A Klon buffere transzparens, teljesen fasza, a Cornish-féle buffer kicsit színezi a hangot. Ízlés kérdése, kinek tetszik, én azt használom. Mindkettőhöz találsz kapcsolási rajzot és maratható nyákrajzot itt.
Tud valaki olyan buffer kapcsolást ajánlani ami ténylegesen jól működik, a neten sok fent van kérdés melyik jó. Ha valakinek van valami bevált az tudna küldeni egyet?
Előre is köszi! :)
Hát igen. De ezt nem te döntöd el mindig . Ha meg jó a buli, akkor könnyen megtelhet a színpad is és ott aztán beindulhat igazán a pusztítás ( ilyenkor arra kell figyelni, hogy te le ne kerülj róla, amíg tart a buli )
A legjobb, amit ebben a témában - eddig - láttam, az a konyhai gyerekjáték kis lábosba volt építve. Sajnos azt is úgy hirdette a gazdája, hogy nem látta-e valaki, mer' a vonaton felejtette ...
Itt nézelődj. A ránézés módszerével megállapítottam, hogy alakra van olyan, mint ami neked kell, az ígéretes példányok méretének ellenőrzését rád hagyom.
Az is jó, csak nem találtam még olyan rajzot. Kb. 10 éve olvasom mindenhol, hogy zajos a 386. Egyszer egy keverőben kipróbáltam, mert ott az volt a követelménye a behallhagástank, hogy van hang vagy nincs hang. És nem volt annyira vészes, mint ahogy elképzeltem, beszéd hangerőnél figyelni kell, hogy halljam a zajt.
Én inkább valami D osztályú, sztereo erősítőben gondolkodnék, azok 5V-ról is jól elvannak (szemben az LM386-tal, ami rádásul még elég zajos is). Ebayen, vaterán pár ezer Ft a szerelt panel.
Nincs kész, még csak agyalok rajta. A fejhallgató erősítőt magam csinálnám LM386 -al. A megtápláláshoz Y kábelt csinálnék két USB toldó kábelből. Csak a táp vezetékeit kötném össze. Kb. 3-4 ezresből kijönne az egész. Egyenlőre jobb és olcsóbb megoldás nem jut eszembe.
Köszi. Fejhallgató erősítőnek mit használsz? Illetve lehet, hogy teljesen buta kérdés, de hub-ot lehet használni? Van egy powered meg egy nem powered USB a TV-n, a nem powered-et használnám hub-bal egy pendrive-nak meg egy billentyűzetnek, a powered-et használnám én is a konverter meg az erősítő táplálására.
Köszi. A füleserősítő nem para, mert úgyis szét is akarjuk osztani a jelet (pl. csak a baba alszik és asszonnyal tévéznénk). A Behringer tahó cucca erre jó lenne? Vagy az nagyon gagyi? Nem vagyok audiofil, az említett átalakítóval meg úgyis csak sztereó hangot tudok csinálni.
Újabb, zenéléshez csak lazán kötődő kérdés: vettem egy új TV-t, de ezeken már baromira nincs fejhallgatókimenet. Ami pedig nem jönne rosszul, amikor mondjuk a család többi tagja alszik, én meg filmeznék vagy játszanék. Van viszont optikai audio kimenet és menüből lehet is választani, hogy ezt kívánom-e használni vagy a beépített hangszórót. Mármost milyen eszközt érdemes ide keresnem, ami "kicióccó" és kvázi egy fejhallgatóerősítőként funkcionál? Köszi!
Les Paul gitár nyaka hátúról kapott egy ütést és berepedt a lakk.
Lehet rajta játszani, csak zavarja a kezem, hogy érdes a felület a sérülésnél.
Lehet vele kezdeni valamit házilag, vagy inkább hangszerész?
Köszi!
túl puha, valami olyasmi kéne, mint a szaloncukor drót, csak sokkal hosszabb. kis bénaságnak tűnik, de nekem egyáltalán nem egyértelmű, hol kapok a kérdéses környéken - igazából melóból hazafelé szerettem volna venni.
