Dobozom van hozzá,ha kell.3lyuk kapcsolóknak,lecsavarható alja van,lyuk ledeknek is,acéllemezből.2000Ft.
De amúgy az adokveszekben van ugyanilyen kompletten 6000 körül.
Most nézem, de hüjjjje vagyok!!! Télleg elég 2ák-s is, az ellenállat egyik oldala majd "lóg a levegőben". Jelirányból az ellenállások elejét közösíteni,a végüket átkapcsolgatni... Basszus.... Hiányzik még a rutin, hiába....
Ja azt a duplát a JMP-1 elé??!! Holnap a "különpedál- Bluesbreaker"-rel tesztelem a hangzást buliban. Ha bejön, akkor megcsinálom TC-relé vezérelt dupla booster variációt is, de két Bluesbreakerrel, mert lusta voltam megrajzolni a TS nyákját is... De szeretnék csinyálni olyan TS-t, amiben az általam ismert összes mod benne van, sőt szereztem 4ák-ös kapcsolót(kis billenőst), így át tudom majd kapcsolni TS808-ról TS-9-re. Lehet, hogy hülyeség, de megcsinálom akkor is... Alkatrészek, doboz és nyákterv megvan, de sajna magától nem ugrik össze... Ja, meg egy Fulldrive-ot is szeretnék... meg egy looper-t, meg egy... stb. stb.... Nagyjából ennyi... Látom Neked GCX-re fáj a fogad?!
Csak jelzem, az ALPHA stereo potikon a két tárcsa tükörszimetriás, következtetésképen a hátsótárcsa nyilván antilogos... Tán mégis ki lehetne forditani azt a macskát, csak a két tárcsát kéne egymással felcserélni ?
Na megjött a Fasel, működik is a pedál, de van vele 2 problémám. 1: Tiszta hangot is torzít (nem nagyon, de akkordoknál már észrevehető). 2: Torzítással meg nagyon zúg. Mitől lehetnek ezek? Bufferek hiánya? Gyenge kábelezés? Ja, meg ennek a potija is maxra tekerve süvít mint a veszedelem.
Mindenképpen logaritmikusat használj mert nagyobb gain-t lineárissal itt nem lehet finam beállítani. Ha lineárisat használsz akkor szerintem forgatod a potit és nem torzít, nem torzít majd a végén tök hirtelen betorzít.
Logaritmikusat revez potit pedig ugy csinálsz hogy a logaritmikusnak felcseléled 1-es és 3-as lábat. De ki is mérheted multival: 500k-s logos potit félállásba forgatva inverzként kisebb mint 250k-t (150k Ohm ha jól számolom), normál logaritmikusként használva pedig nagyobb mint 250k-t (350k-t) kell mérned.
Minimálban egy jackdugó, egy kéteres kábel (eddig egy fél gitárkábel), meg egy villanyos boltban kapható, állólámpához való padlókapcsoló kell hozzá, aminek a tetején egy kb 2-3 cm átmérőjű gomb van. Ha rálépsz, bekapcsol, ha még egyszer rálépsz, kikapcsol. Kb. egy ezres az egész.
Nekem nem hiányzik a Tone... Lineárist használtam, mert reversed Insert potit nem kaptam (pedig van az Alpha-nak). Sima log potit is be lehet kötni rev. log-nak? Csak meg kell cserélni az 1. és a 3. lábat, vagy mi?
Ma csináltam DOD250-et. Mikor először megszólalt, lehánytam a gitáromat... ROSSZ!!! Nekiálltam diódát led-re cserélni: picit jobb lett... Utána a bemeneti kondit (47n) cseréltem 220n-ra. Brummogós lett nyaki szinglire, Híd humbira és híd szinglire viszont fasza. Arany középútként betettem egy 100n-t ugyanoda, minden állásban elfogadható. Jó kis tanulós projekt ez, ajánlom mindenkinek. A Státusz Led-et el is lehet hagyni, és a két clipping diódát kitenni a dobozra valami extrahipermetáldögcsontvázhalálfejkalózzászlós alak két szemének, vagy a manduláinak helyére, és ott a státusz is. Mindezt belepszírozzuk egy 1590B-be, (eccer majd...), és kész a pedál. It was a building report from Pécs (Fünfkirchen, ha németek is olvassák...)
