A piezo mint alább írtam, az impije frekifüggő,ezek után döntsétek el a csat.kond,értékét!!
2007-09-20 19:31 |
#9050
Ha PIEZO, akkor a piezonak a pozitívval jelzett pontjával sorbakötsz egy 1,5 mikrofarádos kondit és ráviszed a jackalljat pozitív pontjára, a piezo negtívját egyenesen a jack negatívjára. Ragaszkodj a Motorola tipushoz, mert üzembiztos és jó hatásfokkal szól.
Én úgy tudom,hogy a piezzo-t nyugodtan párhuzamba lehet kötni egy meglévő rendszer mellé,mert nem jelent plusz terhet,csak valamilyen kondit kell sorba kötni hozzá.Talán 220 n.
gityós kollégám kipróbált sok megoldást, a gitárjaiba mahagóni furnért rak a nyak alá neki ez tetszik erre esküszik. én maradtam a macerás nyakzseb átalakításnál
mindkettővel, reszelővel és ezzel. lassan fokozatosan kell haladni, közben sokszor méregetni, hogy jól halad-e, belepróbálni a nyakat és ellenőrizni a szöget. én még billentek is a nyakon a vékonyabb húrok felől magasabban van. (nekem így a legkényelmesebb, a saját kezemre szabom a gitárjaimat).
Nem kell azért annyira parázni. A rezonancia nagy részét úgyis a csavarok viszik át. Azokat meghúzva, egy elég masszív felület érintkezik mindkét fadarabbal. Ez elég jól átvezeti a rezgést. A két érintkező fafelület ennél gyengébben vezeti a rezgést. Smirglis megoldás szerintem jobb. Az a felületből, a nyomás hatására, iszonyatosan begyógyul a fába. még talán erősebb is lesz tőle a kapcsolat...
Smirglivel vagy reszelővel csináltad? Nem nehéz egyenletesre csiszolni, van valami trükkje?
Az alátétektől pontosan azért félek egy kicsit amit Isa mester is írt.
Egy kis kötögetési kérdés.
Van ugyebár 2db 8 Ohmos hangfalam. Jelen pillanatban 16 Ohm az összes mert sorban vannak kötve.
Szeretném megkérdezni, hogy hogyan tudom bekötni hogy ne soros legyen hanem párhuzamos és akkor 8 vagy 4 Ohmom lesz és ha csipogót is szeretnék a ládába betenni akkor az még hogy történik bekötés szempontjából?
Előre is köszönöm a szőke kérdésre a válaszokat!
Srácok, szeretném a stratóm nyakát egy hangyányit hátrébb dönteni.
Mit javasoltok? Essek neki reszelővel a nyakzsebnek, vagy inkább csak tegyek alá valamit ami megdönti (pl smirgliből kivágott alátét, tudom, hogy egyes hangszerészek csináltak már ilyet, de nem gány megoldás ez így?)?
Kösz!
Meg fogom mérni.
És ha nem 0,5-0,7 V-tehát lényegesen eltér akkor azok a tranzisztorok megint kakásak?
BC-549 helyett 548-as van benne,TIP 35-36 helyett pedig BC 249-250-ezek megfelelő helyettesítők ugye?
Sajnos már mindenre gondolok,de szerintem ezeknek jónak kéne lenniük.
Építs magadnak trúbájpasszos tyúbszkrímert.
JRC4558D 500 Ft
NYÁK (TS9 / TS808 klón) 500 Ft
Kiegészítő alkatrészcsomag: 1500 Ft (taposókapcsoló nélkül)
Vagy ne építs: kész áramkör doboz nélkül (kb. 1 hét) 4500 Ft
Ugyanez lábkapcsolóval, LED-del 5500 ft
ewr frímél hu
részletek
Építs magadnak diléjt.
PT2399 (HT8970 kompatibilis echo/delay chip) 1500 Ft
NYÁK 500 Ft
Kiegészítő alkatrészcsomag 12000 Ft - két potis változat; 2500 Ft - 3 potis változat
Vagy ne építs: kész áramkör doboz nélkül (kb. 1 hét) 5500 / 6500 Ft
ewr frímél hu
Építs magadnak kórust.