Van egy szerszámos bót a szomszéd utcában, meg egy villanyszereló is kicsit fentebb, azokat megnézem holnap, nincs jobb ötletem. nem egy diy népség ez a pesti.
Üdv, szeretnék valamit erősen rögzíteni, de kis hely van csak hozzá, ezért erős, de vékony drótot keresek, van valami bolt, XIV, XIII, XII kerben, vagy valahol a hetes busz/piros metró vonalán, ahol árulnak ilyesmit? Köszi!
Amit alább írtál, hogy a tápfesz kicsit nagyobb, mint a hivatalos, az nem növeli a torzítást.
Belül az ic-ben van egy ellenállat, ami felelős a biasért, annak kisebb az ellenállása mint kellene, ezért kevesebb rajta a feszültségkülönbség, ezért nincsenek a végtranyók eléggé előfeszítve. Mármint szerintem.
Amit mondtam a potméteres dologról, ott annyi a történet hogy az az ellenállás sorosan van a biasoló ellenállással. Ha annak lecsökkentjük az értékét, akkor abban az ágban (ez a végtranyók előtti feszültségerősítő ág) megnő az áram, a nagyobb áram a biasoló ellenálláson is nagyobb feszkót ejt, így kompenzálható annak a túl alacsony értéke.
Nem a kiszolgáló áramkör hibája, hogy nem a gyári feszültségértékek vannak az IC lábain, illetve hogy nem stabil a feszültség pár helyen? (pl. elfáradt kondik)
Ez alapján valszleg nekem van igazam, és keresztezési torzítás a probléma, magyarán nincs eléggé előfeszítve a két végtranyó.
Amit javasoltam, az messze nem a tökéletes megoldás erre, de abban lehet bízni, hogy a negatív visszacsatolás majd kikompenzálja valahogy, másrészt sajnos egyszerűen nem lehet másképp, mert egy zárt ic-ről van szó.
Ahogy gondolkozok még rajta, a bias beállításos kísérlet lehet, hogy nem igazán érvényes, mivel csak 500K-s potit találtam, ami lehet, hogy nem volt kellően finoman szabályozható abban a 3-6K körüli tartományban, ami pont érdekes lett volna.
Kérdés, hogy mit lenne érdemes csinálni. Ha feltételezem, hogy az STK jó, akkor a kondikra tudok még tippelni, hogy 20-30 év nem múlt el nyomtalanul rajtuk, és esetleg érdemes lenne cserélni őket (legalábbis amelyikek a táp és az STK IC közt vannak. Mert gondolom, hogy az ellenállások nemigen romlanak az idővel... (Ezen kívül még egy 4558-as kis IC (ez is eltérés a rajzhoz képest, mer ott más IC szerepel), de az szerintem csak a lemezjátszó korrektorát érinti, a mostani hibánál nincs jelentőseége)
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! Mosté értettem csak meg, hogy Vénkecske is milyen voltméréseket említett a múltkor. Végigmértem az STK mindegyik lábát, és feljegyeztem az eredményeket. Azért vannak eltérések, szerintem nem valami jól néz ki, de nem tudom, hogy mekkora hibahatáron belül marad jól működő az áramkör... (A méréseket úgy végeztem, hogy az egyszerű multiméterem egyik végét befogtam a hangszórókumenet hidegpontjára, a másikkal mértem az STK lábán. Az erősítő be volt kapcsolva, de nem volt rajta hangszóró bekötve. Ahol azt írtam, hogy változó, ott néhány százaléknyi ingadozást lehetett érzékelni, ha pár másodpercig rajta tartottam a műszert.)
