.Szerencsére nem mentek,ez tök jó.Telefonoknál ,fényképezőknél tényleg megy a parasztvakítás,ebben a témában jobban otthon vagyok.Gyakorlatilag jól összerakott igényes telefont ahol az anyaghasználat is jó, szinte csak a prémiumkategóriában kapsz.Ott viszont beleteszik a méregdrága már 20 megapixeles kamerát (ami megint csak vakítás),baromira erős belsőt amit nem használsz ki esetleg csak játékoknál,hatalmas tárhelyet ami megint nem biztos hogy kell és sorolhatnám.Fényképezőt ami profi képérzékelővel rendelkezik full-f méretű ami a lényeg ,gyakorlatilag csak úgy kapsz ,hogy mellécsapnak rakás sok esetben felesleges dolgot amit nem minden profi használ.Magnézium váz,nagy felbontású kijelző,( amit én gyakorlatilag nem is használok),legyen már nem full Hd hanem 4k videózás,érintős kihajtható kijelző,víz porálló váz és sorolhatnám napestig.Szóval ezek azok a dolgok amiket valaki stúdióban gyakorlatilag sosem használ,mégis a gép lelke (képérzékelő) miatt meg kell hogy vegyen.Jó látni ,hogy pl a Yamaha és a hangszerek nem minden esetben mentek ebbe az eszetlen irányba.Ugye mi a legfontosabb egy hangszernél? Persze hogy a hangja...Jó látni hogy az alsóbb szegmensekbe is bevitték fentről,a profi dolgokat.Több hangszernél csinálnak pl. olyat,hogy magának a tabletnek van egy kialakított hely a szintin ami még gumival borított is,hogy ne csússzon,tehesd oda.Rögtön nem kell a nagy képernyő ami esetleg sérülékeny,a tablet még nagyobb is és mindenki eldönti mi kell neki, nincs belekényszerítve dolgokba.Lényeg,hogy látszik gondolkodnak,próbálnak ésszerű irányba menni ,nem úgy mint a telefonoknál fényképezőgépeknél ahogy írtam is.A gitár szinti kapcsolatról is ez a véleményem.Nagyon nem vagyok benne otthon,de pl a Moxf-nél is nagyon dicsérik látok videókat.Irtad ,hogy ez nem valami jó dolog ,beépített hangszórót is tönkreteszi stb...Pl a Mox-nak ugye nincs is hangszórója ez a része letudva,ráadásul a psr 900-hoz képest már sokat fejlődhetett a dolog ,mert valamilyen szinten ez újdonság,de ha nem így van javítsatok ki.Szerintem simán lehet ez egy járható út,nem most akkor ha még ha fejlődik.Írtad hogy gitárerősítő olcsón kapható,azt kell venni nem a szintit tönkretenni,meg az amúgy is kevésbé jó.Nem olyan drága dolog, akkor ezt miért lenne elképzelhetetlen beépíteni egy akár nem is olyan drága hangszerbe? Jó pár éve az is elképzelhetetlen volt,hogy egy kisebb buliba csak összedugod a hangfalat a szintivel és már szól is.Gondolom abba az időben is mindenki mondogatta kell az az erősítő mert úgy igazi stb stb...Ma meg már dübörögnek az aktív hangfalak...Fejlődik a világ így a szintik is,bár a hangzást illetően véleményem szerint már csak nagyon kicsi a csiszolni való,de több területen szerintem még lesznek új dolgok...
Nagyon komoly kinézetre is... (a nagy kijelzőt csak a példálódzás kedvéért írtam) Milyen hangja van az arrangeres s770, 970-hez viszonyítva? Mármint egy tiszta hang teltebb, vagy hasonló vékonyka?
Persze, ha tehetnénk azt szinte mindenki tudja, hogy mit venne. Én is vehettem volna egy Martin gitárt az akusztik zenekarba, de az 500-nál kezdődik. Megelégedtem egy százezres SIGMÁ-val, behangosítva, alubronz húrokkal, biztonsági hevederrel, gumilappal így is 150 körül jár és még mindig úgy néz ki, mint egy síma dobgitár a tábortűz mellett. De a Martin se különb... csak a hangjuk, hát az igen!
