Nekem meg egy Videoton EA 7386-S sztereó 50Wattos erősítő kapcsolási rajz. Több emberkének megvan ahogy olvasom 1-2 helyen, de a NET-en nem találom. Mert vannak kisebb problémái, és hasonlóak, mint amikről beszámolnak.
Értem miről beszélsz! :o)
Maradjunk annyiba, hogy a kolléga próbálja megcsiszolni 1000-es illetve 2000-es papírral, de ne gitárján, hanem valami fényes dolgon (,ha van valamije) és utánna polírozza meg.
Meg, ha jól olvastam az írását akkor már látszódik pár helyen a fekete lakk alatt lévő, vörös színű (valszeg. alapozó). Azok meg nem hiszem, hogy 100%-osan eltűnnek ezzel a módszerrel...
Hát nemtom fiúk! Személy szerint sokáig festékboltban dolgoztam, de szerintem nem mennék neki a karcos fényezésnek még vízbecsiszolóval se, ha végül nem fog rá lakkozás kerülni. Úgy gondolom, hogy még az 1600-2000 -es papír is ami azért már tényleg a legfinomabb, csupán lemattítja a felületet /vagyis ez inkább tapasztalat/. Jelen esetben nem ajánlanám. Hisz a csiszolót pont azért találták ki, hogy érdesítse a felületet és ezáltal jobb tapadást készít elő a következő festékrétegnek.
Fekete fényesből -selyemmatt "kissé szürkés" feketét- fog csinálni. Elhangzott a polírkorong is... talán az segíthet valamit.
Én semmilyen papírt nem ajánlottam. Azzal a polipasztával, amit belinkeltem, rögtön egyenesben neki lehet feküdni. Sokat használtam. Három-négy mozdulat után is fényesre políroz!
Nem monjál már neki 400 as papírt mer nemcsak a lakkot,de a festéket is leszedi!
1000- vagy 2000-res papírral, vizesen!
Becsiszolod,h teljesen bemattuljon és utána nyugodtan kézzel is kipolírozhatod,Először durvábbal óvatosan, majd finom polírpasztával.
Ezüst evőeszközökre tényleg jó a fogkrém, de gitárra nem. Ilyet kell beszerezni. A hangszerkészítők ezt, és ennek a tubusos krém változatát használják:
- Házi barkácscélra polírozásra fogkrémet szoktem használni.(Gitárra még nem kentem) Finom rongyra nyomva, a felületet dörzsölve. Mindíg van kéznél, és puhább (vagy enyhén karcos) felületeken bevállt. Igaz nem a leggyorsabb technológia...
- Mielött nekilátsz, keress valami hahonló felületet, AZON PRÓBÁLD KI, és még ezután is érhet +lepetés!!!
- Sós fogkrém nem jó, korrodál.
- Ha kész vagy a polírral, valahogy le kell tudni takarítani a felületet. (Gitárnál a mosás elég gázos, és nem ajánlott!)
hát akkor rendelj onnan, mert ha ingyen küldeném akkor is drágább lenne. ez a retek posta lehúzós egy cég. a héten kaptam egy 3,5kg-os csomagot utánvéttel, 3700Ft volt a szállítás belföldön de ha gondolod, vegyél fel msn-re aztán megbeszéljük
Tisztítani is könnyebb. Öltözködésben is volt nem rég slamposabb ápolatlanab külsőt mutató megjeleneési forma. Képzeld el, hogy a szép sokmilliós zongikat is bevinnék egy olyan helységbe öregbíteni, ahol szobafestők mázolók dolgoznak!
majd divatba jön az is, csak várd ki a végét
amúgy meg kezd elszabadulni az az elmebaj hogy megépítenek egy hotrod-ot és nem fényezik le, úgyhagyják ahogy a kasznit találták. foltosan, félig lefestve félig lealapozva. ha valakinek ez tetszik... én inkább ülök be egy szép Lexus-ba
hát nálam már kilóg valami piros cucc (ezért kérdeztem bassman topicban hogy milyen színű az alder fa) nekem fekete a gitárom és egyszercsak lett egy kicsi piros csík. az most a fa vagy valami alapozó?
Jaja,vannak direkt gyárilag ilyen "műkoptatott" cuccok is.