Kipróbáltam Gazz javaslatát is. Az R130 a nyákon R30 jelöléssel szerepel, illetve a rajzon és a valóságban is 3,3K az értéke - de nem ez a lényeg. Beforrasztottam vele párhuzamosan egy potit (nem akartam kivenni), és azt tapasztaltam, hogy ha levelttem nullára a poti értékét (azaz rövidre zártam az említett ellenállatot), akkor is csak kb -0.77V lett -1,3V helyett (átmenetileg volt magasabb a feszültség, de kb. 1 másodperc alatt beállt az alacsonyabb értékre). Ilyenkor szerintem az STK 12 lábán is leesett a feszültség (az említett ellenállás a 13-ra jön be) és (ekkor már tettem rá hangszórót is) azt tapasztaltam, hogy sokkal halkabban, de torzítás nélkül szólalt meg.
hát na :_D ennyi ahogy szokták mondani :) Mondjuk én még itthon mióta waut nézegetek 20 alatt nem találtam cry babyt. a tpb meg igencsak erősen javallott :DD
8-10e HUF-ért kapsz újat, vagy 15e körül Cry Baby-t, aminek sztem jobb a hangja. Nemigen javít senki 5-6e alatt, de ezért valszeg még többet is kérnek - ha egyáltalán javítható (viszonylag speckó dizájn, amennyire ismerem). Ergo sztem nem éri meg.
Sziasztok! Az Artec APW7-es wah pedálom megunta a Rock and roll-t, elromlott. Normál állapotban átengedi a hangot , de bekapcsolva lehalkul, sípol egy kicsit ennyi..Találtam a Youtubon egy videót, ahol ugyan ezt a problémát produkálja, gondolom nem egyedi hiba lehet.
Javítha, ki vállalná el? Eggyáltalán megéri javíttatni ?
Tökéletes meglátás, bár innen nézve ez egy szimpla DIP8, annál durvábbak is vannak azért, sőt ez csak a negyedik legszarabb (vannak három-, négy- és hatlábú IC-k is még)
Na én pont ilyen vagyok, aki annak idején csorgatta a nyálát ezekre a cuccokra és most örül hogy ennyire olcsón hozzájut. Van is 3 (abból jelenleg csak 1 működik), de több már tényleg nem kell.
Hat nem tudom, en szippantot meg kiforraszto harisnyat hasznalok. IC-nek le lehet vagni a labait is es csipesstel kihuzni. Hifi erositonel gyakran a nyakot sem kell kivenni, eleg ha leveszed a tetejwt meg az aljat, es itt eleg ritka a ketoldalas nyak meg az olommentes forraszanyag is.
Ennél a konkrét esetnél talán annyival "egyszerűbb" az ic csere, hogy egyrészt akkoriban még nem volt divat az ólommentes forrasz.
Másrészt kiforrasztás előtt egy ügyes csipőfogóval végig lehet csipkedni a lábakat, és egyesével csipesszel kiszedegethető a maradék. Így nagyobb az esélye hogy a hordozón maradnak a forrfejek.
De tényleg nem amatőrnek való műveletsor, szervizbe meg drága, annyit nem biztos hogy megér.
Ott a pont. És ráadásul mondjuk kétoldalas, furatgalvanizált nyákból, ólommentes forrasztóanyag esetén, simán beforrasztott IC-t kiforrasztani nettó szopás. Minél több a lába, annál mélyebbre megy le a torkodon. Ha van kiforrasztó-feltéted a pákára, az segít, de ez ugye nem mindenkinek van, illetve akinek van, annak meg a műszerparkját is megfizeted az óradíjban.
Nyilván én vagyok béna, de nekem az minimum fél-egy óra, hogy egy ilyen kompakt cuccot szétszedjek annyira, hogy egyáltalán a nyákon forrasztani lehessen.
Oké, megvan.
Meg kéne próbálni az R130-at, ami egy 33K-s ellenállás, egy potival helyettesíteni, és lassan csökkenteni. Ezzel tudni fogod növelni a biast. Ha eltűnik a torzítás, poti értékét megjegyezni, és egy ilyen fix ellenállást berakni.
Vagy eleve egy trimmert odarakni, és azzal belőni a megfelelő értéket.