Zenex ez is drága és új is ,nagy kijelző nélkül mert nem hiányzik rá és több hasonló van.Ilyenem lenne,sok olyan nagy kijelzős csoda van amiért biztos nem adnám oda... Yamaha S-90XS
Pety, tökéletesen igazad van. Annyival egészíteném ki, hogy a hangszert az ember mindig magának veszi saját örömére. Ha úgy esik, vehet magának szép nagykijelzős drága szintit, vagy bármi mást. Egy profi játszhat a régi, megszokott, begyakorlott hangszerével 20 évig, mert megszokta a hangját és nincs ideje, energiája új csodákkal ismerkedni. Lehet, hogy egyszerű munkaeszköznek tekinti.
Én amatőr vagyok és mindig is érdekeltek az újdonságok. Amennyire tudok, (sőt sokszor erőn felül is) sokat áldozok a játékszerekre. Nemrég vettem egy gitárszintit és egészen másfél hónapig boldogan szaxiztam, zongoráztam és pánsípoltam vele gitáron játszva, aztán beláttam, hogy sok értelme nincs számomra, így el is adtam, mikor már gyerekesnek tünt a projekt. Maradt egy felvétel a Roland GR 55-el... időrabló egy szerkezet, de mégiscsak egy játékszer:
Na kérem szépen, hogy magam is hozzá szóljak az általam "feldobott" témához : 6-7 évvel ezelőtt mi is kipróbáltuk a garázsban az S-900 - gitár csatlakoztatást, csupán kíváncsiságból. Ez pont egy olyan "kompakt" lehetőség mint a mikrofon ! Otthon el lehet vele bohóckodni, lehet kísérletezni, de önmagában VÉLEMÉNYEM szerint nem egy profi megszólalás. S hogy miért írtam a mikrofont hasonlatnak ? Nem tudom ki hogy van vele, én rengeteget kínlódtam anno, próbáltam millió beállítást, de soha nem kaptam vissza azt a hangzást amit a szintén YAMAHA márkájú keverőerősítő , majd későbbiekben keverő produkált. És ugye ez is hol van még a direkt e célra gyártott méregdrága kütyüktől ?! Tehát kapsz a hangszerbe egy kis "játékot" amit a saját kompromisszumaidat megerőszakolva ki tudsz használni egy szál egymagában két jó aktív ládával, mindenféle egyéb kellék nélkül. Azonban mára a gitár szoftverek is rengeteget fejlődtek, láttam ilyet stúdióban, elképesztő dolgokra képesek a hozzá értő figurák. Ám ez egy szakmává nőtte ki magát véleményem szerint. Hogy mit tudnak még kitalálni ami bennünket érdekelhet ? Gondoljunk csak a háztartásban használt berendezésekre : Mit nem tudott ezelőtt tíz éve egy mosógép, egy hűtő ? A dolgát pont úgy elvégezte mint ma. És szerintem nem mondok akkora ostobaságot ha azt mondom talán még jobbak is voltak, egyszerűbbek ugyan, de tartósabb strapabíróbb szerkezetek voltak. Nem azt akarom mondani ezzel hogy egy mai hangszer sz@r, de ez a kompakttá tétel bizony bizony könnyen vissza rúghat. 95-ben vásároltam egy 51 cm-es televíziót, amelynek az aljában elhelyeztek egy VHS recordert. Tök jó dolognak tűnt, mindaddig mígnem tönkrement benne a video lejátszó. Vettem egy lejátszót, és ott röhögött alatta. Rosszabb esetben a tv része hal meg, és vehettem volna egy új tévét és egy VHS lejátszót is.
Összegezve : Ezek a hangszerek bármennyire is fél millióba kerülnek , valahol játékszerek. Az igazi hangszerek nem itt kezdődnek, de azokról nem is a magunkféle emberek vitatkoznak.