Engem speciel nem zavar,ha egy gitáron van 1-2 esztétikai hiba.Persze azért a sajátomra vigyázok ahogy tudok,de pl egy használt gitár vásárlásánál nem igazán zavarna,ha 1-2 festékleverődés,vagy kopás lenne rajta.
De egy kis patinásság számít? Szerintem nem, sőt hatásos is. Sokan mások meg fizetnek azért, hogy még a csupasz fáig is lekeparják nekik, erős koptatással nekimenve úgy a lakkot és a pácot, mintha 20 éves hangszer lenne.
Hát ja,ki kell tapasztalni.
Speciel gitárt még én sem políroztam ilyennel,de mást igen (bicikliváz,autó,aluminium dolgok,stb....
De valami bemutató filmben láttam,hogy ilyennel políroznak gitárokat.Ilyen vattaszerű polírkorong volt,elég gyorsan pörgött,de látszott,hogy a faszi nem nyomja rá egyáltalán,inkább csak rajta tartja.
Volna egy olyan gondolm hogy ahol gitározás közbem van a kezem vagy súrolja a ruhám a gitárt ott matt lett a színe, elvesztette a fényét, mivel tudom ezt újra felpolírozni?
És, ha nagy profi nyugati cuccra dugod a jackodat, amin van GAN szintszabályzás, a dobozkádat zsebrevágod. A LOMEX-ben sokfélt lehet kapni. 200--400 ft között van az áruk. Egy jack aljzat ott max 120ft, a trimer poti 250--500Kohm B= 50ft, a kis kondi kemény 20ft.
Egyébként a kis trimer potit lehetne a Raul által ajánlott kis dobozkába tenni a két jack aljzat közé. Azért jobb mint a fix ellenállás, mert jól beállítható fülre. Viszont egy kis kerámia 520p.....1n-os kondi kell a trimerre a bemenet, és kimenet közé, mert minden ellenállás magashang vágó! Nem egyszer csináltam ilyet, és mindig bevált.
Üdv.
- hogy mi FOG történni abban nem én vagyok az illetékes...az azért valószínű, hogy előbb-utóbb meghalunk
- bizony, azt a kis meleget az elemnek kell finanszíroznia, és nem biztos hogy örül ennek
- áramot pontosan úgy kell mérni, ahogy írtad, de esetleg egyszerűbb megmérni a telep-vezeték megszakításával az egész kütyü áramfelvételét (a melegedés miatt valószínű, hogy ennek nagy részét a 4049 okozza)... ha több 100-200mA-nél, akkor azt sokalld
- javaslom hogy a kapcsolót egy 1k-s ellenálláson, és ne "direktbe" kösd tápra, vagy használd a 4053-as (egy IC-s) megoldást
- ha csökkented az ellenállásokat az persze jelszint-csökkenést okoz, de nem valószínű, hogy füllel ézzékelni fogod
- nem
- melegszik egy pár perc mulva, kézzel még meg tudtam fogni, csak nem tudom hogy tovább hagyva ?beáll ?leég ?szétdurran.
- Gazz írta, hogy melegedés (áramfelvétel) miatt hamar leszívja az elemet
- Az áramfelvételt az ic táplábánál sorbakötve üzem közben kell megmérnem?
- Az ellenállást lecsökkentem (100k-50k) ahogy írtad, az a kimeneti jelet halkítja?
- Az ellenállás nagysága kapcsolatban van-e az effektel, kell-e illeszteni hozzá?
Mit értesz melegedésen? Esetleg mérj áramfelvételt. A 4049 egy TELJESÍTMÉNYinverter, 100mA meg se kottyan neki. Amíg nem forró, vagy büdös, nem kell aggódni...a reccsenés miatt inkább: közelíts a földhöz. (50k)
Az a legegyszerűbb,ha otthon visszaveszel a Volume potin egy kicsit,a próbateremben meg full feltekered.Akkor nem kell forrasztgatnod.
Vagy ha ez nem felel meg,akkor tegyél egy pici dobozba két jacket,meg egy potit a trimmer helyett,és azon keresztül csatlakozz otthon a cuccodra,ha meg a próbára mész,akkor hagyd ezt otthon.