Vegyél amennyi kell a pedálba, és próba cserkó. Ha bejön a hangja, és működik, akkor persze hogy yó! Persze ki kellene próbálni 5457-tel is.. Lábkiosztásra azért figyelj, mert lehet, hogy forgatni kell a kiváltott típust!
Én is szoktam ott vásárolni (leginkább Radiohm potit), de a J201-re eszemben sem jutott rákérdezni... Amerikai misztikum... Na majd legközelebb... Köfi.
Van egy 3 kapcsolós lábkapcsolóhoz való natúr fémházam,ha érdekel!
Akkor ezt legyártanod már nem kéne.
Csak festeni kell,kapcsolók bele,ledek bele meg a kimenet,és kész.
2000Ft+pkg.
Esetleg ígény szerinti színre szinterezve: +1000Ft.
rauley(kukac)freemail(pont)hu
Hali! Valaki nem tudna nekem segíteni, hogy hogyan gyártsak egy lábkapcsolót egy erősítőhöz? Aki tud az vagy ide vagy az e-mailemre válaszoljon légyszíves! (fipefilm@gmail.com) Ovódás szinten kéne kb magyarázni,mert nam értek nagyon hozzá... Köszi előre is!
Én pl itt Pécsen bementem a bótba, aszonták, hogy nincs, de hoznak 3 nap alatt. És jött is. Kiváltósdi is működhet, a FET-eknél elsősorban a könyökfesz értékére kell figyelni, mert attól az értéktől lesz olyan csöves hangja. Ezt augusztusban a hozzáértőbb kollégákkal már kiveséztük. Keress rá az 2n5457-re itt a fórumon, ott utánaolvashatsz.
Amúgy J201-et honnan szereztél?
Ewr!
egy ilyen bypass áramkör hogy megy nálad!
ha megtudod mondani akkrűor hogy kell ezt belekötni mert én megépíteni megtudom a dologkat de nem tudom hogy hogyan kell egy ilyen bypass-t beletenni!
Itt vannak ilyen kapcsolók. Én raknék bele bypasst. Egyrészt sosem tudhatod mikor kell teljesen tiszta, effekt nélküli hang. Másrészt ha buli közben megnyekken a cucc, akkor meg vagy lőve, ha nem tudod átkötni egy pillanat alatt...
Ja, bocs, azt hittem, arra kell a LED, hogy jelezze, ha az effekt megy. Ha csak sima bekapcsolást jelző LED kell, akkor a táp és a föld közé raksz egy ledet sorbakötve mondjuk egy 1,5K-s ellenállattal. Mondjuk a kapcsolás áramfelvétele rögtön százszorosára fog nőni, én csak azért nem raknám bele, hogy világítson.
A LED kapcsolóeszköze a Q6 tranyó. Ha az zárlatos lenne, a LED nem világítana. Nekem még mindig a 4007 gyanús, mert az egy dolog, hogy nem kapcsolja a LED-et, de a FET-et sem, mert nincs effekt, csak átmegy rajta a hang.
Hát az a baj hogy nem tudjuk. Gratz kapuval próbálkoztunk, hogy minden pedálom 1 tápról mennyen mert ezek a régi dodok fordított polaritásúak az újakkal szemben. Szal hogy sokat kapott mert az is lehet vagy fordítás nem tom ha fordítva lenne nem égne a led nem?
Nah mind1 hétvégén majd próbálkozok írok ha van vmi kössz a tippet.
Mit kapott? Fordított tápot vagy túlfeszt? Melyik ellenállás füstölt el?
Ennek szisztematikusan kéne nekimenni, nincs sok értelme tippelgetni.
Így nekem elsőre a 4007 és környéke lenne gyanús, de fordított tápnál bármelyik IC elfüstölhetett. Bár van benne valami primitív diódás védelem, ha jól látom.
Ha a LED mindig ég, akkor a Q6 szakadt lehet, vagy nem nyitja ki a 4007. Már fáradt vagyok, hogy megnézzem pontosan mi ez (fejből nem megy sajnos), de valami pergésmentesített bistabil multivibrátor lehet összehozva belőle. Én a Q6 bázisát méregetném, ott a kapcsoló nyomkodására 0V és 0,7V közt kellene változni a feszültségnek. Esetleg az IC 8-as lábát is méregetheted, ott is "0" és "1" közt kellene a kapcsoló nyomkodására változni a feszültségnek, ezzel vezérlik a FET-et.