Én azt gondolom, örülni kell annak hogy lehetőség nyílik velük pl rögzíteni a produkciót, netán szünetzenét is lejátszani MP3-forrásból, kicsi vokált varázsolni a saját hangunk mögé, és mindezt a szobában úgy, hogy csak a 220-ba kell bedugni, és legfeljebb egy fejhallgatót kell még beszerezni ha nem akarjuk a szomszédokat felidegesíteni. Az hogy mindezek mellett még egy zenekarban is megállják a helyüket ha kell, hatalmas ajándék. Tehát ne nevezzük ezt nép hülyítésnek ! Senkinek nem szegeznek fegyvert a fejéhez hogy újat-újabbat vásároljon ! De ugye milyen jó tud lenni az a szép színes kijelző, amelyen akár a szövegeket is olvashatjuk ?! Szerintem ez a hangszer is éppen úgy megtalálja majd a célfelhasználókat, mind eddig bármelyik. S hogy mi lesz a következő, ezen nem nekünk kell gondolkodni, ezt bízzuk a fejlesztőkre, akik ha minden igaz figyelembe veszik a legújabb felmerülő igényeket. Ha valaki mégis beruházna egy ilyen hangszerre , kívánjunk neki sok sikert hozzá, és kérjük meg hogy írja le a tapasztalatait, véleményét, és máris választ kaphatunk a kérdéseinkre. Ez ennek a fórum közösségnek az érdeke.
Persze valahol egyetértünk.Nagy kijelzőt viszont nem egy esetben kísérősöknél látom inkább előnynek, persze sehol nem hátrány. Workstation-t nem egy esetben mondjuk stúdióban használják gép előtt,másik része pedig hogy tablet csatlakoztatható,ami szerintem jó megoldás,mert mindenki a maga igényeire szabhatja.Akár méretügyileg,másik meg a láthatóság szempontjából is úgy helyezheti,hogy előnyösebb is lehet mint a szintin 1 nagy kijelző.Persze tényleg nem hátrány ha van,Yamaha meg is lépte nem egy esetben,de most több új hangszeren ami közel 1 millió forint nélkülözte,pedig belefért volna az árba.Egyébként ezeken a kijelzőkön pont elfér szerintem ami szükséges,nagyobb kijelzőkön sok esetben látványos kiegészítő grafikákat használnak, ami nem minden esetben létszükséglet.Új Yamaha S90 XS,MX88 ,MX BK/BU sorozat stb. Az utóbbinak pl. harmada a kijelzője mint a Mox-nak ami már nekem is fura,viszont a leírtak alapján talán érthető is.Nekem ez a vonal szimpatikus is,ezen a téren legalább nem hülyítik a népet.Tehetnének tényleg az összesbe jó nagy színeset mert már filléres dolog,lényeg hogy mindenki választhat az igényének megfelelőt.
Sok mindenben egyet értek, de azt azért megjegyezném, hogy workstation kategóriában nem hátrány ha már közép-kategóriás gépekbe is nagyobb (Urambocsá' nagyobb és érintős) kijelzőt raknak. Nekem a Krome-ban olyan van és szeretem,jól használható, átlátható, stb.
Persze a kisebb kijelzővel is biztos jól el lehet boldogulni, de nem csodálkoznék ha a Yamaha is évek múlva nagyobb kijelzőt fog rakni a Moxf utódjába. Azért a drágább Yamaha workstationokban is szép nagy kijelzők vannak, a kisebb kijelzős S-90XS meg nem workstation, hanem egy valamennyi szintetizátor funkcióval kibővített kalapácsmechanikás hangszer.
