Sőt talán még erősítőre is:
Explorer 1958 Korina Reissue EB Ára: 135.000 Ft
korina anyagú test ragasztott jávor nyak rózsafa fogólap 2 humbucker arany. hardware fekete szín
marha régóta tervezekt egy ilyet... pl ez volt az egyik fő ok, hogy én elkezdtem csinálni a műhelyem egyik drága barátommal... a kisérletezés meg misztikum gyilkolás miatt... Mythbusters
biztos lenyomná a legendás Seymourokat, meg Dimarziókat, aztán profilt válthatnál, mindenki hozzád járna hangszedőért, az ittenieknek csinálhatnál szájnecsőr példányt (az enyém rózsaszín lesz) aztán átteszed a gyártást kínába és szidunk majd :)
én csináltam olyan hangszedőt ami lengyel hajszárító motorjának a tekercséből van, és a benne lévő mágnes pedig a régi konyhaszekrény ajtajából lett lenyúlva
meg kellene keresni, ott van a muteréknál a lomban
oszt kipróbálni valami cuccban
tényleg kéne olyat, hogy a vitatott példányokat egyazon alapra rádugni, és sok szujjektív fül előtt megszólaltatni, megdumálni, hogy milyenek
sztem fontos, hogy minden relatív
mondhatjuk valamire, hogy öblös vastag hang, aztán ha melléteszünk egy öblösebbet, akkor az első mindjárt vékonyabb lesz, na ezért lenne fontos az ilyesmi :)
bizony-bizony, ilyesmi kellene, csak nagyobb nyilvánossággal...
lehetne ilyen fórumtalikat gyakrabban csinálni, és nem csak disznólkodni (ez magamnak szól) hanem komolyan megbeszélni dolgokat...
Valami ilyesmire gondolsz, mint mikor Lepolnál jártam, és végigteszteltünk 5 gitárt 2 effekttel, 3 erősítővel?
A sunburst LP-be például én tekertem a hangszedőt, a feketébe gibson pickup-ok vannak, és tisztán is, torzítva is óriási hangbeli különbségek vannak mind az 5 gitár között.
lehet, én is jó sok hülyeséget írtam ide, de tényleg jó lenne kipróbálgatni egyszer egy haveri körben hangszedőket, gitárokat, erősítőket, csöveket és olyan mítoszrombolósan leírni a tapasztalatokat...
lenne ott is sok vita persze... de legalább elindulna valami
NA TEGYÜNK RENDET
az a rétegelt lemez dolog már régi vicc, azóta 3 buliban voltam
egyébként mint faipari cég góréja, mondhatom, a rétegelt lemez az vékony rétegekből áll, a rétegek száliránya egymásutániságban kb merőleges egymásra, vannak szabvány vastagságok, meg méretek, meg párféle rétegvastagság...
két összeragasztott fadarab még tényleg nem rétegelt lemez...
DE attól hogy valaki ilyet beír, még nem kell lehurrogni, nem kellene pár nap után is ezt felhánytorgatni...
egyébként ha belegondolsz, a hangszedő alap konstrukciója, történetesen a mágneses fluxus "birizgálása" által tekercsben keltett feszültség, tényleg nem változott...
nem is lehet ebből kilépni, nem is kell...
az nem jelent fejlődési lépést, hogy menetszámot meg mágnes alapanyagot változtatgatunk...
megtaláljuk az ideális szögét a mágnesnek, hogy a húros rezgési sajátosságainak minnél jobban megfeleljen no meg pár zaj-ölő dolog bejön a képbe, de ennyi...
a művészet szerintem az, hogy minden kis eltérés más eredményt hoz, mindenkinek más tetszik, és akkor van öröm mikor egy jó konstrukció találkozik az igénnyel...
a két összeragasztott fához én annyit fűznék hozzá, hogy meg kellene kopogtatni a gitárt a fedlap oldaláról is no meg a hátlap oldaláról is és megnézni a különbséget...
attól, hogy két darab fa össze van ragasztva, még rezeghet máskép a két darab...
ugyanis az amplitúdó az töredéke a fa fizikai méreteinek, a fa belső tulajdonságainak köszönhetően más módon csillapodhatnak a rezgések...
szerintem ki kellene próbálni, mert erre én is kíváncsi vagyok...