MN3007 (BBD) 1000Ft
NYÁK (J.H. Zombie, vagy EH Small Clone) 500 Ft
Kiegészítő alkatrészcsomag: 2000 /2500Ft
Vagy ne építs: kész áramkör doboz nélkül (kb. 1 hét) 5500 / 6500Ft
Attól, hogy nem látok a rajzodon hibát, az még ott van valahol; sajnos nem én vagyok Visnu.
Mérd meg a tranzisztorok b-e feszültségeit. A végtranzisztorok, valamint q4-q5 kivételével 0,5...0,7V körül lenniük. Ugyanez D2-D3-nál is.
Nem besértődni kell, meg vagdalkozni öreg, hanem a képedet lekicsinyíteni.
Pld. úgy, hogy letörlöd onnan, ahova felraktad, és egy kisebb méretűt raksz oda.
Irfanview-val (ingyen letölthető) simán át lehet méretezni.
Bocs a nagy képért, de a tiédnél azt hiszem ez nem negyobb. Szóval így sikerült, de ha már így
" szétbasztam" / hogy én is hasonlóképp választékos legyek / valaki segítsen egy sorban, hogyan kell lekicsinyíteni.
Stratocasterben különböző hangszedő bekötések érdekelnek. Gondoltam megkérdem van-e értelme szétkapni, és megcsinálni, kipróbálni ezt azt. Szóval,
valaki próbálta már milyen a hang ha mondjuk a nyaki hangszedőt összekötjük sorba a középsővel? Vagy ha párhuzamosan a nyakit a híddal?
Vagy bármilyen egyéb egyéni megoldás is érdekel, ha valaki szépen le tudja írni saját tapasztalatát, hogy milyen hangzású egyik másik megoldás azt megköszönném.
Szerintem ez egyáltalán nem így van. A bétának az extrém esteket leszámítva nincs köze a kivezérelhetőséghez egy szokványos erősítőnél, mivel azokat eleve úgy tervezik, hogy a végtranzisztorok bétája bőségesen elég legyen. Ezért van az erősítők végén darlington kapcsolás.
A végtranyók általában emitterkövetőnek vannak beállítva, ebben az esetben, hogy a kimeneti feszkó mekkora lehet, azt a végtranyók meghajtása dönti el.
A keresztezési torzítást viszont valóban befolyásolja. Nagyobb nyugalmi áramot kell beállítani ahhoz, hogy eltűnjön, ergo a hűtőborda jobban melegszik.
Fetes végfokoknál tapasztalatam, hogy komplementer ipari végfeteknél (irf530/irf9530) egész komoly nyugalmi áram kell, míg ha olyan erősítőt csinálok, amelyben ellenütemben ugyanolyan végfet (irf530) dolgozik, jóval kisebb a nyugalmi áram.
Sajnos az IRF530/irf9530 komplementer pár meredekségben és könyökfeszültségben is eléggé eltér egymástól...
Tükörszimmetrikus a rajz a két tr. esetében. Ha úgy ültetted be, ahogy a tranzisztorok lábkiosztása "kínálja magát", (azaz "egymás felé néznek") akkor q4-nél a kollektor és az emitter fel van cserélve.
Hi!
Igen beültetési rajz-bocs.
Hogy érted azt hogy a q4-q5közül az egyiknek a bázisát áz kell húzni?
R11-en ésR12-n keresztül kapcsolódnak a bázisok egymással,ill. a hangszóró kimenettel.Vagy nem?
Csak sikerült feltennem végre azt a fadarabot. Vettem egy lepukkant ütött kopott Orfeus testet nyakkal, a többi hiányzott róla. Na ezt faragtam belőle. A sok poti mögött egy előerősítő és egy torzító lapult. Vót vele munka bűven !
A 8445-ben ott van a NYÁK-tervem.Én már elég sokszor átnéztem--megtennéd hogy megnézed-hátha én valamin átsiklottam.Tudod-több szem disznót győz!