Valóban elgondolkodtató.Szerintem az a nagy ugrás ami az elmúlt talán 10-15 évben megtörtént,többet már már nem fog. Hangszínek a hangzás is olyan kifinomult lett,hogy innen nagyot lépni már nem lehet.Nem beszélve arról ,hogy még minden formálható ,finomítható saját ízlés szerint.Valahol szerintem ez az árakban is tükröződik.Nézegettem a Moxf6 árát,ahhoz képest mikor 2 éve vettem még 20-30 ezerrel drágább lett.Nem is akarják lejjebb tolni az árakat, inkább fordítva, mert szerintem így is átléptek 1 határt.Persze ez a fogyasztóknak tesz jót.Figyelem én is ,hogy az úgymond profik a mulatós műfajon belül és a kísérősök között milyen hangszert is használnak.Olyanoknál akik már tényleg letettek valamit és szerepelnek itt ott,akár tv-ben is rendszeresen látni őket, simán elvannak mondjuk egy Roland BK5, vagy Yamaha Psr 750-770 szintivel.Nem kell feltétlenül Tyros 5.Szóval az a helyzet,legalábbis én úgy látom, hogy jó esetben magától a sikertől már csak a tehetség tartja vissza a zenészt, mert hasonlóra szerintem már mindenkinek telik,ha nagyon szeretné.Ez valahol egy jó dolog.Lesznek vakítások ,csilli villi dolgok amivel próbálják megfogni a vevőket,ilyen volt pl. a Roland FA-06-ja ami a megjelenésével kijelzőjével akart újat mutatni,persze amúgy jó hangszer lehet,benne volt a pakliban mikor még keresgéltem őket.Aztán ez is lecsenget,már a Yamaha valamelyik új közel 900 ezres hangszere is kis kijelzővel jelent meg,mert jó az így is,teljesen jogos.Egyébként ez a fejlődés párhuzamosan a számítástechnika területén területén is megfigyelhető volt,akár a grafikus kártyák fejlődésében,a nagy dolgok már megtörténtek.A fejlődés nem áll meg,de nemigen esik le az ember álla már új dolgoktól...
Igen, de most úgy néz ki hogy a legújabb szintikben szinte egy kisebb gitár multieffekt van beépítve, az az érzésem, hogy ezzel már szépen be lehet effektezni a gitárt.
A másik dolog meg az, hogy egy ideig gitároztam vendéglátós bandában, ott vonalból gitároztam, a Boss GT-10 ment a PA-ba , JBL Eon top-ok voltak és bírták a torzitós szólókat is(pl. Szerelemvonat, Pocsolyába léptem, stb)
Na most egészen más táma az elektro-akusztikus gitár. Mivel amúgy is szólhat PA-ról, ha piezzo, nano, vagy mikrofonos hangosítással rendelkezik, egy ilyen újabb s-soroztú Yamahán keresztül (főleg, ha vannak benne gitáreffektusok) izgalmasabb dolog lehet.
Ha valaki kipróbálta már, én is kíváncsi lennék rá, hogy milyen fíling?!
Mint ősgitáros, de közben ideiglenesen billentyűs vendéglátózásos (kb.18 év), majd visszatért gitáros, nem sok izgalmat érzek abben, hogy a gitáromat egy Yamaha Psr s-akármibe dugdossam. Volt s900-am, abban volt miki bemenet, aminek lehetett a bemeneti érzékenységét tekergetni, tehát gitárt is rá lehetett kötni, de hamar rájöttem, hogy nem érdemes. Akkoriban még fejletlen is volt és nem volt kidolgozva az effektrendszere a szintinek gitár alkalmazásra, de a fő ok az volt, hogy egy-két próbálkozás alkalmával észrevettem, hogy igen megviseli a PA rendszer magassugárzó hangszóróját a gitározás. Főleg a torzítós játék. Nos nem olcsó mulatság, ha egy kicsit kinyírja véletlenül. Azonkívül elég szarul is szólt, tehát eszembe sem jutott hosszabb távon elmélyedni a témában. A mostani új hangszereket nem ismerem, de nem tartom épelméjű dolognak, hogy valaki egy félmillás hangszerbe dugja a gitárját, ami esetenként csatlakozhat egy másik félmillás aktív PA rendszerre, mikor használtan már kapsz 30-40e-ért nagyon jó modelezős gitárerősítőket is tele a legjobb gitáreffektekkel.
Nem ünneprontásként, de ebben mi lehet az új? Mi az, amit nem lehetett 10 evvel ezelőtt is megcsinálni? Szerintem ma a gyártók is nehéz helyzetben vannak a 80-90-es évek, és talán még a kétezres évtized intenzív és extenzív fejlődési időszaka után, amikor tényleg rengeteg innováció volt az arranger, a workstation, sőt a VA szintetizátorok vonalán is. Hova tovább? Azon felül, hogy az ésszerű árú billentyűkbe is bekerül lassan a korábban szinte elérhetetlen, felső kategóriás hangszerek funkcióinak mindenkor nagyon gondosan kiválasztott részhalmaza... Vajon mivel lehet felizgatni még minket, fogyasztókat, amatőr, illetve részben vagy egészben zenéből élő vásárlóként?