Rw csak az a probléma, hogy meg sem hallgatod más véleményét, érveit. Ez a rétegelt lemez dolog, már ne haragudj, de egy hatásvadász butaság volt, szerintem te sem gondoltad komolyan, pláne ha valaha volt a kezedben valódi rétegelt lemez gitár.
Kifejthetted a véleményedet, azt senki sem törölte ki. Más is kifejtette a véleményét. Végül is azzal a céllal írtad be a tiedet, hogy reagáljanak rá, nem?
Az meg még most sem derült ki, hogy ha ennyire értesz a pickupokhoz, hogy a fenébe mondhatsz ilyet, hogy a pickupok technológiája nem fejlődött az 50-es évek óta. Egy pickupot tök sok paraméter jellemez, ez elkerülte a figyelmedet? Menetszám, mágnes, drótvastagség, felépítés? Ez mind smafu szerinted?
Huh...minden személyeskedés nélkül (ha gondolod olvasd el, ha nem, hagyd ki).
Én is mondanék egy hasonlatot: a pick-up beírásod hasonlított arra, mikor néhány hazánkban élő polgár kijelentette, hogy az egész Marshall hangláda dolog kamu, és majd ők megmutatják a világnak, hogy nincs benne semmi misztikum, csak legyártod, aztán kitolod a koncertere, és majd jól "leszólja" az igazi ládákat. Nem sikerült. Az is egy szakma.
A Gibson és az Epiphone között szerinted csak a fejen lévő 3 cm2-es terület a különbség? Egy kicsit ez érződött az írásaidból. Azért ne má"... A faanyag, a technológia, a felhasznált anyagok, és az elektronika (aminek része a pick-up) mind-mind kardinális része egy hangszer értékének-árának. Természetesen visszaélnek a monopol helyzetükkel (hogy Gibson felirattal csak ők gyárthatnak Gibsont, meg a Turcsák :))) ), és ezért ennyire drágák a gitárjaik. Ill. még egy csomó dologtól. A teljesség igénye nélkül néhány: a mahagóni test "sűrűsége"-és mintázata (pár éve Honduras megtiltotta a nemesfáinak exportját, azóta csak "telepített" erdőkből szállíthatnak), a jávor fedlap felragasztásához használt "ragasztó" (azt biztosan tudom, hogy az Epiket sima műgyantával ragasztják a Gibsonokat nem), a berakások minősége (a Gibson LP Customon a nyak berakások igazi gyöngyházból vannak).stb., stb., stb.
Szal lehet azon vitatkozni, hogy mi a rétegelt lemez, de szerintem egy majd" 2 cm jávor semmiképp sem lemez...és hogy a mahagóni nem drága és nehéz fa? Szerintem nem volt a kezedben egyszerre két mahagóni gitár...megnézném a Johnson LP vs. "77 Gibson LP Custom versenyt. Sejtem merre billennél. :) Szerintem összekeverted az olcsóbb gitárok gyártástechnológiájával, ahol az eredeti rosszabb minőségű testre egy vékony furnért ragasztanak szép fából...a Gibson nem ilyen.
Súlyos tévedés azt gondolni, hogy mindenki a régi ferritmágneses pick-upokat keresi, próbálj egy aktív EMG fannak mesélni erről, hogy: mer" a "60-as évek...szerintem dühös lenne. :) Az hogy egy AlNiCo és egy neodymium mágneses hangszedőnek más hangja, jelszintje, karaktere van ez tény, ezen nincs mit vitatkozni (véleményed persze lehet, csak érdemes körülnézni a hangoztatása előtt).
A torzító (mint azt a neve is sejteti) eltorzítja a hangot, így egy hangszer igazi jellege a tiszta gitárhangzásban lelhető fel. Természetesen sokan beáldozták a hangszerük tiszta soundját azért, hogy torzítottan jobban működjön, de azon hallani is, nem jó a gitár, de torzítani jó lesz (kicsit sarkosan :) ) A magánvéleményem pedig az, hogy amelyik gitár nem szól szépen tisztán, az (kevés kivételtől eltekintve) nem szól jól torzan sem.