Ja jo. IC csere azert ne legyen mar tobb ora. Meg ha vegtranyo csere van nyugalmi aram allitassal, az is max egy ora. Majd' minden honapban javitok valami hifi eroaitot, altalaban inkabb javittatjak, meg ha 5-6 ezer is, minthogy masikat vegyenek. Plane, hogy mukodot 10-15 alatt hasznaltan se kapni. Aki nem ert hozza, az nem fogja megvenni a hibasat, hiaba 4000. Na meg nekik nem mond semmit, higy STK, vagy diazkret tranzisztor, csak az, hogy Onkyo, vagy Technics. Plane az olyanok, akik tizen-huszon evesen rongyosra lapoztak a Quelle katalogust, csorgatva a nyalukat a meregdraga japan cuccokra, amit moat vegre bagoert meg tudnak venni.
Van még 2-3 szervíz a városban, egyikben 20 éve még dolgoztam is (3 hónapig :D). De egyre kevesebb a munka, és ha egy cuccal szopacs van,és 3x3e rákerül a számlára, akkor gyakran lemond a kuncsaft a készülékéről.
Már akkor 3e volt egy bevizsgálás (igaz ha kérte a javítást, ez lejött a díjból).
A szervízóra díj ilyen hifi gönc esetén 3e, és minimum 2 óra rákerül a munkalapra.
Plusz anyagköltség.
Nem csoda ha tele van a zsibi elektronikai hulladékokkal. Persze sokszor csak egy 20 forintos dióda kell bele - csak hát azt meg is kell tudni találni.
Ismered a sztorit, mikor a tv szerelő kimegy a kuncsafthoz, oldalt megkoccantja a készüléket, és már működik is.
Elkér 5e-t, a kuncsaft meg meg van rökönyödve: Dehát csak egy koccintás volt az egész!!! _ Jaaa kérem, de nem mindegy mekkorát és hová!
Én ezt írtam: eladják
Miért akarna valaki is ugyanilyet venni helyette ? Ha esetleg valami spéci erősítő (vagy gyűjtői db)akkor persze megéri javíttatni, de egy STK IC-st ? Én pl. egy elektroszervizt sem tudok már a városban (attól még lehet hogy van). Illetve mennyi az a pénz amit kifizetne a tulaj a javításért ? 5 E Ft ? És akkor mennyi idő alatt kellene megjavítani egy erősítőt hogy megérje a szakinak? 1 óra alatt ?
2 ilyen '80-as hifi erősítőm nekem is van (4E/db volt), az egyiket már megcsináltam (több órába tellett pedig tudtam mi a hibája), a másikat félreraktam egyelőre mert belefáradtam, nem találtam a hibát. Persze tök amatőr vagyok és ezt csak azért írom hogy azért adták el az illetők az erősítőket mert nem érte meg javíttatni.
a trafóból 2x22,9V jön be, a nagy pufferkondik után +-31,3V-ot mérek. A 8-as pontot nem találtam meg, illetve lehet, hogy a többihez ki kéne bontani a nagy NYÁK-ot...
A rajzát elnézve valóban sok minden nem lehet.
Mérj rá a tápra, ha a 29 megvan + is meg minusz is, akkor a 8-on 27,5V kell legyen.
Meg a rajz alapján a többi feszt ellenőrizd!
Van benne egy STK 461. Nemrég cserélte egy ismerősöm, mert előzőleg az egyik oldal torzított nagyobb hangerőn. Az nem tudom, hogy összefügg-e a mostani torzításos hibával, hogy ki- és bekapcsoláskor egy huppannak egyet a hangszórók.
Regebbi hifi cuccokat azert nem szoktak csak ugy kidobni. Ezek eleg jol javirhato, raadasul ujat nem is tudsz helyettuk venni ugyanabbol a tipusbol. Ez nem sovany TV meg DVD lejatszo.
Én biztosan nem a végfokcserével kezdeném.
Arról még nem volt szó, hogy a jelenség mindkét csatornán jelentkezik-e vagy csak az egyiken. Mert ezen a vonalon is el lehet indulni.