Nem ünneprontásként, de ebben mi lehet az új? Mi az, amit nem lehetett 10 evvel ezelőtt is megcsinálni? Szerintem ma a gyártók is nehéz helyzetben vannak a 80-90-es évek, és talán még a kétezres évtized intenzív és extenzív fejlődési időszaka után, amikor tényleg rengeteg innováció volt az arranger, a workstation, sőt a VA szintetizátorok vonalán is. Hova tovább? Azon felül, hogy az ésszerű árú billentyűkbe is bekerül lassan a korábban szinte elérhetetlen, felső kategóriás hangszerek funkcióinak mindenkor nagyon gondosan kiválasztott részhalmaza... Vajon mivel lehet felizgatni még minket, fogyasztókat, amatőr, illetve részben vagy egészben zenéből élő vásárlóként?
Az jutott eszembe ezt nézve, hogy gitáros füllel már nézte valaki, hogy a guitar(mic) bemenetbe gitárt dugva milyen minőségben lehet effektezni a gitárt a Yamaha kísérő-automatikásokban?
Látom van itt Marshall amp modell, stb is. Persze gondolom nem lehet olyan sokoldalúan, mintha egy külön multi-ba dugná az ember a gitárt, de énbennem most teljesen pozitív elő-ítélet van ezzel kapcsolatban.
Kedves Chorus, a jófogáson és a vaterán nem fog senki keresni helyetted, tehát egy idő után fel kéne venni a fonalat. Ami a Lenovót illeti, egy hangkártyával teljesen jó lehet, kérdés, hogy mire. A gomixerhez akkor nyilván nem lehet köze, mást kell választani. Home stúdiózni biztos jó lesz, színpadra win notebook+hangkártya+kábelek setupot nemigen vinnék.
Tehát kérdés, hogy mi az alkalmazási cél.
Meg a szövegeket azon tartom a telefon illetve az iPad et ugyan úgy tudom használni hátrányuk hogy nem olcsók egy USB kábelt is vennem kellett hozza 10 cm és 9000ft . Sajna ezek a cuccok elég drágák de nem volt meg gondom velük.
Szia! Ahogy én gondolom az 5s től felfelé bármelyik jó lehet árakkal kapcsolatban nem tudok mit mondani.Nekem van 4s em is de annak meg más a csatlakozója a 7 est használok most.
Szia! Ugyan nem nekem szólt a kérdés de legjobban az iphonnal jársz ahhoz hogy stabilan működő legyen sajna az android nem feltétlenül erre van ki találva és a win10 sem tartom a Windows legjobb rendszerének. Mivel táblagéped van ezért nem mondom az ipadet .
Bocsánat de nem igazán èrtem a leirtakat.Lenovo laptopom van,és egy Alcatel tablettem.A Lenovo windows 10 alatt fut,ez jó lenne ? Telefont milyent vegyek?hogy jó legyen erre a célra ....
Bocsánat de nem igazán èrtem a leirtakat.Lenovo laptopom van,és egy Alcatel tablettem.A Lenovo windows 10 alatt fut,ez jó lenne ? Telefont milyent vegyek?hogy jó legyen erre a célra ....
Bocsánat Almatom, a saját véleményem szerint az Apple egyértelmű elsődlegessége, leginkább kizárólagossága a mobil oprendszerekre vonatkozik (iOS vs Android).
A desktop Windows környezettel a win7 óta szerintem nem sok gond van, ott távolról sincs ekkora gap a két fő vonal (MacOS vs. Win) között, és főleg home stúdió szinten - más források szerint is - teljesen jól lehet dolgozni az MS rendszerrel. Adott alkalmazásra lehet jobb a Mac, nem ezt vitatom, csak itt nincs akkora szakadék, mint a mobil eszközöknél - akár a képességek, akár az elérhető alkalmazások tekintetében.