Az unokaöcséid pedig nyugodtan vágyakozzanak, én is ezt csináltam 28 éves koromig. :))))
ott a csöves gittyantó-erősítő építés fórum, ott lehet ezekről csevegni
van pár értelmes srác, segítőkészek, jó fejek, ők is építgetnek, érdemes ott is nézelődni írogatni...
ott nem fognak téged leordítani, ha véletlenül butaságot írsz mert mindannyian írunk ilyesmit, mellesleg meg alapból pacifista állatfaj az erősítőépítő, no meg szétrúgom a seggüket
A Custom Shop-ban rendelhetsz jávor top-os Customot is!!!! Sőt, ha igazán idióta ember megy be nagyon vastag tárcával, szerintem körtefa fedlapot is tesznek rája...:))))
Írod, hogy erősítőket építesz és megosztanád a tapasztalataidat. Nekem egy gitárerősítő volt a vizsgamunkám. Még akkor volt, amikor egy EL34 még 90 Ft-ba sem került. Baromi szarul szólt ha visszagondolok. Aztán csináltam jobbakat is de már elkeveredtek, viszont egyik barátom költözött és a padláson megtaláltunk hármat, két 50, meg egy 100 w-osat. Mindegyik szól de élég rozogák, rozsdásak. Egyiket elkezdtem újjáépíteni de sok akadályba ütköztem az anyagok terén, a kimenőtrafó sem világbajnok, erről szeretnék kérdezni egy két dolgot, de nem tudom hol, mert ez nem az a fórum.
Abszolút vannak mahagóni tetős Gibsonok! Hogy a fenébe nem lennének??? SŐT! Eredetileg az 50-es években az volt a fő különbség a Custom és a Standard között, hogy a Standard mahagóni + jávort tető, a Custom meg mahagóni + mahagóni tetős gitár volt. Azaz gyakorlatil AZ eredeti 1954-1961 Custom széria pont ilyen.
Aztán a Gibson 1968-ban kezdett újra Custom-okat gyártani és ezek már viszont tényleg jávor toppal mentek. Ez egészen pár évvel ezelőttig ment, amíg a Gibson megint le nem állt a Custom gyártásával. Jelenleg csak Custom Shopban van Les Paul Custom, ami szerencsére megint az eredeti 50-es évek specifikációk szerint készül, azaz MAHAGÓNI TOPPAL!!!
Szóval, rw, ha nem láttál még mahagóni toppos Les Pault-, akkor rosszul néztél...
Én csak egy gitárról mondtam véleményt, ráadásul olyanról amelyikből három is van a családban, kettő az unokaöcséimé, az egyik az enyém. Nekik a tele nem tetszik, és minden vágyuk az ,hogy egy igazi Gibsont LP-t vegyenek. A vélemény szó magában is azt jelenti, hogy szubjektív. És úgy tudom, hogy ez egy fórum ahol mindenki megírhatja a véleményét. Bár úgy látom sokan csak azért szólnak hozzá, hogy valakit fikázzanak. Nem kell személyeskedni, nem illik olyanokat írni, hogy nem értesz hozzá, meg jókat röhögtünk stb. Nekem is vannak barátaim akik évtizedek óta otthon vannak a hangszerész és elektronika témában, és bizony ők is mosolyogtak amikor olvasták azt amit a pick-up témában egyesek írtak. Különben meg tudom , hogyan kell kiejteni a pick-up szót, de hát én magyar vagyok és így szoktam meg. Pick-up dologban ugyan nem szubjektív a véleményem, nem egyet csináltam, hanem rengeteget, bőgő, hegedű, zongora, mágnes, piezzo stb, ettől függetlenül biztosan tudnátok újat mondani a témában, de lehet, hogy én is nektek. Különben ezeket a dolgokat meg azért írtam mert sokszor előfordul, hogy valaki megkér, menjek el vele gitárt venni, és legtöbbször ez valamelyik ismerősöm gyereke az összekuporgatott pénzével, aki, minden érvem ellenére kinéz egy csillogó villogó gitárt, hazaviszi, és két hét múlva már azon morfondirozik, hogy ki kéne cserélni legalább az egyik hangszedőt harmincezerért, ami, bár nem ér többet pár forintnál, lehet, hogy valóban jobban szól.stb. Pedig ha az üzlet miatt nem lennének lebutítva szándékosan ezek a gitárok, mindjárt hozzájuthatna egy jó hangszerhez, és esetleg nem menne el a kedve. Ettől függetlenül, ha valakit megsértettem nem volt szándékos. Nyugodtan szídjátok a fendereket. Nem lenne jó, ha mindenki egy futballcsapatnak drukkolna. A lényeg , hogy szeressük a futballt. Bocsánat footballt. És mégegyszer elnézést ha valakit akaratom ellenére megsértettem.
