a kérdés egy kis vonalka tette fel mert hogy a technikát illető kérdések személytelenek ,a kérdés pedig a rajzokban lelhető , Leonárdó ,bár mindenidők egyik legnagyobb festője volt a gondolati logikai játékait mégiscsak precíz technikai rajzokban fejezte ki amik kérdések is..van az elvont gondolkod"snak is ertelme nemcsak a gyakorlatinak
Nem oszcillátor az (nem rezeg be), csak egy frekvenciaszelektív szívókör, ami, mivel a visszacsatolás osztójának alsó tagjában van ezért kvázi egy púpot csinál a frekimenetben. Pont úgy, mint a girátoros ekvalizerekben szokott lenni.
most ebben mi nem így van? "nem mindegy melyik szűrő, hogy jön egymás után, és az sem mindegy, hogy milyen alkatrészekkel van. a szűrendő freki többféle alkatrész párosítással is összejönne, de nem mindegy az értéke"
elsőként hasonlíts össze egy hangfalról felvett felvételt egy vonal(nem szimulált) felvétellel. látható milyen frekvenciament elérése a cél. ezt sokféleképpen meg lehet valósítani.
pedig így van. ha kipróbálnád a különböző fokozatok, elhelyezését, alkatrész cseréjét. és netán meg is hallgatod, és ha gitáros is vagy akkor tudod mi kellene. akkor tovább látsz az elméleten és a számoláson.
tiportfejű marha vagyok,mert lövöm itt a puskaporomat, naszal első fokozathoz csatolódó IC , egy visszacsatolt alacsony frekis önrezgő kapcs. aminek értelmét nem látom, ami pedig jwolfot illeti ,nem éppen úgy van de ezt most nem tárgyalom, egyébként fejből számítom a szűrők elemeinek értékét méghozzá a meglevő alkatrészkészlet függvényében, téma off.. P:S: ha építek valamit ,inkább saját elgondolásaimat szeretem a feladat csak egy ürügy a logikai játékhoz amit az ember fejben megold
nem mindegy melyik szűrő, hogy jön egymás után, és az sem mindegy, hogy milyen alkatrészekkel van. a szűrendő freki többféle alkatrész párosítással is összejönne, de nem mindegy az értéke.
én semmiféle sejtelmesen metafizikus komponenst nem látok ,ami funkcionálisan mérvadó a rajzban , az kizárólag a 3 db. Butterworth vagy talán Sallen Key IC-és szűrő ami még barkács szinten is elemi dolog ..
Hát speciel én azért megjegyezném halkan, hogy valamit kifelejtettél, méghozzá egy elég fontos komponenst. Szóval egy kicsit szűkebbre azt a mellényt, ha kérhetném.
a rajzon ..: jelszint emelés, felül áteresztő aktív filter, sorban alul áteresztő aktív filter ( ami = középfrekvencia átviteli sávot ) ami kimegy egy kapcsolós szint illesztő fesz osztón .. csak azt nem értem, ilyen pofonegyszerű feladatott miért kel alkatrésztemetővel megoldani ? kb. két IC-vel próba panelen luxus megoldást lehetne ..
Ő pl. állítólag profi cucc:
CIOKS AC RIDER A stageshop-nál kapsz mindenféle kábeleket is hozzá. Ha nagyon kell, akkor van olyan is, amiből 12VAC is kijön.
Belinkelnéd annak a Cab Sym-nek a kapcsrajzát?
Megnéztem a teljes JMP1 kapcsolási rajzot, sejtésem szerint a phones kimenet előtt lehet a Cab sym, de nem vagyok biztos benne.
Majd mingyá" teszek, ha megtalálom hol tudok módosítani...
Sok mindent nem tudok küldeni, mert egyenlőre csak papíron próbálgattam különböző struktúrákat, de azzal sem haladtam, mert mindig volt valami tennivaló.
A #13356-ban a frankntone-os verzió van.
A potikat én a panel szélére tervezném nagy forrszemmel, hogy adott esetben rá lehessen forrasztani a panelra. Nem kell vezetékezni és a panel rögzítése is megoldott. Aztán ha valakinek ez nem jó, ettől még drótozhat és csavarozhat.
Szerintem egy 7815-7915 párt rá lehet rakni, mert a fene sem tudja, ki honnan akarja táplálni. Nekem mondjuk +- 26 voltom lesz kéznél, amivel talán elmegy a műverősítő, de miután előerősítő fokozat, a brumm miatt nem árt, ha stabil tápot kap.
Király!
Akkor én leállok vele...
Remélem a frankntone féle verziót csinálod, bár nem sok eltérés van, de állítólag jobban szól.
Tegnap végigolvastam a leírását. Leírás Olvastam benne egy ilyet: "Not shown on the schematic for the fender amp simulator is a pair of 68 ohm resistors in line with the power supply leads of op amp "6". (one for the positive lead and one for the negative lead). This will duplicate the effect of a tube rectifier like type 5Y3. This will give that "sag" that many guitarists seek."