Egy dolgot tudni kell:
- zenei felhasználásra ha számítógép, akkor Os(X) rendszer
- mobil zenei felhasználásra: iOs
Ha nem így csinálsz, akkor benne van az esély, hogy szívni fogsz sokat......!
A Roland Go Mixer bár működik androiddal is de ott már sok olyan eszköz van, ahol a sztereó bemeneti jelet az android már csak monónak fogja látni és így is küldi ki a felvételhez. Ezt írják is a kézikönyvében!
Mobil platformon, komolyabb zenei programokat kizárólag iOs-hez írnak, mivel ott rendszerszinten eleve adottak azok a dolgok, ami feltétele annak, hogy minden jól működjön.
Engem kiráz a hideg az iOS-től (bennem lehet a hiba), ugyanakkor semmilyen zenei felhasználásra nem foglalkoznék még Androiddal. Még ha fejlődik is ezen a téren. De ugye az ezer féle hardver miatt az eredmény mindenképpen bizonytalanabb, mint az Apple esetén.
Tehát szerintem csakis iOS. Tablet nyilván jobb, de ahogy kivettem, telóval is csoda dolgokat lehet már csinálni.
Szia Almatom ! Köszi a válaszod ! Tablett vagy laptoppal szeretném használni. De telefon vásárlás elött állok,milyent vegyek,hogy jó legyen a GO MIXER - nek ?
Üdv, Chorus!
Teljesen rendben van a kütyü!
iOs-szel, iphone-nal használom és tökéletesen működik!
Élő facebook-os videónál gyönyörűen küldi a vonalbemenet jelet a "nagyvilágba" illetve azonnali videofelvételnél is szépen rögzíti a vonalbemenet jelét.
Én nagyon szeretem a kütyüt! Szerintem neked is bejönne....
Te mivel akarod használni?
Igen.
A midi interfésznek gyakorlatilag nincs köze a hangkártyához (annak "hang" részéhez), egy önálló modul, ami akár külön dobozban is lehetne, célszerűségi okokból tesznek középkategóriától felfelé az audio interfészekbe, nemigen drágít sokat rajta, a billentyűsöknek meg nem kell még egy külön doboz és külön USB kábel.
Próbálkoztam vele már mikor a mikrofont vettem,már akkor tetszett.Mikor pedig a szintit vettem több videót megnéztem róla,de sokall dallamosabb hangzásra képes,nem mint a legtöbb videóban hogy csak amolyan monoton robotszerű,ezért is jön be. Vannak gyári beállítások amik szerintem jók is,de performance módban nem tudom megszólaltatni ,illetve csak egy alapzúgás van mikor akkordot fogok le és nem csak akkor szól ha a mikrofonba beszélek. Arpeggio-t bekapcsolom is ez a jelenség. Voice módban működik ,de így nem.Lényeg hogy majd kiforrja magát ,utánajárok.Köszönöm a hozzászólásokat!
Pedig én gerjedek egy ilyenre: https://youtu.be/kfGRM5B8pYQ
Ebben sem csalódtam, bár még mindig ismerkedünk: https://youtu.be/-MW0_GcV3QE Mondjuk én az elődjét akartam, de végül ez lett, és 44.900 lett az ára.Adapterrel.Elrontották a webáruházban az árazást, rákérdeztem, azt mondták nem, így azonnal megrendeltem.
Anno a Mox-ban én is csak a kíváncsiságtól hajtva egyszer próbáltam ki a vokóder funkciót, sajnos már én sem emlékszem rá hogy s mint kellett beállítani. AZ ezzel való élvezkedést meghagynám Joe Zawinulnak, ő szereti ezt a hangzást nagyon
Viszont vokóder ügyben (és egyáltalán vokál harmonizálás szempontjából) ez a kis demo video jól mutatja hogy mekkorát fejlődött a Yamaha ez ügyben.
Akinek ezekből a beállításokból nem jön be egyik sem, az inkább ne próbálkozzon vocalistot használni.
Nem hinném hogy a TC-Helicon annyival jobb lenne, hogy a T5 / s970-ben levő helyett azt kéne használni.