van full mahagóni testű LP(vagy legalább is mahaóni fedlapos a pontosság kedvéért)!régen a Gibson gyártott ilyet,ma meg a Tokai csinál annak a reissue változatát...
ez amúgy eléggé szubjektív vélemény amit ide leírtál,de ezt mégsem tetted hozzá!
pl én SZEMÉLYSZERINT nem régi hangszedőt keresek hanem modern hangzásút,és tényleg elég sokféle van akár hiszed akár nem...
vagy pl én SZEMÉLYSZERINT a Teléket meg a leszpólokat preferálom és NEKEM a leszpól A hang,A hangzás,AZ etalon,de eszembe sincs más típusokat lehordani úgy ahogy te teszed azt jelen esetben a leszpóllal,sokan vagyunk sokfélék...ez van
gondolom, hogy eltolja a rezonanciafrekit a fémdoboz, én is csak arra tudok gondolni, illetve, hogy a fémdoboz miatt másképp záródnak az erővonalak, a húr meg másmilyen reőtérben rezeg ez által
az meg, hogy a hangszedő open, vagy fémdobozos, csak a rezonanciafrekvenciába szól bele egy picit, pl. a Fender humbi doboz nélkül10,5 kHz, fémházzal 9,8 kHz, de tudjuk, hogy ilyen magasan nem dolgoznak a gitáralapok, tehát aki meghallja, az érdekes ember
Ja én multkor láttam VH1-en Creedence Clearwater Revival broud mary c számnál ott pl LP Custom-el jáccotak benne csak ennyi:D meg hát szerintem se rétegelt lemez az ha van egy Tömör mahagoni test és rajta egy Jávor Tető.. na mind1 én nem akarok bele avatkozni mer nekem nincs sok tapasztalatom még ez magán vélemény:P
rengeteget kell építeni meg barkácsolni és közben folyamatosan szopni meg rájönni dolgokra, olyanokra amikre a nagyok rájöttek és magukkal vittek a sírba...
én általában megosztom a tapasztalataimat, mert nem látom értelmét a titkolózásnak...
de a cégek akik ilyen spéci infókból élnek, azok tűzzel-vassal óvják a gyártói titkokat...
nem tudom, miért bántjátok a srácot...
amiket leírt azok az ő tapasztalatai, és ha ő szubjektíve így ítéli meg a dolgokat akkor az ő világában ez így van, így működik...
sok dolog itt szubjektív és bizony a gyártók szeretik a misztukumot meg a legendát belevinni a mutatványba, hogy még több pénzt elkérjenek egy termékért...
én nem építek hangszedőket, még gitárt sem...
csak csöves erősítőket... rájöttem pár dologra, aztán mikor tovább foglalkoztam vele sokszor saját addigi állításomat cáfoltam meg egy új infóval...
ez az egész téma ami a hangzás körül van egy élet végéig tartó hosszú tanulási folyamat, egy képlékeny dolog...
és sokféle képpen meg lehet közelíteni...
az a lényeg, hogy van mindenkinek véleménye, tapasztalata és ezt megosztjuk, tanulunk belőle...
vagy ha nézeteltérések vannak akkor ez inspiratív, ugyanis be akarjuk bizonyítani az igazunkat...
ebben kivételesen jó vagyok, a komának is írtam már, okosodtam mindenféle irodalomból, meg személyesen Szőketasi Zoltántól, aki azóta elhunyt, de talán leginkább értője volt idehaza a hangszedőknek, konzit végzett jazz zenész és hangszerkészítő volt, amikor nála jártam, épp egy saját tervezésű Fender JB kópia volt félbehagyva, amiben két hangszedő volt ránézésre, de egy darab két félből volt és zajmentesen működött, és a két fél is két darabból volt, tehát egy darabja csak két húr alatt volt, abból kettő egy csík, az megduplázva humbucker, ami felezhető, és felezve is zajmentes, neodimyum mágnessel építve, rengeteg lehetőség a prectől kezdve a Sting Ray-ig, ha mindkét humbi szedett (ok, passzívan)
a lényeg, hogy a több menet nagyobb jel, mert nagyobb gerjesztés, de induktivitás lévén a menetszám növelésével megy el a magas-megoldás, erős mágnes, kevesebb menetszám, ugyanakkora kimenőjel, fényesebb hang
és ebből látszik, hogy mennyi lehetőség van a hangszedők variálásában
ezt igazából a komának kellett vóna
ez már más, de piköp nincs, ellentétben pikáp, az van
a piköp egy buta magyarosítás, nem is tudom, hogy terjedhetett el, talán úgy, ahogy a kempingezés (sátorozásozás)
tehát a pick up ejtve: pikáp
nem kötekedés, csak jó lenne már elfelejteni a piköpöt
a huzal menetszáma a tekercs induktivitását is erősen meghatározza ám... az pedig erősen frekvenciafüggő dolog...