Csinálj egy osztót a kábeled erősítő felőli végébe. Ha még mindig túlvezérel, a 10k-s ellenállást csökkensd 1k-5k értékre. Vagy egyszerűen játssz negyed-fél hangerőn (gitár poti)
na de ügyesek vagytok már megint. unatkoztatok?
még nincs aktív cuccom de lehet azt vennék csak mivel 16 évesen az ember nem tud hol dolgozni és a szüleim se szarnak aranytojást, valahogy használni is szeretném a gitárom addig ameddig nem lesz normális erősítőm.
bekötni én is be tudom azt a szar trimerpotit, csak használnám a gitárt próbateremben is ahol meg van rendes erősítő, akkor mindig forrasztgassak?! az megint nem egészséges
A trimer poti azért kellene, hogy a jelszintet levegye a passzív pickup jelszintjéhez, mert így túlvezérli az előfokot. De, hát nem erőszak a disznótor! Három vezetéket rajz alapján 14 éves koromban be tudtam kötni, pedig én sem vagyok egy észlény!
Haát ja,mondjuk az igaz,hogy az használjon aktív pickupot,akinek van is mire rádugnia!
Vagy el kell adni az aktívot,és venni bele valami jóféle passzív cuccot.
Hát, látod, ezt én sem tudom! Állítólag olyan rősítő bemenetére csatlakozik a gityó, amiben nincs GAN, csak egy hangerőpoti, és torzzá teszi a hangképet, bármilyen hangerőn szól a fej.
Ez így 50ft-ból megvan. Azért jó, ha a zenészek valamicskét konyítanak az elektromossághoz, mert különben egy ilyen műveletért elkérnek akár 3000ft-ot is!
Mit? Semmit sem kell átalakítani!!! Egy trimer poti 2mm lapos és max. másfél centi. Feltekered csutkára a fő hangerőt, pengetgeted, és a trimeren állítod be azt a határt, amira szükséged van. A többi állítást a fő szabályzó végzi, és kész. 10 perces műtét!
Szeretnék aktív motyót a bass-embe de az erősítőmön nincs külön aktív passzív bemenet se gain állítási lehetőség, írtá máshol hogy trimerpotit rakok a gitárba a hangerőpoti elé de ott nem akarok semmit átalakítani. szóval valamit szeretnék a gitár és az erősítő közé rakni ami le tudja csökkenteni a jelet úgy hogy se dinamika se semmi ne vesszen el. ez megoldható? ha igen akkor hogyan? köszi
Ha kimész a Ferroglobus telepre, a speciális pavilonban minden megtalálható, és az éppen nem megtalálható rozsdamentes anyagokkal kapcsolatban is számítógépen táblázatuk van arra is, hogy a rozsdamentesség arányában mennyire változik az anyagok mágneses tulajdonsága. Én a nyitott pickupjaimhoz onnan választottam az anyagot. Kiraktak elém 30 féle húzott hengeres anyagot, és azzal a mágnessel, amit vittem magammal, meghatároztam a nekem jó fajtát.
- Lehúztam a be- és kimenetet, (csak 200k-s volt kéznél)
- Most mindkét körön rövidzáron szinte hangtalan, a boss-al még mindíg csattog, de már súrolja az elvisekhetőség határát.
- A http://members.shaw.ca/roma/switching.html -ről van a rajz, a 4049 egy pár perc mulva melegszik
??????????? Ez normális ???????????
- Lehet még valahogy "finomítani" az effekt kkapcsolásánál?
Ilyennel csináltatom az erősítőm sasszijait.Kurva jó technika!
Egy helyesbítés:
nem felmelegítik,hanem elektrosztatikusan feltöltik a festendő anyagot,és azért tapad rá a porfesték.
A jobbkéz alkar lecsapásnál (nem tom jobban +fogalmazni) jön fel a gyári lakk.
Nem túl gáz, csak olvasva, nézve az eddigi írásokat, elgondolkodtam egy natúrra csisz. +lakk. Viszont ha rétegelt, eleve storno.
De asszem a testet hagyom, mégiscsak Ő volt az első gityóm.
Csak a rozsdásodás ellen kéne valami állagmegóvás...