Aztán ha nem ez volt, akkor lehet továbbmenni...
Helloka help kéne. Ha vki elektronikába valamennyire ottvan. Nah van egy DOD fx75-b pedkóm na ennek lett egy tápbalesete ami hatására a következő történik: Led fojamatosan ég normál hang van de kapcsolás után nemtörténik semmi nuku flange. Egy ellen szénné éget azt cseréltem de nemoldotta meg Ha valaki tudja mi mehetett el benne plz help imádom ezt a pedált kapcsolási rajzra link ha segít: http://www.schematicheaven.com/effects/dodfx75b_flanger.pdf
Most látom, h. eredetileg 2x6 Ohm volt benne (párhuzamosan 3 Ohm-on ?), ha azzal jó volt, akkor viszont MOST gyilkolod a cuccot... Valamely csővesmesternek meg kellene mutatnod.
Passz,valami gyári cuccnak tűnik a sasszi,de mintha átlenne variálva.3 db ecc83 az elő,2db EL34 a végfok.Mikor hozzámkerült.2db 6ohmos RFT volt benne,párhuzamosan.Billentyűre jó lett volna,de gitározom.Így kapott 2 cel.-t.Az a bajom hogy már 1/4 állásnál úgy szól mintha kilenne hajtva.1/2 potiállást kisem mertem próbálni...
mi az hogy túl nagy a teljesítmény? (halkítsd le) vagy kihajtani szereted, a végcsöveket vagy a hangszórót? milyen erősítő és hangszóró? csak 1 hangszórót használsz?
Ahogy MPedro kolléga mondja.
A csöves végfokoknál a kimenőtrafót szokták átkapcsolhatóvá tenni, különböző impedanciákhoz. Magyarul nem az erősítő van 16 ohmra tervezve, hanem a kimenő trafó.
A bemeneti jelszint csökkentése nekem a jel/zaj viszony romlása miatt nem szimpatikus.
A csöves erősítők általában teljesen kihajtva adják azt a hangzást, amit az emberfia szeretni szokott. Láttam már neten olyan cuccot, amit kifejezetten azért találtak ki, hogy a kimenő szintet csökkentsék, de a végfok ki legyen mégis hajtva.
Pl: Link
Így túl nagy a teljesítmény.Úgytudom kb.16ohmosra van tervezve az erősítő.Így 8 on kb 1/4teljesítménynél már pusztító a hangerő,plusz van egy kis zaj is.2×12esben nembéna ha csak az egyik tányér megy?
Ellenállás fűteni fog, mint állat. Miért kell 16 ohm? Csökkenni fog a teljesítménye.
Vagy kicseréled a hangszórókat és teszel bele két 8 ohmosat sorbakötve. Esetleg kikötöd az egyik hangszórót. De miért jó ez?
Csak remélem hogy jóhelyen járok...Olyan kérdésem lenne a hozzáértőkhöz hogy;adott egy csövi kombó(2×12 dobozban),most 2db 16ohmos szóró van benne ,párhuzamosan bekötve=8ohm?!.Viszont nekem 16ohm körüli ellenállás kellene.Lehetséges valami kötyüvel(ellenállás)ezt a 8at 16ra módosítani?Kössz...
naszal .. lehet hogy lesz kedvem hozzá ,vagy nem.. vannak elképzeléseim ezzel kapcsolatban azaz a jel lecsengését (végét) elfogadhatóan megoldani ,, a másik pedig a hangszín legalább 3 fajtájának a kidolgozása
Én annó a Rádiótechnikás Schmitt triggeres torzítót csináltam meg. Hát eléggé leszedte az ember arcát. Mókának jó volt, mert zúzott mint egy kőtörő, csak a lecsengés, na az tényleg zavaró volt.
De belezős metálba szerintem ideális torzító, ennél nincs nagyobb torzítás a világon. És tényleg volt dinamikája. Kétállású. Szól, nemszól. Az erősítő hangerőpotméterével e két állás között tetszőleges hangerőkülönbséget be tudtál állítani.
Nagyon régen én még kisérleteztem TTL kapukkal négyszögesíteni a szinuszt... brutál hangja volt, végtelen sustain, de amikor a bemenő jel már nem tudta átbillenteni a kaput, akkor elnémult.
Tényleg minden baromságot kitalálnak emberek...