szóval a több drót nem biztos, hogy nagyobb feszültséget jelent...
az sem mindegy, hogy egy adott menetszámnál inkább lapos, de széles tekercstestet használsz, vagy pedig kis átmérőjűt, de hosszút...
ugyanaz a menetszám, ugyanaz a mágnes, csak más a fluxushossz meg ilyesmi...
Bocsi, amit a hangszedőkről írsz, az nagyon nem jó így, zagyvaság az egész.
Ha van egy függvénytáblázatod, nyisd ki a tekercseknél, sok tanulságot le lehet vonni belőle.
A huzal menetszáma egyenesen arányos a kimenő feszültséggel, a vastagsága a leadott frekvenciatartománnyal van összefüggésben, erre a mágnes is kihatással van. (Ez határozza meg a hangképet.)
Tudom miről beszélek, én már tekertem pickupot kézzel is, volt olyan is, hogy ugyanazt a pickupot háromféle huzalvastagsággal is megtekertem, tapasztalatból is beszélek, ha nem hinnél a tankönyveidnek.
Ha valakinek Korda lemeze van, az ne a hangszedőt cserélje ki, hanem először a lemezt.
Utána, ha még mindig szarul szól, érdemes cserélgetni a hangszedőt is.
Üdv!
Ja, nekem is "ez" a szakmám.
(Nálam az "ez" híradástechnikai műszerészt takar, de fősulin még két évig tanultam elektrotechnikát, én is tudom, miről beszélek.)
Az erősítő bemenetét túl lehet vezérelni, és akkor az úgy működik mint egy torzító, és hosszabban tartja a hangot. Le tudnám rajzolni. Nem keverem össze a huzal vastagságát a menetszámmal. A fender pick-upök aránylag kevesebb menetszámuak és vastagabb drótból vannak, az LP-ké pedig általában több menetü, és ezért nagyobb feszültséget adnak le, viszont kevesebb áramerősséget. A huzal vastagságától nem lesz mélyebb a hang. Ez csak az illesztéstől függ. A huzal vastagsága fordított arányban van a menetszámmal. Volt egy Klaviset nevü hangszer, ami a Fender zongora keleti megfelelője. Ha ilyennel találkozol szedd szét. és nézd meg a hangszedőjét. Minden rezgő nyelv előtt egy kis mágnes van és körbehajlítva rajta majdnem egy milliméter vastag drótból "fél" menet és ezek sorba vannak kötve. És mégis szólt mert jól volt illesztve. A mahagónival kapcsolatban biztos igazad van,lehet, hogy csak nekem rosszak a tapasztalataim. Meg azt nem tudom elképzelni, hogy két különböző fa ami egymásra van ragasztva, egyszerre kétféle frekvencián rezegjen anélkül, hogy szétválna a ragasztás.
tényleg rw+!minden tiszteletem a Tiéd! de szerinteme zt hagyjuk abba mert nagoyn nagyon nem értek veled eggyet! az itt lévő fórumtársak nagy részt rendelkeznek elég nagy rálátással a hangszerészet valamely szegmensére vagy egészére és így mondják azt amit! A Te tapasztalatod felhasználói szintü ám az is felületes. Hangszedő cserébel néha teljesen más karaktert tudsz adni a gitár hangjának! Amint végre kész lesz a máhelyem felajánlom, hgoy gyerer fel és próbálgassuk végig a gitárjaim különböző pickupokkal és be fogom neked bizonyítani, hogy megannyi különböző zenei hang jöhet ki ugyanabbol a gitárból!
az a baj, hogy a rétegelt lemezről nekem pl. egy szekrény oldala jut eszembe, és a legtöbb embernek szintén, ezért kicsit erős egy Gibsont rétegeltnek nevezni, mert a mahagóni testére jávor top van ragasztva és így van kifaragva
A pickupcsere pedig akármit mondasz, bizony csodákat tud művelni. Ez személyes tapasztalatom. Ha ennek ellenkezőjét állítod, asszem nagyon egyedül lehetsz a véleményeddel.
