Isten keze..
A WOW Air légitársaság TF-GAY airbus típusú repülője - amely nevével a melegmozgalom előtt tiszteleg - éppen Párizsba tartott, amikor felszállás után nem sokkal belecsapott a villám.
Igen ritkán történik ilyesmi a világon, de errefelé még a szokásosnál is meglepőbb a dolog. Izlandon ugyanis az időjárási viszonyok miatt villámot is ritkán látni. Nemhogy olyan villámot, ami belecsap egy repülőbe.
Megfejtettem Trump haját.
A faszi homloka kb. a feje tetejéig ér, és ennek az óriási kopasz területnek az elfedésére nem a szokászos "oldalról ráfésülöm és odanyálazom" módszert alkalmazta, hanem ennek továbbfejlesztett változatát, az "oldalról ráfésülöm és odanyálazom majd hátulról erre az egészre ráfésülöm az ott megnövesztett hosszú hajat."
Szóval a faszi kb. úgy nézne ki, ha a víz alól bukkanna elő, mint Hulk Hogan bajusz nélkül.
Bal szélen Pazdera, jobbról második Tarcza, a hátsó (javítsatok, ha nem) szerintem Leslie, azaz Láris László fórumtárs, aki már nagyon régen nem jelentkezett itt. Akár ő az, akár nem, kérjük szépen, tessék fórumozni.
Egy interjúból vettem. Plektrum írta az in memoriamban, hogy meghalt Gellért Tibor, rákerestem, aztán a vele készült interjúban volt, hogy Endre is ebben a zenekarban szerelte össze az acélszívét.
Egy interjúból vettem. Plektrum írta az in memoriamban, hogy meghalt Gellért Tibor, rákerestem, aztán a vele készült interjúban volt, hogy Endre is ebben a zenekarban szerelte össze az acélszívét.
Igaz.
Hegymászó kötélből indultam ki,az volt a fejemben (anno barlangásztam,meg rövid ideig sziklamásztam),de való igaz,ide nem kell olyan,elég egy erős de vékony drótkötél.
Le van tesztelve, a kerékpár fékbowden elbírja az egy mázsámat.
Egy alkalomra valószínűleg megfelelne.
Persze a kötelekkel az a gond, hogy minél hosszabb, annál könnyebben szakad, mert annál nagyobb a valószínűsége egy hibás helynek rajta.
Szerintem simán elférne, csak lenne ára is. Gondolom minél vékonyabb, annál drágább. Állítólag van olyan huzal hogy 1mm átmérővel 100kg-ot is elbír.
Ennek elég lenne 1 alkalmat kíbírnia, szóval nem kell olyannak lenni mint egy hegymászó kötél.
A múltkor láttam valami reklámot,ahol egy olyan hevedert reklámoztak,amivel pl. égő házból tudja magát menteni egy egyébként laikus ember.
Egy heveder,aminek a hátán van valami csörlőszerű lassító biszbasz,a delikvens csak kiakasztja a karabinert valami stabil tárgyhoz a lakásban (radiátorcső,előre felfúrt akasztó szem,stb),és baj esetén egyszerűen kimászik az ablakon,aztán elrugaszkodva a cucc szépen leereszti a talajszintre.
Na valami ilyesmi megoldás lenne jó az ilyen esetekre is,bár lehet hogy ott a buktatója,hogy azért 100m magassághoz való kötélzet azért nem biztos hogy elfér egy ilyen háti hevederben,meg pláne felcsévélve valami lassító cuccra.
5 pontos hámunk van, országonként eltérő, de jellemzően félévente felülvizsgálják. Zuhanásgátlók, stb, annyi szarunk van hogy ennél jobban nem lehet biztonságossá tenni a melót. Így is kurvanehéz a védőfelszerelés. A gépház van egy menekülős doboz, jól hozzá lehet férni, de előfordulhat, hogy épp olyan helyen dolgozom, ahol elválaszt engem a tűz a doboztól. Nem lehet ilyet tenni minden méterre, meg ha így is lenne, jönne valami okos és találna egy helyet ahonnan be lehet szopni. Valahol meg kell húzni a határt a biztonságoskodással, épeszű embereket kell alaklmazni, és ha mégis előfordul valami, az pl. ebben az esetben nagyon ritka.
én ki nem mennék 150m kötél meg beülő nélkül egy ilyenre :)
Még akkor is, ha egyébként ritka az ilyen meghibásodás.
De az se egy nagy ötlet, hogy bent van a menekülő box, és nem férsz hozzá ha gond van.
Sajnos ismerem az esetet. Ha jól emlékszem Vestas turbina (a világ legnagyobb szélturbinás cége, dán), nem tudom melyik országban. Mindketten meghaltak, mert nem lefelé menekültek a tűz elöl, hanem fölfelé és ez nagy hiba. Az egyik fent megégett, a másik leugrott és amiatt halt meg. Nagyon ritka az ilyesmi, nagyon sok turbina van, nagyon sok technikus, és nagyon kevesen halnak meg meló közben. Tele vagyunk biztonsági felszereléssel, szigorú szabályokkal, évenként ismételt mentés, menekülés tréning, stb. A Siemens turbinákban van egy menekülős doboz, (valószínűleg a többiben is) benne olyan hosszú kötél, amin le lehet ereszkedni, ereszkedő cuccok, ketten is rá lehet lógni, 0,9m/s sebességgel leenged, csak kérdés, hogy tűz esetén hozzáférek e és van e időm beakasztani, kidobni a kötelet a nyíláson, ráakasztani magamat és elég e fönt a kötél, amíg rajta lógok és esetenként a 140 méter magasan lévő gépházból 0,9m/s sebességgel lejutok...
Jobb,ha 100-at esel,mert legalább tutira meghalsz,gyorsan,és nem a tűz által.
Ha 55m-t esel,esélyes,hogy lenyomorodsz egy életre,és esetleg full rokiként kell tovább élned,ami meg a családodnak lenne tortúra.55m-ről is elég kevés az esély,hogy úgy éld túl,hogy felépülj belőle.
Szerintem ha a combjai közé veszi és erősen szorítja, le lehet rajta lassan csúszni. És inkább esek 55 métert, mint százat. Minimálisan, de több az esélyem. Jobb mint elevenen megégni.
A protokoll szerint, először is lent leállítod!A hazai szélmalmoknál ez biztosan előírás!Biztosító kötelük az biztosan van, viszont, hogy egy 100 méter hosszúságú kötelet tartanak e a gépházban, azt nem tudom?
Arra viszont én is kíváncsi lennék, mitől gyulladt ki?
Miért pont a lapátra gondoltad kötni???
Dikk Lepol ha már begyüttél a csőbe, múlt héten láttam egy képet, két ember volt egy égő szélerőmű tetején.
Nem szokott lenni nálatok biztosítókötél, amit esetleg az egyik lapátra kötve valahogy le tudtok jönni?
Persze ehhez előbb le kell a forgást állítani, ez a következő kérdés. Le lehet?