Van ott gondolom előerősítő, hangszín, csatorna némító áramkör, stb... Ezek tápfeszei ha nincsnenek rendben, vagy valamelyik elkó szivárog, csinálhat a végfok előtt is torzítást.
Köszönöm a választ!
Egyik oldalon 19mV, másikon 29mV. Egyszerű kis digitális multiméterrel mérve. Mire lehet ebből következtetni, mekkora zajjal/torzítással függhet ez össze?
A kimeneti offset feszültségre azért rámérhetsz ha van multimétered. A hová a hangfalakat csatlakoztatod (egy oldalon), a két pont között megméred a feszültségkülönbséget bekapcsolt állapotban.
Ha javíttatni kell akkor inkább eladják a régit és vesznek újat az emberek. Nem igazán éri meg a javítás, hacsak nem annak aki ilyennel foglalkozik, rosszakat vesz (olcsón), megcsinálja és árulja.
Sziasztok! Tudtok olyan valakit, aki hifi erősítő javításában tudna segíteni? Van egy STK IC-s erősítőm; kis hangerőn torzít. Nagy hangerőn nincs, vagy nem könnyen észrevehető a torzítás. Budapest-Gödöllő-Hatvan vonalon lenne jó találni valakit. Köszönöm!
háááát 5 amperes :'D asszem egy 30-40W-os trafó van benne (így ránézésre) meg egy öklömnyi puffer, csak mivel nyákba van ültetve magas :D Tudom hogy egy 2 amperes bőőőven elég lenne, de ezek voltak itthon mondom akkor nem sajnáljuk ki belőle a kakaót :D Egy NC eszterga hajtásának volt valami panelja 24 voltra belőve, én beállítottam 9-re (UA78HGSC van benne) :) A trafóm 8 centi magas, szóval a 10-es doboz kell. És lehetne 15 centi hosszú és mély is akár, de 10 centis magasságban nem találok ekkorát, mert ez már ufó méret :D :) Na de én voltam a béna akkor, hiába irkáltam a DC-t meg aljzat szót, vagy szinonímákat stb stb nem adott ki semmit, 10 percig böngésztem fel is mérgelt na mondom majd ti tuti tudtok segíteni :() Azt a dobozt néztem ki én is amúgy :) Na így már megoldom. Kössssszönöm.
Eldzsi: az echo rohadt drága o.O
Építek a pedálsoromnak egy DC tápot. Kész van minden, nyákok faszák, feszkók meg vannak stb stb, már csak doboz, kapcsoló, aljaztok, és jackek kellenének. A kérdésem annyi hogy tudtok ajánlani olyan boltot ahol ezt egybe meg tudom venni? A doboz 250x250x100-nak kell lennie minimum. Sasolgattam a lomex-et de ott dobozt nem találok olyat ami méretre pont jó, meg vagy én vagyok béna de DC aljzatot sem találok a kínálatukban. Ha a dobozt máshonnan is veszem nem gond, de a többi "apróságot" nem akarom 3 boltból rendelni. Aki így építget pedálokat, tápokat meg ezzel foglalkozik dobjon már pár bolt nevet légyszi!
Helló, ilyet kábelt lehet itthon valahol venni? Sajnos az ebay-es eladó nem szállít ide.
http://www.ebay.com/itm/SWAMP-SDC-202-Dual-Cable-Twin-Conductor-Balanced-Microphone-Cable-Per-Metre-/310973099031
A drd által belinkelt oldalon is így járt el az egyik hozzászóló. Ha más nem működik, nálam is ez lesz... Persze ha lesz türelmem hozzá, meg be tudom szerezni a kellékeket (melóhelyen van papírlukasztó, 5.5mm-es pettyeket csinál, talán az is megteszi).
Szerencsére a gumiszalagnak semmi baja, mert bár tényleg 10 éves a cucc, csak az első pár évben használtam, akkor sem olyan sokat. Az állástól feküdt meg a lelkem...