Nem biztos hogy így látni-lehet hogy ki kell nagyítanod.
Nem valószínű.
Mindenesetre a preamp kimenetét (letekert master potival) kösd rá a pl. a pc-d line in-jére (vagy a hifidre, régi kombódra, stb.) próbaképp.
Mindenképpen ezt fogom tenni.
Ha jól gondolom akkor-ahogy mondtad a végfok panelnek külön is" élnie" kéne .
Abban sem vagyok biztos hogy az előerősítő panel működik,mivel onan sem"él".
Szerintem a leírás nem írja,de lehet hogy csak én nem találtam meg--az előfok végén mit és mennyit kéne mérnem ha az jól működik.Szeretnék tisztán látni.
Olyan lehet hogy a korábbi szarakodásaimtól közben a preamp.is tönkrement-és ezért nem él az egész??
Akkor - tartok tőle - át kell nézned, hogy jó-e a NYÁK-terved. Az alapjelenséget még ráfoghatnánk valami nagyfrekis gerjedésre, de ha a bemenet nem él, akkor ott elvi hiba lesz.
Na!
Bbetettem a tápágba a két izzót,kicseréltem az összes tranzisztort,a hangszórókimeneten nincs mérhető fesz az izzók néha beizzanak egy kicsit,néha fényesebben,néha meg egyáltalán nem világítanak.
Rákötve egy hangszórót recseg-pattog és ilyenkor az izzók fénye is vibrál. próbáltam mozgatni mindent,de nem igazán függ semmitől.Mindenesetre nem az az egészséges alap-búgás hallatszik.A bemeneti-meleg ponthoz hiába érek hozzá sem az előfoknál ,sem a végfok-panel előtt.
Kb 10 percig szarakodtam így vele és a hűtőbordám egészségesen langya lett.
Mindenesetre negy eredménynek könyvelem el magamban azt,hogy most nem füstölt semmi!!!
Na de hogyan tovább??
Igazából teljesen gyári a cucc, és az alkatrészek/nyák pöckölgetésére is puffan, ezért gondolom, hogy valami kontakt hiba lehet. Viszont átnéztem már az egész nyákot, átforrsztottam a kérdéses pontokat, de a hiba még mindig előjön.
Ha kontakt vagy alkatrész hiba, akkor szerinted melyik lehet a kritikus pont? Zener, fet ...?
Szkóppal sajnos még nem tudtam megnézni a vezérlést, multiméterrel minden jónak tűnik.
Ezért is gáz ez a probléma, mert szétszedem, minden nyugodt, akkor semmi baja. Ahhoz, hogy baja legyen, össze kell raknom, aztán nyomni neki. Ezt megcsináltuk már vagy 20-szor, ezért már azon, vagyok, hogy kicserélem az egész vezérlést aztán csak jó lesz már.
AMúgy úgy néz ki hogy nem a reverbtanknál engedett a forrrasztás az Attaxon, mert minden forr. okés, és a műszerész bemérte párszor, és nem látott semmi hibát...
Gyanús hogy valami elektronika bibi lesz...shit....
Esetleg tipp, hogy akkor mitől nem működhet a reverb??
Ezt a "sorba kötés"-t honnan veszed? Ahhoz egy másik (3 áramkörös) piköpkapcsolót kéne beszerelned. Egyébként szokás a fordított fázisú bekötés, "vékony" hang előállítására.
olvasnivaló
Mi történne akkor, ha egy stratocasterben a középső hangszedőt fordítva kötném be?
(ebben 3 db sima ugyanolyan polaritású van min3 pozícióban)
Ezzel azt érném el hogy a (menjünk sorba)
1 es állásnál simán nyaki hangszedő
2 es állásnál nyak+ közép sorba kötve???????? És ennek milyen hangja lehet???
3 as állásnál simán középső hangszedő
4 es állásnál híd + középső sorba kötve???????? És ennek milyen hangja lehet???