Az olcsó gitárok éppen a szar pickupok miatt szólnak fosul (többek közt).
Tudom, hogy a Fenderek is általában két darabból vannak, de nem mindegy, hogy élével vagy lapjá
val vannak ragaszva. És nem két különböző fa. A gibsonnál pedig a mahagónira van ragasztva a jávor és az van kifaragva. Ha egy fa két rétegből van akkor is rétegelt lemez. Persze tudom, hogy vannak olcsó többrétegü lemezből készült gitárok. Fender meg már nagyon régóta van a kezemben, és tudom mi a különbség az olcsóbb és drágább között: a faanyag. Semmi más, nem kell ezeket a dolgokat fétisizálni, néha az olcsóbb Squier szebb mint az igazi Fender. Nagyon régen szedtem szét az első fender hangszedőt. Két kemény papír között hat mágnes átszúrva a papíron, rátekerve párezer menet. Nincs sok variációs lehetőség. Esteleg még egy tekercs ellentétesen csatolva, de ez nem csak a zajt csökkenti. Különben az elektronika a szakmám. Az egyik. Különben ha valakinek Korda lemeze van, hiába cseréli ki a pick-upöt a lemezjátszóban attól még nem lesz a lemezen Elvis Presley. Ezt nem Rátok értem, hanem azokra akik állandóan hangszedőt cserélgetnek. A Creedence Clearwater Revival -ról nézegettem képeket, egy helyen láttam LP-t, a többin leginkább Fender és Rickenbacker. A videon amit láttam Telével játszott a J. Fogerty. Lehet, hogy most már drága a mahagóni, de én még olcsón tudtam szerezni. De a véleményemet fenntartom, hogy nem attól jó egy fa hangszernek, hogy drága. Nem régen volt a kezemben egy barátom Warvick jazzgitárja, méregdrága egzotikus fából, nem szólt rosszul de azért nem volt az igazi.
hogy ment oda?
nos, nem lelépett egy másik vállalathoz, mert elcsábították, hanem cégen belül pakolhatták át, és az olcsó gitárokkal bibelődhetett.
természetesen nem japánban gyártják ma az epiphoneokat, én csupán arra az időre gondoltam, mikor les paul dolgozott még. persze japánban készül a mai napig epiphone, usába készül egyáltalán? elvileg a john hooker modelnél láttam, hogy usa, de olyan naiv nem vagyok, hogy elhigyem, ez üzletileg buli lenne.
aztán még az se stimmel miért jó az, hogy ha les paul és az epiphone együtt van.
epiphone abban az időben még a remek üreges testű gitárjairól volt híres, les paul meg a tömörfában utazott.
"Különben én is azt mondom, hogy a fa a legfontosabb, de ez csak akkor hallható, ha a gitár nincs torzítva"....hát...őőő...emg vel lehet de azért ez így meredek...
mahagóninak a normálisan kiszárított darabjai súlyos pénzek tudnak lenni... és akkor még nem is beszéltünk egzotikus mahagóni fajokról mely lassan drágább lesz mint az arany...
mahagóni nem drága fa? Attól függ, melyik... A kurvára kiszárított 30 éves hondurasi pl. kifejezetten drága. Tudod a szárazság fontos tényező a hangszereknél...
Igen, elég durva dolog egy LP-re azt mondani, hogy rétegelt testű.
És ugyan lehet, hogy a mahagóni test megkocogtatva nem zeng olyan sokáig, mint egy jávor, viszont nagyon harap. Az a folyamat, ahogy a rezgés felépül benne ( a burkológörbéje) más, tök jó hangot eredményez. Egyébként fogd fel úgy, mint egy akusztikai szűrőt. Máshol vannak a rezonancia pontjai egy LP-nek, mint egy fendernek. Ennyi. Ezért szól máshogy, de mindenesetre jól. Több a közepe. Ami következik is abból, hogy puhább, mint a jávor. És már említettem neked az L5S, LP, SG összevetést. Mindegyik legendás gitár, a sok zenész csak észrevette volna, ha szaron játszik.