Azért ez nem biztos hogy eredményes lesz hosszútávon. Sőt rövidtávon sem!
Egyrészt lehet kapni a billentyűk alá un. contact rubbert (vagy contact strip), amiket ilyenkor
cserélni illene. Sajnos ha az 5 oktáv cseréjéhez megrendeled ezeket, 15-20e ft lenne, ami már összemérhető a készülék árával.
Másrészt nem a kosszal van gond.
Első körben persze nem árt a gumiharang alatti aranyozott felületeket áttörölni, radírral felérdesíteni - de ilyen korú cuccoknál ez nem szokott segíteni.
A grafitozás ceruzával csak elcseszi az egészet, összekeni a panelt és előbb fog átvezetni mint a billentyűt lenyomod.
Grafit spray sem sokat segít a gumin.
Tudom mert pár hasonló darabbal elkínlódgattam magam is.
Egy megoldást, ami szintén a fusi kategóriába tartozik, viszont működik - elmondok.
Persze ez is csak az esetben, ha a gumiharang nincs megroggyanva-repedve.
A gumi belsejében található fekete "vezető" felületre (ami már elöregedve nem vezet eléggé)
fel szoktam ragasztani olyan öntapadós alufóliát, amit a gáz-víz szerelők szoktak használni.
Szerszámszaküzletben kapható, de ha van ismerős, egy 10-20 centis darabot biztos kapsz tőle.
Kell még egy 5 mm-es bőrlukasztó. Ennek segítségével egy linóleum darabon ki lehet a ragasztós alu pöttyöket
ütögetni. A lukasztóból kiszedett kis korongokról lehúzod a papír védőfóliát, és a denszesszel áttörölt fekete
érintkezőfelületekre rányomod egyenként.
Pepecselős egy meló, de megéri.
Nekem is van egy hasonló masterkeyboardom, amolyan otthoni vésztartalék , amit hasonló módon felgeneráloztam 1-2 éve - és a mai napig tökéletesen működik!
Sok sikert és kitartást!
Nem az "elektrosztatizálás" a gond. Az a gond, hogy az érintkezők bekoszolódtak. Eszerint inkább egy radírral menj rá óvatosan, hogy a koszt leszedd. Utána esetleg lehet érdemes még grafitceruzával is rámenni, de az lehet, hogy felesleges is lesz. Vagy megpróbálhatod megtisztítani izopropil alkohollal, esetleg kontaktspray-el. Ezeket semmiképp ne közvetlenül fújd/öntsd rá, hanem egy darakbka törlőpapírra, és azzal dörgöld át óvatosan.
Van nékem egy Edirol PCR M-80-as midi billentyűzetem, amit nagyon szeretek. Azaz szerettem, de aztán kimaradt pár év, és amikor újra belőttem szembesültem vele, hogy a billentyűk nagy része nem szól, döglött. Nosza, nézelődtem neten, és youtube-on több videót is találtam, ahol ezt a problémát - sikeresen - úgy orvosolták, hogy leszedték a billentyűket, és az alattuk lévő érzékelőket grafitcerkával megsatírozgatták, ezzel újra elektrosztatizálva (vagy mi a tököm) az érzékelőt.
Nos, én is belevágtam ebbe a projektbe, és kb 1 oktáv tök jó lett, de a billentyűk nagy része serény satírozgatás után is döglött maradt...
Szembesült már valaki ezzel a problémával? Lehet még valamit tenni, esetleg másik eszközzel?
Köszi!
Hátha itt pick-up specialisták is vannak- egy kérdés:
Melyik az a pick up, ami Strato külméret és rendes, jó magas hangja van. De tényleg kifejezetten, extrán magasabb frekit is tud, azaz akár 8-10kHz ig is értelmezhető felharmonikusa van.
(hangsúlyozom, hogy egyetlen kivátelével én még nem találkoztam ilyennel, azért kérdem. Az Gibson (S1 és Marauder), de túl nagy méret Stratoba. És nem akarok belefűrészelgetni.
Köszi!