5 ös állás sima híd
Szóval ha valaki próbálta már milyen hangzás jött ebből ki? Illetve okozhatok-e ezzel bajt ha kipróbálom (és esetleg úgyhagyom)?
Ja,meg találtam ohon a régi szép Tungsrams időkből egy fincsi kis hűtőbordapárt, lehet beleműtöm. Anno 14 db TO tokozású tranyót hűtött, csak jólesz. Vagy ha még akkor is melegszik ,akkor belehugyozok.
Tipikus Fender FM hiba. Szerintem is a TL072.
Amúgy az egész erősítő elég gyenge konstrukció. Túl kicsi a hűtőborda, a panel hajlamos a berezgésre, és emiatt kontaktosodik.
De ha már a komplementereknél tartunk, ide kapcsolódik legújabb projektem.
Az alábbi feladatot tűztem ki magam elé.
kb. 50W végfok. Asszimetrikus táp, kondenzátorral leválasztott kimenet.
1. tápfeszig kivezérelhető legyen.
2. Csak N csatornás Mosfetek legyenek a végén.
3. Ne legyen benne differősítő
4. A bemeneti tranyó emitterére legyen visszacsatolva.
5. Ne legyen a jelútban áramgenerátor, mert a túl nagy erősítés miatt ettől gerjedékeny lesz az erősítő.
A cucc el is készült, szól is meg minden. Egy problémám van, ami valszleg az asszimetrikus táp következménye. Igencsak zajos a drága. A bemenettől zajos a kicsike, ezért kéne egy kis support, hogy asszimetrikus táp esetén hogyan kell a földelést megoldani?
A hálózati föld eret össze kell-e kötni az erősítő dobozával? A végfok nulláját össze kell e kötni a dobozzal, vagy a hálózati földeléssel? Esetleg kondenzátoron keresztül kell rá kötni? Mekkora kondi kell?
azért nem árt közelíteni a bétákat, a keresztezési torzítás nagyon csúnya zizi, és nagyon hallatszik tiszta gitárhangnál. ezt csak a nyugalmi áram növelésével lehet kompenzálni, de akkor meg jól fűt az erősítő magában is. :)
nem a torzítás a legfőbb szempont ami miatt válogatni kell, hanem a kivezérelhetőség. ha nagyon különböznek a béták a végtranyóknál, kisebb teljesítménynél fog "clippelni" torzítani durván.
Help!
A Fender FM212R-em baszakodik, a védelem feszt lekapcsol. Ha a gitárt üresen kötöm rá a humbiknál (Ibanez V7-V8) csúnyán torzít. Mi lehet a gáz, mer nem tom kimérni.
Egy hifinél tényleg nem árt válogatni bétára a végfok tranyókat, de egy gitárerősítőnél nem megyünk rá a torzítás hihetetlen kis értékeken tartására.
Ha nem válogatod bétára, még úgyis kisebb lesz a torzítása, mint egy csövesnek.
Amúgy a béta hőfök és áramfüggő is, szóval sosem lesz teljesen szimmetrikus.
a komplementer párok fetből, tranzisztorból, stb.
olyan párok, melyek NPN és PNP párja (közel) azonos elektromos paraméterekkel bír. Ált. az NPN vagy N pár a jobb tulajdonságú kicsivel....
Szerintem is valami forrasztás elengedése lesz...a pöcköléses javítási mód erre enged következtetni.
A kapcsoló jack aljzatot is nézd át és a forrasztásait is.
Sztem ha a feteknél lenne akkor nem puffanna...bár...:)
Már vettem BD-249-50-et tip 35-36 helyett,csak úgy tudom hogy a kompl. párokat valamilyen szempoontok szerint összeválogatják és azt mondta a csaj a boltban hogy úgy jóval drágább,ha válogatva kapom.
Bocsánat, nincs valakinek olyan humbucker pickupja, amit valamikor kivett a gitárjából, már nem kell semmire, és esetleg elajándékozná? Leginkább Ibanez érdekelne, és persze olyan, ami működik ...