Tényleg hangszerkészítő vagy?
RW! kérlek ne! ne tedd ezt velünk! többek már röhögőgörcsben fetrengenek otthon és már már néhányhoz mentőt is kle hívni. amit leírtéál finoman is szólva hülyeség! már bocsi! nekem van mahagóni stratom! megpengetem és azon röhögünk a haverokkal, hogy rezeg ennek is a teste simán annyira mint a haverok 77-es és 79-es kőrisei...
" Minden ilyen szép erezetű csikos gitár két rétegü, ami tulajdonképpen rétegelt lemeznek felel meg. A méreg drága P.R.S.-ek is ilyenek, és ezért nem is igazán jók "
mi fasz?!?!?! nem tudom, hogy tisztában vagy-e vele, hogy a legtöbb fender 2 akár még 3 darabbol is van összerakva!
mellesleg nem csak a sznobság miatt kérnek annyita egy gitárért! Fogj a kezedbe egy fendert aztáne gy johnson stratot! észre fogod venni a különbséget! vagy egy PRS McCarty-t vagy egy Johnson McCarty kópiát! Rögtön látni fogod a különbséget!
Pickupok: tudod ezer féle izlés van! egy metal harcos a büdös életben nem fogja a vintage picukpokat keresni! ők az általad hülyeségnek tartott kerek és szögletes meg egyébnek titulált új hangu pickupokat fogja keresni!
szal összegezve mindent ne haragudj de látszik, hogy marhára nem értesz hozzá!
Émmeg hangszedőkből írom a szakdolgozatomat. Az ilyen jellemzéseket én sem szeretem a hangszedőkről, amit írtál, de van sokfajta mágnes, sokfajta mágnesezési görbe ezekhez a mágnesanyagokhoz, különböző átmérőjű huzalok, és a gerjedés ( nem kívánatos mikrofónia) egyik oka az illesztések is különbözők lehetnek, ezért van sokféle hangszedő, mindenki megkeresheti a hangját, de pl. én is a régi hangszedők hangját szeretem. Rengeteg lehetőség van ezekben az apróságokban, mégha csak árnyalatnyi különbséget okoznak is.
A híres Fenderek csak annyira szólnak jól effekt nélkül, mint a Gibsonok, csak egyik így, a másik úgy.
A másik, hogy nagy különbség van a rétegelt testű gitárok és a faragott domború jávor tetősök közt. Nemcsak hangban, árban, minőségben.
Credence Clearwater revival. LP hang, nó effekt, kurva jól szól.
És csak ismételni tudom magam. Egy Angus Young féle hangzást sose hozol ki egy fenderből, ahhoz mahagóni kell. És milyen gecijó hang!
Egyébként www.warmoth.com, ott elolvashatod, hogy melyik fa hogyan hangzik elektromos pickuppal...
Azért én hallotam már LP-t csöves erősítőn nem effektelve, még jáccotam is rajta! Persze az egy lp studio volt de nagyon jó hangja volt sztem azér ugyis k**va jó hanngja van torzitoval meg aztán ráknróól! amúgy a Aszemét kapitalista üzleti szellem kijelentéseddel teljesen egyet értek!