Magyarul a 6. műverősítő tápjával sorban van egy-egy 68 ohmos ellenállás, ami nincs a rajzon. Ezt esetleg bele lehet tenni, max rövidre zárja az ember, ha nem akarja használni.
Nem tudom, valószinűleg. Én sokkal egyszerűbben (és durvábban) szoktam : elöszőr a + tápot, utána a - tápot teszem oda, közben meg hallgatom a relét...
A szegről jut eszembe...
Volt olyan koncertünk,ahol az egész zenekar egy kis fa emelvényen foglalt helyet színpad gyanánt,a dobosnak pedig még pluszban volt egy kis emelvénye,ami két részből tevődött össze.A hátsó rész fixen állt a szjnpadon,az első pedig ez elé volt tolva.
A szopás az volt a dologban,hogy a dobos a hátsó részre került székestől,a lábdob,meg a cinállványok meg az első részre. És naná,hogy a lábdob minden egyes ütésére előrébb csúszott az egész első emelvény,az egész kócerájjal együtt,a dobos meg szépen távolodott a cucctól!
Aztán két szám között némi külső segítséggel (gondnok bácsi) szereztünk szöget,és jól bevertük az első emelvény elé,hogy ne csúszkáljon.
Voltak körülmények,bazz.
Mondjuk van akkora hűtőborda a végfok alatt, hogy lazán elviszi még ezt is. Padlógázon járatva a végfok kellemes kézmeleg volt. No, majd ráapplikálom valahogy, amikor dobozolásra kerül sor.
Azon gondolkodtam, hogy le kellene tesztelni a védelmet. Az jutott eszembe, hogy a +-táp közé berakok egy lin néhány száz kilós potit, a közepét beállítom 0V-ra (persze a végfok nélkül), és ezt kapja meg a védelem ott, ahová az erősítő kimenetét kellene kötni. Aztán eltekerve tudnám szimulálni a kimeneti egyenfeszt. Működőképes ez a verzió?
Ha ez segít valakinek valamit, az otthoni gépemen már meg van rajzolva a Fender ampsim valamilyen áramkörrajzoló-nyáktervező programban. Hogy melyikben, majd este megmondom...
Az a bajom vele hogy az autorouter képtelen egyoldalas nyákot tervezni belőle, pedig lazán megoldható lenne. Kétoldalassal semmi kedvem bajlódni, nincs meg a technikám hozzá, itt a környéken meg senki nem gyárt nyákot. Nagyon szivesen odaadom bárkinek, ha a nyáktervből kapok utána egy példányt.
Amit Te linkeltél, ott alul a schematicon van az, hogy "plurarity of filters for dips". Na az több ugyanolyan szűrőt jelöl párhuzamosan. A hozzátartozó kapacitás és ellenállás értékek lejjebb vannak.
Amit én raktam be képet, az a sokdiódás kapcsolás az a Fender erősítőszimulátor. Az kabinet szimulációt szerintem nem tartalmaz.
miniatűr hangszóró? Cincogni fog.
Amúgy meg egy hangszóró önmagában nem tudja visszaadni egy gitárláda hangzását, mert abba a láda felépítése is nagyon beleszól.
Gazznak..: mi a véleményed egy hangszóró mikrofon , késleltető vonalról ,természetesen a mai ,miniatűr alkatrészek felhasználásával , mondjuk akár két ilyen modul is , egy elektronikában
Egyenlőre csak vonalszinten hajtottam meg számítógépről, két párhuzamosan kötött 8 ohmos Sony hangfallal. Szól mint állat...
A hangszóróvédelemben a relé meghajtó tranzisztornak nem kellene hűtés? Néhány óra működés után elég meleg tud lenni.
Rugós zengetőhöz csöves meghajtást kéne gyártatnom 1U helyem van.
Vki?
Midisen vagy relésen kapcsolható legyen.
2008-12-15 12:13 |
#13362
megpróbálom összegezni az eléggé hevenyészet magyarázatokat ..épít az jóember (merthogy itt ugyebár barkácsolunk ) egy olyan aktív ,frekvencia kezelő elektronikát , ami egy adott pl. tranzisztoros erősítőn (netalán HI FI)n , imitálja a kútból hangzó, túlvezérelt 100 wattos marsahall láda budi hangzását ?
Leírtuk már korábban. A ládaszimuláció adja vissza a modellezett láda frekvenciameneteit, és összes fajta torzítását a ládának.
Leegyszerűsítve ha ráküldjük az erősítőszimulátorról a jelet, akkor a kimenetéről rögzített jel szóljon úgy, mintha egy fejládáról vették volna fel mikrofonnal.
Az LHX2 elég jól közelíti ezt.
a rajzot sasolva igazán aktív elemként (a boost után) látok egy nagyon lazán vágott diódás visszacsatolást (a két szembe zenert nem értem ..) ,utána pár darab sallen key aktív felül áteresztőt .. a kérdésem az lenne hogy egy láda szimnek , a elektronikusan értelmezett elve mi lenne ?