Az egyik ok hogy hamar megváltam a soktudású Mox-tól, hogy egy ilyen vokoder hangzás beállításához is repülőgél-kezelő szakvizsga kellet, a varrógépen meg egy kattintás és lehet dúskálni a kész beállítások közt.
Elnézést a tudatlan kérdésekért, de semmi tapasztalattal nem rendelkezem. Szintit hogy vesztek fel hangkártyával? A hangkártya két bemenetét "line" -ra állítjátok, és oda megy be a hang a szinti L és R kimenetéből? Vagy amelyik hangkártyán van midi , azon keresztül külditek be a billentyűt? (ezért tetszik a Yamaha AG06, mert ott minden fajta hangszernek/ mikrofonnak, meg van a saját bemenete)
Szia Wictor, már sajnos csak korlátozott emlékekre tudok hagyatkozni. Performance módban biztosan lehet vocodert használni, bár én magam a performance módot nem nagyon preferáltam a song/mixing mód lelkes híveként. Csak annyi előnye van szerintem, hogy midi csatornákkal nem kell vacakolni.
Akkordokat kell lefogni és bele kell kiabálni a miksibe még ahhoz, hogy hang jöjjön ki belőle. Illetve szóló szituban is ugyanolyan jó, izgalmas lehet.
Arra emlékszem, hogy nem volt igazán könnyű működésbe hozni a vocodert, a gyári vocoderes hangszínekből vagy performance-okból érdemes kiindulni a próbálkozásokhoz. Szóval tanulni kell, nem triviális a dolog. "Élesben", konkrét dalhoz vagy zenekarban nem használtam. Itt 1 perc körül nagyon jópofán mutatják be, miről is van szó, érdemes megnézni (formáns szűrők). Sok szerencsét hozzá
Szia Jozsihome! Kicsit több időt szánok most a szintire ahogy írtam is.Mikrofon tetszik effekteket állítgatom,tényleg jó.Vocoderrel kapcsolatban lenne kérdés.Performance-ba lehet e használni? Vagy esetleg maga az elgondolás is rossz? Tudom akkordokat kell lefogni,csak úgy működik.Performance engedi hogy beszúrjam,de az arpeggio-t bekapcsolom sem működik.
Mama kedvenc nótája! Én speciel a refrént is danolom.
"Te megmutattad hogy kell élni szépen ezt az életet
A múló éveket, vígan kacagtuk át
Úgy érzem, hogy nem csalódtál, boldog voltál énvelem
Tovább is így legyen kedves öreg diák
Sziasztok,segítséget szeretnék kérni.Yamaha PSR S900 hangszerrel eljutottam addig a midiket át tudom hangszerelni,de nem tudom menteni,bénázok.Nagyon köszönöm a hozzáértők segítségét!
Én is nagyra becsülöm a hozzáállást, miszerint nem kell minden programot warezelni.
Viszont ahogy Jozsihome írta, ha befektetsz egy szőkébe drága pénzért, és kiderül hogy az számodra elviselhetetlen, viszont a feketét jobban bejönnek (fekete hajú kis gimnazisták...), akkor a szőkére csak kidobtad a pénzt.
Léteznek ingyenes dawok is, akármennyire hihetetlen, amiken keresztül meg lehet barátkozni az adott program fizetős nagytesójának tulajdonságaival.Főleg így kezdőként javasolnám az alábbi linken részletezett progik tanulmányozását, kipróbálását.
Neke a Studio One jött be - de kinek a pap, kinek a lánya...
legjobb döntésem volt, amikor rászedtem magam a rendes verzió megvásárlására. jó ötlet elementsel kezdeni, bármikor tudod upgrade-ni nagyobb verzióra, ha kevés. itt az összehasonlítás í verziók között:
https://www.steinberg.net/en/products/cubase/comparison.html
Akkor az elements lehet a megfejtés. 30e még viselhető. Van ismerős más fórumon, aki megunta a warez dolgokkal való kínlódást, és benevezett egy ilyenre. Elvan vele. Ha nem ragaszkodsz a steinberghez, akkor ott van még az ár/teljesítmény arányban verhetetlen Reaper. Diszkont licenc 60USD! Vásárlás előtt mindenképp ismerd meg alaposan, és próbáld ki, amit kinéztél.