Nem akartam senkit megbántani, csak azt szerettem volna mondani, hogy teljesen mahagóniból készült LP-t még nem láttam, a klasszikus felállás a mahagónira ragasztott juharfa, amit domborúra faragnak, és a nyél is mahagóni amit beragasztanak a testbe. Minden ilyen szép erezetű csikos gitár két rétegü, ami tulajdonképpen rétegelt lemeznek felel meg. A méreg drága P.R.S.-ek is ilyenek, és ezért nem is igazán jók. Ha egy fa drága, még nem biztos, hogy jó gitárnak. Egyébként a mahagóni nem olyan drága fa. És pont azt mondtam, hogy a legjobb LP-k a tiszta juharból valók. .Különben én többek között Les Paulon nőttem fel, és úgy tudom, hogy ő csak összeeszkábált egy régi gitárból egy elekromost, és hosszabb huzavona után aztán az ő elképzelései alapján kezdtek el gyártani egy tömörtestü gitárt, amit aztán később az ő neve fémjelzett, mikor már elismert zenész lett.. De semmi köze sem volt a gitár technikai tervezéséhez, az a Gibson gyár tradícióit követte. A Fender viszont maga csinálta és tervezte a gitárjait. Telét, Stratocastert ha simán rákötnek egy jó csöves erősítőre, az baromi jól szól. LP-t még nem láttam effektek nélkül használni. Kivéve magát Les Pault. Különben nagyon sok tévhit kering a pic-upökről, a ragasztott nyélről, fogólapos, vagy natúr nyakról. Múltkor olvastam egy hangszerbolt hírdetését. Több mint százfajta pic-upöt jellemeztek. Ilyeneket írtak, hogy kerek, szögletes, telt, vékony, zizegő, sívító, öblös, selymes, dögös hangja van,stb., nem beszélve az ezerfajta mágnesről. Még sorolhatnám a sok hülyeséget. Zseniális ember lehet aki egy darab drótból és egy mágnesből ennyi fajta hangszedőt tud csinálni. Érdekes, hogy az ötvenes években nem volt kerámia, üveg, alnico meg mittudomén milyen mágnes, mégis jól szóltak azok a pick-upök, olyannyira, hogy máig azokat keresik. A hangszedőnek egy titka van, illeszteni kell az erősítőhöz. Nyilvánvaló, hogy a nagyobb menetszám ugyanannál az erősítőnél mélyebb hangot eredményez. A felgerjesztést nem úgy értettem, hogy a hangszórótól begerjed, hanem, hogy a hangszedőnek akkora a jele, hogy erősen túlvezérli az erősítőt. Nem vagyok félretájékozott ebben , mert ez a szakmám. Különben én is azt mondom, hogy a fa a legfontosabb, de ez csak akkor hallható, ha a gitár nincs torzítva. Egy Fendernek ha megkopogtatod a fáját, még fél perc múlva is zeng, de a mahagóni az nem. Persze ez csak az én tapasztalatom. Különben mahagóniból is csináltak Stratot, de az olyan is. Engem az idegesít fel, hogy a hülye sznobok képesek egy gitárért akár ötezer eurot kifizetni csak azért, mert rá van írva , hogy Gibson. Ugyan ez van a Fenderrel is, azelőtt egyfajta Tele, és egyfajta Strat volt, és az biztosan jó is volt. Most néztem a katalógust, legalább száz fajta Strat van. Satus, finomhangolós, humbuckerekkel stb, 350$-ért, a régi 54-es kópia ugyanabból a gyárból, ugyanazzal a technológiával, ugyanabból az anyagból meg 5990$. Hát ha a régi és egyszerűbb a legjobb, miért nem csak azt gyártják olcsón? A szemét kapitalista üzleti szellem miatt.
Jóval áron alul eladó egy pár hónapos Epiphone Les Paul Standard Baritone gitár + puhatok. Teljesen jó állapotban. Matt fekete, mahagóni test, Alnico mágnes pickuppok, Govner hangolókulcsok, stb.. . Nagyon szép és irtó jól szól. Dübörögnek benn a mélyek. Egy igazi vadállat :D. Új ára 150e HUF körül van !!!
Jóvan, tudom, csak mittudomén.
Majd viszek 12-es kínaifúrót, oszt kifurkáljuk a hátulját, az úgyse látszik, és akkor könnyebb lesz.
(A studio lite, vagy melyik ki is van furkálva, asszem.)
Látod, ennek a törékeny bácsinak nem húzza a vállait a nehéz hangszer, csak a nyápicok sírnak, hogy nehéz a gitár.
Egy 110 kilós ifjú titánnak ez bizony nagy szégyen:)
Hát ha megnézed a Les Paul készítette LP-t, (a Log) az kb. mint egy ormótlan tömörtestű, de akusztikusgitár méretű szörnyeteg lehetett, aminél még a nagyanyám is szebbet készített volna egy kötőtűvel, meg egy kalapáccsal is, az egyetlen erénye a hangszernek maga az ötlet volt, amit aztán a hangszerkészítők meg is valósítottak.
És igen, az SG-t is róla akarták elnevezni, de azt már nem engedte.
A forma az tuti az ő ötlete volt, az összetétel nem biztos.
Mindenesetre elismerően nyilatkozott az Epi LP-kről.
Egyébiránt Leo Fendernek is több köze volt az elektronikához, mint a hangszerészethez, a fák tulajdonságaihoz...